Ga naar inhoud

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

oooh, tessa, smelt. Wat zal jij verliefd zijn op dat kereltje!

Ik vond het ook erg gezellig met merel naast mijn bed maar het was uiteindelijk heel goed dat ze op haar eigen kamertje slaapt. We slapen beiden beter. Ze had helemaal geen moeite met de overgang, ik hoop dat het ook voor kees vlekkeloos verloopt! Succes!

• Reacties 4,2k
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

ik smelt inderdaad als ik dat snoetje zie.... maar ja, ik ben dan ook verre van subjectief...:-)

ik maak me niet erg veel zorgen over de overgang. Kees is vrij gemakkelijk in zijn slaapgedrag, dus hopelijk nu ook weer!

Geplaatst

Echt een mannetje die Kees. Leuk, leuk.

Ja, nog 2 weekjes en dat is Dési al weer een half jaar. Wat vliegt de tijd....

Vandaag ben ik met een vrouw van het beebzwemmen aan het squashen geweest. Zij is ook 40 en heeft een dochtertje van 7 maanden. We gaan erg leuk samen. Heerlijk om met iemand van je eigen leeftijd over de kindjes te kunnen kletsen. We hebben de beebs bij de 'sportschoolopvangmevrouw' gebracht. Je betaalt hiervoor 2,50. Het was voor ons beiden een heel raar gevoel om onze kindertjes zomaar achter te laten (we voelden ons net ontaarde moeders haha). Volgende week zeker weer. Het is heerlijk om ff alles eruit te kunnen slaan.

Geplaatst

Allereerst sorry voor mijn grammatikale fouten. Wat leuk om weer te lezen jullie berichten. Alle schaatjes maken mooi ontwikkelingen en iedereen zijn troots op eigen uki :) Heel super.

Esk , ben jij al uit, met jouw keuze van de speelgoed van sinta?

Thanks, Dani is wat rustiger, alleen vaak nog laast van komende tandjes. Een tandje hebben we nu al en we kunnen dus lief bijten ))))))zo lekker .. Ik hoop dat het niet non- stop duurt en dat hij nog rustpuzes neemt tussen die tandjes.

P.S.:Mijn haar viel ook gigantisch uit en nieks hielp, maar nu heb ik gewoon dehelft van geloof ik)).

Natas, petje af voor de moed die je heb met jouw vriendin jullie ''doen '' echt als supermoderne moeders, want mij lukt nog lang niet om aan een oppas Dani te geven. Toen mijn moeder bij me kwam, ik had zelfs moejlijk om Dani voor 3-4 uurtjes haar toevertrouwen. Ik had zelfs nooit kunnen denken, dat ik zo overbeschermend kan zijn voor eigen baby. Het klinkt heel -oers )))))maar tis wel waar.(

Tessa, supermooi foto''s... gaat het goed nu met Kees ? Gebruik je ook babyfoon nog, zodat je Kees ook kan horen in zijn kamertje s;nachts?

Hier gaat wat wel goed mer Dani en mijn moeder, ben zeer blij dat ik meer tijd heb voor mijzelf em mijn werk ,ook tijd om leuke dingen te gaan doen en ik probeer meer afstand te nemen van mijn moedershap, voor zover nog kan. Sauna , zumba, zwemmen, winkelen ''ver ''van mijn huis met Dani,- staan op mijn agenda. Ook als maar voor heel even.

Geplaatst

Hoi Meiden,

Mijn man had gisteren als verassing geregeld dat we s´middags lekker met z´n tweetjes erop uit gingen en s´avonds lekker uitgebreid uiteten geweest het was heeerlijk! Zoë was lekker bij oma dus dat is ook vertrouwd en wij hebben een gezellig middag saampjes gehad!

Geplaatst

Oh kiet, wat een lieve man heb jij. Hier gaat het steeds beter met merel en haar drinken, ze drinkt eindelijk ook flesjes van mijn man. Gisteren voor het laatst bv gegeven. Het is nu echt op. Merel wordt boos en wil niet meer aanleggen omdat ik zo weinig melk heb. Ben er een beetje weemoedig onder maar ik ben ook gelukkig dat het me nog gelukt is zo lang mogelijk te rekken.

Arriva, heeft daan al een tandje? Fijn om te lezen dat je tijd hebt voor jezelf.

Dorine, is er al verandering in je moeders situatie gekomen? Trek je het nog?

Het einde van de bv betekend ook dat ik begonnen ben met een serieuze poging om af te vallen. Nu is me dat nog nooit gelukt maar ik hoop dat in ieder geval die extra zwangerschapskilo's die er nog aanhangen verdwijnen. Vandaag bij de boodschappen witte kool, uien, broccoli en andere 'verboden' groentes gekocht. Verheug me op ui....

Geplaatst (aangepast)

Ariva, fijn dat het zo goed gaat met Dani. En hij heeft al een tandje, wat is hij snel. Wessel heeft vooral last van het krijgen van tandjes maar heeft er nog niet één.

Kiet, wat een fijne vent heb jij. Ik kan me voorstellen dat jullie genoten hebben van zo'n spontane middag / avond.

Hier gaat alles zijn gangetje. Vorige week ben ik tussendoor nog met Wessel naar het CB geweest. Hij is inmiddels 68 cm en 7200 gram, een flinke kerel dus al.

Met mijn moeder gaat het helaas nog niet beter. Van al dat wachten word ik zo moedeloos maar ik kan niets anders. Inmiddels ben ik wel weer aan het werk gegaan. Dit vind ik best moeilijk omdat ik in Den Haag werk en dat is nog verder bij Maastricht vandaan. Maar goed, gevoelsmatig begin ik eraan te wennen dat ik op een grote afstand zit en er dus niet snel kan zijn in het geval er iets gebeurd. Ik moet wel zeggen dat mijn werk me afleiding geeft en dat is wel lekker.

Ik heb nog wat kiekjes van Wessel gemaakt....

[ATTACH=CONFIG]187[/ATTACH][ATTACH=CONFIG]186[/ATTACH]

pencil.png

aangepast door Simonja
mijn tekst was kwijt.
Geplaatst

Hoi Dorine,

ik snap dat je van al dat wachten moedeloos word het lijkt me heel zwaar zeker nu je ook nog de zorg voor Wessel hebt en je ook niet dicht in de buurt zit. Heel veel sterkte en ik hoop dat je nog wel kan genieten van je kleine mannetje wat een leuke foto´s weer! dat mutsje heb ik ook voor Zoë in het roze.

Hoi Ariva zo nu al een tandje dat is snel waar zit het tandje boven of onder?

ik ga ook weer even foto plaatsen

Geplaatst

Hoi.

Kiet,mooi schatje Zoe heb jij . Lekker zo samen eventjes met jouw man, dat is heel goed voor de relaties en het kindje.We gaan aanstande weeked met mijn man na de sauna voor een hamam behandeling.Lijkt me heel lekker en erotisch.))) DAni heeft al een tandje onder en ik vermoed dat gelijk binnekort komt nog een tandje erbij. Ik hoop niet dat het niet in een storm ze aankomen, want hij blijft hangerig van.

Urs, afvallen is goed idee na de borstvoeding, het heeft wat extra pit in jouw leven )) Maar ik snaap best hoe moejlijk het is om afscheid te nemen van de borstvoeding.

Simonja, let op mischien krijg jouw mannetje ook binnekort een tandje. ) Het werk kan best goede afleiding zijn al is dat op een lange afstand.Veel sterkte in deze periode.

Vandaag zijn we voor het eerst ongebakert na bed gegaan en samen met de auto na de stad geweest om te shoppen. Ging niet in een keer makkelijk, maar hoop zo blijft.:-)!

Arivaxxx

Geplaatst

Leuk al die foto's! Arriva, zin om een keertje dani te showen? Vind het ook opvallend hoe goed je de jonges/meisjes trekken al kan zien bij de verschillende baby's. Had het daar laatst met mijn man over, bedachten dat dit betekend dat als niet alle baby's op elkaar lijken dat misschien ook niet alle japanners er hetzelfde uitzien.

Hier is de sneeuw weggeregend, bleh.

Vanavond meteen op proef met het lijnen, uitgenodigd voor een gezellige avond met boerentapas...

Dorine, wessel is al een flinke kerel maar volgens mij zijn die getallen helemaal gemiddeld. In mijn barselgruppe zit een moeder en haar zoontje is 26 juni geboren en is al de 10 kilo gepasseerd!

Hoe doen jullie het nu met het bad? Wij hebben nog steeds niet de perfecte olossing gevonden. Ik heb een groter badje aangeschaft want dat babybadje was te lein voor mijn wildebras. Dat staat op de grond in de douche. Geen plek in de badkamer voor een kastje waar het op kan staan. En sowiezo is dat een getil wat me niet handig lijkt. Ik zit dan op mijn knieen ernaast maar comfortabel voor mijn rug is dat niet. Ik heb zo'n zitje in het bad geprobeerd maar merel beweegt en trappelt zo veel dat dit meer in de weg zat dan dat het hielp.

Geplaatst

Wat een leuke foto's weer! Leuk om de kleintjes zo te kunnen zien.

Ursula, Thomas zit bij ons nog gewoon in de tummytub en af en toe gaat hij met papa onder de douche (hoewel ik dat wel een gedoe vind). Hij past nog prima in de tummytub en ook goed in het badje. Ik denk dat als hij te groot wordt, we samen in bad gaan of toch maar steeds onder de douche. Oh, en over die japanners gesproken... voor een japanner zien alle westerlingen er net zo uit als wij japanners zien. Ik heb wel 's gelezen dat iedere bevolkingsgroep z'n eigen gezichtskenmerken heeft en dat je daar dan speciaal gevoel voor krijgt. Blijkbaar zijn er dezelfde verschillen onder de japanners, maar omdat wij daar dan niet op "getraind" zijn, zien we die verschillen niet. Ik weet niet of het waar is, maar dat is wat ik ergens ooit gelezen heb.

Hier regent het ook... erg saai weer. Straks gaan we een proefrit maken in wat mijn nieuwe auto zou moeten worden. Ik ben heel benieuwd!

Geplaatst

Ja, Ursela, inderdaad , ik ga ook binnenkort even zien mijn Dani, even tijd meer voor moeten nemen.We hebben nu al 2 tandjes, dus dat is ook weer tijd op tanden te poetsen. Ik weet niet echt hoe dat moet , want ik wil ook niet dat hij dat slikt namelijk.

Esk , wat is dat Tummytub? MIschien is dat wat we hebben zo soort stoeltje voor 6 mnd dat jouw kind kan in gewone bad ligen? We hebben ook stoeltje na 6 mnd, met speelgoed in dat lijkt me straks ook weer handig als hij kan goed zitten.

Vaadag hierlijk hele dag na de sauna geweest en hamam massage rutuel ondergaan en nog iets met modder --super lekker echt een aanrader..!!!

Vinden jullie ook goed van al die stoeltjes kopen waarin kinderen gaan leren lopen? Ik had met mijn moeder erover en zij vind dat beter zonder te doen , maar ik denk anders over. Jullie meningen ??

Geplaatst

Ha Arriva, even snel want ik moet zo naar m'n werk. Een tummytub is een soort van emmer waarin je je kleine kan wassen. Thomas vind het echt heel fijn om daarin gewassen te worden.

Over die tandpasta, er zijn tandpasta's speciaal voor hele jonge kinderen. Die hoef je niet met water na te spoelen en die mogen ze wel gewoon doorslikken, hij is er zelfs voor bedoeld. Dat kan dan ook geen kwaad. Voor het poetsen zelf heb ik geen tips, dat blijft toch een beetje proberen denk ik.

En over het loopstoeltje, je moet doen waar je je goed bij voelt. Ik heb wel gehoord dat het niet zo goed is om echt mee te leren lopen, maar als Dani er af en toe een keertje in zit, dan lijkt me dat geen probleem. Er zijn wel meer dingen die niet goed zijn... Ik dacht dat het te maken had dat zo'n loopstoeltje een verkeerde houding aanleerde, maar helemaal zeker weet ik het niet. Zelf denk ik niet dat wij een loopstoeltje gaan aanschaffen, ik ben er meer voor dat Thomas het zelf leert zonder hulp van een stoeltje. Dus gewoon lekker leren omrollen, dan kruipen, dan staan aan handen en tafels :-) en vervolgens de eerste stapjes zelf.

Geplaatst

Arriva,esk, ik heb ook ergens gelezen dat een loopstoeltje prima is maar dat je moet oppassen en het niet te vaak gebruiken, zo'n kwartier max per dag geloof ik. Tja, en dat vind ik zo onhandig, de hele tijd op de klok kijken, dat ik er geen aanschaf.

Je was er vroeg bij esk. Als ik je opsomming van liggend naar lopend lees dan verheug ik me opeens enorm om dat allemaal mee te maken.

Vandaag is merel precies 5 maanden. Ze slaapt inmiddels goed snachts, alleen om 2230 wakker voor een flesje. Nog 10 dagen dan begin ik weer met werken. Maar twee diensten in de week dus ik mag niet klagen...

Geplaatst

Ja, ik was er vroeg bij. Iedere ochtend is het toch 6.30 als ik opsta, ook in het weekend. Ons manneke wil nog niet langer slapen, maar dat komt vanzelf een keertje. Hij krijgt ook om 22.30 de laatste fles en dan is het prima te doen, zo vroeg opstaan.

Rollen jullie kindjes nou al om? Thomas is nu 4,5 maand en hij doet het nog niet zelf. Wel op z'n zij rollen, maar niet naar z'n buikje. Ik weet dat Wessel het al wel doet, maar van de andere kindjes heb ik het niet paraat. Ik had Thomas eerst altijd in de box, maar heb vorige week ontdekt dat als ik 'm op een kleed in de kamer leg, hij veel actiever beweegt en meer op ontdekking uitgaat, dus nu ligt hij nog zelden in de box. We hebben nu ook zo'n babygym (zo'n ding waar hij onder kan liggen met speeltjes boven 'm) en dat vind hij echt het einde. De hele dag grijpen en spelen met het ding. Hij zeilt er op z'n rug de hele kamer mee door ;-).

Geniet er nog maar even lekker van Ursula. Ik moet zeggen dat ik de combinatie werk/thuis op dit moment heel prettig vind. 's Ochtends lekker werken en 's middags lekker thuis.

Geplaatst

Ursela, geniet nog maar van die vrije dagen dan. Net zoals ESK vind ik het heerlijk om weer te werken.

Arriva, wij gaan geen loopstoeltje aanschaffen. Ik ben er ook van om het Wessel zelf te laten leren.

Geplaatst

jeetje ik heb steeds problemen om op de site te komen via de pc. dus even via de telefoon.

wij nemen ook geen loopstoel is inderdaad niet heel goed voor de beentjes.

denk dat je dan idd zoals ursula al zei je kindje er max 15 min per dag in mag doen ofzo.

hier gaat alles verder goed. kleintje heeft nog steeds volledige BV. en een kuipje fruit

morgen moet ik voor het eerst om 8 uur beginnen met werken dus heeft manlief de ochtend spits

met de kids. ben benieuwd haha.

groetjes

Geplaatst

Hoi, hier ook geen loopstoeltjes. Schijnt slecht te zijn voor de heupjes. Ook nog steeds geen omrollen. Wel gaat het al ietsjes beter op de buik. Probeer haar een aantal keren per dag op het aankleedkussen op haar buikje te leggen en dat vindt ze minder erg dan in de box. Natuurlijk moet ze daar ook af en toe wel op haar buikje haha.

Dési heeft vandaag haar laatste voeding om 19.30 uur gehad. Ze is een heel klein beetje van slag door het ingaan van de wintertijd. Ze heeft vandaag haar laatste fles (met een beetje pap) om 19.30 uur gehad. Afgelopen vrijdag ook en toen sliep ze door tot 19.30. Misschien heeft ze wel weer een wisseling in haar ritme.

Poeh, volgende week vrijdag is ze alweer een half jaar. Wat vliegt de tijd........

Wat een leuke foto's weer en wat groeien ze hard hè!!

Geplaatst

Ja, lastig he, die wintertijd. Merel werd de afgelopen dagen om 5.45 wakker. Mijn man wordt dan ook wakker en verschoont haar dan voordat hij naar zijn werk gaat. Fijn, kan ik ondertussen het flesje maken. Er is hier geen rijstmeel te vinden. Misschien in de stad maar daar kom ik voorlopig niet. Gisteren broccoli geprobeerd. Ging prima. Ga zo de dierenarts bellen want onze kat is ziek. Ze heeft hetzelfde als een andere kat van ons die in juni is overleden. Ziet er dus slecht uit. Omdat ik denk dat het hetzelfde is vermoed ik dat hij misschien een muis met gif heeft gegeten. Bij de buren hebben ze rattegif in de stal maar die zit in speciale houders waar grotere dieren (en kinderen) niet bij kunnen komen, en ze eten geen dode muizen.

Esk, merel rolt vanaf half augustus van haar buik naar haar rug. Ze rolt niet vaak (ik heb het drie keer gezien) van haar rug naar haar buik. Wel kan ze heel lang op haar zij liggen om bij een speeltje te komen. Ze draait rondjes op haar buik en rug. En als ze op de vloer ligt ipv in de box (op haar buik) dan gaat ze een beetje achteruit. De vloer is glad. Verder ziet het er meer uit alsof ze denkt te kunnen vliegen dan dat er een kruipbeweging in zit. Ze heeft nog nooit zelf haar knietjes onder haar buik getrokken als ze op haar buik lag. Ik herinner me een foto van jacelyn van maanden terug waar die dat al deed.

Marchan, fijn om te horen dat het goed gaat. laat je weten hoe de ochtendspits ging?

Twee foto's, de ene is niet helemaal scherp maar is zoooo lief (vind ik) in haar leopardpakje, en de tweede foto laat zien hoe ze onder zit als mijn man haar pap geeft. Ze kan al goed zelf zitten in de kinderstoel maar ik laat haar daar alleen in zitten tijdens het vaste voedsel eetmoment.

[ATTACH=CONFIG]197[/ATTACH][ATTACH=CONFIG]198[/ATTACH]

Geplaatst

Hoi meiden,

Ik volg jullie al vanaf het uitgerekend in Juni topic, ik vind het erg leuk om met jullie mee te lezen hoe het met jullie kindjes gaat en zou het leuk vinden om af en toe met julie mee te schrijven. Als jullie dat leuk vinden natuurlijk :-)

Ik ben 33 jaar en ik ben op 19 juni mama geworden van een zoon Lucas via Ivf.

Wat een leuke foto's van jullie kindjes! Wat een schatjes.

Geplaatst

Welkom Rome, wat mij betreft van harte welkom. Ik vind het altijd leuk als er meer mensen meeschrijven! Jouw zoon en de mijne schelen maar 3 dagen.

Geplaatst

Ursela, zeker een schattige foto.

Geven jullie Merel altijd pap met een lepel? Wessel krijgt 's-avonds een papfles. Hij eet alleen de groente en het fruit met een lepel.

Wat jij beschrijft dat het er meer op lijkt dat Merel wil vliegen, dat herken ik zo goed. Wessel ligt ook vaak op zijn buik en dan begint hij met armen en benen te zwaaien alsof hij op wil stijgen.. haha.. zo grappig om te zien.

Verder draait hij ook rondjes. We stimuleren hem hierbij door steeds een speeltje of iets dergelijks te verschuiven zodat hij weer verder moet draaien. Dit houd ik vol totdat hij een heel rondje gedraaid is en dan mag hij weer alleen verder spelen.

Ik ben ook sinds 2 dagen begonnen met groenten geven. Ik ben begonnen met worteltjes en hij vindt het heerlijk.

Ik was alleen zo slim geweest om hem op dat momemt zijn witte pyama-pakje aan te trekken. Hahaha, al na de 1e hap was het een oranje met wit gespikkeld pakje....Maar goed, even wassen op 95 graden en het was weer wit.

Rome, welkom bij ons clubje. Gezellig als meer mensen mee gaan kletsen. Ben dan natuurlijk ook benieuwd naar een foto van jouw mannetje.....

Geplaatst

Esk, leuk dat onze zoontjes maar 3 dagen schelen!

Leuk om met jullie mee te schrijven! Ik heb 2 foto'tjes geupload, ik hoop dat het goed is gegaan.

De laatste tijd draait hij heel veel op zijn buik, ook in zijn bedje. Hij kruipt helemaal naar boven en draait zich dan om. Sinds vandaag is hij weer zelf op zijn rug gerold, trotse mama.

Laatst was hij op zijn buik in slaap gevallen in zijn bedje en heb ik hem daarna maar weer terug gelegd op zijn rug.

Lucas heeft volgens mij ook een beetje last van het tijdsverschil. Hij is 's avonds al erg vroeg moe en vanochtend was hij om 4.00 al wakker voor een fles! Daarna slaapt hij gelukkig wel weer eventjes verder.In zijn laatste fles krijgt hij 2 eetlepels rijstebloem.

Maken jullie de groente en fruithapjes zelf?

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden