Ga naar inhoud

Aanbevolen Berichten

• Reacties 4,2k
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

Goh, zit me ineens af te vragen wanneer ik nou eigenlijk weer een afspraak heb... is alweer een tijdje terug dacht ik...

Gast Nienke79
Geplaatst

Kiet, heel veel plezier dan morgen bij je baby keuring!!.

Julian is morgen 8 maanden en wij moeten maandag weer naar het CB.

Lfs,

Nienke

Geplaatst

Esk staat dat niet in het groeiboekje? Jaaa dat is zwangerschapsdementie hè haha

Nienke dankjewel! Julian ook alweer 8 maanden de tijd vliegt hè mijn kleine meid is morgen 9 maanden.

Trouwens hoe hou jij het vol om zo laat nog op te zij. Ik ben vaak om half 10 echt al harstikke moe haha

Geplaatst

Nienke, werk dan niet meer vlak bij het station, maar op de Keesomweg. Jammer van het samen broodje eten haha.

Tijd gaat zeker snel. Mijn lieffie wordt over 3 dagen alweer 10 maanden..

Geplaatst

Natas, Leuk dat je 2 dagen gaat werken. Je moet er toch niet aan denken dat je kindje zo ziek is, verschrikkelijk.

Esk, Fijn dat de echo goed was. Leuk om even naar binnen te kijken naar jullie kleine druktemaker. Weten jullie wat het word?

Heeft Thomas vanacht ook goed geslapen of was het eenmalig?

Mooi dat er weer kindjes door de keuring zijn :-) Wij mogen volgende week weer. Ik vind het altijd wel leuk om te horen hoeveel hij gegroeid is en lengte en gewicht.

Lucas is op het moment erg druk met zijn koekjestrommel. Daar zit geluid in en van die vormpjes die je in en uit de trommel kan doen. Hij kan er uren druk mee zijn. Hij haalt ze eruit en stopt ze er weer in, zelfs zijn konijn verdwijnt in de trommel. Ook vind hij boekjes reuze interesant, hij bladert erin en kijkt naar de plaatjes, en magazines vind hij leuk om te bladeren en te verscheuren :-) Hij kan zo lief alleen spelen in de box, ik vind het heerlijk om naar hem te kijken hoe druk hij er dan mee is.

Gisteren wilde hij bijna niet slapen, hij heeft maar 2 maal een half uurtje geslapen. Normaal gesproken slaapt hij meestal in de ochtend 1, 5 uur en in de middag 1 uurtje.

Hij heeft gisteren een stukje krentebol gehad bij de bakker en voor dat ik het in de gaten had, had hij hem lekker opgesmikkeld.

Pureren jullie het eten nog, of word er geprakt? Ik vind het handig om te pureren, dan maak ik porties voor in de vriezer. Maar hij moet natuurlijk ook grotere stukjes leren eten.

Ik ben ook helemaal verliefd op mijn binkie.

In mijn boekje van het CB staat dat als je flesvoeding geeft, ze geen vitamine D nodig hebben, omdat er vitamine D in zit, bij borstvoeding hebben ze het wel nodig.

Geplaatst

Hier in een boekje dat heet : goede voeding in het eerste jaar. Bij minimaal 500 ml opvolgmelk hoeft geen extra vitamine D gegeven te worden.

Wij hebben ook die koekjestrommel. Er wordt heel veel uitgehaald, maar erin niet echt. Vormen stop ze in mijn mond, driehoek, vierkant, hart en rond, doe de ster er ook maar bij, maak me blij hahaha

Geplaatst

Hij drinkt meestal zo'n 500 a 600 ml, dus dan heeft hij ze niet nodig.

Leuk hè, die koekjestrommel, ik ken de deuntjes ook al uit mijn hoofd, ha,ha..

Geplaatst

jeetje zeg, er zijn toch een hoop speeltjes die ik niet ken en niet heb. de koekjestrommel? gelukkig is kees vooral gelukkig met dingen waarmee hij kan slaan en die knisperen en verder stopt hij gewoon alles in zijn mond. Kees slaapt nog 3 x per dag. in de ochtend varierend tussen een half uur en een uur, tussen de middag varierend tussen de 1 en 2 uur en later in de middag tussen een half uur en een uur. soms is hij pas om 17.30 weer wakker van zijn middagslaap. het hangt een beetje af van de drukte om hem heen. bij de gastouder is het altijd lekker druk, drukker dan thuis, dus daar slaapt hij meer. en hij gaat tussen 19.00 uur en 18.00 uur weer naar bed tot 07.00 uur s ochtends. ofwel, hij is een echte slaapkop!

Kees krijgt 2 x pap (tussen de middag ook, omdat hij geen brood mag) van 200 ml opvolgmelk en ook nog een middagfles om 15.00 - 16.00 uur. dus dan heeft hij geen extra vitamine D nodig lijkt mij...

wij hebben eind maart weer een keuring! ben reuze benieuwd. hij groeit momenteel lijkt het niet zo hard, maar dat is volgens CB niks om ons zorgen over te maken...

groetjes, tessa

Geplaatst

Kees klinkt als een makkelijke slaper. Fijn.

Ik ken die speeltjes ook niet, toch een ander aanbod in de winkels blijkbaar. Merel is nog steeds weg van haar blokkendoos. Als ik een torentje bouw stapelt ze die 1 voor 1 af en likt eerst aan ieder blokje voordat ze de volgende pakt. De laatste dagen is eigenlijk vooral het klimmen/opstaan interessant. Ik heb eindelijk mijn deryan binnen. Een baby-peutertentje. Neem ik mee naar nld zodat ze daarin kan slapen. Nu slaapt ze voor de eerste x erin en het ging prima na een aarzelende start. Oooh...ik krijg helemaal de kriebels, zo'n zin om met merel te gaan kamperen. Hoop dat mijn buik dit toelaat in mei-juni. Vandaag genoten van een lekker zonnetje. Hieronder een paar foto's van deze tuinpret, en eentje van een paar dagen geleden toen het plots zo sneeuwde.

Ik denk dat ze hier een nadere richtlijn hebben mbt vitamine D omdat er donkere winters zijn?

Ik vind al die keuringen ook steeds weer interessant, ik vond merel zoooo enorm groot geworden maar ze zat nog steeds iets onder het gemiddelde.

[ATTACH=CONFIG]927[/ATTACH][ATTACH=CONFIG]928[/ATTACH][ATTACH=CONFIG]929[/ATTACH][ATTACH=CONFIG]930[/ATTACH]

Geplaatst

Oja, vergeten, rome, ik pureer voornamelijk nog. Ben ook een vriezer-porties-mamma. Ik vind die grote stukjes beetje eng. Maar van zachte dingen (pruim, banaan, tomaat, etc) laat ik het wel stukjes. Daarnaast eet ze boterhamstukjes en rijstwafels zelf.

Geplaatst

Zal even kijken of ik morgen een foto kan plaatsen van de koekjestrommel.

Prachtige foto's Ursela.

Ik prak alles. Ik kook alles en wat er over is gaat in de vriezer voor mijn meissie. Bloemkool, spruitjes, sperzieboontjes, snijboontjes, brocolli, witlof, worteltjes (maar op de een of andere manier moet ze daar zomaar niets meer van hebben?). Macaronie, lasagne, rijst met maïs, kidneybonen heb ik potjes van, altijd wel eens makkelijk.

Boterhammen worden goed gegeten, rijstewafels, nijntjekoekjes, stukje ontbijtkoek gaat er ook lekker in. Vandaag had mijn moeder appeltaart en dat vond ze ook heerlijk ;-)

Gast Nienke79
Geplaatst

@Natasja, weet even niet waar de Keesomweg is. Erg he? Ik woon en werk al 6 jaar in Alkmaar, haha. Ik heb er vandaag nog eentje gehad :-P.

@Kiet, haha, nou ik ga niet elke dag heel laat naar bed. Voordat Julian er was meestal rond twaalf uur en nu liggen we er vaak wel om elf uur in. Soms echter niet, en gelukkig heb ik maar weinig slaap nodig. Al geniet ik er nu natuurlijk wel van dat die kleine man steeds vaker doorslaapt (als ik hem nog wakkermaak voor een laatste fles). Je meisje weer met vlag en wimpel door de keuring?

@Rome, ik pureer eigenlijk vrij weinig. Julian eet veel liever kleine stukjes en dat gaat prima.

Lfs,

Nienke

Geplaatst

Bij het cb was alles goed ze is 70,5 cm en 8kilo.

Ik heb het gevraagd over de druppels en ze zei dat we die inderdaad kunnen gaan geven.

Geplaatst

Gats, ik heb zo'n hekel aan dit soort dingen. Ik ben zelf al laks met het innemen van pillen (zwangerschapsvitaminen en dergelijke) en ik vergeet zoiets gewoon heel snel... naja, wat mot, dat mot.

Ik moet trouwens over 2 weken naar het cb, heb toch maar even gekeken...

Geplaatst

Het was niet heel erg als je het niet doet hoor want er zit ook vit d in flesvoeding maar ze zei dat het wel beter is als je 5 druppels vit d per dag geeft.

Ik zit ook weer aan de zwangerschapsvitaminen morgen weer voor het eerst prikken spannendben trouwens nu ongesteld voor het eerst na 2,5 jaar moet zeggen ik heb dit niet gemist dat is dan het enige voordeel van pco lekker niet ongesteld.

Geplaatst

Hoi hoi, lange tijd was ik even weg...Maar net effe jullie verhalen doorgelezen ben ik weer op de hoogte van jullie gebeurtenissen.

Veel succes voor alle mams die willen zwanger worden . Maar denk niet dat het makkelijk is, als de eerste nog zo afhankelijk van je is.

Ik was moe hele tijd en Dani was voor de 2 keer ORS gekregen bij KDV. Dus we zijn niet eens sinds februari 1 vole dag bij KDV geweest. Ik bal ontzettend. Overgeven , nieks eten , weinig slapen .. en zo hele tijd.

En stom dat ik was te naif geweest van de leuke verhalen over KDV , maar nu weet ik veel. En prognose van DAnie. dat groot kans is, dat hij valt onder kategorie kindjes, die alle virusen oppiken de eerste jaar. Ze vinden bij KDV mij te stiril en schuld mij geven over zijn vatbaarheid. Maar ik zei dat als ze maar simpele dingen doen : zoals handejs wassen voor het eten en hem niet op viese vloer houden, de kansen worden minder. Kortom hier was geestelijke gevecht tussen mij en KDV en we nu overwegen om hem van KDV afhalen. WAnt als ik een straks baby heb , dan blijf mij DAni nog 1 jaar zieken en baby besmeten.

Soorry, geen leuk verhaal, maar ik was kapot van de slapelose nachten en te zien mij kind er aan lijden. IK breng hem nog een keer laatste en als weer na 3 uurtjes weer virus oppakt, dan is het over met KDV voor ons.

Met de eerste echo toen was verder goed. Over een week of 2 heb ik tweede echo.

Ik geef ook drip. vit D trouwens, maar eten is nu als in de baby tijd belagelijk weinig.

Ik hoop dat deze ziekfase voorbij, maar je weet het nooit. Er komt straks weer 10 -maanden fase en die ok niet makkelijk ( slecht slapen , dromen, minder eten zeg CB))))).

JOngens, veel sterkte en toch geniet ervan !

Geplaatst

Hoi Ariva,

Wat vervelend dat je zo moe bent vind je het zwaar zwanger zijn en ook voor Daniël zorgen?

Wat rot dat het op het kdv niet zo lekker loopt wij hadden ook de eerste 2 maanden dat Zoe heel vaak verkouden was door het kdv maar nu is dat helemaal over misschien moet hij nog even wennen en weerstand opbouwen? En als je een ander kdv probeert die wel naar jullie wensen luisterd?

Gast Nienke79
Geplaatst

Hoi meiden,

Ik sluit voor het eerst aan in de ziekenboeg. Ik had vandaag mamadag. Julian heeft vannacht zijn bedje onder gekotst. Vanochtend diarree en 38,4, vanmiddag 39,3, nu weer 38,8. Jengelig en hangerig, maar toch ook nog wel in voor een geintje. Hij plast en drinkt en dat is het belangrijkste. Zielig, erg zielig dat wel.

@Ariva, wat jammer van je KDV. Ik kan me voorstelen dat je klaar met ze bent daar.

@Kiet, Zoe is prima in balans dus lijkt me qua lengte en gewicht!

Lfs,

Nienke

Geplaatst

Arriva, wat jammer en vervelend dat het zo slecht gaat met Dani in het kdv. Hier is Thomas ook wel wat vaker ziek geweest sinds hij op het kdv zit. Tja, ze krijgen het of het eerste jaar als ze op een kdv zitten, of het komt als ze naar school gaan. Dan heeft Thomas het waarschijnlijk allemaal al gehad. Nu is Thomas alleen nog redelijk vaak verkouden, maar gelukkig niet ziek meer. Maar ik kan me voorstellen dat als je het niet prettig vind, je het niet moet doen. Misschien dat een wissel van kdv nog helpt? Er zijn echt wel verschillen tussen het ene en andere kdv.

Nienke, dat is niet leuk, een ziek kind. Hopelijk snel weer uit de ziekenboeg.

Na een week van slecht slapen en veel huilen is Thomas gelukkig weer zijn oude zelf. Ik vermoed toch tandjes, want van de ene op de andere dag is het weer normaal. Ze zijn nu ook helemaal door, zo schattig. Volgende week laten we een reportage maken van onze knapperd.

Geplaatst

Arriva, wat vervelend dat je je zo voelt en dat Dani zo vaak ziek is op het KDV. Hier eigenlijk hetzelfde als bij ESK. Wessel is steeds verkouden (en hij gaat niet naar een Kdv). Hij gaat naar een gastmoeder maar is daar ook met meerdere kindjes en dus ook vaak verkouden. Ach ja, hij kan het maar gehad hebben.

Kiet, fijn dat Zoë weer goedgekeurd is.

Nienke, beterschap met Julian. hopelijk is hij snel weer beter.

Hier gaat alles goed. Wessel wil echt de hele dag staan. Hij kan nu ook overal staan, zodra hij maar iets heeft om zich vast te pakken of tegenaan te leunen. Ook kruipt hij nu echt. Tot vorige week heeft hij maanden door de kamer getijgerd maar nu is hij toch echt aan het kruipen. Ik denk dat het voor hem makkelijker is om dan te gaan staan.

Ook wil hij vaak stapjes doen met papa en mama. Hij trekt zich dan op aan ons been, gaat tussen onze benen instaan en begint dat trappel bewegingen te maken, zo schattig.

Hij kan ook heel goed zelf spelen. Hij ontdekt steeds weer iets nieuws en kan zo een hele tijd in z'n eentje spelen.

Ik heb besloten om zomaar een weekje vrij te nemen, ik moet mijn vakantie-dagen opmaken voordat ik aan mijn nieuwe baan begin. Woensdag verzonnen, gisteren overleg met de klant, overdracht en afspraken verschuiven en nu ben ik gewoon lekker vrij tot maandag 21 maart. Ik ga heerlijk een week van mijn kleine man genieten!! Vanmiddag lekker op de fiets naar het centrum.

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden