Ga naar inhoud

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

Natasja hoe gaat het nu met je? wat ontzettend balen dat het niet door is gegaan ik zou vreselijk boos en teleurgesteld zijn!

Hebben jullie ook het idee dat jullie kindjes steeds meer begrijpen Zoë word echt een grote meid ze begrijpt als ik wat zeg bijv als ik zeg ga maar even wat drinken loopt ze naar de tafel en pakt haar beker en ze begint steeds beter te praten ze word echt een grote meid. en een kleine boef ze zit soms echt ons uit te proberen gelukkig stopt ze er wel mee als we haar waarschuwen gisteren waren we bij een autodealer we zijn aan het kijken voor een andere auto zitten we in dat hokje loopt ze naar het lichtknopje drukt er stiekem op gaat overal het licht uit en zegt ze keihard OHHJEEEE haha was erg grappig! toen ik had gezegd dat ze dat niet mocht doen liep ze elke keer naar die lichtknop ging erbij staan en met haar vinger heen en weer en nee nee zeggen haha

Verder alles goed met iedereen??

• Reacties 4,2k
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

@Natasja, hoe gaat het nu met je?

@Nienke, hoe gaat het slapen tot nu toe?

@Tessa, hopelijk gaat je volgende menstruatie een mooie cryo-tp opleveren

@Ursela, is de winter bij jullie al begonnen?

@Kiet, ik vind Wessel idd ook al zo 'groot en wijs' worden. Hij begrijpt idd al heel veel dingen maar begint ons ook steeds meer uit te testen. Bij ons luistert hij niet altijd als wij zeggen dat hij ergens mee moet stoppen. Vaak probeert hij het dan nog een keer terwijl hij ons aankijkt. Als we hem dan straf geven kan hij echt helemaal uit z'n plaat gaan. Janken, krijssen of heel zielig doen...

Geplaatst

Ja dat kan zoë ook doen hoor! ze gaat ook weleens heel dramatisch huilend op de grond liggen als ze iets niet mag.

bij ons gaat ze altijd als ze straf heeft even in de box afkoelen want we gebruiken de box verder helemaal nooit meer en dan gaat ze eerst heel hard huilen en daarna is het over en doet ze ook niet meer vervelend

gebruiken jullie de box nog?

Geplaatst

Nee, wij hebben de box een maand of twee geleden opgeruimd. Even de kamer uit voordat hij straks weer terug mag.

Wessel zat echt nooit meer in de box. Het was voor hem echt een straf waardoor ik hem ook niet meer gebruikte. Hij speelt zo lief ergens in de kamer (en meestal op z'n speelmat) dus vond ik de box ook niet meer echt nodig.

Is iemand al begonnen met zindelijkheidstraining of wanneer willen jullie dit gaan doen?

wij zijn nog niet begonnen maar ik denk dat ik niet meer te lang ga wachten. Wessel komt zelf naar me toe als hij gepoept heeft. Hij zegt dan 'bah' en begint aan z'n luier te trekken. Ook wil hij altijd mee als ik ga plassen want dat vind hij al reuze interessant.

Ik denk dat ik binnenkort maar eens een potje ga kopen. Dan kan hij hier eerst een beetje mee 'spelen' en zo ontdekken waar het voor bedoeld is. Daarna pas de echte training.

Geplaatst

Hier is de box nog wel in gebruik voor Joris en heel af en toe voor Thomas (hij staat op de halve stand, niet helemaal omhoog, maar ook niet helemaal naar beneden). Als Joris straks wat ouder is, dan kan hij meteen de kamer uit.

Thomas probeert ons ook uit, vooral op momenten dat hij weet dat ik niet mobiel ben (als ik Joris de fles geef). Dat is wel lastig, maar over het algemeen luistert hij na 2 keer waarschuwen wel. Echte straf krijgt hij nog niet, want dat snapt hij nog niet, maar oppakken en elders neerzetten werkt hier effectief. Als hij het ergens niet mee eens is, dan gaat de sirene hier wel open en dan gooit hij zich voorover en gaat heel hard huilen. Ik probeer dat dan maar te negeren (moeilijk, want vind het enorm irritant en ben geneigd boos te worden).

Potjes training is hier nog niet aan de orde. Eerst maar 's leren staan...

Geplaatst

Herkenbaar dus, al die kleintjes die ons gaan uitproberen.

ESK, ik herken jouw gevoel ook wel heel erg. Ik kan best m'n geduld wel bewaren maar soms heb ik ook de neiging op boos te worden en zeg ik 'doe eens normaal'.

Maar ja... weet hij veel wat 'normaal' is. hahaha

Geplaatst

Wow, wat goed van zoe.

We hebben het potje al een tijdje in de wc erbij staan. ze gaat er zelf vaak op zitten maar snapt nog niet waar het voor bedoeld is. Ik heb gelezen dat kinderen pas vanaf 18 maanden (op zijn vroegst) plas en poepdrang kunnen herkennen. daarvoor overkomt het ze meer. Ga dan ook niet voor die tijd hier serieus aan werken. Maar haar wel laten zien en wennen aan het potje en het wc-ritueel.

Esk, was het een leuke verjaardag? Vond pappa de knutselwerkjes leuk? Ik ben knutselgek en probeer veel te knutselen met merel. Verven vind ze leuk en kleuren met stiften ook. Ik heb een paar keer lijm-papiersnippers-collages geprobered te maken maar dat snapt ze nog niet zo goed. Knippen vind ze eventjes leuk. Wcrol versieren ook leuk maar ze plukt alles wat erop zit er ook graag weer af en erop en eraf en erop, etc. Op de barnehage heeft ze laatst een kralentekening gemaakt (met van die hele grote kralen met pinnetjes eraan). Dat was eigenlijk voor de grotere kinderen maar merel wilde graag en was erg enthousiast.

Storm gebruikt de box. Ik gebruikte de box al heel lang niet meer voor merel maar liet hem staan omdat het ene handige plek was om dingen in te leggen waar ze niet bij mocht zoals de gitaar.

Raar hoor die verhalen van driftige schreeuwende kinderen, dat heeft merel nou echt helemaal nooit. Altijd lief en meegaand en behulpzaam en enoprm geduldig en .....:laughing4:

Geplaatst

Hahaha Ursela, dan is Merel dus een echt modelkind :-)

Wat leuk dat jij zoveel knutselt met haar. Wessel heeft daar echt geen interesse in. Ik probeer wel eens een tekening te maken maar dan vind hij het leuker om met de viltstift op z'n handen te kleuren dan op papier.

Kiet, wat goed van Zoe. Hopelijk zet dit door en kan je haar zo vrij snel zindelijk maken.

Geplaatst

Zindelijk maken, Daar ben ik totaal nog niet mee bezig. Het was eigenlijk nog niet eens in me opgekomen. Ik denk dat Lucas daar nog niet klaar voor is. Wel knap zeg van Zoe!

De box staat hier nog in de kamer, denk er steeds aan om hem op te ruimen, maar vind het soms wel handig als ik even naar boven loop ofzo.

Lucas slaapt even, dus dacht, ga bij Intertoys wat online bestellen, zijn ze ineens aan het werk op de site, dus kan ik niet meer verder, grrr.. :-) Hopenlijk bewaart hij mijn winkelmandje, anders kan ik overnieuw beginnen.

Geplaatst

Het was gewoon een toevalstreffer hoor ik had haar even met bloot onderlijfje in haar kamer laten lopen en het potje erbij gezet en elke keer gevraagd moet je plassen en elke Keer zei ze nee nee en toen ineens bleef ze stilstaan en ging ze plassen dus ik snel op het potje gezet nou de muziek ging spelen(we hebben er 1 met muziek als je plast haha) dus het was groot feest haha

Geplaatst

Een muziek spelend potje? haha, dat is inderdaad groot feest, dat zou Julian vast ook heel leuk vinden.

@Natasja, wat een teleurstelling dat je TP niet door is gegaan.

@Tessa, duimen voor een mooie cryo volgende cyclus!

Julian is inderdaad ook een hele slimme en grote jongen. Hij snapt heel veel. Bedient zelf de Ipad, kan zijn eigen apps vinden. Hij loopt naar de deur als hij moet slapen of een poepbroek heeft. Hij stopt dingen in de prullenbak als ik het hem vraag.

Hij heeft een speen bij het slapen en een blauw doekje en een slappe knuffelleeuw. Maar ik kan gerust eentje in de was doen en hem een andere geven, hij heeft ook een slappe knuffelkrokodil. Hij is dus niet uitermate gehecht een een knuffel, maar speelt en knuffelt er heel graag mee. Verder heeft hij niet echt favo speelgoed, ja mijn man zijn Ipad. Hij is dol op techniek, muziek, tekenen en koken. Maar ook helpen in huis (stofzuigen, poetsen en vaatwasser uitruimen) vindt hij heel leuk.

Met slapen gaat het goed. Niet zo goed als bij de meesten hier, haha, maar Julian wordt nu nog 2 keer wakker 's nachts i.p.v. 4 of 5 keer. Ook gaat hij snel weer slapen. Dus nachtelijk Nick Jr. kijken is er nu al ruim 2 weken niet meer bij. Hij krijst ook niet meer zo hard als hij wakker wordt. We zijn na 2 behandelingen klaar en het is echt een groot verschil. Geen wonder weliswaar (met heerlijke nachten slaap) maar zeker een grote vooruitgang. Daarnaast kun je ook niet verwachten dat hij na 16 maanden gebroken nachten plots doorslaapt.

Lfs,

Nienke

Geplaatst

Oh ja, en hij is een echte knuffelkont nu. Herkennen jullie dat?

Julian komt ons vaak knuffelen en kusjes geven. Ook is hij erg van de gezelligheid. Hij klimt bij ons op de bank en gaat dan lekker tussen ons inzitten. Of hij pakt alle kussentjes van de bank en legt ze op een plek minder in de kamer zodat hij daar op kan zitten. Heel lollig, gaat hij helemaal op in zijn eigen ideetje.

Lfs,

Nienke

Geplaatst

Super Nienke dat het zo goed gaat met slapen. Ook fijn voor Papa en Mama.

Ik herken het knuffelgedrag, Lucas komt de laatste dagen echt naar me toe en geeft me een knuffel of komt even op mijn schoot of naast me zitten, tegen me aan. Hij gaat dit steeds mee, heerlijk vind ik het als hij even rustig bij me zit. Ook hij legt kussens in het midden van de kamer en gaat er dan op zitten of op liggen.

De Sinterklaascadeautjes zijn binnen!

Ik heb van de week tekeningen uitgeprint en ben met hem gaan kleuren, hij vond het super leuk. We hebben het weekend pepernoten gebakken, hij vond het deeg ook erg lekker.

Geplaatst

Nienke, wat fijn voor jullie allemaal dat het slapen nu wat beter gaat.

Rome, dat klinkt gezellig. Samen pepernoten bakken. Ik ga met de kerst kerstkoekjes met Wessel bakken, ben benieuwd.

Hier helaas geen knuffelaar. Wel wil hij heel soms ff op schoot zitten maar daar houdt het echt bij op. Wij hebben vooral een 'wilde doerak' die echt alles aan het ontdekken is.

Maar goed, hierdoor speelt hij heel goed alleen. Hij zit helemaal in z'n eigen wereldje. Verhalen tot en met.. ook genieten.

Geplaatst

Hier ook een knuffelkont. Spontane kusjes op de beeb, wang, hand etc. Lekker ff kroelen en tegenwoordig s avonds met papa stoeien. Ze laat zich zo bovenop em vallen en dan giert ze het uit van de pret.

Geplaatst

Thomas heeft gestaan aan de box! Ik ben er zo blij mee, nou weet ik in ieder geval dat hij het kan. Nu hopen dat hij het snel doorkrijgt...

Geplaatst

Wauw, Goed zeg Esk.

Wat is het een stuk kouder ineens. Net naar het centrum wezen fietsen, Lucas zijn winterjas, handschoentjes en stoere muts op.

Geplaatst

Natas, Gefeliciteerd :-) Wat gaat het snel! Wij hebben vanmiddag een tekening gemaakt voor Sinterklaas. Vanavond zijn schoen gezet en zijn tekening erin gedaan. Hij vond het uiteraard nogal vreemd en wilde de tekening gaan scheuren met een lintje erom en de schoen belande in de speelgoed mand, dus net de schoen weer terug gezet met tekening erin :-) Hij is hier eigenlijk nog te klein voor, maar Mama vind het erg leuk. Ik ben benieuwd hoe hij reageerd/ kijkt als er morgen een cadeautje inzit. Mischien zet hij dan uit zichzelf zijn schoen weer, omdat hij denkt dat er een cadeautje inkomt, ha, ha.

Fijne avond!

Geplaatst

Rome, ik ben ook benieuwd wat lucas morgen zal doen. Ik sta er vaak verbaasd over hoe snel merel iets leert. Ze is enorm gek op gewoontes. Ook als ik iets 1x gedaan heb zit het in haar systeem, ook al is het nog geen gewoonte. Laatst had ik geen pyamabroek aan en was storm aan het veoden, had het koud dus een fleecedekentje over mijn benen. Nu komt ze iedere keer als ik in die stoel zit en storm ga voeden met de deken aanlopen, zo lief. Ben benieuwd of ze dat van de zomer ook nog doet.

Natasja, GEFELICITEERD! Ongelooflijk, 3 jaar geleden was er nog geen sprake van een desi en nu al weer 1,5 jaar!

Hier bij vlagen een kroeler maar dat duurt niet langer dan een paar secondes. Het kroelen kan zich wel herhalen maar ze kan niet blijven liggen of op schoot blijven zitten.Lijkt qua gedrag op wessel denk ik.

En nienke, hoe voel jij je met dat langere slapen? Heerlijk lijkt me.

Esk, een mijlpaal bereikt! Eindelijk. Hehe, ik ben benieuwd hoe snel het nu zal gan.

Hier gaat het prima. Ik ben weer serieus begonnen met trainen om mijn conditie op peil te brengen en de zwangerschapskilo's eraf te krijgen. Nog niet aan het lijnen ivm bv. In het dorp is een gratis trainingsruimte met allerlei apparaten waar ik graag gebruik van maak. Ben begonnen met steps op te pakken en natuurlijk wandelen maar dat doe ik bijna dagelijks. Vandaag kwam de nieuwe rugdrager binnen.

http://www.fjellsport.no/littlelife-all-terrain-child-carrier.html

Een wat serieuzere rugdrager. Meteen uitgeprobeerd en ik ben er erg enthousiast over. Als hij over een paar maanden nog bevalt dan koop ik er nog eentje voor storm, en gaat de deuter rugdager op finn.no (marktplaats).

Merel verveeld zich nooit in de rugdrager, in haar wagentje gaat ze al snel wiebelen en zeuren maar nooit als ze op de rug zit.

Geplaatst

Gaat zeker snel. Nu maar hopen dat we zoiets over twee 2,5 jaar weer kunnen zeggen.

Wat lief van Merel en haar dekentje. Dési had dat met oa 2 lampjes aandoen. Zeg ik 1x we gaan samen de lampjes aandoen en de volgende dag loop ze na het eerste lampje gelijk naar de tweede.

Ben ook benieuwd Rome. Wil het van de week ook met ons kleintje doen.

Zo, ze heeft vanavond voor het eerst al het eten van vandaag in haar bedje uitgespuugd. Alles onder. Ben maar even met haar onder de douche gaan staan. Ze hing als een dood vogeltje in mijn armen bijna te slapen. Zooo sneu.

Wij hebben ook een Rugdrager denk ook van Deuter. Een paar keer gebruikt. Ga hem ook maar op Marktplaats zetten. Best duur zo'n ding. Geloof dat ie 180 kostte.

Geplaatst

Ow, ik ben toch wel een beetje jaloers op al die knuffelkontjes hier... :-)

Natasja, wat gaat het snel he, 1,5 jaar alweer. Ik duim voor je dat je diezelfde opmerking over 2,5 jaar weer mag maken.

ESK, wat goed van Thomas. Kan me voorstellen dat je erg blij bent om te zien dat hij het kan. Lekker op z'n eigen tempo maar het komt eraan. Wat een stap he?

Rome, ik ben ook benieuwd wat Lucas vandaag gaat doen. Ik vind het ook leuk om te doen dus ga het van de week ook proberen.

Ursela, wat lief dat Merel dan met de deken aan komt lopen.

Wessel is afgelopen weekend heerlijk een nachtje bij een oom gaan logeren en wij zijn lekker een nachtje weggeweest met z'n tweetjes. Daar waren we echt even aan toe. Zaterdagmiddag lekker geborreld aan de bar van het hotel, 's-avonds uit-eten bij de griek, overnachten in een suite, gisterochtend heerlijk ontbijtbuffet en daarna nog goed wezen shoppen voor de mannen. Wessel 's-middags weer opgehaald en rond 16 uur thuis. helemaal gebroken en zoveel pijn in m'n rug en bekken dat ik om 20.30 uur op bed lag en niets meer kon. Maar... wat hebben we genoten van dit weekend dus het was het dubbel en dwars waard.

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden