Ga naar inhoud

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

Dag dames,

Heb ik eindelijk even tijd om te reageren. Allereerst, wat een leuke fotoos heb ik langs zien komen de afgelopen dagen. Ik moet ook weer eens wat plaatsen, maar ik vergeet het steeds.

Dorine, gefeliciteerd met je baan. Ga je ook andere uren werken of blijft dat allemaal hetzelfde?

Annelies, ik heb het gelezen van Miepie. Ik vind het ook heel bijzonder en hoop dat het allemaal snel goed gaat zodat de kleintjes naar huis kunnen (al zal dat even gaan duren denk ik). Ik vind het hartstikke leuk om Thomas nieuw eten aan te bieden. Hij probeert nog alles en je kan meteen zien wat hij ervan vind. Wij proberen gewoon alles waar we zin in hebben (tot op zekere hoogte natuurlijk, gekruid laten we nog even links liggen).

Ursula, ik heb weinig last van deze zwangerschap. Ik begin al een buikje te krijgen en de moeheid lijkt minder te worden. Wel nog steeds die vreselijke smaak in mijn mond, echt niet leuk. Tandenpoetsen, flossen, mondwater, het helpt allemaal niets. De hele dag smaakt het bitter. Volgende week de nekplooimeting, ik ben benieuwd. En wat ontzettend leuk dat het een jongen is! Lijkt me geweldig om van allebei 1 te hebben. Wij hopen stiekem toch wel een beetje op een meisje. Natuurlijk, als het maar gezond is, maar het zou wel enorm leuk zijn. En als het weer een jongen is, dan is dat natuurlijk erg leuk voor Thomas, dan heeft hij altijd een speelkameraadje. We zullen het zien. We weten het pas in september ;-).

Vannacht was Thomas weer aan het spoken. Hij heeft 2 uur aan 1 stuk gehuild, niet stil te krijgen, ook niet met een flesje. Vermoedelijk tandjes en later wilde hij gewoon niet alleen zijn. Uiteindelijk is hij in slaap gevallen en konden wij ook gaan slapen. De rakker. Gelukkig kan ik vanmiddag mijn ogen even dichtdoen, want ik ben echt gaar.

• Reacties 4,2k
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

Ursela, ik werk als testmanager / projectmanager in de detachering. Ik heb dus wel altijd opdrachten waarin ik deze rol vervul maar de opdrachten zijn altijd verschillend.

Geplaatst

Wat leuk dorine, hoeveel dagen ga je werken?

wat een leuke foto's ursela ik ga ook even foto plaatsen is alweer lang geleden

Geplaatst

Aww ... wat een dropje is Zoe!! Echt te schattig. Ook al echt zo'n meidje.

Dorine, spannend een nieuwe baan. Succes gewenst alvast!

Jeetje die Thomas. 2 uur lang huilen ... die tandjes zijn wel gemeen soms he?! Wij wachten nog op de eerste.

Nou meiden, prettig weekend alvast!

Geplaatst

Ohw, weer aardig wat getypt :-)

@Dorine, altijd spannend zo n nieuw begin. Succes iig.

@Esk, dat lijkt me zeer vermoeiend en je staat zo machteloos. Fijn dat de zwangerschap goed gaat.

@Kiet, wat een droppie!

@Ursula, ook al zo'n scheetje en wat kijkt ze wijs.

@Rome, mooie foto's! Staat altijd leuk spijkerbroeken.

Vandaag voor het eerst even gefiets met de kleine, ze vond het machtig. Heerlijk aan het babbelen en over de klinkers met het hobbelen zat ze: eeeeeeheeeeheeeeheeeeh. Klein stukje maar hoor, naar mijn moeder op en neer. Hopelijk heb ik er morgen weer even tijd voor.

Geplaatst

Sinds al een paar dagen wil mevrouw haar laatste fles niet meer. We leggen haar sinds eergisteren om 18.15 in bed en ze wordt tussen 7.15 en 7.30 pas wakker! We horen haar dan ook de hele avond en nacht niet meer. Ze krijgt dan in de ochtend meer pap, want dan heeft ze razende honger. Vind je het gek :-)

Dus in de ochtend pap, fruit, middag brood beetje melk, koekje met drinken en aan het einde van de middag warm eten en een toetje. Ben maar vitamine D aan het geven nu.

Stapje?

Geplaatst

Oi, nog een zware nacht: van 2 tot 5.30 af en aan huilen. Tenminnste: als ik hem niet vast had dan was hij aan het huilen. En niet eens wakker... Erg frustrerend om nog maar te zwijgen van vermoeiend... vanochtend maar een uurtje uitgeslapen, want half 7 er weer uit trok ik niet. Nu duf op mijn werk. Hopelijk vannacht beter.

Zijn dat tandjes? Ik zit te denken hem vannacht preventief paracetamol te geven... zou dat kwaad kunnen?

Geplaatst

Esk,verschrikkelijk zo'n nacht. En twee achter elkaar. Paracetamol kan geen kwaad. Als je denkt dat het tandjes zijn hebben ze ook van die vloeibare pijnstiller dat je erop kan smeren. Merel was ook wakker, van 12 tot 0100. Ze had honger bleek. Ze slaapt normaal van 18.00 tot 5.45 zonder te eten (net als natasja's grote meid). Maar soms wordt ze dan wakker, een miniflesje, 80, werkt dan goed.

Leuk hoor, al dat gefiets. Daar ga ik hier niet aan beginnen. Ik ben met mijn mountainbike nog nooit de weg naar ons huis opgekomen. Het is meteen een pittige sport om te fietsen.

Geplaatst

ESK, vreselijk zo'n nacht. Ik hoop dat het de tandjes zijn en dat het snel beter gaat. Geloof graag dat dit super vermoeiend is.

Natasja, Wessel heeft exact hetzelfde als Dési. 's-Ochtends een bord pap (van 210), fruit en drinken, 1 1/2 boterham en klein flesje, koekje en drinken en om 18.00 uur warm eten en een toetje. Wessel gaat alleen later naar bed, rond 20.00 uur en dan slaapt hij ook tot 7 a 8 uur.

Waarom geef jij extra vitamine D???

Ursela, ik geloof dat ik ook niet zou gaan fietsen als ik in jullie omgeving zou wonen. Ben al blij dat ik niet meer in Zuid Limburg woon met al die 'bergen'.. hahaha

Hoe gaat het met je moeder? Mocht je er niets over willen zeggen dan mag dat natuurlijk ook.

Kiet, ben je al begonnen met je medicijnen? Ik weet eigenlijk niet zo goed of ik aan jou moet vragen hoe alles gaat. Kan me voorstellen dat je daar nu nog helemaal niet op staat te wachten maar dat moet je zelf maar aangeven.

Je vroeg hoeveel ik ga werken. Wederom 4 dagen. Helaas kan ik mijn functie niet in minder dan 4 dagen vervullen en ik ben niet bereid iets anders te gaan doen. Dan geniet ik maar extra van de vrije woensdag en het weekend.

Is het zo'n mooi weer en nog steeds niet gehoord of mijn fiets binnen is. Had gehoopt hem morgen op te halen maar ik denk niet dat dit hem gaat worden.

Geplaatst

@Ursula, zou ook niet gaan fietsen als ik zou wonen waar jij woont :-)

@Dorine, als je kindje minder dan 500 ml aan melkproducten binnenkrijgt, dan hebben ze een vitamine D tekort. Dat moet je tot hun vierde jaar aanvullen met druppeltjes.

Boefje roept ;-)

Geplaatst

Hoi dorine,

Ik ben nu bezig met de pilletjes om ongesteld te worden en dan op de 3e dag prikken ik vind het helemaal niet erg hoor als jullie ernaar vragen moet zeggen dat het anders is deze keer de druk is er een beetje vanaf tuurlijk wil ik het nog steeds heel graag maar ben nu wat geduldiger omdat ik al zo'n mooie meid heb. Daarom gaan we ook eerst proberen om een eitje te laten groeien en dan gewoon thuis aan de slag we kunnen als het over een paar maanden nog niet gelukt is altijd nog IVF doen.

Geplaatst

Wat goed dat Desi zo lang slaapt!! Heerlijk zeg.

Milou krijgt bijna altijd om 19.00u haar laatste fles, zodat ze 19.30u op bed ligt. Als het eten weer wat anders wordt, wil ik dat ook gaan vervroegen, want dat lijkt ze soms wel nodig te hebben. Maar nu heeft ze om 16.00u warm eten + fles, dus eerder dan 19.00u de laatste red ik niet.

Ik heb vandaag ook DE BAL voor haar gekocht :) Kon natuurlijk niet achterblijven bij jullie allemaal. Ze vond hem leuk! Maar even wennen, het eerste electronische speelgoed (tot nu toe knisperboekjes, piepbeestjes en de favoriet: een pakje zakdoekjes ... haha).

Kiet, ik had niet door dat je alweer begonnen bent. Succes joh! Kan me heel goed voorstellen dat het anders voelt nu.

Prettig weekend!!

Geplaatst

Kiet, ik kan me ook goed voorstellen dat het nu anders is. Ik heb op 30-3 een afspraak in het ziekenhuis. Ik moet mijn gezicht eerst laten zien voordat we met de cryo's mogen beginnen. Het Erasmus doet de komende 6 weken geen tp ivm verbouwing maar ik wilde toch pas rond mei iets doen. Zeker nu met mijn nieuw baan wordt het op z'n vroegst in mei.

Ik sta er nu ook veel relaxer in, we zien wel hoe het gaat.

Natasja, ik wist dat niet van die vitamine D, ik heb ze meteen gehaald.

Geplaatst

Ha Annelies, DE BAL! Hij is leuk hè. Hier is het knisperboekje ook één van de favorieten. Wordt in gebladerd en opgegeten haha.

@Dorine, wat lekker, nog cryo's. Vind het zo jammer dat wij niks, noppes, nada hebben. We hebben de honden op een jachthondensite gezet. Toevallig hebben er vandaag 2 mensen gebeld. Mochten ze allebei weggaan, dan gaan we het misschien toch nog een keer all the way proberen. Wishful thinking.....

Geplaatst

Hoi Natasja,

Echt waar wat goed! Volgens mij kriebelt het toch wel bij je hè..

Nou spannend! Ben benieuwd of allebei de honden verkocht worden want als er 1 hond zou blijven vind je het te druk met 2 kids?

Geplaatst

Spannend al die afspraken. Wij zouden ook helemaal met een nieuwe ivf moeten beginnen, er was maar 1 goede bevruchting en dat is Lucas geworden.

Ik had deze week een afspraak voor een telefonisch consult over de uitslag van een bloedtest. Maar de uitslag is nog niet bekend, dus hebben we een nieuwe afspraak gemaakt voor over een paar weken.Ik zag zelf ontzettend tegen het prikken op met de behandeling, hadden jullie daar moeite mee?

Ook de bal gekocht, Lucas vind hem heel leuk.

Wij hadden touwens toevallig allemaal een spijkerbroek aan, was wel superleuk voor de foto's. Het viel ons eigenlijk pas op toen de fotograaf het zei.

Ursela, Ik kan me goed voorstellen dat de avonddiensten zwaar worden. Je bent de hele dag al met Merel bezig en dan 's avonds ook werken en zwanger zijn. Het lijkt me erg dankbaar werk wat je doet. Ik heb er ook weleens over zitten denken om iets in de zorg te gaan doen. Het is nu alleen niet zo handig als ik een opleiding moet doen en de combinatie met Lucas. Ik wil graag veel bij hem zijn.

Ik heb gisterenavond een fietsstoeltje gekocht, joehoe! Ze hebben hem er meteen voor me opgezet, we moeten alleen de voetsteuntjes nog even afstellen. Heeft die knuppel in de fietsenwinkel ook mijn achterlamp nog gesloopt, grr..

Ze hebben bij ons in de wijk een nieuw winkelcentrum en ook een nieuwe fietsenwinkel waar ik hem heb gekocht. Maar ik vond de mensen niet echt aardig, hij gaf mij nog de schuld dat mijn lamp kappot was, omdat ik hem aan mijn achterlamp op zou tillen. En de fiets gebruik ik amper. volgende keer dus maar weer naar onze oude vertrouwde fietsenwinkel in het dorp.

Maar goed, als het zonnetje vanmiddag gaat schijnen ga ik lekker een klein stukje fietsen.

Ik heb gisteren hele stoere gympjes voor hem gekocht en hij vond ze lekker, ha, ha.. hij zat elke keer met zijn schoentje in zijn mond.

Oh, spannend natasja. Ik ben benieuwd. Komen de mensen die gebeld hebben voor de honden kijken? Het zou wel leuk zijn als ze samen kunnen blijven.

Later meer, Lucas vraagt om aandacht. Fijne dag!

Geplaatst

Oi, weer een zware avond achter de rug. We zijn er inmiddels wel uit: Thomas wíl gewoon niet slapen. Er is helemaal niets! Dit is wel een heel vermoeiende fase hoor, zo dat gehuil de hele tijd. Ontroostbaar, ja, als wij in de kamer zijn, maar dat gaat dus niet gebeuren. Manlief vind het zielig, maar inmiddels ben ik er echt klaar mee. We moeten hier "gewoon" even doorheen en dat zal betekenen een hele avond laten huilen zonder uit bed te halen en steeds om het kwartier of zo even naar binnen, aai over het hoofd en weer weg... moeilijk hoor!

Geplaatst

Oh Esk, wat vervelend, erg vermoeiend. Ik hoop dat het vanavond en vanacht beter gaat. Heeft hij het overdag ook?

Heb je al een echo gehad?

Geplaatst

ESK, wat vervelend dat Thomas opeens zo'n fase heeft. Ik kan me voorstellen dat het moeilijk is om hem de hele tijd te laten huilen maar ik begrijp het ook wel dat je er op een gegeven moment klaar mee bent.

Hopelijk duurt het niet te lang.

Kiet, idd het Erasmus. Ik vind het nu niet zo'n probleem dat ze 6 weken dichtgaan. Ik zou er alleen niet aan moeten denken als ik nu volop met IVF bezig zou zijn, dan zou ik echt balen.

Ben wel benieuwd hoe het gaat worden en hopelijk ontdooien onze cryo's niet tijdens de verbouwing / verhuizing.

Ik heb net mijn fiets opgehaald. Helaas is het zonnetje hier weg maar we gaan toch maar ff op de fiets zometeen. Even naar de kinderoptocht kijken.

Fijn weekend allemaal

Gast Nienke79
Geplaatst

@Dorine, gefeliciteerd met je nieuwe baan! Leuk hoor een nieuwe uitdaging.

Op mijn werk gaat alles weer het gangetje. Mijn collega laat komt weer spontaan fotootjes van haar kids aan me laten zien dus ik doe dan ook maar alsof er niets gebeurd is. Eigenlijk niet echt mijn stijl, maar een collega is toch heel iets anders dan een vriendin. Alles weer koek en ei dus, gelukkig. Er zijn nu 3 meiden van de 14 vrouwen in mijn team!! zwanger. Ofwel meer dan 21%, is dat niet bizar? Ze schelen ieder 5 weken van elkaar.

Wat een leuke fotootjes komen er weer voorbij!

@Natasja, je snapt wel dat ik een beetje jaloers ben... haha. Als wij Julian geen fles geven rond 23.00 uur (en dat proberen we elke week zeker 2 keer) dan sta ik rond 04.00 uur weer naast zijn bed met een flesje. Wat zul je trots zijn op je meisie!! Jihaa, ik gun het je van harte, wat zul je heerlijke nachten hebben.

Julian is, ondanks dat we vermoeden dat er tandjes onderweg zijn en hij moeilijk inslaapt, zo'n lieve vrolijke man. Hij lacht om al onze grapjes, geniet van onze kusjes en knuffels en doet zo lief zijn armpjes omhoog als we zeggen 'oppakken?'. Sinds eergisteren kan hij zelfstandig blijven zitten als hij speelt en tegelijkertijd tv kijkt. Zijn exceem gaat zo goed dat hij tegenwoordig om de dag in bad gaat ipv 2 keer per week. Het gaat allemaal super en zo vanzelfsprekend dat ik me amper kan voorstellen hoe het was zonder hem.

Hebben jullie dan ook (met jullie kindjes dan he ;-)) ?.

Lfs,

Nienke

Geplaatst

Hei, leuke verhalen. Minder leuk van thomas en zijn slechte nachten natuurlijk.

Ja, nienke, ik zou me een leventje zonder merel niet meer kunnen (willen) voorstellen. Gsiteren had ze zo'n enorme goede dag, heb minuut voor minuut genoten van ons meiske. Ze is nu aan het proberen hogerop aan het komen. Op haar knietjes gaat het prima zitten maar nu is het omhoogheisen aan de bank begonnen. Ze is zo trots als het (met een steuntje in de rug) lukt!

Ik ga even een poepluier verwisselen en dan gaan we sleeen .

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden