Ga naar inhoud

Wachtbankje Augustus 2010

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

Hey Martine, 6 bevruchtingen is goed toch? Uiteraard hoop ik dat deze poging zal slagen voor jullie. Ik zal voor jullie duimen.

Ik krijg pas in Oktober de vorlgende TP omdat ik 16 aug eerst aan mijn baarmoedermond geholpen moet worden. Dit heeft nog te maken met mijn operatie van 2007 (voorstadium baarmoederhalskanker pap4), er zit daar nu een zwak plekje die iedere keer gaat bloeden. Heel vervelend allemaal, maar niet ernstig. Ze gaan het dicht branden, en duurt ongeveer 4 a 6 weken voordat dat genezen is. Vandaar pas in oktober. Maar eigenlijk ben ik ook wel even toe aan wat rust qua IVF, achter af gezien is het best allemaal ingrijpend.

Succes vrijdag en hou me op de hoogte he?

Guusje

• Reacties 1,4k
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

Ha die Terry,

Wat ontzettend waardeloos zeg. Kan me zo voorstellen dat je je leeg voelt en er nu even afstand van wil nemen. Maar toch: we hebben hier ook gezien wat een veerkracht we allemaal hebben. Ook jij.

Sterkte!!

Geplaatst

Terry: Sterkte!! Zo oneerlijk. Ik begrijp dat jeje zo voelt.

Houd moed.

@tinusje: Dat is toch een mooie opbrengst. Weet je de kwalitiet al abc?

Succes.zaterdag laten wij er ook 2 terugpl.

@guusje: Wat vervelend voor je van je baarmoedermond. Het is idd wel goed dat ze er wat meedoen. Kan me voorstellen dat het ingrijpend is. Sterkte daarmee. En daarna hopelijk wat mooisssss. Alleen wachten duurt zo lang.

Het is verbazingwekkend hoe ik me voel na de punctie van gister. Ik had ontzettend veel folikels en moet rustig aan doen. Dit doe ik ook zeker,maar de vorige keer had ik pijn en moe. En nu voel ik me echt best oke!

Ga er zo even uit met een vriendin. Neemt me even mee naar restaurantje. Kopje koffie en lunch. Even eruit.

Fijne dag, succes voor de testers

En sterkte voor de andere dames.

Marlijn

Geplaatst

Hpoi Allemaal,

@ Guusje, veel succes met je behandeling van je baarmoeder. En ik hoop van harte dat oktober jou maand wordt en er zwanger vanaf komt:).\

@ Terrybrouwer, Jammer en veel sterkte.. Meer kan en durf ik eerlijk gezegt niet te zeggen....

Geplaatst

Wachtbankje augustus 2010

Myrthe : TP 18 juli 2010, 2 emmy's, testen 1 augustus 2010

Daruma: TP 18 juli 2010, 2 emmy's, testen: 2 augustus 2010

Janine : TP 17 juli 2010 1 emmy ,testen 2 augustus 2010

Joske: TP 19 juli 2010, 2 emmy's, testen 3 augustus 2010

Kwisjuh: TP 20 juli 2010, 2 emmy's testen 4 augustus 2010

Celine: TP 21 juli, 2 emmy's testen 4 augustus 2010

Trijnie: 16 juli 2010, IUI, testen 4 augustus 2010

Esther73: TP 23 juli 2010, 1 emmy, testen: 4 augustus 2010

TerryBrouwer: 21 juli 2010, TP, testen 5 augustus 2010

Angel: IUI(6) 23 juli 2010, testen 6 augustus 2010

KrisKras: IUI(5) 24 juli 2010, testen: 7 augustus 2010

Sylvie: TP 26 juli, 1 cryo, testen 7 augustus 2010

Boogie: Escape-IUI 25 juli, testen: 8 augustus 2010

Raba: Tp: 25 juli 2010, testen 9augustus 2010

Hermien: Tp 28 juli 2010, testen 11 augustus 2010

Tess: TP: 29 juli 2010 2 cryo's, testen: 12 aug 2010

IVF-Vader: TP: 8 augustus 2010, testen 21 augustus 2010

Marlijnne: TP: 7augustus2010 testen 22 augustus2010

Geplaatst

Kl*te Terry, ga lekker je ding doen, ik hoop dat je je snel weer beter voelt.

Heeft iemand nog iets van Trijnie vernomen?

Ik hou de moed erin en hoop dat de rest van de maand wat groener wordt.

Geplaatst

Raba: Tp: 25 juli 2010, testen 9augustus 2010

Geplaatst

Wederom kl*te natuurlijk Kriskras.

Het zit niet mee voor ons.

Weten jullie al wat de volgende stap, weer een iui poging of even pauze?

Geplaatst

lot@wat vreselijk die onzekerheid

jeetje wat is er weer een hoop rood

Esther,Terrybrouwer en kriskrass en Sylvie veel sterkte

Hoe ist met trijnie en Angel.

Ik ben duizelig en snel moe en de emoties zijn er ook snel. Ik wil zo graag dat het maandag is. Dan weten we waar we aan toe zijn. Ik heb werkelijk geen idee of het gelukt is. Gisteren getest natuurlijk veel te vroeg maar ik kon het niet laten en hij was negatief maar dat wil natuurlijk niks zeggen.

Mijn moeder was heel duizelig tijdens haar zwangerschappen wij hebben van nature een te lage bloeddruk ik hoop dat dit een goed teken is voor mij is en dat mijn lichaam goed bezig is.

Geplaatst

Raba: Tp: 25 juli 2010, 2 emmy's testen 9augustus 2010

even aangepast erbij gezet hoeveel emmy's tp zijn

Geplaatst

Hoi Raba,

Ik hoop van harte dat het deze keer is gelukt voor jou en dat je kan genieten van je zwangerschap:)

Geplaatst

IUI nummer 6...en daarna.. hebben we even niet weer 600 euro om meteen verder te kunnen gaan :( ik ben zo bang dat we dan moeten stoppen omdat we het niet kunnen betalen! Ik voel de paniek elke dag weer...

Ik ben depri van het hele gebeuren het beheerst mijn leven. Ik wil geen pauze, ben ook al 36 en de biologische klok hijgt in mijn nek..

Ik haat deze kinderwens zo nu en dan en dan wilde ik dat ik hem nooit gekregen had!

Bah.. voel me zo ellendig!

Sorry..moet het even kwijt...

Geplaatst

Jemig krisKras, wat een waardeloze maand dit. Ook jij heel veel sterkte!!

Slechts 1 groene regel tot nu toe. Ik durf bijna niet meer te hopen en we moeten de TP nog krijgen.... Word met de dag nerveuzer, wat nu als de frosties het ontdooien niet doorstaan?

Waar zou het nou aan liggen dat deze maand, net als vorige maand, zo ontzetten rood kleurt?? Ik houd me vast aan Mart, die tegen de stroom in nu zwanger is. Wonderen bestaan dus. Ook voor ons die de groene regel nog niet hebben.

Geplaatst

Hoi Kriskras,

ik snap wat je bedoelt met de pauze, wij moesten wel even (1 jaar) ik heb daar gelukkig baat bij gehad maar de klok tikt verder.

Jullie werken met een donor, begrijp ik dit goed? Stoppen wil ik ook nog niet aan denken, financieel kunnen wij doorgaan maar of ik dit lichamelijk trek, weet ik niet.

Ik baal met je me en alle andere die hier niet om hebben gevraagd.....

Geplaatst

Hoi Kriskran,

Nou wat een maand zeg....

Doe het rustig aan en we hopen dat het de volgende keer gaat lukken....

Succes

Geplaatst

@raba hier nog alles rustig morgen is me nod.

@kriskras heel veel sterkte

hier worden we ook niet vrolijk van zeg al dat rood

ik moet normaal tot morgen met die bollen doorgaan kom ik er gister achter dat ik niks meer heb, nou dan hebben ze me te weinig mee gegeven..

dacht echt nog dat ik nog een stripje had.

ik merk ook helemaal niks hoor dat het gelukt kan zijn

zal wel gewoon van het weekend ongi gaan worden..

dan hebben we lekker een maandje rust geen hormonen lekker helemaal niks..

eind augustus hebben we toch vakantie.

liefsssssssssssss

Geplaatst

Kriskras, wat vreselijk weer ......... ik dacht vanochtend nog aan je ..... je testdag was komende zaterdag (mijn 40e verjaardag).

Ik vrees dat onze zelf benutte pauzemaand ook geen succes brengt, die hoop was er natuurlijk toch een beetje ...... ik ben aan het temperaturen geslagen en die begint nu te zakken, dus dat zegt waarschijnlijk ook genoeg helaas.

Ik wens je heeeeel veeel sterkte !!!!!

liefs hope hope

Geplaatst

Wat zijn er weer veel teleurstellingen om te moeten verwerken!

Heel veel sterkte voor diegene waar het niet bij is gelukt.

Marlijnne,

Ook ik voel me goed. Ik voel wel dat gisteren de punctie is geweest, maar het doet me geen pijn.

Wij hebben morgen de tp.

De embryologe gaf aan dat maandag de tp zou zijn, dit vonden wij te lang duren.

5 dagen na tp.

We hebben bedenktijd gevraagd en ik heb naar onze gyn gebeld.

Hij adviseerde om de tp morgen plaats te laten vinden.

Op zaterdag en zondag werkt er geen gyn in Genk.

Dit vind ik een minpunt.

Ik werk in de zorg en werk ook op een zaterdag en zondag, ik kan de mensen toch niet alleen laten?

De embryo's worden op het lab in de gaten gehouden, maar als de tijd rijp is voor een embryo om terug geplaatst te worden zou ik zeggen dat dit in het weekend ook door moet gaan.

Hoe denken jullie hierover?

Geplaatst

Hey Wish! Geen TP in het weekend? Belachelijk. Je kan die embryo toch niet vragen even te wachten met ontwikkelen?? Te idioot voor woorden. Zou betekenen dat iedereen die een punctie krijgt op woensdag verplicht is om voor een dag 5 transfer te gaan, ongeacht het aantal en kwaliteit van de embryo's. Stupide zelfs. Zit me er boos over te maken. Ik werk ook als arts en gezondheidszorg is nu eenmaal 24/7 en als je dat niet bevalt moet je een kantoorbaan zoeken. Voor mij zou dit direct reden zijn een andere kliniek te nemen. Maar laten we hopen dat dat niet nodig is en je nu gewoon zwnager wordt.

Geplaatst

Hoi Sven,

Ik ga dit ook zeker aankaarten in een volgend gesprek met onze gyn.

En aan de andere kant, als het echt zo 'slecht' zou zijn om te wachten met een tp zouden ze dit dan wel op deze manier mogen doen?

Er zitten neem ik aan regels aan verbonden, protocollen, beleid, hoe dat ze om moeten gaan met embryo's?

Geplaatst

Ons is ook ooit verteld langer te spuiten met hormonen omdat anders de "verse"Tp in weekend of koninginnedag zal gaan vallen. Wij waren ook ontstemt. Maar dit was bij ons het geval omdat we aan een onderzoek meededen en de laboranten die dag/week vrij waren. Om die reden zijn wij uit het Vemi onderzoek gestapt, wij wilden de TP niet uitstellen!

@wish, doe jij mee aan een onderzoek? anders belachelijk en spreek gerust uit dat je dat vindt!!

Geplaatst

Hoi Wish,

De meningen over dag 3 en dag 5 embryo's verschillen nogal. De tendens lijkt te zijn dat dag 5 embryo's een grotere kans op zwangerschap geven. Maar het houdt ook een risico in; er zullen embryo's zijn die het niet redden tot dag 5 en bij het plaatsen op dag 3 misschien wel tot een zwangerschap hadden kunnen leiden. En je hebt cryo's die je niet gehad zou hebben als je wacht tot dag 5.

Wij hebben zelf heel bewust wél gewacht tot dag 5. We hadden nml een groot aantal (10) embryo's op dag 3, waarvan 6 de perfecte score. Op dag 5 hadden we echter nog maar 5 embryo's over, waarvan 3 perfecte en 2 ok. Nu, na het mislukken van poging 1, dus nog 2 goede en 2 ok, waarvan de 2 ok het ontdooien mogelijk niet overleven.

Wij staan nog steeds achter onze keuze, maar als we minder emmies hadden gehad, hadden we voor dag 3 gegaan. Ik weet niet hoeveel emmies jij hebt, maar dat zou een belangrijke factor kunnen zijn in het beslis proces. Maar hoe je het ook wendt of keert; het moet jullie beslissing zijn en geen gedwongen iets omdat de heren doktoren in het weekend niet wensen te werken. (ik merk dat ik alweer boos word)

Geplaatst

hey wish wel raar idd..

bij ons in het zh doen ze ook niks in het weekend allen fm

dan zeggen ze gewoon ja helaas. wat ik gewoon raar vind..

maar voor een tp vind ik dat ze dat gewoon ook in het weekend moeten doen

als het toch zo uitkomt..

ik weet wel als ik straks naar rotterdam ga daar doen ze het wel in het weekend weet ik van een vriendin, die heeft zelfs een tp op zondag gehad..

succes morgen

liefsssssssssss

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden