Ga naar inhoud

Cryo TP in eigen cyclus

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

@Daniella, jij ook veel sterkte gewenst. Moeilijk he dat wachten, pffff. Hoop voor je dat het lukt.

@Sylvie, wat bedoelen ze met opstaan voor IUI? Dat als IVF niet lukt, dat jullie een escape IUI krijgen ofzo? Pfff, had je vorige keer overstimulatie? Dat is wel heftig zeg.

Ik loop inderdaad al bij een psych, want zat al heel slecht in mijn vel, maar dit hele medische molen verhaal maakt het er niet beter op. Daar buiten om gaat het nu best goed, maar krijgt iedere x zo'n terugslag van de behandelingen en het mislukken daarvan.

• Reacties 885
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

Nee, geen escape iui, mocht deze ivf niet lukken hebben we nog 2 vergoede iui pogingen. Als de sp telling rond 1 miljoen is gaan we dit weer proberen. Volgens de arts hebben we met ivf/ivsi meer kans maar uiteindelijk ben ik zw geworden van iui met nog geen miljoen goede cellen.

Mijn motto nooit geschoten is altijd mis dus ik wil dit.

Omdat mijn bloedwaardes goed waren tegen overstimulatie aan daar dus wel een hele nasleep van gehad waaronder bijna 1 jaar niets gedaan. Ik schhot van 13 follikels naar boven de 35, het paste niet meer op het echo scherm.....

Ik zeg altijd kan het iedereen aanraden om met een psycholoog te praten, we krijgen nogal wat voor onze kiezen. Ik heb mezelf weer snel bijeengeraapt na onze mislukte cryo poging en proberen het blije gevoel vast te houden dat er een tp geweest is.

Als we aan een nieuwe poging beginnen hebben we hoop en praten we onszelf moed in als we dat niet deden en ons focussen op dat het weer mis kan gaan beginnen we niet meer met een nieuwe poging.

Dat is zo verradelijk dat we soms wel in een donker gat kunnen vallen als het mislukt.

Geplaatst

Nou je hebt gelijk hoor. Idd nooit geschoten is altijd mis, en als het toch nog vergoed wordt. 35 Follikels!!!! Woww, dat is echt veel. Wat zal jij beroerd zijn geweest.

Tja, met een psych. praten kan idd helpen. Weet je, ik voel me lichamelijk ook zo vreselijk beroerd. Dat helpt ook niet mee. Ben nu maar weer aan het kijken voor acupunctuur of voetreflexologie ofzo om van die hoofdpijn af te komen. Kreeg vanmorgen ook nog bericht dat nichtje was bevallen, dus kwam ook hard op mijn dak.

Ik vind het knap van jullie dat jullie er zo 'positief' mee omgaan. Wat je ook schrijft, 'blij zijn dat er een cryo tp is geweest', daar heb je zo gelijk in. Misschien moet ik me meer daar op focussen inderdaad.

Geplaatst

@ nika wat rot meid dat je je zo voeld. Ik zit op dag 3 na de tp. en ben sinds gister steeds misselijk. hoe dit kan :dontknow: ook heb ik af en toe steekjes in me baarmoeder. Wij moeten nog een week wachten tot we kunnen testen ben zo benieuwd

xx sky

Geplaatst

Het is voor mij ook een lange weg geweest om anders met dingen om te gaan en te proberen ook het positieve te bekijken. Je lichamelijk lekker voelen speelt ook een hele grote rol. Ik was afgelopen week best moe met veel afspraken en dat hakt er dan ook mentaal in. We blijven mensen en geen robots.

Geplaatst

@Norwegian, spannend meid. Hoop voor je dat het lukt!

@Sylvie, het is ook zwaar allemaal.Te zwaar af en toe. Zie dat je zelfstandig ondernemer bent, dat ben ik ook. Goede afleiding want hard en leuk werken :-).

Geplaatst

Hoi Nika

Vervelend om te horen dat je je zo ontzettend rot voelt.

Probeer jezelf wel een beetje te animeren hoor, anders kom je dadelijk nog in een depressie terecht. Weet dat het niet makkelijk is, maar toch.

Met mij gaat het wel goed, afgezien van enkele klachten die ik heb.

Het ergste van alles vind ik dat ik zo ontzettend moe ben. Daar heb ik bij de andere TP's niet zo'n last van gehad. En heb absoluut nergens geen zin in, haha.

De wachtweken zijn ontzettend zwaar, maar er zit helaas niets anders op dan te wachten tot woensdag.

Groetjes

Daniella

Geplaatst

@Daniella, wachten duurt lang he, pfffff.

Ik wil voor van de week een massage plannen. Zit nog te twijfelen tussen voetreflexologie en massage ivm de hoofdpijn, maar volgens mij kan een massage niet zo veel kwaad en is lekker ontspannend. Voetreflexologie ben ik toch bang dat dat te heftig is. Ik wilde gisteravond in bad, vriend zei doe dat nou niet, want dat mag toch niet etc. Je weet het maar nooit. Toch maar niet gedaan.

Geplaatst

Hoi meiden,

Sorry voor mijn inbraak maar ik weet toevallig dat je geen voetreflex massage mag in het begin van je zwangerschap. Dus ook niet na de terugplaatsing. Het is mij iniedergeval ernstig afgeraden door meerdere personen. Heel veel stekte met wachten! :goodluck:

Groetjes Saskia

Geplaatst

Dag allemaal,

Als ik dat zo lees allemaal weet ik weer hoe spannend het is!

Het wachten is killing! Sterkte daarmee. Ik ben nu zelf zwanger van een cryo tp in juni. Ik voelde me direct na enkele dagen al moe en misselijk.

Ook had ik "stroomsteekjes" in de baarmoeder, dat bleek dus later de innesteling te zijn geweest! Een lekker bad is prima hoor, maar het water mag alleen niet te warm zijn! Verder is er niets op tegen, juist lekker om te onstpannen:-)

Heel veel succes allemaa! Groetjes Soesa

Geplaatst

Hoi Soesa

Geweldig meid dat je zwanger bent geraakt van je cryo.

Was dit je 1ste cryo TP?

Geniet er maar van.

Groetjes

Daniella

Geplaatst

Hoi Daniella,

Het was inderdaad een eerste tp van een cryo.

Het is mijn tweede zwangerschap uit 1e ifvpoging. Echt uitzonderlijk.

In 2008 al bevallen van een zoon vanuit een "verse" tp.

We beseffen ons terdege dat we uitermate veel geluk hebben gehad

en leven mee met een ieder mee die (nog) in onzekerheid leeft.

Veel succes voor jou! Dat ook het geluk met jullie is!

Groetjes Soesa

Geplaatst

Hee Soesa,

Dat geeft ons weer moed... Wat geweldig om 2 x zwanger te worden uit 1 IVF behandeling.

Ik ben vandaag weer naar het ziekenhuis geweest. Alles zag er goed uit en we hebben maandag de TP van onze laatste cryo (als deze goed ontdooit).

Tess

Geplaatst

Hoi Tess

Alvast heel veel succes gewenst met je cryo TP aanstaande maandag.

Hoop dat hij goed ontdooit en dat deze laatste cryo jullie alle geluk van de wereld zal brengen.

Groetjes

Daniella

Geplaatst

@Saskia, klopt idd van de voetreflexmassage. Die mevrouw zei het zelf ook al.

@Soesa, dat is zeker uitzonderlijk. Heerlijk toch?!

@Tess, spannend! Wanneer moet je Pregnyl spuiten?

@Daniella, voor jou is morgen testdag he? Spannend hoor. Ik duim voor je!

Hier alles verder rustig. Ben niet zo beroerd meer gelukkig, al zijn de klachten nog niet helemaal verdwenen. Ook piepbeetje roze (bloed?) verlies.

Geplaatst

Even wat onhandig vanaf mijn foon...

Tess, spannend, hopelijk ontdooit ie goed!

NS, je gebruikt ook utrogestan toch? Ik werd daar altijd erg moe en misselijk van...maar hoop natuurlijk hard voor je dat t bij jou door snel vermenigvuldigend hcg komt!

Daniella, wat bijzonder, drie cryootjes tegelijk. Spannend hoor... Wanneer ga je testen?

Nika, hoe voel je je vandaag? Ik heb bij beide zwschappen vanaf 5 dagen na tp het gevoel gehad heel erg ongesteld te gaan worden, bij de andere twee pogingen niet. Je kan dus niet echt aan op wat je voelt....alleen maar afwachten....

Ik heb sinds vanmiddag twee morulas bij me, en dit keer gelukkig een ondooiingspercentage van 100%, dus ook nog vier in de vriezer. Ik plof dus ook op het wachtbankje...

Geplaatst

Hoi Miepie

Fantastisch, 2 cryootjes vandaag teruggeplaatst. Ik hoop dat ze daar ook de komende maanden zullen blijven zitten. Heel veel succes gewenst met die verschrikkelijke wachtweken.

Ik mag morgen bloed gaan prikken. Ben nu al op van de zenuwen, haha.

Groetjes

Daniella

Geplaatst

Ook al heb ik alweer een tijdje geleden afscheid genomen van mijn cryo poging blijf ik jullie nog wel even volgen.

Voetreflex niet goed, wist ik niet, wat is dan precies de reden?

@ Daniella veel succes morgen met bloedprikken.

@ Tess veel succes maandag, jij begin sept op het wb ik eind sept. We gaan voor groen deze poging.

@ Nika fijn dat je niet meer zo beroerd bent, ben nog steeds hard aan het duimen.

@ Sky, na lang wachten zitten je ook in de ww, moeilijk soms om je eigen lichaam in te schatten. Ja wat wachten we toch veel met zijn allen.

Succes!

Geplaatst

Hallo,

Ik ben hier al een tijdje niet geweest. Ben nu ruim een jaar bezig met IVF en de 3e hebben wij in april gehad en is mislukt. Nu zijn daarvan 4 cryo's ingevroren en 2 daarvan zijn 16 augustus teruggeplaatst. Een was heel mooi (blastocyste) en de andere was wat op achter maar wel aan het delen.

Nu had ik gisteren heel erg last van mijn onderbuik, een ongigevoel alsof ik ter plekke ongi zou worden en mijn boobs waren ook nog steeds gevoelig. Dus vandaag een (te vroege) test gedaan. Een heeeel licht positieve test had ik!! Zaterdag a.s. is mijn officiele testdag dus daar wacht ik nog even op om het officieel te maken.

Ben er wel weer heel erg bibberig van, ik vind het weer zooo eng en ben zo bang dat het misschien weer fout loopt. Kan de tijd wel omkijken nu...

Geplaatst

Oh, wat spannend Luna!!! Een streep is een streep, maar ik begrijp je voorzichtigheid.

Hoop voor je dat de test met de dag duidelijker wordt en dat je me gauw mag komen vergezellen in het 'uitgerekend mei 2011' topic.

Groetjes

Geplaatst

Ohhh Sonja, gefeliciteerd!!! Ik hoop ook heel erg dat ik je straks zie in het zwangerentopic van mei! Nu durf ik het nog niet hoor... Als het wel allemaal goed gaat, dan schelen we maar 3 dagen. Leuk!!

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden