Ga naar inhoud

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

Kiet, de echo was leuk maar het was een hele happening. De kleine meid lag heel laag met haar hoofd en keek naar mijn rug. Ze wilde echt niet draaien.

Uiteindelijk met m'n voeten in de lucht, over de bedrand moeten liggen. Daarna van de ene op de andere zij en toen, na 1 uur! draaide ze eindelijk en konden ze voor mij nog wat mooie plaatjes maken.

Hahaha, het was echt een heel gedoe. Ik had m'n schoonmoeder meegenomen. Ze vond het prachtig om de echobeelden te zien maar moest wel erg lachen voor hetgeen ik er allemaal voor moest doen.

• Reacties 4,2k
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

Wat leuk dorine, zo'n dwars dametje. Ik heb ook wel eens met een buik vol gel op de gang heen en weer staan huppen. Fijn dat ze je daarvoor de tijd gaven zodat het toch is gelukt. En op wie lijkt ze? Wessel? Mama? Pappa?

Natasja, leuk zo'n waterstift, ik heb er ook eentje gekregen van mijn zus. Ik bedoel, merel heeft er eentje gekregen. Merel drinkt er graag van. Ze heeft ook hamertje tik maar dara keek ze niet naar om, wel het buurjongetje van 5. Dus ik heb hamertje tik voorlopig uitgeleend.

Rome, jij schreef ooit over een dansles met nijntje, ik heb die 3x gekeken met merel, en nu kan ze het dansje al. Alleen niet de twee stapjes naar voren maar wel rondjes draaien met haar handen op de rug, handen omhoog, mooi rond, klappen in de handen en stampen op de grond. Ik ben zoooooo trots. Ik heb het op film, we hebben vorige week een videocamera gekocht. Ik zal kijken of ik het ergens op internet kan plaatsen.

Esk, over nog niet lopen van thomas, moet er af en toe aan denken, want het moet een enorm gesjouw voor jou zijn. Hoop dat hij snel gaat lopen.

Nu ga ik douchen, heerlijk gesport vanochtend en daarna meteen door naar het cb. Storm is weer goedgekeurd, 68 cm lang en 7,1 kilo lief jongetje. Die 5x eten wilde vannacht!!! Bweh. :happy7::happy7::happy7:

Geplaatst

Ursula, het zou inderdaad ook gewoon enorm praktisch zijn als Thomas kon lopen, want je sjouwt je inderdaad een breuk met twee kinderen die niet lopen, maar dat vind ik nog het minst vervelend. Ik vind het gewoon zo jammer voor Thomas, want z'n wereldje is nu nog zo klein. Hij kan bijvoorbeeld niet mee met papa als hij in de tuin iets gaat doen of naar de kinderboerderij omdat hij dus niet kan lopen en je hem dus nergens buiten op de grond kan zetten nu het zo fris dan wel zo nat is.

Wat goed van Merel zeg!

Handig, die dochter van jou, Dorine! Haha, nu al een dwarsliggertje...

Geplaatst

Ja, hun wereld wordt echt groter als ze kunnen lopen. Hopelijk helpt de fysio voor Thomas.

Milou eet 's ochtends soms pap (75-100 gram ofzo) en soms 0,5/1 boterham.

Tussen de middag 1 of 2 boterhammen (maar niet helemaal op, korstjes houdt ze niet van).

En 's avonds warm. Als zij haar eigen eten heeft (aardappelgroentestamp) eet ze het beste, als ze met ons mee-eet, vindt ze het vaak minder. Maar goed, dat moet ze ook leren.

Ze eet bijna alles zelf. Pap met een lepeltje (gaat best goed, al is het ook een enorme knoeiboel), brood met een vorkje en de handjes en avondeten met vork of lepel (ligt eraan wat we eten) en vaak ook wel even de handjes.

Soms laat ze zich nog wel voeren, volgens mij als ze veel honger heeft!

Ze eet nu trouwens ook minder dan een paar maanden geleden. Vooral minder avondeten. Ik vind het wel lastig om niet teveel tussendoortjes te geven, het is soms zo makkelijk. (ik heb wel alleen verantwoorde tussendoortjes in huis, maar dan nog).

Milou en ik zitten op 'muziek op schoot' .. echt een aanrader, zo gezellig en leuk!

Geplaatst

Volgens mij is het wel een landelijk iets. Het is een soort allereerste baby muziekles. Vooral liedjes zingen eigenlijk en wat simpele bewegingen.

Ik zit in de groep met kindjes geboren in 2010. 8 moeders (nou ja, 7 moeders en 1 oma!) en hun kinderen.

En het duurt een half uurtje per keer.

Je zit veel met je kindje op een mat op de grond en dan zing je liedjes, of je krijgt allemaal een sambaballetje en daar rammel je mee (en ben je weer stil mee enz). En we doen liedjes waarbij je moet lopen in een kring en je dan moet laten vallen. Of een wegloopliedje.

En op het eind mogen alle kindjes even omstebeurt met een xylofoon.

Ze leren dus een beetje muziekdingetjes, maar ook stil zijn en delen en op de beurt wachten. Het is echt heel leuk en schattig!

Geplaatst

SJSL, ik ken het niet (maar dat wil niet zoveel zeggen)

Het klinkt idd wel heel leuk om te doen.

Voor diegene die een foto wilden zien, hier een foto van de 3D echo van afgeopen week.[ATTACH=CONFIG]3080[/ATTACH]

Geplaatst

Ongelovelijk dat het kan he, zo'n foto. Prachtig! Zelfs bij mij komen er kriebeltjes met zulke foto's :)

Geplaatst

Bijzonder zo'n foto. Ik vind altijd dat het eruit ziet alsof je groffe klei hebt gepakt en daarvan bent begonnen een mensengezichtje te maken. Ongelooflijk nog steeds dat dit kan, dat je een kijkje kan nemen, dat dit wonder in jou groeit.

De jongste dochter van mijn zus zat ook op zo'n peutermuziekclubje. Ik ben een paar keer mee geweest. Erg leuk, inderdaad een aanrader. Maar dat soort dingen worden hier niet gedaan. Te weinig baby's.

Hebben jullie dat ook wel eens, dat je een opvoeding ziet waar je het helemaal niet mee eens bent?

Ik ben gisteren op bezoek geweest met merel (en storm) bij een moeder en kindje die in dezelfde groep zit op de barnehagen. Verschrikkelijk, ga ik nooit meer heen. Toen we aankwamen kwam haar zoontje net uit bed en werd meteen voor de tv gezet! Ze zegt tegen mij, hij wil altijd meteen tv kijken sochtends anders wordt hij boos. (het jongetje is in februari 2010 geboren). Ik vraag, geef je hem dan altijd zijn wil? Ja, eigenlijk wel, anders wordt hij zo boos. Ik vroeg: straf je hem dan nooit, bv door hem op de gang te zetten of zoiets? Nee, we willen hem met woorden duidleijk maken dat iets niet mag of kan. Ok. Toen kwamen er koekjes op tafel. Haar zoontje mocht er zo veel van eten als hij wilde. Ze vertelde mij dat hij de laatste tijd zo slecht at en koekjes at hij tenminste wel. Daarna smeerde ze een boterham, die hij vervolgens natuurlijk weigerde, hij had al 6 koekjes op (volwassenenkoekjes). Zie je, zegt ze, hij wil geen brood eten. En de hele tijd die stomme tv aan waardoor de kinderen helemaal niet met elkaar gingen spelen. Ik vroeg haar hoe veel ze werkte, bleek dat ze maar 2 dagen in de week werkt terwijl haar zoontje 5 hele dagen in de barnehagen zit. Ik vroeg haar waarom, omdat ze graag wat dagen voor zichzelf alleen wilde hebben, het was toch anders dan ze had voorgesteld. Je moet zo'n kind alles leren, het is niet alleen maar 'kos' (gezellig/leuk/lief). Toen we verder praten over dingen in het dorp kwam o.a. de kerstviering ter sprake, zij was daar ook geweest, ik vroeg of martin al sliep omdat hij niet mee was, nee, ze had zin om met vriendinnen daarheen te gaan en haar zoontje was zo druk rond die tijd. Toen viel mijn mond echt open...het is bedoeld voor kinderen, een kinderfeest.

Dit opgeteld bij dat ze me ooit vroeg of je met ivf het geslacht kon kiezen (want ze wilde zo graag een meisje) maakt dat ik geen tijd meer in bezoekjes ga stoppen.

Omdat de verschillen tussen ons zo duidelijk waren vertelde ik haar ook dat het duidelijk was dat we beiden prachtkinderen hadden maar dat we heel verschillend over opvoeding denken. Was redelijk subtiel toch? Terwijl traktor tom erdoorheen zat te blehren.

Geplaatst

Ja, niet iedereen voedt inderdaad hetzelfde op, hoewel dit wel een heel extreem voorbeeld is. Bij ons op het kinderdagverblijf zit een jongetje (Lars) en de moeder heeft bij mij in de zwangerschapsgym-club gezeten, dus Lars is ongeveer even oud. Die hele club komt nog 4 keer per jaar bij elkaar dus ik ken haar wel beter. Anyway, dat jongetje is heel knuffelig, zelfs zo knuffelig dat hij eigenlijk over alle andere kinderen heen valt. Altijd. De hele dag. Als Thomas hem aan ziet komen, dan begint hij al te huilen, zo erg is het. Wij (man en ik) vinden het een kwestie van corrigeren. Maar zij vind het alleen maar "lief" en "hij is nog zo klein". Ja, maar inmiddels vinden alle kindjes in zijn groep hem niet meer leuk. Wij hebben Thomas toch ook geleerd om "zachtjes" te doen en dat was helemaal niet zo'n opgave. Waarom kunnen zij dat dan ook niet? En dat hij klein is vind ik geen argument. Wij denken bij alles wat Thomas doet na over of we dat goed vinden en dan niet alleen nu hij "nog zo klein is", maar ook als hij "niet meer zo klein is". Want als het dan ook niet mag, mag het nu ook niet. En ja, na tig keer zeggen dat iets niet mag, ben ik er ook wel klaar mee, maar soms moeten ze het gewoon tig en 1 keer horen... consequent zijn is de sleutel. Maar goed, ik probeer me meestal maar niet te bemoeien met andermans opvoeding. Heb wel gemerkt dat iedereen het anders doet.

Even iets anders. In een septembergroep op jonge-gezinnen ging het trouwens over het kinderdagverblijf. Een hele groep mensen vond dat als je je baby naar het kdv bracht, je dan in dat kinderdagverblijf maar slofjes over je schoenen moest aantrekken, want dat was hygienischer. Tjonge, ik breng Thomas al sinds z'n derde maand naar het kdv en heb nog nooit het gevoel gehad dat het niet hygienisch was en ik heb ook nog nooit slofjes aangetrokken. Sterker nog, moet er niet aan denken! En ja, Thomas schuifelt over die vloer heen, maar dat doet hij thuis toch ook? Hier heb ik ook geen slofjes aan en bezoek mag gewoon z'n schoenen aanhouden hoor. Ik was 'm wel 's extra, vooral z'n handjes. Werkt prima. In de zomer heeft hij gewoon ook buiten op het gras rondgeschuifelt... Nou ja, zo denk ik er dan over, maar ik geloof dat de hele septembergroep me nu als een "vieze" moeder ziet, haha... Men was echt verontwaardigd daarover en ik zie echt het probleem totaal niet...

Tjonge, vannacht een heerlijke nacht gehad tot 6 uur! Het begint eindelijk ergens op te lijken. Vandaag lekker alleen thuis met Joris, dus een stukje rustiger. Nog een paar weekjes en dan start mijn werk weer. Ik kom terug voor 20 uur ipv 24 uur (had ik dat al verteld? Ben er zo blij mee!) en ben straks op de woensdag thuis. Mijn man en schoonouders gaan de vrijdagen om en om doen en dus hoeven Thomas en Joris alleen de maandag (hele dag), dinsdag- en donderdagochtend nog naar het kdv. De rest zijn ze gewoon thuis. Ik zie helemaal uit naar de woensdagen als ik vrij ben. Lekker de hele dag met de kinders in de weer. Mogelijk een beetje uitslapen.

Vanavond moet ik met Thomas naar de fysio. Ben erg benieuwd wat voor oefeningen we krijgen. Er zit nog weinig vooruitgang in de grove motoriek. Als ik dat nou nog zag, dan maakte ik me niet zo'n zorgen. Gelukkig heeft Thomas er zelf weinig last van. En de fysio vind hij gelukkig wel een leuk iets. Hij wordt ook echt al een peuter in z'n doen en laten. Zo leuk! Met liedjes gaat hij nu geluidjes nadoen en hij weet een heleboel dingen aan te wijzen als je daarom vraagt. Hij begrijpt ook echt veel ineens, handig!

Geplaatst

Haha, esk, ik woon in noorwegen en dara is de schoenencultuur heel anders. Je doet ALTIJD je schoenen uit als je bij iemand anders binnenkomt. Niemand heeft schoenen binnenshuis aan. Op de kdv heb je binnenschoentjes staan. Zelf trek je of je schoenen uit of trek je van die blauwe plastic overtrekjes erover heen. Bij het cb doe je ook je schoenen uit. Bij iedere patiuent waar ik kom moet ik plastic overschoenen aan doen. Op spitsbergen doen mensen zelfs hun schoenen in de winkels uit maar dat hoeft gelukkig hier niet.

Maar ondanks dat ik hier aan mee doe en het inmiddels raar vind als nederlanders op bezoek komen en hun schoenen aan houden (dan denk ik van oja, zo gaat dat in nld, dat is waar) maakt het me niet uit wat anderen ermee doen en ben ik ook niet bezorgd voor merel of storm.

Esk, ik ben het helemaal eens met je gedachtegang wat betrefd het harde knuffelen. Torgrim (een jongetje waar merel vaak mee speelt) had dit ook en heeft het afgeleerd. Eerst moest merel vaak huilen als hij omstuimig aan haar hing maar nu vind ze het leuk om samen te spelen.

Ik wil ook een nacht van 6 uur. Ik ben gisteren om 19 uur gaan slapen maar desondanks voel ik me niet uitgeslapen omdat storm om de drie uur eten wilde.

Geplaatst

ESK, dan ben ik ook een 'vieze-moeder' hoor. Ik heb jouw verhaal met verbazing gelezen. Wessel kroop ook over de vloer waar mensen gewoon met schoenen hadden gelopen. En precies zoals jij ook zegt. In de zomer kruipen ze buiten toch ook rond, daar is het nog wel viezer.

Hahaha, ik heb daar ook nooit over nagedacht en zou net zo verbaasd zijn als jij.

Ursela, kan me voorstellen dat dit nu voor jou wel 'gewoon' is omdat het in Noorwegen normaal is dat mensen overal hun schoenen uit doen / beschermen.

Vind het altijd wel leuk om die verschillen te lezen.

Wat betreft dat harde knuffelen. Ik ken dit niet maar geloof wel dat ik het ook niet leuk zou vinden. Wessel is helemaal niet knuffelig dus zou echt uit z'n plaat gaan als iemand dat bij hem deed.

Ursela, wat betreft dat verschillend opvoeden. Het is idd wel een extreem voorbeeld maar mijn haren zouden ook overeind gaan staan als ik dit zou meemaken / horen. Het ligt totaal niet in ons straatje.

TV-kijken is echt een hoge uitzondering voor Wessel. Hij heeft in de Sinterklaastijd af en toe het sinterklaasjournaal gekeken en heel heel soms mag bij Bumba kijken maar verder staat dat ding nooit aan. Wij vinden het veel leuker om met Wessel te spelen ipv samen voor de tv te hangen. Goh, dat komt op latere leeftijd nog wel.

Natasja, ga jij nog steeds zwemmen met Dési? Volgens mij was jij best fanatiek met baby-zwemmen, toch?

Ik heb dit toen een aantal weken gedaan maar vind het zelf zo'n gedoe. Dat aan-, en uitkleden voor 30 minuten zwemmen. Ja sorry, maar ik vind dat ik het zelf ook leuk moet vinden om iets met Wessel te doen.

Nu ga ik elke woensdagochtend met hem naar de peutergym en dat vind hij toch leuk. Het is een groep van kinderen tussen de 1,5 en 4 jaar (totdat ze naar school gaan).

Elke week bouwt de juffrouw een ander parcour. De ene week ook goed te doen voor de hele kleintjes en de andere week iets moeilijker zodat de uitdaging voor de oudere kindjes blijft.

Aan het begin en aan het einde van de les doen we een groepsactiviteit en zo langzaamaan begint Wessel hier ook aan mee te doen.

Verder rent hij, zodra we binnenkomen, naar de kast om een grote bal en een hockeystick te pakken.. elke week weer opnieuw! Zou het een voorbode zijn?

In totaal duurt de gym 45 minuten, helemaal prima. Alleen ff kijken hoe ik dit ga doen als onze kleine meid geboren is. Zal wel ff plannen en schuiven worden met eet-, en slaaptijden..hahah

Wessel eet nu sinds een week gelukkig ook weer goed 's-avonds. Ik denk dus dat het slechte eten van de afgelopen weken vooral te maken had met het feit dat hij niet lekker was.

Hij is trouwens echt een alles eter, niet normaal.

Eten we kaasmacaroni, dan eet hij zo ongeveer z'n bord mee op. Gisteren aten we gebakken aardappeltjes met gehaktbrood en rabarber.. nou, dat ging er net zo goed in.

En daarna heeft hij zitten smullen... Manlief had zelf Creme Brulee gemaakt, heerlijk. Wessel vond het zo lekker dat hij op het laatst z'n bakje naar z'n mond bracht en de laatste restjes eruit begon te likken. Manlief en ik hebben echt in een deuk gelegen....

Geplaatst

Wat een verhaal Ursula... Nee, ik snap dat je daar niet meer naar toe gaat. Goed van je dat je het haar, ook al was het nog zo subtiel, hebt gezegd! Hoe reageerde ze daar op?

Ook ik kan mij scharen onder vieze moeder! Kees loopt inmiddels, maar kruipt ook nog veel en daarnaast steekt hij regelmatig zijn duim in zijn mond...:-) goed voor de weerstand denk ik dan altijd maar...

Peutergym klinkt leuk. Ik zoek een activiteit die ik op vrijdag met Kees kan doen. Zeker nu het winter is en we met slecht weer steeds minder buiten komen. De speeltuin is als het erg koud is en erg nat is geweest ook geen optie meer. En zo'n binnenspeeltuin met klimrekken en dingen is nog geen optie voor Kees. Hij is geen fan van grote (kinder) massa's en veel van die toestellen zijn nog helemaal niet geschikt voor hem. Ofwel meer tips zijn welkom.

ik kan me voorstellen Esk dat je je toch een beetje zorgen maakt om Thomas. En je gunt het hem ook gewoon zo dat hij lekker mee kan doen! Hopelijk een goede fysiotherapie sessie vanavond..

Hier ook al een paar avonden drama met avondeten. Met veel moeite lukt het om 1 hapje naar binnen te krijgen en meestal gaat hij daarna wel vanzelf eten, maar dan hebben we al een hele strijd achter de rug met een gillende Kees, slaan naar het bord, schudden met het hoofd en dergelijke. Vind het dan erg moeilijk om te weten hoe ik dat nu het beste aanpak en heb soms ook moeite om me te beheersen. Heel boos worden heeft in mijn ogen echter nog niet zoveel zin op deze leeftijd. Soms helpt het op de gang zetten wel, maar soms ook helemaal niet. En ik zit ook niet te wachten op nog een keer zo'n enorme woede-aanval waarbij hij de vorige keer zijn kinderstoel in 2-en trapte. Ofwel ik vind dit gedrag erg lastig..

Hopelijk is dit eetgedrag weer snel over. Normaal gesproken eet hij namelijk net als Wessel zijn bord erbij op. Mits het niet te grote stukjes zijn.

Geplaatst

Hier al weken een slecht etende Thomas. Hij vertikt het gewoon om iets anders te eten dan een potje. En dat krijgt hij gewoon niet elke dag. Maar inmiddels lijkt het wel beter te gaan. De afgelopen 4 dagen heeft hij zonder morren gegeten wat er op z'n bordje lag, dus heb goede hoop dat we nu weer de goede kant uitgaan. We zijn nog niet boos op hem geworden, maar dat lag meer aan mijn man dan aan mij. Wat dat betreft liggen we mijlen uit elkaar qua opvoeding. Dat belooft de komende jaren nog een hele strijd te worden... haha.

Ik heb geen suggesties qua activiteiten, Tessa. Wij gaan veel wandelen en naar het plaatselijke hertenkampje en dat is het wel zo'n beetje. Mijn man heeft wel eens geopperd om te gaan zwemmen, maar ik zie net als Dorine wat op tegen het gedoe met aan- en uitkleden en daarbij komt dan dat ik dan ook nog 's oppas moet vinden voor Joris. Dat vind ik helemaal raar. Dus we houden het bij een half uurtje fysio in de week ;-) .

Geplaatst

Hoi Meiden!

Esk heb je een foto van Joris ben wel benieuwd hoe hij er nu uitziet!

je verhaal over het kinderdagverblijf bij ons op het kinderdagverblijf moet je inderdaad slofjes aan over je schoenen maar heel veel vaders en moeders doen dit niet ik doe het wel altijd omdat ik het echt heel goor vond dat zoë altijd helemaal vies was als ik haar daar ging ophalen (toen ze nog kroop dan he) ik had een keer een witbroekje aangedaan was helemaal zwart en kreeg ik ook niet meer wit ik doe nu als ze naar het kdv gaat ook sochtends kleertjes bij haar aan die vies mogen worden. maar wij zijn ook gewend om thuis onze schoenen uit te doen.

Ursela ik heb ook weleens dat ik denk pff wat doet iedereen het toch anders de opvoeding ik was laatst ook op visite bij mijn buurvrouw en haar dochter was ook nogal enthousiast met knuffelen zo erg dat zoë gewoon bang van haar werd en heel hardhandig was het kindje naar zoë toe en de buurvrouw zei er niets van dus ik heb het toen gedaan want zoë werd heen en weer gesleurd naar achteren getrokken, verder moesten wij onze theeglazen in de vensterbank zetten omdat het kindje overal aan zat (tot haar potten met plantjes erin die werden ook weggezet) terwijl ik zoë heb geleerd dat ze dat niet mag en ik kan echt mijn thee op tafel laten staan en ze komt er niet aan als ze het ziet zegt ze Heett AU AU haha

Tessa Zoë heeft ook een tijdje slecht gegeten bij haar was het uitproberen en gewoon heel vervelend doen ik geef haar dan wel straf zet haar meestal in de box (dat is haar strafhoekje want verder zit ze er nooit meer in) dan gaat ze heel hard huilen en daarna eet ze wel. moet zeggen dat ik het ook wel zielig vind hoor.. maar ik zet dan toch even door haha maar hier word gelukkig geen kinderstoel in 2en gesloopt van woede! ik zou dat ook heel lastig vinden om mee om te gaan.

Geplaatst

Tessa, lastig wat te doen. Merel eet de laatste tijd erg slecht avondeten. salade gaat er in als koek maar de rest wil niet zo. Ik negeer het zo veel mogelijk. Ze krijgt niet iets anders. Alleen manlief is dan meteen helemaal bezorgd en gaat van alles proberen. Dit lukt niet en pas als hij het opgeeft en er geen aandacht meer aan schenkt gaat ze eten.

Geplaatst

Negeren hielp gisteravond ook! Hij begon eerst weer te slaan naar zijn bordje. vervolgens heb ik het bordje even weggezet en ben ik zelf even weggelopen. na minuutje weer teruggekomen en toen ging meneer gewoon eten. Heb ook CB nog even gebeld en die zeiden dat je inderdaad niet van alles moet gaan proberen. dat ze aan een paar happen eigenlijk al genoeg hebben... maar ja, ik snap je man volkomen ursula. ik vind het ook lastig als Kees niet eet. dan maak ik me ook snel zorgen...

Geplaatst

Heb bezoek uit nld. Die slapen allemaal nu nog. Maar storm was heel vrolijk om half zes wakker. Ooooh kijk eens wat voor een leuke geluidjes ik allemaal kan maken.

Ik ga werken op kerstavond. Een tussendoortje. Daar doe ik mijn collegas enorm plezier mee. En verder geen speciale plannen. Langlaufen, een vriendin opzoeken in levanger. Spannend, de allereerste keer logeren met storm. Ergens oudjaar vieren. Voordat de kinderen geboren waren zochten we altijd een plekje op ver weg van de 'beschaving'. Als het logeren goed gaat dan misschien naar en berghut met de kinderen, maar eentje die dan niet meer dan een paar uur van een weg afligt. Anders is het te lang voor storm om in de babybjørn te zitten. Oja, ben ook nog jarig, misschien iets leuks voor verzinnen. Vorig jaar een sledetocht gedaan met vriendinnen. Dat was super. Hmm, ik denk dat ik me misschien verwen met spa.

We doen iedere dag een kaarsje aan bij het eten (voor de kerstsfeer). Verder zijn we naar nog een liedjes zingen rond een kerstboom en kerstman komt ding geweest. Op de barnehagen was een poaard met slede en belletjes. Verder gaan we nog een boom zetten, die komt in noorwegen op 23 december in huis. Daarna eet je een bepaalde roompap en een schaaltje van de pap moet in de schuur gezet worden voor de kerstmannetjes. Ben benieuwd hoe het gaat met de boom en merel. Hebben jullie al een boom? Hoe gaat die combi?

Geplaatst

Wanneer ben je jarig ursela?

Ja wij hebben een boom de eerste dag kwam zoe heel blij met een kerstbal aan bal bal zei ze haha maar toen hebben we geZegd dat ze alleen maar kijken en nu zit ze er niet meer aan ze vond ook de cadeautjes eronder erg interessant we hadden natuurlijk net Sinterklaas gevierd mocht ze alles uitpakken en dat wilde ze nu weer haha

Geplaatst

Ik ga vandaag of morgen de boom zetten. We weten de plek nog niet zo goed, want we willen wel speelruimte en boom wat proberen te scheiden om ongelukjes te voorkomen...

Groot nieuws van mijn kant: Thomas is net zelf gaan staan! Ik ben zo trots en blij, eindelijk!

Geplaatst

Niet veel tijd om te reageren, maar Esk wauwww, Hoe goed is dat! Geweldig zeg!

Alles zijn gangetje hier, Lucas is nog ontzettend verkouden, hij hoest zo ontzettend veel, hij stikt er soms bijna in en moet bijna overgeven. Maar, wie is er niet verkouden met dit weer.

Toch vind ik het zo zielig voor hem, vooral als hij dus zo hoest en helemaal rood word en traantjes in zijn oogjes heeft.

Geplaatst

ESK, wat goed van Thomas. Natuurlijk ben je super trots!!!

Ik wilde deze foto toch ff met jullie delen. Onze boef nadat hij zelf spaghetti had zitten eten :-)

[ATTACH=CONFIG]3109[/ATTACH]

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden