Ga naar inhoud

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

Wow, dorine, dat is snel. Dat had ik nooit gedacht. Fijn zeg nu al bezig met de kleine klusjes. Laat je zien hoe het geworden is?

Natasja, goed dat je kan beginnen met stimuleren. Wat sneu voor je moeder. Dat is veel, twee zakken. Als het goed is voelt ze zich znel beter na zo'n transfusie (hoewel beter voelen in jullie geval een relatief begrip is geworden).

Hier was het inderdaad spoken met het weer. Gsiteren geen voet buiten gezet. Maar alles is vandaag weer ok. Aan de kust en in het vestlandet zitten ze nog zonder wegen, telefoon of stroom. Dan hebben wij het beter afgebracht.

Vannacht storm voor het eerst op zijn eigen kamertje geslapen. Zo, wat ben ik toch een muts, ik werd helemaal emo. Het voelde als een hele grote stap naar zijn zelfstandigheid toe. Moest een traantje er om laten, geen storm meer naast mijn bed. Maar twee deuren ertussen is niet zo veel. Het ging erg goed, de eerste keer moest ik hem wakker maken om half 2 omdat ik al een tijd wakker lag van stuwing in mijn borsten. Auw. Daarna kwam hij om vier uur en om 6 uur. Zoals normaal. Ik denk dat hij om 4 uur kwam omdat hij scheetjes moest laten. haha, lekker ontbijtverhaaltje.

Merel is de laatste tijd een draakje. Ze kan poeslief zijn maar ook onmogelijk en perse haar zin willen. Het vervelendste is eigenlijk dat mijn man en ik hier woorden over krijgen. Ik negeer het namelijk zoveel mogelijk en denk het hoort erbij. Hij is bang dat haar persoonlijkheid zich zo ontwikkeld of dat ze ergens pijn heeft en dat we naar de dokter moeten of een psycholoog. Tja, ik weet nog niet hoe we dit gaan ontrafelen. Hebben jullie dit wel eens? Ik bedenk me vaker dat we het er savonds over gaan hebben als de kinderen slapen maar ik ben zo moe de laatste tijd dat ik als een zoutzak op de bank lig en dan om 20.00 al mijn bed in duik. Hopelijk krijg ik wat meer energie nu storm op zijn eigen kamertje ligt. Overdag gaat het ok. Ik ga dadelijk bv sporten. Heb ik de afgelopen dagen niet gedaan omdat ik snotverkouden was.

• Reacties 4,2k
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

Herkenbaar hoor, Ursula. Ik ben ook meer van gedrag negeren, terwijl mijn man denkt dat hij moet "troosten". En Thomas maakt er handig gebruik van. Ik heb me er maar bij neergelegd en ben blij dat ik door de weeks overwegend alleen ben, zodat Thomas hopelijk snel doorkrijgt dat zoiets niet werkt... hij begint ook z'n zinnetje door te drijven en kan enorm boos worden als het niet gaat zoals hij het wil. En ik vind dat ik niet iedere 2 seconden iets voor hem hoef te doen als hij het zelf ook kan... Het er 's avonds over hebben heeft volgens mij niet zoveel zin hier. Dan zegt mijn man ja en amen en vervolgens doet hij het de volgende dag gewoon weer. Dat schiet dus niet op. Soms voelt het wel eens of ik de grote boeman in huis ben en ook alsof ik drie kinderen heb in plaats van twee... *zucht*

Hier druk aan de poets. Nou ja, net dan... ik wil vandaag heel veel doen, maar mijn aandacht wordt steeds getrokken door ontspannende dingen zoals een boek en het internet. Dat schiet dus niet op. Ik heb mezelf deze post beloofd en daarna moet ik weer aan de huishoudelijke activiteiten want het is hier een zooitje. Thomas is vandaag voor de laatste keer op woensdag op het kinderdagverblijf, want vanaf volgende week ga ik weer aan het werk en ben ik op woensdag zelf thuis. Ik heb nog helemaal geen zin om te gaan werken, ben 5 maanden thuis geweest.

Joris doet het hartstikke goed. Hij groeit heel erg hard. Ik vlieg door de maten heen. Hij is veel groter dan Thomas op die leeftijd was. Wel handig hoor, 2 jongens, want ik kan veel kleren dubbel gebruiken. Ik kan dus nu met een gerust hard voor Thomas extra kleren kopen met het idee dat Joris ze ook aan kan. Hoop ik. Joris brabbelt al lekker en begint z'n nek goed op te tillen. Ook z'n handjes begint hij te ontdekken. Thomas gaat steeds vaker staan. We zijn nog een eind verwijdert van lopen, maar het begin is er wel. Ik probeer ook om hem zoveel mogelijk te laten staan om die spieren sterk te krijgen.

Wat balen voor je moeder, Natasja. Ik hoop dat ze zich snel beter voelt. En succes met stimuleren! Ik duim voor je dat 2012 jullie jaar wordt.

Tessa, hoe gaat het met Kees?

Dorine, foto's als de kamers af zijn? Ik ben erg benieuwd!

Nou, ik denk dat ik maar 's verder moet met poetsen.

Geplaatst

Hier ook een eigen willetje. Als ik nee zeg krijgt ze een pruillop en kan vreselijk hard gaan huilen. Dit gedrag negeer ik, maar roep haar later bij me. Als ik allees waarschuw zeg ik dat ze het niet mag of niet mag doen en waarom niet. Dan huilt ze niet, maar het registreert wel.

Ze zegt nu ook iets in de trant van: nee doen. Haha. Leuk hoor. Als ze met haar buggy gaat wandelen zwaait ze en zeg doeg. Een toetje is toete, zeg zeg bah tegen een vieze luier, als de kerklok luidt is het tiek tak. Enz.

Eten is nog steeds een probleem, soms een paar hapjes. Ze probeert wel zelf haar toete te eten. Heerlijke kledderzooi.

Mijn mama heeft bloed gekregen en haar laatste chemo. Ik ga er zo een borrel op drinken ;-)

Geplaatst

Hoi Meiden!

@ Ursela voel je je alweer wat beter? en hoe gaat het met Storm op zijn eigen kamertje?

Zoë kan ook heel boos worden als ze haar zin niet krijgt ze gaat dan heel hard huilen en op de grond liggen meestal negeer ik het en is het na een paar minuten weer over en vaak als ik haar uitleg waarom ze het niet mag dan stopt ze ook.

@Esk alweer bijna werken zie je er tegenop of heb je er wel weer zin in?

@Natasja wat fijn dat je moeder haar laatste chemo heeft gehad! dat 2012 maar een topjaar voor haar mag worden en voor jullie ook hopelijk weer een zwangerschap! vervelend dat Desi nog steeds zo slecht eet.. heeft ze wel honger genoeg voor haar avondeten? hier vind Zoë ook haar toetje heeerlijk als haar bord leeg is zegt ze op op en dan gelijk TOET TOETIEE dan wil ze haar toetje.

@ Dorine leuk dat je nu verder kan met het kamertje! laat je foto's zien als het af is?

Zoë is de laatste dagen een beetje aan het uitproberen met slapen.. dan ligt ze in bed draait op haar buik en gaat dan roepen om ons tot dat we haar om komen draaien terwijl ze dat zelf natuurlijk ook gewoon kan! hopelijk is dit snel weer over..

Verder gaat alles hier zijn gangetje kijk erg uit naar de geboorte van de baby ben heel benieuwd hoe hij eruit ziet en hoe het zal zijn met 2 kids. heb voor zoë ook een babypop gekocht en een wandelwagen die krijgt ze als haar broertje geboren is.

Iedereen alvaste een fijne jaarwisseling!

Geplaatst

Even een egoberichtje, ben te moe om op iedereen te reageren. Vandaag lekker in het zwembad geweest met merel.

EEN HEEL GELUKKIG 2012!!!!

Ik zou het leuk vinden om jullie te ontmoeten in het nieuwe jaar. Misschien lukt dat als ik in nld ben?

Geplaatst

Hey Meiden!

Allen een gelukkig en gezond nieuw jaar toegewenst :drink:! Leuk idee Ursela, misschien met zijn allen afspreken? Leuk alle kindjes samen.

Hier gaat alles goed. Lucas slaapt gemiddeld nog maar 1 slaapje. Ik heb altijd gezegd dat hij nooit zoveel speelgoed krijgt, maar als ik nu kijk wat hij allemaal heeft, jemig zeg! Ik heb veel op zolder gezet, zodat we kunnen afwissellen en hij niet te veel heeft om mee te spelen, zodat hij niet van hop naar haar loopt. Ik heb lego en thomas trein overgenomen van mijn zus. Hij is er ontzettend druk mee, kan heel lang druk zijn met lego poppetjes en treintjes. De autobaan vind ik leuk om in elkaar te zetten en hij sloopt hem weer :-)

Ook mijn ventje heeft een eigen willetje en laat duidelijk merken als hij iets niet wil. Gooien jullie kindjes ook hard met speelgoed?

Geplaatst

Hoe ging jullie oud en nieuw feestjes?

Wij waren bij vrienden op bezoek in levanger. Zo'n 3 uur rijden naar het noorden. Ging prima, we hadden een stop bij de ikea, daar kon merel zich even uitleven op de kinderafdeling.Ik heb zo'n tunneltje voor haar gekocht want ze had daar enorme pret mee. 's avonds op gewone tijd op bed gelegd en dat ging prima. Merel werd even wakker om 00.15 maar sliep meteen door nadat ik haar smokk had gevonden.

Ik zelf lag al om 23.00 op bed. Erg he? Maar met al die gebroken nachten hield ik het niet langer vol. Geen zin in, vond het belangrijker om bij vrienden te zijn dan de klok op 00.00 te zien staan.

Merel heeft de laatste week af en toe behoorlijk pittige dagen. Krijsen en krijsen om haar wil door te drukken. Pfff vermoeiend.

Rome, dat gaat inderdaad snel met de hoeveelheid speelgoed. Ik vind het ook al erg veel geworden. Merel gooit er niet hard mee. Leuk zeg dat thomas lekker bezig kan zijn met lego en treintjes. Merel kan helaas niet lang met iets bezig zijn. Nuja, boekjes lezen, daar kan ze lang mee in de weer zijn. Ze leest alles. Ze gaat regelmatig aan de keukentafel zitten om de krant door te bladeren. Favoriet zijn op dit moment een boek met van die vakjes die je open kan vouwen en een magazine ouders&kinderen.

Storm slaapt heel goed op zijn eigen kamertje. Daardoor is er een voeding minder in de nacht. Eerst werd hij meestal wakker als ik naar bed ging en wilde dan eten. Nu slaapt hij daar doorheen. Hij is steeds meer op zijn omgeving gericht, vooral alles wat zijn grote zus doet vind hij enorm interressant. Als hij ons hoort spelen gaat hij heel hard roepen want dan wil hij meekijken en meedoen.

Ik weet nog niet wanneer ik precies naar nld ga, eerst een paspoort regelen voor storm deze maand. Daarna ga ik vliegtickets kopen voor maart of april. Ik moet nog op mijn werk hierover overleggen. Ik heb officieel verlof tot half april maar wilde zelf vanaf 1 maart beginnen. Misschien is het mogelijk om een verlofweek op te nemen als ik naar nederland wil. Of ik ga een maand later beginnen. Bedacht me vandaag dat het voor kiet (met een pasgeborene) en dorine misschien niet handig uitkomt. Maar dat zien we dan wel weer.

Tessa, hoe gaat het nu met kees en eten? Merk je er nog iets van?

Geplaatst

hier ook een Wessel die van die pittige dagen kan hebben. Krijssen om z'n wil door te drukken en dingen weigeren. Zo at hij vanochtend z'n korstjes van z'n brood niet op. Toen we gingen lunchen, hij had niets meer gehad, weigerde hij nog steeds de korstjes op te eten. Van ons kreeg hij niets anders voordat hij deze op had. Jullie raden het al... Ze gingen

Niet op dus is hij zonder lunch gaan slapen. Na z'n slaap wel 2 mandarijnen laten eten en met avondeten weer hetzelfde drama. Nu wilde hij nog meer mandarijntjes ipv avondeten. Helaas.. Conclusie, nu ook zonder avondeten naar bed.

Wessel ligt nu voor het eerst op z'n nieuwe kamer. Hij vond het grote bed leuk totdat hij er daadwerkelijk in moest gaan slapen.

Hij heeft 10 minuutjes gehuild en is nu stil. Ben benieuwd waar hij nu ligt want hij kan zelf uit z'n bed nu.....

Wordt vervolgd

Oh ja, Ursela. Het lijkt mij ook leuk om met z'n allen iets af te spreken. We 'kennen' elkaar nu tenslotte al een hele tijd. Maart zal voor mij wel lastig worden maar we zien wel of dit gaat lukken.

Geplaatst

Hier wordt ook met speelgoed gegooid. Autootjes van zo'n houten baan bijvoorbeeld, ballen ook. Voor de rest valt het mee.

Ook weer nieuwe woordjes. Anaan (banaan), apen (open), sitte (zitten),

Geplaatst

Haha, was al begonnen met tikken en weer iets anders doen en weer verder tikken, staan er alweer hele verhalen.

Hier ook een beetje krijsen, gaat ze op de grond liggen als ze haar zin niet krijgt. Drama queen. Vanmiddag maar heel even in de gang gezet. Ging ze stampvoeten haha. Daarna gevraagd of ze weer lief was. Ze zegt overigens ook overal nee op, zegt als ze iets lekkers ziet mmmm en zwaait met haar handje langs haar oor. Ze knikt ja als ze iets wel wil hahaha, zo grappig. Liedjes als: de deuren van de bus gaan open en dicht zijn favoriet en mevrouwtje stopt nu de blokjes in de juiste gaten.

Hier ook nog steeds problemen met eten. De ene keer wel, de andere keer niet. Dési eet juist graag de korstjes en rozijnenbolletjes daar is ze dol op ;-)

Spannend Wessel in een ander bed. Ben benieuwd.

Weten jullie bij welke leeftijd ze een dekbedje mogen?

Fijn Yrsela dat Storm nu door die voeding slaaopt

Geplaatst

dames, ben zo trots op m'n kleine man. Hij heeft gisteren alleen die 10 minuten gehuild en is daarna in zijn bed in slaap gevallen. Hij heeft zonder een kick te geven heel de nacht doorgeslapen. Die eerste nacht in het grote bed is dus echt super gegaan.

Geplaatst

Wat goed van wessel! Wij hebben sprinkelbedjes en daar halen we tzt 1 kant van weg. Pas later gaan we over op een groter bed.

Klinkt goed je aanpak mbt het eten. Wij hebben vaak ook een drama queen aan tafel. Negeren en bij gedrag wat we niet tolereren (zoals haar bordje op de grond smijten) draaien we de stoel om of zetten we haar even op de gang.

Natasja, vond het zooo schattig om te lezen dat desi haar handje langs haar oor doet als ze iets lekker vind. Merel heeft al een jaar een dekbedje. Ik geloof dat geadviseerd wordt vanaf twee jaar.

Storm kijkt nu naar de vogeltjes op de voederplank, vind hij prachtig, gaat hij tegen ze 'praten'. Er komen (voor hier heel gewoon maar niet voor een nederlandse) goudvinken, die vin dik heel mooi.

Geplaatst

Hoi Meiden!

Dorine wat knap van Wessel! fijn dat het zo goed is gegaan.. denk als ik zoë in een bed leg waar ze zelf uit kan dat ze dat ook gelijk gaat doen haha

Zoë werd vanochtend om 9 uur wakker! ik was helemaal verbaast toen ik zelf wakker werd om tien voor 9 haha

Dorine hoe word het kamertje van de kleine meid welke kleur ga je het doen? Weten jullie al hoe ze gaat heten?

Wij zijn wel al uit de naam ik kijk er uit naar uit dat hij geboren word ik ben het zat kan niet meer slapen vd harde buiken heb echt de hele dag door zoveel last.

Geplaatst

Wauw, wat goed van Wessel!

Ik ben ook trots: ze heeft vandaag eindelijk een heel bordje macaroni zonder huilen naar binnen gewerkt. Deels zelf met een lepeltje gepriekt en ik het meeste gevoerd.

Vervelend Kiet, harde buiken. Ben je er klaar voor. Ben ook benieuwd naar jullie kamertjes.

Xx

Geplaatst

Hei!

Een reden om trots te zijn natasja, zeker omdat ze al zo lang slecht eet. Macaroni is hier ook 1 van haar favorietgerechten. Het lekkerste vind ze salade. Van avondeten dan. Verder is merel verzot op fruit. Waarschijnlijk mede doordat ze bijna geen suiker krijgt van ons. Geen koekjes of zo maar soms krijgt ze jam en daar zit suiker in en fruitsuikers zitten in meer dingen zoals pap. En en buurvrouw geeft merel altijd een lefse (een soort zoet pannekoek-koekje), merel vin dhet dan ook erg jammer dat die buurvrouw nu 2 maanden in thailand zit. Ze snapt er niets van, gaat naar de deur, dicht.

Kiet, dit is jouw maand om weer moeder te worden. Spannend en overweldigend. Zoe een broertje en jullie een zoontje.

Heerlijk, zo lang uitslapen. Dat heb je nodig deze laatste weken.

Ik ben op dit moment echt enorm aan het genieten van storm, 5 maanden is een heerlijke leeftijd. Hij is nog steeds lief klein babytje maar ook een klein peutertje aan het worden. Daarnaast zijn we steeds meer aan elkaar gewend en gehecht. Werd er gisteren een beetje weemoedig van, dat deze periode zo snel voorbij gaat.

Esk, las in een ander topic dat het jou gelukt was om in een ruim half uur alle drie helemaal aangekleed, ontbeten klaar waren. WOW! Daar kunenn ze best een olympische tak van sport van maken, ga jij voor de gouden medaille! Fijn dat je eerste werkdag meeviel.

Geplaatst

Haha Ursula, er hadden er twee gegeten en waren aangekleed. Ikzelf moest m'n ontbijt op het werk eten :-). En mijn man had Thomas eten gegeven, dus ik had alleen mezelf en Joris "te doen" en dan lukt dat wel. Vanochtend ook weer om 6.45 opgestaan en alle vier om 7.30 de deur uit. Ik ga denk ik wel een half uur tot een kwartier eerder op staan donderdag, want ik vind het wel krapjes allemaal. Wil zelf nog wel even kunnen relaxen voordat ik vertrek.

Maar goed, de eerste werkdag was gister alweer en het is goed gegaan. Ook met Joris op het kinderdagverblijf. Weer een zorg minder. Hij heeft vannacht ook goed geslapen (moest hem om 6.55 wakker maken, 22.45 laatste voeding).

Het is wel even wennen, vanochtend ging de wekker en toen dacht ik dat het voor mijn man was, maar helaas...

Thomas eet trouwens ook heel slecht. Hij weigert gewoon z'n mond open te doen, wil eigenlijk vaak alleen maar een potje, maar daar begin ik niet altijd aan hoor. We doen het nu een beetje om en om. De ene dag eten we allemaal hetzelfde, de andere dag krijgt hij een potje. Zo is het minder erg dat hij een dag niet of weinig eet. Hopelijk gaat het snel voorbij, want dit is nu al een paar maanden aan de gang...

Geplaatst

Natasja, zeer zeker een reden om trots te zijn. Wat fijn dat Desi weer een keer zo goed gegeten heeft.

ESK, dat doen jullie wel snel 's-ochtends. Petje af hoor! Fijn dat het met Joris ook goed ging op het kd en ik kan me voorstellen dat jij in eerste instantie dacht dat die wekker niet voor jou was. Je bent natuurlijk al wel een tijdje thuis geweest. Vind je het wel weer fijn om aan het werk te zijn?

Ursela, wat heerlijk dat je zo kunt genieten met Storm nu. Tjemig zeg, 5 maanden alweer. Dat gaat zeker snel.

Wessel heeft vanacht weer heerlijk geslapen. Gisteren maar 5 minuutjes gehuild voordat hij in slaap viel. Tot nu toe valt het me dus zo erg mee. Ben wel blij dat hij zo snel went aan z'n nieuwe kamer.

Ik was ook bang dat hij meteen uit z'n bed zou klimmen maar zodra we het licht uitdoen is het erg donker op z'n kamer en daarnaast slaapt hij in een slaapzak. Ik denk dat dit de reden is dat hij z'n bed 's-avonds niet uitgaat want zodra we om een andere reden op z'n kamer zijn zit hij alleen maar op z'n bed te klimmen en er weer af..

Kiet, jouw maand om alweer mama te worden. Super hoor, ben erg benieuwd wanneer die kleine man zich gaat melden.

Wij zijn inmiddels uit de naam. Het is toch de naam gebleven die ik met de 20-weken echo heb voorgesteld. Manlief moest er eerst ff aan wennen maar kan zelf ook geen naam bedenken die hij mooier vind. We denken dus dat we hierbij blijven.

De kamer, daar zijn we nog niet helemaal over uit. Inmiddels heb ik wel haar gordijnen in huis. Die zijn zandkleurig met grote Winnie the Pooh beren erop. Verder zitten er wat strepen in in de kleur groen, blauw, rose en paars.

Ik denk dat ik 1 muur in de kleur groen wil verven die in de gordijnen terugkomt. Verder krijgt zij de oude kamer van Wessel met allemaal hoogglans-witte meubeltjes.

Ik heb nu een rose hoes gekocht voor het aankleedkuss en een kussentje met rose en paars voor op de schommelstoel. Verder ben ik nog op zoek naar wat schilderijtjes voor aan haar muur en dan zal de kamer verder aangekleed worden met nog wat andere accessoires. Wat precies weet ik nog niet.

Kortom, ideeen genoeg maar nog niet uitgevoerd....

Is de kamer voor jullie mannetje al klaar of komt hij ook in de oude kamer van Zoë en heeft zij een nieuwe kamer?

Geplaatst

Nee hij heeft zijn eigen kamer zoe heeft echt een roze meidenkamer dus dat zou wel heel zielig zijn als dat zijn kamer werd haha zijn kamer is echt heel leuk geworden echt een jongenskamer ik zal straks even een foto plaatsen om te showen!

Geplaatst

Ik heb sinds een week storms kamertje ingericht en afgemaakt. Zal ook een fotootje plaatsen, maar we hebben niet zo veel er aan gedaan...

Geplaatst

Ursula, ik vroeg me af: hebben Merel en Storm nu de Noorse nationaliteit of hebben ze een dubbele nationaliteit. Hoe werkt dat eigenlijk?

Geplaatst

Hei!

Nog geen fotootje van zijn kamertje gemaakt maar als goedmakertje eentje van de eerste dag van het nieuwe jaar. De foto is genomen in de tuin van vrienden, niet hier in de buurt.

[ATTACH=CONFIG]3232[/ATTACH]

Dubbele nationaliteiten zijn voor nederlanders niet toegestaan. Vroeger kon dat wel, nu niet meer. Merel en storm kregen bij hun geboorte een onbeperkte verblijfsvergunning. Ze hebben een noors geboortebewijs maar de nederlandse nationaliteit. Dit laatste omdat de ouders beiden de nederlandse nationaliteit hebben. Nadeel is dus dat we voor een paspoort naar oslo moeten wat een behoorlijk stuk hier vandaan is. Sinds twee maanden hebben ook wij een onbeperkte verblijfsvergunning gekregen (eerst moesten we om de vier jaar verlengen). Over drie jaar kunnen we noors staatsburgerschap aanvragen. Moeten we eerst de bergenstest doen (spraaktest). Maar ik ga die waarschijnlijk al dit jaar doen omdat ik die nodig heb als ik een hogere opleiding wil gaan volgen. Ik denk geen problemen te hebben met deze spraak en grammatica test, kost alleen zo'n 3000 kronen en tijd. En nog uitzoeken hoe het zit met het pensioen wat we in nederland hadden opgebouwd. Maar als ik de kranten zo lees worden die in nederland toch al minder waard. Noorwegen zal vast ook iets gaan merken van de crisis maar tot nu toe zakt de werkeloosheid in deze regio, om precies te zijn, er zijn 2 werkelozen in onze gemeente. Haha, ik ken er eentje van, een moeder van een kindje even oud als merel met rugklachten en een hoge opleiding.

Wat me gisteren is overkomen, ik moet er zelf om lachen: Was op bezoek bij een vriendin, merel zat op har schoot. Roept ze opeens uit. he, wat is dat nou, ze plast in haar broek. Was heel haar tshirt en broek nat. Ik snapte er niets van, ze heeft toch een luier aan.? Niet dus! Die was ik vergeten. Haha.

Ik kon er met mijn verstand niet bij dat ik een luier was vergeten maar er was een poepfestijn aan vooraf gegaan. eerst storm die zo veel had gepoept dat al zijn kleertjes en hijzelf onderzaten, terwijl ik hemn aan het verschonen was poepte hij nog een keer. Hij heeft vanwege de bv nog van die dunnen slijmerige poep. Pfff, toen ik alles schoon had en storm weer fris en fruitig was het merels beurt. Die had ook al zo veel poep dat het de luier uitkwam. Van die lekkere plakpoep. Weer naar boven om kleertjes te pakken, tja, en toen niet aan alles gedacht. haha, we zijn zelfs eerst boodschappen wezen doen. Ik blij dat ze niet midden in de winkel heeft geplast.

Oei...wat een lang verhaal. Sorry.

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden