Ga naar inhoud

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

Haha, spaghetti in zijn haren. Maar het meeste is toch in de buurt van zijn mondje terecht gekomen.

Esk, goe zeg van thomas. Eindelijk. Heeft hij het nog herhaald?

Natasja, hoe gaat het met de hormonen?

Hier is het bezoek net weer vertrokken. het was erg gezellig. Merkte goed aan de kinderen dat zij extra druk werden van de drukte. Merel raakte helemaal overstuur toen het bezoek vanochtend wegreed naar het station.

Kiet, wat goed dat Zoe de kadootjes laat liggen onder de boom.

• Reacties 4,2k
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

Ow Kiet, wat heerlijk je laatste werkdag al. Jij stopt nu dus met 34 weken. Heb je dit bi Zoe ook gedaan of niet?

Ik heb nog steeds de intentie om tot 36 weken te werken (dit komt ook door de oplevering van mijn project) en dan moet ik nog wel een tijdje. Mijn laatste werkdag zou dan 10 februari zijn, met deze week nog 7 weken werken.

Ben benieuwd...

Je vroeg laatst ook nog wat onze kerstplannen waren. Wij hebben weer een druk schema. Zaterdagmiddag vertrekken wij naar het zuiden van het land en gaan dan eerst naar mijn oma. Aansluitend mijn pa ophalen en dan kerstavond vieren bij mijn broer.

Dan slapen we bij mijn pa en op 1e kerstdag rijden we na het ontbijt weer naar huis. Dan hoop ik dat Wessel nog ff wil slapen (want dan kan ik ook nog ff slapen) en dan einde van de middag naar mijn schoonouders. Hier is de kerst altijd een laat feestje dus zal het wel nachtwerk worden voordat we thuis zijn.

2e kerstdag lekker met ons gezinnetje thuis en daarna dus de rest van de week vakantie.

Ik hoop nog steeds tijdens de vakantie de kinderkamers te kunnen maken maar de verbouwing gaat niet zoals gepland. Ze waren vorige week bijna klaar toen bleek dat ze de verkeerde kozijnen en deuren hadden. (verkeerde kleur dus dat accepteerde ik niet).

Toen hebben ze alles weer eruit gehaald en moesten de goeie opnieuw besteld worden. De hoop is dat dinsdag / woensdag alles binnekomt en dat de aannemer ze dan alsnog gaat plaatsen en dan de spuiter komt. Ik hoop dus zo dat het deze week afkomt....

Mocht dat niet lukken dan gaan ze pas na de kerstvakantie (9 januari) verder maar kunnen wij dus ook niets aan de kamers doen en daar zou ik onwijs van balen. Nog maar ff duimen dus maar ik heb nog steeds niets van de aannemer gehoord...

Geplaatst

Wat een goed nieuws over Thomas! En nog meer progressie geconstateerd?

Waarom gaan verbouwingen nooit goed in volgens planning? Hoop dat het lukt voor jullie.

Hier een snipverkouden Kees. Zodanig dat we de afgelopen 2 nachten afwisselend met hem op schoot hebben gezeten omdat dat de enige manier was dat hij sliep. Zodra hij ging liggen begon alles weer vol te lopen en begon hij te hoesten. Erg zielig. Ook voor ons wel een beetje. We zijn dit namelijk niet gewend. Ik zit dus een beetje op mijn tandvlees op kantoor. Moet moeite doen om mijn ogen open te houden.

Hopelijk slaapt meneer vannacht weer wat beter!

Met de Kerst ook hier een erg druk programma. Vrijdagavond naar mijn zus om daar Kerst te vieren. Kerstavond, zaterdag lekker met zijn drietjes thuis. Zondagochtend naar mijn neef (en vrouw en kids). 'S avonds kerstdiner bij ons thuis met schoonfamilie. 2e Kerstdag naar mijn ouders en daar blijven we de volgende dag dan ook nog. Woensdagochtend weer naar huis. Ook wij zijn lekker vrij volgende week. ben ik echt aan toe..

goed, moet weer effe verder!

groetjes,

tessa

Geplaatst

Leuke foto, Dorine! En wat balen van de verbouwing. Ik vraag me inderdaad wel eens af waarom dat soort dingen nooit lopen zoals het hoort. Hopelijk heb je gauw de juiste kleur kozijnen in huis en kan je gaan beginnen aan de inrichting. Kopen jullie er een babykamer bij of gaat Wessel naar een ander bed? Wij hebben nog een ledikantje en commode bijgekocht, waar Thomas nu in ligt, maar die was wel een stuk jonger natuurlijk. Ik ben er zo blij mee, ieder een eigen plekje om aan te kleden en zo. En beide kamertjes zijn even leuk geworden.

Kiet, je verlof dus al begonnen. Lekker van genieten, want straks heb je amper tijd. Hoewel, het lukt mij ook nog steeds om te puzzelen en te lezen en mijn huishouden te doen :-) . Maar dat komt voornamelijk omdat Thomas op de dagen dat ik normaliter werk op het kinderdagverblijf is. Een baby alleen is relaxed :-).

Tessa, wat rot dat Kees zich zo slecht voelt. Hopelijk snel beter! Beterschap.

Ursula, Merel alweer bijgekomen?

Thomas heeft zijn trucje nog herhaald van het staan. Al diverse keren, hoewel hij echt moet worden uitgedaagd, want uit zichzelf doet hij het niet. Je moet 'm bij wijze van spreken "lokken" met een speeltje of wat lekkers. Maar goed, hij doet het helemaal zelf als hij eenmaal besloten heeft dat het interessant genoeg is om op te staan. We blijven wel gewoon naar de fysio gaan, want ik wil de voortgang nu door laten zetten natuurlijk.

Doen jullie kleintjes dat ook (of hebben ze dat gedaan)? Dat ze je hand pakken om jouw iets te laten doen? Thomas doet dat regelmatig en ik vind dat zo grappig. Het is duidelijk wat hij wil (wij moeten in onze handen klappen, een blokje op een ander blokje leggen of iets indrukken), maar hij wil specifiek dat wij het doen en niet hijzelf (terwijl hij het zelf ook goed kan). Het is zo'n schatje! Hij begint nu ook wat meer te brabbelen in de juiste klanken, hoewel het nog geen woorden zijn, maar soms dan kan je dat bijna horen. Praten start dus ook binnenkort. Ben bang dat hij de oren van mijn hoofd gaat kletsen :santahat:.

Joris slaapt inmiddels ruim door en moet ik nu 's ochtends wakker maken als wij opstaan. Ik wil 'm namelijk nu al zoveel laten wennen aan het ritme als ik weer ga werken. Wel fijn hoor, weer fatsoenlijke nachten slapen. Ik kijk wel uit naar 2 januari, dan gaat het "normale" leven weer beginnen, hoewel ik ook wel zou kunnen wennen aan niet meer werken. Maar goed, vooralsnog ga ik 20 uur per week werken, dus ben ik nog genoeg thuis met de kinderen en voor het huishoudelijk gebeuren (waar ik niet dol op ben, maar ok).

Geplaatst

Esk is het echt zo druk met twee kleintjes? Ik ben heel benieuwd hoe het straks zal zijn ik kijk er enorm naar uit!

Wat schattig dat Thomas jullie komt halen! Toen zoe net ging optrekken enzo moest ik haar ook altijd uitdagen hoor ik maakt er altijd een spelletje van met heel veel gejuig als ze dan ging staan dat werkte bij haar heel goed.

Praten jullie kindjes ook zo veel ik hoor van mensen om mij heen dat ze al zo goed kan praten ze zegt al zoveel woordjes en ook echt als ze iets wil bijv drinken of als zd blokjes wil bouwen zegt ze bouwen of als ze honger heeft eten eten moet zeggen dat het wel heel handig is! Oh en Zoe zingt ook dat is zooo lief zit ze helemaal in haar eigen taaltje een liedje te zingen terwijl ze aan het spelen is.

Wij hebben ook nog een babykamer erbij gekocht en het is weer super leuk geworden!

Ik begin nu ook de kriebels te krijgen alles moet opgeruimd en netjes en klaar zijn haha.

Dorine ja ik ga met 34 weken met verlof moest ook want ik werkt nog maar halve dagen bij zoe ben ik ook met 34 weken gegaan. Ik heb nog wel vakantie er achter geplakt dus hoef pas 1 mei weer te werken dat is wel lekker!

Geplaatst

Kiet, aan de ene kant vond ik het heel erg meevallen en aan de andere kant ook weer niet. Het is meer dat als het druk is, het ook allemaal tegelijk komt. Hier zijn de drukste tijden van de dag de ochtend (iedereen ontbijt en aankleden) en dan rond etenstijd (fles en avondeten) en dan weer bedtijd (uitkleden, badjes/wassen en in bed). De rest van de dag valt wel mee, want Thomas speelt natuurlijk zelf. Wat ik lastiger vond/vind is dat nu echt ieder moment van de dag, tot ze op bed liggen, is gevuld met een van de twee kinderen. Er schiet dus weinig tijd over voor jezelf dat je even niet bezig bent met je kinderen. Inmiddels probeer ik zowel Thomas als Joris tegelijkertijd op bed te krijgen tijdens het middagslaapje en dat scheelt enorm. Eventjes de batterij weer opladen. En je merkt dat je met Thomas al echt een bepaald ritme hebt opgebouwd en dat een baby dat dus nog niet helemaal heeft, waardoor je soms dus je verwachtingen van een dag moet bijstellen (klink ik zo vreemd? Snapt iemand wat ik bedoel?). Verder valt het eigenlijk wel mee, het is enorm leuk hoor.

Geplaatst

Hei!

Dorine, wat jammer van de kozijnen. Het is inderdaad een soort murphy's law, dat het nooit volgens planning gaat met verbouwingen. Uit ervaring weet ik ook dat ze altijd langer duren dus ik vrees dat je niet met de kamertjes bezig kan in je kerstvakantie.

Goh wat een drukke kerstprogramma's. Bij ons is het nooit een groot feest geweest. Ik heb afgesproken met een vriendin dat we dit jaar weer op twintigste kerstdag (echt waar, de noren vieren 20 !!!! kerstdagen) een nederlandse/duitse kerstboomverbranding organiseren. Dan rijden we de kinderen met sleetjes de berg op met een traktor met kar erachter en dan kunnen ze heel lang naar beneden sleeen.

Esk, klopt een beetje wat je zegt. Aleen is storm niet zo'n rustige baby, hij gaat steeds meer om aandacht vragen en merel is niet zo goed in alleen spelen. En helaas slapen ze maar een kwart van de dagen op dezelfde tijd. Ik vind de dagen dat merel op de barnehagen is of de dagen dat mijn man thuis is fijn omdat ik dan wat tijd voor mezelf kan maken. Prioriteit nummer 1 in mijn eigen tijd is trainen en weer in vorm komen. Het huishoudelijke staat niet geprioriteerd op dit moment, maar heb het redelijk onder controle.

Oooh esk, een steekje jaloezie, doorslapen, wat heerlijk! Dat is hier nog helemaal niet. Sinds drie dagen slaapt storm opeens langere rukken, gisteren heb ik 5,5 uur achter elkaar geslapen! Een nieuw record. Deilig.

Ik vind het meestal leuk, soms is het gewoon zwaar. Vooral in de namiddag. Maar nu slaapt storm een heel laat dutje (ik had hem mee naar dementiecursus vandaag en daar sliep hij helaas niet). En merel speelt met haar pappa.

Merel heeft een aanbidder op de barnehagen. In de andere groep zit een jongetje van vier die steeds vraagt of hij met merel mag spelen (de kleintjes spelen ergens anders) want ze is zo søt (lief, zoet).

Wat sneu van kees, tessa. Ik snap dat je daar erg moe van bent. Hopelijk slaapt hij deze nacht liggend.

Kiet, foto's van de babykamer?

Geplaatst

De namiddag herken ik wel. Dan is Thomas vaak wat moeier en wil hij meer aandacht en dan is Joris ook vaak wakker en wil ook aandacht, terwijl mijn eten ook gemaakt moet worden. Hier heb ik dan wel het voordeel dat beide kinderen relatief rustig zijn en zich makkelijk zelf kunnen vermaken. Joris ligt wat in de box rond te kijken en Thomas scharrelt wat rond in de kamer. Hij kan heel goed zelf spelen eigenlijk. Als je hem bijvoorbeeld een autootje of een bal geeft, dan is hij zo anderhalf uur zoet ermee. Hoef je eigenlijk alleen maar af en toe tegen hem te praten en dan scharrelt hij zelf rond. Ik heb het gevoel dat Joris ook zo wordt. Dan is het natuurlijk wel makkelijker dan als ze beiden aandacht willen.

Ik vind het soms ook zwaar hoor. Vooral als ik de kinderen echt een paar dagen achter elkaar de hele dag in mijn eentje heb (als mijn man bijvoorbeeld op cursus is of naar het buitenland voor z'n werk). Dan ben ik echt afgedraaid. Niet omdat de kinderen zo vervelend zijn, maar gewoon omdat ze de hele dag dan mijn aandacht opslurpen. Het zijn natuurlijk schatten en ik zie ze hartstikke graag, maar ben soms blij als ze op bed liggen. Volgens mijn moeder zijn dat normale gevoelens en hebben de meeste ouders dat gevoel wel in de avond. Gelukkig maar, anders moest ik me nog schuldig voelen ook :-) .

En de momenten dat ze beide aan het huilen zijn, dat vind ik vreselijk. Want waar ga je het eerst naartoe? Gelukkig komt dat niet zoveel voor.

Geplaatst

Ja, die gevoelens heb ik ook. Wij zeggen soms tegen elkaar, raar he, je bent blij als ze in bed liggen maar je bent ook weer blij om ze uit bed te halen. Soms vinden we onszelf zulke mutsen want liggen ze op bed vinden we het erg leuk om filmpjes of foto's van de kinderen te kijken.

Heerlijk dat ze beiden zo goed zelf kunnen spelen. Merel kan heel goed zelf spelen maar het zijn korte periodes. En vaak alleen als ik iets anders doe. Zodra ze ziet dat ze mijn aandacht kan krijgen komt ze er om vragen. Storm is al vanaf het begin af aan op mensen gericht. En tv trouwens. Zo raar. Zodra hij ziet dat een tv aan staat (en die staat heel weinig aan hier als ze wakker zijn, misschien 5 minuten gemiddeld op een dag) is hij helemaal opgeslokt. Merel vind het moeilijk om langer dan een paar minuten tv te kijken.

Geplaatst

Tessa, hopelijk voelt Kees zich iets beter en is het afgelopen nacht wat rustiger geweest.

Ursela en ESK... klinkt idd als soms wel drukke tijden zo met 2 kleintjes. Door jullie verhalen weet ik een beetje wat me straks te wachten staat...

Kiet, ben ook benieuwd naar een foto.

Wij hebben geen babykamer erbij gekocht maar een 'grote' kamer. Wessel krijgt een peuterbed waar hij zelf in en uit kan dus ik ben erg benieuwd hoe dit gaat uitpakken. Wel heb ik besloten dat hij voorlopig lekker in z'n slaapzak blijft slapen, dat belemmerd hem nog een beetje om uit z'n bed te klimmen.. hoop ik.

Meneer heeft trouwens weer een nieuw kunstje. Hij loopt alleen vooraf de trap af!!! 1 handje tegen de muur en dan 'gewoon' naar beneden lopen. Niet normaal toch zo vroeg...

De verbouwing lijkt weer een beetje op te schieten. Vanochtend stond de aannemener opeens met de kozijnen en de deuren op de stoep. Communicatie.... :-(

Maar goed, dit zit er al in. Nu zou morgenochtend de stucadoor komen en dan, als de muren as vrijdag genoeg opgedroogd zijn, komt de spuiter.

Dat zou betekenen dat as vrijdag de werkzaamheden worden afgerond en dat zou toch wel heel mooi zijn. Ik durf er nog niet op te hopen maar er is iets meer hoop dan gisteren.. hahah

Kiet, je verlof is begonnen. Heerlijk meid, geniet ervan!

Geplaatst

Gisterochtend werd Kees wakker met 39,5 graden koorts en rochelend hoesten. Je voelde ook echt zijn ribbetjes intrekken en zijn neusvleugels. Dokter gebeld. Gelukkig kon hij langskomen en hoefden we niet naar het spreekuur te komen. Daar moest ik wel om smeken ongeveer. Tegenwoordig schijnen huisbezoeken alleen voor mensen te zijn die slecht ter been zijn. Het schijnt wel normaal te zijn dat je met een doodziek kindje in de wachtkamer gaat zitten...

Maar gelukkig, de dokter begreep het en hij had nog wel een gaatje. Conclusie. Beginnende longontsteking dus aan de antibiotica. Die heb ik 's middags direct gehaald toen mijn man thuis kwam. Nu maar hopen dat het snel werkt.

Gisteren heeft Kees eigenlijk de hele dag tegen me aangelegen. Een beetje rechtop. Dat was de enige manier dat hij sliep. Ik stond alleen af en toe op om naar de wc te gaan of iets te eten/drinken te pakken. Kees heeft de hele dag eigenlijk nauwelijks zijn ogen open gedaan. heeft 1 klein bolletje gegeten en een beetje yoghurt. Maar dat vind ik niet zo'n probleem. Hem laten drinken is wel lastiger. Hopelijk gaat dat vandaag beter. Vannacht om 02.00 uur heb ik Kees overgedragen aan zijn vader (hem wakker gemaakt), zodat ik kon gaan slapen. Hij is beneden gebleven met Kees (waar we ook zijn campingbedje hadden neergezet). En toen ik vanochtend vroeg beneden kwam waren beide heren in diepe rust. Mijn man op de bank en Kees in zijn bedje. Ben toen maar weggeslopen naar kantoor. Mijn man neemt vandaag de zorg op zich. Ik morgen weer. Dus nog 1 dagje om alle losse eindjes te regelen voor de vakantie begint..

ofwel, ga gauw aan de slag!

groet,

tessa

Geplaatst

Ach, het arme manneke, hij heeft het flink te pakken met een beginnende longontsteking. Hopelijk slaan de medicijnen snel aan en knapt hij gauw op.

Geplaatst

Hei!

Tessa, wat zielig, zieke kees. Hopelijk helpt de ab snel. Fijn zeg dat de arts thuis langs komt. Dat doen ze hier ook zelden. Ze hebben het net veranderd en als nu de huisartsenpost dicht is (savonds en in het weekend) dan moet je zelfs 1,5 uur rijden voor een dokter! Oftewel naar het ziekenhuis. Ik heb al een keertje 45 minuten met een zieke merel in een auto gezeten, voelt niet goed die extra stress voor een kindje dat al zo ziek is. (en 45 min terug). Gelukkig kunnen jij en je man elkaar afwisselen. Sterkte ermee!

Geplaatst

Ik vind het ook raar dat je met zieke kinderen op pad moet, maar tegenwoordig is dat nou eenmaal zo. Hoe gaat het nu met Kees?

Ik weet niet wat me overkomt, Thomas ligt nog in bed! Het is al half 10!!! Joris ligt er inmiddels alweer in en dus zit ik hier helemaal alleen. Heerlijk even genieten van een beetje "peace and quiet" en rustig op gang komen!

Ik zal hier ook nog 's eventjes een paar fotootjes plaatsen van mijn kanjers. De foto's zijn van afgelopen week, dus nog erg recent:

[ATTACH=CONFIG]3142[/ATTACH][ATTACH=CONFIG]3143[/ATTACH][ATTACH=CONFIG]3144[/ATTACH]

Fijne kerstdagen allemaal!

Geplaatst

Hoi, hoi, eindelijk weer een berichtje van mij. Heb diverse malen geprobeerd vanaf mijn iphone te berichten, maar telkens zond hij de berichtjes niet door. Ff snel nu vanaf mijn werk.

Dési is vorige week ook ziek geweest, vreselijk hoesten en kuchen, koorts. Ben vrijdag met haar naar de huisarts geweest. Gelukkig was de koorts zaterdag over, maar het kuchen houdt nog aan. Gisteravond heeft ze in haar bedje overgegeven. Maar met haar onder de douche geweest, gelukkig ben je dan niet alleen en kon mijn man haar bedje ondertussen verschonen. Zo sneu. Vandaag weer kiplekker en met de gastouder naar een binnenspeeltuin in Hoorn: Balorig. Hopelijk houdt ze het straks vol om niet te slapen, zodat ik haar over een uurtje kan ophalen en zelf thuis in bed kan leggen. Zo zielig als ze ziek zijn.

Hoe gaat het met Kees, Tessa. Voelt hij zich al beter.

Lekker ESK, als ze zo lekker slapen. Even een momentje voor jezelf dus. Knap van het manneke dat ie nu eindelijk gaat staan hè. Alles in zijn eigen tempo. Straks loopt ie als een kievit ;-).

Altijd een geemmer met verbouwingen. E naltijd als je er net niet op zit te wachten. Hopelijk ben je snel klaar Dorine en kan je met een "klaar" gevoel je verlof in.

Kiet, wat lekker dat je al verlof hebt. Weet nog dat ik zes weken van te voren stopte. Haha, na 1,5 week was dat al voorbij, toen kwam de kleine meid al.

Ben vanochtend voor een echo naar het ziekenhuis geweest. Ik mag dinsdag weer. Als de grote follikel weg is kan ik gaan stimuleren met Menopur. Hoop rond 10-14 januari punctie te hebben, zodat we voor het einde van de maand meer duidelijkheid hebben ;-) of :-(.

de broodjes zijn er. Tot gauw

Geplaatst

Esk wat een leuke foto's!

Natasja spannend hoop voor jullie dat januari een goede maand word zou een mooi begin zijn van het nieuwe jaar!!

Ja ik weet nog dat desi zo vroeg kwam! Ik ben benieuwd wanneer deze baby komt zoe is met 38 weken geboren. Kamertje is helemaal klaar ben nu ook begonnen met alles wassen en strijken pff wat een werk haha

Ik wil iedereen alvast fijne kerstdagen wensen!!

Geplaatst

Hei!

Iedereen ook fijne dagen gewenst (beetje laat)

Hoe gaat het met desi natasja? Alweer beter? Zo sneu dat kuchen. Ik ben zelf nu snipverkouden en snotterig en een hoofd vol watten. Storm is ook niet in zijn doen, denk dat hij ook grieperig is.

Vannacht een enorme storm geweest hier, orkaan dagmar. Het huis staat nog. We kunnen wer weg, er waren, naast in de tuin, bomen over de weg gevallen. Zo houdt de ene storm mij wakker, zo de andere.

Verder een heerlijke rustige kerst.

Geplaatst

Ja hoor, Dési weer beter en kuchen over.

Vervelend Ursela, misschien een andere naam moeten verzinnen hihi. Zo erg het weer bij jullie dan? Hier is het redelijk rustig winterweer en zowaar droog vandaag.

We hebben net zo gezellig gegeten. Kindertjes waren zo lief. Er was van alles voor ze te doen. Leuk, leuk. Vanochtend dus met de kleine naar de binnenspeeltuin geweest. Heeft ze daarna heerlijk tot 15.45 in bed gelegen en heeft ze het toch tot 21 uur volgehouden en uitgeteld in bed.

Morgen met mijn mama naar het ziekenhuis voor een gesprek met de oncoloog. Woensdag heeft ze hopelijk haar laatste chemo. Het arme vrouwtje is zo moe. Als ze naar boven loopt moet ze eerst bijkomen op het randje van haar bed. Douchen is eigenlijk al teveel. Zal mprgen maar even een en ander navragen.

Zelf mag ik voor een uitgangsecho, dus 2 vliegen in een klap.

Hoop dat jullie ook leuke dagen gehad hebben.

Liefs

Geplaatst

Natasja, heel veel succes morgen! Zowel voor jezelf en voor je ma. Gelukkig is desi weer helemaal beter.

Heerlijk een binnenspeeltuin. Ik denk erover met merel strakjes naar de sporthal te gaan en een bal mee te nemen, kan ze wat meer energie kwijt dan thuis. Buiten waait het nog erg hard.

Gisteren werd ik steeds meer verkouden, ziek. Dan is het erg pittig met twee kleine kindjes in huis. Speciaal borstvoeding geven en dan een krijsende merel. Auw. Maja, hoort erbij. Ik denk dat ik de kleintjes heb aangestoken want ze zijn beiden niet zo vrolijk en erg snotterig vandaag. Ik ben de bv zat aan het worden, meer vanuit het idee dat hij zo vaak eten wil snachts en dat dit misschien minder vaak zou zijn met flesvoeding.Ik ben het weer aan het proberen met flesjes maar storm wil die niet nemen. Daarom gaat hij nu over naar zijn eigen kamertje. Maar als dit inhoudt dat hij na een tijdje nog steeds vaak komt snachts en ik vaak uit mijn warme bedje moet verhuis ik hem weer terug. Soms erg jammer dat houten huizen zo gehorig zijn.

Dorine, hoe gaat het met de verbouwing? Loopt die volgens planning?

Geplaatst

natasja, veel succes vandaag en morgen. Fijn dat Desi weer beter is. Sterkte ook met je moeder uiteraard.

Ursela, wat vervelend dat jij nu zo ziek bent en dan ook nog die twee kleintjes niet lekker. Beterschap allemaal.

Kan me voorstellen dat je de bv zat begint te raken als hij zo vaak wil eten.

Goh, en wat een weer bij jullie zeg. Hier ook droog.

Jaja, jullie geloven het niet maar de verbouwing is afgelopen vrijdag afgerond! Er moeten nog wat kleine klusjes gebeuren maar wij kunnen verder. Vandaag komt eerst de poetsvrouw een dag en vanaf morgen gaan we met de kamers aan de de slag.

Geplaatst

Vervelend Ursela. Heb het nog op nu.nl gelezen van Dagmar. Flink zooitje bij jullie en in Zweden.

Lekker Dorine dat je kunt begInnen aan de afwerking. Fijn als alles klaar is toch?

Mag vandaag beginnen met stimuleren en dinsdag terugkomen om te kijken of het groeit en bloeit.

Mijn mama had slechter nieuws. Bloedarmoede dus morgen ook bloedtransfusie 2 zakken.

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden