Ga naar inhoud

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

Hoi Meiden,

ik vroeg me af zitten jullie kindjes al in het zitje van de kinderwagen dus niet meer in de bak?

wij gaan half nov. een paar dagen naar Madrid en Zoë is zo nieuwsgierig dat ik haar eigenlijk niet meer in de bak wil doen dan maar in het zitje zodat ze kan kijken...

We zijn vanochtend weer gaan babyzwemmen Zoë vind het echt hartstikke leuk joh! volgende week heeft ze diplomazwemmen haha krijgt ze ook een echte zwemdiploma leuk he!

• Reacties 4,2k
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

@Ursula-veel sterkte!

@anderen. Kees moet gewoon aan de flesjes blijven van zowel CB als zijn arts tot hij 6 maanden oud is. En dat zijn inmiddels 4 grote flessen (180 + 6) en 1 kleine (150 + 5). De laatste krijgt hij om 22.30. Vervroegen werkt nog niet. En zeker nu niet denk ik, want hij wordt ineens de afgelopen 2 nachten om 04.00 wakker en dat is nieuw. Als hij meer honger gaat krijgen dan moet ik hem op de Nutrilon forte zetten. We zullen zien.

Kees ligt nog gewoon in zijn wagen. Ik ken niet de regel dat als hij meer weegt dan 7 kilo dat hij er niet meer in zou mogen... Zitten is voor hem nog geen optie (ookal wil hij dat wel, want dan ziet hij veel meer), simpelweg omdat hij nog niet goed kan zitten. Dus dan lijkt mij in een wagentje zitten nog niet zo goed toch?

Wat betreft cadeautjes... ik vind het ook erg moeilijk. Ik denk aan een lekker speelkleed (omdat we een houten vloer hebben). Voor de rest is Kees nog weinig met speeltjes aan de gang. Wel vind hij muziek leuk, dus denk ik ook aan een cd met kinderliedjes, maar ik ben nog niet erg succesvol in het vinden van een leuke cd. dus als iemand daarvoor tips heeft!

voor de pappa's. ik heb mijn man laatst een foto van hem en Kees ingelijst cadea gegeven. de foto had ik echter eerst omgezet in sepia, om hem een extra mooi effect te geven. De foto hangt nu in zijn werkkamer thuis.

groet,

tessa

Geplaatst

Hier ook nog geen hapjes tot 6 maanden hoor (en 5x 180+6). En Thomas ligt ook nog gewoon in de kinderwagenbak. Die past nog hartstikke goed, er is nog ruimte zat, dus ik verwacht de komende maanden daar ook geen verandering in. Zoals ik het nu bekijk kan hij zeker tot aan de kerst in de reiswagen.

Vandaag is Thomas voor het eerst zelf pogingen aan het ondernemen om om te draaien. Hij komt maar tot de helft (z'n schouder zit in de weg), maar ik vind de pogingen echt hilarisch om te horen. Hij moet er namelijk zelf om lachen en die benen schieten alle kanten uit.

Geplaatst

@ Ursela, gecondoleerd en heel veel sterkte in deze moeilijke tijd.

@Kiet, Wessel zit al ruim een maand in de wandelwagen. Hij was echt uit de bak gegroeid dus ik had geen andere keuze. Hij lag eerst plat in deze wagen maar nu zit hij al aardig rechtop. Ik merk dat zijn rug steeds sterker wordt dus nu mag hij van mij ook in 'zitstand'.

Geplaatst

@ Ursula, sterkte meissie. Zal niet makkelijk zijn nu om zo ver weg te zijn.

@ Kiet en Tessa, ik las in de beschrijving van de Quinny dat de Dreamy (bak) maar geschikt is tot 7 kilo. Het is dat ik het las ... Ze gaat nu mee in de wandelwagen op de ligstand. Heerlijk warm in de voetenzak. Gaat prima. Ze mag ook nog niet zitten, daarom zit waarschijnlijk de ligstand er op.

@ Esk, heerlijk dat je eindelijk weer eens lekker hebt geslapen. Nu maar hopen dat het zo blijft hè.

Dési wil op het aankleedkussen nu wel een tijdje op haar buikje. Ze trekt dan haar kontje op en steunt een beetje op haar armpjes. Dat heeft lang geduurd ;-). Moet me er niet druk om maken (ook niet dat ze nog niet omrolt etc.) ze is immers 4,5 weken te vroeg geboren. Enfin, ik houd me daar maar aan vast.

Vanochtend heeft ze een klein gepureerd banaantje gegeten, dat ging erin als "koek". Fruit vindt ze heerlijk en de bruine boontjes met appel gaan ook wel. Voor de rest trekt ze nog rare gezichtjes, maar er blijft steeds meer in haha.

Geplaatst

Zoë vond op haar buikje ook helemaal niks. maar ik doe het nu een paar keer per dag heel even en nu na een week vind ze het al leuker en komt ze ook veel verder omhoog dus je ziet echt verbetering!

Zoë rolt ook nog niet om ze gaat het nu wel proberen maar haar benen willen wel maar haar bovenlijfje nog niet haha maar als ze mijn vinger pakt en ik help haar een beetje draaien door haar via mijn vinger wat mee te draaien (snappen jullie het nog??)dan lukt het en vind ze het nog leuk ook!

ik ga ook is kijken hoe dat bij onze kinderwagen zit ben benieuwd.

het word nu ook echt kouder he harde wind ook de herfst komt eraan! wij gaan Zondag een paar dagen naar belgie met z'n 3en heb er zin in!

Geplaatst

Goedemorgen.

Voel me minder alleen, leve skype. Heb de afgelopen dagen met veel wederzijdse vrienden kunnen praten. Natuurlijk kan ik ook met mijn vrienden hier erover praten maar er is hier niemand die haar kent of hem heeft gekend. En met mijn vriendin ge-emaild. de telefoon heeft ze er tijdelijk uitgetrokken. Ik heb besloten niet naar nld te gaan voor de begravenis. Verschillende redenen. Ten eerste wil mijn vriendin het niet, die vind dat je bij je kindje moet blijven. We hebben afgesproken dat ik over een paar maanden kom, dan neem ik waarschijnlijk merel mee. Dat lijkt haar fijner, dan hebben we nml de kans om samen aan de keukentafel te zitten. Kan ik in alle rust afscheid van hem nemen. Hij komt te liggen op een begraafplaats waar twee andere goede vrienden van mij liggen. Zo raar dat die drie lieve mensen nu op dat kleine stukje grond in nld samen zijn. In haar emails verteld ze ook over haar kinderen en vraagt naar merel, mijn man, dan staan de tranen in mijn ogen. Hoe groot kan een hart zijn??? Dat ze daar in deze tijd ruimte voor heeft.

Andere redenen zijn er ook, beetje saai wrschnlk om het hele verhaal te typen. Het voelt in ieder geval als het juiste besluit. Kijk ook uit naar een paar dagen samen met mijn vriendin.

Merel doet het goed. Ze wordt wat eenkenniger, dat vind ik jammer. Ze vind het heerlijk om op haar buik te liggen, ze is erg sterk in haar lijfje. Ze draait rondjes op haar buik. Ze rolt ook om. Vooruit wil nog niet maar ze kan wel een andere richting opkijken door een rondje te draaien.

Hmm, herfst, hier is het winter, snachts -12. Gisteren heb ik haar toch buiten laten slapen in haar wagentje na een wandeling. Dat ging prima, heb een lammevachtje van de buren gekregen en een rørøstweed wollen dekentje dubbel erover en dan lag ze ook nog in een pakje, mutsje, handschoentjes en op haar wangetjes had ik een koucreme gesmeerd. Ik heb vaak gecontroleerd maar zelfs haar neusje werd niet koud. Vanaf -10 mogen ze niet buiten zijn onder een half jaar omdat de lucht te koud is voor de longetjes, niet vanwege dat ze het te koud zouden krijgen.

Ik vind het verbazend te zien hoe snel ze veranderd, ik vind haar steeds meer kleuter worden (of komt eerst peuter of?), ze is niet meer de baby van de eerste maanden. Maar soms zie ik haar en dan is nog zooo klein (en lief).

Vandaag zorgt mijn man heel de dag voor merel. Kwamen erachter dat ik nog nooit meer dan twee uur overdag zonder merel ben geweesd, daar wordt ze dan misschien eenkennig door.

Geplaatst

Hoi Usela,

Het is niet saai om het hele verhaal te typen als jij je daardoor beter voelt zou ik het gewoon doen!

Zo -12 jeetje wat koud zeg en ik vind het hier af en toe echt al koud haha.

ik vind Zoë ook echt al een grote meid ze gaat steeds zoveel meer doen echt zo leuk!

Ze heeft trouwens last van schrale wangen jullie enig idee wat ik er het beste op kan smeren?

Geplaatst

Hei kiet, het lijkt wel koud maar het is veel minder vochtig hier daardoor voelt het niet zo koud. En een voordeel van dat het vriest is dat de zon iedere dag schijnt. Dat vind ik ook veel waard. Ik zal zo een foto van het mooie weer erbij doen. Merel heeft geen last van schrale wangen. Ik ben zelf een weleda fan, die hebben een speciale baby-lijn met calendula (goudsbloem). Dat is erg goed voor de huid. Ik gebruik o.a. een iedere dag olie maar voor het gezicht ljikt me de billenbalsem geschikt. Dat klinkt raar, het heet billen. Maar ik heb die o.a. in haar nekje gebruikt en het werkt SUPER. Je hebt heel weinig ervan nodig.

Hier nog een paar foto's van de afgelopen tijd.

[ATTACH=CONFIG]142[/ATTACH][ATTACH=CONFIG]143[/ATTACH][ATTACH=CONFIG]144[/ATTACH]

Geplaatst

Zeker rustig! Ik heb de afgelopen dagen weinig achter internet gezeten. Nu heb ik nog net eventjes tijd tot we dadelijk gaan wandelen. Het zonnetje schijnt hier lekker, maar het is wel fris. Leuke foto trouwens, Ursula. Ik heb de laatste tijd weinig foto's gemaakt. Moet ook nog steeds het album afmaken... ben zo laks in dat soort dingen. Maar wil het toch echt wel binnenkort een keertje gaan bestellen (dat album dus).

Eergister naar het ziekenhuis geweest en 8 december worden m'n amandelen geknipt. Is dus een dag en nacht in het ziekenhuis en dan een ruime week (2?) herstellen. Heb er helemaal geen zin in, maar het moet toch een keer. *zucht* Ik zie vooral op tegen erná, dus de herstelweek. Het zal waarschijnlijk enorm goed zijn voor m'n lijn... misschien dat ik zo een paar kilo kwijtraak...

O! Moet geloof ik even manlief gaan helpen die mopperend rondloopt omdat ie geen batterijen in het goede maatje kan vinden...

Geplaatst

Dorine, hoe gaat het nu met je moeder? En met jou?

Merken jullie ook dat je steeds minder onzeker staat in het moederschap. Ik wel. Zal met gewenning te maken hebben. Er blijven steeds nieuwe dingen komen maar vertrouw steeds meer op mijn gevoel.

Geplaatst

Ursela, gecondoleerd met je vriend. Heel veel sterkte in deze moeilijke periode.

Met mijn moeder gaat het helaas niet zo goed. Vorige week was er een goeie vooruitgang maar afgelopen zaterdag zijn we door het ziekenhuis gebeld dat we die kant op moesten komen omdat het slecht ging. Ze reageerde nergens meer op.

Ze denken nu dat ze of een epileptische aanval heeft gehad of dat er spasmen van de aders aan het optreden is. Indien het deze tweede optie is zou dit heel slecht kunnen uitpakken.

We weten helaas nog niets en kunnen wederom alleen maar weer afwachten. Inmiddels reageert ze wel weer op pijnprikkels maar ze is verre van de toestand waarin ze vorige week was. Ze ligt ook weer opnieuw aan alle toeters en bellen en wordt ook weer beademd.

Liefs, dorine

Geplaatst

Ik moet eerlijk toegeven dat het steeds zwaarder wordt. Eerst kon ik me redelijk op de been houden maar hoe langer het duurt, hoe zwaarder het wordt.

Geplaatst

Dat kan ik me helemaal voorstellen. Het is al zwaar dat je moeder zo ziek is en dan heb je al die extra reistijd er nog bij (je moest toch behoorlijk reizen om er te komen als ik me goed herinner). En dan ook nog een jonge baby er bij, wat extra geregel is als je zonder hem weg wil naar het ziekenhuis.

Geplaatst

@Esk, ja, ik heb een lange reisafstand naar het ziekenhuis, 170 km enkele reis. Dat doe je idd niet altijd zomaar en ik vind het ook niet leuk om Wessel steeds weg te brengen.

Het is allemaal zo dubbel. Van de ene kant ben ik zo gelukkig met Wessel en aan de andere kant stort mijn wereld toch wel een beetje in.

Eigenlijk zou ik veel meer tijd met Wessel willen doorbrengen maar door deze omstandigheden kan dat niet altijd en dat vind ik ook best moeilijk.

natasja, wat een leuke foto's weer, wat is Dési toch een leukertje!

Groetjes Dorine

Geplaatst

Dorine,

Ik vind het zo vreselijk voor je. IK weet zo goed hoe je je voelt. Zo dubbel gevoel: en bij moeder en bij kindje willen zijn. Moejlijke keuze.

Sterkte er mee.

Ariva

Geplaatst

Hei!

natasja, leuk, foto's! Vind voral de erste waar ze slaapt erg mooi, bijzonder licht.

Dorine,wat jammer en moeilijk dat het weer slechter gaat met je moeder. Dat is echt een afstand om te overbruggen. Tja, dat is een groot dilemma, meer tijd pogen door te brengen met wessel. Hoe doe je dat als de omstandigheden ook nog eens tegenwerken. Misschien als je leventje weer in wat rustiger vaarwater is gekomen dat je dingen voor jezelf op een rijtje kan zetten.

Hier gaat het prima, merel is zooo lief. Vandaag wagentje door de sneeuw geduwd met een vriendin. Haar dochter is nu 1,5 maand. Op de foto liggen ze samen eventjes in de box, merel is dan al erg groot. Die vriendin is fysiotherapeute en zij vond merel erg sterk voor haar leeftijd. Ik trots. haha, dat vond ik vantevoren zo'n onzin, trots zijn op dingen waar je niets aan kan doen zoals dit. Maar ik ben moeder geworden en glim van trots bij elke positieve opmerking over mijn dochtertje. Haha, hoop dat jullie het mij vergeven.

[ATTACH=CONFIG]155[/ATTACH]

Geplaatst

Hoi Meiden,

wij zijn een paar dagen naar Belgie geweest met zijn 3tjes was heel leuk! was wel even wennen dat Zoë naast ons sliep wat maakt ze veel geluidjes in haar slaap en ze zuigt op haar duimpje in haar slaap schattig!! omdat ze thuis in haar eigen kamertje slaapt merken we dat normaal niet maar nu hebben wij wel slecht geslapen omdat we elke keer wakker werden van al die geluiden haha.

wat een leuke foto van merel wat een verschil he met dat andere babytje!

Geplaatst

Dat herken ik wel, Kiet, dat hadden wij in augustus ook... je hoort dan ineens alles! Maar fijn dat het leuk was.

En Ursula, dat glimmen van trots herken ik ook. Het is inderdaad dat je trots bent op dingen van je kind, zelfs al heb je er 0,0 invloed op... maar ja, het blijft toch je kind, nietwaar?? Je bent dus vergeven ;-) . Het is inderdaad een behoorlijk verschil zo, en dat in een paar maandjes.

Natasja, wat een schattige fotootjes weer. Nog twee weekjes en dan is Dési alweer een half jaar! Weer een mijlpaal!

Arriva, hoe gaat het nu met Dani? Is hij al wat rustiger?

Dorine, ik snap best dat het nu allemaal dubbel is. Ik hoop dat je snel in rustiger vaarwater komt met goed nieuws.

Geplaatst

@Dorine, ik hoop dat het allemaal goed komt. Veel sterkte met alles.

Kees groeit ook al zo hard. heb net een nieuwe laptop en was van mijn usb stick even wat fotootjes erop aan het zetten. daar zitten ook een paar oude tussen (paar weken oud). dat scheelt echt enorm!

Dit weekend gaan we dan ook eindelijk beginnen aan de verhuizing van kees uit onze slaapkamer naar zijn eigen kamertje boven. Want Kees kan ook echt veel herrie maken s nachts. niet omdat hij ligt te huilen, maar gewoon gezellig ligt te kletsen. En dat gaat op luide toon! Vanacht heeft hij gelukkig zonder concerten doorgeslapen. Maar het is nu echt mooi geweest. Hoe gezellig het ook is om Kees op de slaapkamer te hebben, ik denk dat het voor ons beiden beter is als hij naar zijn eigen kamer gaat.

nog even wat fotootjes...

[ATTACH=CONFIG]156[/ATTACH] [ATTACH=CONFIG]158[/ATTACH] [ATTACH=CONFIG]157[/ATTACH]

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden