Ga naar inhoud

Cryo TP in eigen cyclus

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

@ KrisKras: Ik lees in je handtekening dat jullie meteen door mogen met een cryo terugplaatsing.

Waar ik onder behandeling ben doen ze dat niet omdat ze willen dat het lichaam na een IVF of ICSI één maand tot rust komt. Je lichaam heeft zoveel te verduren gehad van de hormonen dat ze eerst willen dat het normale proces op gang komt. Ze verteld mij dat de kans dat een succesvolle terugplaatsing van een cryo groter is als je een maand rust neemt.

Nu waren wij sowieso niet van plan geweest meteen door te gaan, dus ons kwam het niet zo heel verkeerd uit. Wat ik wel grappig vond was dat de arts het helemaal aan het uitleggen en beargumenteren was om een maand te wachten in plaats van meteen door te gaan terwijl wij voor onszelf al hadden besloten een maand pauze te nemen. Waarschijnlijk willen de meeste mensen meteen door.

En dat mijn cyslus niet helemaal in orde was bleek ook. Op CD14 kreeg ik een beetje donkere afscheiding die een paar dagen aanhield. Dit had ik tot nu toe nog nooit gehad. Ik ben heel regelmatig en heb zover ik weet een probleemloze cyclus. Nu hoop ik maar dat dit geen voorteken was voor een afwijkende cyclus. Als het goed is, is vrijdag weer mijn eerste cyclusdag. Ik wacht met spanning af.

@ Caroline: Spannend zeg, ik zal voor je duimen dat het allemaal goed mag gaan.

Groetjes, Maureen

• Reacties 885
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

Hoi Maureen, het schijnt per ziekenhuis te verschillen, ik mocht meteen door omdat ik van mezelf ook een mooie cyclus heb. Ja ik ben blij , ik geloof ook wel dat je lichaam veel te verduren heeft gehad en zo, maar toch voelt het goed om meteen verder te gaan. Of het de juiste beslissing is, zal de tijd uit moeten wijzen.. De arts was er in ieder geval voor om meteen verder te gaan en geen rustmaand in te lassen. Hij zag er geen reden toe.

Groetjes KrisKras

Geplaatst

Caroline,

Nou super, en vrijdag de tp!!!

Succes ik ga voor je duimen, vooral in de ww.

Kris kras,

Ik zie dat je alweer verder gaat, sterk hoor!

Ik hoop dat dit hem gaat worden........veel succes en sterkte!

Ik heb vandaag het zh gebeld en heb de 1e echo staan, en wel op

22 maart, vind het allemaal nog onwerkelijk!

Geplaatst

Heey Hermien,

Wat lees ik nou???? Ben ff niet geweest op het forum...Joehoeeee gefeliciteerd !!!!!

Dus je Cryo is lekker blijven zitten ;-)

Lfs vlinder

Geplaatst

Caroline, het heeft even geduurd maar gelukkig toch nog een smiley!! Nu op naar de volgende stap, ik duim met je mee.

Mijnbaby, Kriskras en Maureen; heel veel succes komende weken!

Ik kom toch nog maar even hier vertellen dat we hoogst waarschijnlijk toch nog een derde poging wagen! Het hangt nog wel af van bepaalde uitslagen maar de arts schatte de kans van slagen nog net zo hoog in als bij wijze van spreke bij de eerste poging. Ben hier wel heel erg blij mee!

Hermien; al een afspraak voor een eerste echo, gaaf! Welke maand ben je dan uitgerekend?

Geplaatst

Goed zo Pien, wijs besluit... je hebt tenslotte 3 vergoede pogingen en anders krijg je misschien later spijt.

Hermien schrijft volgens mij in uitgerekend in november?

Geplaatst

Weer een hoop meiden hier aan het wachten op hun cryootjes!

Wij mogen 7 maart weer voor de uitgangsecho! Nu het weer dichtbij komt vind ik het toch weer spannend worden. We gaan er wel vanuit dat we meteen door moeten voor

icsi 3. Ben gewoon een beetje bang voor het ontdooien aangezien de vorige keer maar 1 van de 4 het heeft gered. Maar tja, je weet maar nooit.Ook iets van 5% is een kansje he.

Geplaatst

Hoihoi! Voor mij staat vrijdag de uitgangsecho gepland, en ik kan vanaf vandaag of morgen ook al beginnen met de ovulatietesten. Dus........met geluk binnen nu en een weekje een terugplaatsing. Begint nu spannend te worden!

Caroline: zie je, het kan wel hoor, een smiley zo laat nog! hihi

Geplaatst

Pien,

Dat is goed om te horen en hopelijk gaat deze het dan worden!!

Wij hadden in eerste instantie ook eerder willen stoppen, maar omdat ook

wij nog een poging vergoed kregen hebben we toch deze kans nog gegrepen

en kijk nu naar ons resultaat, hahaha

En dan weet je, stel het gaat niet goed dan heb je wel alles geprobeerd en dan krijg je hier

later ook geen spijt van!

Ik ga hard voor je duimen!!

Oja, ik ben als alles goed gaat natuurlijk, 2 november uitgerekend.

Caroline,

Wanneer gaan ze ontdooien? Of is dit inmiddels al gebeurd?

Wannebom en Lala,

Veel succes meiden, op naar een mooie tp!!

Geplaatst

Hoi, bij mij is het (met een cryo van 4 dagen oud), 5 dagen na LH piek, dus 4 dagen na eisprong om zoveel mogelijk de natuur na te bootsen...

Succes!

caroline

Geplaatst
Hoi, bij mij is het (met een cryo van 4 dagen oud), 5 dagen na LH piek, dus 4 dagen na eisprong om zoveel mogelijk de natuur na te bootsen...

Succes!

caroline

Is dat dan 4 dagen naar de eerste echo? op dag 10? ik heb ook cryo's die op dag 3 zijn ingevroren..

Geplaatst

Hoi, ik moet ook testen met de LH testjes en dan dinsdag een echo om te kijken of mijn ei al weg is. Zo niet, dan moet ik nog eventjes wachten zo ja, dan inderdaad krijg ik de cryo twe dagen na mijn eisprong terug, dat is ook de dag waarop de emmy ingevroren is. het ligt er dus aan of je op dag 10 al een eisprong hebt gehad of niet, van daaruit rekenen ze de dagen voor de TP

Geplaatst

Ja, de digitale test geeft NIET ZWANGER aan en ik verlies rood bloed, niet

veel maar genoeg voor het feit dat het niet goed is.

Onze laatste keer......helaas!

Geplaatst

NEEEEEEE, dat meen je niet!!! Wat een kl*te zooi zeg! Het is ook zooooo oneerlijk allemaal.

Heel veel sterkte lieve Hermien!!

ongesteld geworden, onze laatste poging is mislukt.

ik heb een weekje mogen genieten.

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden