Ga naar inhoud

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

Nee, er stond een hele rij moeders met babies van 3 tot 6 weken om te wegen en ik had geen zin om ertussen te gaan staan. Ik weet gewoon dat het groeien goed gaat, dus was ook niet nodig. Nee, ik was toevallig toch vrij en ik vind oog in oog een vraag stellen altijd fijner dan via de telefoon (bij ons wordt je dan teruggebeld). Vandaar dus. Over 2 weken heb ik de kinderarts weer.

• Reacties 4,2k
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

Wat een goed nieuws Dorine!!!!! Super zeg, wat zal jij je nu fijn voelen dat het zo goed vooruit gaat met je moeder!!!

Marchan, Hoe gaat het met je nichtje?

Esk, Hoelaat was Thomas wakker??? Je was er vroeg bij vanochtend.

Wat veel boeken het je gelezen zeg, echt een liefhebster. Ik heb de boeken van Stieg Larsson ook, alleen nog niet gelezen.

Ik heb laatst een boek gekocht, De babyplanner van Barbara Muller, Het gaat over een vrouw met een kinderwens, uiteindelijk komt ze terecht in de mm..erg toepasselijk he..

Ik wil steeds beginnen met lezen, maar het komt er maar niet van.

Er zit bij mij ruim 2 maanden tussen bij het CB, Ik moet in Januari pas weer en krijg dan de arts weer.

Je kan bij ons op Donderdag binnen lopen om te meten en te wegen, ik moet dan alleen helaas werken.

Kiet, volgens mij heb je ook recht op ziekenhuisbezoek als het niet anders kan en dit kan je nu eenmaal niet plannen. Misschien zou je het even na kunnen vragen.

Wat jammer dat daar geen begrip voor is op je werk en dat ze moeilijk over hebben gedaan.

Op mijn werk hadden ze trouwens ruim 100 euro bij elkaar gehaald voor mijn collega, daar hebben ze allemaal leuke cadeaus voor gekocht.

Prettig weekend allemaal!

Geplaatst

Ben vanochtend met Dési voor de APK geweest. Zo gezond als een vis. Ze is nu 67,7 cm en 8,8 kilo. Met haar lengte iets boven gemiddeld en gewicht nog iets meer. Hollands welvaren zal ik maar zeggen.

Geplaatst

100 Euro!! en jij kreeg helemaal niks! echt bizar!

67,7cm alweer wat een grote meid!

ik ben ook benieuwd hoeveel Zoë weegt en hoelang ze is ik moet 8 dec weer naar het cb.

Geplaatst

Bijna 68 cm, klinkt alsof ze het goed doet. Ik ben ook erg benieuwd hoe Thomas gegroeid is. Vorige keer zat hij net boven de 6 kg, da's nu zeker meer. En lengte was toen iets van 62 cm, maar dat is dus al 2 maanden geleden.

Gister gestart met de groentehap en hij vond de worteltjes dit keer lekkerder dan de vorige keer. Hij heeft alles opgegeten wat ik in z'n bordje had gedaan (3 scheppen of zo). Vanavond weer verder met de wortels en vanmiddag met banaantje. Hij vind het nu ook interessant en leuk.

Geplaatst

Leuk hè als ze zo gaan eten. Het worden al echte mensjes. Ik zet haar 1 keer per dag in de kinderstoel. Vindt ze reuze interessant.

Geplaatst

Wij hebben nog geen kinderstoel en zijn ons nog aan het orienteren.

Even wat fotootjes van onze man:

[ATTACH=CONFIG]292[/ATTACH][ATTACH=CONFIG]293[/ATTACH][ATTACH=CONFIG]294[/ATTACH][ATTACH=CONFIG]295[/ATTACH]

Geplaatst

Hei!

Even bijgelezen.

Marchan, hoe gaat het nu met je nichtje? Is het verwijderen goed gegaan? Wat voor een tumor was het, weten ze dat? Hoe ging het (emotioneel) met het geven van een voeding ipv een borstvoeding. Moeilijk he?

Merel maakt niet veel verschil in potjes of vers maar ik heb nog maar 2x een potje gegeven, ze vond eerst worteltjes zo niet lekker maar uit een potje wel. Dat is nu niet meer zo. Voor de rest krijgt ze verse hap, meestal iets uit de vriezer, ik heb een boel verschillende combi's gemaakt en die ingevroren. Ga dat deze week weer doen, ik wil dat merel aan zoveel mogelijk smaken went.

Esk, je noemt een operatie. Nu ben ik waarschijnlijk heel suf want ik kan me niet herinneren waarvoor je onder het mes moet. Gaat het wat beter? Leuke foto's. Vooral waar hij een gekke bek trekt.

Kiet, jij al uit de lappenmand? Merel slaapt in een body met pyama. Dan een slaapzakje zonder mouwtjes en dan een dekentje erover. Ik heb een stokke kinderstoel, heb er een kussentje voor gekocht, ze zit er al dagelijks in. Te spelen of te eten. Die babyfeeder is GEWELDIG! 's ochtends hebben we nu ipv een meisje dat mijn knackebrød probeert te pakken en de krant probeert te verfrommelen een meisje wat lekker een fruitje zit te sabbelen. Vooral peer, druif en mango zijn populair.

Tessa, Las dat je jarig was, een late felicitatie! Wat goed dat kees draaide. Heeft hij het nog herhaald?

Rome, wat ongelooflijk K. van je collega's. Kan je ditr niet aankaarten? Niet omdat je een cadeautje wil hebben maar een organisatie kan zo nooit goed functioneren. Ik zou ook niet meer meedoen. Natas en kiet hetzelfde, wat erg. Ik heb gelukkig het omgekeerde meegemaakt. Alhoewel ik mijn kadootje nog niet heb gehad. Er zijn verschillende collega's langsgekomen, en van mijn oude werk in nederland en ook in noorwegen heb ik cado's gehad. Van mijn huidige werkplek had de cheffin een kado gekocht maar nog geen tijd gehad om langs te komen en nu moet ze opnieuw iets kopen want merel is al te groot ha ha.

En in dit thema ook de waarschuwing van de man van Tessa. Wat erg. Zo bot en dat die dan blijft staan dat snap ik niet?

Arriva, fijn dat je blijft meeschrijven. Hoe gaat het nu? Zit je al iets beter in je vel? Hoe geef jij die babythee? Gaat het nu met werken en dani? Ik kan me herinneren dat je dit in het begin erg moeilijk vond.

Natasja, hoe gaat het nu je hond weg is? Voelt het als de juiste beslissing? Desi mag wel wat energie van merel hebben. In de tijd dat ik dit stukje schrijf heb ik haar onder de kast vandaan gehaald (2x), onder een stoel vandaan geplukt en uit de voorkamer gehaald want daar staat de houtkachel aan. Ze kruipt dus veel achteruit.

Dorine, wat een super goed nieuws over je moeder. Dat had ik niet verwacht, super!

Over stig Larsson, ik heb die boeken ook gelezen, lekkere weglezertjes. Heb de films gezien maar die waren stukken minder. Maar kennen jullie het verhaal achter de schrijver, zijn dood, zijn broer en zijn vrouw? Dat is zo'n ongelooflijk ROTverhaal. Ik heb de broer hier op tv gezien, een enorme eikel.

Nog wat merelnieuws, hier op het cb zijn ze helemaal niet geinteresserd hoe ik het doe met eten. Ze klijken of merel goed groeit en that's it. Ik bedenk dan maar zelf hoe en wat ik het doe (en met behulp van jullie natuurlijk). Merel krijgt nu 4 flesjes en soms 5. Ze slaapt soms namelijk door en soms niet.

Ik heb deze week bezoek gehad van zwager en vrouw en twee kids die een vrije opvoeding krijgen HELLUP. Moeilijk hoor om me in te houden als ik het echt niet eens ben met hoe hun het aanpakken. Maar vanwege de lieve vrede en het respect wat ik moet hebben voor andermans keuzes heb ik niets gezegd. Een voorbeeld;hun meisje van 5 wilde melk bij het eten. Kreeg ze. Toen wilde ze sap. Kreeg ze. Wilde ze toch niet, begint te krijsen om melk en gooit de sap om. Krijgt ze melk. AAARG. Nuja, een hele week vol was gezellig maar ook genoeg. Merel vond het geweldig om naar de grotere kinderen te kijken.

Het is heel de week al rond de min 20 en ik kan dus helaas niet gaan wandelen met merel, dat mis ik.

Geplaatst

Ursula, mis de hond enorm, maar zijn broertje die nog bij ons is denk ik nog meer. We worden iedere dag op de hoogte gehouden door zijn nieuwe baas en het gaat erg goed tussen hun. Daar zijn we erg blij om.

Moeilijk hè, niets over de opvoeding van een ander zijn kinderen zeggen ;-)

Had het toch over dat Desi zo gezond als een vis was, nou is ze toch verkouden, hoesten, zere keel. Blijf maar binnen met haar.

Geplaatst

Hi dames,

ESK, hoe voel je je nu?

Natasja, Dési wordt al een flinke meid zeg. Leuk dat het zo goed gaat.

Rome, wat een K*streken van je collega's. Echt lullig dat het zo gaat. Kan me voorstellen dat je hier boos / verdrietig over bent, zou ik ook zijn!

Ursela, wat is het koud bij jullie zeg. Kan me voorstellen dat je dan niet gaat wandelen.

Marchan, alles goed met je nichtje?

Kiet, wij hebben een kinderstoel uitgezocht maar er zit een levertijd op van 7 weken! We hebben de ZaaZ Nuna Carbon. Wij vinden hem heel gaaf maar je vind dit of leuk of super lelijk. Ik vind de gekleurde stoelen van Nuna echt niet mooi maar de Carbon uitvoering wel.

We zitten alleen nog steeds te wachten totdat hij weer in NL verkrijgbaar is en dus hebben we nu als noodoplossing zo'n kinderstoeltje van de Ikea gekocht. Samen met verkleiner voor EUR16,- hahaha. Hij is wel makkelijk in / uit elkaar te halen dus die gaan we ook meenemen op wintersport.

Wessel zit hierin als hij fruit en groenten krijgt en hij vind het geweldig.

Geplaatst

Ahh is Desi ziek! Beterschap!

ik ga ook opzoek naar een kinderstoel, laten jullie deze gewoon altijd in de woonkamer staan of ruimen jullie hem op? ik wil er eigenlijk 1 die je op kan bergen.

Geplaatst

Wij hebben een houten kinderstoel van Prenatal, deze staat nu bij de eethoek in de kamer, maar straks zetten we hem bij de eethoek in de keuken. We weten niet wat de hond besluit te doen als hij alleen in de keuken is en dan willen we niet dat hij aan bijvoorbeeld het tuigje gaat knabbelen hè. Hout staat mooi bij onze inrichting, een moderne absoluut als een vlag op een strontschuit! Hihi. Dési mag hier van ons nog maar 1 keer per dag in. Straks als ze beter alleen kan zitten natuurlijk veel vaker.

Wow, koud Ursula. Heb gister ook een skipak gekocht. Een hele leuke rood met witte.

Leuke foto's Esk. Feeling better?

Geplaatst

Beterschap met Dési. Ik voel me langzaam weer beter. Ik val gewoon van de ene verkoudheid in de ander, dan weer griep, dan weer buikgriep en zo gaat het maar door... en dat voor iemand die "vroeger" nooit ziek was... sinds de bevalling is het een doorlopende ellende.

Die operatie is het knippen van mijn amandelen. De 8e ga ik dus onder het mes en ik zie enorm op tegen de dagen erna...

Kort bericht, zit op m'n werk...

Geplaatst

Hoi ,

Ursela, Merel al kruipt. Super he. De thee heef ik iedere dagt 20 ml na de fruit of groente, die is kant en klaar met koreltjes en er zitten veel kruiden spec. voor babys. Maar ik ga ook beginnen met sapje binnekort. Alleen we letten precies op welke fruit en groente mogen we nemen.

Het werk komt nu op de tweede plaats een beetje en vaalt beetje te zwaar, maar ik hoop over 1 jaartje weer anders wordt.

Hoe is met jouw werk dan ? Valt wel te combeneren?

ik heb steeds weinig tijd voor hier te komen en nu moet weer snel weg.

Alle dames veel plezier met kleines en sterkte natuurlijk

Wie heeft STOKKE stoel? Vinden jullie die goed voor babys? Mijne kan moejlijk erin en eruit.((

Groet Ariva

Geplaatst

Hier ook verkouden, maar dat is het enige. Was vanochtend alweer om 6.45 op de dijk aan het wandelen met de hond. Bere koud, dus winterjas, sjaal, muts, capuchon, handschoenen aan. Er stond een straf windje vanaf het Ijsselmeer, niet echt bevorderlijk en ik ga zo weer. Niet dat ik dit weer erg vind, sneeuw en regen vind ik erger, dat is zo nat haha.

Ijsjes eten zeggen ze toch als je amandelen geknipt zijn.

Hmmm, sap en thee? Mij hebben ze juist verteld dat extra vocht niet nodig is. Raar hè, dat ze dat overal weer anders vertellen.

Kruipt Merel al, wat snel, dan moet je idd plukken. Wel leuk.

Geplaatst

hoi allemaal het gaat goed met mijn nichtje ze ligt op de normale afdeling nu.

Urs het was een teratoom.

En wat betreft de BV jace slaat er nog geen een over.

Ze eet een halve boterham fruit en wat avond eten maar komt nog steeds om de drie a vier uur dus daar hoef ik nog even geen afscheid van te nemen haha.

Jace eet alles in de kinderstoel zodat het ook herkenning voor haar wordt de stoel en eten.

We hebben gewoon een houten stoel de je als stoel en tafel kan gebruiken.

Kleintje had vannacht ineens 39.4 maar was gewoon vrolijk.

Nu nog wat verhoging en heel verkouden.

Nog evenn en dan is het alweer sinterklaas.

Wat gaat de tijd toch snel.

Groetjes!

Geplaatst

Marchan, fijn dat je nog geen bv hoeft over te slaan. Slim dat -eten-stoel-denken, daar had ik nog niet aan gedacht.

Merel is ook verkouden, het zal de tijd van het jaar zijn. Eergisteren met een beetje koorts maar die is gelukkig weg.

Beterschap met jacelyn en desi.

Esk, is het een idee om bloed te laten prikken en je te laten controleren op verschillende vitamine waardes? Misschien heeft je zwangerschap een hap gemaakt in iets. Of misschien een idee om zwangerschapsvitamines nog even te blijven slikken?

Arriva, ik heb ook een stokkestoel maar geen problemen met het er in en eruit halen. Ik heb een kussentje erin. Misschien een andere afstelling proberen? Bij mij zit het zitje op de tweede van boven en de voetenplank op de vijfde van boven.

Vraagje, hoe was jullie menstruatie nadat jullie zijn gestopt met bv? Ik ben 1x een beetje ongesteld geweest (minimaal) maar daarna nog nix. Nu zit ik me af te vragen of dit normaal is en wanneer ik een regelmatige cyclus mag verwachten. En soms zit ik me natuurlijk ook af te vragen of ik niet een test zou doen. Maar dat vind ik eigenlijk zonde van het geld aangezien ik niet denk dat dit zou kunnen. Voel me een beetje stuiteren.

Geplaatst

Beterschap voor alle zieke (kindjes).

Ursela, ik geloof dat ik, na het stoppen met de bv, eerst ook maar een beetje ongesteld ben geweest en dat dit ook best een poosje duurde. Daarna was ik het opeens heel erg en nu ben ik weer precies om de 28 dagen ongesteld, ik kan er echt de klok op gelijk zetten.

Wel heb ik het gevoel dat het heviger is dan voor mijn zwangerschap.

Marchan, fijn om te horen dat het goed gaat met je nichtje.

Ariva, mijn werk valt mij niet zwaar maar ik ben echt super blij dat ik weer aan het werk ben. Ik vind de combinatie van werken en voor Wessel zorgen echt heerlijk. Zodra ik het huis verlaat om te gaan werken gaat er een knop om en ben ik echt met mijn werk bezig. Pas als ik naar huis rijd (en in de file sta) wil ik ook zo snel mogelijk weer naar Wessel.

Natasja, ik las dat jij een skipakje hebt gekocht? Is dat een skipak aan één stuk of een losse broek en jas. Ik ben op zoek naar een skibroek (salopet) voor Wessel maar kan die toch echt nergens krijgen. In die kleine maatjes zijn het altijd van die pakjes aan één stuk en dat vind ik niet handig.

Mocht iemand ergens losse broekjes gezien hebben in mt 74 dan hoor ik het graag.

Groetjes Dorine

Geplaatst

Pakje aan 1 stuk. Ritsen aan de zijkant, je kunt haar erin leggen en dicht ritsen, klaar. Capuchon heeft drukknoopjes en kan dus los. Net als de omhulsels voor over de schoenen. Zitten ook wanten aan, maar die hoef je niet aan te doen en blijven wel aan het paje zitten. Bij de Prenatal, 32 euro. Zal morgen even een foto maken.

Geplaatst

ik heb ook een skipak aan 1 stuk is heel handig en Zoë kan ook geen koude rug krijgen.. ik weet ook niet of ze wel alleen losse skibroekjes hebben...

Geplaatst

Als eerste beterschap aan alle schatjes van jullie. Zetten jullie ook uijen nast hun betjes schijnt goed te helpen tegen virusen en bacterien.

Ursela, ik ga kijken met die stoel wat ik mee moet. Zit Merel al stevig goed in? Die mijne wibeld nog alle kanten op))))

Mijn kinderwagen heeft al zo soort kinder winterpak allleen weet niet of die warmer dan skiepak ???? Heeft iemand ook zo iets ?

Met hoeveel grad mogen kinderen niet naar buiten ? bij t min. morgen hier tot -15 ,lijkt me koud voor zon kleintje...

Ariva

Geplaatst

Heb geen idee welke temperatuur Ariva.

Mijn wandelwagen heeft ook zo'n zak. Heerlijk warm, maar ik heb haar toch ook een winterjas aan hoor. Ik kies er met deze temperaturen niet voor om naar buiten te gaan. Mocht het nu echt moeten, dan krijgt ze echter wel het skipak aan en in de zak. Als het zo hard waait dan kies ik er vaak voor om de regenhoes over de wagen te doen, dan zit ze tenminste uit de wind.

Had ook een uitje naast haar bedje gezet, maar dat stinkt echt enorm.

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden