Ga naar inhoud

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

Ja, dat vind ik ook zo fijn van die boterham, makkelijk mee te nemen. Gisteravond had ik het niet meer van de pijn, ik was naar oppdal geweest en had het kinderwagentje in en uit de auto getild. Onze auto's zijn beide hoog, nadat mijn leive kleine rode autotje vorig jaar (onee is nu 2 jaar geleden) zich zelf gedestructeerd had heb ik nu ook een stevige lelijke grote vierkante 4wheeldrive. Enorm veel laadruimte maar je moet hoog tillen. Voorlopig niet meer doen dus. Ik moet morgen werken, hoop zo dat het beter gaat want ik wil me niet ziek melden, een rib kan zo lang duren en ik heb geen zin om maandenlang ziekgemeld te worden. Haha, genoeg geklaag, het zal vanzelf weer beter gaan!

Dat zwemmen klinkt zo heerlijk.

Iemand iets van nienke gehoord?

Vandaag opende merel zelf de onderste lades van haar kast. Het gaat zo snel die motorische ontwikkeling. Ik heb in de onderste lades expres alleen kleding en beddegoed zitten. Hoe gaat het bij jullie met het 'kindveilig' maken van jullie huis?

Kreeg gisteren post van vrienden uit nederland, ze schreven dat ze deze zomer gezinsuitbreiding krijgen. Had de neiging om meteen te bellen en naast felicitaties te roepen, wij ook! Maar ik hou nog even geduld tot de echo. Ik stond er van te kijken. Hun zoontje (nu 3,5) was namelijk een zogenaamde huilbaby, en dan niet eventjes, of drie maanden maar een ruim jaar. Verschrikkelijk. Mijn vriendin is er overspannen van geworden. Ze hadden bedacht dat ze, ondanks dat ze graag een groot gezin wilden, niet aan een tweede zouden beginnen. Ik ben zo blij voor hun dat ze de stap durven nemen en hoop dat het net zo'n makkelijk kindje als merel wordt, of desi of milou of lucas of....

• Reacties 4,2k
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

hoi dames,

Ik ben hier al een tijdje niet geweest want helaas is mijn moeder afgelopen maandag alsnog overleden. Het zijn hele moeilijke dagen nu. Aanstaande zaterdag wordt ze gecremeerd.

Groetjes dorine

Geplaatst

Dorine, gecondoleerd met het overlijden van je moeder. Veel sterkte in de komende moeilijke tijd. Dit is wel heel erg voor jullie en natuurlijk je vader en andere familie. Ik kan me niet voorstellen hoe erg dit voor jullie en jou moet zijn. Mocht je behoefte hebben om je ei kwijt te kunnen dan staat mijn pb-box open.

Liefs, Esk

Geplaatst

Hoi Dorine,

Wat vreselijk voor jullie! heel veel sterkte gewenst in deze moeilijke periode! en net als esk zegt als je je hart wilt luchten kan dat natuurlijk ook bij mij.

Geplaatst

Oh, nee toch,wat verschrikkelijk! Wat kan het leven toch oneerlijk zijn.wat zullen jullie het nu zwaar hebben. Gecondoleerd en heel veel sterkte in deze moeilijke tijd. en net zoals bij de andere meiden, mag je ook altijd je hart luchten bij mij.

Liefs Rome

Geplaatst

Neeeeee! Dorine, wat vreselijk. Wat een klap. Een gemis, hoe kan dat nou zomaar, het leek zoveel beter te gaan. Is ze die terugval in het ziekenhuis helemaal niet meer te boven gekomen? In plaats van dat het komende jaar in het teken staat van wat wessel allemaal voor het eerst doet en bij is zal je nu alles ook een eerste keer beleven zonder dat je moeder in de buurt is.

Heel veel sterkte morgen, ik hoop dat je steun kan vinden bij elkaar!

Hou elkaar vast.

Geplaatst

Wat leuk dat ze op haar rug dreef, bij ons zwemmen ze zonder zwembandjes.

Hier is trouwens inderdaad een derde tandje aan het doorkomen.

Geplaatst

Volgens mij bij een speelgoedwinkel of Prenatal, ik heb daar ook van die zwembanden gezien waar ze in kunnnen zitten.

Ursela, Wat leuk dat vrienden weer een kindje krijgen. Is het toch heel wat waard he. Lijkt me erg zwaar om een huilbaby te hebben. Ik vond het nu al zo erg dat hij huilde omdat hij zo'n last van krampjes had.

Wij hebben sinds Lucas begint te kruipen van die stopcontactbeveiligers erop gedaan. Voor 2 keukenkastjes hebben we van die stoppers gekocht, die we er nog op moeten zetten. Daar staan schoonmaakmiddelen in, dus daar mag hij echt niet bij kunnen komen. Wat leuk dat ze alles aan het ontdekken is.

Niets van Nienke gehoord, ben erg benieuwd hoe het met je en de kleine gaat.

Geplaatst

Dat lijkt mij ook erg leuk! En je kan hem/ haar denk ik wat losser laten. Nu houd ik hem altijd goed vast. We hebben van de week samen onder water gezwommen. Ik met een duikbrilletje op zodat ik hem goed kon zien, was leuk. Ik pakte hem alleen te snel weer vast, dus het was een korte zwem, ha, ha..

Geplaatst

Ik heb een ziek Miloutje thuis.

Ze heeft het wel goed getimed, gisteren een prima dag op het KDV en 2 uur later spuugde ze ineens. Vandaag dus echt ziek, maar ik heb vrij dus alle tijd voor haar. Ze heeft vandaag haar 1e fles uitgespuugd (en ik gaf maar 90cc) en vanochtend verhoging en later koorts (38.8), zetpil gegeven en de koorts is weer gezakt. Nu geef ik elke 2/3 uur een klein flesje en dat gaat goed. Enige wat ze wil is op bed liggen, echt wel zielig zeg. Ik hoop dat het een 1 dags virus is!

Leuk om al jullie verhalen over eten te lezen. Nog even en we zijn ook zover.

Mijn vriendin is vanochtend in iets van 1 uur tijd bevallen van de 3e! Ze was 2e kerstdag uitgerekend, dus heeft lang moeten wachten. Het jongetje had door de supersnelle bevalling wel een slechte apgar, maar wat later was alles toch ok.

Geplaatst

Beterschap voor Milou, hopelijk is ze snel weer beter.Het heerst volgens mij enorm.

In 1 uur tijd bevallen?? Jeetje, wat snel zeg!

Geplaatst

Beterschap met milou. Wat zielig klinkt het zeg, zo'n ziek meisje dat alleen in haar bedje wilt liggen.

Dorine, moet regelmatig aan jullie denken. Zo onwerkelijk dat jij nu op dit moment afscheid neemt van je moeder. Ik hoop dat jullie een waardig en liefdevol afscheid hebben vandaag. Nogmaals sterkte!

Geplaatst

Milou is weer aardig opgeknapt gelukkig. De koorts zakte zaterdagmiddag af en was 's avonds helemaal weg. De flesjes zijn we weer aan het opbouwen en ze spuugt niet meer. Ze wil nog wel veel slapen. Echt vreemd, een soort eendagsvirusje ofzo.

Mijn vriendin die in 1 uur bevallen was, had de eerste keer een normale bevalling, 10 uur ofzo, de 2e was er in 2 uur en de 3e dus nog sneller. Het was wel echt te snel, je kan het ook geestelijk helemaal niet bijbenen en voor het kindje was het dus ook te snel.

Ik was gisteren uit eten met een andere vriendin, die ik al een tijd niet gesproken had en we hebben uitgebreid gepraat over Milou en ook de bevalling. Was best wel eens fijn om dat nog eens te vertellen .. ik denk er nog wel regelmatig aan, het was een superbijzondere ervaring.

Geplaatst

Fijn dat Milou zich beter voelt, zo'n ziek kindje is maar niets.

Dorine, ik hoop dat alles goed gaat. Heb gister aan je gedacht terwijl jij zo'n moeilijke dag had. Ik hoop dat het een mooi afscheid is geweest.

Hier alles z'n gangetje. Thomas zit weer aan de Ventolin omdat hij nog steeds verkouden is. Nu 2 weken proberen en als het dan niet over is wordt hij doorgestuurd naar de kinderarts voor controle. Hopelijk is het niet nodig, maar ik vrees ervoor.

Gister had Thomas een volledige maaltijd gegeten: aardappel met snijboon met een visstick. Hij vond het hartstikke lekker. Bedankt voor de tip om makkelijk te koken met de magnetron, Natasja!

Geplaatst

Nou het heeft even geduurd, maar hier ben ik weer hoor. :-) Ik heb er even aan getwijfeld van het forum te verdwijnen. Eigenlijk omdat ik deze afgelopen weken helemaal niet de "drang" had even te gaan kijken, maar nu lees ik alles weer terug wat er gebeurd is en dat vind ik toch erg leuk en daarnaast zijn jullie ook gewoon veel te gezellig, haha. Dus beperk ik me tot dit topic, omdat iedereen die ik wil spreken hier nagenoeg kletst.

@Dorine, allereerst natuurlijk heel veel sterkte voor jou en je gezin gewenst. Wat zit je toch in een moeilijke en verdrietige tijd. Gecondoleerd.

Ik heb veel gelezen over ziektes van kleintjes en van hele gezinnen. Hopelijk is iedereen er weer bovenop en hebben jullie feestdagen er niet onder te lijden gehad.

Ook staat er veel over voeding en voedingschema's. Ik moet zeggen dat wij Julian te eten geven als hij honger heeft. Dat zijn dus niet standaardtijden. Hij eet nu wel elke dag een groente of fruit maaltijd zonder daarna nog melk. Hij eet allerlei groente, alleen vindt hij bloemkool nog steeds heel vies en bietjes kokt hij van. Bietjes eten wij zelf ook nooit dus dat hoeft hij van mij ook niet steeds te proberen, bloemkool blijf ik wel proberen omdat we dat dus zelf wel eten.

@Natasja, maak je niet druk hoor meis. Die kleine van jou gaat straks een inhaalslag maken en dan rent ze die van ons allemaal voorbij :-P.

Julian is vandaag precies 6 maanden. Volgens mijn wii-balance board weegt hij 8,5 kilo en dat geloof ik wel. Toen hij vier maanden was, was hij namelijk 7,4 kilo en 66 cm. Het is een hele lange jongen en hij heeft gezond babyvet, is niet dik gewoon gezellig mollig, haha. Hij raakt erg uitgekeken op zijn melk, eet veel liever vast voer. Hij drinkt nu soms thee, gewoon uit een melkfles maar dan met een speen met minder gaatjes. Hij wil ook graag uit gewone bekers drinken, maar dat wordt zo'n knoeiboel. Hij draait al een paar weken heen en nu sinds een week ook weer terug van buik naar rug. Hij kan al flink goed rechtop zitten maar valt tijdens het spelen nog wel om. Hij slaapt nog steeds niet door, maar drinkt wel minder 's-nachts (het was al maar 1 fles, maar minder uit die fles bedoel ik). Hij vindt water onwijs leuk en spetter de spat iedereen nat. Hij moet daar ook erg om lachen. Het is echt een hele vrolijke baby, huilt weinig en zelden een slecht humeur. Hij past nu een paar weken officieel niet meer in zijn wandelwagen dus nu hebben we de andere stoel erop gezet. Met de verkleiner ligt (Stokke kantelt) hij helemaal prima en in tegenstelling tot die andere bak, kan hij nu ook alles zien. In oktober gaat hij voor het eerst met het vliegtuig, dan gaan we weer met zijn allen naar Florida :-D.

@Annelies & Ursela, leuke fotootjes zag ik voorbij flitsen!

Lfs,

Nienke

Geplaatst

Hoi Meiden,

zo het was een leuk weekend! gisteren lekker samen met mijn moeder gaan shoppen was erg gezellig en ook wel even lekker dat ik gewoon even rustig kon kijken en passen en Zoë heeft een leuke dag gehad samen met papa. en vandaag zijn we lekker met zijn 3tjes gaan zwemmen was ook hartstikke leuk zoë was helemaal door het dolle in het zwembad ze spetterde erop los!

jullie een leuk weekend gehad?

Geplaatst

Hoi,

Nienke, leuk dat je weer terug bent. Zelf tik ik ook niet meer mee in de andere topics. Geen tijd meer voor. Lekker hoor, als ze zo zoet zijn, hier idemdito.

Kiet, ook een leuk weekend gehad. Zaterdag zijn we met de kleine bij een vloerkledenwinkel geweest in Cruquius. Heel mooi karpet besteld voor bij de salontafel en we kregen er gratis een groot speelkleed bij voor Dési. Ik wilde er al eentje kopen. Deze is minder mooi dan die ik in gedachten had, maar je moet een gegeven paard... Verder zijn we vandaag bij de hond die we weggedaan hebben wezen kijken. Hij was erg blij ons te zien. Piepen en rondjes om je heen draaien etc. Het gaat gelukkig erg goed met hem en zijn nieuwe bazen zijn heel erg blij met hem. We moesten helemaal naar Barneveld, maar de kleine meid heeft zich prima gehouden de hele dag.

Morgen gaan we weer zwemmen.

Dorine, ik hoop dat jullie een mooi afscheid hebben gehad van je moeder.

Geplaatst

Ha Nienke, leuk wat van je te lezen.

Ik typ net zoals Natasja ook niet meer mee in andere topics, heel soms als ik zin heb of als ik iets zie waar ik echt wat aan toe te voegen heb, maar meestal speur ik direct onder de nieuwe berichten naar dit draadje. Ik vind het gezellig om de ervaringen van andere mama's te lezen van kindjes van bij benadering dezelfde leeftijd... en om tips op te doen en ervaringen uit te wisselen. Gewoon gezellig dus.

Wij zijn vandaag een flink stuk gaan wandelen met Thomas in de wandelwagen ipv in de reiswieg en dat ging helemaal goed. Ik vroeg me alleen af wanneer hij naar zitstand mag? Ik heb de wagen nu helemaal plat liggen... kan je rechtop laten zitten als ze zelf zitten of kan het nu al?

Geplaatst

ik zet de wandelwagen altijd in ligstand en soms heel even als we bijv ergens een broodje gaan eten even rechtop maar niet te lang ik wacht daarmee tot Zoë echt goed kan zitten.

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden