Ga naar inhoud

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

Marchan, homeopatisch moet je ook wat langer bij je kind gebruiken of alleen op moment dat het nodig is ? Ik gebruik chemodent tegen tandjes pijn en moet ik ook geven als geen last er van ?

Esk , veel beterschap voor je kleine , wat zielig, ik hoop dat hij heel snel beter is. En ja, jij ook natuurlijk)

Sandy, veel sterkte met jullie verwerking. Kan me voorstelen dat het invloed heeft op jullie relaties af en toe. Knap hoe jullie dat doen.

Kiet, vraag nog eens bij de kassa bij die winkel of mischien iemand jouw partmone teruggevonden..Wie weet.Ik had vaak geluk ermee.

Ursela, gaat goed zie ik hapjes, borst, vlesje...Mirel is heel verwend.Babylux.

We bouwen heeeel langzaam op met de bijvoedingen wegens allergieen gedoe..Bij 6 mnd heef ik pas puretjes

• Reacties 4,2k
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

ik heb gisteren nog gebeld maar niets.. hij is echt gepikt mijn tas stond ook open en die zit echt altijd dicht daar let ik altijd op dus was wel balen!

Geplaatst

Goedemorgen!

Kiet, wat ontzettend k dat je portemonnee is gestolen. Veel geregel en gedoe zeker? Gelukkig kwam je er snel achter. Kon je de kinderkleding nog wel meekrijgen?

Esk, wat vervelend dat thomas in de lappenmand zit. reageert hij goed op de anti-biotica? eerst jij en nu hij..hopelijk hebben jullie het hierna eventjes gehad.

Sandy, super dat het goed gaat met sven en rick. Is Sven al helemaal van de uitslag af? Had het virusje een naam? Leuk om weer van je te horen. Mijn hart breekt als ik denk aan hoe graag jullie kadootjes hadden gegeven op maaikes verjaardag ipv een bloemetje. Sterkte!

Arriva, krijgt dani al tandjes? Hoe zwaar/lang is hij nou? Merel is inderdaad een verwende dame, gisteren hadden mijn man en ik het er nog over dat dit in de toekomst misschien moeilijk voor ons werd..om haar niet te veel te verwennen. Vervelend van die allergien, hoop dat je snel je weg hierin vind.

Marchan, ik heb me nog niet verdiept in hoestmiddelen die hier in de winkel staan. Ben ook een fan van homeopatisch. Ga eerst alles goed onderzoeken op jouw aanraden.

Hier gaat alles prima, ik loop zo om de regel die ik tiep naar de box want merel ligt graag op haar buik en dan draait ze op haar rug en dan wil ze heel graag weer op haar buik liggen maar dat kan ze nog niet. Kom ik even helpen, hopla, nu weer. dadelijk ga ik bij een kennis kleertjes uitzoeken. zij heeft twee oudere dochtertjes (2 en 4). Ben benieuwd. Gisteravond heb ik geprobeerd merel in een slaapzakje te laten slapen, zo eentje met van die riempjes die ik aan de bedspijlen kan vastbinden. Ik dacht dat dit verstandig was voor als ze op een gegeven moment wel van haar rug naar haar buik kon draaien. Tje, helaas sliep ze zo slecht dat ik haar weer op de oude vertrouwde wijze 'inpakte'. (eerst een gezondheisdekentje om haar heen met haar armpjes daarin gewikkeld en daarna een wollen dekentje erover). Het kon ook zijn dat ze zo slecht sliep omdat de wind om het huis heen bulderde. Het was storm. Op weg naar het dorp zag ik diverse omgewaaide gebouwtjes en bomen en afvalcontainers. Het buurjongetje durfde gisteren (na een spelletjesbezoek) niet alleen naar huis te lopen omdat hij bang was voor 'branndrager', vuurspuwende draken. Weer een nieuw woord geleerd.

Iets anders leuks, mijn zus zat te bespreken gisteren wat ze zouden eten, zegt mijn nichtje (5) 'mamma, ik hoef geen worteltjes meer te eten. Ik heb nu toch een bril'. haha, vond die schitterend, ben benieuwd met wat voor uitspraken onze kleintjes allemaal nog gaan komen.

Geplaatst

Ja gelukkig waren opa en oma mee en die hebben het even voorgeschoten want wij nemen eigenlijk altijd maar 1 portomonnee mee omdat we toch een gezamelijke rekening hebben dus het is zinloos om er 2 mee nemen want het zijn de zelfde pasjes tja.. behalve als je portomonnee gepikt word dan is het toch wel handig hahaha.

en opa en oma hebben Zoë ook nog hartstikke verwend ze heeft een Burberry skipakje gekregen echt zo leuk!

Geplaatst

Trouwens wij zijn ook begonnen met de hapjes alleen wij moeten met groente beginnen... en we geven het tussen de flessen door Zoë krijgt om 15.00 fles en dan om 17.00 groente en dan om 19.00 laatste fles.

het cb zei dat we beter met groente kunnen beginnen omdat als je met fruit begint ze soms groente niet willen omdat dat minder lekker smaakt.. ik weet het niet..

maar we hebben Zoë vandaag worteltjes gegeven en ze vond het heerlijk heel haar gezichtje was oranje en ze zat alleen maar te lachen we hebben het gefilmd echt heel leuk!

en over een tijd gaan we dan s'ochtends ook fruit geven tussen de eerste en tweede fles in.

Geplaatst

Hoi, hoi,

Poeh, ff bijgelezen.

@Kiet, lijkt me waardeloos als je portemonnaie is gestolen.

@Sandy, het blijft ieder jaar moeilijk lijkt mij. Misschien een rare vergelijking, maar mijn vader mis ik ook nog iedere dag, elke verjaardag, kerstmis, sinterklaas etc. Dat slijt wel, maar het gaat nooooiiit over.

Sterkte meissie

@Marchan, thanks voor de tip. Ben ook meer van de homeopatische middeltjes.

@Esk, gaat het weer met Thomas, weer helemaal de oude?'

Dési krijgt 4 voedingen (7.30-8 uur, rond 12.00 uur, rond 17 uur en voor de laatste moeten we haar wakker maken rond 23.00 uur) van 180 ml+6. Ze drinkt ze niet helemaal leeg, maar komt ook een eind op weg met de laatste fles hoor. Ook vaak helemaal leeg. Afgelopen zondag heeft ze voor het eerst een fruithapje gehad (peer-1/3 potje). Zo schattig om te zien. We hebben het ook gefilmd en een paar foto's gemaakt (zal even kijken of ik ze kan plaatsen). Na het fruithapje bieden we haar een volle fles aan en ze drinkt dan ongeveer 150 op.

Het is helemaal nog een beetje wereldvreemd voor ons dat ze nu 's avonds rond 19.30 uur al in haar bedje ligt en slaapt. Voorheen was ze altijd wakker. Weten jullie wanneer zo zo'n beetje van 20.00 tot de ochtend slapen? Dit zal nog wel een beetje vroeg zijn om dat nu al van haar te verwachten denk ik.

Vrijdag naar het cb. Ben benieuwd hoe veel langer ze geworden is. Ze past nu in maatje 68, maar vaak zijn dan de pijpjes en mouwtjes te lang ;-).

Geplaatst

Hi Dames,

ESK, beterschap met Thomas,

Kiet, balen van je portemonne

Wessel eet zijn fruithapje heel erg goed. Hij eet nu 1/2 banaan en dus heb ik ook een voeding laten vallen. 's-avonds krijgt hij rond 20 uur een fles met 180 + 6 en daar 3 platte eetlepels rijstebloem in. Daarna gaat hij naar bed en slaapt hij tot 8.00 uur 's-ochtends.

Natasja, het kan dus wel al als ze zo klein zijn. Wessel krijgt nu ook nog maar 4 flessen per dag en wij vinden het ook vreemd dat hij nu zo 'vroeg' naar bed gaat. Voorheen was hij 's-avonds altijd wakker en zat hij er gezellig bij. Nu krijgt hij toch een ander ritme en moet hij echt rond die tijd z'n bed in omdat hij super moe is.

Ik vind het heerlijk dat die avondvoeding eraf is maar mis dat intieme momentje toch ook al wel. Ach ja, het is wat he met die kleintjes.

Groetjes Dorine

Geplaatst

Dag allemaal,

@Sandy, sterkte met alles.. echt heel naar.. Ik kijk echt zo anders tegen alles aan nu ik zelf een kindje heb.. De gedachte alleen al doet verschrikkelijk veel pijn...

En beterschap aan de zieken!

ik heb het een beetje te druk om heel actief mee te praten. de combi van werken, huishouden en voor kind zorgen is behoorlijk tijdrovend... En dan ook nog vroeg naar bed, anders trek ik het helemaal niet!

Wat goed om te horen dat bij iedereen de hapjes zo goed gaan. In de boekjes lees je nog dat dit pas na 6 maanden kan. Nu zijn we wel inmiddels zo ver dat we voor het eetritme van Kees het cb mogen gaan volgen, dus volgende week vrijdag ga ik maar eens vragen wat zij er van vinden.

Ik weet nog niet zo goed wat ik nu met doen met zijn flessen. Kees drinkt nu 2 flesjes van 150 + 5 (om 07.00 uur en om 23.00 uur). En 3 grote flessen. Dus gewoon 5 flessen in totaal. Nu moet ik hem om 23.00 uur echt wakker maken voor zijn fles en ik vraag me dus af of ik deze fles niet gewoon er uit kan halen. Hoe hebben degenen dat gedaan die nu op 4 flessen zitten? zijn jullie gewoon gestopt met de avondfles en dan maar zien waar het schip strand? En hoe is dat dan gegaan? Of zijn jullie het pas gaan doen in combinatie met een fruit of groentehapje?

volgende week een spannende week, dan heeft Kees een 24-uurs test en wordt gemeten hoe de zuurgraad in zijn maag en slokdarm is. Daarvoor krijgt hij een sonde ingeplaatst en wordt hij 24 uur gemonitord. En bij een goede uitslag mag hij van zijn medicijnen af, dus dat zou super zijn! Ik vind het wel weer zielig dat hij een sonde ingeplaatst moet krijgen, maar goed, het is voor een goed doel...

Moet nu weer effe aan het werk!

Groet,

Tessa

Geplaatst

Natasja wat een ogen heeft Desi zeg,wat mooi!

Tessa dat wordt spannend hoop dat hij van de medicatie af mag.

Arriva ik gebruik de druppels niet preventief geef ze alleen als ze veel hoest.

Hier gaat alles verder goed kleintje is lekker aan de brabbel.

Ze begint wel een beetje eenkennig te worden.

Dat had die oudste van me ook al zo vroeg.

Maarja komt wel weer goed haha.

groetjes

Geplaatst

Wij zagen bij Zoë dat ze gewoon geen behoeft meer had aan haar fles van 23.00 ze dronk er maar 50cc van dus toen gewoon een avond geprobeert en ze sliep gewoon door.

Oh spannend tessa volgende week hoop dat hij van de medicatie af mag.

Geplaatst

Hei natasja, moet het ook beamen, wat een mooie ogen heeft desi, van die perfecte wimpertjes, daarmee smelt je zelfs weg terwijl haar mond onder de fruithap zit. Hoe was je vakantie? Viel het mee om zo lang zonder desi te zijn? deed ze het goed bij oma?

marchan, is ze ook eenkennig naar je man toe of merk je dan niets?

Tessa, leuk om van je te horen! Ik hoop dat kees volgende week van de medicijnen af mag. Tijdens de keizersnede kreeg ik ook een sonde ingebracht en vond het inbrengen helemaal niets. Daarna merkte ik er niets meer van. Arme kleine kees, wat vervelend, hopelijk voor een goede uitslag. Tessa, hoeveel drinkt hij dan om 2300? Als hij goed drinkt zou ik het niet weglaten maar je kunt het natuurlijk altijd gewoon proberen. Wordt hij dan midden in de nacht wakker van de honger dan voer je de fles weer in. En zo niet heb jij een lekkere lange nacht. Maar omdat kees 'speciale aandacht' nodig heeft met zijn voeding durf ik niet te zeggen of je dit eigenlijk zomaar kan doen. Misschien even navragen bij het ziekenhuis als je daar toch bent? Of bij die stichting?

Gisteravond had ik een gratis EHBO voor kleine kinderen cursusavond. Dat was nuttig, mochten o.a oefenen op een pop met LHR. Ik moet me vanochtend inhouden om niet meteen alle kleine dingetjes en mogelijke gevaarlijke stoffen weg te ruimen. Ze kruipt immers nog echt niet..Veel handige tips gekregen, eerste hulp bij kinderen is toch net even anders dan bij volwassenen of grotere kinderen. Thuis speelde zich ondertussen een klein krampjesdrama af. Merel sliep toen ik wegging maar werd wakker van de krampjes. Na van alles geprobeerd te hebben zette mijn man haar ten einde raad in het wipstoeltje voor de tv met bumba aan (de dvd hadden we de dag van te voren van mijn zus gekregen). Hij voelde zich een slechte vader, zat zijn kleine dochtertje daar met traantjes op haar wangen savonds tv te kijken. Maar het hielp wel, ze werd rustig en toen kwamen de scheetjes eruit. Werd ze vrolijk en kon weer slapen.

Geplaatst

Naar mijn man gelukkig niet. Alleen in de avond wilt ze toch wel heel graag haar mama.

Ik denk dat de tandjes hier toch snel gaan komen ze kwijlt vreselijk en krijgt nu ook schrale billen.

Groetjes

Geplaatst

Leuke foto's van iedereen en wat groeien ze hard!!!

Sven is gelukkig van zijn uitslag en virus (zonder naam) af en is weer zijn vrolijke zelf. Gelukkig!!!

Op het kinderdagverblijf eet hij nu goed zijn fruithap en drinkt (als hij zin heeft) toch een halve fles sap weg. En afgelopen zondag had ik stoofpeertjes gemaakt en dat vind hij ook erg lekker. Alleen jammer dat ze nu weer op zijn.

Inmiddels ben ik al druk aan het hamsteren voor Sinterklaas en kerst. Zo heel af en toe kom ik iets leuks tegen (voor in de schoen of zo) en dan neem ik het direct mee. Alleen dat verstoppen ervan valt nog niet mee. Het moet echt op een plek zijn waar Rick niet komt, maar ik heb een mooie plek in de kelderkast gevonden, dus daar ligt nu alles. Best wel leuk dat hamsteren!!

Nu ga ik gauw mijn boodschappen opruimen. Sven slaapt en Rick is aan het spelen bij een vriendje, dus nu moet ik het er even van nemen.

Groetjes,

Sandy

Geplaatst

Hei!

Wat een schatje die zoe. Is het korte broeken weer in nld of is de foto van een tijdje geleden?

Fijn dat sven van zijn uitslag en virus af is. Ik heb eigenlijk nog niets over het geven van sap gelezen. Doe je dat als extra of is dat ipv een maaltijd?

Merel vind haar fruithapje zo lekker dat ze hel hard gaat krijsen als ik stop. Ze wil duidelijk MEER. Maar ik wil het toch geleidelijk opvoeren. Gisteren was ik savonds overgestapt op 4+ (maanden) voeding van hippo. Maar ze had nog moeite met het drinken. ze verslikte zich steeds. Ik wacht nu even een weekje ermee en ga tevens op zoek naar een andere speen, misschien dat dit helpt tegen het verslikken, de 4+ voeding is nml dikker.

Vandaag op mijn werk langs geweest, ik ga halverwege november weer beginnen. Maar tot en met januari maar twee avonden in de week en af en toe een weekend (ook avonden). Die dagen krijg ik dan geen ouderschapsverlofgeld maar dan krijg ik die ouderschapsdagen op het eind er weer bij zodat ik in ieder geval tot en met februari/maart nog ouderschapsverlof heb. Kunnen jullie de noorse regels nog volgen? Vanaf februari wil ik wat meer gaan werken maar dat moeten we dan nog afspreken.

Dit weekend gaan we op bezoek bij een vriendin die zo'n drie uur rijden hier vandaan woont. We blijven daar slapen. Komen we langs de stad, heb een heel lijstje gemaakt met wat ik daar ga aanschaffen. Daar zitten ook al kerstkadootjes bij. Bij de ikea hebben ze van dat leuke houten speelgoed en ik ga een 'loopwagentje' kopen. Voor de tripptrapp wil ik een baby-inzet kopen (extra rugleuning met extra beugel). Ik hoef nog geen moeite te doen om dit te verstoppen. Ik denk zelf dat merel nog te klein is om echt iets van kerst mee te krijgen maar ik heb jarenlang verlangd naar een kerstavond met kadootjes voor mijn kind onder de boom, krijg tranen in mijn ogen nu ik dit echt mee ga maken.

Ben je alweer opgeknapt esk?

Geplaatst

de foto is van zaterdag toen was het hier 22 graden en mijn man trekt als hij ook maar 1 zonnestraal ziet gelijk zijn korte broek aan (die benen zijn dus van mij man he dat jullie niet denken dat sinds ik moeder ben het scheermes de deur uit gedaan heb haha)

Geplaatst

Hi dames,

Sorry dat ik hier nog maar zo weinig aanwezig ben maar ik heb het echt super druk de laatste tijd. Mijn werk is heel hectisch en vanwege het vroege opstaan lig ik er ook vroeg in 's-avonds.

Nu weer bijgelezen en proberen te reageren.

Natasja, hoe was je vakantie. Ging het goed een weekje zonder Desi?

ESK, hopelijk ben je weer beter.

Wat betreft het overstappen op 4 voedingen. Wessel at 's-avonds nog een hele fles van 150 maar ik had het opeens op mijn heupen en dacht dat hij wel zonder zou kunnen. Nu eet hij dus inmiddels 1 stuk fruit per dag en daarnaast nog 4 flessen van 180 + 6 en in de laaste fles ook 3 eetlepels rijstebloem erbij.

De tijden waarop hij nu eet zijn op mijn werkdagen: 06.30 een fles, 10.00 1/2 stuk fruit, 12.00 een fles, 16.00 een fles, 18.00 1/2 stuk fruit en om 20.00 uur z'n papfles. Op de dagen dat ik niet hoef te werken wordt hij niet om 06.30 uur wakker gemaakt en slaapt hij tot 07.30 / 08.00 uur. Dan krijgt hij op dat tijdstip zijn eerste fles.

Toen Wessel nog maar 1/2 stuk fruit per dag at vroeg ik mij af of dit voldoende zou zijn om een fles te kunnen laten vervallen, vanwege het vocht dat hij toch wel moet krijgen. Echter, na een dag op 4 at hij al een heel stuk fruit en dat vervangt wel een hele fles. Nu denk ik dus dat hij genoeg binnenkrijgt.

Hij lijkt er in elk geval voldoende aan te hebben. Hij slaapt 's-nachts nog steeds prima dus schijnbaar heeft hij geen honger.

Het is wel lekker hoor dat die laatste voeding er nu af is maar toch mis ik dat momentje ook wel. Ik vond het zo'n lekker intiem moment als ik hem 's-avonds laat de fles gaf. Dat deed ik op zijn kamertje op de schommelstoel die naast zijn bedje staat.

Nu dit niet meer nodig is mis ik dit wel dus vertel ik af en toe maar een verhaaltje als we op de schommelstoel zitten voordat hij naar bed gaat, ach ja, ik moet toch wat ter vervanging.. hahahaha

Wat gaat het toch allemaal snel he dames. Ik moest van de week echt aan ons begin denken. Een jaar geleden zaten we nu met z'n allen op het wachtbankje en kijk ons nu eens. Wat hebben we toch een geluk met onze mooie kindjes he?

Ik moet er weer vandoor want Wessel is weer wakker geworden. Ik spreek jullie snel weer.

Veel liefs, Dorine

Geplaatst

ja ik weet het ook nog goed vorig jaar op 13 oktober hadden wij de positieve test in handen en nu ligt ons grote wonder lekker boven te slapen.

wat ik wel heel erg heb is we hebben een emotionele weg gehad om zwanger te raken maar elke keer als ik naar Zoë kijk realiseer ik me wat een wonder ze is en hoe blij ik ben met haar en ik weet natuurlijk niet hoe het voelt als je in 1x zwanger bent of per ongeluk zwanger raakt maar ik denk dat wij dit nu toch wel extra speciaal voelen als we naar onze kindjes kijken.

Geplaatst

Ursula, je hebt gelijk wat betreft voedingen veranderen. Dat moet ik ook zeker met de artsen bespreken. Ik ben met name benieuwd hoe anderen dit aangepakt hebben. Zo heeft een vriendin van mij bij haar eerste kind de late fles echt afgebouwd (dus steeds vroeger geven), maar bij haar 2e heeft ze de fles er gewoon tussen uit gehaald. dat was wel even wat meer wakkere nachten omdat de kleine even haar ritme moest aanpassen, maar dit werkte volgens haar het beste. Kees drinkt om 2300 150 + 5 scheppen. Maar als ik hem 180 + 6 scheppen zou aanbieden zou hij dit waarschijnlijk ook gewoon leegdrinken...:-)

eergisteren gaf ik hem zijn fles om 22.00 uur bij wijze van experiment. Toen werd hij echter de volgende ochtend al om 04.00 uur wakker. Gisteravond dus toch maar weer rond 22.45. Toen heeft hij gewoon weer lekker geslapen tot een uur of 06.00 waarna hij lekker ligt te kletsen totdat ik hem eruit haal om 07.00 uur...

en Kiet, ja, ik snap helemaal wat je bedoelt over hoe bijzonder het voelt. Het is en blijft een absoluut wonder en het is echt geweldig dat het allemaal kan! De plannen van het kabinet om nog maar 1 x IVF te gaan vergoeden stuiten mij dan ook zeer tegen de borst. Ik heb net weer van een vriendin gehoord dat ook zij de molen ingaan, dus ik hoop dat zij nog met de 3 x regeling mee kunnen...

OK, moet weer aan het werk. Fijne dag iedereen.

groet,

tessa

Geplaatst

Hoi, hoi,

Mijn vakantie was heerlijk. Om de dag naar huis gebeld en alles ging goed. Geen zorgen daar dus. Had alleen angst bij het opstijgen en landen (dat heb ik anders nooit). Er ging van alles door mijn hoofd. Enfin, we zijn heelhuids terug.

Dési gaf zelf aan met 4 voedingen toe te kunnen. Ze bleef langer wakker, daarna slapen en opeens zat daar dus zomaar 5 uurtjes tussen. Ze ging toen over op 4 flessen van 180+6. Vanaf zondag zijn we bezig met een fruithapje en vanaf gisteravond met de laatste fles met 2 eetlepels rijstebloem er in. Ik was gistermiddag weg en mevrouw had heel kort geslapen. Ze werd ook om 20.00 uur wakker. Heb haar toen haar pyama aangedaan en de fles met pap gegeven. om 21.00 uur lag ze in haar bedje en om 7.15 uur hoorde ik haar vanochtend. Ze heeft dus ruim 10 uur geslapen. Vanochtend moest ik erg lachen, want ze lag in de box te spelen (naar haar mobiele aan het kijken) en opeens hoor ik haar steunen en kreunen. Luier vol. Had ze iets meer moeite mee haha. Komt vast door de overgang van fles naar pap van gisteravond. Zal mij benieuwen of ze nu haar ritme zo kan aanpassen dat ze vanavond zelf weer komt voor de fles met pap.

Dési haar ritme is nu: 7.15-7.30 wakker even laten brabbelen in bed, dan een fles, bij me zitten spelen en even in de box, wassen, aankleden, bedje

Rond 12 uur wakker, fruithapje en daarna fles (wat ze daarvan opdrinkt), bij me zitten, spelen in de box, bedje.

Rond 16 uur wakker, fles, bij me zitten, spelen in de box, bedje

en nu maar even kijken wat ze daarna doet, waarschijnlijk om 18.00 uur in bed en 20 uur weer wakker voor een fles met pap. Maar dat is afwachten hè met die kleintjes.

Weet ook nog dat ik de test in mijn handen had. Vandaag precies een jaar geleden. Kon het niet geloven, heb 3x de telefoon laten vallen voordat ik Johan kon bellen..... Krijg er nog helemaal de kriebels van.

Heb overigens het ziekenhuis gemailed tot wanneer je IVF kan doen. Antwoord: tot het 42 levensjaar en je mag beginnen als je kindje 6-8 maanden is. Ik ben nu in mijn 41 levensjaar, dus heb nog een heel klein beetje tijd om te overdenken of me voor een brusje zullen gaan......... Moeilijk, moeilijk. Geen cryo's, dus het wordt weer prikken en alle ellende. Weet het nog niet.

Tessa, nog even wachten waarschijnlijk. Als Kees 4 maanden is dan kan je beginnen met de pap door de voeding.

Wat een leuke foto Kiet. Heerlijk smoeltje!

Oh, moet gaan, staat iemand aan de deur. Speak later.

Geplaatst

Hoi Meiden,

dat is er toch nog niet doorheen van 1x IVF vergoeden??

wij willen ook nog heel graag een 2e kindje maar zou wel balen zijn als we de IVF ineens zelf moeten betalen het was nu dan wel in 1x raak maar dat zegt niets over de volgende keer..

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden