Ga naar inhoud

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

Esk, ik snap dat je tegenstrijdige gevoelens erover hebt. Maar je hebt het al goed volgehouden en uiteindelijk is thomas erg gebaat met een moeder die lekker in haar vel zit en jij hebt grote behoefte aan meer regelmaat. Volgens de meeste boeken die ik lees krijg je met flesvoeding eerder regelmaat dan met borstvoeding. Ik lees in andere topics dat het nog wel een gepuzzel is hoe veel flesjes wanneer....maar ook dat er veel verschillende schema's zijn. Ik denk zelf ook dat flesvoeding beter past bij sommige kindjes. Kinderen zijn verschillend.

Merel haar regeldagen zijn voorbij. duidelijk, ze is weer zo rustig (meestal). Ze heeft nog steeds een nacht-dagritme. Overdag meer wakker en snachts slapen (op voedingen na). We prijzen ons daar enorm gelukkig mee.

Esk, bedankt voor je kolfervaring. Ik ga het en week aankijken. Dan steeds 1x per dag 1 uur na voeding kolven.

Kiet, merel kruipt al vanaf het begin omhoog in bed. Daarom ligt er ook een stootkussen bovenin het wiegje zodat ze niet met haar hoofdje tegen het hout aanligt. ze had ook eerst pyama-zakjes aan maar ze maait zo met haar armpjes dat ze onrustig blijft of (erg komisch om te zien) zichzelf wakker mepte met een handje. Daarom wikkelen we haar nu in een zog. gezondheidsdoek (ademend) en daaroverheen een dekentje strak ingestopt. Dat gaat prima. Een soort half-inbakeren dus. Maar ze worsteld zich desondanks nog omhoog door met haar hele lijfje te bewegen, vandaar de stootrand. Ik heb nu ook twee stootranden aangeschaft bij de ikea voor haar toekomstige grotere bedje en de box.

• Reacties 4,2k
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

Zo! Zojuist flesvoeding gekocht. Kunnen we vanavond ermee beginnen. Ik ben eigenlijk wel opgelucht! Misschien past het gewoon beter bij mij, we zullen zien. Flesjes e.d. had ik allemaal wel in huis, dus dat is mooi. Zal wel even wennen worden, want ik was op zich wel gewend aan het altijd bij me hebben van voeding. Ach, ieder voordeel heb z'n nadeel (en andersom).

Thomas is ook zo'n beweger in bed, maar hij draait altijd naar de zijkant (dus dwars in z'n bedje). Is ook schrikken als ie dat doet. Ik leg 'm af en toe ook in een slaapzakje, da's toch wel makkelijk en hij kan het dan niet koud krijgen. Nu ligt hij trouwens alleen onder een lakentje.

Geplaatst

Dag meiden,

heb net nog een bericht gepost in uitgerekend juni 2010 met ons verhaal!

groet,

Tessa

Geplaatst

Indien men dit niet meer kan lezen... dan hierbij ook even mijn verhaal...

Hoi meiden,

sorry dat jullie al zo lang niets van mij gehoord hebben. Het was nogal een rollercoaster ride...

Donderdagnacht 24 juni brak mijn vruchtwater en begonnen mijn weeen. Kleur van vruchtwater was niet goed (baby had in vruchtwater gepoept), dus op naar het VU ziekenhuis (daar is ons kind immers ook gemaakt). Na 24 uur weeen, helaas nog steeds maar 4 cm ontsluiting, dus is onze spruit zaterdagochtend vroeg middels een keizersnede geboren.

Zijn naam is Kees Willem Jan. Onze kleine Kees zette het meteen op een brullen, dus dat klonk goed! Dus op naar de verloskamer om aan te kleden en bij een trotse pappa in de armen te liggen. De kinderarts vond echter dat Kees wat vreemde bellen aan het blazen was en dacht dat er misschien wat vruchtwater ook in zijn maagje was terechtgekomen. Er bleek echter iets anders aan de hand te zijn. De sonde waarmee ze het maagje wilden leegzuigen kwam namelijk niet verder dan halverwege het buikje. Ofwel, er was iets niet in de haak. Een echo leerde dat Kees een zeldzame geboorte-afwijking had. Een slokdarmafwijking, waarbij de slokdarm niet aan elkaar vastzit. Ofwel, Kees kon niets doorslikken.

jullie zullen snappen dat dit enorm schrikken was. Gedurende de hele zwangerschap kregen we immers voortdurend te horen dat alles zo goed ging met mij en met ons kind. Dan reken je niet op zo iets!

2 dagen later is onze zoon geopereerd. Een 4-uur durende operatie, ofwel 4 uur tanden bijten in het ziekenhuis met zijn tweetjes. Wel hadden de artsen ons goed gerustgesteld en gezegd dat ze veel ervaring hadden met dit soort operaties en dat alles goed zou komen...

En dat deed het ook. Operatie was geslaagd. Een dag later mocht het ventje al van de beademing af en 2 dagen later zijn we samen naar de kinderafdeling van het ziekenhuis verhuisd. We sliepen samen op een kamer zodat ik dag en nacht bij Kees kon zijn. Zijn herstel was wonderbaarlijk snel. Een week na de operatie mochten we voorzichtig starten met de eerste beetjes voeden via een fles (rest via de sonde die ze na de operatie hadden aangebracht). En drinken kon die direct vanaf het begin als de beste! De minimum hersteltijd na deze operatie staat op 2 weken en dat was gelukkig voor ons ook zo.

Ofwel, Kees en ik zijn vorige week thuis gekomen na 2,5 week ziekenhuis. Echt heerlijk om thuis te zijn. Mijn man is gelukkig ook nog de rest van de maand juli vrij, dus kunnen we samen volop genieten.

Helaas voor mij geen borstvoeding, gezien we goed in de gaten moeten houden wat de kleine drinkt. Maar dat geeft niks. Zolang het met hem maar goed gaat! En dat gaat het. Straks weer even naar het ziekenhuis voor een controle.

voor de toekomst zeggen de artsen dat hij gewoon 100 kan worden met deze aandoening. Dat hij alleen er een beetje rekening mee zal moeten houden (veel drinken en later goed kauwen).

Wij zijn helemaal blij met onze prachtige zoon... en aan iedereen die ik nog niet heb kunnen feliciteren met hun kinderen: Van harte gefeliciteerd! Ik zal snel het andere forumonderwerp opzoeken om daar verder te posten.

Veel liefs,

Tessa

Geplaatst

Ik ga echt afbouwen naar volledige flesvoeding. Ik ben er gewoon helemaal klaar mee. Ik raak er volledig gestresst van (wanneer komt hij weer? Is het niet te snel? Groeit hij wel goed? etc. etc.). Vanavond heb ik bijvoorbeeld terugkomavond van zw.gym en dan ben ik nu al aan het rekenen en hopen dat het goed gaat, want ik heb geen voorraadje melk... het is gewoon niet leuk meer zo. Het zit 'm echt in de onvoorspelbaarheid, want het geven van de voeding vind ik geen enkel probleem.

Geplaatst

ja dat is echt anders met flesvoeding..

ik kan precies uitrekenen wanneer Zoë weer komt voor de fles.. soms zit er weleens een half uurtje verschil in.

en je ziet wat ze drinkt dus ik weet of ze voldaan is of niet.

Geplaatst

Tessa, van harte met de geboorte van jullie zoon Kees.

Wat een verhaal zeg, zo'n start kun je toch ook niet verzinnen. Gelukkig gaat alles goed met jullie en kunnen jullie nu genieten van jullie mannetje.

ESK, ik heb ook besloten om de borstvoeding af te gaan bouwen en ben ook net naar de winkel geweest om flesvoeding te kopen. De zorgen die jij hebt, die heb ik niet maar toch is voor mij ook het punt gekomen dat ik wil gaan afbouwen.

Ik heb ontzettend veel behoefte aan wat meer vrijheid en ik wil graag mijn eigen lijf weer terug. Voor sommigen klinkt dit waarschijnlijk heel egoistisch maar het heeft ook geen zin om dan nog door te gaan. Ik heb er zelf om deze reden geen plezier meer in en dat geeft mij geen goed gevoel.

Morgen krijgt Wessel ook z'n eerste flesvoeding dus we zullen zien hoe dit gaat.

Je dubbele gevoel herken ik dus als geen ander. Van de ene kant vind ik dat ik ook aan mijzelf moet denken en dat ik deze beslissing mag nemen. Van de andere kant is het ook super zonde omdat Wessel het zo goed doet en dat ik weet dat de bv eigenlijk toch de beste voeding voor hem is.

Maar goed, ik moet (voor mijn gevoel) dus ook aan mijzelf denken en dit is voor mij de beste beslissing.

Geplaatst

Tessa, nogmaals gefeliciteerd met Kees! Ik had al geschreven in uitgerekend in juni. Wat fijn dat je man nog heel juli vrij heeft. Hoe gaat het thuis zijn? Lijkt me heerlijk om weer in je eigen bed te slapen. krijg je nu nog kraamhulp?

Simonja, hmmm, jij ook naar de flesvoeding. Ik vind het niet egoistisch klinken. Als je jezelf er niet prettig bij voelt is het beter om iets anders te doen.

Maar ik moet wel zeggen dat ik mezelf er niet in herken. Maar dat ligt ook aan merel denk ik. Zij slaapt zo lekker snachts (alleen wakker met voedingen en regeldagen). Nu weer van 18.00 tot ? Ze slaapt nu nog. Bovendien drinkt ze voorbeeldig en groeit goed. Mijn sociale leven is wel gereduceerd tot middagbezoekjes. 's-avonds ergens langs gaan zie ik nog niet zitten want ze slaapt niet in het wagentje. Maar er komt zo veel bezoek uit nederland dat dit mij nog niet dwars zit. Na de vakantie kan ik me voorstellen dat ik meer behoefte krijg aan vrijheid. Carpe diem.

Aleen dat kolven..GRUWEL, nog 6 dagen volhouden tot evaluatiepunt. Gisteren ben ik het dus vergeten....zou het zelfbescherming zijn vanuit mijn onderbewuste? :icon_albino:

Historisch: Gisteren paste ik voor het eerst weer in een voor zwangerschap broek Joehoe! Hij zit nog wel strakker dan eerst maar toch... het motiveerd! deze week ga ik beginnen met trainen, maar nu loop ik wat minder hard van stapel. Begin met 2x in de week (naast wandelen).

Geplaatst

Slaapt merel al vanaf 6 uur gisteravond tot nu??? zo dat is lang!! dat is al 15 uur! is dat niet te lang??

Wat fijn dat je weer in je broek past! ik vind het ook zo heerlijk dat ik weer lekker mijn eigen kleding aan kan..

ik had mijn best gedaan om er zo leuk mogelijk uit te zien tijdens mijn zwangerschap (vond al die zwangerschapskleding een beetje tuttig en oudbollig maar na goed zoeken had ik toch leuke dingen) maar mijn eigen kleding zit toch veeel leuker haha die positiebroeken blijven voorlopig in de kast haha

Geplaatst

Zo, wat een weelde dat Merel zo lekker slaapt. Ik ben al blij als de klok ergens in de 5.xx u staat. Gister geen flesvoeding gegeven, ik had afgekolfde melk achtergelaten bij m'n man en toen ik thuiskwam sliep hij al. Tot 5.00 dus dat was prima. Nu zat er 4 uur tussen en dat is helemaal fijn. Dus ik kijk het nog weer 's aan. Wat jij zegt herken ik helemaal, Simonja. Daarom ga ik niet kolven op m'n werk, maar in ieder geval dan over op fv. En nu bekijk ik het gewoon per week. Of soms per dag. Ik merk dat het bij mij heel erg afhankelijk is van hoe lang er tussen voedingen zit.

Als ik het misschien toch kan volhouden tot het einde van m'n verlof... dan ben ik al erg trots!

Verder doet hij het hartstikke goed, hij lacht steeds meer en wordt steeds bewuster van de omgeving. Ik vind 't heerlijk om met 'm te wandelen.

Geplaatst

Wij zijn ook helemaal over op de fles sinds gisteren. Aan de ene kant voel ik me (net als jullie) een beetje schuldig, maar aan de andere kant: Dési haar tijden zijn over het algemeen hetzelfde: rond 6-7 uur, rond 11 uur, rond 15 uur, rond 19 uur. Alleen 's avonds wil het wel eens verschillen. Ze lijkt nog steeds wel meer honger te hebben 's avonds. Hebben jullie kindjes dat ook?

Ze heeft zaterdag voor het eerst 8 uurtjes aaneen geslapen en zondag ook zoiets. Gisteravond was het dan wel weer feest zeg maar. Overdag lekker slapen, 's avonds om 10 uur een fles willen en daarna klaarwakker tot 3.00 uur. Toen had ze weer honger en heb ik haar weer een fles gegeven. Nu kwam ze vanochtend pas om 9.30, dus zal het mij benieuwen tot hoe laat het duurt voordat ze weer honger heeft haha. Misschien van de warmte, dat was de vorige keer wel zo.

Geplaatst

Slaapt Merel zo lang achter elkaar, moet je haar dan niet wakker maken voor een voeding en krijgt ze dan wel genoeg?

Geplaatst

Tessa,

Van harte gefeliciteerd met Kees. Dat was wel even schrikken denk ik. Gelukkig dat het nu zo goed met hem gaat. Geniet, geniet.

Onvoorstelbaar dat het ook weer zo hard gaat hè. Die van ons is morgen alweer 10 weken! Zo leuk: als je een donkere stem opzet en dan van laag naar hoog gaat, dan ligt ze helemaal in een deuk en ze gaat er nu ook geluidjes bij maken. Zo schattig.

Liefs

Geplaatst

hei!

Oh oh, ik heb het onduidelijk opgeschreven. Merel slaapt geen 15 uur achter elkaar hoor! Maar ze sliep om 18.00 tot vanochtend en dan werd ze alleen wakker voor voedingen. Dus vandaag om 23.15 wakker, 2.30, 05.45 en 9.30. Maar de voedingen duren snachts ongeveer 20 minuten en ze slaapt daarna weer als een roosje verder. Alleen in haar regeldagen heeft ze snachts gehuild/wakker geweest. Haha, ik zou haar nooit zo lang kunnen laten slapen..moet ik eerst dat kolven onder de knie krijgen. Vandaag lukte dat niet. Ik ga nu savonds kolven,misschien lukt dat beter.

Geweldig om te lezen dat we allemaal zo van onze kleintjes genieten. we zijn allen bespaard gebleven voor een depressie. Al moet ik zeggen dat het met de regeldagen niet echt een roze wolk hier was, eerder een regenwolk. Het is inderdaad zoo genieten nu ze steeds meer kan en meer reageerd op dingen. Ik ben zo trots. Vandaag had ze voor het eerst een vliegtuigje te pakken.(dat boven haar hoofd bengelt op een speelmatje). Mijn man speelde op zijn gitaar voor haar, dat was fascinerend en lachen.

Geplaatst

Thomas heeft vandaag z'n eerste flesje kunstvoeding gehad! Vanochtend was ik nog heel positief, maar daarstraks wilde hij weer iedere twee uur drinken. Ik trek dat gewoon echt niet meer, dus nu is 1 voeding vervangen. Dat geeft mij de tijd om weer volle borsten te krijgen en papa kan dan een flesje geven. Ik moest wel even over het schuldgevoel heen, maar ergens geeft het ook rust. Ik ga dus rustigjes aan afbouwen (1 voeding per week). Donderdag ga ik dan nog even laten wegen en advies vragen. Kolven ben ik mee gestopt, vind het vreselijk!

Schuldgevoel, maar ook opluchting hier! Ach, hij krijgt toch nog een aantal weken gemengd bv en kv...

Geplaatst

Hi ESK,

Wessel heeft vandaag ook zijn eerste FV gehad. Ik herken het 'schuldgevoel' heel goed. Ik had het flesje klaar, zat met hem op m'n arm om het te geven en toen sloeg de twijfel toe. Ik heb echt even zitten overwegen of ik dit echt ging doen.

De momenten dat je bv geeft zijn zo speciaal en fijn maar aan de andere kant ook weer zo beperkend voor jezelf. Dus tsja, ook ik heb de knoop doorgehakt en de fles gegeven.

Wessel krijgt momenteel de ene dag 5 voedingen en de andere dag 6. Toevallig kwam hij vandaag op 6uit dus heb ik de 4e voeding vervangen. Goh, wat was ik toch blij toen het tijd was voor z'n 5e voeding. M'n borst stond op knappen.. hahah

Nu heeft hij hem weer goed leeg gedronken dus ik kan er weer ff tegenaan.

Ik ben vandaag 1/2 dagje gaan werken en ik vond het heerlijk. Ze liepen op m'n werk vast met een aantal onderwerpen en ik had aangeboden om een keer te komen in zo'n geval. Vanochtend werd ik gebeld of ik een mogelijkheid had en ik had er meteen zin in. Een oppas kon en wilde ik zo snel niet zoeken dus heb ik Wessel lekker meegenomen. Hij heeft lekker op m'n kamer geslapen, tussendoor bv gegeven in een kolfkamer en daarna nog ff doorwerken, ik vond het heerlijk.

Ik mis mijn werk echt wel. Volgende week ga ik ook 1/2 dagje, gewoon voor de afwisseling.

Alles wat ik nu tijdens mijn verlof werk schrijven we dan op en kan ik na mijn verlof in vrije uren weer opnemen. Alle partijen blij!

Geplaatst

Ha Dorine,

Ik had gister het flesje gegeven (of liever gezegd: papa) en daarna heeft hij maar liefst 4 uur!! geslapen. Zo tevreden heb ik 'm nog niet eerder gezien... De laatste voeding heb ik zelf weer gegeven en ik heb toch de indruk dat het bij mij snel aan het teruglopen is. Hij is gewoon niet zo tevreden lijkt het. Dus ik ben blij met m'n besluit. Ik voelde gisteravond m'n borsten ook wel, maar op knappen stonden ze echt niet. Daarvoor moet er zo'n beetje 8 uur tussenzitten en zelfs dan nog niet eens.

Wat fijn dat je je werk zo uit de brand kan helpen en er zelf ook zo blij mee bent. Ik moet toegeven dat ik m'n werk af en toe ook wel mis (ik heb zo'n beetje iedere collega die ik kon bellen al 's gebeld...) en ik kijk ook wel een beetje uit naar na m'n verlof. Hoewel ik ook blij ben met m'n halve dagen, dus fulltime zie ik niet zitten.

Nou, ik ga maar weer 's eventjes een ommetje maken nu de temperatuur nog een beetje laag is.

Geplaatst

Hoi Meiden,

hoeveel dagen gaan jullie na je verlof weer werken? ik 2,5 dag

pff ik heb echt helemaal geen zin om te werken wil lekker bij mijn meisje blijven maar ik denk als ik er eenmaal ben dan is het vast wel even lekker.

Geplaatst

Ha Kiet, ik ga van 40 uur terug naar 24 uur, dus 3 dagen. Die zijn bij mij verdeeld over 1 hele dag en 4 halve dagen. Misschien dat het ook nog wel 2 hele en 2 halve dagen worden, maar voorlopig is het dus even zo. Heeft als voordeel dat ik op 1 dag na iedere dag bij mijn mannetje kan zijn.

Geplaatst

Ik werk 12 uur per week.Dus twee dagen. En Kiet ik moet er ook echt nog niet aan denken wil lekker thuis zijn bij mijn kinderen,Jacelyn is 4 maanden oud als ik weer ga beginnen.Mijn man werkt 28 uur per week dus dat is lekker.Hier gaat de bv nog super. Ze komt wel onregelmatig maar dat vindt ik niet erg. En als ik de deur uit ga en ze krijgt heel erg honger dan zoek ik een rustig plekje en geef haar eten.

Geplaatst

Hoi, hoi,

Ik moet er niet aan denken om weer te beginnen met werken. Gelukkig hoef ik dat ook niet. Ik vind het heerlijk thuis te zijn. Eindelijk tijd voor een boek. Als de kleine straks helemaal regelmaat heeft, dan ga ik heerlijk sporten en op babyzwemmen, mijn vriendinnen bezoeken, met de honden en Dési wandelen en het huishouden op orde brengen natuurlijk etc. Geen tijd om buitenshuis te werken haha. Misschien dat ik een vriend een paar uurtjes per week ga helpen die een adm.kantoor heeft met het inkloppen van de boekhouding van zijn klanten, maar dat zal dan na de zomer zijn.

Geplaatst

Ik ga na mijn verlof 27 uur werken (3x9) en in tegenstelling tot jullie allemaal heb ik hier ook best wel weer zin in ;-)

Ik ben echt een carriéremens en vind het nu een uitdaging om dit te combineren met het leven met Wessel.

Ik ga in November zelfs een week naar Mumbai voor mijn werk maar dat vind ik wel heel dubbel. Van de ene kant ga ik mijn mannen ontzettend missen maar aan de andere kant is het een kans die ik nooit meer krijg. Ben benieuwd hoe het dan zal zijn.

ESK, wat fijn dat Thomas zo goed geslapen heeft na de fles, heerlijk.

Je zegt dat er bij jou zo'n 8 uur tussen moeten zitten als je borsten op klappen staan maar dat is bij mij ook het geval. Wessel komt altijd pas na 3 of 4 uur dus als ik nu een voeding oversla zit ik minimaal op 7 uur. Momenteel drinkt hij vaak ook maar aan 1 borst waardoor ik hierdoor meteen op 10 uur zit voordat dezelfde borst weer gedronken word. En tsja, dat is misschien wel een beetje lang in het begin maar het zal vanzelf goedkomen.

Geplaatst

Oh, wat een luxe, 3 of 4 uur tussen een voeding. Ik mag blij zijn als er 3 uur tussenzit. Dan heb ik namelijk 2 uur om even wat anders te doen of om weg te gaan. En heel vaak is het maar 2,5 uur (eigenlijk 2, maar dan rek ik altijd een beetje, want 1 uur voeden en dan 1 uur wakker en dan weer willen is mij een beetje te gortig). Daarom vind ik het zo lastig vol te houden... als die tijden wat langer zouden zijn dan was het veel makkelijker. En het ergste: dat was dus eerst wel eventjes zo... maar nu dus niet meer. Ach ja, besluit is genomen dus ik ga lekker verder met afbouwen. Hoewel ik zo'n mannetje aan de borst wel ga missen denk ik... maar het duurt ook nog wel eventjes voordat we helemaal over zijn... Ik vind het vooral 's middags zwaar, maar dat komt omdat ik nog steeds erg moe ben. Niet gebrek-aan-slaap-moe, maar meer het moe-zijn van mijn lijf. Dat bloedverlies tijdens de bevalling heeft me geen goed gedaan...

Geplaatst

Hallo dames,

Hier ben ik weer!!! Even geen tijd gehad om achter de laptop te zitten, vanwege een kleine "verbouwing" in huis. Maar nu is alles weer klaar.

Met Sven gaat alles goed, hij is goed hersteld van zijn operatie en we zijn gisteren naar het CB geweest. Hij weegt 7 kg en is 61 cm lang. Ook heeft hij weer 2 inentingen gehad, waar hij koorts van kreeg, maar dat is nu weer over.

En met mij gaat ook alles goed. Ben alweer 3 weken aan het werk bij mijn nieuwe werkgever en dat bevalt goed. Nu nog 1 dagje werken en dan 3 weken vakantie. Gelukkig heb ik dat erdoor gekregen en dan 16 augustus weer aan de slag. Waarschijnlijk gaan we erop uit met de boot en dan naar Vinkeveen (of zo). Dat ligt bij ons nu helemaal gevoelig, met een baby aan boord naar Vinkeveen (want daar is Maaike overleden) + dat het ook bijna haar sterfdag is (5 augustus)..... Nu alweer 2 jaar geleden, maar het is als de dag van gister.

Verder weinig nieuws en ik vind het leuk te lezen dat het met jullie ook goed gaat.

Groetjes,

Sandy

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden