Ga naar inhoud

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

Ik werk 2 dagen in de week en ben alweer helemaal gewend. Ik vind het heerlijk om te werken.

Waar ik van de week wel ontzettend van baal is dat ik helemaal niets heb gehad voor de geboorte van Lucas van het werk, alleen een algemeen kaartje van het bedrijf. En van sommige collega's wel een cadeautje. Ze halen normaal gesproken geld op voor een gezamelijk cadeau en ik geef eigenlijk altijd wat( ook voor trouwen, jubileum enzzz). Nu heeft een mannelijke collega een zoontje gekregen van de week en hebben ze de afdeling helemaal versierd en geld op gehaald voor cadeautjes. Nu gaat het mij niet zo zeer om de cadeautjes of versiering, maar ik had het wel leuk gevonden als ze iets hadden gedaan, ookal is het maar een kaartje waar iedereen iets persoonlijks opzet. Ik ben dan ook met tegenzin naar mijn werk geweest van de week, ik had en heb er eigenlijk echt de pest over in en nog steeds. Ik heb ook aangegeven dat ze bij mij niet meer hoeven te komen voor geld voor iemand anders. Misschien een beetje kinderachtig van mij??

• Reacties 4,2k
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

Kan me hier helemaal in vinden Rome. Had precies hetzelfde gereageerd. Ik had ook dat ik met m'n colegaas geld inzamelde omdat er een meisje op het werk zwanger was en ik een kadi heb gekocht. Achteraf bedacht ik me dat ze dat voor mij niet hebben gedaan. Was er een beetje verdrietig over.

Geplaatst

Rome, je hebt helemaal gelijk. echt belachelijk dat je collega's niks hebben gedaan. En wat mij betreft laat je je collega's dat weten ook!

en ik vind het heerlijk om weer te werken. ik werk 4 dagen. dat is wel best veel, maar mijn werk is in minder tijd niet te doen..

tessa

Geplaatst

Hoi Rome,

je verhaal is echt zo herkenbaar bij mij op mijn werk is het precies hetzelfde gegaan!

ik had zelfs toen ik net bevallen was mijn werk(vroeg naar mijn baas) gebeld om te zeggen dat ik bevallen was hij was in bespreking dus ik had gevraagd of hij even kon terugbellen hij heeft helemaal niet meer gebeld is ook niet op kraamvisite geweest ik werk bij een klein bedrijf en er zijn wel een paar collega´s geweest maar ik vond het ook echt schandalig.

ook toen ik met verlof ging zei hij niet eens fijne tijd ofzo gewoon Ok dagg.

nou ik was ook echt zo teleurgesteld!

Geplaatst

Bedankt voor jullie reactie's.

Belachelijk he, dat mensen zo kunnen doen en zijn! Ik kan er zo boos en verdrietig over worden. Ik heb ook altijd het beste met iedereen voor.

Ik had een geboortekaartje gestuurd en die is niet eens in de kantine opgehangen.

Een kleine troost, ik ben helaas niet de enige...

Wel appart, dat je baas ok dagg zegt als je verlof in gaat!! Dan heb je er toch ook meteen een vreemd gevoel bij als je naar huis gaat?!! En ook schandalig dat hij je niet opbeld om je te feliciteren, dat zou je van een klein bedrijf wel verwachten toch?? Je hebt dan toch wat meer contact dan bij een groot bedrijf dacht ik eigenlijk.

Heeft hij je wel gefeliciteerd toen je weer moest beginnen??( Dat zou van mij dan al niet meer hoeven trouwens) Bij mij niet, er word nu niet eens gevraagd hoe het met mijn zoontje gaat door de meeste collega's, ja, alleen door een paar collega's waar ik iets van heb gehad.

Mensen kunnen soms ook zo bot zijn.

De leidinggevende wisten van mijn voor geschiedenis en dat ik met IVF zwanger ben geworden. Een collega van mij uit een ander filiaal (ik werk in een winkel) is met eiceldonatie zwanger geworden. En dan word er dood leuk tegen me gezegd dat het haar meer gegund is!! Nou, dat kwam best hard aan bij me.( sorry voor mijn geklaag, komt ineens een heleboel bij me naar boven...)

Natas, Ik kan me heel goed voorstellen dat je hier verdrietig over bent geweest!

Ohh, er word er eentje wakker! Doei!!

Geplaatst

Ja ik kan me ook heel goed voorstellen dat je hier verdrietig over bent geweest ik was het zelf ook.

Mijn werkgever wist ook dat ik zwanger ben geworden door IVF maar geen enkel medeleven hoor ik had ook echt een heel raar gevoel toen ik die laatste dag naar huis ging ik was een paar dagen echt teleurgesteld en toen zei me man laat het lekker gaan en toen heb ik het naast me neer gelegd en mocht ik nog een keer zwanger zijn en ik ben bevallen dan stuur ik wel een email haha

Geplaatst

Echt schandalig jongens. Gelukkig kan het ook anders. mijn werkgever was echt top, zowel voor mijn zwangerschap, als tijdens, als erna. bijna al mijn collega's zijn langsgeweest (zijn er wel maar 10), ik heb cadeaus gekregen (grote beer, rompertje, geboortekaartjes). Maar met name heel veel liefde en medeleven. Helemaal toen ze hoorden dat Kees een geboorte afwijking heeft.

bij mijn man echter ook een k-verhaal. sterker nog, hij heeft een officiele waarschuwing gekregen omdat hij niet op kantoor was geweest en dat niet had gemeld. terwijl hij op dat moment in het ziekenhuis was, waar onze zoon lag en dat wisten ze. het bezwaar dat hij tegen die waarschuwing gaf kreeg wel gehoor, maar niet voldoende om de officiele waarschuwing te schrappen (en 3 officiele waarschuwingen is ontslag).

Geplaatst

Dat ze daar geen begrip voor op kunnen brengen bij je man! Dan is werk even niet belangrijk, daar denk je dan niet eens aan. Het is al erg genoeg dat kees en jullie dit allemaal mee moet maken, dat ze dat niet eens begrijpen zeg! een officiele waarschuwing is nogal wat!

Wel super dat het bij jou op je werk zo goed gaat en fijne collega's hebt, wat lief zeg!

Geplaatst

Dag dames, bedankt voor de beterschapswensen. Gister om half zeven naar bed gegaan met, geheel tegen de principes in, een paracetamol en nu gaat het wel weer. Wel moe, maar dat komt vast van de hele dag werken. Gelukkig dan morgen de hele dag vrij. Normaal werk ik iedere ochtend (en op maandag de hele dag) maar vandaag kregen we een potentiele Franse klant op bezoek en daarom heb ik de hele dag gewerkt en morgen dus niet.

Even om nog wat korte reacties te geven: Tessa, ik las ergens dat je jarig bent geweest. Ben schandelijk laat, maar niet minder gemeend alsnog een hartelijk gefeliciteerd!

Dan ging het nog even over slaapzakjes en dekentjes. Thomas ligt in een mouwloos slaapzakje met daaroverheen een lakentje/dekentje. En dat gaat prima. Hij slaapt dan veel langer door, misschien is het omdat het lekker warm is? Ook vroeg iemand nog naar de laatste fles: die krijgt Thomas ook nog en ik zal heeeeeeel blij zijn als hij er van af gaat. Ik ga nu heel vaak naar bed rond negen uur, zet dan de wekker en sta rond elf nog even op voor de fles... hij drinkt 'm ook helemaal leeg, dus "durf" het eigenlijk nog niet te laten zitten. Wel probeer ik soms de fles wat vroeger te geven, zo rond tienen en dat gaat ook prima.

Dan over het werk: Rome ik kan me helemaal voorstellen dat je van zo'n actie dus niet blij wordt. Ik zou er echt flink boos over zijn en dat ook laten merken (en dat geldt dan ook voor Natasja en Kiet, was min of meer dezelfde situatie). Ik heb het ook wel 's meegemaakt. Nu viel het me enorm mee. Ik heb wel weinig kaartjes gehad, maar er zijn wel behoorlijk wat collega's op bezoek geweest en ik heb leuke cadeautjes gehad (niet dat het daar trouwens om gaat, maar wel fijn dat men moeite had gedaan). Ik ben ook altijd degenen die dingen regelt op het werk en het is dan ook fijn als het andersom ook gedaan wordt. En wat betreft die waarschuwing van de man van Tessa, daar heb ik maar 1 woord voor: be-lach-e-lijk!

Verder over werken en kind. Ik werk dus 24 uur verdeeld over 5 dagen. En ik moet zeggen dat ik het wel een prettige verdeling vind, hoewel het nu wel pittig is, nu ik me minder goed voel. Maar het gaat beter als ik gedacht had. Ik vind het ook wel fijn om te werken, even iets van "mezelf". Ik vind het ook gezellig Thomas op te halen van het kdv in de middag. Gezellig even een praatje aanknopen met de begeleiding, al die leuke kindjes zien... en dan nog een hele middag samen met Thomas waarin er tijd genoeg is om te relaxen of om iets te gaan doen (of om het huishouden te doen).

O ja, wij willen dus ook nog wel een tweede. Ik ben niet aan de pil, dus wie weet... heb zelfs een pakje ovulatietests aangeschaft... willen het eerst zelf proberen en anders wel weer de mallemolen in. Ik verwacht dat het nu minder intensief is (psychisch) omdat de wens om moeder te worden nu natuurlijk al vervuld is en de "druk" er dus op dat gebied af is. Ik wil echt wel heel graag snel zwanger zijn, heb het liefst de "tropenjaren" zo kort mogelijk na elkaar...

Okee, hele lange tekst, maar ik had nu even tijd én zin om te typen! Ga ik dadelijk 's beginnen in m'n boek want dat ligt naar me te lonken. Ook die hobby heeft de afgelopen maanden zwaar moeten lijden maar heb nu weer zin in lezen.

Geplaatst

Hi dames,

Daar ben ik ook weer ff snel. Het weekendje weg was helemaal top, we hebben echt ff kunnen ontspannen. Heeeeel veel tijd aan Wessel besteed dus dat maakt het weer ff goed.

@Natasja, wat kan die Dési al goed eten. Super dat ze nog maar 3 flessen heeft en ook al boterhammetjes eet. Realiseerde me toen gelijk dat dit de volgende fase zal zijn waar Wessel ook in gaat komen en dat is weer zo'n moment dat ik denk; wat gaat het toch snel.......

@Esk, kan me voorstellen dat je niet zo veel reageert als je je niet helemaal lekker voelt. Zelf ben ik hier ook niet meer zo veel te vinden als in het begin maar voor mijn gevoel kunnen we toch ook op deze manier alles met elkaar delen. Voor mij maakt het niet uit of we dagelijks of wekelijks iets van elkaar horen, als we elkaar maar af en toe spreken. Toch dames???

@Marchan, ik hoop dat alles goed gaat komen met je nichtje. Heel veel sterkte.

Dan nog even een heel kort berichtje over mijn moeder... Eindelijk 'goed' nieuws. hoera hoera hoera

Ze is goed aan het ontwaken en heeft al diverse momenten op de dag haar ogen open. Zelfs zo lang dat ze haar af en toe haar bril opzetten zodat ze goed kan zien.

Ook kan ze op de momenten dat ze wakker is praten. Het ene moment verteld ze iets zinnig, het andere iets verwarrends.

Ze zit nu zelfs een paar uurtjes per dag in een rolstoel en gisteren hebben 2 verpleegsters met haar 'gelopen'...

Goh, nu ik dit zo schrijf kan ik het me nog niet voorstellen. Dit hadden we een aantal weken geleden niet durven dromen.

Gisteren de uitslag gehad van de CT-scan, hersenfilmpje en spieronderzoek. Zoals ze nu kunnen zien zou mijn moeder toch alleen maar een kleine schade hebben in het motorische stukje, verder is er niets te zien!!!!!!

Haar herstel zal wel heel lang gaan duren maar als er geen complicaties meer gebeuren dat zou ze misschien wel voor 75% de oude kunnen worden. Ik durf niet te positief te zijn omdat er genoeg compllicaties zijn geweest de afgelopen weken maar ik vier toch wel een klein feestje.....

Nou dames, ik ga weer voor de baas aan de slag.

Groetjes dorine

Geplaatst

Tijdens mijn behandelingen was iedereen tot hoor! Heel veel medeleven etc. Kon ook altijd gaan wanneer ik moest, nooit een onvertogen woord van mijn bazen. Het is me juist tegengevallen van mijn niet bazen.

Fijn te horen dat je je beter voelt Esk. Ben ook af en toe aan het lezen. Net een boek van Esther Verhoef uit en nu een boek aan het lezen van Yvonne Kroonenburg. We hebben een iPad en mijn man heeft ongeveer 600 boeken gedownload. Kan ik ff vooruit.

Geplaatst

Ohw, we waren alweer op de volgende pagina beland haha.

Wat een super nieuws Dorine, geweldig. Toch nog een leuke decembermaand voor jullie!

Geplaatst

Lekker een vrije dag vandaag! Ga zo even naar het cb inloopspreekuur. Zie zojuist dat manlief voeding 2 heeft gekocht ipv 1 en dat Thomas daar nu al 2 dagen (probleemloos) van drinkt. Even vragen wat het verstandigst is en aangezien ik toch zat te dubben over die laatste fles dat meteen maar even mee vragen.

Dorine, wat een goed nieuws! Ik hoop dat het inderdaad het begin van herstel is en dat alles vanaf nu voorspoedig verloopt. En 75% is echt een hele goede prognose. Herkent ze jullie ook?

Natasja, wat luxe, een ipad. Geen idee hoe het werkt (of hoe het eruit ziet), maar wel ideaal dat je zo makkelijk e-books kan lezen. Ik wil al heel lang een BeBook One hebben, misschien dit jaar van m'n verjaardagsgeld eentje kopen. Ik lees op dit moment "mannen die vrouwen haten" van Stieg Larsson. Het is al de tweede keer dat ik dit boek lees, maar ik vind het dan ook erg goed. Het hele huis staat vol met boeken, alleen al in de huiskamer staan 3 volle boekenkasten. En als je het leuk vind om te zien wat ik zoal in bezit heb, dan kan je hier klikken: http://www.goodreads.com/user/show/1807783-esk

Geplaatst

Ik ging ook weleens onder werktijd naar het ziekenhuis omdat het niet anders kon natuurlijk maar ze deden wel moeilijk! alsof ik er wat aan kon doen dat ik naar het ziekenhuis moest. maar dan ga ik volgend jaar natuurlijk weer krijgen maar ze kunnen dit toch niet weigeren omdat ik partime werk of wel? omdat ik niet kan plannen dat ik alleen maar op mijn vrije dagen ga..

Geplaatst

Geen idee Kiet. Volgens mij heb je gewoon recht op ziekenhuisbezoek als dat niet anders dan op je werkuren kan.

Nou, Thomas mag terug naar 4 flessen en we mogen zoetjesaan beginnen met de groentehap. Wordt wel even puzzelen naar tijden, maar ik denk aan iets als rond 6.45, rond 12.00, rond 16.00 en rond 20.00 een fles en dan rond 17.30 de groentehap. Vandaag gaan we een beetje door op het oude schema, maar dan zonder de laatste fles. Ben zeer benieuwd hoe dat vannacht gaat. Ik kon het beste de Nutrilon 2 nog even laten staan en toch nog even Nutrilon 1 geven.

Geplaatst

Ik had niet de indruk dat het echt heel erg was, maar er zitten wel andere dingen in... Thomas is natuurlijk al 5,5 maand, dus dan is het niet zo heel erg. Ze zei al dat ik nu nog 1 pak Nutrilon 1 kon kopen en dan de volgende over kon stappen naar 2, als hij nog een fles minder gaat krijgen. Ach, voor het zelfde geld hadden we het helemaal niet gezien, die pakken lijken heel erg op elkaar. Het enige verschil is de 1 en de 2 op de verpakking. Ik ben ook benieuwd hoe het gaat vannacht... Ik wil de laatste fles ergens rond 20.00 uur gaan geven en dan maar zien hoe het loopt.

Geplaatst

Hoi esk,

Wij hadden ook zon btje die tijden. Maar eigenlijk regelt ze het zelf. De laatste daar deden we 3 schepjes rijstebloem bij en die gaven we dan om 21 uur. Moesten we haar wel wakker maken. Nu met 3 flessen krijgt ze de laatste om half 8

Geplaatst

Morgen eindelijk weer naar het cb, het is echt al een hele tijd geleden voor mijn gevoel. Laatste keer was 8 oktober. Zit er bij jullie ook zoveel tijd tussen?

Geplaatst

Ja, er zit nu 2 maanden tussen. Vandaar ook m'n tussentijdse bezoek gister, aangezien ik echt even wilde weten hoe het zat met de flessen...

Geplaatst

Je kunt eventueelook altijd belen. In het boekje staat een nummer waar je met al je vragen terecht kunt. Ik heb al een paar keer gebeld en dat werkt prima. Of ben je gelijk wezen wegen?

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden