Ga naar inhoud

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

Dat is op tijd dorine.

Heel veel succes de komende tijd!

Natasja, je wordt gemist.

Hier dooit het! Dus lekker veel buiten spelen in de sneeuw met die milde temperaturen. Merel wordt al een echte durfal. Er is door buurkinderen een sneeuwtunnel gemaakt, merel klautert omhoog en roetsj glijdt naar beneden.

Rome, hoe gaat het? Ben je alweer op aarde beland? Voel je je zwanger? Raar he en mooi?

Kiet, is zoe al beter?

• Reacties 4,2k
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

Nee zoe is nog steeds ziek heel erg verkouden en hoesten. Ze kan ook heel erg driftig doen en dat is wel lastig hoor doen jullie kindjes dat ook? Als zd bijv iets niet mogen zich helemaal stijf maken of op de grond liggen en keihard huilen?

Geplaatst

Ursela, ik wil je even bedanken voor het kaartje dat ik van de week mocht ontvangen. We gaan er zeker over nadenken een keer een vakantie naar het Noorden te plannen.

Ook de andere meiden bedankt voor de pm's. Ik moet even alles op een rijtje zetten voor mezelf over wat er de laatste maanden is gebeurd in mijn leven. Wie weet kom ik nog terug op dit forum als ik dat rijtje voor mekaar heb.

Knuf

Geplaatst

Dan ben je in ieder geval van harte welkom want ik mis je hier ook. Maar ik begrijp ook dat er momenteel wat veel gaande is en dat het ook niet altijd leuk zal zijn om hier te lezen over alle baby's en zwangerschappen. En dan nog met de zorgen van je moeder, je eigen medische traject, nee, lijkt me niet makkelijk, dus ik begrijp het wel.

Veel sterkte in ieder geval en ik hoop dat je over een tijdje gewoon weer aansluit.

Geplaatst

Natasja, ik sluit me volledig bij ESK aan. Als je weer wilt ben je van harte welkom want je hoort gewoonweg bij dit clubje. Voor de komende tijd heel veel sterkte en succes met alles.

Geplaatst

vanochtend bij de vk geweest. Bloeddruk 130/70 en bij een inwendig onderzoek bleek ik al 2 cm ontsluiting te hebben.

Ze hebben me gestript maar helaas blijft het rustig. wel wat harde buiken maar geloof er niet in dat er nog wat gaat gebeuren..

Geplaatst

Dorine spannend!!

Rome ik hoop het ook niet maar net wat dorine zegt het hoeft niks te betekenen.. Heb je al een afspraak voor een echo?

Geplaatst

Rome, bah, daar zit je niet op te wachten. Maar laat je niet gek maken he meid! Je hebt immers een punctie achter de rug en bent zwanger dus betere doorbloeding. Veel hebben hier helaas last van tijdens een zwangerschap. Als je het niet vertrouwd en je bent hierdoor te onrustig zou ik het even aankaarten bij je gyn of huisarts.

Oooh dorine, wat spannend. Jeetje, al twee centimeter (zo ver ben ik nooit gekomen). Heel veel succes. Zet hem op, je kan het!!!!

Het is maar goed dat alle voorbereidingen ruim op tijd klaar zijn want het zal echt niet lang op zich laten wachten. Beval je thuis? Wat doe je met wessel? Waaaahhhhh...

Natasja, dikke omhelzing. Desi knuffeltje!

Kiet, merel heeft dat ook regelmatig, driftaanvallen. Maar gelukkig met periodes, dan een paar dagen heel veel, dan een paar dagen weinig. Vandaag een krijsende die die die peuter bij het ontbijt. Oma had hageltjes meegenomen uit nld, die zijn lekker. Maar mag ze niet van haar mama. Tja, het duurde maar 20 minuten voordat ze rustig aan haar pap begon. Ondertussen zat holle bolle gijsje te roepen dat die pap sneller afgekoeld moest zijn want na een borstvoeding kon er nog veel meer bij. Ik ben dan best wel trots als ik hier ongeschonden doorheenkom zonder chagerijnig te worden en juist een extra kroel geef aan de kinderen. Gelukkig zijn er ook andere ochtenden. En nu ben ik best tevreden. Merel en storm zijn aan het spelen, storm in de box en merel is boekjes aan het lezen. Een anarader : zijn citroenen blauw? Of heet het 'zijn citroenen geel? Merel vind het heerlijk om NEE te roepen bij de paarse tomaat, de blauwe citroen, etc. (kent ze misschien van bumba). We hebben ook de opvolger, zijn olifanten dik/dun. Maar die begrippen zijn nog een beetje lastig voor merel.

Geplaatst

rome, hoe gaat het nu?

Hier helaas geen babynieuws. Het is bij gerommel en harde buiken gebleven maar heeft niet doorgezet. We wachten dus maar weer rustig af...

Geplaatst

Hier ook driftaanvallen, hij wil ook graag alleen lopen en als ik wil dat hij een handje geeft kan hij heel boos worden en dan gaat hij op de grond liggen huilen en boos doen. Ik laat hem maar en als we verder lopen moet hij echt een handje geven, wat soms resulteert in een aantal keer erg driftig zijn.

Dorine, Erg spannend hé dat wachten! Je houd ons wel op de hoogte? ben erg benieuwd.

Gelukkig nog geen bloed te bespeuren, alleen nog iets bruinig, wel moeie benen en menstruatiegevoel een beetje. Na 1 keer een missed abortion en een miskraam ben ik vaak meteen in paniek als er iets van bloed ( roze afscheiding ditmaal) te bespeuren is. Schrok me kappot, ik zag het even meteen allemaal in duigen vallen.Maargoed, dat zal iedereen vast wel hebben. Bij Lucas had ik in de zwangerschap een paar keer bloedverlies gehad, dus daar hou ik me nu aan vast dat het ook goed kan gaat. Ik heb Dinsdag 6 maart een echo, ik hoop dat de tijd erg snel gaat tot dan.

Prettig weekend allemaal, Het is echt heerlijk weer zeg.

Geplaatst

hier een snel bericht uit het ziekenhuis. Vanmiddag opgenomen met hoge bloeddruk 160/115. Nu aan het magnesium, vliezen gebroken en 4 cm ontsluiting...

Geplaatst

Oi...het is begonnen. Nog eventjes. AAAAAH spannend! Zet hem op dorine!

Hoop dat het goed en 'makkelijk' gaat en dat je bloeddruk snel omlaag is.

Wow.

Rome, fijn dat er alleen nog maar oud bruin is. Hmm, klinkt alsof we bij de bakker staan...doe mij maar een oud bruin en een halfwit.

Geplaatst

Yes! Gefeliciteerd Dorine, man en Wessel met jullie dochter en zusje! Hele leuke naam ook.

Geplaatst

Ik kom nu meteen checken of er al nieuws is en ze is er! Van Harte Gefeliciteerd met jullie dochter Lauren. Wat een leuke naam! En nu lekker genieten en herstellen. Ik ben later wel benieuwd naar je verhaal, maar eerst lekker bijkomen. Heeft Wessel al kennis gemaakt met z'n zusje? En hoe vind hij het?

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden