Ga naar inhoud

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

Ik wil alle meiden die zich rood hebben moeten maken heel veel sterkte toe wensen!

Wat is het toch een ongelooflijke emotionele achtbaan waar we 'elke' keer weer in verkeren.

Aan iedereen die nog aan het wachten is. Pffff, heel veel succes en ik wil jullie heel veel positieve energie sturen.

Aurdrey, Didie, Moi,

Van harte met jullie zwangerschap!

• Reacties 846
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

hoi meiske 74

ja het is allemaal lastig wachten kon je die dagen maar overslaan.en ik ken het veel naar de wc gaan om tekijken ben vandaag wel tig keer geweest.maar ik moet ook veel plassen is dat normaal?maar ik heb ook geen pijnlijke borsten en ben niet misselijk.veel zeggen dat het pas komt als je eingelijk in je menstruatie periode zit?

bedankt voor je lieve bericht

liefs nathalie

Geplaatst
Hoi Jessie,

Ik doe ook mee aan wederkerigheid. Maar ik wil eerst zelf een kindje hebben gekregen. Bij de tweede beginnen we dan met IVF en sta ik een keer de helft van mijn eicellen af. Ik wilde eerst graag zelf een kindje omdat ik anders bang ben dat er iemand anders zwanger wordt van mijn eitje, terwijl ik zelf nog nooit zwanger ben geweest. Bij de tweede zou ik dat niet zo erg vinden.

We betalen elke keer 600 euro voor 6 x IUI, dus 100 euro per keer. Wij moeten er echt voor sparen, en de nieuwe auto die we eigenlijk nodig hebben kan er niet komen als we binnen deze pogingen niet zwanger worden. Het zijn keuzes die we moeten maken, en niet altijd even makkelijke keuzes, maar we staan er wel achter en vinden het nu het belangrijkste om onze kinderwens te proberen te vervullen.

Vandaag is de ongi nog niet doorgezet trouwens... ik ga vanmiddag een testje kopen als het nog niet door zet...

Dank je kris kras dat je open naar me bent over je behandeling.

Bij welke kliniek zijn jullie als ik het vragen mag?

Als wij verder gaan met een donor zullen wij hier ook zeker voor moeten gaan sparen. Maar ik denk dat we onze laatste poging van ons nog gaan doen hoe zwaar ik het ook vind en ik er niets meer in zie.

Ik heb nu ruzie met mijn man. We hebben net nog even onze arts gesproken over onze kansen. Die zijn van ons samen maar 15%.

Ik weet niet of ik dit nog aan kan een derde keer. De ruzie gaat er nu over dat ik weet dat ons verdriet erg groot is dat het steed maar niet lukt maar dat ik van mening ben dat het bij hem anders is omdat hij toch 2 kinderen heeft. Hij zegt dat het voor hem net zo zwaar is en dat zijn andere kinderen daar geen invloed op hebben omdat hij zo graag een kind met mij wilt. Maar hij zal wel een heleboel meemaken wat ik van een eigen kind niet zal meemaken zoals eerste dag school, afstuderen, evt trouwen, kinderen krijgen enz. Net als bij de communie moest ik achterin de kerk gaan zitten bij de andere familieleden en hij zat met zijn ex voor bij zijn kind. Dat wil ik ook meemaken. Ik wil ook een trotse moeder zijn, en stiefmoeder is toch heel wat anders.

Sorry, wilde gewoon even mij gevoel kwijt.

Geplaatst

Lieve Jessie

ik begrijp je goed hoor, tuurlijk wil je dat meemaken, net als iedereen die hier in de molen zit. lijkt me inderdaad extra lastig als je dit ziet gebeuren met je stiefkind(eren). Toch kan ik er in komen dat de wens van jouw man naar een kindje van jullie samen erg groot is, en ik kan me bijna niet indenken dat hij op het moment dat hij voor in de kerk zat niet dacht.....dit wil ik ook met het kindje van Jessie en mij.

Maar ruzie maken is helemaal klote, is natuurlijk uit onmacht en frustratie.

Feit is dat de (stief)kinderen er zijn en die hebben ook liefde en aandacht nodig, meis, 15% dat is toch niet zo beroerd, helaas moet je dit traject wel door om jullie doel eventueel te kunnen bereiken, het is inderdaad erg hard.

Ik begrijp je angst en furstratie, ik heb dat ook gehad en weet je, ik denk dan toch aan het feit dat we nog kansen hebben, ik weet dat er meiden/heren een moord zouden doen om uberhaupt nog een kans te hebben, hoe klein ook. Op dagen dat ik me enorm klote voel denk ik er ook aan dat de mogelijkheden er 10 a 15 jaar nog niet zo groot waren als nu, en wat ben ik blij dat we in een tijdperk leven dat we onze gevoelens en angsten met elkaar op deze wijze kunnen delen.....

Lieverd, ik hoop dat uiteindelijk een goed gevoel hebt bij de keuze die je gaat maken mbt. doorgaan of niet....ik hoop dat je je morgen wat beter voelt en lekker jehart luchten hier hoor

liefs

Babeth

Geplaatst
Dank je kris kras dat je open naar me bent over je behandeling.

Bij welke kliniek zijn jullie als ik het vragen mag?

Als wij verder gaan met een donor zullen wij hier ook zeker voor moeten gaan sparen. Maar ik denk dat we onze laatste poging van ons nog gaan doen hoe zwaar ik het ook vind en ik er niets meer in zie.

Ik heb nu ruzie met mijn man. We hebben net nog even onze arts gesproken over onze kansen. Die zijn van ons samen maar 15%.

Ik weet niet of ik dit nog aan kan een derde keer. De ruzie gaat er nu over dat ik weet dat ons verdriet erg groot is dat het steed maar niet lukt maar dat ik van mening ben dat het bij hem anders is omdat hij toch 2 kinderen heeft. Hij zegt dat het voor hem net zo zwaar is en dat zijn andere kinderen daar geen invloed op hebben omdat hij zo graag een kind met mij wilt. Maar hij zal wel een heleboel meemaken wat ik van een eigen kind niet zal meemaken zoals eerste dag school, afstuderen, evt trouwen, kinderen krijgen enz. Net als bij de communie moest ik achterin de kerk gaan zitten bij de andere familieleden en hij zat met zijn ex voor bij zijn kind. Dat wil ik ook meemaken. Ik wil ook een trotse moeder zijn, en stiefmoeder is toch heel wat anders.

Sorry, wilde gewoon even mij gevoel kwijt.

Hey Jessie,

Ontzettend herkenbaar dit!

Wij zijn bij Geertgen in Elsendorp onder behandeling, en ook mijn vriend heeft al een dochtertje uit een eerdere relatie.. dit is vaak pijnlijk voor mij...zij hebben wel een prachtig kindje samen (ze is nu 7 jaar) en voor ons is het niet weggelegd. Als ik erg verdrietig en teleurgesteld ben over het feit dat er weer een poging mislukt is, roep ik in mijn frustraties ook wel eens dat hij mij niet begrijpt, dat het voor hem 'anders' is omdat hij al een dochtertje heeft! Maar hij zegt dat hij ook heel graag met mij een kindje wil. Je moet het zien net zoals bij Hope hope bijvoorbeeld; Zij heeft al twee kinderen, maar daarom is haar wens voor een derde er niet minder om? Dat is bij onze mannen ook zo. Ze willen het kindje met ons net zo graag als ze de andere kindjes wilden. Vertrouw daarop ;)

Maar ik begrijp je gevoel wel heel goed... en het is een gevoel dat niemand weg kan nemen, alleen jijzelf door erop te vertrouwen wat je vriend zegt, dat hij net zo graag een kindje met jou wil. Ook al wordt ons kindje niet biologisch van mijn vriend..ik weet zeker dat hij net zoveel van ons kindje zal houden als van zijn dochtertje!

Sterkte.. en als je iets wil weten, ben je altijd vrij om het te vragen, je weet me te vinden ;)

Kriskras

Geplaatst

Wachtbankje juli 2010

Audrey: TP 19 juni, 2 emmy's, testen 2 juli

Didie: TP ?????, 1 emmy, testen 2 juli

Kaartje: TP 19 juni, 1 emmy, testen 3 juli

Marjanne: TP 19 juni, 2 cryo's, testen 3 juli

Leetje: IUI 18 juni, testen 4 juli

Myron: TP 19 juni, 1 emmy, testen 4 juli

Alfie: TP 20 juni, 2 emmy's, testen 4 juli

Meiske74: TP 22 juni, 1 emmy, testen 6 juli

Maartje: IUI 20 juni, testen 7 juli 2010

angel: IUI (5) 25 juni, testen 9 juli 2010

Jessie: TP 25 juni, 2 emmies, testen 10 juli 2010

Moi: TP 26 juni, 1 emmy, testen 10 juli 2010

Doortje: IUI (5), testen 11 juli (eerste vakantiedag)

Nicole: ICSI ( 1 ) tp 28 juni 2010, testen 12 juli 2010

Kriskras: IUI (4) 28 juni 2010, testen 13 juli 2010

Boogie: IUI (7) 29 juni 2010 testen 14 junli 2010

Pippe: IUI (3) 29 Juni 2010, testen 15 juli 2010

IVF-Vader (Sven): TP 03 juli 2010, testen 15 juli 2010

Cin: IVF (2) 1 juli, testen 16 juli 2010

Jaatje: TP 2 juli, testen 16 juli 2010

Sassie75: TP 3 juli 2010, testen 17 juli 2010

Appel: TP 3 juli, testen 18 juli 2010

Denise1979: IUI (6) 7 juli, testen 21 juli 2010

Vanessa: TP 7 juli, testen 21 juli 2010

Anneke10: IVF (1) TP 12 juli, testen 23 juli 2010

Ilse: TP 12 juli (1 emmy), testen 26 juli 2010

Nirak: TP 6 juli (cryo), testen 27 juli 2010

Ik waag me er toch maar aan. Hopelijk brengt het geluk en lukt het deze verse embryo wel om zich lekker in te nestelen. WD 1 zit er bijna op...nog maar 14 te gaan....

Geplaatst

Gefeliciteerd!

Heey dames wou even melden ik ben zwanger we zijn zo blij .en dit na 5 iui 3x ivf en een cryo terugplaatsing ben nu zwanger vd 3de verse ivf. Dus dames geef de moed niet op .Heb deze laatste poging met homeopathie gedaan ,en medicijn verandert ipv deca menopure en na 3dagen terugplaatsing 1injectie pregnyl 1500 .Mijn bloedwaarde was 126 dus oke .Kan het eigenlijk nog niet bevatten wachten op de echo.Grt en jullie heel veel succes:sunny:
Geplaatst

Gefeliciteerd!!

Wachtbankje juli 2010

YES, vanochtend een positieve test!! Twee positieve testen zelfs, want we geloofden de eerste niet!! haha

Geplaatst

Hey Vanessa,

wat grappig we lopen helemaal gelijk. Ik heb ook zo 4 juli de punctie gehad en 7 juli de tp. Ook je 2e kindje?

Groetjes

Ik werd de eerste behandeling helaas ongesteld op de testdag, gewoon door de bolletjes utrogestan heen. Ik weet niet hoever jij in een behandeling zit en of je eventueel al getest hebt?
Geplaatst

Hoi allemaal,

Ben een paar dagen weggeweest dus moest me even bij lezen.

Echt klote dat er veel meer negatief bericht is dan positief. Maar we moeten het niet laten overheersen (zeg ik nu positief maar ja ik weet hoe het is na 5 keer negatief).

Wij hebben vandaag bericht gekregen dat er geen cryo's zijn, ben wel teleurgesteld, geen idee wat dit zegt over de kwaliteit van de embryo die is teruggeplaatst.

Ik las ergens op het forum over A of B kwaliteit, hoe en wat wordt daar precies mee bedoeld?

groetjes, Mik

Geplaatst

Mik,

Dat er geen cryo's zijn is niet leuk om te horen, maar dit zegt niks over de embryo('s) die zijn terug geplaatst.

Hier op het forum lees je regelmatig dat iemand zwanger wordt en dat er geen cryo's zijn voortgekomen uit diezelfde poging.

Kom op, moed blijven houden hoor!!!

Geplaatst

Wachtbankje juli 2010

Anneke10: IVF (1) TP 12 juli, testen 23 juli 2010

Ilse: TP 12 juli (1 emmy), testen 26 juli 2010

Ook ik ben van het wachtbankje gevallen!

Wat een ellende zeg. Maar dan toch maar weer blij dat ik geen test heb gedaan ;-) Nu voelde ik het in ieder geval aankomen.

Morgen voor een echo. Daar zie ik toch zo tegenop. Ik vind het allemaal al vreselijk, elke keer met je benen wijd maar nu....

Maar wat een slecht nieuws hebben we allemaal zeg. Dat was helemaal niet de afspraak. Nu tijd voor een paar groene namen!!

Ik ga in ieder geval even lekker op de bank zitten balen.

Er gebeuren in de familie ook een heleboel dingen, heb een begrafenis zaterdag en het drama erom heen is ook slopend.

Nou ja allemaal heel veel sterkte!! (met balen, hopen en met moeilijke beslissingen nemen)

Geplaatst

@ Mik,

Die A en B is een classificering voor de kwaliteit van het embryo. Dat is gebaseerd op hoeveel cellig het is. (als ik het goed zeg)

Kan me voorstellen dat het een teleurstelling is maar dan duim ik met je mee voor een positief resultaat!!

@Jessie,

Als ik je verhaal lees, kan ik me je gevoel heel goed voorstellen. 15% is niet veel, waar is dat dan precies op gebaseerd. Op de kwaliteit van het sperma en je eicellen of..?

Heel veel sterkte met deze moeilijke beslissing. Een beslissing waar alleen jullie samen uit kunnen komen. 15% is weinig maar toch.. stel dat je bij die 15% zit? En als je het niet doet heb je misschien over een paar jaar spijt.

Geplaatst

Boogie wat enorm balen!!!!! en dan ook nog een sterfgeval in de familie, lekker allemaal tegelijk, je krijgt het voor je kiezen....

Heel veel sterkte!

liefs

Babeth

Geplaatst

Hai Mik

inderdaad, dat je geen cryo´s hebt zegt niets van je zwangerschapskans!

1ste poging: 1 top embryo en 4 topcryo´s(allen blactocysten), geen zwangerschap en bij de cryopoging sneuvelde er 2 cryootjes.

2de poging: tp van 1 goede (B) en 1 matige © en zwanger, notabene een doordeling na de tp van 1 emmie...helaas dramatisch geeindigd maar dat had niets met de kwaliteit te maken of met de gezondheid van mijn kanjers.

in juni een nieuwe pogign gehad, 1 goede emmy (B) en 2 goede cryos en geen zwangerschap, we hopen dat de cryootjes een broertje of zusje gaan voortbrengen

liefs

Babeth

Geplaatst
@ Mik,

Die A en B is een classificering voor de kwaliteit van het embryo. Dat is gebaseerd op hoeveel cellig het is. (als ik het goed zeg)

Kan me voorstellen dat het een teleurstelling is maar dan duim ik met je mee voor een positief resultaat!!

@Jessie,

Als ik je verhaal lees, kan ik me je gevoel heel goed voorstellen. 15% is niet veel, waar is dat dan precies op gebaseerd. Op de kwaliteit van het sperma en je eicellen of..?

Heel veel sterkte met deze moeilijke beslissing. Een beslissing waar alleen jullie samen uit kunnen komen. 15% is weinig maar toch.. stel dat je bij die 15% zit? En als je het niet doet heb je misschien over een paar jaar spijt.

niet in ieder ziekenhuis hanteren ze hetzelfde classificatiesysteem

in brussel is een topper (A)een mooi gedeelde emmy zonder fragmentatie en een B (goed) goed gedeeld maar met iets fragmentatie

groetjes

Babeth

Geplaatst

ik vroeg me eigenlijk af: moet je het invriezen van cryo's zelf betalen en kost dat dan idd 400 euro? Bij geertgen moet je formulieren invullen en dus ook aangeven wat je met de overgebleven embryo's wilt doen.

Worden ze niet automatisch ingevroren?

xxx

denise

Geplaatst

Wij lopen in Brussel, daar doen ze het automatisch en betaal je bij een terugplaatsing.

Ik weet niet hoe het in nL geregeld is, lijkt me dat je het wel moet aangeven,volgens mij moet je ook aangeven wat er moet gebeuren indien je partner overlijdt ed.

maar wat de kosten valt het volgens mij geheel onder de pogign waaruit ze ontstaan zijn en betaal je dus niet voor de tp.

Geplaatst

@Boogie, klote voor je. Heel veel sterkte ermee. En ook met de begrafenis.

@Wish dank je wel!

@Meiske, wat een heftig verhaal zeg. Echt niet voor te stellen wat je hebt door moeten maken. En nog doormaakt. Ik hoop voor je dat de cryo's een lief broertje of zusje voortbrengen.

@Denise, bij ons is er niks gezegd of stond er niks vermeld over de kosten voor het invriezen. Misschien verschilt dat ook per ziekenhuis.

@Jessie en Kriskras, jullie situatie lijkt me ook erg moeilijk. Knap hoe jullie het beschrijven. De enige tip die ik kan geven is, blijf er met je vriend over praten. Wat wij hier allemaal doormaken kan je relatie onderdruk zetten, denk dat iedereen dat we voelt op sommige momenten.

Sterkte allemaal.

Liefs

Geplaatst

wil de rode dames veel sterkte wensen

en die nog moeten wachten veel succes en dat er nog wat groen bij mag komen

en zie mijn naam trouwens weer blauw hoe dat kan weet ik ook niet

ik kom nog wel spieken hier hoor

maar ga ook weer verder met het wachtbankje van augustus

vandaag ook weer een beetje een rot dag gehad, maar we moeten ook weer verder morgen weer beginnen met spuiten....

veel liefsssssssssssssss

Geplaatst

hoi allemaal

ik sluit me ook aan bij het wacht bankje van juli wij mogen 23 juli gaan testen erg spannend allemaal ik wens iedereen succes met het wachten

liefs willy

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden