Ga naar inhoud

Wachtbankje Augustus 2010

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

Marlijnne,

Fijn dat het onder controle is!!!

Ik hou me ook echt rustig en drink heel veel.

Echt, ik heb vanaf de dag van de punctie niks in het huishouden gedaan.

Toch wel, ik mag niet liegen:

-Bestek in de la gelegd. (mijn vriend heeft de rest van de vaatwasser leeg gehaald)

-Knopjes van de wasmachine en droger ingedrukt. (mijn vriend heeft de was erin gedaan en er weer uit gehaald)

Ga donderdag weer werken. Ik blijf rustig aan doen hoor, ik werk in de zorg en vraag collega's om hulp als dit nodig mocht zijn. (mijn team weet ervan)

• Reacties 1,4k
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

Wish, Ik word niet ongesteld, pas wanneer ik stop met de Utrogestan en de Progynova word ik weer ongesteld. Dus daaraan kan ik het niet zien...

Welkom thuis IVF vader

Isa Beau, welkom hier!

Esther, sterkte!!!

Raba, hoe kan dit nu? Sterkte meid!!!!

Tess

Geplaatst

@wish: goed bezig, knopjes indrukken dat lukt nog ;-) :coffee2:En om het half uur naar de wc rennen.

maar nu je thuis niks doet moet je wel op je werk ook opbouwen rustig aan. In de zorg zit ik ook en weet niet precies wat je doet en ze zeggen ook wel dat je "alles" mag doen,maar doe echt voorzichtig hoor. Ook mbt infectie etc.

Als je maar lieve collega's hebt!

Geplaatst

Ik werk in een verpleeghuis met dementerenden.

Dus kom regelmatig voor onvoorziene situaties te staan.

Maar ik heb gelukkig lieve collega's!!!

Bedankt voor je bezorgdheid!

Geplaatst

Hey meiden,

ff een vraagje mbt de 2 weken na de tp..

Ik lees veel dat jullie rustig aan doen..

Is dat een must?

Wat kan je het best wel en niet doen?

Of krijg ik dat allemaal nog te horen

Alvast bedankt

Liefs Prissy

Geplaatst

In het VU zeggen ze: Je mag alles doen, maar doe niets waarvan je achteraf, als het eventueel mis gaat, denkt: 'Had ik dat maar niet gedaan.'

Als je begrijpt wat ik bedoel. Luister vooral naar je lichaam, maar als je je goed voelt, dan hoef je er niets voor te laten. De embryo zit volkomen veilig in je buik en er is geen enkel gevaar dat het misgaat enkel en alleen doordat je gaat paardrijden oid.

Geplaatst

Het wordt je verteld als het goed is, maar zwaar werk zoals de dames hierboven vertellen zeker geen goed idee(in de zorg, met tillen en "onvoorziene" situaties qua hygiene bedoelen ze denk ook)

Daarnaast is de punctie bij de meeste geen pretje en een paar dagen rust kan dan zeker geen kwijt(ik zal vrijdag 13/8 vrij nemen als ik jou was) Daarna niet stofzuigen,zwaar tillen, badderen,sauna,vrijen etc een paar dagen zeggen ze maar ik ben dit keer heel strikt geweest bijna beide wachtweken. Je moet je hoofd koel houden!! Succes!

Geplaatst

Bedankt voor jullie reacties..

Ik had sowieso al vrijdag erbij vrijgenomen..

Ik vraag dit omdat collega's van mij zeggen dat ik de 2 weken na de tp niet naar het werk moet komen..

Ik ben nu op therapeutische basis aan het werk en doe binnenwerk bij de tnt.. dit houdt ook in zware tassen tillen.. nou zou ik kunnen vragen of iemand anders dat zou willen doen maar collega's waarschuwen me omdat we allemaal weten dat ze te gemakkelijk zijn op mijn werk.. ach doe dat ff en dit kun je ook nog wel ff doen enz enz.. dus weet ik nog niet wat ik ga doen.

Liefs Prissy

Geplaatst

Ook ik doe nu voor de eerste keer helemaal niks na de punctie en tp.

Dit is de zesde tp geweest en ik koester het steeds meer en meer.......

Dan kan ik mezelf nooit iets verwijten, zoals hierboven al wordt gezegd.

Weet wel dat stofzuigen absoluut niet mag, dit is mij wel verteld.

Geplaatst

Je wilt niet weten wat je allemaal niet mag als in CYprus een TP hebt gehad!! Geen sex tot de test, niet douchen voor 2 dgn, geen hakken dragen, geen pinda's, geen cafeïne houdende dranken, geen frisdranken met prik, niets tillen, niet zwemmen, niet in bad, niet sporten...

Geplaatst

Denk dat het ook veel je eigen gevoel is!

Ik heb na de laatste tp ook echt heel rustig aan gedaan. En zie het resultaat. Dus ja ik zou zeggen rustig aan, maar er zijn ook verhalen vrouwen die gewoon hun ding doen en ook zwanger raken.

Zou zeggen, doe wat je gevoel je zegt!

Geplaatst

@ ivf vader..

hihi wat mag je in cyprus wel haha niet veel denk ik haha

@ kimmie

Ja denk ook wel dat het eigen gevoel is.. en ik ben sowieso al voorzichtig nadat het al zo heel vaak mis gegaan is.. ik zal bij 2 streepjes op de test ook nog niet heel erg blij zijn hoor.. ja wel blij maar bang.. kan denk ik ook niet anders na 10 mk's en 2 bbz..

iig iedereen bedankt!

Geplaatst

Hallo allemaal,

Even een dag niet gekeken hier en zie weer van alles.

Voor de nieuwe dames onder ons van harte welkom!

Rabba, meid heel veel sterkte, ik las 2 tegenstrijdige berichten

ik vind het heel erg voor je en ik wens je veel sterkte!

lot69,

Wat een zenuwslopend gebeuren, kunnen ze je dan helemaal niets

vertellen?

Evt wat je kunt gaan verwachten of wat hun uberhaupt denken?

Ik wens je alle succes van de wereld toe!

Voor alle wachtende veel succes met deze verschrikkelijke dagen en nu wil

ik wel eens een keer heel veel GROEN zien, STERKTE!!

Ik heb gisteren zelf even gebeld met het zh, en ben weer ingepland voor

onze laatste behandeling!

Ik hoop morgen te horen wanneer, ze hebben namelijk een wachtlijst.

Maar hoe eerder hoe beter!

We moeten maar weer afwachten....

Veel liefs Hermien en een dikke:hug:

Geplaatst

Sven,

Zo te lezen hou ik me aan de regels die ze in Cyprus hanteren.

RPB,

10 mk gehad. Dan begrijp ik dat je na een positieve test bang bent....

Geplaatst

Nou, ik kreeg een hele lijst mee wat ik niet meer mocht doen na een TP:

-Strijken

-Stofzuigen

-Koken

-ramen zemen

-boodschappen doen

-afwassen

-wasmachine aanzetten

-was ophangen

En dat vond ik ERG!!!! hahaha

Geplaatst

Wow, inderdaad. Heel vervelend! ;-)

Maar van wie kwam dit afvies dan eigenlijk?

Nou, ik kreeg een hele lijst mee wat ik niet meer mocht doen na een TP:

-Strijken

-Stofzuigen

-Koken

-ramen zemen

-boodschappen doen

-afwassen

-wasmachine aanzetten

-was ophangen

En dat vond ik ERG!!!! hahaha

Geplaatst

Hoi dames en heer,

jeetje wat een ontwikkelingen (en onzekerheden) weer...

@Daniella, ik hoop dat de echo goed is en dat je de 13de een mooie tp hebt!

@Priscilla, veel succes me de aankomende puctie!!!

@Lot, jeetje meis, jullie geduld wordt behoorlijk op de proef gesteld, ik hoop dat je morgen weer wat meer weet!!!! sterkte

@Tess, wat ontzettend balen van de negatieve test!!!! ik hoop dat je nog enorm blij verrast wordt!

ik hoop niet dat ik iemand vergeten ben, tis hier zo druk!

@alle wachtenden...... heel veel succes damed en heer, het moet toch wat groener worden hier????

veel liefs

Babeth

Geplaatst

Ik heb rustig aan gedaan. Op vakantie geweest. Maar het dreigt toch mis te gaan.

Maar gelukkig kan ik mezelf niks verwijten als het mis gaat. Ik hoop zo dat het blijft zitten.

Geplaatst

lieve Raba

je kunt en mag jezelf echt niets verwijten hoor!!!!! ik weet zeker dat je je emmietjes gekosterd hebt, net als iedereen!

veel sterkte

liefs

Babeth

Geplaatst

Hallo allemaal,

Vandaag hebben we de tp gehad van 2 emmies, dus plof ik bij jullie op het wachtbankje.

Heb mezelf in het lijstje gezet.

Hermien, nog even wachten wanneer je nu weer mag beginnen.

succes met wachten daarop, (is daar geen wb voor ;-), oja de pauze-meisjes)

groetjes Diane

Myrthe : TP 18 juli 2010, 2 emmy's, testen 1 augustus 2010

Daruma: TP 18 juli 2010, 2 emmy's, testen: 2 augustus 2010

Janine : TP 17 juli 2010 1 emmy ,testen 2 augustus 2010

Joske: TP 19 juli 2010, 2 emmy's, testen 3 augustus 2010

Kwisjuh: TP 20 juli 2010, 2 emmy's testen 4 augustus 2010

Celine: TP 21 juli, 2 emmy's testen 4 augustus 2010

Trijnie: 16 juli 2010, IUI, testen 4 augustus 2010

Esther73: TP 23 juli 2010, 1 emmy, testen: 4 augustus 2010

TerryBrouwer: 21 juli 2010, TP, testen 5 augustus 2010

Angel: IUI(6) 23 juli 2010, testen 6 augustus 2010

KrisKras: IUI(5) 24 juli 2010, testen: 7 augustus 2010

Sylvie: TP 26 juli, 1 cryo, testen 7 augustus 2010

Boogie: Escape-IUI 25 juli, testen: 8 augustus 2010

Raba: Tp: 25 juli 2010, 2 emmy's testen 9augustus 2010

Hermien: Tp 28 juli 2010, testen 11 augustus 2010

Tess: TP: 29 juli 2010 2 cryo's, testen: 12 aug 2010

Yonne: 1 aug 2010, 1 emmy, testen 17 augustus 2010

IVF-Vader: TP: 8 augustus 2010, testen 21 augustus 2010

Marlijnne: TP 7 augustus 2010, testen 22 augustus 2010

Willy: TP 9 augustus, testen 23 augustus 2010

renata:tp 9 augustus 2010 testen 23 augustus 2010

Joske: Natuurlijke cyclus, testen 31 augustus

Sassie : tp 1-8-2010 2 cryo's in eigen cyclus,testen

Diane: TP 10 augustus 2010, 2 emmy's, testen: 24 augustus

Geplaatst

Hoi Diane

jeetje , jij bent ook alweer 2 emmiejes rijker!!!!ik hoop dat deze 2 jullie veel geluk gaan brengen,heel veel succes!!!

liefs

Babeth

Geplaatst
Je wilt niet weten wat je allemaal niet mag als in CYprus een TP hebt gehad!! Geen sex tot de test, niet douchen voor 2 dgn, geen hakken dragen, geen pinda's, geen cafeïne houdende dranken, geen frisdranken met prik, niets tillen, niet zwemmen, niet in bad, niet sporten...

Ho Sven

ik heb net weer met een grote lach je blog gelezen, het is een serieuze aangelegenheid maar toch fijn dat je alles zo mooi kan verwoorden.

Wat ik je nog wilde zeggen, ik las laatst dat je arts bent, wat fijn voor je patienten (die ook op bv. IVF of icsi aangewezen zijn) dat ze een huisarts hebben die weet wat het inhoudt!

veel succes met de slopende wachtweken!

groetjes

Babeth

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden