Ga naar inhoud

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

Ze was anderhalve week geleden 61 cm lang en 5530 zwaar. (het is makkelijk om mooie foto's te maken als de omgeving al zo mooi is)

• Reacties 4,2k
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

Kiet, wacht nog op een fotogenieke zoe.

Hier gaat alles goed. Merel drinkt iets meer uit een flesje maar dat komt ook omdat de bv overdag steeds minder wordt. Snachts is het nog genoeg, dan zijn mijn borsten echt hard en doen een beetje zeer ondanks dat ik niet genoeg melk heb. Eergisteren maakte ik lasagna bij een vriendin. Rond die tijd is merel een beetje moe van de dag maar nog niet aan slapen toe. Ik merk dat ik daar zelf ook onrustig van wordt en had alweer spijt dat ik die afspraak had gemaakt want ik voelde me erg afwezig. Het was erg druk aan tafel want een andere vriendin belde onverwacht op of ze ook mee kon eten. Dat had ik niet verwacht want nog maar 5 dagen geleden is ze bevallen van haar derde dochtertje. dan zie je goed hoed snel het gaat. Merel was al een super grote baby vergeleken met dat kleine pasgeboren meiske. Ik zag herkenbare dingen zoals dr blik in haar ogen toen het kleine meiske huilde op schoot van haar pappa. De moeder wilde meteen het meiske overnemen en troosten omdat het zo'n enorm beroep doet op je moedergevoelens als een pasgeborene huilt.

Eergisteren heeft mijn vriend met kanker voor het laatst thuis geslapen. Hij is nu naar een speciaal huis waar mensen kunnen sterven die door omstandigheden (in dit geval de twee kleine kinderen van 3 en 5) niet thuis kunnen sterven. Het gaat dus erg slecht. Hij wilde eerst nog palliatieve chemo doen maar het gaat te slecht om daar aan te beginnen. Heb grote tranen gehuild bij het idee dat mijn lieve vriendin vanaf nu voor het eerst in jaren alleen in dat grote bed ligt. Wat een leegte.

Geplaatst

oja, merel heeft de krant ontdekt als speelgoed. Vind ze echt superleuk om in te bladeren, scheuren en kreuken. Als ze gaat sabbelen pak ik hem weg en geef een wit papier in de plaats.

Geplaatst

Hoi Ursula

wat erg van die vriend zeg. Sterkte ermee!

Gister zat ik ook een folder te lezen en die pakte Jace zo uit mijn hand om even te kraken ermee haha.

Hier gaat alles goed verder. Kleintje spuugt wel veel de laatste dagen maar is ook vreselijk verkouden.

Ga zo lekker naar de stad met de meiden die oudste wilt lekker kleren kopen zonder papa erbij haha.

Groetjes

Geplaatst

Hei marchan!

heeft pappa zo'n ellendige kledingsmaak (volgens je dochter?)? :italy:

(rare smiley)

Maakte net een kleine wandeling, kwam langs de brievenbus, lag er een brief in van de thuisverpleging. ik maakte hem open, dacht, is zeker de afwijzing op mijn sollicitatie, even kijken of ik degene ken die de baan gekregen heeft. Tot mijn grote verrassing stond daar mijn naam! De sollicitatietermijn verliep 15 augustus en had nog niets gehoord, dacht daarom dat ik het niet geworden was.

Het is een deeltijdbaan, avonddiensten en 1xper drie weken een weekenddienst. Perfect voor mij om moeder zijn voor merel te combineren met werk. want dan werk ik als ze slaapt. En hoeft ze niet perse naar de barnehagen (kdv). Spannend. raar he, dat ik het spannend vind, ik deed dit werk immers ook al voordat ik met verlof ging. Ik werd er helemaal hyper van, haha, ik stapte daarna flink door met het wagentje bergop, helemaal onder het zweet kwam ik thuis.:icon_bounce:

Geplaatst

Gefeliciteerd Ursula! Fijn toch dat je er zo blij mee bent!

Marchan, is het gelukt in de stad?

HIer weinig nieuws. Ik ben m'n stem kwijt en voel me suf van de verkoudheid. Manlief ligt met migraine op bed, dus het huis zit vol met zieken en bijna-zieken... bah.

Geplaatst

Hoi Meiden!

Ursela heel veel sterkte wat vreselijk zeg.

ik ga morgen even kijken voor een foto van Zoë.

Vanaf wanneer ga je weer werken?

Marchan lekker gewinkeld? nog leuke dingen gekocht?

Esk beterschap het heerst heel erg in mijn omgeving ook bijna iedereen ziek!

Morgen weer werken heb niet zo zin!

Geplaatst

@ Ursela, veel sterkte meid,

@ ESK, hopelijk gaat het al wat beter in jullie ziekenboeg

@ Marchan, lekker kunnen winkelen?

Hieronder wat vakantiefoto's van onze kleine man

[ATTACH=CONFIG]37[/ATTACH]

klaar om zijn rug in te laten smeren

[ATTACH=CONFIG]38[/ATTACH]

lekker liggen op het strand

[ATTACH=CONFIG]39[/ATTACH]

lekker zonnen in zijn wipstoel

[ATTACH=CONFIG]40[/ATTACH]

aahhhh, zo lief.....

Geplaatst

aahhh wat een scheetje!

ik heb sinds maandag is geprobeert om Zoë na haar fles van 19.00 te laten slapen omdat ik haar altijd moet wakker maken voor haar fles van 22.30 en ze dan nog maar 50cc drinkt maar ze slaapt gewoon tot 07.00 door! dus ze krijgt nu 4 x 180+6 dit is toch niet te weinig?

voorheen dronk ze 4x165 +5,5 en dan die laatste 50cc dus het komt eigenlijk wel op het zelfde neer.

Geplaatst

Hoi Kiet,

Ik weet niet of men dit te weinig kan vinden maar ik ben heel erg van het proberen hoe Zoë in jouw geval erop reageert.

Als zij daar voldoende aan heeft, goed slaapt en goed groeit, dan is het toch prima.

Wessel zou volgens het consultatiebureau 6 x 180 moeten krijgen met 6 schepjes maar dat krijgt hij ook niet. Hij heeft dit ook niet nodig dus waarom dan zoveel geven?

Als jij er zelf een goed gevoel bij hebt zou ik het gewoon zo doen!

Geplaatst

Ik ben het eens met Simonja, als Zoë het goed doet, dan zou ik het zo doen. Thomas krijgt ook alleen maar 5x180+6 omdat hij de laatste 40 cc niet uit de fles kan krijgen... eigenlijk drinkt hij 4 x 160 en 1 x 230 of zo. Op de een of andere manier drinkt hij 's avonds z'n fles wel tot de bodem toe leeg, hoewel niet iedere avond.

Geplaatst

Ja mijn man zegt ook ieder kindje is weer anders maar ik denk dan ohjee als ze maar wel goed groeit maar ben even met haar op de weegschaal gaan staan en ze is al ruim 6Kg en 3 weken op het cb was ze 5200 dus ze komt lekker aan!

Geplaatst

Dan lijkt het me helemaal prima. ik zeg, lekker laten slapen!

Ik wil ook binnenkort gaan proberen om Wessel van die late voeding af te halen maar nu drinkt hij om 23 uur nog 150 dus dat zal niet zo makkelijk gaan. Ik ga rijstebloem in zijn laatste fles doen en hopen dat dit goed gaat.

Nu krijgt hij af en toe banaan en hij vindt het echt lekker.. hahaha. Maar, na een aantal hapjes heeft hij weer genoeg en wil hij toch echt een fles. HIj heeft, denk ik, nog niet in de gaten dat banaan ook eten is.. hahahah

Geplaatst

Hei,

Vanochtend op het cb geweest. Merel was eindelijk goed aangekomen. Nu 6030 gram. merel drinkt echt niet meer dan 110-120 per flesje en ze krijgt er 4 per dag. verder bv maar dat is echt weinig. Op het cb hier vonden ze het prima, ze zeiden zolang ze goed groeit is het ok. Ieder kind heeft verschillende voeding nodig. Hier wordt wel geadviseerd je kind tot een half jaar niet meer dan 200 ml per voeding te geven omdat de darmen nog niet genoeg ontwikkeld zijn. Dat klinkt zooo goed, zo lang doorslapen!

Vandaag is het weer prachtig weer, lekker een paar uur gewandeld met andere nieuwbakken moeders.

Ik ga volgende week overleggen wanneer ik ga beginnen.

Oh, had haar te slapen gelegd maar madam is het daar niet mee eens.

Leuke vakantiekiekjes, lekker warm.

Geplaatst

Stad was gister zeker geslaagd.En papa heeft wel een goeie smaak maar ze wilde lkker een meiden middag.Jace eet gewoon nog om de drie uur en ze eet een half potje fruit op de dag.Fruit is bij haar extra dus valt tot 6 maanden geen voeding weg tenzij ze natuurlijk zoveel potjesvoeding wilt.Maar ik wil graag tot6 maanden volledige BV blijven geven.Vanaf 6 maanden mag ze voedingen weg laten en met de pot mee eten.Groetjes

Geplaatst

Goedemorgen dames,

Ben een beetje ziekjes. Mijn stem doet het niet en ik ben echt supervreselijk verkouden. Ik hoop dat het allemaal snel weer wat beter gaat, want dit is niks. We hebben morgen voor het eerst sinds de geboorte van Thomas een avondje weg gepland naar het theater (voorstelling van cabaratier Eric van Sauers) en nu voel ik me niet lekker! Bah!

Gelukkig heeft Thomas vannacht van 23.15 tot 06.15 geslapen en heb ik lekker kunnen bijtanken. Dat scheelt enorm.

Ik zie dat jullie kindjes 's avonds bij de late voeding juist heel weinig drinken, nou, hier wordt er echt volgetankt voor de nacht... hij drinkt dan meer dan op de hele dag. Hij kan echt, echt nog niet zonder die late voeding. Ach ja, die fles zal er vanzelf afgaan, maar eerst moet er maar 's goed doorgeslapen worden...

Ik heb 'm vannacht in een slaapzakje gelegd, want hij was steeds zo aan het woelen dat hij helemaal onder z'n dekentje uit kwam en daar kreeg hij koude voetjes van. Nu leg ik 'm zonder sokken en broek in de slaapzak en steek ik het einde van de zak onder het matras zodat hij nergens heen kan. Dat kan natuurlijk nog maar eventjes, want zo gauw hij kan omdraaien is dat ook verleden tijd, maar voor nu werkt het prima. Thomas blijft liggen waar ik 'm neerleg en dus wordt hij ook niet wakker omdat z'n handjes of beentjes tussen de spijltjes liggen van het bedje (hij lag vaak dwars in bed). Het lijkt alsof hij nu dus ook langer slaapt, maar dat zou illusie kunnen zijn.

Ursula, hoe gaat het met de vriend van je vriendin? En hoe gaat het met je vriendin? Want dit zal niet makkelijk zijn...

Geplaatst

Esk, vervelend dat je zo ziekjes bent. Duurt nu al een kleine week nietwaar? Er schijnt zeker een wet te zijn voor dit soort dingen, dat het zo ongelegen mogelijk komt.

Ik moest glimlachen om je verhaal over het loswoelen, ik vind dat je al klinkt al een hele ervaren moeder. Ik denk dat het geen illusie is dat thomas beter slaapt als zijn ruimte wat ingeperkt is, dat is ook wat je steeds leest over inbakeren.

Ik had op het cb besproken of ik merel ook om 2300 wakker zou gaan maken. Nu slaapt ze tussen 18-19 en tot ongeveer 0200, dan komt ze voor een voeding. daarna slaapt ze tot 6-7. Maar ze raadden het mij af, ze dachten dat aangezien mijn bv langzaam terugloopt en ik om 0200 bv geef dat het misschien zo kan gaan dat ze op een gegeven moment niet meer snachts komt en meteen doorslaapt van 7 tot 7. Dat lijkt me heerlijk, ik hoop met het cb mee.

Het gaat heel snel beragafwaarts met mijn vriend. Ze hebben besloten geen bezoek meer te ontvangen zodat ze de laatste tijd nog samen hebben met hun twee en hun twee kindjes. Ze hebben een heel groot poppenhuis op de kamer gezet van het sterfhuis waar hij nu is zodat ze daar kunnen spelen en de kamer zo veel mogelijk ingericht met dierbare thuisspulletjes. We communiseren nu via email en hij heeft een eigen website waar een goede vriend stukjes op plaatst. Hij is te moe om zelf te schrijven. Het is zo raar, dat ik hem nooit meer zal zien. Maar mijn kleine verdriet valt in het niets bij het verdriet dat mijn vriendin moet voelen. Ze trekt zich iedere dag even terug in een kapel om even alleen met haar verdriet te zijn. Ze krijgen veel steun. Iedere keer als ik een mail krijg van haar denk ik, he, doe mij nu maar niet terugschrijven, je hebt al je energie nodig voor jezelf en voor hem en je kiddies. Ik bestook ze nu met papieren post want iedere dag denk ik...dadelijk ben ik te laat en kan ik hem nooit meer een dikke zoen wensen en dan krabbel ik snel iets.

Marchan, klinkt super gezellig, zo'n meiden dag! Fijn dat het nog steeds goed gaat met de bv.

Geplaatst

Hallo dames,

Esk, veel beterschap. Geef je ook Tomas ook iets preventief tegen verkoudheid ? Hoe kom je eraan?

Ursela, slaap jouw Mirel nu nog steeds zo lang ? Dan heb je geluk ermee.Goed straks voor jouw avonddiensten. ) Gefeliciteerd met vandaag 4 maanden van onze beebs.) Mijn Dani eet ook nu tussen 100 tot 160 ml soms.Toch minder dan toen, voor 3 maanden, maar kan met de groei te maken hebben.

Mischien ben ik wat gemist , maar zijn jullie allemaal met bijhaapjes al begonen?

Simonja, wat goed met die bananen haapjes. Is de stoelgang van Wessel is daardoor veranderd ? Ik ga vandaag rijstbloem met vanille probeer aan mijn Dani te geven . In de hoop dat hij dat lekker vind en wat langer daardoor kan slapen.

Mijn Dani slapt normaal steeds minder en dat vind ik dit een beetje uitputtend te worden. Hij krijg naast de buikramptjes nog last van komende tandjes en in avonden blijft veel zeuren en engelen. En kdv wil ik toch proberen uitstellen tot miiin. 6 mnd .

vsm, bijtringen , knuffeldoekjes helpen niet echt goed tegen dat pijn. Dus tussen 3 en 8 savonds voor mij heeele druke en uitputtende dagen naderen.

Tot horens.xxx

Geplaatst

Vandaag heeft merel haar eerste (fruit) hapje gehad. ik zit nu de rest op te lepelen aangezien ik las dat het na opening maar 12 uur houdbaar is. ze vond het LEKKER. Niks geen raar gezicht, alleen even huilen omdat ze meer wilde. Toen ze snapte dat ze niks meer kreeg begon ze haar slab af te lebberen want daar was wat hapje op terecht gekomen.

[ATTACH=CONFIG]52[/ATTACH][ATTACH=CONFIG]53[/ATTACH]

Geplaatst

In het begin vond Sven het maar raar wat ik hem in zijn mond lepelde, maar met de fruithapjes gaat het steeds beter. Zo af en toe krijgt hij ook een hapje van ons avondeten en een gekke bekken dat hij dan trekt!!! Het hapje spinazie van de week was geen succes, maar het stukje ei was wel weer lekker. Toch wel leuk dat uitproberen.

Afgelopen week heeft Sven een virusje gehad, waardoor hij helemaal onder de uitslag zat. Behalve vorig weekend heeft hij helemaal geen koorts gehad. Maar gelukkig is het allemaal weer weggetrokken en is hij weer gewoon zichzelf. Nou ja, nog wel wat huilerig, maar dat heeft ook te maken met het feit dat hij ook nog behoorlijk verkouden is.

Met de kids gaat het dus goed, met pa en ma iets minder. Twee weken geleden was de verjaardag van Maaike en dat hakt er weer lekker in. Ze zou dit jaar 3 jaar geworden zijn en nu geef je haar ipv speelgoed een bloemetje op het graf. Wel hebben we koffie met gebak gehad en een borreltje gedaan, want we gaan er nooit aan voorbij hoe rot we ons ook voelen.

Sandy

Geplaatst

Hoi Sandy,

ik vind het zo erg voor jullie elke keer dat ik er aan denk schieten de tranen me in mijn ogen! juist omdat ik nu zelf moeder ben lijkt het me zo verschrikkelijk om je kind te verliezen.

Geplaatst

Gisteren zijn we naar de stad geweest lekker geshopt voor Zoë. wil ik gaan afrekenen in een kinderwinkel is mijn portomonnee gepikt!!!!! oh ik was in alle staten het gaat me niet eens om het geld maar dat mensen aan mijn spullen zitten! dus dat was wel even een domper maar verder was het wel een leuke dag.

Geplaatst

@Sandy, tuurlijk is de verjaardag van Maaike een moeilijk moment, het is zo bezien ook nog niet heel lang geleden en het is en blijft je dochter. Dat zal altijd zo blijven. Nu ik zelf een kind heb, wil ik niet denken aan hem weer te moeten afgeven, wat een pijn moeten jullie hebben van het verlies, dat is zo iets heftigs en ik vind dat jullie er erg sterk mee omgaan. Ik weet niet of mij dat zo zou lukken. Wel fijn dat het met je twee zoons in ieder geval goed gaat! En leuk wat van je te horen.

Hier hebben we een zieke: Thomas is zielig! Gisterochtend werd hij rond 10.30 krijsend wakker. Dat zijn we niet gewend, dus wij naar boven. Niet stil te krijgen, ook niet met een flesje. Uiteindelijk de draagzak voorgebonden en met 'm gaan wandelen. Toen heeft hij nog een uurtje geslapen in de draagzak, maar toen hij wakker werd weer krijsen, zo zielig. Hij had ook verhoging/koorts: 37.8, dus zetpilletje gegeven. De hele middag wakker geweest, maar drinken wilde hij niet. En toen het zetpilletje uitgewerkt was, begon het weer van voren af aan. Dus maar even de huisartsenpost gebeld, daar mochten we langskomen. Hij blijkt dus een oorontsteking te hebben. Echt zielig icon_e_sad.gif .

Gisteravond had hij 38.9, maar hij heeft een goede nacht gehad. Redelijk gedronken, wel veel laten staan, maar toch meer dan de helft gedronken. Vanochtend ook 40 cc meer laten staan dan gebruikelijk, maar hij drinkt en lacht en plast in ieder geval wel en hij is ook helder. Goed in de gaten houden vandaag, maar ik denk dat we het ergste gehad hebben. De antibiotica-kuur zal nu ook z'n werk wel gaan doen hoop ik.

Geplaatst

Had net een heel verhaal geschreven maar weg!!!!

Dus even in het kort. Leuke foto Urs.

Sandy en Esk sterkte met de jongens.

En Kiet wat vreselijk balen zeg.

Ik wilde jullie nog even attenderen op het gerbuikt van hoestmiddelen bij baby's.

Ik gebruik voor Jace VSM Tussikind. Ik ging kijken op google wat ik nog meer kon gebruiken.

Een hoop vrij verkrijgbare middelen zoals Daro zijn gevaarlijk voor baby's!

Ik wil niemand bang maken ofzo maar kwam dat tegen en wilde dat wel even met jullie delen.

Je kan gewoon hoestdrank en baby's googlen dan vindt je er erg veel info over.

Ik gebruik zoiezo liever homeopatische middelen zeker bij een kleintje.

Jace ligt te mopperen dus ik ga er vandoor.

groetjes

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden