Ga naar inhoud

Wachtbankje Augustus 2010

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

Angel & Wish: dank voor de "steunbetuigingen".

Van het ziekenhuis word ik even niets wijzer, alleen dat "het niet zo goed is, maar dat als ik een mk zou hebben, het hcg niet meer zou stijgen". Daar heb ik dus niks aan. Ik vraag me dus af of een leeg vruchtzakje er wel de oorzaak van zou kunnen zijn dat het hcg nog heel traag stijgt.

Ik kan weer niets anders doen dan wachten, wachten, wachten....:sad:

Angel: succes in Rotterdam

Wish: sterkte met wachten....

Liefs,

Lot

• Reacties 1,4k
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

hey lot van het zh word je dus ook niet veel wijzer..

vrijdag is me nod dus dan weet ik of ik naar rotterdam moet in sept

alvast bedankt

liefsssssssssssss

Geplaatst

Wachtbankje augustus 2010

Myrthe : TP 18 juli 2010, 2 emmy's, testen 1 augustus 2010

Daruma: TP 18 juli 2010, 2 emmy's, testen: 2 augustus 2010

Janine : TP 17 juli 2010 1 emmy ,testen 2 augustus 2010

Joske: TP 19 juli 2010, 2 emmy's, testen 3 augustus 2010

Kwisjuh: TP 20 juli 2010, 2 emmy's testen 4 augustus 2010

Celine: TP 21 juli, 2 emmy's testen 4 augustus 2010

Trijnie: 16 juli 2010, IUI, testen 4 augustus 2010

Esther73: TP 23 juli 2010, 1 emmy, testen: 4 augustus 2010

TerryBrouwer: 21 juli 2010, TP, testen 5 augustus 2010

Angel: IUI(6) 23 juli 2010, testen 6 augustus 2010

KrisKras: IUI(5) 24 juli 2010, testen: 7 augustus 2010

Sylvie: TP 26 juli, 1 cryo, testen 7 augustus 2010

Boogie: Escape-IUI 25 juli, testen: 8 augustus 2010

Raba: Tp: 25 juli 2010, testen 9augustus 2010

Hermien: Tp 28 juli 2010, testen 11 augustus 2010

Tess: TP: 29 juli 2010 2 cryo's, testen: 12 aug 2010

IVF-Vader: TP: 8 augustus 2010, testen 21 augustus 2010

Marlijnne: TP: 7augustus2010 testen 22 augustus2010

Heb mezelf erbij gezet!!

Net punctie gehad,

12 eitjes,nu wachten tot telefoontje vrijdag!

Nu even rusten, ging wel erg goed. Weinig pijn!

Hoe is het met iedereen?

xxx

Geplaatst

Marlijnne,

Fijn om te lezen dat de punctie goed is gegaan.

Bij mij is het vanmorgen ook goed gegaan.

21 follikels aangeprikt.

Morgenvroeg mogen we naar het lab. bellen om alle info te vragen mbt eitjes, zaad en hoeveel embryo's er zijn ontstaan.

Nu heb ik daar weer zenuwen voor!

Geplaatst

Hier lijkt het mis te zijn. Hoewel mijn NOD pas zondag is. De boel is natuurlijk zo in de war omdat ik zomaar gestopt ben met die Puregon..

Ik heb nu donkerbruin bloedverlies dus het lijkt het de verkeerde kant op te gaan.

Nu alleen een probleem want we gaan niet op vakantie door dit hele verhaal dus volgend weekend ga ik met een vriendin een weekend weg maar dan zal ik dus wel voor echo moeten. Hoe moet ik dit nu weer oplossen. Ik kan niet voor echo als ik in Limburg zit en ik wil het ook niet weer een maand uitstellen... Wat moet ik doen??

Geplaatst

Hoi Boogie,

ik had dit probleem ook vorig jaar, ik kon eerder komen voor echo, aangezien je maar een weekend weggaat zul je dit waarschijnlijk ook wat eerder of later kunnen zetten.

Geplaatst

@Lot, ik wil toch ff reageren op je verhaal. Wat is die onzekerheid slopend zeg! Is er op de echo ook niks te zien? Het lijkt om mijn verhaal... bij mij bleek het uiteindelijk een bbz te zijn. Hier is het topic van toen: http://www.ivfmoeders.nl/showthread.php?t=8420

Ik wil je echt niet bang maken en hoop dat het geen bbz is, maar misschien moet je er wel rekening mee houden...

Sterkte de komende dagen!

Geplaatst

Hi Mob,

Wat een verhaal. Tja, die kant zou het dus zomaar op kunnen gaan. Wel hcg stijging en dan een bbz. Ik heb nog geen echo gehad... daar ga ik maandag zeker om vragen. Overigens heb ik helemaal geen krampen, pijntjes of wat dan ook. Als het bbz is, had ik nu toch wel pijn moeten hebben?

Waar ik me maar aan vast hou is het feit dat jij na een bbz nu lekker zwanger bent en je bent uitgerekend op mijn verjaardag (dan word ik 42...)

Liefs,

Lot

Geplaatst

Lot ik wil je ook even veel sterkte wensen met alles, klote zeg, nog steeds geen duidelijkheid!

Ik zie in je laatste regel dat we 2 dagen schelen, ik word 6 maart 42! (Gelukkig duurt dat nog even...)

Succes!

Caroline

Geplaatst

Lot, veel sterkte met de spanningen die je allemaal moet doorstaan, soms is het beter het gewoon te weten of het nu slecht of goed is, onduidelijkheid is killing.

Ik heb zojuist mijn uitslag bloedtest ontvangen en een HCG van 1089, dus ik mag als eerste het augustus bankje vet groen gaan maken. Hopen dat de rest mij gaat volgen!Het blijft natuurlijk spannend maar het begin is er! Is 1089 overgens niet erg hoog na 4,5wk? (tp 21 juli van 2 cryo's) of is de kan op tweeling nu groter?

Ik heb woensdag 11 augustus (5,5wk) al echo, amc wil niet langer wachten (erg netjes) nav mijn geschiedenis. Vraag aan jullie; hebben jullie wel eens iemand meegemaakt die beide eileiders mist en met IVF alsnog EUG kreeg (in de holtes van bm waar eileiders zaten?)

Geplaatst
He Babeth,

Bij onze eerste "verse" kreeg ik 1 (had geen keus ivm mijn leeftijd ,28jr) nu heeft IVF arts AMC gekozen er 2 te doen ( niet gevraagd wat wij wilden) ik vorm geen "risico's" voor het dragen van een tweeling zeggen ze dan. We hebben er uiteraard wel over nagedacht voor zover dat kan. Ik vind het wel spannend, de kans dat het er 2 zijn is natuurlijk aanwezig. (we hebben wel zo'n "gevoel")

Ik moet wel zeggen dat ik ik jouw krabbel voorbij zie komen ik dat wel heftig vind, die foto's van die lieve kereltjes. Ik heb net je hele verhaal gelezen en de tranen biggelen over mijn wangen.

Ik zal vandaag kaarsjes branden voor je mannetjes en dat het geluk je weer mag toekomen!

Hallo Celine

bedankt voor je berichtje.

het verliezen van je kind (eren) is inderdaad heftig en helaas is het al teveel mensen overkomen maar sta er niet te veel bij stil, het gaat vaker goed als mis al zijn de complicaties bij een meerlingzwangerschap nu eenmaal een feit. Maar nogmaals, mocht het zo zijn, probeer je niet te druk te maken....

Met onze cryos moeten we een besluti gaan nemen, 1 oof 2 (als ze beiden het ontdooiien overleven) we weten het nog niet, ik heb ook een enquete gestart. Lichamelijk is onze arts niet zo bang voor eenzelfde scenario maar hij denkt wel dat mocht het weer zo zijn ik geen moment rust in mijn lijf heb wat natuurlijk voor niemand goed is....we zullen het nog gaan zien. stap voor stap weer!

liefs

Babeth

Geplaatst

Wachtbankje augustus 2010

Myrthe : TP 18 juli 2010, 2 emmy's, testen 1 augustus 2010

Daruma: TP 18 juli 2010, 2 emmy's, testen: 2 augustus 2010

Janine : TP 17 juli 2010 1 emmy ,testen 2 augustus 2010

Joske: TP 19 juli 2010, 2 emmy's, testen 3 augustus 2010

Kwisjuh: TP 20 juli 2010, 2 emmy's testen 4 augustus 2010

Celine: TP 21 juli, 2 emmy's testen 4 augustus 2010

Trijnie: 16 juli 2010, IUI, testen 4 augustus 2010

Esther73: TP 23 juli 2010, 1 emmy, testen: 4 augustus 2010

TerryBrouwer: 21 juli 2010, TP, testen 5 augustus 2010

Angel: IUI(6) 23 juli 2010, testen 6 augustus 2010

KrisKras: IUI(5) 24 juli 2010, testen: 7 augustus 2010

Sylvie: TP 26 juli, 1 cryo, testen 7 augustus 2010

Boogie: Escape-IUI 25 juli, testen: 8 augustus 2010

Raba: Tp: 25 juli 2010, testen 9augustus 2010

Hermien: Tp 28 juli 2010, testen 11 augustus 2010

Tess: TP: 29 juli 2010 2 cryo's, testen: 12 aug 2010

IVF-Vader: TP: 8 augustus 2010, testen 21 augustus 2010

Marlijnne: TP: 7augustus2010 testen 22 augustus2010

Geplaatst

He Celine,

kon het niet nalaten en ben blij dat de regel nu echt groen is.

Weet alleen niet of het de juiste kleur groen, maar groen is groen.

Volgens mij is het hcg hoog, er moet ergens een lijst staan van.

Meiske74 weet dit misschien wel uit haar hoofd. Volgens mij is zij onze wandelende vraagbank,;-)

Geplaatst

Hey Celine,

Gefeliciteerd! Dat is een mooie hoge waarde, die in jouw geval zeker zou kunnen duiden op een meerlingzwangerschap. Goed dat je zo snel een echo krijgt! Super!!

Lot

Geplaatst

@Lot69, jee meis wat een vervelend bericht, ik denk dat je inderdaad voorbereid moet zijn op het ergste...een verdubbeling in 4x24 uur is niet zoals het hoort, hou jezelf goed in de gaten en laat als je het niet vertrouwd een echo maken!!!

@Celine, je hebt inderdaad een hoge waarde, de kans is er natuurlijk, helemaal omdat er 2 zijn teruggeplaatst maar ga er neit vanuit (om een teleurstelling te voorkomen) ik had nl. een gemiddelde waarde bij onze jongens en was overtuigd van een eenling...

zie hier de link met de waardes die men in Brussel hanteert

http://www.az.vub.ac.be/AZlabogids/T/TOTAA005.htm

bij 4 weken zwangerschap is het gemiddelde 37 en de spreiding 3-426

bij 5 weken zwangerschap is het gemiddelde 373 en de spreiding 19-7335

bij 6 weken zwangerschap is het gemiddelde 7084 en de spreiding 1078-56493

Kwisjuh, wat enorm balen meid!!!!! sterkte!

dames op het wachtbankje, succes, ik hoop echt dat het groene hier wat gaat doorzetten!

liefs

Babeth

Geplaatst

Celine,

Nu dan nog een keer, een hele dikke felicitatie!

En nu maar op naar je 1e echo, spannend!

Geniet ervan!

Wish, Marlijnne,

De punctie achter de rug, en nu maar op naar de uitslag!

Ja, weer een spannende tijd, wachten of er bevruchtingen en

delingen hebben plaatsgevonden.

Ik hoop het voor jullie, en dan de tp en aan het eind een dikke

groene regel.

Succes meiden!!

Lot69,

Kan me voorstellen dat dit vreselijk is, geen enkel idee hebben

waar dit zou kunnen eindigen.

Ik wens je veel sterkte en ik hoop dat je gauw een definitieve

uitslag in handen krijgt!

Boogie,

Zou je dit niet kunnen overleggen met het zh?

Misschien hebben zij een idee!

Voor de dames die een deze dagen mogen testen, veel sterkte!

Liefs Hermien

Geplaatst

Hermien,

Dank je wel voor je succes wensen.

Ik hoop dat ik waar kan maken wat je hebt geschreven!

Hoe gaat het met jou en die erg vervelende dagen....?

Geplaatst

Bianca en Wish,

Het gaat eigenlijk wel goed met me, ik heb alleen wat tegenstrijdige

gevoelens.

Gisteren erg veel last gehad van hoofdpijn, meestal een voorbode van

een aankomende menstruatie.

Vandaag vage menstruatie gevoelens, maar daar in tegen ben ik

heel rustig en mijn (.)(.) zijn ontzettend warm, nooit gehad!

Dus het kan alle kanten op, morgen zit ik op wd 8, dus ik moet

nog even geduld hebben.

Bianca, hoe gaat het nu met jou?

Wish,

Je moet wel goed uit rusten hoor en aan jezelf denken.

Laat je maar even heerlijk verwennen!

Morgen weet je dus al meer, dat is wel snel he'? bij ons

was dat de 2e dag na de punctie.

Maar beter morgen dan vrijdag toch?

Veel liefs

Geplaatst
Vandaag punctie gehad. Was erg zenuwachtig omdat ik dacht dat ei-sprong al had plaats gevonden (zie topic rotavond). Gelukkig bleek dit niet het geval te zijn en konden ze fijn "prikken". Vorige punctie waren al niet echt één feest maar vandaag was het echt niet leuk. Het leek alsof de verdoving niet werkte en het deed heel erg veel pijn. Tijdens mijn punctie kreeg ik ook mijn ei-sprong waardoor je het eitje zo van het scherm zag verdwijnen. Daarom moesten ze erg snel handelen. Uiteindelijk één oogst van 7 eieren. Nu bijkomen op de bank en is spanning afwachten op telefoontje van morgen. Succes voor iedereen die op de wachtbank zit. Het eerste groen is er, gefeliciteerd, nu op naar meer groen.

Martine,

Hoe is het met je? Wat enorm balen dat de punctie zo tegen viel. Maar mocht het resultaat er zijn?

Groetjes Guusje

Geplaatst

He Guusje,

De opbrengst was redelijk.

Zeven eicellen waarvan er 6 bevrucht zijn.

Vrijdag worden er 2 terug geplaatst.

En dan maar weer wachten.

Ik zie dat jij moet wachten tot oktober. Heb je daar zelf voor gekozen om een rustmaand in te lassen of moest het van het ziekenhuis?

Groeten van Martine

Geplaatst

Hoi Hermien,

Je zit nu halverwege je wacht weken toch.

Hopelijk komt dit allemaal door de bolletjes en omdat je zwanger bent!!

Ik blijf je volgen op het forum :D!!

Hier gaat het allemaal goed.Morgen de eerste FM.Dus ik ben benieuwd.Zie er zo tegen op omdat ik bang ben dat ik weer moet stoppen.Maar moet toch positief proberen te blijven haha.

Geplaatst

Hallo allemaal,

Ik heb vanmorgen negatief gestest, gisteren ook al stiekem gedaan.

Dus maak mij maar rood. Ben er nu even klaar mee ga uithuilen leuke dingen doen en me opladen. Ik merk dat ik er even door heen zit.

Heb me voor de rest van de week ook ziek gemeld.

Succes allemaal en hopelijk een beter resultaat !!!!

groetjes

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden