Ga naar inhoud

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

Niet zo veel te melden hier.

En we zien elkaar nu ook op FB natuurlijk.

Spannend hoor de PSZ. Ze vindt het vast leuk, lekker met andere kinderen spelen. Maar afscheid nemen is moeilijk ... (hier ook nog steeds hoor, als mijn zus er niet is om haar aan te pakken).

Voor Milou is het trouwens bij die ene driftbui gebleven, ze was denk ik echt zwaar oververmoeid.

Ze wordt nu niet meer zo belachelijk vroeg wakker (ik had net zo'n speciaal slaaplampje gekocht en poef ... later wakker zonder lampje .. lol). Wel 's nachts paar keer wakker laatste tijd. Ik denk dat ze droomt.

Ze is ook bezig met meer woordjes tegelijk in een zin te plaatsen. Echt schattig: mam auto kitty twee, papa nee (in mama haar auto 2 hello kitty zonneschermpjes, in papa zijn auto niet).

Wij gaan zondag weer een weekje op vakantie, met mijn familie.

Esk, geniet nog van je vakantie!

(en Dorine natuurlijk ook, maar die leest dit niet op tijd denk ik)

• Reacties 4,2k
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

Lekker al die vakanties. Wat me eraan doet denken dat ik nog 3 (of 4?) weken vakantie moet openemen dit jaar...eens gaan regelen.

Fijn dat het bij die ene driftbui is gebeleven. Merel kan behoorlijk boos zijn af en toe maar driftig niet echt. Dat kan storm wel weer. Gaat hij op de grond liggen uit kwaadheid.

Ik zie jullie niet op fb....en heb weinig tijd om te schrijven. Maar denk aan jullie, haha, als je daar wat aan hebt?

Kiet, hoe gaat het met jou/jullie?

Annelies, ik moest lachen om jouw vertaling bij de zin van m.ilou, jij begrijpt als moeder (en vader ook) het beste wat je kind zegt in deze leeftijd. Ik vind het soms zo sneu voor merel dat ze al veel woordjes kent maar dat ze die niet verstaan op de barnehagen. Ze zegt nu ook langere woorden goed, zoals keukentafel, autostoeltje, etc. Het meest gebruikte woord is mama/papa. Hebben jullie kindjes dat ook, dat van alles gezegd moet worden van wie het is. Mama's sgoen, (schoen), papa's sgoen, stom sgoen, min sgoen. en dat herhaald zich dan met de jasjes, de broeken, de pakjes, de musten, de auto's, etc etc.

Ik betrap me erop dat ik zo'n moeder ben die heeeeeel erg trots is op haar kinderen. Dan vind ik het zo knap dat ze al luiervrij is (gaat nu ook goed op de barnehagen), dat ze puzzels maakt voor 3-jarigen, dat ze zo goed kan wandelen en bergen op kan klimmen, dat ze tekeningen maakt en zegt wat het is, dat ze heel goed met kraaltjes kan 'tekenen', etc. Haha, erg he????? Want als ik dan andere tweejarigen zien, blinken die allemaal in iets uit. En toch blijf ik stiekem merel heel knap vinden...

Geplaatst

Nou, als je dat zo opschrijft vind ik Merel ook heel knap :) Haha.

Denk wel dat elke moeder trots is op haar kind. Ik vind Milou altijd zo lekker slim en bijdehand. Ook trots op hoor.

Zoals pas mocht ze een koekje.

Mevrouw wou er twee.

Dat mocht niet, ze kreeg er 1.

Ze breekt hem doormidden en kijkt me triomfantelijk aan: zo .. twee!

Ze is nog niet bezig met wat van wie is, dat is denk ik weer een volgende fase. Ze kan ook nog niet zo heel veel woordjes zeggen (wel alles begrijpen). Milou is nu van het: Mij Doen!! Bij alles ... lol. Ik moet dus veel geduld hebben (en heb ik ook hoor).

Geplaatst

Knap van Merel hoor. Zou ook trots zijn.

Dési babbelt em ook aan: mama auto, papa auto, peeltuin oge klijbaan poepie halen :D (snoeperd), varen peeltuin eitie eten mond, oma bellen, Julie kool Roel kool, andere kindje slapen, NEE Dedi doen MIJ, IK doen, kukkie taan bouwe, Dedi tandepoete, etc. De S is nog moeilijk haha. Ze leest zelf al in haar uilenboekje. Alles is op het moment uil. Uil boom, uil buiten, buitenuil, mama kijt (verhaaltje) Dora uil, uilepoep hahaha zoooo koddig.

Geplaatst

Hier alles goed wij zijn ook lekker vrij woensdag naar dolfinarium geweest en nu net terug van het zwembad.

Zoë kan ook al goed praten alleen als er vreemde mensen bij zijn slaat ze dicht en zegt ze helemaal niks meer.

Geplaatst

Thomas praat ook al heel goed. Ik hoor inmiddels al flinke zinnetjes (Thonas boteham ete chocola passsta / Auto mama, lijkt op, is et nie (als we een auto zien die op de mijne lijkt) / Thonas speeltuin, glijbaan spelen). Echt erg leuk. Thomas is ook erg bezig met kleurtjes: rood, groen, roze, blauw, grijs, geel kent hij al goed en dat gaat bijna altijd goed. Ik vind het ook erg fijn dat hij kan aangeven wat er is (dorst, honger, pijn etc.).

Wel hier problemen met slapen. Niet willen en gewoon blijven huilen. Joris wordt daar dan weer wakker van en dan hebben we tot diep in de avond (tot na tienen is geen uitzondering) problemen met huilende kinderen. Vandaag hebben we voor een andere aanpak gekozen. Joris ligt nu op zolder (ver van Thomas) en Thomas gaan we leren dat het aan het einde van de dag ook het einde van de dag is (troosten en weer weg, geen aandacht, 5 minuten huilen, troosten, geen aandacht, 5 minuten huilen en zo gaan we maar door totdat hij het door heeft). Maar wonder boven wonder is hij nu dus stil! Voor het eerst in meer dan een week! Hopelijk blijft het zo...

Geplaatst

Dat klinkt als een verstandige (maar vermoeiende) aanpak. Wat frappant dat hij dan vandaag ineens wel gaat slapen!

Milou kan echt nog niet veel woorden, vandaag wel weer 1 bijgekomen, maar we zijn echt nog in de fase van elk woordje is er weer 1.

Ik kan niet wachten hoor, tot ze echt gaat praten. Het klinkt zo leuk wat jullie omschrijven.

Geplaatst

Nou, het werkte wel een half uur. Hij ligt nu een partij te krijsen boven. Ben er al 4 keer geweest. Ik vind het ook zo zielig, maar ik denk dat we er echt even doorheen moeten. Zo gauw ik op de kamer kom is hij stil... maar hij moet nu wel snel gaan slapen hoor, want anders zwicht ik (helaas)... vind dit wel erg moeilijk, hij krijst nu ook z'n longen uit zijn lijf...

Geplaatst

Moeilijk moeilijk.

Doorzetten hoor!

Al is vakantie mss niet helemaal de juiste plek ervoor. Of zijn jullie wel thuis?

Ik zou proberen hem in ieder geval niet van zijn kamer te halen .. maar echt moeilijk.

Geplaatst

We zijn thuis (gelukkig!). Hij lijkt het nu door te hebben. Hij bleef maar roepen "uit, uit" en "stoel", "liedje"... hij wilde duidelijk dat ik hem eruit zou halen en een liedje ging zingen. Dat deed ik namelijk hiervoor altijd, maar dan moet ik wel 30 keer terug en daar heb ik dus geen trek meer in. Ik geloof dat de boodschap over is gekomen, want zojuist ging hij na de aai over de bol liggen en slapen. Tenminste, vooralsnog is het weer stil boven. Poeh! Valt niet mee.

Geplaatst

Kan me voorstellen hoor, jullie doen het goed!

Volhouden.

Fijn dat het nu lijkt te werken ..

Geplaatst

Ja, dat vinden wij ook ;-) , hoewel manlief is gaan wandelen. Die kan er niet zo goed tegen. Ik baal daar een beetje van, maar ja, liever dat hij gaat wandelen dan dat hij zwicht...

Als Milou trouwens nu zoveel woordjes steeds oppikt, dan zal je zien dat ze binnenkort 2 woordjes gaat spreken. Bij Thomas heeft het ook heel lang geduurd voordat hij van 2 woordjes naar meerdere woordjes ging. Ik heb ooit 'ns gelezen dat de woordenschat tot een aantal woorden moet groeien voordat ze die overstap gaan maken. Ach, wij hebben ruim 22 maanden gewacht tot Thomas ging lopen (hij loopt nu pas sinds mei!), daar ontwikkelde Thomas zich wat langzamer in. Je merkt dat het met woordjes dus veel sneller gaat bij hem. Blijkbaar zit daar meer interesse in. Vermoedelijk heeft Milou weer andere dingen waar ze zich voor interesseert (klimmen, springen, fijne motoriek, etc.) en dan gaat taalontwikkeling in een ander tempo. Ik zie het verschil nu ook met Joris. Die trekt zich nu overal aan op en kan al zelf langs de bank lopen. Dat heeft Thomas nooit gekund, daar moesten we voor naar de fysio. Zo'n ander kind!

Geplaatst

Snap het goed van je man, mijn man kan ook niet tegen gehuil.

Maar die zet dan gewoon de babyfoon uit .. .daar hou ik dan weer niet zo van.

(is bijna nooit nodig trouwens)

Ja, vaak lees je dat of het een of het ander sterk is.

Milou is echt een kind van alles gemiddeld doen. Zo was en ben ik ook. Ben in veel dingen goed, maar nergens supergoed in.

Milou loopt nergens in achter, nergens in voor. Ze loopt wel goed overal mee mee denk ik. En dat is natuurlijk ook superfijn.

Maar vandaag met muziekles zo'n meisje dat 5 maanden jonger is en dat al 5 keer zoveel woordjes zegt ... En een ander kindje dat 1 week ouder is en wat al helemaal zindelijk is ...

Maar dat heb je met een 'in alles gemiddeld kind' dus niet .. en dat is ook helemaal niet erg. Maar moet ik mezelf dan wel eventjes vertellen.

Wat ik trouwens van mijn zusje hoor (zij is leidster bij Milou haar KDV) wat Milou wel bovengemiddeld heeft: gezichtsuitdrukkingen en gevoel voor humor. Dat zijn dingen die bijna nooit opvallen, maar vind het toch wel leuk.

Geplaatst

Dat ís ook leuk!

Tja, het is ook vaak je eigen verwachting. Ik heb het heel moeilijk gevonden dat Thomas zo achterliep met dat lopen. Ik had het echt het gevoel dat íeder ander kind het eerder kon dan Thomas (wat natuurlijk bijna ook zo was). Maar het heeft me wel geleerd dat het uiteindelijk ook helemaal niets uitmaakt of ze nou voor of achterlopen. Je bent trots op je kind, ongeacht wat hij of zij kan. Het heeft me hierin wel relaxter gemaakt trouwens. Ik merk ook dat het me minder uitmaakt of andere kindjes iets wel of niet kunnen. Als mijn kind maar blij en gelukkig is.

Geplaatst

Waar is die 'like' knop als je hem nodig hebt :)

Nog even heel wat anders, volgens mij nog niet verteld.

Ik ging woensdag met Milou op kraamvisite. Ze is de laatste tijd helemaal van de baby's en ze hield er maar niet over op: baby kijken ... enz enz.

Komen we daar: was het toch wel wat te eng ... hele tijd bij mij op schoot geplakt.

Op een gegeven moment ging ik even een youtube filmpje kijken (de nieuwe mama leende mijn draagdoeken en we zochten een goed oefenfilmpje) ... Milou ziet een baby en komt helemaal los.

Die echte baby 1 meter verderop op de bank, dat was hem niet zo, maar die youtube baby ... lol.

Pas toen we weggingen:

Baby mee?

Geplaatst

geniaal, milou met haar koekje!

Ik vind het ook heerlijk dat merel steeds meer duidelijk kan maken wat ze wil of wat ze voelt. Haha, terwijl ik dit schrijf komt storm met zijn buitenschoentje aan kruipen, hij geeft op zijn manier aan dat hij (net als merel en pappa op dit moment) naar buiten wil.

Maandag storm voor het eerst echt naar de barnehagen. Nog wel met mij erbij, ze hebben zo'n stappenplan dat je de eerste weken volgt. Ben benieuwd hoe het gaat.

Geplaatst

Hi,

Ken het probleem Esk van niet willen slapen. Ben ook toen na 3, 5, 8, 10, 15, 15, 15, 15 minuten gaan kijken totdat ze sliep. Een aantal dagen achter elkaar en daarna ging het weer goed. Even laten zien dat je dicht in de buurt bent, niets zeggen. Volhouden dus.

Dési kroop natuurlijk niet, maar is in grove motoriek wel wat achter hoor. Ze loopt lekker stijf, klautert stijf, kan nu pas een beetje springen op de trampo, kan nog niet fietsen op de driewieler en is lui haha. Praten doet ze dan wel weer goed (soms wel zes woorden achter elkaar). Ze puzzelt graag, weet hoe de iPad werkt (youtube, filmpjes, puzzeltjes en andere spelletjes), is nog steeds gek op Loco. Ach ja, ieder zijn ding en over een paar jaar kunnen ze allemaal hetzelfde toch.

Geplaatst

Dési vandaag naar psz geweest. Huilen dat ik wegging na 45 min, maar verder goed gegaan. Ze was met de lunch nog lekker druk, maar ligt nu heerlijk te tukken :-)

Geplaatst

Fijn he die uurtjes?! Super dat het goed ging op de psz.

Met storm vandaag ging het ok op de barnehagen maar ik was er de hele tijd nog bij. Toen ik naar de wc ging was het krijsen.

Geplaatst

Weer een mijlpaal de psz! Leuk hoor ze was zeker gesloopt?

Ah wat zielig dat storm moest huilen is hij altijd wel erg op jou gericht??

Geplaatst

Ze heeft van 12.15 tot 13.50 geslapen, boodschappen gedaan en nog naar de speeltuin geweest. Heerlijk zitten eten en om 7.15 naar bed. Kon de slaap niet echt vatten en is er nog een kwartiertje uit geweest. Dag verwerken.

Oeh Ursela, dat zal ff slikken zijn als je hem straks achter moet laten. Lijkt een beetje op D dat ze zo klein was en ik ging sporten. Gaat weer over. Heb je daar iets aan?

Geplaatst

tja, het zal inderdaad wel overgaan, ik verwacht dat hij als puber toch niet meer zal huilen als ik naar de wc ga...

haha. ja, storm is erg op mij gericht. de afgelopen weken is t gelukkig wat minder, daarvoor kon hij ook niet bij manlief zijn als ik er niet was zonder voortdurend te huilen. Dat ligt natuurlijk ook aan het feit dat hij niet veel bij anderen is geweest. Een soort vicieuze cirkel, hij krijst alleen maar als hij bij anderen is en daardoor is hij veel bij mij en daardoor, etc. Op zich een heel goed teken dat het met onze moeder-zoon band heel goed zit. Die vicieuze cirkel wordt nu doorbroken en ze zijn op het kdv erg goed en weten wat ze doen. Hier vind iedereen het erg vroeg voor storm om naar het kdv te gaan, haha, ik zit me altijd snel te verdedigen dat hij noors moet leren. Wat ook zo is.

Was dat een lang middagslaapje voor desi?

Nog plannen voor uitjes kiet? Hier krijgen we morgen bezoek uit nld, nu komen merels en storm andere oma en p. op bezoek.

Merel zit lekker naast me te bouwen met blokken, oh, totdat ik dit schreef, naar de wc.

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden