Ga naar inhoud

Aanbevolen Berichten

• Reacties 4,2k
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

Niet goed ontdooid, gedeeld? Heb geen idee. Balen, eindelijk weer cryo's. Vandaag afspraak in ziekenhuis gehad. Mag straks beginnen met kort/lang protocol. Eerst 10 dgn drie keer per dag pillen slikken, deca prikken en Menopur. Heb dan ong 24 jan punctie. Gelukkig denken ze met me mee.

Sorry dat ik ff niet reageer op jullie berichtjes. Moet ff oprapen

Geplaatst

Natasja, wat een enorme tegenvaller. Bah, zo oneerlijk. Heel veel succes met het slikken van de pillen, deca en menopur. Fijn dat je meteen verder kunt maar het was je zo gegund dat deze cryo's goed ontdooiden/deelden.

Rome, hoe gaat het met jou? Hoop dat je geen last hebt van de donkere dagen. Gaat het goed met lucas? Nog vaak naar het bos geweest?

Dorine, iedereen weer beter thuis?

Nienke, hoe gaat het met jou? Al bezig met je 'nieuwe' werkplek? Ik weet niet mee wanneer je 'over' zou gaan. Julian nog met water gespeeld? Ga je met hem naar het zwembad?

Kiet, nog even en dan verlof. Heb je zin om een buikfoto te plaatsen?

Esk, je vroeg laatst of ik veel overeenkomsten en verschillen zie bij de twee draakjes. Je vraag zette me aan het denken, want ik zie vooral verschillen en weinig overeenkomsten. De grootste overeenkomst vind ik dat ze allebei zo gezond zijn en zich goed ontwikkelen, beide zijn erg gehecht aan ritme en regelmaat. Verschillen: het grootste verschil vind ik dat storm heel erg op mensen is gericht. Merel zat het liefste in haar wipstoeltje naar buiten te kijken maar storm wil mij zien en volgen. Storm is erg 'normaal', zo is hij geinteresseerd in baby-speelgoed. Merel keek nooit om naar speelgoed, fischer price, speciaal ontwikkelde speelmatjes, etc. Maat storm kan er geen genoeg van krijgen. Storm lacht meer dan merel. Hij laat zowiezo meer van zich horen, praat en roept graag.

Natasja, nu ik dit hele verhaal zit neer te schrijven denk ik aan jou. hoop dat dit nu niet vervelend is om te lezen. Dikke omhelzing!

Ik heb ijsjesvormpjes gekocht, jawel, midden in de winter. En ben nu aan het experimenteren met ijsjes maken. Ik heb 1 geniaal recept alvast:

1 dl bringebær (help, even het nldse woord kwijt), braam nee, lijkt op braam maar is lichter van kleur en zachter. FRAMBOOS!

1 dl druivensap

2 dl bessenyoghurt, wat het erg goed doet is danoontjes denk ik (maar die hebben ze hier niet)

Staafmixer erop en in de vriezer.

Als deze op zijn ga ik kiwi-komkommerijsjes proberen. Klinkt gruwelijk vind ik maar wie weet...?

Zelf ben ik lekker bezig met trainen. Ik was te enthousiast begonnen en kreeg knie-pijn en heb hardlopen gereduceerd naar 3x in de week (ipv 6x). Ik ben 5 kilo afgevallen sinds begin november met gezond eten en trainen. Maar ik ben nog steeds veels te dik. Het helpt om een doel te hebben, ik wil graag een gezonde en actieve moeder zijn voor merel en storm.

Met merel gaat het erg goed, ze krijgt deze week opeens heel veel tandjes bij, zo veel dat ik het overzicht kwijt ben geraakt. Nadeel is dat ze minder goed slaapt. Op de barnehagen verstaat en begrijpt ze het noors goed gelukkig. Volgende week hebben ze daar traditionele kerstviering met grøt (een soort pap) en de kertsman die komt. Ik ga vragen of mijn schoonmoeder, schoonbroer en neefje mee mogen want die komen op bezoek. Wordt de eerste keer dat mijn schoonbroer storm ontmoet. Ik kijk er naar uit.

Geplaatst

Hier vannacht een beroerde nacht (om 2 uur en om kwart voor vijf). Bah, ben brak.

Gister met Thomas en Joris naar het cb geweest. Met Joris had ik een afspraak, maar over Thomas had ik wat vragen. Heel goed geholpen en nu gaan we dus weer verder met fysiotherapie, want het staan gaat gewoon nog niet goed. Hij is inmiddels 18 maanden en kan niet zelfstandig staan, laat staan lopen. Ik heb me er niet veel zorgen om gemaakt nog, maar inmiddels maar ik me er wél zorgen om. In dit tempo kan het nog wel tot z'n 2,5 jaar duren voordat hij zelfstandig kan lopen. Andere ontwikkelingen blijven ook wat achter, hoewel veel minder. Ik maak me er zorgen over dat omdat hij het lopen niet onder de knie krijgt, andere ontwikkelingen ook vertraging op gaan lopen. Verder is het een vrolijk manneke hoor, waar we volop van genieten, maar ik gun hem ook dingen die andere kindjes wel doen (zoals kinderboerderij, speeltuin en zo). Al is het maar even samen met papa de tuin in als papa blaadjes gaat vegen... er is zoveel meer te ontdekken als je kan lopen.

Heel goed Ursula, 5 kilo kwijt! Ik ben er 4,5 kwijt sinds 8 weken of zo. Ik verwacht dat het nu moeilijker gaat worden en het langzamer gaat. In totaal ben ik sinds de geboorte er 16 kilo kwijt, maar die eerste 10 gingen heeeeeeel snel...

Geplaatst

Ursela ja ik ga een buikfoto plaatsen! Ik ga vanmiddag aan mijn man vragen of hij een foto voor me wil maken. Dan zet ik hem vanavond erop. Wat een leuk idee de ijsjes! Dat je daar nog tijd voor hebt met twee kleine kids haha ik moet nog 2 weken werken en dan verlof jippie!!!

Esk vervelend zon rotnacht moet zeggen dat ik daar ook wel tegenop zie hoor je kan natuurlijk niet meer sochtends weer terug naar bed als Joris slaapt want dan word Thomas wakker.

Ik snap wel dat je je zorgen maakt zoe ging met 15,5 maand lopen en daarvoor kreeg ik al heel vaak de vraag van mensen ohh loopt ze nog niet wat laat! Daar werd ik onzeker van!

Geplaatst

Esk, ik snap dat je je zorgen gaat maken. Ik ken genoeg verhalen van kinderen die pas met hun twee jaar gingen lopen maar het is hoe dan ook erg goed om er bovenop te gaan zitten. Hopelijk leveren de oefeningen met de fysio wat op! Heb eigenlijk niet zo heel veel medelijden met je slechte nacht, die zijn inmiddels voor mij gewoon. Hier 11.30, 2.30 5.30 en om 6 uur merel wakker. Maar je raakt er een beetje aan gewend en af en toe zit er een nachtje tussen dat het wat langer is tussen de voedingen. Ik ben met pap begonnen maar dat maakt nog niet dat hij langer slaapt. Misschien is de hoeveelheid (1,5 schepje) te weinig maar ik wil hem langzaam er aan leren wennen.

Goed zeg dat je al zo veel bent afgevallen!

Kiet, merel helpt graag mee met koken. Vooral als ik zelf knackebrød maak want dat moet platgestampt worden met ene lepel, lekker meppen op het beslag.

Geplaatst

Wij hebben zaterdag met zoe pepernoten gebakken ze vond het reuze interessant maar ze zat meer al het deeg op te eten (zaten geen rauwe eieren in hoor) dan dat ze echt mee zat te doen haha maar ze vond het wel leuk en lekker haha

Geplaatst

Je hoeft ook geen medelijden te hebben, hoor Ursula ;-). Het was meer dat het mij wat rauw op het dak kwam vallen, hij komt al weken niet meer voor 4.30... maar gisteren prikjes gehad en dan heb je dit soort ongein. Thomas lijkt inderdaad ook hier steeds korter te gaan slapen, vermoedelijk omdat het dan toch wat rumoeriger is in de nachten of zo. Nou ja, het kan altijd slechter denk ik dan maar en inmiddels ben ik ook echt wakker geworden. Ik kom in de ochtenden altijd wat trager op gang. Vroeger was ik juist een ochtendmens, maar nu lijk ik steeds meer avondmens te worden.

Nou, 2 heren met dunne luiers op het moment. De wasmachine draait overuren. Het schijnt te heersen op het kinderdagverblijf. Thomas krijgt daarnaast ook nog z'n laatste tanden, dus het zou ook daarvan kunnen zijn. Hoe het ook zij, ik blijf wassen en verschonen en kinderen in bad doen... alleen daaraan heb ik al een dagtaak. En dan ziet mijn huiskamer er nu ook uit alsof er een bom ontploft is. Ik ga zo maar 's aan het broodnodige huishoudelijk gedoe. Ik wil een opgeruimd huis!!

Geplaatst

He Natasja, Wat ontzettend balen zeg! Zie je er tegenop om met de behandeling te beginnen?

Ursela, Merel geniet duidelijk van haar ijsje. Wat heeft ze mooie grote ogen. Ik merk wel dat de donkere dagen er weer zijn, maar tot nog toe gaat het gelukkig beter dan vorig jaar.

Fanatiekeling, 6 maal per week hardlopen! Ik ben een paar weken terug gaan hardlopen, maar heb mijn knieen toen overbelast, wat deed dat een pijn zeg, oeiii..Ik heb er echt een paar weken ontzettend veel pijn aan gehad. Nog steeds heb ik er soms last van. Ik was te snel gestart, om de dag een stuk rennen.

Ik ga even een kopje thee zetten, voordat Lucas straks wakker word.

Hij is op het moment erg verkouden, vooral veel hoesten. Mama nu trouwens ook.

Met Lucas gaat het goed. Hij heeft voor Sinterklaas een autogarage gehad en hij vind hem helemaal geweldig. Als hij beneden komt is het meteen toet toet.. en dan komt hij me halen om hem klaar te zetten voor hem. Hij wil overal mee helpen en gaat steeds meer babbelen. Kleuren vind hij ook erg leuk om te doen. Hij eet wat minder dan normaal, in de middag nog maar 1 sneetje en het avondeten is ook wat minder aan het worden. Maar ik vind het prima, hij eet voornamelijk heel veel fruit. Vraagt de hele dag om een appel.

Ik heb eens gehoord dat kindjes gemiddeld tussen de 1 en 2 jaar gaan lopen, ik kan me wel voorstellen dat het leuk voor hem en jullie is om lekker te stappen.

Geplaatst

Ja, daar heb ik met name bij Internet Explorer last van, bij Firefox niet zo. Meestal als ik klik op "wat is er nieuw" blijkt dan dat ik toch ben ingelogd, dat zou je nog 's kunnen uitproberen.

Geplaatst

@Natasja. Wat een teleurstelling zal dat zijn geweest... bah. Wel fijn dat je meteen mag doorstarten. Wij hebben besloten ons weer aan te melden in januari. Anders zouden we (als alles goed zou lopen) rond de Kerstdagen een cryo terugplaatsing hebben. En daar heb ik toch even geen zin in.

@Ursula. Heerlijk die foto met dat ijsje. en het is echt duidelijk dat Merel en Storm broer en zus zijn. Zie toch duidelijk gelijkenis. Wat knap dat ze al wil helpen.

Bij Kees is dat toch echt nog helemaal niet het geval. Hij leeft toch echt nog in zijn eigen wereldje. Komt wel braaf hetgeen brengen wat ie in zijn handen heeft als je er om vraagt (bijv. een telefoon of ab:happy7:) en speelt graag verstoppertje. verder roept hij de hele dag kijk. naar alles. en ik heb het idee dat hij soms erg gefrustreerd is omdat we hem niet snappen. Ik wil hem echt wel snappen en als hij roept 'kijk' dan rijk ik van alles aan wat ik in de omgeving vind. En soms zit ik dan goed, maar heel vaak ook niet...

Goed... moet weer even verder!

groet tessa

Geplaatst

Meiden, bedankt voor jullie lieve berichtjes. Heb get alweer achter me gelaten vandaag. Net met WFG gebeld en waarschijnlijk heb ik half januari alweer een punctie. Zie er niet tegenop om weer te starten, het is voor een goed doel ;-)

Maar als ik de verhalen lees vwb 2 kindjes, begin ik te twijfelen hoor haha. Nee hoor hihi. Wat niet wegneemt dat we nu een meisje hebven waarvoor we bijna nooit 's nachts ons bed voor uit hoeven ;-) Die nu weer tot minimaal 7 uur slaapt etc. Wat zal dat wennen zijn weer, gebroken nachten....

Ik hoef nooit in te loggen op mn iPhone. Blijft altijd zo staan bij de favorieten. Tik ook alleen nog af en toe op deze pagina mee.

@ursela, voel je niet schuldig hoor. Lees vrolijk mee met die leuke verhalen.

Ben nog geen koekjes aan het bakken geweest met de kleine. Wel zijn we aan het tekenen met van die korte dikke potloden en met zo'n waterstift van Nijntje. Hamertje tik doen we ook, met de baby in de buggy wandelen, spelen met de blokjes, dozen, schoenen

Geplaatst

Een gebroken nacht went volgens mij nooit :-).

Tessa, klinkt alsof Thomas en Joris een beetje op dezelfde lijn zitten. Thomas wijst ook de hele dag vanalles aan, maar verstaan doe ik 'm niet, maar hij babbelt er wel op los. En hij weet ook heel goed wat je bedoelt als je dingen aan hem vraagt.

Rome, zo te lezen doet Lucas het hartstikke goed. Heerlijk toch? Hopelijk ook snel van de verkoudheden af, maar volgens mij is zo'n winterseizoen een doorlopende verkoudheid...

Natasja, fijn dat je er niet tegenop ziet. Half januari is alweer snel! Ik ga voor je duimen!

Geplaatst

Kees eet ook nog pap 's ochtends en een glas vers sap en een halve beker melk. De pap vind ik ideaal. Is gezond en geeft een mooie bodem voor het begin van de dag. Kan ie er weer lekker tegenaan. Tussen de middag eet hij brood. 1 of 2 sneetjes. Dan is er ook meer tijd en dat is nodig als hij brood eet. daar doet hij gewoon zeker een half uur over.

Hoe ver zijn jullie kids met zelf eten? Brood doet hij zelf (is al in stukjes en dat propt hij naar binnen). avondeten doet hij ook het liefst zelf. Met de handen. mijn pogingen om hem met een lepel te laten eten slagen nog niet echt. Met de handen gaat het met grote graaien naar binnen. ofwel een lekkere kliederboel. Pap voer ik hem dus ook nog. want met de handjes is dat wat lastig... en dan nog wat fotootjes van onze klein man. een foto op zijn kop en eentje van op zij. weet niet hoe ik dat goed moet krijgen...

groet,

tessa

[ATTACH=CONFIG]3041[/ATTACH][ATTACH=CONFIG]3042[/ATTACH][ATTACH=CONFIG]3043[/ATTACH]

Geplaatst

Tessa, leuke foto's. Wat is het al een hele kerel geworden zeg! En die kijkers!

Hier ook nog pap in de ochtend en boterham tussen de middag om dezelfde reden als Tessa. En 's avonds ook zelf met de handjes. Een vorkje of lepeltje wil nog niet, proberen het wel.

Geplaatst

Ja ik vind de pap ook erg handig omdat ik haar dan voer en het een stuk sneller gaat als een boterham denk dat ik maar als ik werk gewoon pap en als ik vrij ben een boterham doe..

Zoë eet haar brood in stukjes met haar handjes en fruit ook in stukjes met haar handjes en s'avonds eet ze met een vork of lepel ik prik het eraan en dan doet ze het verder zelf ik wil niet dat ze het avondeten met haar handen eet.

Geplaatst

Hi dames,

Tijdje niet geschreven (wel gelezen) maar ik was echt te ziek om maar ergens energie voor te hebben. de afgelopen twee weken heb ik echt lopen sukkelen met m'n gezondheid (griep / voorhoofdholte-ontsteking) maar gelukkig gaat het nu weer wat beter.

Tessa, wat een mooie knul en wat een super mooie bos met haar.

Wessel eet 's-ochtends een boterham en tussen de middag ook. Pap was hij maanden geleden al op uitgekeken dus daar zijn we toen maar mee gestopt.

Verder eet hij alles zelf. boterham met z'n handjes en avondeten met een lepel of vork. Soms houdt hij deze in de ene hand vast en eet hij verder met z'n handjes maar steeds vaker eet hij ook met vork / lepel.

Voeren gaat er bij ons echt niet meer in. We mogen hem echt met niets helpen, dan weigert hij echt om te eten. Draait z'n gezicht, schuift z'n bord weg en wacht totdat hij het zelf weer mag doen.

Ook soep eet hij zelf met een lepel en dat is wel een kliederboel maar goed, dat weten we van te voren.

Vanmiddag weer een 3D echo, ben benieuwd hoe onze kleine meid er nu uitziet.

Geplaatst

Hier meestal pap in de ochtend en boterhammen smiddags. merel eet met vorkje en lepel. alles zelf. net als wessel weigert ze anders om te eten.

En...hoe was de echo?

wow tessa, om verliefd op te worden, wat een mooi mannetje die kees. Hij ziet er op de foto's uit alsof hij niet stil kan zitten.

Vandaag -13 grmbl want dan moet ik binnen blijven met storm.

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden