Ga naar inhoud

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

Hoi Rome leuk dat je mee schrijft! en leuke foto´s!

Zoë draait sinds vorige week van buik naar rug! ik was zoo trots hihi.

Ik maak soms fruit zelf maar ik geef ook vaak een potje. en jij?

Straks weer lekker babyzwemmen is ook zo leuk doen jullie dat eigenlijk ook? ik weet dat natasja het wel doet maar verder heb ik er eigenlijk niemand over gehoord. Vorige week was het diploma zwemmen en kreeg Zoë haar 1e zwemdiploma!

• Reacties 4,2k
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

Ik ben ook elke keer weer erg trots als hij weer iets nieuws kan, dan sta ik al klaar met mijn fototoestel, ha, ha..hoewel ik de laatste tijd een stuk minder foto's neem dan in het begin.

Ik maak meestal zelf fruit, hij krijgt eigenlijk alleen nog maar peer, gisteren heb ik meloen geprobeerd en dat ging er goed in. Hij vond het echt lekker, eerste hapje was even wennen dat hij een andere smaak proefde, zo grappig om zijn gezichtje dan te zien. Maar daarna kon ik hem amper bijhouden.

Ik geef trouwens ook gewoon een potje als het zo uitkomt.

Als je groente gaat geven is dat toch ook gewoon als extra in het begin?

Leuk zeg dat Zoë haar 1e zwemdiploma heeft gehaald!! Ik ben vorige week voor het eerst wezen babyzwemmen en hij vond het heel leuk, hij moest wel even wennen aan al die nieuwe indrukken. Alleen het onder water gaan vond hij niet leuk, misschien is hij de volgende keer en beetje gewend.Voordat ik het zwembad uit was lag hij al lekker te slapen.

Vandaag is er weer babyzwemmen, maar ik kwam er gisteren achter dat ik zo naar het consultatiebureau moet. Dan krijgt hij voorlopig zijn laatste prikjes.

Geplaatst

ja groente is ook gewoon extra..

ik geef meestal tussen de eerste en 2e fles in het fruit is bij Zoë nog niet zoveel want ze vind het niet echt heel lekker.

en ik geef dan om 17.00 uur (tussen de fles van 15.00 en 19.00) een heel potje groente en dat vind ze hartstikke lekker vooral worteltjes!

Succes bij het cb ik vind die prikjes zooo vervelend ik ben blij dat we er nu tot 11 maanden vanaf zijn.

wat gaat de tijd toch snel he meiden Zoë is volgende week al 5 maanden! ik zag laatst een pas geboren baby en daar is Zoë al zoo groot bij! maar ik vind het echt steeds leuker worden nu ze steeds meer kan.

nou ik ga zo weg om te zwemmen doeiii

Geplaatst

Hei!

Welkom rome! Gezellig dat je mee komt kletsen. En wat een mooie bos haar heeft jouw zoontje.

Esk, ik geef merel altijd pap met een lepel, schijnt goed te zijn voor de ontwikkeling van haar mondspieren en je voorkomt eventuele spraakproblemen. Maja, hoe zwaar je daaraan moet tillen is maar de vraag, ik heb lang pap uit een fles gedronken en klets vaak iedereen de oren van het hoofd.:laugh:

Groentes geef ik alleen vers, ik heb hier nog geen potjes vanaf vier maanden gevonden, is alleen vanaf 6 verkrijgbaar. Het zijn kleine hoeveelheden, smaakporties. Af en toe gaat ze krijsen als het slikken moeilijk is, dan stop ik snel de speen erin want dan gaat ze een slikbeweging maken en is het makkelijker. Huilen stopt en ze wil meer. Maar een groot succes zijn de groentes nog niet, pap en fruit hebben de voorkeur.

Fruit wissel ik af, ik heb van die eko bekertjes met appel-mango moes en die vind ze heerlijk. Daar krijgt ze een half bekertje van per dag. daarnaast laat ik haar van 'echt' fruit proevenBanaan en kiwi en peer zijn prima om van te sabbelen, ook schraap ik met een lepeltje er een beetje vanaf en geef het fruit zo.

Ik vond gisteren een handige site met schema eten. http://www.kidsvoeding.nl

Geplaatst
Hei!

Esk, ik geef merel altijd pap met een lepel, schijnt goed te zijn voor de ontwikkeling van haar mondspieren en je voorkomt eventuele spraakproblemen.

Ik wist niet dat ik iets gevraagd had :happydance:, nee, grapje... volgens mij wilde Dorine dit graag weten :clap2:.

Thomas krijgt nog helemaal niets, behalve z'n flesje, dus ik heb nog helemaal geen ervaring. Ik weet ook niet waarmee ik zal beginnen: fruit of groente... ik zal het foldertje van het cb er nog maar weer 's bijpakken om te kijken hoe het ook alweer zat...

Geplaatst

Foto-HXFRAZBA-D.jpg

Hoi, ja hoor, wij zijn nog steeds aan het zwemmen op maandagochtend 09.00 uur. Mevrouw doet niet veel zoals jullie zien haha. Volgens mij vindt ze het wel lekker, maar de vreugde spat er niet af.

Thanks voor de websitetip Ursula, had zelf ook al zoiets gevonden in pdf-formaat.

Gezellig Rome, en wat een lekker kereltje heb je.

Ga volgende week beginnen met Dési verse groenten en een aardappeltje te geven. En ik zal haar 's ochtends een papfles geven en 's avonds. Spannend. Zal mij benieuwen hoe ze het gaat doen. Ze krijgt nu heel af en toe zo'n 4+ maanden potje, maar dat vindt ze helemaal niet lekker (in tegenstelling tot Zoë). De fruitpotjes daarentegen vindt ze heerlijk, net zoals een gepureerd appeltje, banaantje etc. Meloen heb ik nog niet geprobeerd.

Dési begint nu echt te babbelen. Ik was vanmiddag met haar en de honden een rondje om en ze lag heerlijk te kletsen. Dit doet ze met haar handje in haar mondje. Zo schattig. Eén van de honden keek aldoor opzij, want hij hoorde haar geluidjes natuurlijk. Ook kan ze nu hele harde geluiden maken in de box en verschrikkelijk schaterlachen dat ze doet. Geweldig. Kan er zo van genieten. Nog een weekje en dan is ze alweer een half jaar oud/jong. Wat vliegt de tijd.

Liefs

Geplaatst

Hi Natasja,

Dési lijkt idd een stille genieter zo in het zwembad. Wat grappig om te zien dat ze bij jullie met vleugeltjes zwemmen. Ik ga zelf ook af en toe babyzwemmen maar bij ons is het zonder vleugeltjes.

Wessel is echt het tegenovergestelde van Dési in het water. Hij slaat met armen en benen en vind het leuk om onder de 'waterval' te gaan. Als het water van boven komt gaat hij steeds met zijn handjes hieronder waardoor het in zijn gezicht spat. Dan moet hij altijd lachen, zo heerlijk om te zien.

Ik ben benieuwd hoe Dési de verse groenten en aardappeltjes gaat vinden. Wessel krijgt op dit moment groenten uit potjes en hij begint het nu wat lekkerder te vinden. Worteltjes gaan er net zo makkelijk in als fruit, daar kan hij echt van genieten.

Ik kreeg van mijn schoonzus te tip om bruine bonen met appeltjes te kopen. Dat wordt het volgende potje dat ik ga proberen.

Qua fruit eet Wessel al heel veel. Eerst heb ik hem enkel fruit gegeven. Een banaan of een peer. Nu combineer ik vaak. Banaan met mandarijn, banaan met mango, appel met wortel, alles vind hij lekker. Ik heb het kookboek 'Opperdepop' van AH cadeau gekregen en hier staan echt allemaal leuke recepten in. Eigenlijk zijn die pas vanaf 6 maanden maar die maak ik nu al allemaal.

Zitten jullie kleintjes trouwens al in een kinderstoel. Ik had de vorige keer op het CB gevraagd en die gaven toen aan dat Wessel bijna in een kinderstoel mocht. Hij zit nu af en toe ook los en kan al wel een paar tellen blijven zitten. Pas als hij weer overal nieuwsgierig naar wordt en om zich heen gaat kijken valt hij om.. hahah..het blijft leuk hé, al die stapjes ???

@Rome, wat een lekker manneke heb je.

Nou dames, ik ga weer eens verder want ik zit op mijn werk.

Groetjes Dorine

Geplaatst

Hoi Dames

De ochtendspits is helemaal goed gegaan afgelopen dinsdag :-)

Lachen jullie kindjes al hardop? Jace heel af en toe een klein schater lachje.

Mijn oudste moest ik haast ondersteboven doen om er een lach uit te krijgen.

Jace draait van haar buik naar haar rug maar nog niet echt andersom.

Ze is heel veel bezig met haar handjes en voetjes.

Alles pakken en over pakken van de ene naar de andere hand.

Haar speen uit haar mond halen en er weer in doen.

En haar voeten vindt ze helemaal geweldig. Die pakt ze vast,stopt ze in haar mond.

En ze zit dan ook helemaal verwonderd te kijken hoe haar voeten bewegen.

Aankomende zaterdag hebben we een groot feest mijn vader wordt 50.

En mijn schoonzus is hoogzwanger vandaag is ze 39.2 wk zwanger.

Dus we zitten met z'n alle te hopen dat het kleine meisje na zaterdag komt haha.

Vorige week een mooie kleine buggy gekocht van chicco.

In het roze natuurlijk,daar zit ze nu regelmatig in.

Ik heb de wandelwagen met reiswieg naar zolder gebracht is wel weer een gedeelte afsluiten.

Ze worden zo snel groot.

Groetjes

Geplaatst

Wat een schattige foto in het zwembad! leuk met die vleugeltjes dat doen ze bij ons niet!

wij hebben ook de kinderwagenbak al op zolder gezet en ik heb ook alle maat 56 kleertjes opgeruimd ik heb wel een traantje weg gepinkt het gaat zo snel! maar het word ook steeds leuker vind ik.

wij gebruiken nog geen kinderstoel ik geef groente en fruit altijd in de wipper.

op welke tijden slapen jullie kindjes overdag?

Geplaatst

Jace die slaapt rond 10:00 45 min en dan rond 14:00 45 min en tegen de avond nog een keer 45 min.

In tegenstelling tot de meeste kindjes wat ik hier lees slaapt die van ons steeds korte slaapjes.

En in de avond gaat ze meestal tussen half zeven en zeven uur slapen.

En dan is ze rond zeven uur half acht weer wakker.

Ze komt natuurlijk nog wel voor haar nacht voedingen.

Jace eet ook vanuit haar wipper. Af en toe krijgt ze stukjes brood en verder heb ik fruit kuipjes van olvarit en maak ik zo nu en dan een banaan met mandarijn voor haar.

Ik wil verder nog even wachten met groente ed want dat betekend afbouwen van BV en daar wil ik nog even niet aan denken.

Vanaf 6 maanden ga ik daarmee beginnen dus nog 2 weekjes.

Groetjes

Geplaatst

Naar het slapen ben ik ook wel benieuwd! Jacelyn slaapt echt stukken minder dan Thomas. Thomas slaapt ongeveer steeds 2 uurtjes aan een stuk, soms anderhalf, soms twee en een half en soms in brokjes van een half uur. Eigenlijk is hij ongeveer een anderhalf tot twee uur wakker na een voeding en dan slaapt hij ongeveer weer tot de volgende voeding. 's avonds komt het wel 's voor dat hij al ruim voor zeven uur wakker is, dan komt hij er gewoon gezellig bij zitten. Ik merk wel dat hij steeds langer op is, maar ook dat hij wel behoorlijk behoefte aan slaap heeft. Op het kdv slaapt hij wel minder trouwens.

Vandaag een jarige hier. Papa is jarig. Daarom gister een afdrukje gemaakt van de voet van Thomas op een stuk papier (met vingerverf). Papa vond het heel leuk (en mama ook).

Kunnen jullie ook zo enorm genieten van je kind als het aan het spelen is? Ik vind het hartstikke leuk om te zien dat hij het naar z'n zin heeft. Ga er ook regelmatig zelf bijliggen om mee te spelen of om lekker te knuffelen. En ik wordt ook nog regelmatig door emotie overmand als ik ons hummeltje in z'n bedje zie liggen 's avonds. Heerlijk om te zien.

Geplaatst

Wessel slaapt ook veel meer dan Jacelyn. Meestal wordt hij rond 07.30 uur wakker.

Dan gaat hij om 9.30 uur weer naar bed en slaapt hij tot 10.30 uur.

's-middags gaat hij om 13 uur naar bed en dan slaapt hij tot 15 uur.

Dan nog een keer een dutje van 17 tot 18.30 uur en dan gaat hij rond 20.30 uur naar bed en slaapt hij weer tot 07.30 uur.

ESK, ik kan idd ook zo van hem genieten. Ik merk ook dat hij steeds meer en langer alleen kan spelen. Hij gaat zijn speelkleed steeds leuker vinden. 's-avonds voordat ik ga slapen ga ik hem altijd nog een keer een welterustenkusje geven en dan kan ik ook best emotioneel worden als ik bij zijn bedje sta.

Geplaatst

Hoi Meiden,

zo zie je maar dat elke kindje anders is he met slapen.

Zoë word rond 7/7.30 wakker dan gaat ze rond half 10 weer 45 min dan rond 12 uur 1 of 1,5 uur en dan om half 4 1 of 1,5 uur. en dan gaat ze om 19.00 weer naar bed.

Geplaatst

Hoi , hoi..

Onze eet-slaap tijden ook aan het veranderen, Iets verder geschoven... HIj word waker rond 7-7.30 en dan na het flesje slaap hij nog door 45 min -1 uur, dan weer waker; eten en om 13 uuur bed in tot uur of 15-15:30 , dan weer om 18:00 45min- 1 uur slapen .Laatste voeding om 20:00 en hele laatste nog om 22:30, maar die gaat binnenkort afvallen denk ik , want hij eet steeds mider van . Ik geniet van mijn Dani tijdens eten te geven , dan kan ik hem veel knuffellen op onze voedingskussen.

Volgende week hebben we een melk test om te kijken als hij echt koemelk allergie heeft. Wordt heel spannend of heel veel huilen.Ik ga biedden dat het niet zo is en dan kunnen we gelijk met fruitsorten beginnen. Twee tandjes van hem willen veel bijten)))

Geplaatst

Mijn dametje heeft nu als slaapschema:

0600 wakker (soms eerder )-: )

0730 slapen 0,5 tot 1,5 uur

13.00 slapen 1 a 2 uur

18.30 slapen

Ik probeer haar iedere dag ook om halv vier in bed te leggen maar vaak wil ze dan niet slapen. Soms wel maar dan is het max drie kwartier.

Nu gaan we dadelijk naar het kdv, ons orienteren over hoe en wat.

Arriva, heel veel succes met de allergie test, hopelijk heeft dani daar geen last van.

Geplaatst

Wat een handige site Ursela, ik heb er meteen even op gekeken.

Wat een leuke foto Natasja. Bij ons gebruiken ze ook geen zwemvleugeltjes. Ik ben 1 keer wezen zwemmen, maar hij is ontzettend beweeglijk en nieuwschierig, hij wil echt alles zien. Volgende week ga ik denk ik weer met hem zwemmen.

Zijn slaap en eettijden zijn erg wisselend. We hadden een ritme, maar hij werd vannacht weer om 3.30 wakker.We hebben op een gegeven moment toch maar een flesje gegeven, anders ging meneer echt niet meer slapen. Daarna is hij weer verder gaan slapen tot 7.15, toen lag hij lekker te babbelen in zijn wiegje.

Hij krijgt +/-om de 4 uur een flesje. Slapen is ook erg variërend, gemiddeld is hij nu zo'n 2 a 3 uur wakker en dan gaat hij weer lekker zijn bedje in zodra ik zie dat hij moe word.De slaaptijden zijn verschillend, de ene keer slaapt hij 2 uur achter elkaar en soms is hij al na 45 minuten weer wakker.

's avonds gaat hij rond 19.00 zijn bedje in en dan maken we hem om 22.30 wakker voor zijn laatste flesje. Dan slaapt hij weer verder tot 5.30/6.00 normaal gesproken, maar de laatste paar dagen al om 3.30/ 4.00.

Ariva, Succes met de test, hopelijk heeft hij er geen last van. Spannend..

Esk, Van harte gefeliciteerd met je man! Leuke dag gehad? Wat leuk om een afdruk van zijn voetje te geven.

Lucas zijn papa heeft met vaderdag in het ziekenhuis van de verpleegsters een stropdas van papier gehad, met zijn voetje erop van verf. Erg leuk!

Ik geef zijn fruit ook in de wipstoel, hij zit nog niet in de kinderstoel.

Ik geniet ook enorm mijn mijn moppie! Ik zit ook veel te kijken als hij lekker aan het spelen is. Hij begint ook echt te schateren, zo lief.

Ik ga 's avonds altijd een" paar keer" bij hem kijken als hij slaapt, dan ben ik zo trots en blij dat ik zo'n mooi en lief moppie heb ( vinden mama's waarschijnlijk altijd van hun kindje, ha, ha..) en erg blij dat hij in mijn leven is gekomen :love4:

Geplaatst

Dorine, Wat voor een fles en speen gebruik je voor de rijstebloemfles?

Ursela, Hoe gaat het met je kat? Hopenlijk heeft hij niet hetzelfde als de ander heeft gehad.

Geplaatst

Hoi Rome

Ik gebruik de flessen van Dr. Brown voor Wessel. De melk krijgt hij met een nr.2 speen en voor de papfles heb ik een speciale papspeen op deze fles. Dit gaat prima.

Even een update over mijn moeder; Ze is volgens de artsen niet meer in coma. Ze is nu in een stadia waarin ze alleen heel de dag slaapt maar officieel niet meer in coma ligt. Tsja, voor mij als leek hetzelfde maar het zal een goed teken zijn ;-)

Verder is ze nu van de beademing af en hebben ze ook de drain uit haar hoofd weggehaald. Ik werd net door mijn vader gebeld dat ze naar het ziekenhuis in Heerlen wordt overgeplaatst. Ze was nu goed genoeg om van de intensive care naar de medium care te verhuizen maar in Maastricht was geen plek, vandaar dat ze naar Heerlen is. Voor mij alleen balen want nu is het nog verder weg... pfff..

We moeten nu wachten totdat mijn moeder haar ogen open gaat doen en pas dan kunnen de artsen gaan bepalen of er schade is en zo ja, welke. Helaas kan het echter nog weken duren voordat mijn moeder zover is.

Nog steeds moeten we dus alleen maar wachten en wachten...

Alvast een fijn weekend allemaal.

Dorine

Geplaatst

hoi Dorine,

opzich een goed teken dat je moeder uit coma is maar als het nog weken kan gaan duren voordat ze haar ogen open doet dat is ook heel stressvol pff ik wens je heel veel sterkte ik vind het knap dat je je goed staande houd want het is toch nog extra zwaar met ook nog de zorg voor wessel erbij. en wat vervelend dat ze nu nog verder weg ligt!

Geplaatst

Kees slaapt vannacht voor het eerst op zijn eigen kamertje. mijn man wilde dit eigenlijk nog helemaal niet, maar ik denk echt dat het voor de kleine man beter is... heb ik misschien ongelijk? ik weet het ook niet zeker natuurlijk. Mijn gevoel zegt dat hij beter kan slapen als hij op eigen kamer ligt...

maar goed. nu dus een boze man in huis die niet meer met me wil praten vanavond...

Kees slaapt 3 keer per dag. s ochtends ongeveer 45 minuten tot een uur. dan tussen 12 en 15 varierend van 1,5 tot 2,5 uur en dan rond 5 uur nog een klein uurtje. dan om 19.30 naar boven. wassen, flesje en in bed. en nu dus in zijn eigen kamer... snif.

fijn weekend allemaal.

tessa

Geplaatst

Bedankt voor de steun Rome, aanst. zondag het wordt dus...alleen ik weet niet of dat zijn tandjes kunnen zijn ...( hij jengeld veel van ) Leuk dat jij al met fruit bezig...

Dorin, goede nieuws over jouw moeder, gelukkig maar.

Kiet, anticonceptie? Dat woord heb ik niet eens in mijn russisch -nederlands woordenboek .:-)))) Maar het kan heel verstandig zijn in sommige gevalen inderdaad. Ik doe niks mee.

Tes, mijn man vind ook te vroeg om een kleine apart te zetten , maar dan denk ik : mischien is hij gewoon niet aan intimiteit toe met mij.( extra kilo's en zo ) .Dat denk ik als eerste .Ik hoop dat ik naast zit))

Fijn weekend !

Geplaatst

Hoi Tessa, hoe is het gegaan vannacht? Hier slaapt Thomas al vanaf dag 1 in z'n eigen bedje, dus ik weet helemaal niet hoe het is om een kleintje bij je op de kamer te hebben. Thomas heeft het altijd goed gedaan en we hebben 'm ook altijd gehoord. Sinds een weekje slaapt hij echt door-door, hoeven we helemaal niet meer eruit rond 5 uur en slaapt hij nog rond opsta-tijd. Heerlijk! Ineens lijkt hij overdag ook een stuk minder te slapen, net alsof hij ineens een sprong gemaakt heeft. Gister zaten we op 2 slaapjes, een in de ochtend en 1 van 15.30 tot 19.00 en nog een hazeslaapje van een half uurtje op de middag (dus toch nog 3, maar wel stukken minder als normaal). Ik probeer z'n ritme maar te volgen. Heb ook het idee dat hij nu ineens toe is aan hapjes, dus ga me vanmiddag maar 's in de folder verdiepen die ik gehad heb om te zien hoe we dat aan moeten gaan pakken. En ik wil op marktplaats kijken voor een kinderstoel, want ik denk dat hij er wel in kan zitten (zit nog niet los, maar zit goed met steun). Anyway, ik hoop dat je man niet te kwaad was, het lijkt me juist heel fijn voor jullie om je eigen plekje weer "terug" te hebben. Het klinkt of jouw en mijn man wel enige karaktertrekken delen, die van mij kan soms ook onredelijk reageren als hij het niet eens is met mij.

Dorine, fijn dat je moeder naar medium-care mag, da's toch een verbetering. Ik hoop dat ze snel wakker wordt en dat het dan allemaal redelijk mee valt.

Kiet, wij doen niets aan anti-conceptie en ik zeg eerlijk dat ik aangenaam verrast zou zijn als er iets zou gebeuren. Dan is het méér dan welkom. Ik heb echt wel tweede-kindje kriebels...

Vanmiddag naar de stad, hoop dat de regen ophoudt. En morgen verjaardag van mijn man. Moeten straks nog even slingers ophangen en een taart bakken. En de twee tekeningen van Thomas ophangen natuurlijk ;-) Op het kinderdagverblijf had hij ook geknutseld en nu hebben we nog een voetafdruk, maar ook een handafdrukje. Heel lief.

Geplaatst

Zoë slaapt ook sinds dag 1 op haar eigen kamertje.

wij doen ook niets aan anticonceptie en ik zou ook heel blij zijn als ik spontaan zwanger zou zijn ik heb ook tweede kindje kriebels haha

Geplaatst

Hei!

Rome, lief dat je naar mijn kat vraagt. We geven hem nu twee maal daags een medicijn tegen rattengif en het werkt! Hij kan weer lopen en eet wat. Ook kunnen we hem weer oppakken zonder dat hij gaat blazen van de pijn. Het was dus waarschijnlijk gif, vind het moeilijk als ik denk aan mijn andere kat die hetzelfde had. Als de dierenarts toen had kunnen constateren wat de kat had hadden we haar kunnen redden. Zo onnodig. Maja, het zijn meer veeartsen hier in deze buurt.

Dorine, blijft spannend met je moeder. Ik hoop zo dat ze er goed uitkomt. Raar voor haar, is ze weken kwijt. Trek je het nog een beetje, de combi zieke moeder en wessel? Sterkte!

Tessa, mijn man en ik zijn het ook regelmatig oneens over hoe en wat met merel. Gelukkig komen we er meestal wel uit, maar ik merk wel dat we beiden moeten leren dat we verschillend omgaan met merel en dat beide methodes goed zijn. Dat moet ik vaak tegen mezelf zeggen als ik hem iets zie doen wat ik zelf anders zou willen. We hadden vantevoren afgesproken dat merel op een eigen kamertje zou slapen als ze drie maanden oud was. Soms helpt dat, vantevoren al bedenken wat je wilt en proberen daaraan te houden. (moet natuurlijk niet Te worden, het kan zijn dat dingen anders gaan dan verwacht). Hoe ging het uiteindelijk met kees en jou en je man?

Hier geen anticonceptie. Mocht ik zwanger worden dan is het kindje meer dan welkom. Soms kriebelt het en soms niet. We zijn er nog niet over uit.

Had ik al verteld dat merel sinds deze week achteruit kruipt? Haar beentjes doen niets om daaraan bij te dragen maar haar armpjes zijn zo sterk dat ze als ze zich afzet achteruit glijdt. Ik heb haar al onder een kast terug gevonden haha.

Gisteren naar het kdv geweest. Zag er goed uit. Ik ga waarschijnlijk aanvragen voor 2 a 3 dagen in de week vanaf juni of augustus. Het is hier erg goedkoop, 3 dagen per week kost zo'n 130 euro in de maand inclusief maaltijden (maar niet ontbijt). Ik denk dat ik drie dagen aanvraag en dan kijk hoe merel het bevalt hoe vaak en hoe lang ik haar breng. Ik vind het belangrijk voor haar om de taal goed te leren.

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden