Ga naar inhoud

Wachtbankje Augustus 2010

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

jeetje Lot wat vreselijk. veel sterkte.

Meiden tot nu toe gaat het goed ben wel erg moe en heb nog steeds een opgezette buik lijkt net of ik al een 2 maanden ben. Iedereen valt het op.

Krijg mijn broeken ook niet dicht. Hopelijk is dit een goed teken.

• Reacties 1,4k
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

Jeetje Lottepot, wat is dit verdrietig zeg! Hoe kan dat nou gebeuren met 6 mooie eitjes? Hebben ze je er een verklaring voor kunnen geven?

Ik kan me voorstellen dat jullie als een zombie door het huis lopen met allerlei vragen in het hoofd.

Heel veel sterkte in ieder geval voor jullie beiden!!!

Geplaatst

hallo ik ben van de wachtbank van juli maar even hier heen geschoven, we zijn inmiddels over de teleurstelling heen en hebben de draad weer opgepakt.ik denk niet dat we op deze bank komen te zitten want de afdeling fertiliteit van het ziekenhuis is momenteel gesloten dus waarschijnlijk gaat het het wachtbankje in september worden.

@lottepot jeetje wat een naar bericht meid, je hebt inderdaad geen eerlijke kans gehad, zo zie je maar weer dat je wat behandeling ook mazzel moet hebben want niet iedereen komt zover als de terugplaatsing...... ik hoop dat je het een plekje kunt geven en dat het ziekenhuis met een oplossing komt.

heel veel sterkte

@martha hoe gaat het met jou is het al mogelijk om een beetje te genieten van je zwangerschap? of vind je het nog allemaal een beetje eng.

Geplaatst

Hoi Allemaal,

Rot nacht gehad met veel buikpijn en ik heb rood gezien met vloeien.

Ik denk dat het over is.

Vraag me af of ik die bolletjes nog moet gebruiken.

Moet evengoed woensdag voor de bloedtest.

Voel me rot.

Laten we woensdag nog maar ff afwachten maar ik vrees het ergste.

Gr Esther

Geplaatst

jaaa ja moet de bollen blijven gebruiken zeker tot woensdag

tenzij je echt vol ongi wordt en een urine test negatief geeft

maar dan nog zou ik wachten tot woensdag

Geplaatst

Goedemorgen!

Wat een vervelende berichten allemaal zeg.

@ Esther,

Wat ontzettend jammer zeg. Veel sterkte.

@ Moki,

Dat is wel heel erg vervelend zeg dat zo'n poli helemaal dicht gaat. Bij ons in het ziekenhuis lossen ze elkaar af, wat betreft de vakanties. Dat vind ik persoonlijk wel prettig want dan gaat het gewoon door. Het is elke x wel lastig om een afspraak te krijgen maar het is alle keren nog gelukt.

Van deze kant verwacht ik ook niets positief omdat het van meerdere kanten tegenzit. Dat zou betekenen dat als mijn cyclus niet volledig in de war is, ik zondag ongesteld word en dan vanaf volgende week woensdag weer moet gaan spuiten. Daar zie ik toch wel heel erg tegenop zeg. Als het nu maar goed gaat allemaal....

Geplaatst

Hoi,

Ik heb net het ziekenhuis gebeld en ik mag morgenochtend al bloed komen prikken.

Als hij dan niet verhoogd is ben ik niet zwanger en mag ik stoppen met de bollen.

ook mag ik dan zwaardere pijnstilling slikken voor mijn menstruatiepijn.

Die pijnen zijn nl verschrikkelijk door de endeometrose.

Gr Esther

Geplaatst

Wachtbankje augustus 2010

Myrthe : TP 18 juli 2010, 2 emmy's, testen 1 augustus 2010

Daruma: TP 18 juli 2010, 2 emmy's, testen: 2 augustus 2010

Janine : TP 17 juli 2010 1 emmy ,testen 2 augustus 2010

Joske: TP 19 juli 2010, 2 emmy's, testen 3 augustus 2010

Kwisjuh: TP 20 juli 2010, 2 emmy's testen 4 augustus 2010

Celine: TP ???, testen 4 augustus 2010

Trijnie: 16 juli 2010, IUI, testen 4 augustus 2010

Esther73: TP 23 juli 2010, 1 emmy, testen: 4 augustus 2010

TerryBrouwer: 21 juli 2010, TP, testen 5 augustus 2010

angel: IUI(6) 23 juli 2010, testen 6 augustus 2010

KrisKras: IUI(5) 24 juli 2010, testen: 7 augustus 2010

Sylvie: TP 26 juli, 1 cryo, testen 7 augustus 2010

Boogie: Escape-IUI 25 juli, testen: 8 augustus 2010

Raba: Tp: 25 juli 2010, testen 9augustus 2010

Hermien: Tp 28 juli 2010, testen 11 augustus 2010

Tess: TP: 29 juli 2010 2 cryo's, testen: 12 aug 2010

IVF-Vader: TP: 8 augustus 2010, testen 21 augustus 2010

ik heb je erbij gezet Celine, weet alleen niet wanneer je een tp gehad hebt.

Geplaatst

Lottepot wat kl*te dat er niet eens een bevruchting heeft plaatsgevonden. Ik hoop dat ze een oorzaak kunnen vinden vooral als het plaatje verder klopt voor dat moment.

Esther fijn dat je morgen al mag komen dan weet je het ook definitief.

Hier is weer alles rustig, nergens meer last van, ben benieuwd hoe lang dit duurt. Ik denk wel dat op DIT moment alle opties weer open staan, zal over 1 uur wel weer anders zijn. Ik ben zo veranderlijk als het weer met alles wat ik voel.

Afwachten maar weer.

Geplaatst

Pff ik krijg buikpijn van dit bankje. De een komt er niet op, de ander dondert er voortijdig vanaf. Wat ontzettend waardeloos voor diegene die zo teleurgesteld worden. Ik kan wel zeggen "kop op", maar zo werkte het niet. Al heb je ook geen andere keuze dan uithuilen en opnieuw beginnen, hoe kl*te ook.

Ik zag dat er cryo vragen waren, nu ben ik zelf huisarts, dus als iemand nog vragen heeft: be my guest!

Sven

Geplaatst

Wat fijn een ha in ons midden, altijd handig.

Krijg jij op feestjes ook altijd van die rare vragen over wratten en moedervlekken?

Haha, ik heb 8 jaar met bedrijfsartsen gewerkt en die werden er gestoord van.

Geplaatst

@Sylvie: Altijd! Maar dat vind ik niet zo erg hoor. Al zijn sommigen de schaamte voorbij en vragen ze soms tijdens feestjes allemaal dingen die ik zelf in ieder geval niet op een feest zou bespreken... Maar verder, prima, hoor, mijn vrienden weten ze dag en nacht kunnen bellen, vooral als er met hun kids iets is.

Geplaatst

Wachtbankje augustus 2010

Myrthe : TP 18 juli 2010, 2 emmy's, testen 1 augustus 2010

Daruma: TP 18 juli 2010, 2 emmy's, testen: 2 augustus 2010

Janine : TP 17 juli 2010 1 emmy ,testen 2 augustus 2010

Joske: TP 19 juli 2010, 2 emmy's, testen 3 augustus 2010

Kwisjuh: TP 20 juli 2010, 2 emmy's testen 4 augustus 2010

Celine: TP ???, testen 4 augustus 2010

Trijnie: 16 juli 2010, IUI, testen 4 augustus 2010

Esther73: TP 23 juli 2010, 1 emmy, testen: 4 augustus 2010

TerryBrouwer: 21 juli 2010, TP, testen 5 augustus 2010

angel: IUI(6) 23 juli 2010, testen 6 augustus 2010

KrisKras: IUI(5) 24 juli 2010, testen: 7 augustus 2010

Sylvie: TP 26 juli, 1 cryo, testen 7 augustus 2010

Boogie: Escape-IUI 25 juli, testen: 8 augustus 2010

Raba: Tp: 25 juli 2010, testen 9augustus 2010

Hermien: Tp 28 juli 2010, testen 11 augustus 2010

Tess: TP: 29 juli 2010 2 cryo's, testen: 12 aug 2010

IVF-Vader: TP: 8 augustus 2010, testen 21 augustus 2010

Ik loop helemaal op de feiten vooruit, net ongi geworden 1 week na de tp. Heb mezelf maar rood gemaakt. Dit ziet er teleurstellend uit.

Geplaatst

Lottepot,

Hier ook nog even een dikke knuffel voor jou en je vriend!

veel sterkte en ik denk aan je?

Weet je al wat meer van het zh Deventer?

Janine,

Voor een cryo tp, moet je altijd 1 maand rust hebben!

Maar als het goed is dan heb je misschien nu wel een positieve

bloedtest!

Ik hoop het voor je!

ivf-vader,

Wat fijn een ha in ons midden, en wat fijn om zo'n goede vriend te

hebben in je vriendenkring, vooral als het om kids gaat.

Ik ben zelf niet het type dat snel bij de ha komt, wel eens gevraagd

aan de assistente of ze me geen medicijn kon laten voorschrijven

zodat ik niet naar de ha hoefde.

Maar dat ging helaas niet, ha ha!!

Maar als het om mijn dochtertje gaat, ja dan vind ik het wel prettig

om wat eerder aan te kloppen!

Sylvie,

Succes en sterkte met dat vreselijke wachten!

Esther,

Fijn dat je morgen al terecht kunt, veel sterkte meid!

Hier gaat het goed, ben eigenlijk veel te druk, maarja...

En ik had gisteravond wel erg veel last van m'n eierstokken, ik heb

namelijk wel weer getild en gebukt.

Vind het moeilijk om dit te vermijden vooral als je steeds iedereen moet

vragen.

Maar ik zit nu op wd 5, kan het dan nog veel kwaad? bukken& tillen?

Maarja een nachtrustje doet weer wonderen!

Meiden veel sterkte in deze dagen en probeer een beetje te ontspannen,

zover mogelijk natuurlijk!!

Hermien

Geplaatst

Wat ons zo verbittert: We hebben er dit keer alles aan gedaan om de IVF te laten slagen.

Bewust elke dag minimaal een half uur gewandelt, elke dag vers fruit, daarnaast nog eens extra vitamine pillen.

Op doktersrecept gebruikte ik medi weed accuut mee gestopt, roken echt tot een minium beperkt. Dit al na de TP van de 1e poging. Iets wat de huisarts niet verwacht had dat mij zou lukken. Sinds we actief aan de kinderwens gingen werken ben ik er ook accuut gestopt met de medicatie tegen ADHD, en vanuit mijzelf geprobeerd een balans te vinden zodat ik niet te druk ben.

Dit alles gaat boven verwachting goed!

En dan is het resultaat van de 2e poging nog slechter dan bij de 1e poging.

En begrijpen doen we het niet! Het is ook zo oneerlijk...... Mijn biologische moeder [ik ben geadopteerd en heb haar een paar x ontmoet] rookt, zuipt ect. tot ze erbij neervalt. Maar wel achter elkaar kinderen krijgen van verschillende sex. contacten annex 'relaties'.

En dan te denken aan die vrouw die laatst in het nieuws was, die 8 eigen kinderen vermoord heeft na de geboorte.

Vriendlief zegt dan nu ook: je zou nog beter slecht kunnen leven en genieten van alle geneugten des levens, dan zo gezond mogenlijk.

Het zijn gevoelens die bij ons momenteel steeds opspelen, we kiezen niet voor een ongezond leven, maar toch. Je doet er alles aan, huisje gekocht boompje gepland, en dan komt er maar geen beestje.

Sorry maar moest dit ff kwijt............. zucht.

Lottepot

Geplaatst

Dit is echt vreselijk, je hoopt zo op een tp en als dit dan niet gebeurt......

Helaas geeft een gezonde levenstijl niet altijd het gewenste resultaat ik kan me daarom ook wel vinden in wat je vriend zegt. Je vraagt je soms af hoe het mogelijk is dat sommige mensen zich kunnen voortplanten, that's life zeggen ze dan.

Daar hebben wij natuurlijk geen boodschap aan.

Wij leven gemiddeld met soms uitschieters naar ongezond. Zouden wij meer kans maken als we gezonder gaan leven, nee helaas niet.

Als ik zo je verhaal lees vind ik het knap hoe jullie het doen, stoppen met medicijnen en dan met al die hormonen je hoofd koel proberen te houden. Daar heb ik respect voor.

Je gevoelens zijn herkenbaar.

Geplaatst

He Sylvie, bedankt voor het toevoegen aan het wachtbankje. Ik moet alles nog een beetje uitvinden van het forum. Maar al die verwarmende reactie's naar elkaar geeft mij nu al een enorm goed gevoel en dat ik niet alleen ben.

Verder info wachtbankje= 21 juli tp van 2 cryo's (1x topkwaliteit, 1x 5 cellig)

Verder lage rugpijn hier, elk uur van de klok gezien vannacht en aan het broekloeren (zoals ze dat hier noemen hi hi)en helemaal niets. Enorm spannend dus, ga morgenochtend mijn 1ste thuistest doen. (dag 13)

Geplaatst

Halllloooo,

Wat lees ik weer een narigheid. Hartverscheurend.:confused:

Voor een ieder die weer een teleurstelling te verwerken hebben of andere beslissingen moeten nemen, die je liever niet neemt.

Vanaf hier een hele dikke knuffel en ik denk aan jullie.

En wat jullie schrijven het is zo oneerlijk....hoe kan iemand 8baby's ombrengen....

Ik ben bijna aan de beurt. Woensdag krijg ik een punctie en zaterdag een tp. En dan maar duimen!!!

Marlijn

Geplaatst

hallo hermien

vanmiddag bellen voor de uitslag,maar ik ben niet positief hoor,heb gisteren en vandaag bewust ook niet weer getest,voel me niet zwanger...maar ben ook nog niet ongesteld,voel ook niks,maar dat komt natuurlijk door die booletjes,zal wel een van de weinige zijn die niet ongesteld hier door word...en dan stop ik na vandaag en zal het dan worden,maar dan hoop ikook zo snel mogelijk...

maar zal het vandaag hier laten weten...

jij moet niet te veel tillen en bukken,mooi rustig aan doen,gebruik je ook van die beruchte bollen,want ben er wel achter dat die je erg onzeker maken hahaha

liefs janine

Geplaatst

Sylvie, Heel veel sterkte meid, het is altijd zo ontzetten k*t.

Ik vind het trouwens wel heel erg snel een week na de tp... Hoe oud was je cryootje dan?

Geplaatst

hallo idereen

ik heb vandaag telefonische bericht gekregen dat we niet zwanger zijn...helaas... was de eerste poging...we gaan door met onze cryos...31 aug na gesprek bij arts en deze gaat ons dan vertellen hoe het verder gaat...dus dan word het september als ze goed ontdooien....

succes iedereen en ik blijf dit topic wel een beetje volgen

wil iemand me rood maken,weet niet hoe dat moet b.v.d

liefs janine

Geplaatst

Ha die Janine,

Balen, balen, balen!!! Bij ons ging het de 1e keer ook mis, maar wij mogen direct bij deze cyclus vor poging 2 (3 juli, verse TP, 8 aug cryo TP). IN ieder geval: heel veel sterkte!!

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden