Ga naar inhoud

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

Hoi Meiden,

hoe is het bij jullie gegaan met de wintertijd? hier was het vanochtend half 6!! hopelijk trekt dit vanzelf weer bij tot 7 uur haha

Wij vieren wel sinterklaas hebben we vorig jaar ook al gedaan haha

Wat heerlijk nienke!! en wat lief is julian!!

• Reacties 4,2k
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

Wow, dat klinkt goed nienke! Super fijn. Wordt je toch nog wakker vanwege de gewenning of kan je zlef eindelijk ook wat langer slapen?

Hier gen sinterklaas, zonder alles er om heen is het feest moeilijk om te vieren. Geen sinterklaas op tv of in de winkels of sjokoladeletters oid. Daarentegen gaan we kerst vieren. Erg jammer want ik ben nooit een kerstfan geweest en erg sinterklaas gek. Maja, op de barnehagen en later op school en van vrienden en vriendjes zal alles over kerst gaan. Dat is een erg belangrijk feest in noorwegen. Ze vieren het met kadootjes op kerstavond. En dan duurt het tot oudjaar!!!! Zo spreken ze van zesde kerstdag..kan daar niet aan wennen, weet nooit welke dag/datum ze nou bedoelen.

Slapen, heerlijk ging het, storm kwam maar twee keer. En merel sliep tot half zes wintertijd! Ik was bang dat ze om half 5 wakker zou zijn.

Merel heeft niet echt een lievelingsspeeltje. Ze maakt graag een toren van duplo (van die grote), tekent graag, puzzelen vind ze erg leuk. boekjes.

Geplaatst

De lievelingsspeeltjes van Thomas zijn z'n softblokken en een tennisbal. En als hij de kans krijgt een frisdrankfles :-).

Hoe is het vannacht gegaan, Nienke? Fijn dat het beter lijkt te gaan.

Rome, er zijn diverse sites op internet waar je verzoeken kan doen m.bt. knuffelbeesten. Misschien dat je daar nog een zelfde knuffel kan vinden? Moet je maar 's googlen op knuffel kwijt.

Geplaatst

Nienke, wat een verademing. Ik hoop dat dit doorzet en dat jullie ook wat meer nachtrust krijgen!

Bij ons ging de wintertijd ook goed. Wessel sliep gisteren tot 7 uur en vandaag hebben we hem om 7.30 uur al wakker moeten maken.

Wessel heeft ook geen favoriete speeltje. In bed heeft hij helemaal geen vaste knuffel oid en beneden speelt hij ook vooral met duplo, blokken, puzzels etc.

Wij vieren zowel Sinterklaas als Kerst maar dan wel opgesplitst. Bij mijn schoonfamilie (in Brabant) vieren ze vooral Sinterklaas. Daar doen we altijd een surprise-avond. Dit jaar doen we dit ook nog omdat we Wessel nog te klein vinden om een zwarte piet / sinterklaas daar thuis te laten komen. Hij is ook nog maar het enige (klein)kind momenteel.

Bij mijn pa vieren we kerst, samen met m'n broer en z'n gezin.

De oppasmoeder van Wessel heeft trouwens wel zwarte pieten en een sinterklaas gehuurd. Dan komen alle oppaskindjes (met broertjes en zusjes in totaal 10 stuks) en papa en mama. vorig jaar vond Wessel zwarte piet best wel leuk maar toen was hij natuurlijk ook nog heel klein. Ben erg benieuwd hoe hij het dit jaar gaat vinden..

Geplaatst

Hier nog niet gewend aan de wintertijd, het is steeds 5.30. Hij ligt nu lekker even te slapen, dus ik zit lekker op de bank met een kopje thee.

Nienke, Wat heerlijk! Is het vannacht ook goed gegaan? Zou wel fijn zijn als je een nacht door kan slapen.

Ik heb al op internet gezocht naar het konijn, maar nergens meer gevonden. Zal nog even googelen naar knuffel kwijt, goede tip.

Geplaatst

Hier was het half 7 vanochtend nog wel vroeg maar beter dan half 6

Vandaag ben ik alweer 27 weken zwanger ga al de laatste drie maanden in!

Geplaatst

Het gaat snel zeg. Nog steeds last van je bloeddruk of gaat het nu goed?

Na heel veel zoeken op internet naar hetzelfde konijn, heb ik hem gevonden! Meteen besteld, dus helemaal happy. Ze schijnen al een paar jaar uit het assortiment te zijn, ik heb hem een paar jaar geleden al gekocht( voor Lucas) toen ik voor de eerste keer zwanger ben geweest, alweer een tijd geleden.

Geplaatst

Fijn Rome, weer een zorg minder.

Tjonge, ik heb gister vanaf 19,30 tot 2.30 kunnen slapen. Heerlijk! Ik was er zo aan toe, mijn ogen stonden inmiddels op stokjes. Ben dat gebroken nachten gebeuren helemaal niet gewend, nooit gehad met Thomas... anyway, een keertje 6 uur aan een stuk slapen was hemels!

Thomas had eergister van het ene op het andere moment een ontstoken oogje. Zo zielig! De huisarts-assistente vond dat we maar moesten uitwassen en als het met een paar dagen niet beter was, dan moesten we even langskomen. Nou, zo snel het kwam, ging het ook weer. Nu is z'n oog alleen nog een beetje dik, maar het ziet er al stukken beter uit als eergister (rood, gezwollen, vol viezigheid). Je vraagt je af hoe het zo snel kan komen (en gaan)...

Thomas heeft trouwens helemaal geen behoefte aan knuffels. Er ligt 1 tingeling-konijn (muziekje erin) in z'n bedje en verder taalt hij niet naar een knuffel of zo. Alleen z'n speentje is heilig in bed. In de ochtend vraag ik altijd of ik het tutteke mag (zo heet het ding bij ons) en dan pakt hij het zelf uit z'n mond en geeft het aan me. Zo schattig! Hij tut alleen 's avonds bij het inslapen en 's ochtends als hij wakker wordt, dus dat vind ik niet zo erg. Als hij straks wat ouder is leren we het wel weer af.

Thomas zit al op het nieuwe uur, alleen Joris nog niet, heel lastig. Alles valt bij hem nu een uur vroeger uit. Van mij had het zomertijd mogen blijven... vind het belachelijk vroeg donker 's avonds en heb liever in de avonden wat langer licht, dan in de ochtenden...

Geplaatst

Gelukkig gaat het weer beter met zijn oogje, dat het zo snel kan gaan. Gelukkig maar.

Lekker dat je een paar uurtjes aan een hebt geslapen. Lucas heeft nooit behoefte aan een speen gehad, in het begin soms, maar hij hield hem niet vast. Ik heb een paar knuffels in zijn bed liggen, maar konijn is steeds degene die hij opzoekt en waar hij mee slaapt/ speelt/ ligt. Zijn schaapje is nummer 2. In zijn slaap pakt hij ook steeds weer zijn groene konijn en legt hem naast/ op hem of onder hem. Het eerste wat hij doet is als hij naar bed gaat, zijn konijn en schaapje pakken.

Geplaatst

Wat lief dat hij zo gehecht aan zijn knuffel is Rome! Zoe heeft niet echt een lievlingsknuffel en ze slaapt ook niet met een speentje het was vanochtend 10 over half 7 dus het begint al elke dag later te worden haha.

Ja heb nog steeds hele lage bloeddruk en harde buiken moet rustig aan doen van de vk.

Ben trouwens ook ineens weer meer moe dat is wel jammer.

Geplaatst

Vervelend zeg.Ik vond die harde buiken op een gegeven moment zo'n vervelend gevoel. Het draaien ook trouwens op het laatst, hij bewoog zoveel. Dacht soms dat zijn voet of knie eruit zou komen. Hoe bijzonder he? Nog even volhouden en proberen rustig aan te doen. Wel lastig met een kleintje :-) Kan je ook niet zo snel even op de bank gaan liggen om een dutje te doen.

Geplaatst

Bij ons in het park hebben ze een grote speeltuin waar we gisteren even naartoe zijn geweest. Alleen is hij daar eigelijk nog te klein voor, hij wil van alles en word dan nijdig ( op de grond liggen huilen/ driftig zijn op zijn buik) omdat hij het nog niet kan.

Geplaatst

haha Rome, ik zie hem dan al helemaal op de grond liggen. Ze willen zo snel groot zijn he?

Kiet, vervelend dat je ook weer sneller moe bent. Ga je wel eens met je kleine meid slapen? Ik probeer dit wel te doen als Wessel op bed ligt. Dit ook om mijn bekkenklachten dragelijk te houden.

Hoe zit jij met je kilo's, al veel aangekomen? Ik nu 3 kg met 22 weken.

Natasja, hoe gaat het met je cryo-poging? Heb je de tp al gehad? Desi is toch ook een cryo? Het kan dus goed, ik ga weer duimen.

Geplaatst

Wat lief, lucas met zijn knuffels en thomas met zijn tutteke.

Merel heeft beiden, en lievelingskonijn en een speen (wij zeggen smokk, het noorse woord, klinkt beter vind ik) in bed. Maar daar moeten ze ook blijven. Het was ooit een strijd maar nu legt ze heel lief haar konijn in bed en haar smokk op de kast. Wordt zelfs verontwaardigd als ik haar konijn nog laat houden. Verder gebruiken we de smokk alleen op langere autoreizen en bergwandelingen.

Heerlijk esk, zes uur slapen. Hier vannacht ok zo lekker, ik ging om half negen naar bed en storm wild epas om 01.30 voor het eerst eten! En daarna om half zes, helaas werd merel tegelijkertijd wakker dus was mijn man een half uurtje eerder uit bed om mij te helpen met dit logistieke knooppunt.

Wow, dorine, dat is weinig kilo's, netjes. Je hebt er geen invloed op maar het scheelt een boel naderhand.

Kiet, lukt het je om het rustiger aan te doen?

Nu ga ik merel ophalen.

Geplaatst

Dorine wat weinig zeg! Bij Wessel was je ook maar weinig aangekomen toch? Ik ben nu 7,5 kilo met 27 weken.

Rustig aandoen is soms lastig.. Gelukkig doet mijn man veel en mijn moeder en broertje helpen me ook regelmatig

Geplaatst

Kiet, ik vind het ook moeilijk om rustig te doen. Maar ik kan soms niet anders omdat ik gewoonweg niets meer kan met m'n bekken. Heel moeilijk vind ik het dat ik Wessel minder kan tillen of lekker met hem kan spelen. Maar helaas,ik moet me er bij neerleggen.

Bij Wessel was ik in totaal zo'n 9 kg bijgekomen.

Geplaatst

Ja dat vind ik ook moeilijk dat ik minder met zoe kan spelen of soms gewoon even geen puf heb om bijv de kinderwagen in elkaar te zetten en met haar te wandelen maar tis maar een paar maandjes en dan kan ik alles weer ook lekker met haar stoeien op bed. Dat vind ze zooo leuk vooral met papa

Geplaatst

Hoi, hier ook een knuffie in bed. Popje en nijntje. Popje is favoriet. Moet ook in bed blijven, en mee naar de opvang. Zonder wordt er niet geslapen. Heb gister via http://www.knuffelkwijt.com een gloednieuwe opgespoord. Hij wordt naar me toegezonden. Leg ik em veilig in de kast voor het geval dat.

Meiden wat gaat dat alweer snel die zwangerschappen zeg. Al over de helft!

Hier dikke tranen. 4 keer in totaal bij het WFG geweest voir echo's en nu zou ik zondag as een tp hebbeb, hebben ze in het Vu geen tijd. Te druk. Ben zo woest.

Geplaatst

Tijd dringt. Moet er rekening mee houden dat het volgende maand ook kan gebeuren. In mei word ik 42 en dan is het voorbij.......

Geplaatst

Ik zou ook woest zijn, Natasja! Wat denken ze daar nou? En hoe lang duurt zo'n tp nou eenmaal, 5 minuten? Alsof je voor je lol in het ziekenhuis loopt... had je moeten spuiten voor deze tp die niet doorgaat? Want dan is het helemaal belachelijk (niet dat het nu niet belachelijk is, maar je snapt wel wat ik bedoel). Bah, daar word ik nog wel kwaad van en het is niet eens mijn behandeling! Dikke knuffel!

Bah, ben verkouden en werd wakker van het hoesten. Zijn beide kinderen 's een keertje niet voor zessen wakker, ben ik zelf wakker... vannacht een redelijke nacht (van 23.15 tot 3.15 en dan nu weer tot na 7 uur... netjes om de 4 uur dus. Wel fijn, want gister overdag was het een ramp.

Thomas heeft geknutseld voor z'n vader en het is hartstikke leuk geworden. Papa is jarig morgen. Vanmiddag hier nog even wat knutselen voor Joris en dan is het allemaal af. Misschien word het tijd om potloden en zo in huis te halen, want nu knutselt Thomas voornamelijk op het kinderdagverblijf...

Geplaatst

Jeetje natasja, wat belachelijk! En een grote teleurstelling dat de tp niet door kan gaan deze maand! Ik zou ook woest zijn, want je bent machteloos. Nu hopen dat het een september kleintje wordt!

Esk, joris en storm hebben een beetje dezelfde dagen, hier om 19.00 op bed gelegd, 24.00 3.30 en 0700.

Storm heeft een afgeplat hoofdje. Dat viel ze op het consultatiebureau een maand geleden op. Tja, sindsdien aan het werk met rolletjes, zit en lighoudingen, etc maar het heeft niets geholpen. Volgende week komt de fysio op het consultatiebureau en hopelijk kan zij kijken of zijn nekspieren ok zijn en misschien wat oefeningen demonstreren.

Dorine, herken het gevoel helemaal. Dat vond ik ook zo erg, dat ik minder tijd en aandacht aan merel kon geven.

Merel is nu trouwens in storm zijn mandje aan het kruipen, ze doet ook graag baby zijn, wil opeens in de box terwijl dat eerst het ergste was wat we haar konden aan doen. Maar ze doet ook heel goed helpen, komt met een luier aan lopen als ze een poepje hoort of met een knuffel als hij huilt.

Geplaatst

Natasja, wat vreselijk dat ze zo met je omgaan mbt de terugplaatsing. Ook ik kan hier zo kwaad om worden. Al die tijd die je er al ingestoken hebt en dan nu zeggen dat ze geen tijd hebben. Alsof ze niet weten wat dit met je doet.

Heel veel sterkte meid, zou willen dat ik iets voor je kon doen.

Ursela, wat klinkt het lief dat Merel zo helpt met Storm. Ik zie haar al helemaal lopen.

ESK, ik had gisteren net zo'n slaapaanval als jij en dan heb ik nog niet eens gebroken nachten.. hahah. Lag gisteren om 9.00 uur op bed en geslapen tot 06.00 uur vanochtend. Nu heb ik eindelijk het idee dat ik een beetje bijgeslapen ben.

Geplaatst

Wat balen Natasja. Ik hoop in mijn volgende cyclus op een terugplaatsing (mits ons ene eskymootje goed ontdooid en mits er dus tijd is). Ja, tegen ons zeggen ze dat ook altijd. dat het te druk kan zijn om het door te laten gaan.

wel snap ik 1 ding niet. Ik mag tot 43 onder behandeling. ik wordt nl deze maand 42 en ze vertelden mij dus dat ik tot volgend jaar november (2012) de tijd heb. Misschien moet je hen eens vragen waarom iemand anders wel tot 43 mag en jij niet...

Maar goed. Sterkte met deze teleurstelling.

Hier ook geen favoriete knuffels. Hij vindt alle knuffels wel lief voor 2 minuten. dan gooit hij ermee. soms is hij 's ochtends al een tijdje wakker voordat ik hem uit bed haal en dan liggen alle knuffels uit zijn bed en staat hij blij te lachen aan de rand...

ik vind het ook echt steeds leuker worden. Ookal spreekt hij nog maar 3 woorden (mamma, kijk, ja), merk je toch dat je steeds meer contact met hem hebt. En als ik hem kom halen bij de gastouder dan komt hij echt met uitgestrekte armpjes aanhollen en grijpt zich om mijn benen vast. Dan smelt ik echt...

Meiden, moet weer even aan het werk. Sterkte met de zwangerschappen. ik hoop natuurlijk over enkele maanden ook te mogen 'klagen' (jullie snappen wel hoe ik dat bedoel toch)?

groetjes,

tessa

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden