Ga naar inhoud

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

Hi Kiet,

Ik zou best nog een tweede kind willen maar ik stap nu niet weer de mm in. Op zich zou dit voor ons nog meevallen want we hebben nog 6 cryo's maar ik heb daar voorlopig geen zin in.

We gebruiken geen voorbehoedsmiddel dus stel dat ik opeens spontaan zwanger zou worden, dan is het zeker welkom, wanneer dan ook.

In het begin had ik deze gevoelens helemaal niet zo (nog een 2e) maar hoe 'ouder' Wessel wordt, hoe leuker ik het ga vinden en hoe meer ik denk dat ik dit nog wel een keer mee zou willen maken... hahah

• Reacties 4,2k
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

het was trouwens 3 vergoedde pogingen per kind maar ik weet niet of hier nu dingen in gewijzigd zijn. Mocht het veranderen naar 1 vergoedde poging, dan is dit ook per kind. Je kan dus sowiezo een nieuwe poging krijgen voor een volgende zwangerschap.

Geplaatst

ik gebruik ook niets maar ik ga er vanuit dat wij wel weer de mmm in moeten ik denk dat wij weer gaan beginnen als Zoë 9 maanden is want ik vind het zoooo leuk!

het blijft volgende jaar 3x vergoed gelukkig!

Geplaatst

Daar ga ik ook vanuit dat als er een tweede kindje mocht komen, dat dit echt via de mm zal zijn.

Manlief weet helemaal nog niet of hij een 2e wil maar als we dat zouden doen, dan niet voordat Wessel een jaar oud is... denk ik nu... hahah, zoals je ziet zijn we / ik er nog niet over uit.

Voorlopig eerst maar heel veel genieten van onze kleine man

Geplaatst

Hoi dames, had veel druk met mijn kleine mannetje..en het werk en het familie ...oooo.

maar ik had jullie aardig gevolgd en zo als ik hoor, als ik langer niet komt bij jullie te spreken, dan komt nog een topik hier ''zwanere mei-juni mama's''.

Simonja, we gaan ook na Center park in Drenthe op sinterklaas weekend. Goo, mischien koemen we elkaar nog tegen of waar gaan jullie heen ? Zo we zo lijkt super leuk om eventjes wat anders he ?

In de zomer gaan we na Russland of Italie .

Onze manneke heeft al 2 grote ondertandjes, dus nu eventjes relax voor ons, maar ja wie weet komen bovenste gelijk nog weer ...:-(

MAken jullie kindjes veel geluiden , zoals gillen ? ik word soms dof van aan een oor van dat hoge toontjes. JOngens doet dat meer of niet ?

XXXAriva

Geplaatst

Ik zo dolgraag nog een derde willen maar wij hebben geen cryo's nog maar 1 rietje zaad in de vriezer en ik wil niet meer de mallemolen in.

Ik heb nu zoiets van ik ben dol gelukkig met mijn twee meiden.

Niemand kan me zeggen of de icsi weer zal lukken dus kan ik het beter nu accepteren dat het zo is dan straks misschien wel een hele grote teleurstelling.

Want als je er eenmaal weer meer begint wil je gewoon dat het lukt. Ik vind het wel moeilijk hoor.

Want ik geniet zo van mijn kinderen maarja he is goed zo.

Over de poepluiers en tandjes Jace krijgt natuurlijk nog steeds BV dus de luiers zijn altijd wel dun maar ze had nu wel regelmatig een groene poepluier.

Groetjes

Geplaatst

Ursela, Wouw, zegt Merel al Mama!! Wat leuk zeg. Lucas kraait de laatste tijd veel en soms nog hard ook zeg. Is je kat al weer helemaal de oude?

Ik heb nog nooit van een Babyfeeder gehoord, dat is hier helemaal niet bekend.

Dorine, Probeer lekker van je weekend te genieten! Heerlijk hoor om er even uit te zijn.

Is er iets veranderd met de situatie van je moeder of nog hetzelfde?

Wij weten nog niet wat we willen gaan doen met de vakantie, ik denk dat we met de auto gaan ( mijn man is niet zo dol op vliegen) en dan naar Frankrijk of Italie.

Waarschijnlijk gaan we na Lucas zijn eerste verjaardag. Maar ons idee kan ook zo weer veranderen.

Een tweede kindje willen we heel graag en het liefste zouden we willen wachten tot hij iets ouder is, maar ik heb een verhoogd FSH, wat er op kan duiden dat je vervroegd in de overgang gaat, dus ik weet niet of we die tijd hebben om lang te wachten. Voor de IVF behandeling ben ik 2 maal eerder zwanger geweest, maar helaas beide uitgelopen op een miskraam.Daarna niet meer op de natuurlijke manier zwanger geworden. Ze schatten de kans dan ook erg klein in dat ik via de natuurlijke weg zwanger zou raken, maar niets is onmogelijk natuurlijk. We zijn van de week toevallig naar het ziekenhuis geweest om te vragen wat hun advies is en daar worden we over 2 weken over terug gebeld.

Geplaatst

Hoi Rome

Je schrijft aantwoord aan Ursela, terwijl ik deze vraag had gesteld over gillen en geluiden van baby.

Maar goed, je bent niet de enige die dat doet.

Ik voel me al de laatste tijd hier genegeerd en wat lijkt me op een stile discriminatie na mijn gevoel. Is dat discriminatie op mijn afkomst of door mijn grammaticale fouten? Niet op dat ik een IVF moeder toch?

Geen idee. Laatst had ik over mijn kindje die had koemelk allergie test moest ondergaan en dat spannende tijden moeten komen en er is geen persoon daarop gereageerd, terwijl alle ellendes van alle leden hier en zelfs familie van deze leden hier in bespreking gekomen en iedereen werden goed getroost en iedereen heel nieuwshirig vroeg hoe gaat met familie van die en die .

Ik steun ook altijd van harte iedereen en ik heb goede inlevingsvermogen, al ben ik hier niet zo vaak omdat me veel tijd kost om deze berichten in nederlands te schrijven en door drukte door mijn werk en zieke baby en alles. Ook omdat we uiteindelijk allemaal ivf moeders zijn ik dacht dat hier kan ik over onze kindjes erlijk over kunnen hebben en goed erover praten en begrepen worden.

Maar als deze forum alleen maar puuur babelhoek is , en tantes, zusen en vrienden meer belangrijk dan babys , dan kan ik beter andere forum gaan zoeken.

Bedankt voor de mooiste in mijn leven tijd en dat ik die kon met jullie mee kon delen en ik wens veel geluk en gezondheid samen met jullie kindjes.

Ariva

Geplaatst
Hoi Rome

Je schrijft aantwoord aan Ursela, terwijl ik deze vraag had gesteld over gillen en geluiden van baby.

Maar goed, je bent niet de enige die dat doet.

Ik voel me al de laatste tijd hier genegeerd en wat lijkt me op een stile discriminatie na mijn gevoel. Is dat discriminatie op mijn afkomst of door mijn grammaticale fouten? Niet op dat ik een IVF moeder toch?

Geen idee. Laatst had ik over mijn kindje die had koemelk allergie test moest ondergaan en dat spannende tijden moeten komen en er is geen persoon daarop gereageerd, terwijl alle ellendes van alle leden hier en zelfs familie van deze leden hier in bespreking gekomen en iedereen werden goed getroost en iedereen heel nieuwshirig vroeg hoe gaat met familie van die en die .

Ik steun ook altijd van harte iedereen en ik heb goede inlevingsvermogen, al ben ik hier niet zo vaak omdat me veel tijd kost om deze berichten in nederlands te schrijven en door drukte door mijn werk en zieke baby en alles. Ook omdat we uiteindelijk allemaal ivf moeders zijn ik dacht dat hier kan ik over onze kindjes erlijk over kunnen hebben en goed erover praten en begrepen worden.

Maar als deze forum alleen maar puuur babelhoek is , en tantes, zusen en vrienden meer belangrijk dan babys , dan kan ik beter andere forum gaan zoeken.

Bedankt voor de mooiste in mijn leven tijd en dat ik die kon met jullie mee kon delen en ik wens veel geluk en gezondheid samen met jullie kindjes.

Ariva[/quote

Hi ariva.

Wij zitten nu in center parcs in zeeland dus zullen wij elkaar niet tegenkomen.

Twee tanden al, wat gaat dat snel. Wessel heeft er nog geen een.

Over het feit dat je geen reactie krijgt, dit zal echt niet bewust zijn en ik geloof ook nooit dat dit iets met discriminatie te maken heeft. Het is eerder een misverstand!

Groetjes dorine

Geplaatst

Arriva, wat vervelend dat je je zo voelt. Ook al reageer ik misschien niet altijd met naam op je berichtjes, ik lees ze zeer zeker wel. Ik vind het ook gezellig dat je erbij bent. Soms dan reageer ik op iedereen, soms op een paar reacties, het is maar net hoe het uitkomt. Het heeft zeer zeker niets met jou te maken en ik zou het erg jammer vinden als je hier niet meer zou komen.

Over die geluidjes, Thomas is ook een "prater", hij verteld hele verhalen. Gelukkig doet hij het niet altijd heel hard, maar het kan wel heel hard gaan.

Ik ben geveld door een buikgriep. Wat kan je je beroerd voelen... ik heb het van Thomas die het in mindere mate heeft en die heeft het weer van het kdv. Ik heb gister alleen maar op bed of op het toilet gezeten. Nu ben ik weer op, maar het is nog niet van harte...

Geplaatst

Hei arriva!

Ik vind het erg jammer dat je jezelf en daniel genegeerd voelt. Ik probeer altijd zoveel mogelijk op anderen te reageren maar er gebeurd zoveel op dit topic dat ik niet altijd aan alles opmerk of beschrijf. Het spijt me als dat op jou als opzettelijk is overgekomen maar dat was zeker niet de intentie. Rome haalt volgens mij geen namen door elkaar, ze reageerd op mijn verhaaltje over dat merel mama kan zeggen. Het is inderdaad zo dat er vaker wordt gereageerd op degene die het meest schrijven. Dat kan vervelend overkomen maar ik weet zeker dat dit niet de bedoeling is. Ik hoop trouwens dat ik dat niet heb gedaan want ik vind het zo bijzonder dat daniel en merel op dezelfde dag zijn geboren. Ze hebben ook veel overeenkomsten, het ongeduldige, het gillen (want dat kan merel goed, gisteren heb ik tijdens de afwas zelfs even een koptelefoon opgehad, zo hard was het). Arriva, je laatste zin klinkt als afscheid, ik hoop het dat je hierop terugkomt. Ik zal me voornemen pogen attenter te worden. Dikke knuffel meid!

Ik moet nu weg, wilde eigenlijk alleen maar lezen en niet reageren vanwege de tijd maar het berichtje van ariiva kon ik zeker niet onbeantwoord laten.

Geplaatst

Oja arriva, het is zeker niet vanwege je nederlands, dat is hartstikke begrijpelijk geschreven. Ik heb juist bewondering voor je dat je ervoor hebt gekozen op een nederlandstalig forum mee te schrijven. Ik heb het immers niet aangedurfd om op een noors forum van ivf te gaan en vind het goed dat jij dat wel hebt gedaan!

Geplaatst

Hoi Ariva,

Wat vervelend dat je het zo voelt, het is in ieder geval niet mijn bedoeling en ook niet van de andere meiden denk ik.

het is absoluut niet bewust. Ik vind het juist super van je dat je op een Nederlands forum schrijft en ik vind ook dat je heel goed Nederlands schrijft. Woon je al lang in Nederland?

Geplaatst

Ik heb inderdaad niet de namen door elkaar gehaald, ik reageerde op dat Merel al mama kan zeggen.

Hoewel het me best eens zou kunnen gebeuren hoor, iedereen toch?

Lucas kraait heel veel, het is niet echt gillen wat hij doet. Of jongens of meisjes dit meer doen weet ik niet, maar volgens mij hebben meisjes een fellere stem.

Ariva, Ik ben trouwens wel heel benieuwd hoe de test is geweest, het is niet fijn als je kindje koemelk allergie heeft. Heeft ze er veel last van gehad ( van de test)? En is er iets uitgekomen of wacht je nog op de uitslag?

Beterschap Esk!

Geplaatst

Hoi Ariva het is ook zeker niet mijn bedoeling geweest om je te negeren en ik denk ook zeker niet dat het discriminatie is.

wat ik meestal heb is dat ik alles lees en dan een reactie ga tikke en dan vergeet ik weleens op iemand te reageren maar dat is zeker niet expres.

ik hoop ook niet dat je weg gaat van het forum maar ik ben ook van mening dat als je iets anders te melden hebt bijv. vakantie of je werk of bijv zoals dorine iemand die ziek is je ook hier je hart moet kunnen luchten.

Geplaatst

Pff, ik ben op van een hele dag in de stad. Geen puf om op iedereen te reageren.

Esk, gaat het al beter?

Merel was trouwens gisteren op het noorse journaal met en staatsecretaris gisteren. Wie wil kan een pbtje sturen dan krijg je de link. Ze is dat meisje met dat hippe roze barbapappa tshirtje aan die al heel goed op haar armpjes kan steunen. :shower:

Geplaatst

Heel stuk getypt, alles weg. Enfin ik ben er weer.

Reageer ook niet op iedereen, geen tijd voor. Ik lees altijd wel jullie verhalen. Erg leuk. Leef ook met iedereen mee en deel dit soms ook met mijn man.

Dési is vandaag toch lekker aan het eten geweest.

Om 7.15 een fles (ze was vroeg) met Bambix

Om 10.00 een fruithapje (toen slapen tot 12.15 uur)

Om 12.15 een bruine boterham zonder korstjes met smeerworst en daarna een fles

Toen zijn we gaan wandelen en heeft ze 45 min geslapen

Om 15.30 eenvierde Liga (in haar handjes gegeven en ze heeft het heerlijk opgegeten - ze zag eruit hahaha)

Om 16.00 naar bed en om 17.45 wakker

Om 18.00 een klein geprakt aardappeltje met verse geschrapte worteltjes en een klein beetje margarine erdoor en een klein toetjes (van Danoontje - peer). Smullen die meid.

Om 19.30 haar pyamaatje en slaapzak aangetrokken en nog een fles met rijstebloem gegeven en in bed gelegd.

Ze heeft dus maar 3 flessen gehad vandaag en het zal ons nu benieuwen hoe laat ze wakker wordt.

Geplaatst

Heb het vorige stukje maar eventjes gauw verzonden, wat ik ben al 2 keer opnieuw begonnen.

Hier geen kans meer op een tweede kindje. We hebben helemaal geen cryo's over (Dési is uit onze enige cryo van 3 ivf's geboren). Ik zou wel graag willen, maar dan zouden we begin volgend jaar moeten beginnen. IVF kan maar tot je 42 levensjaar en ik zit in mijn 41!!! :-(

Al weer iets beter ESK. Ben zelf een beetje verkouden, maar verders helemaal gezond. Zijn jullie kindjes vaak ziek?

Dorine, heerlijk even ontspannen. Hoop dat je er van kunt genieten ondanks alles en daarna er weer tegenaan kunt.

Hier wel geluidjes (zoals jullie in het filmpje hebben kunnen zien), maar niet echt heel hard gillen of schreeuwen. Geen tandjes en ze rolt nog steeds niet. Wel is ze iedere keer haar hoofdje aan het optillen richting haar buikje. Ze zit graag haha.

Sorry, moet gaan. Tot gauw

Geplaatst

Hei!

Natasja, grappig om te lezen dat je nu wel de mogelijkheid voor een brusje openlaat. Eerst zag je het als een gegeven dat het bij desi zou blijven. Hoe laat is ze wakker geworden?

Merel heeft tot nu toe 1x koorts gehad maar verder heeft ze nog nooit iets gehad, zelfs geen verstopte neus.

Vraagje, weten jullie het al (of doen het al) hoe jullie het gaan aanpakken met drinken? Wanneer beginnen jullie? En wordt het dan water of iets anders? In een tuitbeker of een speenfles of een kopje?

Vanavond komen mijn schoonbroer met vriendin en twee kiddies op bezoek voor een kleine week. Zin in! Heb alles zo'n beetje klaar, bedden opgedekt, kachels aan, dadelijk nog boodschappen in huis halen en wafeltjes bakken (een betje een crime als je aan het lijnen bent maja..)

Geplaatst

Hoi meiden,

arriva jammer dat je je zo voelt maar ik begrijp het wel.

Zo natas die heeft een boel gegeten.

Hier krijgt Jace in de ochtend een halve boterham daarna wilt ze BV en in de middag krijgt ze fruit.

Gister een beetje verse aardappel met mais gepureerd. Ik had een stoofpotje van olvarit maar dat vondt ze helemaal niks.

Ik ga nu elke avond de warme hap erbij proberen maar ze eet niet zoveel,ja borst hahaha die neemt ze nog steeds om de drie uur.

Ik geef haar soms al een flesje met wat roosvice aanmaak limo.

En dan kijkt ze ons aan van wat geef je me nou dan dit is geen melk.

Jace heeft zitten schater lachen naar haar zus en brabbelt al heerlijk.

Nu ook met haar lippen op elkaar en dan geluid produceren.

Ik geniet echt elke dag met volle teugen van die meiden echt heerlijk!

Geplaatst

@Arriva,ook ik ben zeker dat je je niet gediscrimineerd moet voelen. dat heeft er echt niets mee te maken. Iedereen is druk en probeert te reageren. Ook ik lees eerst alles en ga dan een berichtje tikken, of niet. hangt er vanaf of ik tijd heb of niet. Wat betreft de allergie van daniel. erg vervelend zeg... Maar over allergieen gesproken gaf een goede vriendin mij als tip dat het beter is je kindjes geen melkproducten te geven het 1e jaar. Ja, wel de nutricia voedingen, maar niet melk en yoghurt zoals wij dat drinken. dat de kans dan bestaat dat je kind er een allergie aan over houdt!

verder drinkt Kees voorlopig alleen babymelk, totdat hij 6 maanden oud is en hij taant gelukkig ook nog niet naar iets anders. Volgende week gaan we de test opnieuw doen, dus dat wordt spannend. Dinsdag 30 november naar het ziekenhuis. Dan wordt er ook gekeken in zijn slokdarm...erg spannend.

Ik ben trouwens jarig vandaag. al weer 41 geworden pff. En dit weekend een kogel door de kerk aangaande of we nog een keer willen proberen. En het antwoord is ja! Dat betekent dat we weer de mallemolen in gaan, want ik heb geen cryo's meer. overigens mag ik pas op zijn vroegst 9 maanden na bevalling weer zwanger worden vanwege keizersnede. dus ik ga in januari weer eens een afspraak maken bij de VU. Natuurlijk geen zin in de mallemolen, maar het oog is gericht op eindresultaat. En ik hoop natuurlijk dat ik er nu iets relaxter in ga gezien we al een prachtige zoon hebben.

Over praten en herrie. Ja, Kees maakt een hoop herrie. Erg leuk om te horen en met groot volume. Hij is ook een soort spuuggeluidjes aan het maken, waarbij het speeksel in het rond vliegt. Echt te schattig. Wordt vooral leuk als we over een maandje hapjes gaan geven...:-) Verder geen herkenbare geluiden. Dus ook geen mama. Gaaf hoor dat Merel dat al kan zeggen!

Kees had gisteravond ineens weer last van darmkrampjes. Echt heel zielig. heb hem op schoot gehouden en over zijn buikje gewreven. Gelukkig ging het na een half uurtje a driekwartier over en viel hij daarna weer blij in slaap. Ik kan er zo slecht tegen als hij zich niet lekker voelt.. ben sowieso sinds zwangerschap en geboorte een stuk emotioneler geworden. Bij ieder klein kindje dat ik zie smelt ik, ook kleine beestjes. En als ik tv kijk en er gebeurt iets zieligs moet ik echt heel snel een traantje wegpinken. herkennen anderen dit ook?

moet nu weer even voor de baas aan de slag. ik ehb het een beetje zwaar vandaag. gisteravond is het iets later geworden dan gebruikelijk en met een paar wijntjes. en 's ochtends gaat wekkertje kees gewoon om half zeven af...:-)

groet,

tessa

Geplaatst

Hoi,

Volgens mij hoef je je kindje pas iets te drinken gaan geven als ze minder dan 500 ml flesvoeding krijgen (net als vitamine d). Ga vrijdag naar het cb en dan zal ik dat gelijk even navragen. Heb nog geen idee hoe ik haar drinken ga geven. Iig niet uit een fles.

Hier ook erg genieten Marchan. Leuk als ze zo babbelen hè.

Ik pureer niet, maar prak. Ze smikkelt het zo op.

De kleine donderstraal werd om 7.30 wakker, Ursula.

Leuk vooruitzicht je weekend. Geniet er maar lekker van. Ze hebben het hier over sneeuw van de week.

Geplaatst

@ Ursela ik weet nog niets over drinken ik denk dat ik het uit een tuitbeker ga geven.

maar vanaf wanneer doe je dat?

@Tessa leuk dat jullie voor een 2e kindje gaan! wij ook als zoë 9 maanden is gaan we samen de molen weer in!

Geplaatst

ben ook wel emo. Vooral deze week. We hebben één van onze honden aan iemand anders meegeven. Het was niet te doen met 2 grote jachthonden en de wandelwagen (en straks een kindje aan de hand).

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden