Ga naar inhoud

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

Ik geniet ook van Thomas en kan me een leven zonder niet meer voorstellen, maar de afgelopen dagen is het wel supervermoeiend geweest. Hij blijft maar huilen, ik word er helemaal gestoord van, ook omdat ik niet precies waarom... Als hij 's avonds (eindelijk) slaapt lopen we op kousevoetjes rond, want anders is het meteen weer krijsen en duurt het minstens 2 uur voordat ikzelf weer naar bed kan... Alles hebben we geprobeerd: troosten, flesje, uit bed, in bed, muziekje, knuffel, maar het helpt allemaal niets. Als dit dinsdag nog zo is, ga ik voor de zekerheid even langs de huisarts voor een check of het toch niet misschien een oorontsteking is (ik begin daar nu weer aan te twijfelen omdat het nu ook overdag is als hij gaat liggen en bij liggen verandert de druk op je oren). En bij verlatingsangst zou het huilen over moeten zijn als hij ons ziet en dat is dus niet zo. Vooral ook omdat we dit gedrag totaal niet gewend zijn is het even erg moeilijk. En in combinatie met mijn zwangerschap (die toch al vermoeiend is) ben ik echt helemaal gebroken. Ik kan wel blijven liggen en het overlaten aan mijn man, maar ben toch wakker. Sorry voor mijn geklaag hoor!

Nu ligt hij trouwens lekker te rollen op z'n mat en is er niets aan de hand, terwijl hij een halfuur geleden ontroostbaar was. Het ziet er wel gezellig uit, zo'n buitelend manneke. Af en toe kijkt hij mijn kant op en lacht dan lief. Dan smelt ik weer. Gelukkig maar!

Rome, die foto's waren echt supermooi. Wij gaan binnenkort ook 'ns naar de fotograaf, want ik wil graag foto's van deze tijd hebben die echt mooi zijn.

• Reacties 4,2k
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

Dank je Esk. Het was zo leuk om te doen en we zijn super blij met de foto's. Er hangen inmiddels een paar foto's ingelijsd in de woonkamer.

Wat vervelend dat Thomas zo huilerig is en niet te troosten.Je klaagt helemaal niet hoor! Ik kan me goed voorstellen dat je er helemaal gesloopt van bent, zeker nu je zwanger bent. Wel lief dat je man Thomas dan verzorgd, zodat je toch nog even kan blijven liggen, ook al slaap je niet meer.Ik hoop dat het snel weer over is voor je/jullie.

Geplaatst

Geeft niks hoor Esk, even klagen, het lijkt me echt superrot en kan me voorstellen dat je er helemaal doorheen zit.

Klinkt verstandig om dinsdag even langs de huisarts te gaan, al is het maar om dingen uit te sluiten.

Ik hoop echt dat het snel weer over is!

Lief he, dat rollen. Milou rolt al een tijdje goed op buik en weer terug, maar sinds dit weekend is ze ook ineens bezig met doorrollen, hup van d'r speelkleed af .. .een paar keer d'r kop gestoten op de (laminaat) vloer en nu houdt ze meestal haar hoofd voorzichtig omhoog. Zooo schattig. Ze eindigt vaak voor de TV :)

Ik heb met m'n man een vervelende discussie over brood. Hij is een of ander boek aan het lezen over eet je gezond, en daarin staat wat er allemaal wel niet slecht is voor een mens. Zoals Enummers, zoetstoffen etc etc. In dat boek beweren ze ook dat tarwe ontzettend slecht is.

Nu heeft mijn man het dus in zijn hoofd dat Milou geen tarwebrood mag gaan krijgen, maar de 1e drie jaar boekweitmeelbrood. Jaja. Omdat dat ene boek het zegt dus. Hij moest van mij al verder op onderzoek uit op internet, maar ja, daar vindt je toch wel een antwoord in de richting die je zoekt. Hele websites over glutenintolerantie bla bla.

Ik vind dit te ver gaan. Milou blijft voorlopig wel vegetarisch en we zijn er ook wel over uit dat we haar zoveel mogelijk bioloische producten willen geven, maar speciaal brood? Bovendien krijgt ze al ruim een maand een flink bord tarwepap 's ochtends.

Ik hoop dat we eruit komen, vooralsnog krijgt ze dus nog helemaal geen brood.

@Nienke: ik weet nog heel goed hoe het was zonder Milou. Maar het is wel zo vanzelfsprekend dat ze er nu is. En je past je zo vanzelfsprekend aan. Het enige wat we soms lastig vinden is het plannen. We waren regelmatig tegelijkertijd van huis en dat kan nu niet meer zo makkelijk. We moeten meer afspreken.

Maar wat is het allemaal veel leuker! Ik ben nog steeds regelmatig een emobal van geluk hoor :)

Geplaatst

ik kan me ook niet meer voorstellen dat Zoë er niet we genieten zoooooo van haar ik schiet ook nog regelmatig vol van geluk bijv. als ze iets nieuws kan.

Esk watverveld dat thomas zo huilt ik kan me voorstellen dat je gebroken bent!

Geplaatst

ESK, hoe is het vannacht gegaan?

SJSL, wat vervelend dat je met je man zo'n discussie hebt over brood. Ik hoop dat het snel voorbij gaat en dat jullie er samen uitkomen. Ik kan me hier zelf helemaal niets bij voorstellen, wij zijn beiden heel makkelijk wat eten betreft.

We laten Wessel momenteel bijna alles proeven en denken er niet zo heel erg veel over na of iets wel / niet goed is.

Ik weet ook nog goed hoe het was zonder Wessel maar het lijkt wel al heel lang geleden, deze tijd.

Nu kan ik me niet meer voorstellen dat hij er niet meer zou zijn en ook ik heb uiteraard van die momenten dat ik me echt super super super gelukkig met hem voel.

Geplaatst

dag allemaal. moest even flink bijlezen. wij waren een paar dagen weg. heerlijk genoten.

En ook wij zouden ons leven zonder kees niet meer voor kunnen stellen..

Esk, wat vervelend dat hij zo huilt. en valt hij ook niet in slaap als hij bij een van jullie op je buik ligt, een beetje rechtop? dat werkt bij kees namelijk en dan kan ik hem na een half uurtje meestal weer in zijn bedje leggen. Met name als kees erg verkouden is vind hij het lekker om iets meer rechtop te liggen.

dat van die vitamine d wist ik ook niet. maar volgens mij zitten wij nog wel goed. kees eet 's ochtends een groot bord pap. en ook nog 2 grote flessen. daarnaast krijgt hij altijd yoghurt toe 's avonds..

fijne dag allemaal!

tessa

Geplaatst

Hei!

Apart dat niet iedereen op de hoogte is gebracht door het cb over vitamine D. Maar misschien is dat iets heel erg noors? Hier wordt dat op het helsestasjon (cb) er enorm op gehamerd en steeds weer genoemd. Nooit iets over gezegd trouwens dat het afhankelijk is van de hoeveelheid zuivel. Tot twee jaar iedere dag vijf druppeltjes. Of waar ze eigenlijk mee aankomen zijn van die flessen tran, levertraan. BWEH. Dat ga ik dus echt niet geven, ik geef merel dagelijks vijf druppeltjes vit D door haar makkelijk. Erg makkelijk om te doen. Ik kreeg zo'n fles mee naar huis, die heb ik aan de buren geschonken.

Esk, snap dat het zwaar is met zulke nachten en dagen en je combi met zwangerschap. Ik hoop voor je dat je af en toe oplaadogenblikken hebt. Ik kreeg die vanochtend. Ik werd wakker, keek op de wekker, 7.30 !!! AAARG help, ik heb merel nog niet gehoord, hoe kan dat nou, ik spring uit bed, ren naar haar kamertje en...ze ligt slaperig met haar knuistjes in haar oogjes te wrijven, ''hmmm, waarom maak je me nu wakker mama?''

Geplaatst

Ursela, wat heerlijk dat Merel vanochtend zo heeft uitgeslapen, ik zie je al rennen naar haar kamertje.

Volgens mij heeft het CB mij nooit gewezen op die vitamine D maar het kan ook zijn dat ik het vergeten ben. Moet zeggen dat niet alle info van de afgelopen bezoeken is blijven hangen.. hahah

Ik heb nu een flesje gekocht en daar staat op ik dagelijk 10 druppels moet geven. Dit doe ik nu maar heel trouw.

Hoe gaat het inmiddel met je moeder?

Kwam jij niet ook bijna naar NL?

Geplaatst

Hier een supernacht gehad. Na een vervelende middag gister is hij zonder problemen in slaap gevallen en heeft de hele nacht als een blok geslapen. Heerlijk! Ik lag er al om 20.30 in dus ik heb ook een lange nacht gehad. Voel me weer mens. Twijfel wel of hij geen last heeft van z'n oortjes, dus zal het goed in de gaten houden.

Oh, ik moet weer aan het werk.

Gast Nienke79
Geplaatst

Voor zover ik weet hameren ze hier alleen op vitamine D (en K) als je borstvoeding geeft. In flesvoeding is het opgenomen en als je kindje genoeg buiten komt dan is het niet noodzakelijk denk ik. Maar ik zal er maandag (bij het CB) nog eens naar vragen, dan moeten we toch weer voor de babykeuring :-).

http://www.kidsvoeding.nl/?id=35

Volgens deze tabel zou Julian in de onderdste vallen en dan zouden druppels dus niet nodig zijn.

Lfs,

Nienke

Geplaatst

Ff bijlezen.

Fijn dat je weer een lange nacht gehad hebt Esk. Ik kan me er gelukkig niets bij voorstellen, maar het lijkt me vreselijk. Heb iets gelezen dat ze vanaf 9 maanden een soort van verlatingsangst kunnen ontwikkelen. Tip daarbij is om je kindje in zijn eigen bedje te troosten en er vooral niet uit te halen. Ik weet niet of dat het is...

Hier op het cb vroegen ze er specifiek naar hoeveel melk en zuivel Dési krijgt. Ook staat het in verschillende boekjes die ik heb.

Ursula, lekker dat je kon uitslapen. Wij hadden het zaterdagochtend. Mevrouw was zomaar om 6 uur al wakker met een knorrend buikje. Papfles gegeven en weer in haar bedje gelegd. Om 9 uur werden we pas weer van haar wakker. Heerlijk.

We zijn haar maar weer een laatste fles aan het geven. Ze eet namelijk als een dijkwerker. Als je ziet hoeveel groente en aardappels ze eet om 5 uur. Om half 7 lurkt ze zo weer een hele fles leeg en gaat ze naar bed.

Ook ik weet nog hoe het was zonder haar, maar kan echt niet meer voorstellen dat ze er niet zou zijn. Ze is wel zoooo lief, vrolijk etc. Ben verliefd! Haha

Geplaatst

Lekker handig he, dat de ene bron zegt dat je een baby wel extra vitamine D moet geven en de ander niet. Ik geef Wessel nu wat extra's, kan volgens mij geen kwaad.

Natasja, wij hebben net zo'n klein alles etertje als jouw Dési. Echt niet normaal wat hij eet, en dan ook vooral avond-eten.

Wij geven Wessel geen late fles maar hij eet zijn warm eten pas met ons rond 18.30 uur.

Wel hebben we andere voedingen opgehoogd. Hij krijgt nu 's-ochtends een bord pap van 210, tussen de middag 1 1/2 boterham met korstjes en een klein flesje (120) en 's-avonds veel avondeten.

Gisteren aten we rijst met roerbakgroenten. Hij eet dan zo'n 6 volle eetlepels rijst met groenten er doorheen en daarnaast nog een stukje zalm.. hahah.. ik heb nu soms al het gevoel dat ik voor 3 sta te koken.

Tussendoor eet hij op een dag een stuk fruit en een koekje en krijgt hij drinken.

Geplaatst

Dorine, Wessel dus ook! Niet normaal hè, wat er in gaat. Het is net zo een jong vogeltje, het bekkie blijft maar openstaan.

Slaapt Wessel ook nog 2 keer? Dési slaapt in de ochtend een uurtje en in de middag zo een beetje 2 uur.

Ik heb onverwacht een baantje! Een vriendin van me die een advocatenkantoor heeft belde me. 1 van haar secretaresses haar kindje van 10 heeft leukemie - mijn hemel, moet je toch ook niet aan denken - en nu zat ze met haar handen in het haar. Aangezien ik al voor haar aan het werk geweest ben, vroeg ze of ik haar tijdelijk uit de brand kan helpen. Gauw een en ander bij mijn man en mijn moeder nagevraagd. Mijn man was akkoord en mijn moeder wil wel op de maandag en vrijdag oppassen. Het gaat maar om 12 uurtjes in de week, dat is net lekker. Moet naar Alkmaar, dat is ongeveer met druk verkeer een uurtje sturen. Werk ik van ongeveer 9.15 tot 15.45 uur.

Geplaatst

Oh wat erg daar moet je inderdaad niet aan denken! pff vreselijk!

Maar leuk 2 dagen werken! blijf je het maar tijdelijk doen of als je het leuk vind is het dan ook voor langer? wat ik wel heel erg heb is dat op dagen dat ik vrij ben ik ook echt het gevoel heb van heeeerlijk ik ben vrij en toen ik nog met verlof was dacht ik.. pff vandaag vrij morgen overmorgen.. ik vond het wel lekker om weer even wat anders te doen maar..... 2,5 vind ik meeer dan zat!!!! haha

Geplaatst

Natasja, daar moet je idd niet aan denken dat je kind zoiets overkomt.

Voor jou wel leuk om te doen. Even weer iets anders dan fulltime mama.

Wessel slaapt ook 2 x per dag maar wel precies andersom dan Dési. Hij slaapt 's-ochtends 2 uur en 's-middags 1 uur.

Heerlijk vind ik dat, zo'n vast ritme.

Kiet, wat jij zegt over de dagen dat je vrij bent en je ook echt vrij voelt, dat heb ik ook. Voor mij is dat alleen maar de woensdag maar daar geniet ik wel volop van. Vroeger werkte ik die dag nog wel eens als ik het heel druk had maar dat doe ik nu niet meer. Deze dag is echt voor Wessel en mij en dat is heel lekker!

Geplaatst

Natasja, weer aan de baan, leuk hoor! Alleen wat een verschrikkelijke reden waarom de vorige secretaresse niet kan werken.

Merel is gewogen en gemeten, ze volgt nog steeds een mooie curve, net iets onder het gemiddelde. 8400 gram en 74 cm. Ze is ook geslaagd voor de orentest. En dat terwijl ze kei-moe was, nu doet ze dan ook een heel laat middagdutje. Vandaag even geen structuur..

Geplaatst

Vandaag echo gehad en onze spruit doet het keurig! Heel dartel ging hij/zij door mijn buik heen (veel actiever als ik Thomas ooit gezien heb op een echo, eerlijk gezegd). Nekplooi was op het oog netjes, dus verwacht daar geen verrassingen meer. Nu lekker frietjes eten en dan een relaxavond, want ik ben (voor de verandering) weer eens moe.

Hopelijk slaapt Thomas vannacht netjes door...

Lekker Natasha, dat je toch zo aan de gang kan op tijdelijke basis (ook al is de reden erg rot). Ik vind de combi werken/zorgen best goed uitpakken, ben nooit te lang van mijn mannetje weg (behalve op maandag dan, dat is een hele dag).

Hier ook niet echt een supervast ritme, meestal een uurtje in de ochtend en 2 uur in de middag, maar soms is het ook andersom. Maakt op zich ook niet uit. Wat ik wel fijn vind is dat we nu niet meer zo aan flestijden zitten. Het kan best allemaal een half uurtje eerder of later, heerlijk!

Geplaatst

Klinkt goed Esk. Altijd fijn om te weten dat het allemaal goed is.

Zal mij benieuwen hoe het gaat als ik ga werken. Gelukkig heb ik erg veel vertrouwen in mijn moeder. Verders hoop ik dat het die 2 dagen met de honden gaat lukken. Ze zijn nu natuurlijk niet zo heel veel, heel lang alleen. We zien wel en ik weet natuurlijk niet hoe lang dit invallen gaat duren.

Geplaatst

Esk super de echo ohhhhhh het kriebelt bij mij hoor! Ik geniet zo van mijn meisje ik wil er nog wel 1 Lijkt me echt leuk maar ik prijs me al gelukkig met een gezonde dochter!

Zijn jullie ook zo dol op winkelen voor de kleine ik wel!! Je heb ook zoveel leuke dingen voor meisjes!!

Zoe slaapt ook 2x 's ochtends meestal 1,5 uur en smiddags een uur en ze gaat half 7 naar bed.

Gast Nienke79
Geplaatst

@Esk, wow wat goed dat je zo genoten hebt van je echo!

@Ursela, lekker dat Merel goed op haar eigen lijntje zit. Fijn gevoel he als je kindje weer `door de keuring` is :-)

@Natasja, wat leuk dat je even aan het werk gaat! Dat wordt dus een gezamenlijk broodje filet? ;-)

Lfs,

Nienke

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden