Ga naar inhoud

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

Haha, die van ons hebben ook zo hun streken hoor. Het is nog niet zo lang geleden dat het hier bij gaan slapen ook drama was, maar Thomas kan er niet uit en dus kan je het gedrag negeren :-). In de ochtend idem, meestal blijft Thomas gewoon op ons wachten. Hij ligt nog in zijn ledikantje.

• Reacties 4,2k
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

Wat een toestand Natasja met het slapen.

Je hoort het wel vaker. Ik geloof best dat het een fase is en waarschijnlijk niet eens zoveel met slapen te maken heeft. De meeste kindjes hebben nog wel hun middagslaap nodig toch, op deze leeftijd?

Ik wens je wijsheid en geduld!

Milou slaapt best goed. Ze ligt ook nog in het ledikantje en kan er dus ook niet uit. Sommige nachten wordt ze wel eens wakker, soms niet. Meestal wakker tussen 6.30u en 7.30u. Vroeger als ik er ben, ik heb te vaak toegegeven aan televisie kijken 's ochtends ... *schaam*

Verder gaat het hier wel echt goed.

Ze wil niet altijd even goed luisteren, maar ach, ik wil ook geen robotje.

Ze kan steeds beter spelen, eerst was het echt 2 minuten per dingetje, nu loopt dat wel wat op. Vandaag was ze een poosje lief aan het bouwen met Duplo. Ik ben nu aan het nadenken wat haar voor kerst te geven. Hebben jullie nog leuke ideen? Heb al wel een grote duplodoos boederij (was vet in de aanbieding bij Bol onlangs). Zit te denken aan puzzeltjes. Ze doet nu 1 bepaalde 6 stukjes puzzel de hele tijd, misschien daar nog wat van kopen.

Esk, heerlijk joh, dat Joris loopt! Knap van hem. Samen komen je 2 kids dan op een mooi gemiddelde qua beginnen met lopen toch :D

Ik wordt morgen door het ziekenhuis gebeld voor een IVF schema. Hoef niet aan de Lucrin, mag gewoon vanuit de pil starten. Dat zal ergens eind december gaan gebeuren. Spannend! En we gaan er gewoon voor.

Geplaatst

Sorry, per ongeluk dezelfde post als ik hierboven had gemaakt nog een keer geplaatst. Moet nog wennen aan mijn tablet, geloof ik....

Geplaatst

Probleem opgelost? Ledikant neergezet en ze is binnen 5 min in slaap gevallen :-) nu morgenochtend nog afwachten.

Wij kopen keukentje en hebben spelletje gekocht. Iets met visjes vangen. Dési heeft ook zo'n bakje met verschillende vormpjes in vier kleuren die ze in kaarten moet leggen, hele tijd zoet mee. Ook Bambino Loco is ze zoet mee, blokjes bouwen met Duplo, pap aan haar baby geven, spelen met klei, af en toe kleiren, boekje lezen, puzzelen

Spannend Annelies!!!

Hier ook tv in bed 's ochtends en pap uit een fles hahaha

Geplaatst

hei!

Spannend annelies! Eind december schrijf je, dan weet ik al een heel mooi kerstkadootje....

Ik ben nu bezig met het organiseren van een adventskalender. Ik heb op amazon een puzzel van barbapappa gekocht. We hebben er al eentje, die bestaat uit 9 kleinere puzzels die vind ze erg leuk om te maken en ze kan ze allemaal, ook zelf sorteren. Nu heb ik er weer eentje besteld die bestaat uit 9 puzzels, krijgt ze iedere dag een puzzeltje, heb ik al 9 dagen gevuld. Ik ga een lint ophangen en alle kadootjes vrolijk verpakken en met nummertjes aan het lint. Dat lint ga ik heeeeeel hoog ophangen. Dan nog wat rozijntjes inpakken, een paar sjokolade kerstmannetjes, en een duplopakketje, ook in delen zodat ze iedere dag iets ervan krijgt, de ene dag het hondje, de volgende dag de bloemetjes, zoiets. En een kleurboek, merel is gek op binnen de lijntjes te kleuren. Verder krijgt ze met kerst een fadderkindje, via plan kan je fadder (nlds woord kwijt?) worden, zie: https://www.plannederland.nl/sponsor-een-kind.

Dan krijg je allerlei info mbt het kindje dat je steunt. Leek me een goede manier om merel kennis te laten maken met andere landen/levens/werelden. Ik heb vorig jaar alle bekenden en vrienden waarvan wij kerstkadootjes krijgen een unicef kadootje gegeven. Ik was drittlei van het hoge geldverbruik hier met kerst, al dat kopen ging me zo tegenstaan. Ik vond het heel spannend en eng om te doen, ik wil niet bekend staan als moraalpolitie. Maar verschillende mensen zeiden dat het het leukste kadootje was wat ze hadden gekregen. Ik denk dat het samen met de kadootjes in de adventskalender en de kadootjes die ze van vrienden en familie gaat krijgen een mooi geheel is.

Merel kan enorm wil-sterk zijn. Zo heeft ze vanochtend 20 minuten (!) boven aan de trap staan krijsen omdat ze de tut op een ander plankje (waar ze zelf niet bijkan) wilde leggen. Uiteindelijk legde ze hem toch zelf weg...pfff Ze heeft dagen dat ik al smiddags helemaal uitgeput ben van het krijsen en drammen. Manlief denkt dat ze extreem is hierin maar ik denk dat het meevalt en veel erger kan. Ze is de laatste tijd heel lief met storm helpen.

Hier alleen savonds na het eten max een halfuurtje tv. Daar ben ik streng mee geweest. Net als met de tut. Maar ik heb daarentegen vaak toegegeven op andere gebieden, zo mocht merel na heel lang drammen zelf een lepeltje uitzoeken voor in de pap (nadat ze er twee andere met pap en al had weggesmeten)

Geplaatst

Hier vaak tv na het avondeten (of tijdens het koken). Dan wel een DVD van bijvoorbeeld BabyTV (vinden ze allebei leuk) of Het Zandkasteel. En Sesamstraat. Verder mag overdag de tv niet aan van ons.

Over het algemeen is Thomas niet zo moeilijk. Ik heb weinig strijd met hem. Nou moet ik zeggen dat ik vaak de strijd niet aan ga omdat het mij verder ook om het even is. En als het mij wel uitmaakt, dan gebeurt het gewoon niet. Ik geloof dat Thomas dat ook prima doorheeft. Hoewel ik ook wel eens met een recalcitrante peuter op straat sta of in de winkel.

Wij doen zelf hier nog niet aan Sinterklaas. Ik geloof dat Thomas er nog helemaal niet mee bezig is, dus dit jaar komt Sint nog alleen bij de opa's en oma's. Volgend jaar doen we dan wel pakjesavond thuis, want dan is hij 3,5 en zal hij zeker weten dat er een Sinterklaas is. Hier komen dit jaar vooral pakjes die "bad" als thema hebben, aangezien we veel ander speelgoed al hebben en het ook wel leuk is om in bad wat anders te kunnen aanbieden.

Geplaatst

Wij vieren thuis ook geen Sinterklaas, maar vast wel ergens.

Ik heb vandaag wat kadootjes gekocht. 2 puzzels, een nijntje kwartet, nijntje steekkralen (ofzo iets) en een aqua doodle. Genoeg leuke dingetjes waar ze zich hopelijk mee kan vermaken.

Ursela, vind het leuk om te lezen over je 'goede doelen' plannen. Ik wil er zelf ook graag wat mee, maar vind het moeilijk wat. Ik wil Milou wel graag bewust opvoeden, maar wanneer begin je daarmee?

We hebben al wel besloten dat als ze wat ouder is en geld vraagt voor haar verjaardag, dat ze dan een X % aan een goed doel moet geven.

En dat we TZT haar speelgoed samen uitzoeken om weg te geven aan arme kindjes.

Ik vind zo'n fosterkindje een heel goed idee. Ga ik ook naar kijken, maar denk dat ik nog een jaartje wacht, nu snapt ze het nog niet denk ik.

Unicefkadootjes zijn leuk. Ik heb wel eens iets van Oxfam Novib gegeven, een geit ofzo was dat geloof ik. Denk dat veel mensen al ZOveel spullen hebben, dat ze ook net zo lief een waardevol iets krijgen.

Dat is ook zo fijn aan die conventie waar ik was en het bijbehorende goede doel: je weet dat je bijdrage, hoe klein ook, goed terecht komt. Er blijft echt niks aan de strijkstok hangen en ze ondersteunen vooral lokaal. Bovendien koppelen ze periodiek heel concreet terug (op de conventie vertelde ze er heel mooi over).

Ik herken het gedrag van Merel overigens niet zo. Maar soms denk ik dat ik te veel goed vind. Ik vind het lastig hoor. Ben halverwege in m'n opvoedboek (het is nogal taai engels) en dat geeft wel wat houvast.

Vandaag helaas niet gebeld door het ziekenhuis. Morgen maar afwachten nog. Het maakt verder niet uit, maar wil wel graag weten waar ik aan toe ben.

Fijn weekend!

Geplaatst

Zoë wilde een tijdje smiddags niet meer slapen dat heb ik zo gelaten en dan was ze om 5 uur heel erg moe en 1,5 week geleden zei ze dat ze wel wilde slapen en nu slaapt ze elke dag weer tussen de middag.

verder worden ze allebei wel eerder wakker sinds die nieuwe tijd worden ze rond half 7 wakker ik hoop dat dat nog wat bijtrekt naar 7 uur

Zoë heeft de waterpokken zo zielig!

Geplaatst

Wij vieren wel Sinterklaas elk jaar sinds zoë geboren is al gedaan en dit jaar is ze er helemaal mee bezig als ze een plaatje ziet van Sinterklaas of zwarte piet is ze helemaal enthousiast en zegt ze sinterklaaaas en liedjes zingen! We gaan ook naar de intocht van Sinterklaas. En gaan 1 dec pakjesavond(alleen dan overdag haha) vieren

Geplaatst

Aw, wat leuk dat Zoe al zo 'into' Sinterklaas is! Schattig hoor.

Balen van de waterpokken, ook al moet het een keer. Beterschap!

Geplaatst

ik ben al een tijdje aan het prutten met mijn tablet, maar ik geloof dat ik het nu toch voor elkaar heb. Ik stop er een fotobij van Joris in het pyamaatje dat Joris van Ursula heeft gekregen tijdens onze meet afgelopen februari. Inmiddels past hij erin, is het niet schattig en cool?

[ATTACH=CONFIG]4780[/ATTACH]

Geplaatst

wat lijkt joris op thomas! En cliche, maar realiseer me dit vaak, wat gaat het snel. Op de meet was joris nog een klein popke dat in de wagen lag/zat en nu.....

Sneu, waterpokken. Heeft zoe er veel last van?

We mochten vandaag tot 07.18 slapen. HALLELUJA! Op zaterdag nog wel, bof bof.

Gisteren gingen we eten en merel wilde op de bank boekje blijven lezen en was ook al een kwartier om haar smokk aan het zeuren. Boekje weggelegd, mocht ze na het eten weer mee verder en smokk pas als ze ging slapen. Ojjoj, zo boos. De tranen knalden uit haar kop, zo sneu om te zien, ze raakte helemaal over haar toeren uit onmacht. Haar toen maar in de kamer gelaten, mocht ze daar krijsen (de kamer en keuken zijn open verbonden, er ging dus geen deur dicht of zo). Storm ging uiteindelijk ook krijsen omdat hij overstuur raakte van merel haar gekrijs. Zo'n gezellige maaltijd. Ze at alter nog wel wat op. En toen ik het erover had, over haar gevoelens praatte, kregen ik en papa allebei een knuffel en zei ze sorry. Dat vond ik heel bijzonder, kwam ze uit zichzelf mee. Ze had geen standje oid gekregen want het was duidelijk dat ze helemaal overwelgd werd door gevoelens/onmacht/boosheid.

Geplaatst

Natasja, hoe gaat het slapen van D nu? Hier is het big veel meer drama. Overdag slaapt W niet meer en 's-avonds wil hij niet slapen. Zodra we van zijn kamer af gaan begint hij te krijsen dat hij niet wil slapen. Daarna komt hij uit zijn bed en slaat bijna de deur uit het kozijn. Ik kan hem best lang laten liggen maar ook voor mij is de grens bereikt. Gisteren van 21 uur tot 01.30 uur achter zijn deur liggen huilen en krijsen. Dat is toch niet normaal meer, 4,5 uur! Uiteindelijk bij ons in bed gelegd en dan slaapt hij na 10 seconden. Ik wil hem eigenlijk niet in ons bed maar wordt er moedeloos van. Ik moet er uiterlijk om 5.30 uur uit en ben gebroken na zulke nachten. Wij hebben het campingbedje al geprobeerd maar daar gaat hij zo te keer dat hij bijna met het hele bed omvalt. Soms gast hij 's-avonds goed naar bed maar wordt hij 's-nachts panisch wakker en gaat zo door het lint. Licht aanlaten helpt niet en terug op bed leggen zonder iets te zeggen helpt ook niet.

Geplaatst

Ah gos, die Merel. Het is ook niet niks om 2 te zijn.

Ik herken het wel, alleen Milou blijft er nog wat minder in hangen. Maar je ziet gewoon de onmacht soms.

Jee Dorine, wat een ommekeer van Wessel ineens. Het klinkt wel heel heftig.

Lijkt me ook zo lastig om te bepalen waar dit gedrag vandaan komt: roep om aandacht, of 'gewoon' uitproberen, of nog iets anders.

Kan me goed voorstellen dat je hem in bed genomen heeft, 4,5 uur is wel echt extreem lang. Het is bijna knap van hem.

Hoe is het gisteren gegaan?

Ik hoop dat het beter wordt. Vast wel natuurlijk, maar nu zit je er even mee.

Milou gaat nog steeds graag slapen, met vlagen wordt ze soms wel een paar keer wakker 's nachts. Ze geeft nu zelfs af en toe aan dat ze wil slapen. Ze lag er nu 18.45u al in, vroegste ooit. Maar sinds ze op het KDV op de peutergroep zit, slaapt ze daar niet echt meer (keten!), dus ze is moe.

Ben benieuwd wat morgenochtend brengt.

Verder nog geen nieuws van het ziekenhuis. We hebben soort van gereserveerd startplek in januari, maar de planning was nog niet gemaakt, liep niet helemaal goed. Dus ik ben heel benieuwd wanneer ik precies mag starten.

Mijn man heeft het helaas nog steeds heel druk en is daardoor een tikkie overspannenachtig. Maar ja, we gaan het er ook niet om uitstellen.

Geplaatst

Hoi,

Dorine, we hebben het ledikantje weer neergezet en laten haar niet langer dan 1,5 uur slapen en niet meer na 14.00 uur. Dési gaat om 19.30 naar bed. Tussen de middag tussen 11.45-12.30. Ze slaapt nu weer goed. Soms direct en soms nog praten in bed. Ze klimt er niet uit iig.

Ook hebben we een Nijntje slaaptrainer. Als D naar bed gaat dan gaat Nijntje ook slapen (oogjes gaan dicht) om 6.50 gaan Nijntje haar oogjes open en mag ze bij ons in bed. Eerst natuurlijk op haar wakker wordt tijd gezet (6.10) ze lag toen nog in gewone bed en mocht toen ook pas om 6.10 bij ons id slaapkamer komen. En inmiddels gaan Nijntje haar oogjes om 6.50 open. Ze roept dan vanuit haar ledikant: mama, mama, Nijntje wakker wordt, Nijntje oogjes open. We laten haar dus nog maar even in het ledikantje liggen.

Heb toen wel cb gebeld over het weer terugleggen in haar ledikantje. Hadden haar al een keer 35x teruggelegd zonder iets te zeggen, haar op de gang laten zitten (negeren dus) etc. We waren op de goede weg. Het is een fase die heel lang kan duren zei ze.

Wij willen er niet aan beginnen dat ze in ons bed slaapt, maar kan me zo voorstellen dat je gebroken bent.

Geplaatst

Hoi hoi.

Gisteren is hij gaan slapen zonder ook maar 1 kick te geven en daarna heeft hij de hele nacht doorgeslapen. Nu net 15 minuutjes krijsen en nu ligt hij ook lekker te slapen.

We zullen zien hoe de nacht verder gaat

Geplaatst

Hopelijk een goede nacht.

Die slaaptrainer werkt bij ons helaas niet. Ze neemt hem gewoon mee naar onze kamer. Maar we hebben geen grote problemen met inslapen, het vroege wakker worden is hier vaker een probleem. Maar gelukkig is het de laatste tijd vaker tussen 6 en 7 dan ervoor.

Merel wil overdag vaak niet meer slapen. Ze zegt dat ze niet moe is, terwijl alle tekenen daar zijn zoals niets is goed, kort lontje, etc. Wat ik dan zeg is nee, je hoeft niet te gana slapen, maar je mag boven op mama's bed met de smokk een boekje lezen. Dat vind ze fijn, de smokk hebben en in mama's bed kruipen. Tot nu toe wil ze dat wel, valt ze toch in slaap, ik laat haar niet langer dan 2 uur slapen. Meestal is ze na een uurtje al wakker.

Laatst hoorde ik een slaapdeskundige aan het woord op de radio. Die vertelde dat vroege vogels moeilijk zijn te verbeteren, slaaptrainer is het enige wat kan werken maar zowel ouderen (bejaarden) als kleine kinderen hebben een natuurlijke slaapritme waarbij rond vijf uur heel licht of niet geslapen wordt.Dit zie ik inderdaad op mijn werk ook. Vooral als ze de 85 gepasseerd zijn. (zou een nijntje wekker dan nog werken?)

Over moeilijk inslapen van kinderen (die ook net hun middagslaapje uitgroeien) vertelde hij dat het belangrijk was om ze extra vroeg naar bed te brengen. Dit omdat ze toch nog een x aantal uur slaap nodig hebben. Vaste rituelen. Nooit de deur dichtdoen. Met het laatste bedoelde hij dat een kind op die leeftijd om verschillende redenen niet alleen op een slaapkamer wil zijn, angst voor donker, alleen, dromen, etc. Achter een deur sluiten zou die angst alleen maar versterken. En volhouden, vooral dit laatste is moeilijk, geen van de technieken zijn wondermiddelen en ieder kind is anders. Met volhouden bedoelde hij dat je een maatregel in ieder geval een week moest proberen voordat je eventueel resultaat ziet. Oja, hij vertelde ook nog dat het bij zommige kinderen helpt om juist een half uur voor het slapen gaan nog iets te eten, dit omdat het een lange slaapperiode is en sommige kinderen een snellere verbranding hebben en wakker worden van een hongergevoel.

Maja, het blijft in het duister rondtasten, hopelijk gata het vanzelf over, toch het beste en makkelijkste!

Hier gaat alles ok, storm gaat steeds meer woordjes zeggen. Kapot, stoel, barbapappa, barbalala, koelkast, ijs, uil is o.a. aan zijn repertoire toegevoegd.

Nu zo merel naar de barnehagen brengen. Ze heeft het daar nog meer naar haar zin.

Geplaatst

Oja, merel heeft dankjewel geleerd, takk zegt ze als ze iets krijgt. Maar ze snapt het nog niet helemaal...ze pakte zelf een banaan, en zei takk. Ik pakte hem af en vertelde haar dat ze het eerst moet vragen als ze iets van het aanrecht wil pakken. Maar mama, ik zei takk!

Geplaatst

Nou, ben blij dat wij geen slaapproblemen hebben, klinkt heel vervelend. Ook al die regels die dan het beste zijn ... pfff. Maar kan nog komen, Milou is natuurlijk de jongste hier.

Vanochtend na 7.00 wakker ... ruim 12 uur geslapen dus, met 1 keer huilen om 21.00u. Goede nacht voor haar en voor ons dus.

Dorine, fijn dat het 2 avonden beter is gegaan. Hopelijk iets eenmaligs.

Milou zegt trouwens ook wel eens dat ze niet wil slapen als ze in bed ligt. Dan zeg ik altijd: OK, je hoeft niet te slapen, ga maar gewoon lekker liggen. En daarna hoor ik haar uren niet meer .. haha.

Wat knap dat Storm zoveel woorden zegt al! Bijna net zoveel als Milou ... haha.

Geplaatst

Haha ... die Merel. Goed bedacht.

Wij zijn ook bezig met dank je wel.

Alsjeblieft snapt ze al heel goed, zoveel bij als ze iets geeft, of als ze iets heel graag wil. Ze zegt epieng ... zo schattig.

Dank je snap ze nog niet zo goed, ze zegt het wel na.

Geplaatst

Wat ontzettend vervelend voor jullie, Dorine. Ik hoop dat hij het nu doorheeft en dat de normale avonden weer terug komen. Ik ben me serieus aan het bedenken dat we voorlopig nog maar even moeten wachten met een bedje. Ledikantje gaat hier prima en ik heb (nog) geen zin in toestanden. Wat Ursula schreef over volhouden is ook wat mij verteld is toen ik een tijdje terug ook moeite had met Thomas (en Joris tegelijkertijd, is ook zo fijn... not). Een peuter houdt van publiek. Publiek weg, dan houdt het gedrag op, maar je moet dat terugleggen dan misschien wel 2 weken (!) volhouden. Ik weet niet of je daar op zit te wachten... Wij hebben wekenlang drama gehad bij het gaan slapen, maar toen ik de negeer-en-aai-over-de-bolmethode heb toegepast was het met 2 avonden gepiept.

Geplaatst

Ursela, je boekjes zijn gisteren al aangekomen!

Vandaag opgehaald bij de buren, samen met Milou uitgepakt. Ze was heeeel enthousiast. Oooooohhhhhh (zoveel boekjes tegelijk) en moooooi.

Na het slapen gaan we vast wel lezen. Ik laat je weten of ze ze leuk vindt, maar ik verwacht van wel. Ze is op het moment best into Nijntje.

Super bedankt hoor! Ook voor de leuke kaart erbij :) Ik heb Milou uitgelegd van wie die was, dat vond ze heel apart.

Geplaatst

Nou, ik ben hier hele dagen Nijntje boekjes aan het voorlezen! *nog een keer* haha.

Ze zijn best lang, iets van 10 bladzijdes met allemaal 4 regels voorlezen, maar het is nu precies goed voor haar concentratie.

Ik vind het helemaal leuk!

Geplaatst

Hi, hier ook al een tijdje asjeblieft, dankjewel, sorry mama 😄 etc. Dési praat best al goed en is net een spons met het onthouden van woorden. Ben best wel een trotse moeder.

Slapen en wakker worden gaat super. Afgelopen zaterdag hadden we een 'forum kindjes' met ouders op visite Daan1980, ze bleven slapen en Dési sliep op haar bed in onze kamer. 2x eruit geweest en ik vond haar om 20.30 slapend voor ons bed. Weer teruggelegd. Nijntje stond voor 's ochtends om 7.45. Mevrouw was om 7 uur wakker, klein lichtje aan om te kijken of Nijntje al wakker was. Uiteindelijk op haar knietjes voor Nijntje zitten. Pas dat Nijntje wakker werd riep ze ons. Niet bij ons aan het bed geweest en dat terwijl wij 2 meter van haar bedje af sliepen!!!

Vanochtend weer in eigen kamertje en ledikantje. Mijn wekker om 7.15 en hare om 7.30. Ze riep me netjes om 7.30. Heerlijk dat Nijntje zo een indruk op haar maakt hahaha

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden