Ga naar inhoud

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

Hi dames,

Na een geweldige vakantie ben ik nu weer in het land. Het reizen ging ontzettend goed met Wessel.Ik heb een poging gedaan om alle berichtjes te lezen maar weet niet meer alles om op te reageren.....

Arriva, vervelend zo'n koemelkallergie. Hopelijk gaat het snel beter en gaat hij beter eten.

Wat betreft het eten. Wij geven Wessel op hetzelfde tijdstip eten als ESK. We geven hem Frisio en hij krijgt nu 's-ochtends en 's-avonds 150 water met 5 scheppen en de overige 3 flessen 180 water met 6 scheppen.

Ik ben nog niet met hem naar het cb geweest ivm onze vakantie. Aanstaande vrijdag mogen wij weer en krijgt Wessel z'n 2e prikjes. Ben ook benieuwd hoe groot hij nu is, ik denk rond de 65 cm. Hij past sommige kleertjes van maat 62 al niet meer dus het gaat heel erg hard.

Wij hebben trouwens ook al afscheid moeten nemen van de kinderwagenbak, hij past er niet meer in en probeert daar ook steeds in te draaien wat geen succes is. Gisteren heeft hij voor het eerst in de wandelwagen 'gezeten' en dat gaat prima. Hij vond het prachtig om zo goed rond te kunnen kijken.

Tijdens de vakantie heeft hij allerlei nieuwe dingen geleerd. Hij pakt nu zijn voeten vast en zit daar dan mee te spelen. Verder draait hij nu van zijn rug op z'n buik en altijd over zijn linker kant. sinds hij dit kan is hij ook meteen een buikslaper geworden. We leggen hem op z'n rug in bed maar nog voordat we de kamer uit zijn ligt hij alweer op zijn buik.

Dit doet hij nu overal; in de box, op zijn speelkleed, in bed etc etc.

Daarnaast gaat hij steeds meer brabbelen, we horen ook steeds nieuwe klanken bij hem.

Groetjes Dorine

• Reacties 4,2k
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

Hoi Dorine,

Fijn te horen dat je een goede vakantie hebt gehad met Wessel. Ben je niet bang dat er iets gebeurt als hij nu op zijn buik slaapt of draai je hem dan weer om? Geen idee namelijk hoe dit in zijn werk gaat. Dési draait nog naar geen kant haha.

Geplaatst

Hoi Natasja,

Wessel slaapt nu sinds 1,5 week op de buik en ik begin er nu een beetje aan te wennen. In het begin vond ik het doodeng, bang dat hij zijn hoofd niet opzij zou draaien.

Ik heb nu echter gezien dat hij dit wel daadwerkelijk doet. Hij ligt met z'n neusje een beetje in de matras maar toch zorgt hij er telkens weer voor dat hij goed kan ademen. Wel sta ik nu iets vaker aan zijn bedje om te kijken of het allemaal nog goed gaat.

Ik heb dan ook nog het idee gehad om zo'n aerosleep matras te gaan kopen maar dat heeft eigenlijk ook niet veel zin. Zodra hij bij de oppasmoeder is of bij opa en oma slaapt hij ook op een normaal matras.

Ach ja, het zal op den duur wel wennen want dan weet ik niet meer beter.. haha

Geplaatst

Kan begrijpen dat je vaker aan zijn bedje staat ;-).

Wij hebben wel zo'n Aerosleepmatrasje. Deze gaat volgende week ook mee naar mijn moeder als zij gaat oppassen als wij met vakantie gaan. Ze draait niet, maar toch.

Geplaatst

Hebben jullie kindjes dit ook?

Dési is vanochtend om 08.00 uur wakker geworden en heeft een flesje gekregen. Toen is ze na een badje om 10.15 uur weer in bed gelegd en werd ze om 12.30 pas weer wakker en hebben we haar om 14.30 uur weer in bed gelegd. Nu slaapt ze nog steeds als een roosje. Wanneer ga je eigenlijk over op 4 flessen per dag. Als ik de Nutrilon moet geloven als ze

Geplaatst

Ik denk dat ze overgaan op 4 flessen als de groente/fruit-hap erbij komt, toch? Tenminste, dat dacht ik... en dan gaat volgens mij de "laatste" fles er het eerst af. Hier kan dat nog niet, want Thomas haalt het maar net van 23.00 tot 6.30... vaak is hij nog 1 of 2 keer wakker op de nacht (meestal rond 5 uur) en dan moet ik erheen om hem te troosten. Fijn hoor dat Dési al zo lang slaapt, geniet er maar van.

Wat goed dat Wessel zich al zelf omdraait! Hier worden wel pogingen ondernomen, maar het lukt nog niet. Hij komt nu tot de zij en draait dan weer terug. Het buikliggen gaat wel heel goed, hij kan z'n hoofdje dan behoorlijk lang omhoog houden. Ik heb het idee dat hij het fijn vind dat er af en toe een andere houding aangenomen kan worden.

Ursula, hoe gaat het nu? Ik las dat Merel niet zoveel gegroeid was deze week. Leg je haar nu extra vaak aan? Want als je gaat bijvoeden met flesvoeding, dan loopt je borstvoeding nóg verder terug. Ik hoop dat ze snel weer genoeg groeit, het is maar niks als je je daar zorgen over maakt.

Arriva, vanochtend helemaal erover heen gelezen dat Daniel koemelkallergie heeft. Wat vervelend! Ik hoop dat hij er snel overheen groeit (dat kan wel).

Geplaatst

Wat een verschil dan hè, tussen het ene kindje of het andere. En dan bedoel ik dat de ene al meer kan dan de andere.

Dési vind ik nu vaak na haar slaapje met haar duimpje in haar mond. Ben ik niet echt blij mee, maar het is wel zo'n schattig gezicht.

Geplaatst

Het is maar goed dat ze allemaal verschillend zijn :-) , anders werd het zo saai op de wereld. En ieder kind doet het toch op z'n eigen tempo. Afgelopen week had ik thuis 's geinformeerd wanneer ik kon lopen. Ik heb namelijk wel 's gehoord (geen idee of het waar is trouwens) dat je kind op ongeveer dezelfde leeftijd kan lopen als je dat zelf (of je partner) kon. Wat blijkt, ik liep al met 11 maanden! Jeetje, da's hartstikke snel. Mijn man met z'n eerste verjaardag, ook snel dus. We zullen zien wanneer Thomas zo ver is, voorlopig moet hij maar 's gewoon lekker baby zijn. De rest komt vanzelf. Uiteindelijk komt het allemaal goed.

Ik hoor trouwens wel 's dat mensen het eerste jaar zo zwaar vinden, maar ik kan niet zeggen dat ik dat zo ervaar. Integendeel zelfs, ik geniet met volle teugen en had nooit gedacht dat het moederschap me zo zou bevallen. Nou is het jaar natuurlijk nog niet om, maar ik kan zeker zeggen dat we al helemaal gewend zijn aan het leven met Thomas. Ik vind eerlijk gezegd ook niet dat we er nou zoveel voor moeten "laten" zoals soms wel 's gezegd word. Volgens mij doen we alles nog wat we voorheen ook deden, hoogstens een beetje aangepast aan Thomas' schema. Ik vind het ook helemaal niet "zwaar" om ouders te zijn. Dus ik prijs me gelukkig dat het allemaal zo soepeltjes verloopt. Ook wel 's fijn dat het meezit toch?

Woensdag moet ik weer naar het ziekenhuis en dan gaat de gyn kijken wat de status van mijn cyste is. En dan moeten we maar 's kijken wat we nu echt willen. Ik zou het helemaal niet erg vinden als er een tweede op komst zou zijn. Niet dat ik nu al de medische molen in wil trouwens of dat we daar bewust mee bezig zijn. Iemand zei laatst dat je niet kan genieten van je eerste kind (!) als je al zo snel een tweede krijgt, maar dat zie ik helemaal niet. Tuurlijk kan je genieten van beide kinderen. Het zou anders toch beroerd uitpakken voor alle tweede kindjes en hoe zou dat dan moeten met tweelingen? Het zou wel druk zijn, dat wel... ach, nog helemaal niet aan de orde ;-).

Natasha, ging jij niet op vakantie deze week? Of volgende week? Veel plezier en hopelijk lekker weer!

Geplaatst

Precies!! Leuk hoe verschillend het is. En wat je al zegt: alles komt goed. Wij genieten ook met volle teugen. Het is wel zo leuk en we zijn dan ook wel zo gelukkig. Mijn leeftijd zit niet mee om nog aan een tweede te beginnen denk ik. Ik ben nu 40 en we hebben geen cryo's. Dus, om dat weer die hele mmm in te gaan. Ik weet het niet...

Onzin natuurlijk van dat tweede kindje en dan niet genieten van de eerste. Hoe zit dat dan met gezinnen van veel meer kinderen. Lekker doen wat je zelf denkt wat goed is toch?!

We gaan donderdag a.s. naar Egypte (Marsa Alam), heerlijk een weekje met zijn tweetjes duiken, van de zon en elkaar genieten ('t is zo'n 35 graden), borreltje drinken etc.

Geplaatst

Hoi Meiden,

Wat fijn dat de vakantie goed is gegaan met Wessel! hadden jullie mooi weer?

Past Wessel al niet meer in de bak van de wagen wat snel!! ik dacht dat kindjes pas in het zitje mochten vanaf 6 maanden.. tenminste dat staat in de gebruiksaanwijzing van mijn kinderwagen.

Zoë slaapt overdag niet zo heel veel 3 slaapjes maar zitten ook slaapjes van 40 min bij. maar s'nachts doet ze het echt super ze slaapt van 22.00 tot 8 uur alleen als ik moet werken maar ik haar wel eerder wakker voor haar flesje maar als we vrij zijn slaapt ze gewoon tot 8 uur en gisteravond had ze ineens om half 9 al honger voor haar laatste fles ik dacht ben benieuwd hoelaat ze dan wakker word maar ook gewoon weer 8 uur dus dat is heerlijk!

ik denk ook niet dat als je nu al zwanger zou zijn dat je niet meer geniet wat een onzin ieder moet voor zichzelf weten wanneer en of ze aan een tweede kindje beginnen. mij lijkt het helemaal leuk een tweede kindje maar ik moet mezelf eerst weer even opladen om weer de medische molen in te gaan want ik vond dat toch best zwaar.

Geplaatst

Natasja wat heerlijk dat jullie lekker op vakantie gaan donderdag zal je Desi niet heel erg missen?

wij zijn gisteravond lekker uiteten geweest en naar de film maar dan onderweg naar huis toe heb ik toch wel dat ik denk ik ga Zoë even lekker knuffelen thuis want ik heb haar gemist haha.

Geplaatst

Hoi Kiet, dan slaapt Zoë ook lekker!

Volgens mij moet je de wandelwagen dan in de ligstand zetten en dan kunnen ze er wel in. Je moet toch wat hè? ;-)

Denk ook wel dat ik haar ontzettend ga missen, maar ik kan niet terug. Er gaat volgens mij maar één vlucht per week. We moeten dus wel haha. Mijn moeder past op en aangezien het met mij en mijn zusje ook goed is gekomen, vertrouw ik op haar deskundigheid ;-)

Geplaatst

Hei!

Veel geschreven in dit topic, gezellig.

Dorine, leuk dat je zo'n fijne vakantie hebt gehad. Wat kan wessel al veel. Ik zit te wachten totdat merel haar voetjes ontdekt maar ze heeft ze nog maar 1x te pakken gehad. Wat leuk dat wessel al en beetje kan zitten in de wandelwagen, zo te lezen is het een actieve baby en dat bevalt hem zeker beter dan lplat liggen in het wagentje.

Arriva, wat ontzettend vervelend, zo'n koemelkallergie. Ik heb gehoord dat hij daar nog wel overheen kan groeien, zeiden ze daar iets over? Maar aan de andere kant fijn dat je nu weet wat het gehuil en het slechte eten veroorzaakte.

Esk, ben me ervan bewust dat het geven van bijvoeding de melkproductie kan doen laten afnemen. Ik leg haar de afgelopen weken overdag regelmatig vaker aan, zo om de twee uur. dit omdat ik hoopte dat ik meer melk zou gaan krijgen. Om het uur aanleggen werkt niet want dan wil ze niet drinken, komt te weinig uit. Afgelopen weekend was het weer pet met de melk, alleen snachts nog wat en overdag bijna niets. Nu is de kogel door de kerk, we gaan overstappen. Ik vind het ontzettend jammer. had zo graag langer bv willen geven maar het is zo onregelmatig en zelfs in de dagen dat ik dacht dat het genoeg was was het te weinig (bleek uit de gewichtstoename). Ik hoop dat het afbouwen zo langzaam mogelijk gaat. Ik geef daarom steeds eerst bv voordat ze flesje krijgt maar het is overdag zo weinig bv dat ik denk dat ik daar niet op mag rekenen. Baal er enorm van, zit met tranen in mijn ogen maar het belangrijkste is dat merel goed groeit. We hebben nu nan hypoallergeen en ik wil proberen om over te gaan op hippo omdat ik ekologisk beter vind. Maar eerst kijken of ze dat wel wil en of dat goed gaat. Bovendien verkopen ze hippo in het dorp.

Tessa, veel succes vandaag, ik hoop dat je kees niet te veel mist!

Natasja, hier wordt duimen aangeraden boven een speen. Ik heb zelf heel lang geduimd. Moest naar een ordontoloog vanwege eventuele tandcorrectie (beugel). Toen moest ik stoppen met duimen. Van die enge man in die witte jas moest ik toen mijn handen op een groot vel papier tekenen en iedere keer een streepje zetten als ik had geduimd. Die moest ik dan laten zien aan hem de volgende keer. Wilde zo graag aan die witte jas laten zien dat ik groot genoeg was (en ook omdat ik een beetje bang was voor heem) dat ik prompt ben gestopt met duimen.

Spannend je vakantie! Gaat er geen boot? kan je niet terug snorkelen?

Esk, ik vind het ook niet zwaar om ouders te zijn. Geniet enorm. Wel vind ik de doorbroken nachten zwaar met het slaaptekort.

Oh, nu ga ik lekker knuffelen met merel want die is het zo te horen zat om in de box alleen te spelen, dat heeft ze nu al zeker een half uur voorbeeldig gedaan.

Woensdag komt onverwacht mijn schoonmoeder voor een lang weekend langs.

Geplaatst

Hoi Urs

Ik begrijp dat je het vreselijk vindt dat je moet stoppen.

Hier gaat het gelukkig nog goed. Afgelopen nacht kwam mevrouw wel om de twee uur maar goed

dat is gelukkig niet elke nacht zo.Dat de voeding zo terug loopt kan ook door de stress zijn,omdat je je heel erg druk maakt of er wel genoeg voeding is. Maar je druk maken erom kan je ook niet verminderen.

Hier gaat alles verder super met de kleine meid. Morgen naar het CB laatste prikjes voorlopig.

Foto-OXMWGQIG-D.jpg

Foto-KD3LUXU6-D.jpg

Foto-PJZBHDWK-D.jpg

Foto-6JPEYWZV-D.jpg

Even wat foto's van ons lachebekkie.

De laatste foto is van onze kittens die zijn twee weken geleden geboren.

Groetjes

Geplaatst

ahh wat een leuke foto's en kittens! ahh lieff gaan jullie ze allemaal houden?

mijn moeder is vandaag voor het eerst aan het oppassen ben benieuwd hoe ze het vind. ik heb net even gebeld en alles ging helemaal goed dus dat is ook fijn.

Geplaatst

Is even moeilijk he een ander laten oppassen.

Ik had het afgelopen vrijdag toen was ze bij mijn moeder. We gingen daarna samen uiteten en

wilde mijn moeder ook wel oppassen maar heb haar toen gewoon meegnomen.

Was al de hele dag zonder haar. Ging gelukkig goed!

Nee we houden er geen een van de kittens. Wil juist van alle katten af haha.

Groetjes

Geplaatst

Natasja, ik heb geen idee wanneer die 5e fles eraf gaat maar ik denk, net als ESK, dat dit is als het fruithapje gaat komen.

Ik zou het niet zo heel erg vinden als ik Wessel niet meer wakker hoef te maken voor die laatste fles. Hij gaat nu 's-avonds tussen 20.30 en 21.00 uur naar bed en dan moet ik echt hemel en aarde bewegen om hem wakker te krijgen voor die laatste fles. Hij slaapt nog steeds tot 7 a 8 uur 's-ochtends dus ook wij prijzen ons zeer gelukkig dat hij zo goed slaapt.

Tsja, het is wat he, dat hij al niet meer in de bak van de kinderwagen past. Precies zoals Natasja zegt, ik moet toch iets dus gaat hij nu maar in de wandelwagen. Deze kan ook helemaal plat dus kan hij toch nog wel liggen alleen vind hij dat zelf een slecht idee. Hij wil nu echt overal naar kijken..hahah

Ik heb trouwens al 'afscheid' moeten nemen van heel veel spullen. De kinderwagenbak, zijn badje, de verkleiner van de maxi-cosi, overal is hij te groot voor. Hij moet echt niet te snel gaan want ik wil toch ook nog wel genieten van dit kleine baby zijn.

Ook ik denk dat het onzin is dat je niet van je 1e kind kunt genieten als je nu weer zwanger zou worden. Dan geniet je toch gewoon dubbel van beiden!!!!

Wij gaan voorlopig de medische molen niet meer in, daar heb ik even geen zin. Mochten we weer willen beginnen dan liggen er nog 6 cryo's op ons te wachten dus ik kan wel 'rustig' beginnen. Nu gebruiken we geen voorbehoedsmiddel dus wie weet gaat het wel natuurlijk een keer lukken. Het hoeft nu niet hoor maar ik hoop dit allemaal zeker nog een keer mee te gaan maken.

Natasja, ik kan me voorstellen dat je Desi gaat missen volgende week. Het is ook niet niks om haar meteen een week niet te zien. Gelukkig gaan jij en Johan samen en kunnen jullie van elkaar genieten. Ook wel weer eens lekker, toch?

Geplaatst

Hoi, hoi,

Heb vanochtend het cb gebeld. Je kunt met 4 voedingen beginnen als je denkt dat je kindje daar aan toe is. Een fruithapje daar beginnen ze met 6 maanden mee. Als je het eerder geeft is dat alleen maar leuk voor papa en mama, niet omdat ze het al nodig hebben - volgens het cb dan ;-)

Wij gaan het proberen. Gisteravond hebben we Dési om 20.30 uur in haar bedje gelegd en toen moesten we haar dus wakker maken voor de voeding van 23.00 uur. Zo zielig. Vanochtend heb ik haar om 7.15 uur wakker gemaakt en een fles van 150 gegeven omdat we gingen beebzwemmen. Ze is toen wakker geweest tot 10.00 uur, thuis weer in haar bedje gelegd en om 12.45 werd ze pas weer wakker. Ze had toen dus nog maar 1 voeding van 150 ml gehad. Ik heb haar toen een voeding van 180 ml gegeven (180 ml water + 6 schepjes en er toen weer 180 ml van gemaakt - anders kan het in een keer wel heel veel voor haar zijn). Ze heeft lekker bij me gezeten en in de box gespeeld. Heb haar om 14.15 uur weer in haar bedje gelegd. Het zal mij benieuwen hoe laat ze nu weer komt voor haar 3e voeding.

De verkleiner heb ik ook al weggedaan en heb zal niet lang meer duren voor Dési in de wandelwagen mee gaat (de bak van de kinderwagen is gewoon erg klein (Quinny). Haar kleertjes geef ik allemaal aan een vriendin die net in september van haar dochtertje is bevallen. Zij pikt er uit wat ze leuk vindt. Heb alweer een aantal leuke kleertjes voor haar gekocht haha. Een gebreid grijs/paars jurkje met een paarse romper (HEMA) een lila leggin eronder (zo schattig), van oma kreeg ze een heel lief jurkje van Noppies met hele leuke lange sokken. Je blijft kopen hè.

Geplaatst

Leuke foto's Marchan!

Ursula, ik begrijp dat het moeilijk is, maar het zal je ook rust brengen. Veel sterkte/succes met afbouwen.

Natasha, goh, ik wist helemaal niet dat je op die manier naar 4 flessen toe ging. Hoe weet je nou of je kind eraan toe is? Nou ja, ik wacht wel tot het cb iets erover zegt... Thomas krijgt trouwens 180+6, maar omdat hij die speciale dikkere voeding tegen het spugen heeft, krijgt hij de laatste 40cc niet uit de fles. Die wordt dan namelijk steeds dikker gedurende het drinken.

Dorine, dan wordt Wessel al een hele man, als hij overgaat naar de kinderwagen.

Okee, morgen meer, ga nu eten :-)

Geplaatst

Hei!

Marchan, heb je nog reserve om zo'n zware nacht op te vangen? of kan je misschien bijslapen? Leuke foto's, ze lacht veel he? Ik probeer te zien of ze op jouw oudste dochter lijkt maar zie geen duidelijke overeenkomsten. Jij wel? Ik vind het grappig om te horen op wie merel zou lijken, het valt me op dat de meesten het in hun eigen kant van de familie zoeken. Zo vind mijn schoonmoeder dat merel sprekend mijn man is, en mijn moeder vind dat ze sprekend op mijn zus lijkt. Zelf zie ik dat niet, ze is vooral merel.

Gisteren en vandaag hele discussies op de radio, tv krant omdat uit een uitgebreid onderzoek blijkt dat het juist erg goed is om al vanaf vier maanden met vast eten te beginnen (maar dan wel smaakporties, proeven, geen maaltijden) want dan zou je kind later minder allergien ontwikkelen. Je zou dan zoveel mogelijk verschillende etenswaren ter proef moeten aanbieden. Tja, ik moet altijd denken aan het boek van dr spock dat zo snel door nieuwe inzichten ingehaald werd. Of dat nog geen 10 jaar geleden juist buikslapen werd aangeraden omdat dit beter zou zijn voor de spierontwikkeling van je kind. We moeten maar proberen om op ons moederinstinct af te gaan. Helaas is er nog steeds geen blauwdruk kind opvoeden geschreven...zou goed verkopen.

natasja, gaat snel, veel te snel, dat groeien. Ik ben inmiddels winterkleding aan het aanschaffen. Ik kom om in de lieve jurkjes en vestjes (thanks to familie) maar had een tekort aan wollen ondergoed, rompertjes, strømpebukser (panty's of hoe ze ook al weer heten in het nlds?). Ik heb al wel twee paar skischoenen ha ha (gekregen van de buren, voor als ze twee is want dan beginnen ze op de kdv ermee). Dat ziet er zo schattig uit, die kleintjes, aangekleed als michelinpoppetjes aan het voortschuivelen op latjes. Maar eerst nog even genieten van deze tijd. en dat doe ik dagelijks. Ik ben nog iedere dag verwonderd en intens gelukkig met merel.

Geplaatst

Hoi

Toen mijn oudste de leeftijd van Jace was lijken ze echt op elkaar.

Maar ik heb inderdaad ook ze lijkt gewoon op zichzelf.

Sooms zie ik echt mezelf als baby in haar en soms echt helemaal niet.

En reserves niet echt helaas werkt me man een hoop dagdiensten dus moet steeds de deur uit om de oudste te halen en te brengen. Maar vannacht kwam ze pas om 3:45 vanaf 23:30 ongeveer dus dat maakt het weer helemaal goed :-)

Ik krijg 1 oktober eindelijk kinderbijslag en dan ga ik echt even uitgebreid shoppen voor de meiden.

En wat kan je vreselijk veel houden van zo een hummeltje he!

Geplaatst

Hallo DAMES,

Natas, volgens mij kinderen v.a. 4 maanden om na 4 voedingen kunnen over te stappen, als ze dat willen. Alleen moet per keer wat meer inschenken .

DAt had ik laatst in ZH , toen zeiden ze dat ik moet mijn uk op verzoek voeden en na bed brengen. Ik had het zwaar na rust en regelmaat, maar ja, voor onderzoek moest ik dan doen. Hij kwam 3 dagen niet op zijn voor laatste voeding en werd om 6 uur ochtend wakker.Maar goed, hij had weinig gegeten wegen zijn allergie, dus daarom moest ik toch hem nog 5 x te geven weer. Maar zodra hij gaat goed drenken , dan zou ik ook hem niet wakker maken.

Ursela, nog gisteren, had ik met mIjn moeder diskussie, want ze vond dat ik moet nu al beginnen met bijvoedingen omdat in Russland dat ook doen . Het verschielt enorm hoe ze daar doen en hier in NL.Ik weet gewoon niet meer aan wie ik moet luisteren.MAar zelfs hier in mijn cb zeggen ze rust en regelmaat 1 vk en andere zegt ''op aanvrag'')

het brengt gewoon soms in de waar moeders. Ik ga afspraak maken met kinderdietiste. Hoe is met jouw scharmante tante, drenk ze goed die NAN ?Toevallig iemand tijd geleden noemde Dani scharmeur, toen dacht ik , o, ja omdat van 1 juni natuurlijk )))

iK HOOP DAT MIJ MOEDER SNEL KOMT UIT RUSSLAND BIJ MIJ OP BEZOEK , WANT IK MOET OOK RUST WAT HEBBEN, AL GENIET IK ENORM VAN MIJN KINDJE. JULLIE ZIJN BOFKONTEN DAT JULLIE MOEDERS IN DE BURT WONEN. IK BEN BEETJE JALUS.))))

Geplaatst

vandaag laatste prikjes voor voorlopig gehad.ze ging niet eens huilen super! Ze mag beginnen met pap en fruit en daarna groente. Ze gaan nu ouders stimuleren om er vanaf 4 maanden mee te beginnen. Groetjes

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden