Ga naar inhoud

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

Ja, kiet, we zijn er wel blij mee. Ik moet zeggen dat het erg wennen is aan het idee. Ik denk dat het komende jaar extra zwaar wordt maar later is het alleen maar fijn dat merel een brusje heeft en dat ze weinig in leeftijd schelen. Ik merk nu al dat het af en toe zwaar is om voor merel te zorgen als ik liever op de bank kruip vanwege misselijk en moe. Maar zo is het nu eenmaal. Ik ben emotioneel aan het stuiteren hoor maar raak langzaam uitgestuiterd. Het is een wonder.

De reden voor ivf was uitblijvende zwangerschap, dus geen specifieke oorzaak gevonden. We hebben ruim 11 jaar zonder voorbehoedsmiddelen gevreeen, de geweldige -voor de kerk- methode. Toen ik 30 was probeerden we serieus om kinderen te krijgen. Nog jarenlang aangemodderd (dom natuurlijk, ik had kunnen bedenken dat het niet 1.2.3. zou gaan na jarenlang onveilig vrijen) te hebben laten onderzoeken. Geen oorzaak gevonden. Zelf nog een jaar geprobeerd en toen voor ivf gegaan. Vanwege de lange voorgeschiedenis kwamen we niet in aanmerking voor iui. De eerste ivf was meteen succesvol. Echt raar, ik deed eigenlijk alleen maar ivf omdat ik dacht dat ik kinderloos zou blijven en dat ik dan tegen mezelf kon zeggen dat we in ieder geval alles geprobeerd hadden. En nu deze spontane zwangerschap. Ongelooflijk.

• Reacties 4,2k
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

Kom net uit mijn werk en dacht even snel wat berichtjes lezen, Maar Ursula,ik moest echt even reageren. Wat een geweldig nieuws!!!!!!!!!!!!!!!!!!! Joehoe!!!

Hoe is het toch mogelijk, dat je bij Merel zo lang niet spontaan zwanger word en nu wel, GEWELDIG!! Wat een wonder.

Van harte gefeliciteerd en een hele fijne zwangersschap! Leuk, een broertje of zusje voor Merel.

Geplaatst

Wow Ursela, gefeliciteerd! Waarschijnlijk had je lichaam gewoon de smaak te pakken :-D.

Gebruiken jullie trouwens voorbehoedsmiddelen? Wij niet namelijk, we gaan er niet vanuit dat we ooit spontaan zwanger worden namelijk en ik heb even helemaal genoeg van hormonen. Als het ooit wel eens gebeurd, dan is het een kadootje. Zo niet, dan zijn we dolgelukkig met dit prachtige wonder!

Lfs,

Nienke

Geplaatst

Ursula, van harte gefeliciteerd! Gut, ik hoop dat mij dit ook gaat overkomen... maar geweldig nieuws! Heerlijk dat het zonder "gedoe" kan, blijkbaar heeft je lijf de smaak te pakken :-) Ik snap dat het even wennen was, maar echt WOW!

@ Nienke, wij gebruiken niks, ik zou een gat in de lucht springen als ik zwanger zou zijn. Wij willen ook niet te lang wachten met "zelf" proberen overigens, dus hebben het af en toe al over hoe het zou moeten als het niet spontaan wil lukken. Bij ons is er ook niets gevonden, hooguit mijn endometriose in de eierstokken, maar die heb ik eigenlijk pas sinds het hormoongebruik... daarvoor nooit last van gehad. Prima zaad, prima eisprong, maar geen kind, dat was zo'n beetje de conclusie.

Geplaatst

Ik breek even in omdat ik net een erg leuk nieuwtje heb gelezen :-)

Ursela...wat een stunt ! Hartelijk gefeliciteerd..dit verwacht je niet he..geweldig leuk voor jullie!!!!

Geplaatst

Dames,

Bij deze wil ik afscheid van jullie nemen. Zoals jullie gemerkt hebben, ben ik al geruime tijd niet meer actief op het forum. Sven is nu ruim 7 maanden en ik heb het zowel op het werk als thuis heel druk. En met de komende feestdagen in het vooruitzicht... word het nog drukker.

Ik heb altijd met veel plezier op het forum berichten opgesteld en gelezen, maar voor ons is Sven echt de laatste en blijven onze 5 cryo's ook cryo's, welke wij schenken aan de wetenschap.

Bij deze dus wil ik iedereen de hartelijke groeten doen, Ursula jij gefeliciteerd!! en ik wens iedereen fijne feestdagen en een goed, gezond, maar vooral gelukkig nieuwjaar toe en vergeet niet "geniet van jullie kinderen, voor je het weet kan het voorbij zijn".

Sandy

Geplaatst

Ursula, wat lees ik nu..... Gefeliciteerd!!!!!

Sandy, begrijp het helemaal hoor. Jij ook heel veel geluk en veel plezier met Sven.

Dorine en Kiet, over de drie flessen. Dési krijgt in de ochtend een fles met brinta 4-5 schepjes en halverwege de ochtend een fruithap. Rond 12 uur een broodje met boter en stroop, Jam, smeerkaas of worst en een fles. Dan om 16 uur/16.30 gekookte groente met een half klein aardappeltje en een toetje (iets van Danoontje). Als ze geen honger meer heeft krijgt ze pas rond 18.30 haar 3e fles met 4 schepjes rijstebloem en gaat ze naar bed. Ze wordt nu rond 15 uur wakker en dan geven we haar een beetje drinken en een stukje liga.

Ze is zelf een beetje overgegaan op 3 flessen (of 3,5 want in het begin gaven we haar na het avondeten nog een halve fles 90) Eerst ging ze rond 18 uur naar bed en maakten we haar wakker voor haar 3 e fles rond 21 uur, maar nu proberen we haar voor 19 uur in bed te krijgen. Gewoon proberen dus. De arts van het cb vertelde mij dat door het andere eten overdag ze vanzelf een fles laten staan.

Geplaatst

Nou ik hoop dat dit ons ook mag overkomen hoor ursela!! wij gebruiken ook niets en ik zou ook heel blij zijn als ik zwanger zou zijn. wij gaan eind februari weer naar het ziekenhuis om te praten voor een 2e kindje.

maar voor nu geniet ik met volle teugen van onze kleine meid! gisteren had mijn man papadag en hij belde me op toen zoë in bad was geweest ze doet nu ineens heel erg spetteren met handen en voeten en dat is weer iets nieuws en dan voel ik me zoooo trots joh!

Natas ik ga het ook eens proberen ik wist niet dat ze al brood en liga mochten joh! ik ga denk ik ook over naar nutrilon 2 want zoë word nu ineens s'ochtends eerder wakker en heeft sneller honger tussendoor.

Geplaatst

Heel lichtbruin brood. Liefst niet met zoet beginnen haha.

Jij bent toch ook aan het babyzwemmen? Doet jouw meisje ook niets in het water? Gister heeft ze onderwater gezwommen. Eng, maar een prachtgezicht!

Geplaatst

oh dat ga ik is proberen!

ja ik doe ook babyzwemmen vorige week begon ze met haar beentje te spetteren en de "zwembeweging" te maken en met "kom eens in mijn huisje" heel erg hard lachen.. en ze pakt wel balletjes en schijfjes.

maar tot voorheen was het gewoon heel veel om zich heen kijken en vooral met hele grote ogen het was zelfs zo dat de zwemjuffrouw vorige week zei jaaaaa zoë doet ook echt mee haha

Onderwater zwemmen wat leuk! hoe heb je dat gedaan? wij hebben bij babyzwemmen we 1x de kindjes even snel onderwater gedaan maar niet echt lang.

Geplaatst

Hoi Meiden!

Wat een leuke foto's weer!! Wat groeien ze toch snel hè.

Lucas ligt nu elke keer naar zijn handjes te staren en zijn polsje en vingertjes te bewegen, weer iets nieuws.

Wij gaan ook babyzwemmen, maar het onder water gaan vind hij niet zo leuk. De afgelopen keer is hij 3 maal snel onder water gegaan, de eerste 2 keer gingen best goed, maar de laatste keer aan het eind van de les vond hij niet leuk. Ik denk ook dat hij dan al erg moe is. Ze komen van de week foto's maken bij het zwemmen.

Haaruitval heb ik ook heel erg gehad,mijn borstel zat elke keer helemaal vol en ook tijdens het douchen verloor ik er heel veel. denk ongeveer een maand. Maar in mijn zwangersschap verloor ik bijna geen haar.

Geplaatst

Dag allemaal,

zo, moest even een hoop bijlezen! wat een nieuws allemaal in korte tijd zeg.

Eerst de felicitaties: Dorine, nog gefeliciteerd met je verjaardag!

En Ursula, wat een fantastisch nieuws! gefeliciteerd! Ik heb trouwens altijd begrepen dat als het lichaam eenmaal zwanger is geweest dan het dan gemakkelijker is om weer zwanger te worden. het weet dan wat het moet doen zeg maar... Ik hoop voor je dat je je niet al te slecht gaat voelen.

ook wij willen weer gaan proberen. dat betekent in januari weer eens naar het VU Ziekenhuis. Ik mag alleen niet voor 9 maanden beginnen, ook vanwege keizersnede..

En welkom nieuwe forummers!

En dan nog even een update over vorige week, met Kees in het ziekenhuis voor zijn test.

Het liep allemaal weer iets anders dan gepland, maar we hebben het weer gehad. Om 12.00 uur op dinsdag ging de sonde in zijn neus om zijn zuurgraad te meten. Er zat dus ook een kastje bij waarop ik knoppen moest indrukken voor en na het eten, als hij sliep etcetera. de eerste paar uur vooral bezig geweest zijn handjes uit de buurt van zijn neus te houden, omdat hij natuurlijk aan dat ding wilde trekken...:-) Heb uiteindelijk maar sokjes over zijn handjes gedaan, maar dat vond ik wel zielig, omdat hij graag duimt als hij moe is of niet zo lekker is. En je merkt dat hij toch echt van slag is in zo'n ziekenhuis en dus graag zijn duimpje wil (speentje wil hij al tijden niet meer. die stop ik er in en spuugt hij direct weer uit, helaas). De test duurt in principe 24. 's nachts had hij moeite om te slapen, wat logisch was in zo'n ziekenhuis. Hij heeft lekker bij mij in bed geslapen. dat ging beter.

's ochtends vroeg weer op en naar de keuken (met hem bij me in de kar) om zijn fles te maken. en ik draai me 2 seconden weg en kijk vervolgens weer naar hem. Zie ik een blij lachend ventje met het draadje van de sonde in zijn handjes. met een gezichtje van...'zo, dat kreng is eruit...:-)'. Gelukkig hadden ze voldoende voor de meting en hoefde het kreng niet weer teruggeplaatst te worden...pfff. Donderdag krijgen we de uitslag, maar we verwachten eigenlijk dat dat goed zal zijn, omdat hij al een week lang geen medicijnen had geslikt en hij geen reflux heeft gehad gelukkig... (voor de nieuwen: Kees is geboren met een slokdarmafsluiting en heeft sindsdien medicijnen tegen reflux, omdat reflux bij kindjes met deze afwijking erg slecht is).

en dan nog wat andere zaken...

- tegen de droge huid gebruik ik ook vaseline. werkt als een trein. En bij verkoudheid gebruik ik neusspray met zoutoplossing wat ik inspuit voor het slapen en ik smeer Luuf (een babyversie van Vicks) op zijn borst en ruggetje.

- sinterklaas ging helaas niet door. we zouden zaterdag naar nijmegen gaan (vanaf amsterdam), maar zijn vanwege het slechte weer niet gegaan. Volgend jaar beter!

En dan nog een paar vragen:

- sinds wanneer kunnen jullie kindjes goed zitten? bij Kees schiet het nog niet zo op.

- en wie kan er allemaal al kruipen? ook dit schiet bij Kees niet echt op lijkt, hij draait ook nog niet echt... Hij kletst wel de oren van je hoofd...:-)

- Ik wil binnenkort een starten met een papfles (Kees drinkt nu 4 flessen van 210 + 7 scheppen, laatste fles om 19.00 uur en dan slapen tot 07.00 uur) bij de avondfles. Dan is het wellicht wel slim om een kleinere fles te maken toch? Hapjes starten we vanaf 6 maanden...

En nog wat fotootjes...

[ATTACH=CONFIG]363[/ATTACH][ATTACH=CONFIG]365[/ATTACH][ATTACH=CONFIG]364[/ATTACH]

Geplaatst

wat een leuke foto's!

wat fijn dat het goed is gegaan in het ziekenhuis ik ben heel benieuwd naar de uitslag!

wij geven ook een papfles wij geven 210+7 met 3 - 3,5 schep rijstebloem.

Geplaatst

Ursela, wat een geweldig nieuws. Ik ben zo ontzettend blij voor je. Ik heb wel vaker van die verhalen gehoord maar durfde die nooit echt te geloven. Nu het jou overkomen bestaan er dus toch zulke wonderen. Echt geweldig!!!

Ik hoop dat je je goed gaat voelen en dat je een geweldige zwangerschap gaat krijgen....

Net zoals andere meiden hier hoop ik dat ons ook zo'n wonder zal overkomen. Wij gebruiken ook niets en er is nooit een reden gevonden waarom ik niet zwanger werd, wie weet dus.

Tessa, spannend die testen van Kees. Ik hoop dat de uitslag goed is maar als ik jou zo hoor verwacht ik dat ook wel. En tsja, wat een deugniet dat hij toch nog dat slangetje eruit getrokken heeft.

Wat betreft jouw overige vragen. Wessel zit sinds een week of 3 aardig goed. Hij kan heel even los zitten maar valt om omdat hij nog te fanatiek om zich heen gaat kijken. Zodra hij zijn hoofd draait, draait zijn hele lichaam mee en dan valt hij om.

Kruipen zou ik het niet willen noemen maar hij beweegt zich. Hij gaat vooral achteruit maar het is meer een soort van tijgeren ipv kruipen.

Wessel krijgt op dit moment 4 flessen van 195 met 6,5 schep en bij de laatste fles 4 scheppen pap voor 6 mnd erbij.

Daarnaast eet hij per dag een stuk fruit en 1/2 potje groenten (met aardappels en vlees) voor 6 maanden.

Sandy, goed te begrijpen. Dat het jullie goed mag gaan en geniet van je mannen.

Wat betreft het babyzwemmen. Wessel spartelt ontzettend in het water. Zowel met armen als met benen. Dit doet hij thuis ook in de douchebak dus als hij daarin geweest is moet ik heel de badkamer dweilen.

Geplaatst

Ha Tessa, wat fijn dat het onderzoek achter de rug is, het lijkt me niet fijn om zoiets te moeten ondergaan, zeker niet als je nog zo klein bent. Hopelijk een goede uitslag donderdag! En leuke foto's (maar dat geldt voor iedereen die foto's plaatst, geweldig leuk om te zien).

Hier nog geen gedraai en gekruip. Kruipen is volgens mij ook pas na de 8 maanden (een enkele vlugge uitgezonderd) en zitten is pas na 6 maanden dacht ik. Thomas zit ook nog niet zelfstandig, maar het gaat wel steeds beter, met een steuntje in de rug kan hij wel zelf zitten. Het cb gaf aan dat als kindjes met 9 maanden van buik naar rug en terug draaien, ze dan heel tevreden zijn, dus dan lijkt het me dat het nog wel een tijdje kan duren...

Wij geven Thomas ook een papfles. Hij krijgt nu dus 3 flessen van 180+6 en een laatste fles van 180+6+2 scheppen rijstebloem en dat gaat hartstikke goed. Ik heb niet de indruk dat hij er trouwens beter van slaapt. Hij krijgt verder nog 2 keer een hapje (een lepeltje of 10 a15). 's Ochtends een fruithapje en 's Avonds groentehapje. Volgende week naar het cb en dan hoor ik wel hoe het verder opgebouwd kan worden.

Ik denk dat dit voorlopig even mijn laatste berichtje is. Ik wordt morgen opgenomen in het ziekenhuis voor het knippen van mijn amandelen en heb geen idee wanneer ik me weer goed genoeg voel om te internetten (hopelijk snel...).

Geplaatst

sterkte Esk in het ziekenhuis..

nog even over de papfles. Kees heeft het op zich niet nodig denk ik, want hij slaapt wel al gewoon door. het is meer om hem vast te laten wennen aan wat vaster voedsel. En gezien zijn slokdarmvernauwing wordt het door de ene arts geadviseerd en door de andere niet... dus dat helpt altijd...:-(

maar volgende week woensdag weer een afspraak in het ziekenhuis met hoofdarts. die ga ik het ook nog maar eens vragen...

tessa

Geplaatst

Esk veel sterkte in het ziekenhuis!

Tessa dat is ook niet handig dat iedereen iets anders zegt!

Mijn man en ik gaan vanmiddag de kerstboom neerzetten het is alweer bijna kerst!

Geplaatst

Bedankt voor alle felicitaties! Ik stuur graag de zwangere vibes naar degenen die het willen...

Sandy, bedankt dat je deze bijzondere tijd met ons deelde! Heel veel geluk samen!

Tessa, het was natuurlijk niet de bedoeling maar ik vond het wel grappig om te lezen over eigenwijze en handige kees en de sonde. Haha. Nu hopelijk alles goed. Wat is hierna het vervolgtraject? Moeten jullie om de zoveel tijd op controle? Wat een schatje in de sneeuw, hij verdrinkt nog een beetje in dat pak.

Merel kan nog niet zelfstandig zitten, ze kan het wel maar zodra ze beweegt valt ze om. Zitten in de kinderstoel gaat prima. Daar zit ze al ongeveer een maand in. Ze kruipt veel en vlug achteruit maar dat is snel. In mijn bevalclubje is merel de enige nog die dit doet. Wel is er een jongetje dat door de kamer rolt, heel grappig om te zien.

Esk, succes morgen! ik hoop dat je van pap en ijs en vla houdt!

Wat leuk dat desi zo van water houdt.

Geplaatst

Hoi hoi hoi wat een leike nieuws Ursela.Ik ben hel blij voor jou .

Heel veel van ons zouden zo verrast willen worden. Jou is het gelukt. SUPER. Hoppelijk zou nog makkelijker gaan voor jou deze zwangerschap, want je heb nu veeel ervaring bij.)))

Esk succes morgen. Nu zou je ook babyvoeding moeten hebben))

Tes, wat een dapere kereltje heb je .Ondanks alles toch nog lagen. Uit mijn ervaring veel doctoren zeggen ook verschillende dingen en daar word ik soms ok gek van.Dan ga ik op mijn intuitie af. Help nog sneller. Maar wel zwaar. Ik hoop dat joui knul mag ook snel alles goed kunnen eten.

DAmes, ik zie dat bijna alleemaal 4 flesen heeft.Slapen jullie kindjes daar door goed snachts door? Van mij gaat wel minder door slapen ? Moet ik meer bijvoeding meer geven.??((

P.S. Dani draaid niet zo goed terug (van rug na buik, en kruipt ok nog niet , maar hij trekt geke beken iedere dag -wel schattig en kijkt me wijs aan! )

Afgelopen sint na Center Park geweest super romantische weekend gehad. Dart was eerste Sinterklas vankantie metr ons 3 -en . Hopelijk komt nog veel meer van.

Groetjes, Ariva

Geplaatst

Zoë word de laatste dagen eerder wakker s'ochtends maar ik denk dat ze toe is aan nutrilon 2 daar zit natuurlijk meer in. (ze sliep eerst tot 07.00-08.00 uur en nu word ze rond 6.00-06.30 wakker)

maar s'nachts slaapt ze wel gewoon door. en ik geef als bijvoeding een half potje fruit en een heel potje groente (zo'n klein potje)

wat leuk dat je een romantisch weekend heb gehad! welke center parks ben je geweest?

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden