Ga naar inhoud

Wachtbankje Augustus 2010

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

Sven,

Er zijn 21 follikels aangeprikt.

11 goed eitjes gevonden en 10 goed bevrucht.

Hoeveel embryo's er morgen zullen zijn, tja, dat krijgen we morgen te horen.

Mijn vriend en ik hebben er een goed gevoel bij dat morgen de tp is ipv maandag.

Liever had ik gezien dat zaterdag de tp zou zijn. Maar helaas, dit gaat niet gebeuren!

Ik kan mezelf hier ook over opwinden.

Alles is goed gegaan tijdens de stimulatie en punctie en dan krijg je nu dit.....

De vorige tp is ook op dag 5 geweest en hier hebben we nooit een goed gevoel over gehad. We hadden toen op dag van tp 4 embryo's, 2 terug geplaatst en 1 is een cryo geworden.

• Reacties 1,4k
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

@wish: Ik vind het ook een vreemde gang van zaken. Het is misschien geen vergelijking,maar wat je zegt: Ik werk ook in de zorg. Dan zeg ik ook niet. Sorry te weinig handen vandaag(oftewel elke dag) vandaag even geen zorg??

Ik begrijp best dat het om bepaalde redenen misschien wel op dag 3 of 5 moet gebeuren,maar er moet wel iemand zijn in het weekend lijkt mij.(nu heb je bijna geen keus)

En wat als je in het weekend niet lekker wordt, dan is er dus geen 1 gyn die even naar je komt kijken.

Dan denk ik dat morgen een tp idd fijner zou zijn.

Mijn vorige tp was op zondag!

Niet teveel opwinden hoor, dat is niet goed voor je!!

Veel succes:sunny:

Ik wordt niet echt blij van dit bankje, kriskras wat waardeloos, sterkte met deze teleurstelling!

Kom op....meiden/heren!! We willen groen zien.

Ik word er helemaal gek van.

Heerlijk zo af&toe spuien;-)

Geplaatst

We zijn onder behandeling bij Geertgen in Elsendorp. Daar is altijd een gyn beschikbaar om te bellen in spoedgevallen.

Echter voor de tp moeten we naar Genk, hier werkt Geertgen mee samen omdat ze bij Geertgen zelf geen tp doen. (wel IUI, maar geen ivf/icsi)

Geplaatst

We hebben bedenktijd gevraagd en ik heb naar onze gyn gebeld.

Hij adviseerde om de tp morgen plaats te laten vinden.

Op zaterdag en zondag werkt er geen gyn in Genk.

Dit vind ik een minpunt.

Ik werk in de zorg en werk ook op een zaterdag en zondag, ik kan de mensen toch niet alleen laten?

De embryo's worden op het lab in de gaten gehouden, maar als de tijd rijp is voor een embryo om terug geplaatst te worden zou ik zeggen dat dit in het weekend ook door moet gaan.

Hoe denken jullie hierover?

ik sta er ook van te kijken, dacht juist dat het typisch iets voor Belgie was, dag en nacht, ook tijdens het weekend dat men doorging?

ik ben het tenminste wel in Brussel zo gewend, wij hebben weleend op een zondagavond pas om 20.00 het ziekenhuis verlaten....

maar ik heb inmiddels begrepen dat de tp morgen is, groot gelijk! had ik ook voor gekozen in jullie situatie

veel succes!!!

liefs

Babeth

Geplaatst
IUI nummer 6...en daarna.. hebben we even niet weer 600 euro om meteen verder te kunnen gaan :( ik ben zo bang dat we dan moeten stoppen omdat we het niet kunnen betalen! Ik voel de paniek elke dag weer...

Ik ben depri van het hele gebeuren het beheerst mijn leven. Ik wil geen pauze, ben ook al 36 en de biologische klok hijgt in mijn nek..

Ik haat deze kinderwens zo nu en dan en dan wilde ik dat ik hem nooit gekregen had!

Bah.. voel me zo ellendig!

Sorry..moet het even kwijt...

Hoi meis

wat enorm zuur dat het wederom niet gelukt is, nu je 6x iui(d) hebt gedaan zonder succes is hte misschien tijd om IVF te overwegen?

tis een hele stap van IUI naar IVF maar wellicht meer kans: dan kan men zien of je eiicellen mooi rijp zijn en het embryootje zich goed ontwikkelt. Tevens krijg je die 3x vergoed en aangezien jij je ook nog eens zorgen maakt om die beroemde klok....

ik weet het niet hoor, ik denk wat hardop mee?

sterkte!!!

groetjes

Babeth

Geplaatst

Wachtbankje augustus 2010

Myrthe : TP 18 juli 2010, 2 emmy's, testen 1 augustus 2010

Daruma: TP 18 juli 2010, 2 emmy's, testen: 2 augustus 2010

Janine : TP 17 juli 2010 1 emmy ,testen 2 augustus 2010

Joske: TP 19 juli 2010, 2 emmy's, testen 3 augustus 2010

Kwisjuh: TP 20 juli 2010, 2 emmy's testen 4 augustus 2010

Celine: TP 21 juli, 2 emmy's testen 4 augustus 2010

Trijnie: 16 juli 2010, IUI, testen 4 augustus 2010

Esther73: TP 23 juli 2010, 1 emmy, testen: 4 augustus 2010

TerryBrouwer: 21 juli 2010, TP, testen 5 augustus 2010

Angel: IUI(6) 23 juli 2010, testen 6 augustus 2010

KrisKras: IUI(5) 24 juli 2010, testen: 7 augustus 2010

Sylvie: TP 26 juli, 1 cryo, testen 7 augustus 2010

Boogie: Escape-IUI 25 juli, testen: 8 augustus 2010

Raba: Tp: 25 juli 2010, 2 emmy's testen 9augustus 2010

Hermien: Tp 28 juli 2010, testen 11 augustus 2010

Tess: TP: 29 juli 2010 2 cryo's, testen: 12 aug 2010

IVF-Vader: TP: 8 augustus 2010, testen 21 augustus 2010

Marlijnne: TP: 7augustus2010 testen 22 augustus2010

Joske: Natuurlijke cyclus, testen 31 augustus

Ik was van het wachtbankje gekukeld, dus heb mezelf er weer op gedeponeerd :tongueP:.

Celine, wat een mooie hcg!!!!

Nog maar 1 groene regel..., pff schiet niet echt op zo.

liefs Joske

Geplaatst

ha ha, geeft niet hoor!

Kriskras..., balen weer meis.

enne IVF vader, ik sta ook steeds weer versteld wat voor veerkracht wij allemaal bezitten.

ik merk het aan mezelf, de eerste dag is zo moeilijk, en voel je je helemaal depri en zielig, en dag 2 merk ik dat ik alweer omhoop krabbel en al weer na de toekomst kijk.

Ben ook wel een nuchter mens, maar hoe je het ook went of keert, het is een heel emotioneel gebeuren.

Raba, dat je eerder durfde te testen. Ik zou balen als ik eerder testen ging en het was negatief ook al is het nog te vroeg. Daarom probeer ik ook niet eerder te testen dan dat ze zeggen. (best wel moeilijk soms!)

liefs joske

Geplaatst

Ik was even vergeten hoe de wachtweken waren. Nou ja niet echt maar als je er dan weer in zit voelt het toch weer anders. Die 1e week gaat nog wel maar vanaf het moment dat je iets gaat voelen wordt het killing vind ik. Ik heb sinds dinsdag al elke keer last van mijn buik (zoiets als na de punctie) en sinds vandaag ook een beetje een vaag gevoel in mijn buik, kan het niet echt omschrijven. Het lijkt soms wel een soort jeuk in mijn baarmoeder haha. En een soort druk. Ja klinkt echt heel vaag kan het niet beter omschrijven. Mijn vriend zei net al zitten ze je nu al te kietelen.

Zie het met momenten weer helemaal niet zitten en denk dan echt weer dat het wel mislukt zal zijn. Herkennen jullie dit?

Geplaatst

Ja Hanneke, ik ken het gevoel. Ik heb dinsdag een cryo teruggekregen. Je wil graag voelen, dan weer niet. En nu zijn mijn cryuo's op dus ik hoop nog meer dat het raak is omdat de kermis anders weer opnieuw gaat beginnen.

Je leeft tussen angst en hoop. ik wens je in ieder geval veel sterkte!!!!en succes.

Ik had me zelf nog niet op de bank gezet.dus bij deze.

Madelief: tp 3 augustus, testen 18 augustus 2010

succes dames!!!! en sterkte met wachten

Geplaatst

Woowwww zeg... 3 daagjes er ff lekker tussenuit geweest, kom terug.... en wat heb ik een hoop gemist... pfffff!

Vanavond een hele avondtaak om alles te gaan lezen.

1 ding is me wel opgevallen, deze maand 2 Sonja's op het wachtbankje, dat wordt nog verwarrend haha.... want hopelijk krijg ik ook 2 cryo's terug!

Céline, ik zie jou naam heel vlug al in het groen staan, van harte gefeliciteerd.

Alle rode meiden, kl*te man, sterkte!!!

Ik ga mijn troep maar eens opruimen en een poging doen om eten te koken.

Liefs Sonja

Geplaatst

Hoi Sonja,

Welkom terug!

Je bent er heerlijk tussen uit geweest, ben je goed uitgerust. (in zoverre dat dit kan)?

Smakelijk eten voor straks en succes met het opruimen van je 'troep'.

Pak maar een bak :happy1: als je bij gaat lezen. Je bent denk ik wel ff bezig. hihi!

Geplaatst
Hoi meis

wat enorm zuur dat het wederom niet gelukt is, nu je 6x iui(d) hebt gedaan zonder succes is hte misschien tijd om IVF te overwegen?

tis een hele stap van IUI naar IVF maar wellicht meer kans: dan kan men zien of je eiicellen mooi rijp zijn en het embryootje zich goed ontwikkelt. Tevens krijg je die 3x vergoed en aangezien jij je ook nog eens zorgen maakt om die beroemde klok....

ik weet het niet hoor, ik denk wat hardop mee?

sterkte!!!

groetjes

Babeth

Hey Meiske,

Ik vind het heel lief dat je mee denkt, mijn vriend wil overstappen naar IVF, maar ik denk dat ik nog liever 6x IUI wil.. IVF krijg je maar drie keer vergoed en op = op.. en ook bij IVF moeten we het zaad kopen dus die 600 euro zijn we toch kwijt!

Met mij is er in princiepe niets aan de hand.. baarmeoder, BMS eisprong, hele cyclus volgens het boekje zeggen ze telkens. Ook nog goed zaad... dus daarom snap ik het ook niet... :(

Ik denk dat we het maar eens moeten overleggen in dekliniek wat nu het beste is.. het gaat nu wel weer iets beter met me, maar het is allemaal zo slopend! Dat hoef ik jullie ook niet te vertellen...

Groetjes KrisKras

Geplaatst

[quote=Meiske74;

bij 4 weken zwangerschap is het gemiddelde 37 en de spreiding 3-426

bij 5 weken zwangerschap is het gemiddelde 373 en de spreiding 19-7335

bij 6 weken zwangerschap is het gemiddelde 7084 en de spreiding 1078-56493

liefs

Babeth

Babeth, ik heb het lijstje ook even gekeken, maar wat betekent "de spreiding 3-426" enz.? Weet jij dat ook?

liefs joske

Geplaatst

Jemig, dit augustus bankje is al niet veel beter dan het bankje van juli, waar ik oorspronkelijk vanaf kwam...

heftig hoor, allemaal. pffffffffffffffffffff je zult maar een kinderwens hebben......

veel liefs voor allemaal,

Lot

Geplaatst
Babeth, ik heb het lijstje ook even gekeken, maar wat betekent "de spreiding 3-426" enz.? Weet jij dat ook?

liefs joske

de spreiding werd mij uitgelegd als minimaal gemeten en maximaal en het gemiddelde is dan 37.

In Brussel is het standaard dat de eerste bloedafname wordt gedaan op dag 17 na de punctie, dan ben je zeg maar 4 weken zwanger

groetjes

Babeth

Geplaatst
Hey Meiske,

Ik vind het heel lief dat je mee denkt, mijn vriend wil overstappen naar IVF, maar ik denk dat ik nog liever 6x IUI wil.. IVF krijg je maar drie keer vergoed en op = op.. en ook bij IVF moeten we het zaad kopen dus die 600 euro zijn we toch kwijt!

Met mij is er in princiepe niets aan de hand.. baarmeoder, BMS eisprong, hele cyclus volgens het boekje zeggen ze telkens. Ook nog goed zaad... dus daarom snap ik het ook niet... :(

Ik denk dat we het maar eens moeten overleggen in dekliniek wat nu het beste is.. het gaat nu wel weer iets beter met me, maar het is allemaal zo slopend! Dat hoef ik jullie ook niet te vertellen...

Groetjes KrisKras

hai Kriskras

sorry, ik wiest niet dat je dan ook met die kosten te maken had maar los van de kosten, wie weet toch wel het overwegen waard....er hoeft uiteraard niets aan de hand te zijn maar omdat je zelf aangeeft da tje klokje tikt...

Ben benieuwd wat het zkh zegt, in ieder geval zeer zuur als je moet wachten vanwege de financien...

succes!

Geplaatst

Wachtbankje augustus 2010

Het begint weer van voren af aan; Morgen weer follikelmeting en dan weer gaan spuiten. Ik begon me net weer lekker te voelen. Maar heb wel ontzettende buikpijn en dit keer een cyclus van 22 dagen. Moet toch niet korter worden zeg...

Ik blijf in ieder geval op het wachtbankje van augustus denk ik.

Geplaatst

@ Kriskras,

Het is voor jullie wel extra moeilijk dat je naast de teleurstelling van opnieuw een mislukte IUI ook nog te maken hebt met zoiets banaals als geldzorgen.

Veel sterkte hoor meis!

@ Sonja,

Heb je het lekker gehad? Waar ben je geweest. Even lekker de zinnen verzetten. Heerlijk hoor.

Geplaatst

Boogie,

Ik wil je succes wensen voor de aankomende poging.

Jeetje, 22 dagen is inderdaad erg kort.

Hoop dat je aankomende keer de volledige ivf poging door kan zetten!!

Geplaatst

Bianca,

Spannend morgen, ik kan me goed voorstellen dat je er

een beetje tegenop ziet.

Ik hoop zo dat je deze keer de behandeling mag afmaken

en dat je een geweldige positieve test in handen krijgt!

In ieder geval heel veel succes en sterkte, ik zal voor

je duimen!!

Wish,

Wat een verhaal zeg, over het weekend en feestdagen!

Ik herken dit helemaal niet, volgens mij heb ik elke behandeling

wel een punctie of tp gehad in het weekend en zelfs de 1e

behandeling op 2e paasdag!

Wij zitten in zwolle, en daar gaan ze altijd door!

Maar goed ik hoop dat jij je daar geen zorgen meer over hoeft

te maken en dat je emmie/s lekker gaat nestelen!

Kris kras,

Meid ik wens je veel sterkte en misschien toch eens overleggen

met het zh, wat zij misschien vinden van ivf.

Ik snap goed dat het bij jullie nog wat moeilijker ligt ivm de kosten!

Ik hoop dat jullie droom uitkomt!

boogie,

ik hoop dat je toch nog groen mag kleuren in augustus!

Succes en sterkte!

Hanneke,

Ik ken het gevoel, de ene keer weet je zeker dat het mis is en de

andere keer weet je het weer niet zeker!!

Maar ik moet eerlijk zeggen dat ik me deze keer erg rustig voel!

Sterkte met wachten!!

Raba,

Ik las dat jij eerder had getest, dat heb ik de vorige keer ook gedaan

op wd 9.

Morgen zit ik ook op wd 9 maar ik ga niet testen, de vorige keer

had ik dus positief getest en een paar dagen later negatief, dus ik

wacht nu maar rustig af.

Ik hoop dat je maandag een positieve test in handen hebt!

Groetjes Hermien

Geplaatst
Jemig krisKras, wat een waardeloze maand dit. Ook jij heel veel sterkte!!

Slechts 1 groene regel tot nu toe. Ik durf bijna niet meer te hopen en we moeten de TP nog krijgen.... Word met de dag nerveuzer, wat nu als de frosties het ontdooien niet doorstaan?

Waar zou het nou aan liggen dat deze maand, net als vorige maand, zo ontzetten rood kleurt?? Ik houd me vast aan Mart, die tegen de stroom in nu zwanger is. Wonderen bestaan dus. Ook voor ons die de groene regel nog niet hebben.

Hallo Sven

wil jullie een goede reis wensen en ik hoop dat de tp goed zal verlopen!!! tsja.. dan die ellendige wachtbank weer maar ze slepen je er wel doorheen hier!

succes

groetjes

Babeth

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden