Ga naar inhoud

Uitgerekend Februari 2011

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

Hoi allen,

Ook in ben naar de beurs geweest en vond het inderdaad meer voor mensen die al kinderen hebben. Maar helaas zal de 9 maandenbeurs niet voor ons zijn weggelegd denk ik zo.

Vandaag zijn ze hier de babykamer in elkaar aan het zetten, ben zo benieuwd!

Vrijdag weer bij de vlos geweest en weer voor 3 weken goedgekeurd!!!!

• Reacties 958
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

Uitgerekend
in
februari
2011

xxx (sas): 3 februari
2011 :bcbbgirl2:

Lindada (Linda): 4 februari 2011
:bcbbboy2:

Liesbethb: 5 februari 2011

Rammetje 74: 6 februari 2011
?????? blijft verrassing tot het geboren is

Meisje81 (Es): 7 februari 2011
:bcbbgirl2: + :bcbbboy2:

Rain28: 9 februari 2011 :bcbbgirl2:

Edenal ( Alice): 10 februari 2011

Anne: 17 februari 2011 :bcbbgirl2:

Debsie: 18 februari 2011

Pleun: 20 februari 2011 ??????????

Sandie: 28 februari 2011 :bcbbgirl2: + :bcbbgirl2:

Nassira: ?

Sharon: 1 maart 2011 :bcbbgirl2:

Pammie: 1 maart 2011

Echo:

Alice: 11 nov (pretecho)

Lindada: 12 november pretecho

Lindada: 12 november groeiecho

Sandie: 5 november pretecho, 9 november echo + gyn

Karin: 15 november en 7 december controles gyn

Lindada: 26 november vlos

Geplaatst

Hier ook rugklachten.

Ik lees dat meerdere dames hier last van hebben. Ik heb het onder in de rug,en als ik te lang zit krijg ik zo'n vreselijke pijn in mijn stuitje.

De pijn straalt ook door naar m'n billen en heupen.

Ik werk als verkoopmedewerkster en ik denk niet dat het echt goed is om hele dag te staan. Hebben meerdere dames hier een staand beroep?

a.s. woensdag weer naar de VK. Zal het haar eens vragen.

Geplaatst

Alice; de 3D/4D was zoooo leuk! We konden ze best goed zien hoor. Eentje zat alleen de hele tijd met haar benen voor haar hoofd (hoe krijgt ze het voor elkaar hihi), dus we zagen haar wat minder. Maar we hebben toch wel een mooie indruk gekregen van hoe ze er nu uit zien. Ze zullen natuurlijk nog wel wat veranderen, ze missen nu gewoon nog wat babyvet. Maar als we later zouden gaan, zou je misschien helemaal niks meer kunnen zien, zo met z'n tweetjes.

We hadden onze moeders meegenomen en ook zij vonden het zo mooi om te zien. Wel lief, want we hebben dus een DVD met het filmpje gehad, eentje met foto's erop en ze had nog foto's uitgeprint, maar ook voor onze moeders had ze wat uitgeprint. Dat vond ik wel heel aardig.

Alvast veel plezier met jullie 3D!!!

Linda; leuk hè, het kamertje!! Geniet er lekker van hoor.

En fijn dat alles weer goed was bij de controle.

Pammie; jij ook al last van je rug, vervelend hè. Ik denk ook idd dat een staand beroep niet zo verstandig meer is, als je nu al zoveel pijn hebt.

Ik zou het toch eens overleggen met de vk.

Anne; het is goed hoor dat je het wat rustiger aan doet. Goed om jezelf en je meisje denken hoor!!

Ja die controles worden dan wel veel hè. Maar je weet waar het voor is, toch?

Nou meiden, geniet nog even van het weekend!!!

Geplaatst

thee met honing aan het drinken..... al paar keer wakker geworden vannacht met dichte neus en onwijze keelpijn. hmmm, hoop dat het gauw over gaat, zou alleen vandaag nog werken deze week en dan 5 dagen vrij. niet echt lekker als ik ziek wordt. maar vandaag dus maar niet werken en goed voor mezelf zorgen.

en dat bekken ging een paar dagen beter, maar vannacht ook weer echt pijnlijk, eigenlijk alleen schaambeen. vanmiddag ga ik naar de fysio voor nog wat tips en oefeningen.

dames, jullie ook succes, lees dat er veel last hebben van hun rug.

even klagen hoor, zo op de vroege ochtend, probeer straks nog wat te slapen. maar al met al ben ik ook heel blij, dochtertje groeit goed en ik voel haar regelmatig!

liefs,

anne

Geplaatst

Anne, je mag idd best ff klagen als je daar zin in hebt hoor. Wij 'luisteren' er wel naar :-)

Ondanks dat we natuurlijk allemaal hartstikke blij zijn, is het natuurlijk ook best zwaar allemaal.

Zeker als er ook nog flink wat pijn, slechte nachtrust en alle andere spannende dingen meespelen.

Ik hoop dat je nog een beetje hebt kunnen slapen!!!

Geplaatst

he bah grieperig als je net 5 daagjes vrij krijgt

das niet tof mss helpt een zoutoplossing als neusspray en idd thee met honing om het dragelijk te houden zodat je wel wat aan je dagen hebt

hier afgelopen nacht ook weer flink pijn aan mn schaambeen heb het ieder uur zien worden omdat ik nogal een draai kont ben en iedere draai in bed doet echt zeer

gister voor de 2e keer naar "samen bevallen" geweest erg leuk weer

ik snap nu wel waarom ik op sommige momenten zo winderig ben terwijl ik dat normaal niet snel ben

je arme darmen liggen gewoon helemaal in de kreukels ,weg gepropt in alle hoekjes en gaatjes van je buik

ja als die dan door een draai effe ruimte krijgen rekken die zich meteen uit en vormen een lucht bel die dan door je hele lijf wordt geduwt

verder ontspanningsoefeningen gedaan en dat was ook erg fijn

gewoon effe niets hoeven maar lekker liggen

vandaag ook lekker rustig aan doen hier , mss nog wat schuren aan de kozijnen van de kinderkamer maar verder niets

dames geniet van jullie dag voor zover dat gaat

Geplaatst

Anne,beterschap! Klinkt echt grieperig.

Sandie,ik zie dat wij bijna gelijk lopen. Jij bent 24 weken en 1 dag,ik precies 24 weken.

Pleun,ga je naar een curcus ofzo voor samen bevallen? Klinkt leuk zo met je partner!

Moest wel even lachen om je verwoording over de winderigheid....Heb hier zelf ook last van.

Geplaatst

ja is een cursus van 9 weken achter elkaar iedere maandag

erg leuk en erg informatief

leert je partner ook veel van, ook hoe hij zich tzt niet nutteloos hoefd te voelen.

met ademhalingsoefeningen en masage technieken en veel uitleg over wat er in een vrouw gebeurt met haar lichaam en hormonaal

ik vindt het echt een aanrader

Geplaatst
ja is een cursus van 9 weken achter elkaar iedere maandag

erg leuk en erg informatief

leert je partner ook veel van, ook hoe hij zich tzt niet nutteloos hoefd te voelen.

met ademhalingsoefeningen en masage technieken en veel uitleg over wat er in een vrouw gebeurt met haar lichaam en hormonaal

ik vindt het echt een aanrader

Klinkt goed Pleun!

Vanmorgen bij de VK geweest,alles was helemaal goed.

Ik moet wel overwegen om het met werk wat rustiger aan te gaan doen,dit ivm mijn rug en heupklachten.

Ook kan ik beginnen met fysio. Lijkt me wel wat!

Gaan jullie ook een pretecho/3D echo laten maken? Ik heb een afspraak staan voor 29 november,dan ben ik 27 weken zwanger.

Lijkt me heel bijzonder!

Hoe is het met de rest?

Geplaatst

Hoi meiden,

Gister een echo gehad en alles was prima. Ze zijn zelfs iets groter dan een gemiddelde eenling! Waarschijnlijk hebben ze het wel goed bij mama :-)

Over 2 weken weer controle en over 4 weken weer een echo. Tenzij het natuurlijk nodig is om eerder langs te komen.

Morgen maar even naar de fysio, want ik af en toe zo'n pijn in mijn rug. Zeker als ik te lang op een stoel heb gezeten of gewoon teveel heb gedaan.

Ik probeer dan wel eens wat oefeningen te doen die de fysio me heeft aangeraden, maar dan moet ik bijv. plat op mijn rug liggen, maar dat gaat dan gewoon echt niet.

Misschien dat het morgen na de fysio wat beter gaat.

Pammie: ja we lopen inderdaad gelijk. Leuk hè.

Spannend je 3D echo. Wij hebben 'm vorige week laten maken (wat vroeger ivm de tweeling). Ben benieuwd hoe je het vindt hoor.

Pleun: lekker die cursus. Ik begin de 22e met Zwanger en Fit. En hoop dat ik eindelijk deze vrijdag weer eens kan gaan zwemmen. Daar heb ik ook wel weer zin in hoor.

En ja die winderigheid.... hihi... soms best genant hoor, want het kan opeens op komen zetten!

Geplaatst

Ha lieve dames,

het gaat weer wat beter hier, gisteren echt lamlendig geweest, maar vannacht goed geslapen.

@Pleun; ik heb gisteren goede tips gekregen voor het draaien in bed en bewegen in het algemeen. Ben je al bij een bekkenbodem-fysio geweest? Ik kan me herinneren dat je mij een paar tips gaf een tijdje terug. Waarschijnlijk komt en gaat de pijn ook, soms is het bij mij ook erger.

@ Sandie: vervelend die rugpijn, hopelijk krijg je morgen meer handige tips! Je beebs hebben er schijnbaar geen last van, die groeien als kool!! Wat leuk dat ze zelfs boven gemiddeld zijn kwa groei.

@ pammie: jij ook succes met je rugklachten! Wij gaan geen 3d echo doen. We wilden het zelfs eigenlijk laten bij de 20 weken echo, maar dat gaat nu niet. Wij hadden zoiets van; we zien haar als ze geboren is, tot dan mag het een beetje een mysterie blijven. Maar natuurlijk heeft het ook iets heel leuks om binnen te gluren wat de kleine allemaal doet daar in die buik.

@ Linda; hoe is de babykamer geworden? Onze kamer is bijna klaar, nog een plankje ophangen en de gordijnen. Dan nog wat leuks aan de muur.

Ik blijf de beweging steeds geweldig vinden. Zijn jullie ook zo nieuwsgierig wat de kleine doet en of je al een voetje of iets anders aan de buitenkant kan voelen? Ik voel regelmatig even aan mijn buik (als ik in bed lig), maar ik hoop niet dat ik haar stoor of te hard prik. Soms denk ik dat ik haar wakker heb gemaakt en dan voel ik me een beetje schuldig. Ik voel dan iets uitsteken zo grappig, zit er aan te voelen en dan ineens beweegt het weg en begint ze helemaal te bewegen. Gewoon zo wonderlijk dat daar een klein lijfje woont wat haar eigen dingetje doet.

Nou dames, veel plezier allemaal en succes met de rugklachten!

Liefs,

Anne

Geplaatst

Heee allemaal,

Bij ons is inderdaad zondag de babykamer in elkaar gezet, wat schattig toch allemaal. Ik ben helemaal blij. Maar het is nog lang niet klaar. Ik wil nog op zoek naar leuke gordijnen ( voor de sier want er hangt een verduisterend rolgordijn). Ook nog wat prulletjes en misschien toch een hemeltje. Daar ben ik nog niet zo zeker over.

Maar ineens is het allemaal wel heel echt. Ook de kinderwagen in elkaar gezet en de box. Ik heb wel meteen een totaal ander huis, nog even wennen :)

Verder gaat alles goed. Mijn rugpijn is zo goed als weg nu ik die band regelmatig draag. Vanavond weer lekker naar zwemmen toe!

Geplaatst

Sandie,wat fijn dat alles goed is met je kleine tweeling!

Ontzettend leuk dat je 2 meisjes krijgt! En veel succes bij de fysio.

Ik moet ook beginnen,mss dat we goede tips kunnen krijgen!

Anne,ja dat heeft ook wel weer wat dat je bij de geboorte pas ziet hoe de kleine eruit ziet. Maar ik heb al verschillende 3d echo's gezien(waaronder mijn tweeling- zusje),en telkens vond ik het moeilijk om daar het gezichtje uit te halen naast de baby die geboren was.

Hmm,maarja,we zullen t zien!

De beweging,ja geweldig. Ik voel de beeb heel veel,we hebben een druk kindje die daar binnen vrolijk aan het rondzwemmen en watertrappelen is ;)

Maar inderdaad,het is en blijft echt bijzonder!

Linda,wat leuk dat het kamertje bijna af is! Nu kun je echt beginnen met inrichten(écht het leukste!).

Wij krijgen zaterdag de meubeltjes,kan niet wachten!

De box staat hier ook in de woonkamer; Mss beetje vroeg,maar we hadden er zo even geen opslagruimte meer voor,en kan onze hond er gelijk aan wennen!

Geplaatst

@annetje

ja ik loop wekelijks bij de bekken fysio daar komen mijn tips naar jou ook vandaan maar als ik slaap ben ik niet zo goed in het opvolgen van die tips

en de ene nacht is gewoon beroerder dan de andere

merk wel dat als ik overdag erg druk geweest ben dat ik snachts meer ast heb dus ik moet mezelf dus overdag gewoon beter in de hand houden

@pammie

wij hebben volgende week woensdag rond deze tijd onze 3d echo en hopelijk laat de beeb dan zien wat het is want ik wil het nu toch wel weten

ookal wilde ik dat eerst niet ,nu kan ik niet wachten tot ik het geslacht weet

dit komt ook omdat de vlos vorige week iets zei over dat ze aan de hartslag dacht te kunnen horen wat het is

dus ik googlen en daar kom je steeds tegen dat 120-140 slagen /min. een jongen zou zijn en 140-160 slagen/min een meisje

en ik heb met mijn eigen dopler geluisterd en dan kom ik steeds niet verder dan 125 slagen /min en dat zou dus een jongen zijn ,maar ik heb vanaf het begin het idee dat het een meisje is

dus nu ben ik echt super nieuwsgierig

Geplaatst

Ik heb er ook zo'n zin in. Wij hebben komende vrijdag de 3D-echo.

Ook vond de vlos afgelopen week mijn buik aan de dikke kant. Nu krijg ik de komende weken "groeiecho's" om te kijken of het daadwerkelijk een erg groot ventje is of dat het meer vruchtwater is. Kortom, ik mag de komende tijd lekker spieken aan de binnenkant, erg leuk!

Hebben jullie ook van die zere tepels? Soms zijn ze bij mij helemaal blauw/paars en dat doet echt zoooo zeer..

Geplaatst

Hihi Pleun, toch wel heel erg nieuwsgierig aan het worden naar wat het wordt!!!

Ben benieuwd hoor.

Linda: lekker dat je de komende weken mag spieken bij je kleine.

Ik heb geen zere tepels. Ik heb wel vanaf de eerste weken soort gelige korstjes op mijn tepels. Lijkt wel alsof het wat opgedroogde melk is. Ik heb alleen niet gezien dat er vocht uitkomt, dus misschien is het wel een soort van vervellen door het groeien, ik heb geen idee.

Maar wel vervelend dat ze zo pijnlijk en paars zijn. Sterkte in ieder geval!

En veel plezier morgen met de 3D!!

Geplaatst

Hoihoi!

Aha Pleun, heb je je man toch om kunnen praten??? Wil hij het inmiddels wel weten? Ik vind het toch ook wel erg leuk nu ik het weet!

Linda extra echo's zijn nooit een straf! Zou het kwaad kunnen als hje teveel vruchtwater hebt of geeft dat helemaal niets? Hoe is het eigenlijk met die blaasontsteking afgelopen, heb je die nog steeds of ben je er inmiddels vanaf?

Pammie leuk dat de box al staat! Hoe ga je eigenlijk de hond laten wennen aan de baby? Ik zou volgensmij duizend doden sterven maarja ik ben geen hondenliefhebber geef ik eerlijk toe!

Sandie ik heb precies hetzelfde als jou, ook van die gele korstjes op mijn tepels! Vroeg me ook al af of dat melk is, verder komt er nooit vocht uit. Misschien schaf ik wel voor de zekerheid maar vast van die voedingspads aan! Straks begint het ineens haha. Heeft de fysio nog wat geholpen?

Hier eigenlijk alles goed. Alleen vind ik toch echt dat mijn kindje weinig beweegt....echt zorgen maak ik me niet want ik voel haar elke dag wel even maar bv. gisteravond zat ik op de bank en heb haar de hele avond niet gevoeld. Vanochtend voor ik opstond heel kort en dat was het. Hoe vaak voelen jullie je kindjes??? Soms hoor ik verhalen van mensen die hun kindje de hele dag voelen trappelen, dat heb ik echt niet!!!!

Volgende week moet ik weer op controle. Wij laten geen pretecho maken. Telkens als we een echo krijgen zet ze het apparaat even in de '3D stand' zodat we haar even in 3d zien en we krijgen meestal 1 of 2 foto's gratis mee waarvan ze er ook 1 in 3D afdrukt. Dus dat is leuk. de laatste echo is alweer 2 maanden geleden dus ik ben heel benieuwd volgende week! Twee maanden geleden was het echt een raar aardappelwezentje in 3d haha.

Oja, ik zal meteen het lijstje even aanpassen....fijne dag allemaal!

Geplaatst

Uitgerekend
in
februari
2011

xxx (sas): 3 februari
2011 :bcbbgirl2:

Lindada (Linda): 4 februari 2011

Liesbethb: 5 februari 2011

Rammetje 74: 6 februari 2011
?????? blijft verrassing tot het geboren is

Meisje81 (Es): 7 februari 2011
:bcbbgirl2: + :bcbbboy2:

Rain28: 9 februari 2011 :bcbbgirl2:

Edenal ( Alice): 10 februari 2011

Anne: 17 februari 2011 :bcbbgirl2:

Debsie: 18 februari 2011

Pleun: 20 februari 2011 ??????????

Sandie: 28 februari 2011 :bcbbgirl2: + :bcbbgirl2:

Nassira: ?

Sharon: 1 maart 2011 :bcbbgirl2:

Pammie: 1 maart 2011

Echo:

Alice: 11 nov (pretecho)

Lindada: 5 november Vlos,11 november pretecho

Sandie: 5 november pretecho, 9 november echo + gyn

Karin: 15 november en 7 december controles gyn

Rain28: 17 november controle en echo

Geplaatst

ik heb die gele korstjes ook

net of er kandijsuiker in mijn tepel zit

dat is colostrum de eerste melk vorm die je lichaam al in hele kleine beetjes aanmaakt

en door het vrijven van je bh of s,nachts je pyama stimuleer je je tepels al een beetje

dit kan geen kwaad is zelfs wel goed

je lichaam reageert al op stimulatie

niet druk over maken dus en niet te vaak er af wassen of uit pulken want dan kun je je tepels of beschadigen of juist te zacht maken en als je dan echt bv wil gaan geven dan heb je eerder kloofjes

gewoon bij het douchen wassen of als het heeel erg plakt dan met een washandje er over maar verder gewoon laten zitten

dit alles is mij door de vlos verteld toen ik het in het begin merkte en tegen de vlos vertelde

Geplaatst

Linda,toch wel een geluk dat je je beeb wat vaker mag zien! Hele leuke bezigheden hoor!

Zo groeit iedereen zo verschillend hé qua buik.

Volgens mij VK heb ik een hele hoge smalle buik....geen wonder dat m'n longen harder moeten werken,en dat ik af en toe zo benauwd ben.

Lees dat sommigen al wat melk verliezen uit de tepels.Ik heb ergens lezen dat dat heel normaal is! Vanaf week 20 kon dat toch?

Heb het zelf nog niet ervaren.

Rain,wij hebben een schat van een hond,een labrador. Hij is nog wel jong;4 jaar.

Hij loopt nu soms te snuffelen en te ruiken aan de knuffeltjes in de box,maar voor de rest vind hij het prima. Ik verwacht geen problemen straks,wil wel gelijk laten kennismaken met de baby (belangrijk),en voor de rest zal hij wel z'n plaats moeten weten!

Meerdere dames hier honden thuis?

Geen zorgen maken dat je je kindje weinig voelt. Elke beeb is weer anders daar binnen,en waarschijnelijk is jou beeb lekker aan het slapen bij z'n mama in de buik.

Ik voel mijn beeb overdag niet als ik aan het werk ben,voor de rest wel...Maarja,ik heb volgens de VK dan ook een zeer drukke beeb ;)

Daarnaast zit mijn placenta helemaal achterin de rug,weet niet hoe jou placenta ligt? Maar als je hem voor hebt liggen,kan het ook zijn dat je je beeb wat minder voelt.

Pleun,spannend,bijna weet je het geslacht!!

Geplaatst

Rain; denk dat je je idd geen zorgen hoeft te maken dat je de kleine niet zo vaak voelt. Als je je placenta voor hebt liggen, dan voel je ze sowieso minder (ik heb ze ook allebei voor liggen). En misschien heb je gewoon veel ruimte. Ik voel ze wel regelmatig, maar niet de hele dag door hoor. Ze zullen ook wel veel slapen. En de ene voel ik meer dan de ander. Maar als je twijfelt, gewoon navragen als je volgende week weer op controle komt. Misschien dat zij het uit kan leggen.

Wat gaaf dat je regelmatig een 3D foto meekrijgt. Dat is wel heel leuk.

De fysio heeft trouwens wel wat geholpen hoor. Hij heeft weer wat oefeningen mee gegeven om het een beetje los te houden onderin mijn rug. En verder heeft 'ie me ff gekraakt, dus dat is wel weer lekker.

Pleun; haha kandijsuiker. Die vergelijking had ik nog niet gemaakt!

Ik pulk er ook maar niet aan, ben bang dat ik inderdaad mijn tepels beschadig. Het plakt ook niet.

Maarre, kan dit pas vanaf 20 weken? Want ik heb het dus echt al maanden.

Pammie; wij hebben ook een hond. Een hele lieve Berner Sennen (zie mijn foto) en ik maak me ook echt geen zorgen om hem hoor.

Kijk, het blijft een hond, dus 100% vertrouwen zal ik 'm nooit doen. Maar ik geloof echt dat er geen kwaad in hem zit. Misschien dat 'ie een keer in z'n lompheid er eentje pijn doet, bijv. dat 'ie over ze heen loopt of op ze gaat zitten ofzo. Maar niet bewust. Maar met kinderen moet je ook gewoon oppassen, zij kunnen zo'n hond pijn doen waar hij dan weer op kan reageren.Al zie ik dat ook niet gebeuren, want het is wat dat betreft zo'n sulletje. Als zo'n klein ieniemienie hondje naar hem hapt en blaft, dan rent hij liever weg haha... Maar zoals ik al zei; ik maak me geen zorgen om hem, maar het blijft natuurlijk wel een hond.

Is jullie hond nu ook al anders sinds je zwanger bent of merk je dat niet. Onze hond, de grote sul, is nu wel een stukje waakser geworden hoor. Als er nu iemand voor de deur staat of langs loopt, dan begint hij soms te blaffen. En dat deed hij nooit. En hij ligt ook het liefst de heeeeele dag bij mijn voeten. Als ik in de keuken bezig ben, gaat 'ie daar liggen, als ik op de bank ga zitten, komt 'ie daar liggen, aan de eettafel enz. Wel lief hoor. Hij heeft alleen wel het idee dat hij me moet beschermen, dus ook voor nu even mijn meerdere is. Dus als ik met hem loop, dan wil hij nog wel eens bepalen waar we heen gaan. Maar verder luistert hij goed hoor.

En hebben jullie het nog druk gehad met Sint Maarten? Of doen jullie daar niet aan. Wat een rotweer voor die kinderen zeg, zoals elk jaar.

Wij gaan altijd uiteten. Ik haal wel altijd snoep in huis, maar we zijn er nooit, dus eten wij de komende weken mini-marsjes enzo. Ook niet vervelend haha...

Zal vanaf volgend jaar ook wel anders worden natuurlijk, dan lopen we zelf met onze kids de deuren langs.

Leuk dat dat soort dingen nu veel meer betekenis gaan krijgen, net als Sinterklaas en kerst met de kerstboom versieren enzo.

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden