Ga naar inhoud

Aanbevolen Berichten

• Reacties 4,2k
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

Dorine en Kiet, Ahh, Wat schattig zeg!

Ik was net aan het bellen en dan merk ik dat hij echt dingen gaat doen die niet mogen.

Geplaatst

Hoi, was even een tijdje druk met mijn mama, werk, huishouden, huis, Dési etc. Had niet echt puf te reageren. Moet even de juiste draai vinden met drie dagen werken erbij. Heb wel al jullie verhalen gelezen. Sommigme herkenbaar :-).

Sorry als ik niet overal op reageer.

Dési loopt inmiddels als een kievit door het huis, ze draait rondjes, laat zich op haar billen vallen als ze wil zitten en probeert nu de trap op te klimmen. Als ze ergens zit met de mogelijkheid zich op te trekken dan probeert ze dat. En als ze ergens zit met niets om haar heen dan probeert ze het nu vanaf knietjes en handen. Dat vindt ze nog steeds waardeloos en dan wordt ze gefrustreerd en boos. Dan moet ik uiteindelijk helpen.

Ze praat nog niet veel. Zegt mama, soms papa, bal, hey, die, boe, kiek (van kiekkiek), mau (van miauw), tiek en soms tak (dat zegt ze als we vragen wat de klok doet) en nog wel een paar dingen. Vandaag had ze de telefoon aan haar oor en zegt iets wat op hallo lijkt. De hond Aswan is anna, oma is mmm ma. Verder begrijpt ze meer dan ze kan zeggen.

De telefoon is ook hier favoriet. Ze komt ook vaak met een boekje aanlopen.

Ze kan heel erg huilen als ik 'nee' tegen haar zeg. Drama queen ;-) sinds van de week knikt ze ook 'ja'. Nee kent E al lang. Ze kan best hard slaan. Dan kijk ik haar boos aan. Ze mept eerst bijv de hond, dan zeg ik dat ze zachtjes moet doen en dan hoor en zie je 'aai aai'.

Geplaatst

Ff verzonden, want straks is het weg.

Ze heeft tegenwoordig moeite met in slaap komen. Lijkt wel dat ze dit heeft sinds ze loopt of sinds ik werk. Priberen haar in bed te houden. Ze is vandaag niet lekker (vanmiddag 39,1) om 19.30 naar bed gegaan. Sinds 21u horen we haar weer. Erg onrustig lijkt wel.

Sorry, moet ff bij haar kijken.

Geplaatst

Natasja, goed dat je afsluit met je excuses aanbieden...want dat kan natuurlijk niet, dit topic in de steek alten om bij je kleine meisje te gaan kijken..:happy11: (-;

Ik hoop dat ze nog goed is gaan slapen.

Hier was storm om 5 ur wakker voor een voeding, maar hij kreeg daarna zoveel last van zijn buikje, dat ik verschillende ladingen zure melk over mij heb gekregen. Nu slaapt hij weer maar is madam wakker. Ze speelt nu met haar hondje, ze heeft een hondje aan een touwtje wat kwispelt en geluid maakt als je het voorttrekt, dat vind ze super leuk. Ook de telefoon is erg interessant, ze 'praat' tegen haar eigen speeltelefoon. We hebben geen vaste telefoon. Het aller allerliefste plukt ze buiten besjes, het is jammer dat het bessenseizoen nu een beetje aan het einde aan het lopen is, maar ze is er zo goed in geworden dat ze steeds nieuwe blauwe bessen vind. Op de 1 of andere manier heeft ze bedacht alle paddestoelen plat te stampen. Misschien omdat we ernaar hebben gewezen en bah zeiden. Ik vind dat vooralsnog prima, stopt ze ze in ieder geval niet in haar mond.

Natasja, wat goed dat desi al ja kan knikken, dat proberen we merel aan te leren maar zonder resultaat. Merel doet precies hetzelfde, maar dan met haar broertje, eerst slaan, en ze weet dat het niet mag, dus komt er een aai achteraan.

Storm gisteren gemeten en goedgekeurd (kinderarts, doen ze hier rond 6 weken). Ruim 6 kilo en 63 cm alweer. Ze hebben daar aankleedkussens voor een hele grote spiegel, hij lag op zijn buikje met zijn hoofdje omhoog (goed he!) daarin te kijken, ging hij allemaal praten en lachen tegen zichzelf, zo grappig.

Dorine, gelukkig dat jij en je partner goed kunnen omgaan met de ziekte van zijn moeder. Er zal inderdaad nu een zware tijd komen (alweer), nu er steeds een nieuw moment komt dat iets een jaar geleden was. Dat opgeteld bij de herfst en de donkere dagen wens ik je sterkte!

Heerlijk om je verhaal te lezen over wessel en jouw koken, doet me goed om te lezen dat die taferelen niet alleen in huize ursela plaatsvinden. Ik zet merel in de woonkamer tijdens het koken (hebben ene rekje tussen de keuken en woonkamer omdat ik ongelukjes wil voorkomen). Nou, zodra dat rekje dichtgaat is het krijsen. Gaat storm lekker meedoen. Pff, daarom maak ik tegenwoordig vaak al sochtends het eten zodat ik het alleen nog maar aan hoef te zetten. Ik weet dat ze er eigenlijk aan moet wennen maar heb daar (nog?) niet de energie voor. Liever een rustiger kookmoment op een ander tijdstip.

Heerlijk, zo'n slaapkopje, milou. Wat voor boekjes vind ze het leukste? Merel heeft ene duidelijke voorkeur voor boekjes met foto's van dingen, mensen of dieren (niet getekend).

[ATTACH=CONFIG]2478[/ATTACH]

Rome, Genieten van alles wat lucas kan, heerlijk als hij zo bezig kan zijn. Het valt mij op dat hij echt al veel bewegingen kan, zoals rondjes draaien, huppelen, etc, daar is hij best vlot mee.

Geplaatst

Hoi meiden,

@Dorine, veel sterkte.

@Tessa, spannend, ik ga voor je duimen!

Leuk om al die (soms herkenbare) verhalen van jullie te lezen over de eigen willetjes.

Hier even een berichtje voordat we morgen vertrekken. Julian zijn voortandjes zijn eindelijk door! Tegelijkertijd, dus nu heeft hij met 15 maanden toch eindelijk 4 tandjes!

Hij huilt ook als hij zijn zin niet krijgt en wil altijd alles doen wat wij doen. Hij kijkt graag mee met koken en om het gekrijs te voorkomen, zit hij vaak bij mij op het aanrecht. Heel gezellig.

Tot over 2 weken.

Lfs,

Nienke

Geplaatst

Kiet, Hij vind de huistelefoon en onze mobiele telefoons geweldig, het mag alleen niet van mij :-) Toch pakt hij elke keer de huistelefoon en doet hem ook aan zijn oor en zegt iets in de trand van Hallo. Ook als ik zeg, zullen we Oma even bellen, pakt hij de telefoon en geeft hem vervolgens meestal aan mij om Oma te bellen. Ook heeft hij knopjes ontdekt van zijn speelgoed om het aan te zetten en de tv zet hij nu steeds aan en uit, ahumm.

Herkenbaar om te lezen dat de meeste kindjes toch vrij driftig kunnen worden, soms denk ik dat Lucas de enige is als ik er in mijn omgeving naar vraag.

Natasja,Beterschap, gaat het weer iets beter met haar? Ik vind dat ze al veel woordjes kan zeggen. Ik lees lucas voor hij naar bed gaat voor uit zijn favoriete barbapappa boekje en dan wijst hij van alles aan en benoem ik het. Gisteren zij hij Baba, baba en hij bedoelde daarmee dus barbapapa. Een allerte Papa die het opmerkte, want ik dacht was lult hij nou weer, ha, ha..

Ursela, Dus ze wisselen elkaar heerlijk af met slapen. Zielig hoor die krampjes, hopen dat het snel minder word.Fietsen met de beentjes hielp bij Lucas goed. Grappig dat ze zo met het hondje rondloopt. Lucas heeft er een voor zijn verjaardag gehad en loopt er soms mee rond, maar de hond vind hem dan helamaal leuk en loopt er ook achteraan. Leuk he, steeds weer nieuwe ontwikkelingen van die kleintjes? Leuke foto.

Nienke, Geniet van je vakantie. Het is daar vast beter weer dan hier op dit moment.

Annelies, Fijn dat alles zo goed gaat met Milou. En wat heerlijk dat ze zo'n slaapkop is.

Esk, Hoe gaat het met jou? En natuurlijk met de rest??

Geplaatst

[ATTACH=CONFIG]2525[/ATTACH]

Hoi Meiden, Wij zijn vanmiddag even heerlijk naar het bos geweest. Lucas vond het geweldig zijn eerste keer in het grote bos, knapperd he :-) . Hierbij dus even een foto'tje!

Nog meer meiden met leuke foto's??

Esk, Hoe gaat het met Thomas en Joris? Vind je het zwaar 2 kleintjes?

Geplaatst

Leuke foto! Wij gaan ook regelmatig naar het bos en Thomas vind het ook altijd leuk (hoewel hij nog in de wandelwagen zit omdat hij niet loopt)...

Ik vind het helemaal niet zwaar met twee kleintjes. Wel ben ik nu natuurlijk erg gebonden, want ik moet maar net 2 kinderen wakker hebben als ik ergens heen wil. In de middag is dat nogal 's lastig, Thomas slaapt en Joris is wakker en vice versa... wakker maken vind ik altijd zo zielig, doe ik alleen als het echt moet... En net als vandaag, zo'n regendag, is erg vervelend, want dan kunnen we er moeilijker op uit. Normaal gaan we meer wandelen en dan kom je nog 's ergens. Maar dat zal met de maanden wel makkelijker gaan worden. Volgend jaar slapen ze alletwee alleen nog in de middag en dan kan je makkelijker iets gaan doen. En over anderhalf jaar heb ik twee lopende kinderen, dan wordt het helemaal handig!

Zelf ben ik nog hardstikke aan het ontzwangeren, ben soms chagrijnig om niks en het is net zo snel weer voorbij. Ik hoop dat het snel beter gaat, vind dit behoorlijk vervelend. En moe natuurlijk, voorlopig nog nachtvoedingen en hoewel Joris maar 1 x per nacht komt, breekt dat toch een beetje op. Kan bijna niet wachten tot ik weer een nacht van 6+ uur kan maken. Maar verder loopt het hier gesmeerd. Joris is een lief manneke dat weinig huilt en erg tevreden is. En Thomas is momenteel in zo'n leuke fase, daar kan ik echt van genieten!

Geplaatst

Fijn dat het zo goed gaat Esk! En de nachten komen vanzelf wel weer, ik vond de nachten toen zelf ook erg pittig, heb echt mijn rust nodig. Mijn man heeft daar veel minder moeite mee. Ben je bij de tweede een stuk relaxer? Ik was bij Lucas soms wel onzeker en denk dat bij een tweede je al veel weet en herkend, zodat het gemakkelijker gaat. Het lijkt mij geweldig om 2 kindjes kort op elkaar te hebben, dubbel genieten. Ik kan ook zo enorm genieten van Lucas, dat gevoel is onbeschrijfelijk. Dan voel ik me zo rijk.

Hij krijgt weer een tandje, zijn snijtandje en volgens mij volgen er meer. Weer verhoging en niet in zijn hum, erg aanhankelijk.

Geplaatst

Wat een schattige rode laarsjes van lucas!

Merel is ook verzot op het bos (wat in de achtertuin begint), ze wil het liefst niet op de paadjes lopen maar ernaast of beter nog er vandaan, want daar zijn veel meer spannende dingen te zien en ontdekken.

Fijn esk dat het zo goed gaat. Hier zit ik nog op minimaal 2, en vaak drie voedingen in de nacht. Ben daardoor erg vergeetachtig geworden. je bent inderdaad veel meer gebonden. Dat vond ik al met 1 kindje, toen merel nog zo klein was en vooral in de winter als het te koud was (voor haar) om naar buiten te gaan. Maar zoals met alles in het leven, dit ligt aan de keuzes die je maakt in je leven, kan niet zeuren om de consequenties. En zou ook niet anders willen! Want het is zoals jij en rome zeggen, een rijkdom.

De eerste sneeuw is gevallen gisteren, die smelt nu weer weg. Ben benieuwd hoe merel er dit jaar op reageert. Gisteren was ik op bezoek bij een vriendin in het dal en daar was nog geen sneeuw, ook de barnehagen ligt wat lager en die is ook sneeuwvrij, moet nog even wachten op een nieuwe lading. Die wat mij betrefd nog op zich mag laten wachten.

Geplaatst

ESK, klinkt alsof het echt lekker gaat bij jullie. En Joris maar 1 voeding in de nacht, dat is best al wel luxe toch?

Ursela, heerlijk die eerste sneeuw. Ik ben ook verzot op sneeuw en vind het super jammer dat we dit jaar onze wintersport over moeten slaan. Maar ja, dat is ook een consequentie van een keuze.. hahaha

Nienke, jij bent nu lekker op vakantie, hoop dat jullie een leuke tijd hebben.

Natasja, goed dat Dési loopt. Leuk om te zien he als ze opeens zelf door het huis lopen. Lekker genieten.

Rome, leuke foto. Wij wilden eigenlijk gisteren naar het bos gaan maar het heeft heel de dag geregend, is er dus niet van gekomen.

Tessa, is het bijna jouw testdag of haal ik nu iemand door elkaar??? (indien ja, sorry dan maar mijn geheugen word ook iets minder).

Hier alles goed. Over precies 2 weken de 20-weken echo. Nu word ik wel heel nieuwsgierig.

Helaas veel last van m'n bekken en ze kunnen het ook niet verhelpen, alleen proberen te verlichten. We zullen dus zien hoelang ik het vol ga houden om fulltime te werken...

Werk ze vandaag (of geniet van vrije dagen)

Geplaatst

Wat een heerlijk ventje Rome, op zijn mooie rode laarsjes in het bos!

en wat knap dat hij al zelf loopt in het bos. Dat zou met Kees toch nog wat lastig zijn. die loopt wel, maar kruipt ook nog er veel. Want dat kan hij zo snel, dat hij daar ook nog vaak voor kiest.

En ja inderdaad, bijna mijn testdag. A.s. donderdag. Ben behoorlijk zenuwachtig. er is nog geen ongi te bespeuren, maar ik weet ook dat dat niets zegt vanwege de progestoron pillen die je moet nemen...

Ik ben nog in dubio of ik ook zelf ga testen woensdag of donderdagochtend. Ik heb dat de vorige keer met Kees wel gedaan. En dat hele kleine roze streepje wat toen zichtbaar werd bleek te kloppen. ik heb wel al tests in huis gehaald. Donderdagochtend bloed prikken en dan wordt ik 's middags gebeld. ik heb 's middags vrij genomen. Want op kantoor zijn is dan echt helemaal niks.

goed, ik ben nu op kantoor, ofwel, ik moet weer even aan de slag...:-)

fijne dag allemaal!

groetjes, tessa

Geplaatst

Ow Tessa, spannend hoor.

Het is in elk geval een goed teken dat er nog geen ongi gespot is. Ik zou me, denk ik, niet in kunnen houden tot de bloedtest.

Ik heb zelfs 4 of 5 dagen eerder getest (ook bij Wessel) dus nee, ik zou dat niet volhouden ;-)

Ik blijf in elk geval voor je duimen!

Geplaatst

Tessa, wat spannend. Ik heb bij beide zwangerschappen niet getest voordat ik voorbij mijn NOD-datum was. Bij alle voorgaande ronden zonder zwangerschap had ik dat wel gedaan, maar net die 2 keer waarbij ik zwanger bleek te zijn dus niet. Dus ik zou wachten tot de bloedtest :-), maar het is wel enorm moeilijk om vol te houden. Het blijft spannend. Doen wat voor jou goed voelt dus!

Dorine, bijna alweer 20 weken! Dat gaat hard. Wilden jullie weten wat het gaat worden? En zo ja, mogen wij het dan ook weten?

Nienke, fijne vakantie!

Ursula, 2 voedingen per nacht is inderdaad nog veel, maar ik denk dat jij borstvoeding geeft? Ik dit keer helemaal niet en dat scheelt enorm. Met Thomas was ik trouwens wel superverwend, die sliep vanaf 1 week 6 uur per nacht, dat haalt Joris bij lange na niet. Hoeft ook niet, het komt vanzelf wel goed. Het was ook geen klagen hoor, van mijn kant over het gebonden zijn. Ik weet hoe veel geluk ik heb gehad met 2 van die prachtkinderen. Het was voor mij eerder een constatering van een feit. En zoals ik al zei, de periode van gebonden zijn is vrij kort, over een paar maanden is het alweer helemaal anders.

Rome, het is inderdaad stukken relaxter bij een tweede. Veel dingen weet je al gewoon en hoef je niet onzeker meer over te zijn, maar soms ben ik toch nog wel onzeker over dingen hoor. Voeding blijft zo'n issue voor mij. Ik vind het (fles)voeden op verzoek gewoon lastig. Vond ik bij Thomas ook (tot en met week 5, toen stapte ik over van borst- naar flesvoeding) en nu merk ik het weer, terwijl ik nu de fles geef. Het zit 'm nu niet in het "groeit hij voldoende", maar in het "krijgt hij niet te veel of te vaak" omdat er nog niet echt ritme in zit. Over een paar weekjes zal dat wel beter gaan... Ik denk dat de eerste 3 maanden bij iedere baby, of het nou de eerste of de tiende is, even zoeken is.

Natasja, hoe gaat het met je? Goed dat Dési zo lekker door het huis stapt! Ik zou echt supertrots zijn!

Kiet, hoe ver ben je nu? Datum komt ook al dichterbij, toch?

Annelies, hoe is het met jullie?

Voor Thomas heb ik voor woensdag een afspraak staan bij de fysiotherapeut. Hij is nu inmiddels 16 maanden en kan nog niet staan, ook niet als je hem neerzet. Hij trekt zichzelf op tot hij op z'n knietjes zit (in kleermakerszit) en daar blijft het al maanden bij. Het consultatiebureau had me aangeraden vrijblijvend een afspraak te plannen bij de fysio, zodat we 'ns kunnen kijken of we er wat vooruitgang in kunnen krijgen. Ik ben er van overtuigd dat hij het wel gaat leren, maar misschien gaat het net eventjes makkelijker met wat gerichte oefeningen. Tja, billenschuivers doen het net in een andere volgorde... Ik ben benieuwd hoe we het staan kunnen stimuleren...

De torens worden hier wel steeds hoger :-), eerst waren het torens van maximaal 4 blokken voordat ze omvielen, maar nu haalt hij met gemak een blok of 7 en hij heeft het ook door wanneer de toren niet stabiel is. Dan haalt hij 'm weer uit elkaar om het vervolgens beter te doen. Echt leuk om te zien. Verder krijgt hij een eigen willetje. Gister wilde hij bijvoorbeeld niet (avond)eten. Met geen mogelijkheid was er iets in te krijgen. Uiteindelijk dan maar een toetje aangeboden en verder niets meer. Hij heeft toch de hele nacht geslapen en had vanochtend niet uitzonderlijk veel honger. Ik ben benieuwd hoe het vanavond gaat. Hij was gister ook wat jengelig en hij kwijlde veel, dus misschien toch weer ergens een tand of kies op komst. Hij mist her en der nog wel tanden, bijvoorbeeld de hoektandjes, maar ook de onderste snijtand aan de linkerkant. Hij heeft onder 3 tandjes in plaats van 4. Wel al een kies of 4 die echt al helemaal door zijn. Ik merk dat hij nu ook makkelijker dingen kan eten omdat er kiezen zijn.

Gister dan definitief de zomergarderobe opgeruimd en de wintergarderobe in de kast gelegd. Vandaag heeft hij weer een nieuw setje aan. Zag er erg schattig en tegelijk stoer uit. Ook de winterjas maar weer aan gedaan en de voetenzakken in de kinderwagens gelegd (we hebben een duowagen voor allebei de kinderen en de enkele wagen staat er ook nog als iemand met 1 kind weggaat, bijvoorbeeld als ik alleen ben met Joris). Ik ben dus nu helemaal winterklaar ;-)

Geplaatst

Esk, vatte het niet op als geklaag hoor...was meer mezelf streng ana het toespreken. Want merk dat ik soms een beetje chagerijnig ben, wil zo graag weer eens van de gewone paden af. En wat vaker trainen, maar ben savonds gewoon OP.

Spannend wat de fysio gaat zeggen van thomas. Merel eet ook af en toe minder (nog nooit helemaal niet). Vind ik geen probleem maar manlief wel. Pfff, hij begint meteen met dat ze toch haar vitaminen en bouwstoffen nodig heeft en of ik niet een afspraak moet maken met de dokter of het helsestasjon. Jaha daaaag (denk ik dan), maar ga er geen groot punt van maken. Zeg dan tegen hem dat als ze een week echt weinig eet dat we dan pas stappen gaan ondernemen en de volgende dag eet ze meestal prima.

Esk, heb ook net de winterpakjes uit de doos gehaald.

Tessa, spannend! Ik zou niet eerder testen maja, ben ook zo'n bangerik, hou veels te veel van de kans, de hoop. En ik zou te veel stressen als er nog niets te zien was of onduidelijk. Ik ga voor jullie duimen. Ik vind kees een echte grote broer naam.

Storm slaapt al drie uur !! ik heb zoveel kunnen doen, avondeten staat klaar, het gastenverblijf schoongemaakt en de bedden opgemaakt, mijn zus komt eind deze week!!!! jippie jeeh, zin in zin in. Alle bedden in het huis verschoond, de afwas weggeruimd, vloeren gepoetst, kaartjes geschreven, en nu even ontspannen achter de compu. Haha, je wordt effectief van het hebben van twee ukkies.

Geplaatst

ESK, ik heb 24 oktober de 20-weken echo en kan niet wachten. Begin nu wel heel nieuwsgierig te worden of het een jongen of een meisje is. Ik denk dat het een meisje is maar misschien is dit ook wel omdat ik het heel leuk zou vinden om een jongen en een meid te hebben. Wordt het weer een jongen dan ben ik daar ook super blij mee.

En natuurlijk mogen jullie het weten. Van ons mag iedereen het weten, hebben we bij Wessel ook gedaan.

Wat dat slechte eten betreft (af en toe) daar heeft Wessel nu ook last van. Hij wilde gister overdag schijnbaar al niet zoveel eten (had maar 1 boterham, een banaan en een plakje ontbijtkoek op) en 's-avonds riep hij de hele tijd 'happen, happen, toen manlief aan het koken was.

toen we uiteindelijk gingen eten heeft hij 2 happen genomen en was toen weer klaar. Hij schuift zijn bord dat weg, zegt 'klaar' en gaat met z'n armpjes over elkaar heen zitten. Nou, helemaal prima Wessel, dan ga je met honger naar bed en dat is dus ook gebeurd.

Ik maak er absoluut geen strijd van dat hij moet eten. Ik vraag nog 2 keer of hij nog wil eten en probeer z'n bord weer dichterbij te schuiven. Zegt hij 'nee' dan zet ik het weg en ben ik klaar. Gelukkig denkt manlief er ook zo over dus bij ons geen discussies over of hij wel / niet genoeg binnen krijgt.

Net als Ursela zou ik pas aan de bel gaan trekken als hij een week zo slecht zou eten maar gelukkig komt dit maar af en toe voor.

Wat grappig dat Thomas her en der nog wat tandjes mist. Het kan goed dat die er dan aan zitten te komen. Ik heb toevallig van het weekend zitten tellen en Wessel heeft 16 tanden/kiezen in z'n mond. Niet normaal, het is echt een hele mond vol.. hahaha

Ursela en ESK, ik kan zo genieten als ik de verhalen van jullie hoor over de combinatie van 2 kids. Ook al hoor ik dat het vaak druk is of zoeken naar een ritme. Het zorgt er wel voor dat ik steeds meer ga uitkijken naar de geboorte van deze kleine spruit.

De weken vliegen tot nu toe voorbij dus ik denk dat het voor m'n gevoel straks helemaal snel is gegaan.

Deze kleine is net zo'n druktemakertje in mijn buik als Wessel (dan toch een jongen??). Als ik 's-avonds eindelijk rustig in bed lig en 's-ochtends als ik wakker wordt dan voel ik het heerlijk bewegen in m'n buik. Kan hier toch ook wel weer van genieten.

ESK, hoe lang heb jij nog verlof?

Ursela, dat noem ik pas productief bezig zijn in je huis, petje af hoor.

Wij hebben tegenwoordig een poets en daar ben ik toch zo blij mee. Zij maakt echt elke week het hele huis schoon, beter dan wij dit voorheen deden. Wij deden dit eigenlijk altijd ff snel en de ene week een ander grotere klus (zoals dweilen, ramen wassen oid) en de andere week dan weer iets ander.

Zij dweilt ook elke week, maakt alles super schoon, vouwt m'n was, ruimt de vaatwasser uit. Oohhh, ik ben zo blij met haar. Hoop dat ze nog heel lang bij ons wil/kan blijven werken.

Maar goed, ik doe dan ook echt haast niets meer in huis. Elke dag de vloer rondom Wessel's eetstoel een paar keer stofzuigen (na elke maaltijd) en verder af en toe de wc's. Voor de rest word ik steeds luier in de huishouding. Ik heb nu zoiets van: "ik betaal haar genoeg om te poetsen, waarom zou ik zelf nog iets doen". Hmm, dat klinkt wel verwend he???

Nu moet ik echt weer ff aan de slag. Fijne dag allemaal.

Geplaatst

ff snel meiden, wij hebben het hier heel erg naar onze zin, ondanks de hitte (rond 31 graden).

Foto-VCCXMASL-D.jpg

Foto-4HOA7WLO-D.jpg

Foto-SSYDA4QC-D.jpg

Lfs,

Nienke

Geplaatst

Nienke, dat was vroeg..dacht ik eerst..maar je hebt natuurlijk een tijdsverschil.

Heerlijke vakantiefoto's. Ziet eruit als julian zijn waterprettafel maar dan veeeeeel groter.

Tessa, vandaag (of was het morgen) de uitslag? En..?

Heerlijk dorine een schoonmaakster. Als ik een 100 procent baan zou hebben wil ik er ook graag eentje. Maar moeilijk te vinden hier. Toen we hier net kwamen wonen kreeg ik veel telefoontjes of ik wilde poetsen bij mensen thuis. Vond ik apart, maar achteraf bleek dat er een andere nederlandse dame als poetshulp te werken en ze haalden ons door elkaar.

Woh, wat heeft wessel veel tandjes, merel heeft er 4 boven en vier onder. Welke komen daarna?

Geplaatst

Nienke, wat een leuke foto's en geniet nog van jullie vakantie (en van het weer!).

Ik heb juist afgelopen dinsdag onze werkster opgezegd. Ze kwam eens in de 2 weken een ochtend, maar ik was er niet tevreden over, dus dan kan ik het beter zelf doen. Ze komt nu nog 2 keer en dan zal ik weer zelf een aantal dingen moeten gaan doen. Ach ja, als het niet bevalt zoeken we wel weer een andere...

Zo! Ik zit eindelijk 's even op de bank. Vanochtend eerst Thomas weggebracht, vervolgens terug naar huis, toen naar het consultatiebureau, toen weer terug naar huis, vervolgens Thomas weer opgehaald en nu liggen ze allebei op bed. Gelukkig want ik ben echt fysiek helemaal op! Het was een behoorlijk gesjouw vandaag, maar goed, nu is het voorbij. Misschien dat ik vanmiddag wel weer fut heb om te gaan wandelen met z'n drietjes...

Had ik al verteld van de fysio van Thomas? Nou, in ieder geval gisteren geweest en het blijkt dat hij in z'n ontwikkeling dus gewoon nog niet zover is dat hij gaat staan. Tja, dan kan je oefenen tot je een ons weegt, maar dat gaat 'm dan toch echt niet worden. Nu wel wat oefeningen gehad om z'n beentjes "los" van elkaar te bewegen en als hij zich optrekt om z'n beentjes in een andere stand te krijgen, zodat eventueel gaan staan vergemakkelijkt wordt, maar dat is het dan wel zo'n beetje. Ik vond het op zich wel fijn om te horen dat er in ieder geval fysiek niets mis met hem is... over een maandje weer terug om te kijken hoe het gaat, want die ontwikkeling moet wel binnenkort gaan komen natuurlijk.

Oh, en Dorine vroeg nog hoe lang ik nog verlof heb. Ik heb officieel nu nog 6 weken (had 10 weken na de geboorte en 6 weken ervoor), maar neem de rest van het jaar vakantie op (dat komt neer op de maand december) en start dan 2 januari weer. Dat klinkt nog ver weg, maar volgens mij is dat al zo weer... het gaat in ieder geval wel snel. Aan de ene kant straks wel weer fijn om te beginnen, aan de andere kant is het ook wel fijn om thuis te zijn met twee kids. Naja, het werken went straks vast snel weer...

Geplaatst

Hoi ESK,

Fijn om te horen dat er fysiek niets mis is met Thomas. Het gaat dan vanzelf wel komen als hij er aan toe is. Forseren zou ook geen zin hebben!

Klink idd als een drukke ochtend, ff lekker uitrusten nu.

Januari, dat klinkt idd nog ver maar het vliegt voorbij. Ik vind de tijd al zo snel gaan en kan me voorstellen dat dit voor jou helemaal zo is, met die twee kleintjes.

Tegen die tijd hoef ik nog maar 4 a 5 weken te werken en dan mag ik ook alweer met verlof. Heerlijk..

Tessa, voor jou idd vandaag de spannende dag. ben benieuwd wat de uitslag is.

Ursela, ik vind het idd heerlijk, die poets. De vorige was ik ook niet tevreden over dus die heb ik snel de deur gewezen. Deze vrouw is echter nu al onmisbaar voor ons, zo kan het dus ook :-)

Geplaatst

Tessa, Ennn??

Wat heerlijk om een poets te hebben, wat een luxe. Het lijkt me soms ook wel een lekker.

Esk, Toch fijn om te horen dat alles goed is met Thomas. Ik denk toch dat je je daar( onbewust) toch een beetje zorgen over maakt. De 2 zoontjes van een vriendin gingen met 18 maanden stapjes zetten. Je hebt een drukke dag gehad zeg!

Nienke, Wat een leuke foto's! Zo te zien hebben jullie het enorm naar het zin. Geniet ervan.

Wij willen in november nog een weekje weg, ik denk gewoon in Nederland. Iemand nog tips voor een leuk park? Ik moet nog 3 weken vakantie opnemen, ik mag de uren niet meenemen naar volgend jaar. Erg vervelend :-)

Ik denk dat het iets van Center Parcs word, lijkt me heerlijk om een huisje in het bos te hebben of bij het strand. En ze hebben daar van die leuke zwembaden.

Verder gaat alles goed met Lucas. Zijn eerste snijtand is een klein randje door en ik denk dat er meer volgen. Hij heeft er nog veel last van, soms verhoging en overdag wat slechter slapen. Gelukkig slaapt hij in de nacht supergoed. Ik ga nu even naar hem toe, want hij is de voicemail aan het afluisten van de huistelefoon en hoort papa nu praten en zegt ooooohh.

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden