Ga naar inhoud

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

Nienke, ik ben er al mee aan als ze een keertje een aantal uren wakker is 's nachts en dat gebeurt echt heel sporadisch. Wat een bofkont ben ik dan hihi.

• Reacties 4,2k
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

Ja s'avonds doet ze het ook nooit het is alleen soms overdag denk dat ze het dan gewoon te gezellig vind en niet naar bed wil.

Geplaatst

@dorine, hoe is het met je vader?

@all, wat doen jullie als je kindje niet eet 's avonds? Dési eet nl al bijna twee weken geen warm eten.

Geplaatst

Zoe eet eigenlijk altijd wel. Soms doet ze wel vervelend met eten gooit ze het op de grond maar dan krijgt ze 'straf' en dan eet ze weer gewoon verder.

Eet ze verder wel goed op de dag? Heeft ze wel genoeg honger 's avonds?

Geplaatst

@Natasja, daar hebben wij gelukkig bijna geen ervaring mee. Julian heeft wel een paar weken gehad dat hij weinig at soms. De ene dag veel en de andere dag bijna niks. Ik gaf hem dan in ieder geval zijn yoghurt daarna.

@Kiet, dat hebben wij met Julian nooit overdag, maar soms wel eens 's-avonds. Dan proberen we het een half uurtje later, dan gaat het vaak wel.

Julian heeft tpoch wel vrij vaste slaaptijden. Overdag nog één keer ongeveer 2 uurtjes. Tussen 11:00 en 12:00 gaat hij zijn bed in.

's-Avonds gaat hij naar bed tussen 19:00 en 19:30 en een enkele keer wat later. Hij slaapt dan tot 06:30 en soms tot iets later. Hij wordt vroegop de avond een keer wakker voor pap en gedurende de nacht normaliter 2 a 3 keer. Soms vaker. Het is wel altijd huilen, maar soms is het met een speen te redden. Als ik te lang wacht wordt het sowieso krijsen en dan is er geen houden meer aan. Dus een kwestie van snel naast zijn bed, aai over de bol en terug. Helaas gebeurd het ook geregeld dat ik in bed met hem Nick JR lig te kijken. Gewoon omdat hij ontroostbaar aan het huilen is en niks helpt. Sommigen zeggen, laat hem krijsen, maar dan hebben ze nog niet gehoord hoe hard hij krijst en daarnaast hebben we dat al eens geprobeerd maar dan ligt hij een uur of wat later nog steeds, maar dan schor :-P.

Maar zoals jullie gewend zijn aan doorslapen, zijn wij het aan niet. Dat neemt niet weg dat we het nu wel eens tijd vinden worden... We denken erover eens naar een osteopaat te gaan. Iemand daar ervaring mee?

Lfs,

Nienke

Geplaatst

Mijn zusje is met haar zoontje geweest. Heeft toen geholpen. Zeker het proberen waard zou ik zeggen. Een vriendin van me heeft haar kleintje in een hoek van het huis neergezet waar ze hem het minst kon horen voor twee weken en toen was het ook over. Saar was het 'de aanhouder wint'. Moet zeggen dat zij vrijstaabd wonen en aan jouw buren te horen ;-))

Geplaatst

Geen ervaring met een osteopaat. Wel met het eruit moeten voor de speen :-), maar dat komt eigenlijk niet meer voor. Ik kan me voorstellen dat je er eens vanaf wilt. Heeft het cb nog tips?

Natasja, hier ook een ventje dat bij tijden niet wil eten. Inmiddels gaat het ietsjes beter, maar het houdt nog niet over. Wat hier geholpen heeft is om hem het bordje zelf voor de neus te zetten en hem dan maar met z'n handjes te laten eten. Een vorkje of lepeltje erbij, maar dat gebruikt hij nog niet. Het was in ieder geval hier duidelijk dat hij niets meer geprakt wil hebben, maar echt in stukjes. We leggen nu een aardappel (in stukjes gesneden) met wat groenten erbij op een bord (schatting van hoeveel hij zal eten) en laten hem er zelf mee aanmodderen. Als we denken dat hij voldoende groenten een aardappel heeft gegeten, dan leggen we er nog wat vlees in stukjes bij. Af en toe probeer ik er nog een lepeltje bij te schuiven (niet dat ie dat altijd pakt, maar soms wel). Als het genoeg is, dan is het genoeg en krijgt hij een toetje. Werkt hier aardig, hoewel niet altijd even goed.

Geplaatst

Natasja, bij ons eet merel soms slechter (komt erg weinig voor) maar dan ligt het er meestal aan dat ze te overstuur is. Overstuur doordat ze iets zelf wilde doen en dat niet lukt of wij dat niet door hadden. Zo bleek dat ze zelf op de tripptrapp wil klimmen en niet dat wij haar daarmee helpen. Of dat ze perse ook een vorkje wilde bij het eten (die ik dan even niet kon vinden en dacht laat maar...nou dat denkt madam niet). Soms snap ik er gewoon niets van, maak ik haar lievelingskostje eet ze het de ene keer amper op en de volgende dag twee borden. Maar dat is allemaal wat anders dan een langere periode achter elkaar. Wat heb je zelf geprobeerd? Is ze verder tevreden en slaapt goed?

Nienke, wow, dat zijn dan echt pittige onderbrekingen van de nacht. Hoe is het als hij bij oma en opa slaapt?

Ik zou het zeker proberen om naar een osteopaat te gaan. Heb daar geen ervaring mee.

Vrienden van mij hadden ook een kindje dat snachts ontroostbaar huilde. Zij hebben toen volgehouden om iedere keer zijn kamertje in te gaan, niet het licht aan, niets zeggen, niet aankijken, een aai over de bol en weer weg. Dan in de kamer ernaast zitten wachten en na 1 minuut weer. Na een paar dagen werden dit drie minuten, om de vijf minuten en na een paar weken sliep ze door. Dit meisje was alleen wel jonger dan julian nu is. Die had het blijkbaar nodig o te leren dat haar ouders er zijn ook al zag ze ze niet.

Pfff, over slapen gesproken, storm wilde drinken om 21, 22.39, 0100, 0330...en nu slaapt hij nog maar merel wilde haar speen om 0430 en werd wakker om 0600. Storm slaapt nu nog heerlijk..ben jaloers. haha. Komt goed, is vast even een keertje, regeldag of een paar regeldagen.

Geplaatst

[ATTACH=CONFIG]2665[/ATTACH]

[ATTACH=CONFIG]2664[/ATTACH] Kijk maar hoe goed ze haar yoghurt kan eten! Ze had zelf bedacht haar melk met het laatste restje yoghurt te mengen en dat over de tafel uit te smeren. We moesten zo lachen en gingen foto's maken, tja, of dat een opvoedkundige verstandige reactie is weet ik niet maar dit zijn eigenlijk momenten waar ik enorm van geniet.

Geplaatst

Ik had vannacht tijdens het flesgeven nog een heldere ingeving voor Nienke... hebben jullie wel eens geprobeerd om een extra speen in bed te leggen (of twee). Hier doen we dat vaak omdat Thomas z'n speen in de ochtend niet altijd kan vinden of omdat er eentje uit bed gevallen is. Op deze manier is de kans dat hij er zelf eentje vind groter en dan hoef je er zelf niet uit. Is dat misschien iets waar je wat aan hebt.

@Ursula, hier ook niet zo'n beste nacht. Als ik niet beter zou weten zou ik denken dat Joris regeldagen heeft (maar dat kan toch niet bij flesvoeding????). En toen sliep ik eindelijk en en toen werd Thomas wakker en begon zo een paar minuten te kreunen. Ik hoef er dan wel niet uit, maar ben dan toch wakker. En daarna werd ik weer wakker van mijn man die naar het toilet ging en zo heb ik geloof ik ieder uur van de nacht wel gezien...

Geplaatst

Kiet, heel soms komt het bij ons ook wel eens voor dat Wessel overdag niet wil slapen. Ik leg hem dan wel in bed en laat hem huilen. als ik hem een uur later nog steeds hoor haal ik hem eruit en dan redt hij het tot 's-avonds. Dan gaat hij meestal wel rond 19.00 uur naar bed.

Meestal slaapt hij echter heel goed. 's-ochtends (als we hem niet wakker maken) pas rond 08.00 uur wakker, dan slapen tussen 13 en 15 uur en 's-avonds rond 20 uur weer naar bed.

Nienke, wij hebben ook geen ervaring met een osteopaat. Wel heb ik er hele goede verhalen over gehoord. Ik zou het zeker proberen.

Natasja, Wessel eet meestal wel goed maar er zijn dagen dat hij ook niet wil eten. Wij zetten het bord met eten voor z'n neus en als hij niet wil schuift hij het zelf aan de kant en zegt 'klaar'. Doet hij dit meteen al dan bieden wij z'n bord nog 2 x aan. Als hij dan 'klaar' blijft zeggen zetten we z'n bord weg en krijgt hij niets.

Dan gaat hij huilen maar dat negeren we. Eten krijgen we er op zo'n dag echt niet in. Hij schud dan alleen maar 'nee' met z'n hoofd en schuift alles weg.

Van ons krijgt hij dan ook geen toetje dus gaat hij zonder eten naar bed. Het vreemde is dan wel dat hij 's-ochtends dan ook niet eet. Wij dachten altijd dat hij dan wel reuze honger zou hebben maar nee hoor, dan eet hij ook haast niet. Pas bij de lunch begint hij dan te eten.

Gelukkig komt dit niet zo heel veel voor bij ons en zo'n lange periode als Desi hebben wij nog niet meegemaakt.

Wel is Wessel hetzelfde als Merel. Hij moet het echt zelf doen anders eet hij dus echt niet. Wij mogen hem niet meer voeren, met niets.

Zelfs soep eet hij zelf (en gooit de helft over zich heen). De foto van Merel komt mij heel bekend voor, zo ziet onze eettafel er elke dag na het avondeten uit.

Wessel is zelfs zo erg dat als hij een kleine lepel heeft maar eenzelfde grote lepel wil als die wij hebben dat hij niet eet. Pas als hij een grote lepel krijgt eet hij z'n eten op.

Hij wil echt alles hetzelfde als wij. Als ik komkommerstukjes bij het eten heb dan eet manlief dit met zoet/zure chillisaus en ik met aromat. Nou, denk maar niet dat Wessel z'n komkommer dan naturel eet hoor. Hij wil dan ook chillisaus op z'n komkommer. Krijgt hij dit niet dan gaat hij schreeuwen 'die die' en eet niet totdat hij dit gekregen heeft. Ik probeer consequent te blijven door het niet te geven. Hij bepaalt niet nu al wat hij wel / niet eet en als hij niet wil eten als hij geen saus krijgt, dan heeft hij pech gehad.

Ik zeg dit wel heel stoer maar het kost me wel veel moeite om hem dit niet te geven....

Geplaatst

Meiden, even snel (vanaf het werk). Bedankt voor de tips (en heldere ingevingen :-)). Meerdere speentjes helpt helaaas niet. Hij is óf te moe óf ontroostbaar met het speentje in.... Wel geprobeerd trouwens :-). Laten krijsen is dus het advies van CB, daar beginnen we niet aan, vooral in verband met de (oorlog met de) buren.

Ik heb een praktijk osteopaten gebeld hier en we kunnen morgen al terecht! Dus jullie horen wel hoe we dit weekend slapen ;-)

Lfs,

NIenke

Geplaatst

Dank voor alle tips meiden. Vandaag heeft ze een beetje gegeten. We hebben het gister geprobeerd door stukjes neer te leggen. Vandaag hebben we de ipad neergezet met haar favoriete filmpje 'zandkasteel' en hebben we er een half peutermenu in kunnen werken. Niet echt pedagogisch verantwoord, maar a al, het zat er in.

Geplaatst

Natas, dan heeft ze toch wat gegeten, super toch?! Lucas wil het ook echt zelf doen, Ik herken Lucas erg in merel qwa eten. Hij kan ook enorm boos worden en achteraf wil hij gewoon ook een lepel of andere vork en is het weer helemaal goed. Als hij zo driftig word zet ik hem met kinderstoel op de gang en na een paar minuten zet ik hem weer aan tafel. Overigens is het dan nog niet over als hij perse iets wil en ik begrijp niet wat.

Wat een super leuke foto's Ursela. Lucas is ook zo'n kneierd :-)

Geplaatst

Inderdaad leuke foto's Ursela!

Het was krijsen tot brullen en weer terug bij de osteopaat vandaag. Maarten (de man in kwestie) vond wel een blokkade onderaan zijn schedel. Hij vertelde me dingen over Julian die me erg bekend voorkwamen. Niet alleen over zijn slaapgedrag, maar ook over waarom hij niet kruipt maar een billenschuiver is en over waarom hij zich vaak verslikt (wat ik hem niet verteld heb trouwens). Hij heeft hem behandeld en leek er zelf van overtuigd dat het nu direct al een stuk beter zal gaan 's-nachts.... Ik verwacht natuurlijk geen wonderen, maar ik heb er zeker hoop van gekregen! Patrick ook natuurlijk. Jullie horen het nog!

Julian eet trouwens heel netjes. Heeft hij altijd wel gedaan trouwens. Hij wil ook alles zelf doen, maar eet netjes met zijn vork. Hij prikt ook zelf!

Fijn weekend meiden.

Lfs,

Nienke

Geplaatst

En hoe is het gegaan met slapen nienke ik ben erg benieuwd!

Kan het ook niet zijn dat het gewoon gewenning is geworden voor hem dat je altijd komt als hij snachts gaat huilen en dat hij dan eruit mag en tv kijken? Ze zijn slim hoor die kleintjes!

Gisteren 3D echo gehad was echt heel leuk! Wat een knap mannetje in mijn buik en hij lijkt op zoe van haar 3D echo van toen! Maar ik vond het echt super leuk om even een uurtje naar hem te kijken en echt met de baby bezig te zijn dat schiet er toch wel eens bij in omdat we toch ook druk met zoe zijn.

Geplaatst

Haha Kiet, ik haal hem er echt niet altijd uit. Ik troost hem altijd eerst in zijn bed en verlaat de kamer. Alleen als hij echt ontroostbaar blijft na een paar keer, dan gaan we óf rondje huis óf bij ons in bed. En in het ergste geval gaat de tv aan, voornamelijk omdat wij ook gewoon nachtrust moeten hebben. Maar goed idee ;-).

Wat leuk dat je echo zo goed gelukt is! 3D echo vond ik toen echt heel speciaal, het is net alsof je al kennis maakt :-)

Voor Julian's doen hebben wij een rustige nacht gehad. Pat is er 1 keer uitgeweest voor zijn speentje en 1 keer voor melk, waarna hij beide keren weer direct ging slapen. Ik ben weer benieuwd hoe het vanavond gaat natuurlijk, of beter gezegd hoe het de hele week gaat!

Lfs,

Nienke

Geplaatst

Dat klinkt veelbelovend nienke!

Hier 6x eruit voor merel en een storm die om de twee uur kwam om te drinken..wanneer zijn die regeldagen voorbij? Van merel snap ik het, die is snipverkouden en voelt zich niet helemaal lekker.

Ik had storm op zijn buik gelegd in de box, draait hij zich om, dat hethaalde zich 3x, de vierde keer lukte het hem niet meer. Goed he!

En vingerverven...ik heb dat met merel gedaan. Maar we hebben een discussie thuis omdat manlief vind dat ze daar nog te klein voor is en op de verpakking staat niet voor kinderen onder de drie. Maar ze doen het op de barnehagen ook en ik vin dhet erg leuk. Wat doen jullie?

Geplaatst

Zo lang je er zelf bij bent, zie ik het probleem niet zo. Hier wordt op het kdv ook gevingerverft. Zelf vind ik het nogal een gedoe, dus hebben we het hier niet gedaan, maar ik zou het er niet om laten omdat het op een potje staat. Dat is hetzelfde met knuffels, daar staat ook vaak bij niet onder de 3, vind ik ook vaag... Ik denk dat je gewoon beter zelf in kan schatten wanneer je kind ergens al dan niet aan toe is...

Geplaatst

Wat knap van storm!! En wat een super knap mannetje is het zeg !!en alweer zo groot!

Ik heb het nog niet gedaan vingerverven met zoe lijkt me wel erg leuk! Ik ga even een zijl kopen voor op tafel zodat niet heel de tafel onder komt en dan ga ik het is proberen oh is wel leuk voor bij Sinterklaas erbij in dr schoen of in de zak.

Geplaatst

Ursela, Wat is Storm snel. Goed hoor. Ik zie het probleem ook niet van het verven, als je er maar bij blijft. Lijkt me leuk om te doen, maar wel een kliederboel :-) Lucas heeft laatst weer een tekening gemaakt met kleurpotlood. De potlood ging wel steeds zijn mondje in.

Bijzonder hè Kiet een 3D echo. Daar kan je het zo goed op zien. Hoewel ik me daarna nog steeds niet echt een voorstelling kon maken hoe hij er in het "echt"uit zou zien.

Lucas vind ballen erg leuk, maakt niet uit hoe groot of klein. Hij laat ze stuiteren, rollen en trapt de bal weg, dus denk dat het een voetbaltalentje is, ha, ha. En zijn auto vind hij leuk, daar gaat hij mee de kamer door, toetert voordat hij wegrijd. Vandaag met hem wezen zwemmen, vind hij erg leuk. Het was lang geleden dat ik met hem was geweest. Meestal gaat mijn schoonmoeder tegenwoordig met hem zwemmen op de oppasdag.

Ik denk dat wij binnenkort een klein probleempje hebben. Hij heeft namelijk een favoriet konijn, waar hij altijd mee slaapt en op kauwt. Nu heeft hij zoveel op zijn neus gekauwt dat er een gaatje in zit, oh, oh. Balen, want dit konijn is niet meer in de handel, alleen andere kleurtjes en die pakt hij niet. Overigens weet ik niet of hij een konijn van dezelfde kleur wel accepteert, want hij heeft heeft zijn neusje helemaal vervormd met het kauwen. Hij heeft ook nog een schaapje( meer doekjesvorm) die hij graag bij zich heeft, daar heb ik er wel 1 extra van gelukkig.

Nienke, Hoe is het vanacht gegaan met Julian? Bijzonder dat iemand blokkades kan voelen .

Doen jullie aan Sinterklaas? Ik ben benieuwd of hij er al iets van snapt, meekrijgt. Ik ben benieuwd hoe hij reageert als hij zijn schoen zet en er zit de volgende dag een cadeautje in.

Geplaatst

@Rome, Dat konijn op geeneen internetsite te krijgen?

We hebben nu 2 nachten gehad en deze 2 nachten was Julian veel rustiger dan normaal. Afgelopen nacht is hij zelfs maar 1 keer wakker geworden. Niet krijsen maar een beetje jammeren en na melk weer direct slapen, wat een verschil. Ook overdag is hij nu nog vrolijker, als dat al kan. Hij is al zo vrolijk. Gisteren zei ik ik "Julian gaat slaapie doen" toen liep hij direct naar de deur naar boven en toen zei ik "Krijgt papa nog een kusje" en toen rende hij nog eerst naar papa (op de bank) en toen weer naar de deur terug. Super lief!!! ihihihi.

Lfs,

Nienke

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden