Ga naar inhoud

Aanbevolen Berichten

• Reacties 4,2k
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

Jeetje, wat een snelle bevalling. Doe maar rustig aan kiet, goed bijkomen, je hebt het weer geklaard! Oooh hij is er, jullie zoon, mason, wat een stoere naam.

Welkom Mason!

Zoe, gefeliciteerd met je broertje.

Jammer dat je in het ziekenhuis moet blijven maar gelet op het bloedverlies erg goed voor jouw lichamelijke herstel.

GEFELICITEERD!!!!

Geplaatst

Oja, kiet laat die buikfoto nu maar zitten, haha.

Nu willen we natuurlijk heel graag jullie zoontje bewonderen. Wat vin djij zelf, lijkt hij op zoe?

Geplaatst

Haha ja die buikfoto heeft niet zoveel zin meer haha

Ja hij lijkt op zoe toen ze net geboren was alleen wel de jongens versie zeg maar haha ik ga kijken of ik een foto kan uploaden vanaf hier.

Geplaatst

Oh Kiet!!! Gefeliciteerd!! Wat is dat snel gegaan ineens. Geniet van je gezinnetje!

Geplaatst

Kiet, Gefeliciteerd zeg met jullie zoon en broertje! Dat heb je snel gedaan zeg. Ik hoop dat alles goed gaat met jullie. Lekker genieten van je gezin.

Ook ik ben super benieuwd naar de foto!!! Hoe reageerde Zoë op haar broertje?

Geplaatst

Zoe vond het een beetje raar vooral om mij zo te zien in een ziekenhuis bed maar ze was heel lief voor Mason ze gaf hem kusjes en aaide over zijn hoofdje smelt!

Geplaatst

Kiet en man. Gefeliciteerd met de geboorte van jullie zoon Mason. Wat een leuke naam!

Je hebt het idd snel gedaan Kiet, super. Hopelijk knap je snel op en mogen jullie snel naar huis.

En wat leuk dat Zoe zo reageerde, kan me voorstellen dat dit zo'n smeltmomentje was.

Waarom ben je eigenlijk ingeleid vandaag? Ging het niet goed meer? Ben benieuwd naar je verhaal en de foto's natuurlijk!

Geniet van je gezin

Liefs Dorine

Geplaatst

Kiet, Wat een prachtig mannetje! Wat zal je trots zijn. Hoe voel je je vandaag? En hoe gaat het met Mason?

Wat lief dat Zoë hem kusjes geeft...

Geplaatst

Smelt. Wat een lief mannetje, zo pril, kan er met mijn gevoel en hoofd nooit bij dat hij er dan opeens is. Een mensje wat er gisteren nog niet was. Een ongelooflijk groot wonder. Ben dankbaar dat we dit hebben mogen meemaken.

Net als dorine, ben ik beneiuwd naar je bevallingsverhaal, hoe komt het dat je opeens ingeleid werd?

Hoe vind jij het zelf om nu moeder van twee te zijn? Bij mij veroorzaakte dit een behoorlijke emotionele chaos, daarom wilde ik toen zo snel mogelijk naar huis zodat ik kon gaan wennen en genieten. Superlief van zoe dat ze hem kusjes geeft. Ga je borstvoeding geven? Mag je vandaag naar huis?

We kregen gisteren te horen dat er op de kleine kinderen afdeling mond-hand en voetenziekte heerst die erg besmettelijk is. Het is zo besmettelijk dat je je kinderen niet thuis hoeft te houden want als ontdekt wordt bij 1 kindje ben je al te laat. Tja, sommigen hebben er veel last van en sommigen minder. Hoop natuurlijk dat merel in de laatste categorie gaat vallen.

Natasja, hoe gaat het met je moeder?

Dorine, is het al tijd voor foto's van de kinderkamer?

We waren van plan om dit weekend de tent op te zetten in de tuin om merel aan winterkamperen te laten wennen, staat opeens de thermometer op min 14. brrrrrr

Geplaatst

en...raad eens wie er met koorts en blaren in en rond haar mondje opgehaald moest worden van de barnehagen vandaag?

hoe gaat het met wessel?

Geplaatst

Ik had al weken zoveel last van voorweeen het werd ondragelijk sliep niet meer en was uitgeput ik had hetzelfde toen ikzwanger was van zoe.

De bevalling is ook bijna het zelfde verlopen als bij zoe alleen nu had ik helaas geen ruggeprik genomen had ik echt spijt van. Ik dacht dat ik vast helemaal was uit gescheurd maar ik heb geen 1 hechting! Niks!

Later meer!

Geplaatst

Da's heerlijk, geen hechtingen. Ik kan niet zeggen dat ik dat genoegen al 's heb meegemaakt ;-). Bevallingspijn is inderdaad heftig, maar ook zo weer voorbij (hoewel ik er zo niet over dacht tijdens mijn bevalling, haha). Het is een schattig mannetje hoor! Lig je nog in het ziekenhuis? Weet je al wanneer je met je mannetje naar huis mag?

Laat jezelf maar 's lekker verwennen!

Ursula, dat is enorm balen! Want dan heeft Storm het dadelijk dus ook, toch? Heeft Merel er last van?

Ik had gister weer eens een luierincidentje... Thomas zat werkelijk van boven tot onder onder de dunne poep. Geen diarree, maar hij poept gewoon enorm dun. Hebben jullie kindjes dat ook? En in welke maat luiers zitten jullie? Want qua kilo's zit ik nog niet aan maatje 5, maar maatje 4+ houdt het duidelijk ook niet... ben ik de enige die dit regelmatig heeft?

Geplaatst

Hier maat 4 en dat gaat bijna altijd goed. Heel soms een te volle, dus doorgelekte, plasluier na een lange nacht.

Gebruik je Pampers?

Ik hoor regelmatig dat de Kruidvat luiers meer kunnen opvangen, zeker ook bij poepluiers.

Lief ziet Mason eruit!

2e kindje kriebels beginnen ook hier wel een beetje te komen hoor ... Maar nog niks concreets. Op z'n vroegst eind van het jaar.

Natasja, ik wilde jou ook nog sterkte wensen met alle ellende die je voor je kiezen krijgt. En ik duim voor je 2 emmy's.

Geplaatst

Ursela, wat vervelend voor Merel. Hopelijk heeft ze er niet veel last van.

Het gaat wel wat beter met Wessel. De uitingen van de bijwerkingen wordt minder dus daar ben ik al erg blij mee.

Kiet, vervelend dat je zoveel last van voorweeen hebt gehad maar wel fijn dat ze je daarom hebben ingeleidt.

Esk, ik kan je geruststellen. Je bent absoluut niet de enige. Ook wij moeten Wessel 's-ochtends regelmatig onder de douche zetten door een poepincident. Hij heeft ook maatje 4+ want 5 is echt te groot. Wessel heeft dit vooral als hij veel gedronken heeft en dan op z'n minst 12 uur slaapt. De combinatie van een flinke plasluier met poep is dan echt teveel. Ach ja, ik neem dit voor lief aangezien hij dan altijd uitgeslapen heeft...

Natasja, hoe gaat het met mams en met jouw zenuwen voor de bloedtest?

Morgen maar weer eens wat spullen voor Truusje gaan kopen. Geboortekaartjes zijn uitgezocht en besteld en ik begin langzaam af te tellen naar mijn verlof. Nog maar 3 weekjes....

Geplaatst

Dési heeft maat 5. Pampers met zo'n maantje erop. Billen zijn gewoon droog 's ochtends. Geen dunne poep, ook bijna niet van tanden.

Ach, arme Merel. En straks Storm ook. Kunnen ze het maar 1 keer krijgen?

Kan niet meepraten over bevallingspijnen, had een appeltje eitje bevalling ;-) Geen verdovingen gehad en wilde dat ook niet trouwens. Mooi mannetje hoor.

Heb ooit eens een zalfje gekregen tegen luieruitslag, dat smeer ik heel af en toe bij luieruitslag. Is dan direct weg.

Mijn mama wordt overgeplaatst naar Hoor vanuit alkmaar. Ze hadden het gister over vandaag naar huis. Nou, mooi niet!! Ze is nog veel te zwak, heeft nog infuus en ziet 's nachts beestjes. Dat gaat dus echt nog niet.

Denk dat deze ivf poging mislukt is. Kan bujna niet anders na deze paar weken.

Wat een lief

Geplaatst

Kiet, wat fijn dat ze je hebben ingeleid als je zo moe was en zoveel voorweeen. Het resultaat mag er zijn! Ondanks de pijn vind ik het klinken als een superbevalling, dat je het ondanks die extreme moeheid zo goed hebt kunnen doen! Heb je nu een beetje kunnen slapen? Raar he, opeens zo'n 'lege' buik?

Dorine, he he, goed dat de bijwerkingen aan het afzwakken zijn. Ik vond het zo sneu klinken. Truusje, mooie naam! Haha, ik probeer nu op storm zijn werknaam te worden, was iets sufs maar weet het niet meer....

Sjsl, oei, bij jullie ook de kriebels. Weet je zeker dat je zo lang gaat wachten? Ik heb namelijk gelezen op dit forum dat er in 2013 nog maar 1 poging vergoed wordt. Belachelijke maatregel.

Natasja, gewoon gaan stijgeren en weigeren haar naar huis te laten sturen!!!!!!!

Oja, hier maatje 5 libero en 6 van broekjes. Nooit last van doorlekken van merel. Storm maatje 4 van pampers want daar had ik nog een boel van. Luiers zijn heel goedkoop in noorwegen, ik betaal voor een pak libero 30 kronen, zo'n 3,5 euro. pampers 2,5 euro.

Merel had koortsaanvallen maar we zijn door de nacht gekomen met maar een paar keer troosten. De eerste nacht dat storm doorsliep!!!!!!! Maar dat laatste lag misschien aan dat hij gisteren vaccinatie had gehad. weegt nu bijna 8 kilo en is 71 cm.

Het is maar de vraag of storm het ook krijgt want hij is misschien beschermd door de moedermelk. Ik weet niet of dit bij dit virus het geval is, weet niet of ik immuniteit heb, denk het wel. Merel ziet er niet uit, onder de blaren in haar gezichtje. Gelukkig lijkt ze er niet veel last van te hebben en ondanks de blaren in haar mond at ze wel haar pap op.

Geplaatst

Natas, Erop staan dat ze nog niet naar huis gaat. Ik snap ook niet dat ze iemand die nog zo verzwakt is naar huis willen sturen. Hoezo denk je dat deze poging mislukt is? Al voortekenen?

Poepincidenten komen hier ook regelmatig voor, alles zit dan onder. Ik kleed hem dan in bad uit en zet hem onder de douche, kleertjes direct de wasmachine in. Hij heeft ook soms van die waterige dunne poep, ik denk steeds dat dit voortekenen zijn van tandjes. Ik heb het idee dat zijn kiezen door gaan komen, dan is zijn gebit volgens mijn compleet. Ik gebruik pampers maat 4+.

Ursela, Wat balen dat Merel toch ziek is! Hopen dat Storm het niet overneemt.

Geplaatst

Natasja, hoe gaat het nu met jou en je moeder?

Als je nog geen voortekenen hebt dat het mislukt is, is er nog hoop. Ik blijf nog voor je duimen!

Kiet, hoe gaat het met jou en je gezin? zijn jullie al thuis?

Ursela. Hoe is het met Merel en is Storm ook nog ziek geworden?

Rome, Lucas is dus ook snel met z'n tanden. Hier ook al een compleet gebid.

Geplaatst

Hi, Dési mist alleen nog 4 kiezen. Denk dat ze daar nu mee bezig is, vandaag koorts en kwijlen. Hoe lang duurt dat bij kiezen? Gistermiddag heeft ze 1 uurtje geslapen, lag om 18 uur in bed en werd vanochtend om 8.40 pas wakker (met koorts, maar voor ons was het heerlijk uitslapen ;-)

Heb geen voortekenen dat het mis kan zijn, maar dat heb ik nooit gehad. Is meer mijn gevoel en wat we de afgelopen weken voor onze kiezen hebben gehad. Ik weet het morgen rond het middaguur.

Gaat het met de zieke Merel? En Kiet, ben je al heerlijk thuis bij je gezinnetje? En Wessel al weer opgeknapt? Ej met jouw vader Dorine en je schoonmoeder? Esk, hoe gaat het met je mannen, rent er al eentje in de rondte?

Ik wil jullie allemaal nog even bedanken voor jullie support. Doet me heel erg goed!! Xx

Geplaatst

Natasja, ik zou zo graag meer willen kunnen doen om je te steunen.

Hoe is het met je moeder gegaan, mocht ze blijven?

Ik snap dat je gevoel met alles wat de afgelopen weken is gebeurd weinig hoop geeft. Maar ik geef het nog niet op, ik hou mijn vingers gekruisd!!!!

Merel heeft flink gekrijsd gisternacht. Ze viel om 00.45 in slaap. Storm sliep door alles heen en werd om 0100 wakker voor een voeding. Helaas wred merel ook wakker van zijn geroep...maar ze sliep na een kwartiertje huilen toch in. Af en toe nog gehoord snachts maar ze sliep na een paar huiltjes steeds. Haar gezicht is tot en met neus bedekt met blaren, armen ook en handen zijn helemaal rood en opgezwollen. Ze wijst er naar en zegt auw. Haar mond is ook gevuld met blaasjes en ze eet moeilijk maar leve de druiven, meloen en pannenkoeken als avondmaaltijd. Daardoor at ze toch nog wat vandaag. Zo sneu om te zien! Maar nog eventjes doorbijten en we hebben deze kinderziekte ook weer gehad. Bij storm nog geen tekenen van besmetting maar de incubatietijd is 4-6 dagen.

Kiet, ben benieuwd naar hoe het voor jou voelt met een zoon en een dochter thuis.

Dorine, kinderkamer af?

Rome, ik heb vaker gehoord dat ze dunnen poep kunnen hebben van tandjes. Maar helaas ook dat het wel een maand kan duren voordat tandjes en zeker kiezen goed doorbreken. Nog eventjes en ze zijn zindelijk.....ahum, ik ben nog niet begonnen hoor met trainen. Wie wel? We hebben het potje en de bril standaard in de badkamer liggen maar ze wil er niet op gaan zitten.

Geplaatst

Bij zijn snijtandjes heeft hij ook heel lang dunne poep gehad en die duurde ook erg lang voor ze eenmaal kwamen. Wederom heeft hij er veel last van, zit soms met zijn hele hand in zijn mond. Ik heb het proberen in te smeren, maar hij kan heel hard bijten, dus ik waag me er maar niet meer aan :-)

Dat klinkt pijnlijk Ursela! Ik heb nog nooit van die kinderziekte gehoord. Ik duim dat Storm het niet krijgt.

Over het zindelijk maken heb ik nog niet nagedacht, hij is er nu nog niet aan toe. Hij wil wel steeds mee naar de wc, maar daar hangen allemaal foto's en die vind hij erg interessant.

Spannend Natasja morgen, Succes! Hoe gaat het nu met je moeder? Is ze nog in het ziekenhuis?

Desi ook haar laatste kiezen, dan ook haar complete melkgebitje.

Dorine, Heb je een foto van de kinderkamer? Hoe voel je je? Had hij ook zo'n last van zijn kiezen? Ik voel trouwens nog niets in zijn mondje( voor zover ik kan voelen), maar aangezien hij erg kwijlt en met zijn handje in zijn mondje zit, dunne poep heeft en soms wat verhoging heeft denk ik dat ze er aan komen.

Kiet, Ben je al thuis of lig je nog in het ziekenhuis. Ik hoop dat alles goed gaat met jullie.

Heb ik toch voor hem reservekonijnen gevonden in een webwinkel, omdat hij er zo aan gehecht was, Is nu toch echt zijn schaapje favoriet en doet hij niets meer met konijn :-)

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden