Ga naar inhoud

Aanbevolen Berichten

• Reacties 4,2k
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

Foto-PUPXVPB7-D.jpg[/img]

Foto-6ZUZGJV7-D.jpg[/img]

Foto-LUWADU4A-D.jpg

Paar foto's van mijn prachtige dochter. De eerste is vanochtend genomen, met haar heerlijke loopneus en rode oogjes zit ze op de bank.

Geplaatst

Hi Natasja,

Wat een dotje. Ze ziet er idd flink verkouden uit op die 1e foto.

Vind Dési die bal ook zo leuk??? Wessel vond eerst de kleurtjes en de muziek leuk en nu gaat hij steeds achter de bal aan de kamer door.

Geplaatst

Ja, die bal is heel leuk. Ze gaat er alleen niet achteraan. Ons meisje is lui hihi. Wessel kruipt toch al? Ze zit nu wel, maar gaat geen kant op. Nog steeds niet leuk op haar buik (hoewel ik haar wel vaak op haar buikje neerleg. Ze legt gewoon haar hoofdje neer en steekt haar duimpje in haar mond.) Volgens mijn moeder kroop ik ook niet, ik schoof op mijn kont door de kamer. Misschien gaat ze gelijk wel lopen...... Ze is wel met meer dingen later merk ik. Vast doordat ze 4,5 weken te vroeg is geboren.

Ze heeft vandaag ook haar boterham zelf gegeten - ondanks dat ze ziek is. Het was een heerlijke smeerboel met boter en stroop.

Geplaatst

Hij loopt ook om de box of tafel heen, hij vind het helemaal geweldig.

Ik hem een doorzichtig plastic tafelblad van de stokke die je eromheen kan schuiven met een iets opstaande rand, ik gebruik hem dagelijks. Ik ben er erg blij mee en Lucas nog meer.

Mijn mannetje is ook weer snotverkouden sinds gisteren middag, sneu weer

Geplaatst

Zoe heeft die bal ook ze vind hem helemaal leuk.

Wat knap dat Wessel al wil lopen!!

Zoe doet wel zitten maar trekt zich nog niet op rolt wel om en probeert te kruipen ieder kind doet alles op z'n eigen tempo.

Geplaatst

Natasja, yep, Wessel kruipt / tijgert de hele kamer door en Kiet, precies zoals je zegt. Ze doen het allemaal op hun eigen tempo. Over een jaar rennen ze allemaal thuis door het huis en denken we misschien nog wel een keer terug aan deze 'rustige' tijd. hahaha

Geplaatst

na een hele zware nacht (39,5 graden koorts,veel huilen, uurtje slapen, huilen, uurtje slapen, huilen...) keek Kees me weer met een glimlach aan, zittend op knietjes en voetjes... pff. gelukkig maar! En de koorts is ook helemaal weer. mannetje is weer blij. heeft redelijk goed ontbeten en we gaan zo maar even naar buiten nu het nog droog is. vanmiddag schijnt het immers weer volop te gaan regenen. hopelijk knappen de andere kindjes ook zo snel weer op!

die bal ziet er erg leuk uit. waar komt die vandaan?

groetjes,

tessa

Geplaatst

Fijn dat Kees is opgeknapt. Dési is nog steeds ziek, koorts, verkouden. Ze slaapt gelukkig wel lekker en eet evengoed wat.

Bal hebben we gekregen, maar volgens mij te koop bij Bart Smit. Hij rolt de hele kamer door.

Geplaatst

Fijn dat het met Kees weer beter gaat, nu Dési nog.

Tessa, die bal is van Vtech en in de meeste speelgoedwinkels te krijgen. (bart smit, intertoys, etc)

Kiet, veel succes vandaag in het ziekenhuis, ben erg benieuwd.

Pff.. ik moet zo naar de crematie van de vriend van een vriendin (snappen jullie het nog). Hij (49 jaar oud) is afgelopen zaterdag aan een acute hartstilstand overleden.

Ik vind het voor haar verschrikkelijk en ik vind het zo moeilijk om hier naartoe te gaan. alles van mam is nog zo vers en speelt al heel de ochtend weer door m'n hoofd. Ben blij als de middag voorbij is.

Geplaatst

Wat een grote meid is Desi al zeg. Zeker als ze daar zo zit. Lekker meidje hoor.

Sterke Dorine.

Tx voor de reacties op niet zo goed eten. Milou heeft vanochtend weer bijna alle pap laten staan. Fles 4 uur later wou ze wel. Ik denk zelf dat ze last van haar buikje heeft. Ze heeft al een paar keer zitten poepen en als ik haar dan wil verschonen, is er niks. Heb nu wat laxerend fruit gehaald en ga nog op zoek naar roosvicee laxoo voor door de pap. Hoop dat het helpt.

Bedankt voor je reactie op de Stokke Rome. We gaan het even aanzien, voorlopig zit er nog niet veel in.

Wat vervelend dat veel kindjes ziek of verkouden zijn. Ik hoorde net dat er zondag weer een winterse tijd aan zit te komen ... het wordt tijd voor lente!! Veel beter schap voor alle kleintjes.

Geplaatst

Thanks Annelies. Dési heeft eind januari ook zo een week gehad. Kreeg er niets in. Ging vanzelf over. Zij had echter opeens twee stinkende natte poepluiers. Hoop dat het gauw over is, want je maakt je er zo druk om.

Geplaatst

Je krijgt het wel allemaal voor je kiezen Dorine, heel veel sterkte.

Dank je Annelies, vandaag heeft hij tot nog toe maar 1, 5 fles op, hij liet hem vanmiddag bijna helemaal staan. Een half uurtje later heb ik de fles weer aangeboden en toen heeft hij nog een heel klein beetje gedronken. Hij is echt weer zo ontzettend verkouden, het loopt alsmaar zijn neusje uit. Ik heb al lekker Luuf gesmeerd en neusspray gebruikt. Hij heeft meerdere periodes gehad dat hij zijn flesjes niet meer leeg dronk.

Tessa, Wat vervelend dat hij zo ziek was vannacht. Moet je vandaag werken of kan je lekker rustig aan doen? Gelukkig gaat het nu weer beter en is de koorts gezakt.

Kiet, Hoe is het gegaan vandaag?

Geplaatst

Hei!

Ik ben niet helemaal bij, dus ik zal zeker onbedoeld vergeten te reageren op sommigen. Avonddienst met een dagdienst erachteraan is niet bevordelijk voor mijn concentratie.

Tessa, wat fijn dat kees is opgeknapt. Ik vind het helemaal niets als een kleintje koorts heeft of ziek is.

Jeetje dorine, wat verschrikkelijk voor je vriendin. En moeilijk voor jou. Ik snap dat je ertegenop ziet (zag) maar aan de andere kant hebben jullie op een mooie manier afscheid genomen van jullie moeder en dat opnieuw beleven is heel zwaar maar het kan ook iets in zich hebben van een nabijheid. Ik weet zeker dat je vriendin het erg op prijs stelt dat je er vandaag voor haar bent.

Kiet..en wanneer mogen jullie?

Annelies, hier was het vandaag opeens lente met de daarbij gepaardgaande gladheid. Ik zal mijn best doen hem erop te wijzen dat jij daar in het zuiden zit te wachten en ongeduldig aan het worden bent. Ik moet toegeven dat ik af en toe ook erg verlang naar de zomer, dat merel lekker door het gras kan kruipen en die wereld kan ontdekken.

Wessel en lucas doen al stappen, wat goed!

Natasja, leuke foto's, al moet ik zeggen dat de tweede gezichtsuitdrukking mij voor een raadsel stelt, lacht ze? Schreeuwt ze? Wat wil ze? Ik vind dat ze een grappig kuifje heeft, best veel haar al. Ik denk dat je gelijk hebt mbt je opmerking over vroeger geboren, later ontwikkelen (of eigenlijk in pas met de ontwikkeling van de hersens). Volgens oei ik groei is dit zo en ik vind het erg logisch klinken.

Merel is niet echt ziek meer maar duidelijk niet in haar hum. Een sprong? Ze is 'moeilijker', snel ontevreden. Ze heeft heel veel luieruitslag,uit het niets opeens helemaal onder.

Marchan, mocht je nog af en toe meelezen, gaat het goed met jullie viertjes?

Geplaatst

@Ursula, ik had de flitser aan en op mijn camera krijg je dan een rood lampje aan de voorkant. Dési weet dat ik dan ga flitsen en trekt dan zo een bekkie, soort lach haha. Heb er namelijk nog een paar zo.

Nog meer tandjes voor Merel misschien?

@alle zwangeren, ik ga niets vragen hoor als jullie het niet erg vinden. Ik lees gewoon mee.

Heb ik gemist dat Marchan niet meer meeschrijft?

Geplaatst

Hoi meiden,

De afspraak is goed gegaan ik dacht dit is alleen een intake en dan bloedprikken en over 2 weken terug maar nee ik kreeg gelijk een berg recepten mee om weer te gaan beginnen.

We gaan beginnen om alleen bij mij een eitje te laten groeien(ik heb geen eisprong) en dan pregnyl prikken en dan gewoon thuis aan de slag zeg maar... en als dat niet lukt dan pas IVF.(de rEden dat we vorige keer IVF hadden is omdat ik ineens heel veel grote eitjes had het was een escape IVF) Dus ben heel benieuwd.

Het viel mij ook op dat marchan niet meer mee schrijft

Geplaatst

Dorine, sterkte meid! je krijgt het wel echt allemaal voor je kiezen zeg!

Kiet: succes! zou mooi zijn als het zo lukt!

vervelend annelies dat milou niet goed wil eten. is ze wel gewoon levendig en blij? en anders consultatiebureau even bellen? misschien hebben die nog een tip?

wij gaan zo even glaasje wijn drinken bij de buren. fijn weekend allemaal.

groetjes,

tessa

Geplaatst

Jeetje Kiet, dat is fijn! Ook fijn dat jullie het eerst via de relatief eenvoudige weg gaan proberen. Ik vind een escape IVF wel grappig klinken eigenlijk, is meestal andersom, een escape IUI na een mislukte IVF. Succes ermee alvast!!

@Tessa: Milou is wel gewoon vrolijk. Ze krijgt ook wel voldoende vocht binnen. 2 van de 4 flessen gingen helemaal op. Groente en fruit heb ik niet geprobeerd vandaaag. Wel een sinaasappeltje voor haar uitgeperst en dat sap heeft ze voor een groot deel opgedronken (geef ik uit een bekertje en deels met een lepeltje). Hopelijk werkt dat een beetje voor haar darmpjes.

Ik maak me geen zorgen hoor. Vooralsnog niet. Misschien is het wel weer een sprongetje.

Fijn weekend!

Geplaatst

Schattige foto`s Natasja, wat een dot. Julian heeft trouwens ook die bal, haha. Hij vindt het lieveheersbeestje het leukst.

(borrel over de laptop en daardoor doen een paar toetsen het niet meer, waaronder de appostroffen).

Ons weekje vrij zit er weer op en maandag moeten we weer aan de slag. We hebben niet uitgeslapen en ook niet doorgeslapen, maar het was wel relaxed. Julian is nog steeds redelijk van slag, kan vaak genoeg lachen hoor, maar ook huilen en erg moeilijk slapen. `s-Nachts nog steeds meerdere keren wakker. Die ene week doorslapen was heerlijk, haha.

Ik verschoon Julian ook wel eens beneden, gewoon op de bank en ik ben niet eens zwanger, haha, misschien gewoon lui? ;-)

@Dorine, erg sterk van je dat je wel bent gegaan. Hopelijk viel het je mee?

@Kiet, heel veel succes!

Lfs,

Nienke

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden