Ga naar inhoud

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

Natasja, maandag alweer prikken, jeetje, de tijd gaat inderdaad snel. Wat fijn dat het met je moeder beterder gaat, ik snapte eerst de opmerking over de planken niet. Maar na het commentaar van dorine wel. Heftig als dit gezegd wordt. Aan de andere kant goed dat ze het uitspreekt, hopelijk kan ze hier hulp bij krijgen. Het helpt natuurlijk niet om je lichamelijk rot te voelen, hopelijk voelt ze zich snel beterder, zowel in haar lijf als in haar hoofd. Sterkte hiermee.

Kiet, foto gelukt? Hoe gaat het met de harde buiken? Heb je de tijd om je te gaan melden hier, ik vind het namelijk heel spannend worden!

Was raar, ik zag een fotootje van een lief pasgeboren meisje in ene ander topic en kreg meteen weer zin om die magische ogenblikken mee te maken, de eerste dagen met je kindje. Haha, we zijn echt compleet hoor maar ik begrijp die mensen met zes kinderen opeens veel beter.

Merel heeft ook af en toe periodes dat er eventjes geen land mee te bezeilen is. Gelukkig worden die afgewiseld door periodes dat ze superlief is.

Dorine, ik heb gisteren nog een sleetje erbij gekocht. Geen probleem om het te gebruiken. We hadden al twee babysleetjes en 1 houten en 1 racer met een stuurtje en nu nog een racer met een stuurtje maar dan eentje die laag bij de grond zit. Merel vind het leuk om een slee mee te nemen maar niet om er in te zitten. Maar dit weekend wilde ze eindleijk samen met mij in een slee, het was een sleetje van de buren. Meteen gisteren hetzelfde model geocht. Strakjes als het licht is gaan we kijken of dit succes herhaald kan worden. We hadden in een berg sneeuw een glijbaan gemaakt voor haar, dat vind ze echt dolle pret.

Ik zal nog een paar sneeuwfoto's plaatsen van afgelopen weekend. Krijg je misschien nog meer sneeuwpretzin, jullie zijn welkom hoor. Anderen ook. De beste maanden zijn hier maart, april. Want dan is het langer licht en is normaal gesproken de temperatuur hoger.

Merel en storm trekken steeds meer met elkaar op. Merel brengt storm altijd speeltjes en de laatste tijd legt ze hem veel uit in hara eigen brabbeltaaltje. Zo waren we vuurtje aan het stoken, kreeg hij ook een houtje van haar met uitleg. Zo schattig!

[ATTACH=CONFIG]3371[/ATTACH][ATTACH=CONFIG]3372[/ATTACH]

Rome, wanneer mag jij gaan testen?

• Reacties 4,2k
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

Kiet, volgens mij staat de foto er nog niet bij. Althans, ik zie hem niet :-)

Manlief heeft van het weekend de muur geschilderd en gisteren 1 v/d 2 gordijnen opgehangen. Daarna was het helaas te laat om te boren dus vanavond de overige gordijnen ophangen. Dan kunnen de meubeltjes weer op z'n plek en kan ik de kamer soppen.

Daarna aankleden met meiden-dingen dus het begint een beetje op te schieten...

Ursela, jullie kunnen de sleetjes idd goed gebruiken. Super hoor. Als ik jouw foto's zie moet ik steeds denken aan een vakantie in Lapland. Wij zijn daar in 2009 geweest en hebben echt allemaal van die 'winterse-activiteiten' gedaan. Langlaufen, dagtocht met sleeën, getrokken door Rendieren, dagtocht met husky-honden, sneeuwschoenlopen, dagtocht met sneeuwscooter etc etc. Dit was wel zo'n super gave vakantie. Als de kinderen wat groter zijn, zijn we dit zeker nog een keer van plan.

Geplaatst

Dames, heb het op dit moment zo te doen met Wessel. Hij heeft last van exceem op z'n armen (in de holtes) en daar ben ik 2 weken geleden voor naar de doctor gegaan. Hij heeft toen een hormoonzalf gekregen die ik niet langer mocht smeren dan 2 weken. Sinds afgelopen weekend krijgt hij veel last van bijwerkingen van die zalf. Hij krijgt over heel z'n lijf pukkeltjes en in z'n gezicht (lees rondom z'n mond) is dit het ergst. Ook merk ik dat z'n huid heel dun wordt, hij krijgt zelfs schilvertjes waar hij aan gaat trekken.

Gisteren opnieuw naar de doctor geweest maar we moeten toch nog ff doorsmeren omdat de exceemplekken waar we in eerste instantie voor gingen nog niet weg zijn. Er is niets te doen aan het krijgen van bijwerkingen, dit zal waarschijnlijk alleen nog maar erger worden.

Nu heeft hij naast die zalf ook een drankje gekregen tegen de jeuk waardoor hij er hopelijk minder aan gaat krabben en het dus sneller overgaat.

Ik vind het zo zielig. Als ik naar hem kijk en die uitslag in z'n gezicht zie kan ik wel janken. Waarschijnlijk vind ik het nu door al die zwangerschapshormonen erger dan dat ik het normaal zou vinden maar vind het echt verschrikkelijk om dit te blijven doen.

Zodra die exceem op z'n armen weg is kunnen we stoppen met die zalf en zullen de bijwerkingen (als het goed is) ook snel verdwijnen maar niemand weet hoelang dit gaat duren... Pfff..

Geplaatst

Ahh wat zielig voor Wessel!

Zit exceem bij jullie in de familie?

Ik ben net mijn slijmprop verloren! Bij zoe heb ik dat nooit gehad..

Geplaatst

Ohh trouwens ik ben helemaal trots want mijn meisje kan haar eigen naam zeggen als ik zeg wie ben jij zegt ze zoe goed hè!!

Geplaatst

WAAAAAAH KIET!!!!!!!

Deze waaah is dus bedoeld voor het nieuws dat je de slijmprop al verloren bent. Ooh spannend. Heel veel succes. Ik weet dat het niet hoeft te betekenen dat de bevalling snel begint maar er is toch iets aan het gebeueren.

Wat goed van zoe dat ze haar eigen naam kan zeggen. Hier moeten we lang wachten, de r is niet favoriet bij kleine kindjes.

Dorine, wat sneu van wessel. Ik zou het ook vreselijk vinden om dit te moeten doen. Ik hoop maar dat de jeuk snel wegtrekt. Heb je het idee dat de hormoonzalf werkt onder zijn oksels?

Dat klinkt als een heerlijke vakantie, wij wonen niet zo hoog in het noorden hoor. Je hebt meer gedaan dan ik, ik ben nog nooit met huskys op stap geweest. Dat moet hard werken zijn.

Natasja, hoe voel jij je?

Geplaatst

Ik ben vandaag hele dag in alkmaar mc geweest. Mijn moeder moest direct geopereerd. Gaatje in haar schedel om vocht en zo de druk te doen afnemen. Om 4.45 werd ik gebeld en net pas thuis. Zit ook nog andere zwelling, deze moet langzaam verdwijnen. Gaat deze complicaties geven dan kunnen ze daar niets aan doen en moeten we haar laten gaan. We gaan er natuurlijk niet van uit, maar houden het in ons achterhoofd. Sorry voor alweer een egoistisch berichtje van mijn zijde.Zal denk ik niet veel tijd hebben om te reageren.

Liefs voor jullie allen.

Zet em op Kiet

Geplaatst

spannend kiet!

Dorine mijn kleine meid ikzelf en grote meid hebben allen last van eczeem.

Die oudste is er nu zo goed als overheen gegroeid.

Jace die heeft het vooral in de holtes armen en benen boven armen en nek.

Ik heb ook een hormoonzalf voor haar ze heeft gelukkig geen last van bijwerkingen.

Maar ik gebruik het minimaal alleen als de eczeem echt te erg wordt smeer ik het een paar dagen en dan weer gewoon heel dik cetomacronol vaseline 2x daags.

Ze heeft trouwens vooral in de nacht last van jeuk. Zo sneu bij die kleintjes.

Ik heb ook wel eens zarqa gebruikt is homeopatisch werkte bij die oudste echt super!

Groetjes

Geplaatst

Helemaal niet ego Natasja, Maar begrijpelijk. Heel veel sterkte gewenst en een dikke knuffel.

Spannend Kiet, Wie weet..Succes alvast en hou ons op de hoogte.

Dorine, Wat zielig zeg voor Wessel, vreselijk om zo'n jeuk te hebben. Vooral om je kindje zo te zien en hij weet niet wat te doen. Ik hoop dat het snel weg trekt.

Geplaatst

natasja, heel veel sterkte met alles. Hopelijk krijgt je moeder geen complicaties.

Marchan, thx voor je reactie. ik smeer die hormoonzalf ook heel dun en totdat het ergste weg is maar dat wil deze keer dus maar niet weggaan. Voor de rest ook genoeg vaseline om het vettig te houden.

Kiet, spannend hoor. Zet hem op als het begint.

Geplaatst

Natasja, wat vreselijk eng. Sta je nog overeind?

Moet er niet aan denken dat ze nog thuis was geweest. Goed dat ze jou en johan heeft die aan de bel hebben getrokken.

Ik hoop mee dat er geen complicaties meer optreden. De emmer is nu allang vol. Ben boos, jouw moeder heeft al genoeg meegemaakt. STERKTE!

Geplaatst

Natasja, dat zijn geen ego-berichtjes. Ik kan me niet eens voorstellen wat je nu doormaakt. Ik hoop dat de operatie geholpen heeft en dat er verder geen complicaties meer optreden. Heel veel sterkte en ik denk aan je.

Geplaatst

O ja, Kiet, ik ben met Joris ook mijn slijmprop verloren en volgens mij was hij er ruim een week later! Spannend hoor!

Geplaatst

Hier de man van kiet, we zijn aan het bevallen (inleiden)

Vliezen zijn om 9 uur gebroken en er is gelijk een infuus aangelegd.

Geplaatst

4cm ontsluiting om 11uur en gelijk pijnbestrijdng via zelfbestuurde pomp.

Weeën worden vanaf 12.10 uur weer scherper, om 13.00uur komen ze weer kijken.

Geplaatst

Hoi meiden,

Om 13.50 ben ik bevallen van onze zoon hij heet Mason hij is 3460 gram en 51cm

Helaas heb ik veel bloedverlies dus moet ik in het ziekenhuis blijven.

De bevalling is goed gegaan maar was wel erg pijnlijk ze zeiden dat ze iets nieuws hadden ipv de ruggenprik een pompje dat hetzelfde werkte als de ruggenprik nou mooi niet het deed heel veel pijn en verdoofde eigenlijk niks. Maar dat ben ik al bijna vergeten bijna dan haha!

Geplaatst

Van Harte Gefeliciteerd met jullie zoon Mason! Hopelijk knap je zelf snel op (bloedverlies is niet leuk, daar kan je je inderdaad behoorlijk beroerd van voelen). Geniet van je kleine man en jullie gezin!

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden