Ga naar inhoud

Wachtbankje Augustus 2010

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

:woohoo:

Lianne, van harte meid met dit geweldige nieuws.

Nu weer spannend....... is het er 1 of zijn het er 2.

Geniet ervan en op naar de eerste echo.

Ivfsh: Wat een ontzettende spanning meid.

Positief is positief zou je zeggen toch. Misschien kan je idd ergens een bloedtest laten doen voor meer zekerheid.

Heel veel succes.

Jolieneke: Hoop dat je goede gevoel klopt. Heel veel succes.

Groetjes

Daniella

• Reacties 1,4k
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

IVFSH, wat een onzekerheid meid!! Een streep is een streep wordt er altijd gezegd, de test liegt er niet om.

Je hebt HCG in je bloed en bent dus zwanger.

Hoop voor je dat je gauw een bloedtest kunt krijgen, zodat je én geruster bent én meer zekerheid krijgt.

Succes!!!

Geplaatst

hee meiden,

ik ben echt aan het mutsen he..... heb denk ik de laatste tijd wat teveel rotverhalen gelezen op dit forum... eens kijken wat de test morgenvroeg doet, dat is immers pas mijn echte testdatum. En tot dan: moet ik ook maar een beetje blij gaan worden dat er uberhaupt een tweede streep verschijnt natuurlijk.

Ik kan altijd het ziekenhuis bellen of ik daar terecht kan voor een bloedtest.

Groetjes!

Geplaatst

Hallo Meiden!

Ben weer terug en JOEPIE er zijn groene regels bijgekomen!!! Top en super gefeliciteerd.

Ook wel weer een aantal teleurstellingen, het blijft ook zo onvoorspelbaar en oneerlijk.

Heb veel gewandeld tijdens onze vakantie, heerlijk op het strand met onze twee teckelmeisjes uitgewaaid. Ook veel gehuild, zat me toch allemaal wel erg hoog. Ik kan heel lang doen of ik er allemaal wel mee om kan gaan, maar nu was het toch echt even te veel.

Morgen bellen voor afspraak op fertipoli. Onze laatste poging gaat van start.

Dames die nog mogen testen: succes.

Overigen: sterkte en op naar het september/oktober bankje.

Liefs,

Lot

Geplaatst

Lianne, van harte gefeliciteerd! Geniet van je zwangerschap en op naar de eerste echo!

En ook jij ivfsh, een voorzichtig proficiat!!! Ik denk ook: een streep is een streep dus goed nieuws. Je hoort toch veel vaker dat de een wat laterHCG aan maakt dan een ander dus je strep wordt vast snel dikker!

Wel super inderdaad dat eind augustus toch nog wat groen laat zien!

Geplaatst

IVFSH, spannend. Nee, je bent zeker geen muts. Ik zou ook niet weten wat ik met zo'n test aan moet, wel of geen streep wel of niet meerekenen. Tja, ik hoop dat het morgenochtend duidelijker is, een vette streep! Daarbij is het veel te warm voor een muts in sh. Succes!

Geplaatst

Lianne...gefeliciteerd meid!

IVFSH...jij maakt het ook spannend zeg...een streepje is een streepje...kan me voorstellen dat je het toch niet gelooft, dus k hoop dan ook dat je morgenochtend een nog positievere test hebt...een voorzichtige proficiat van mijn kant!

Lot: succes en sterkte met jullie laatste poging...hoop dat deze poging goed eindigt!

nog twee dagen wachten....pfff...1 september,dus officieel hoor ik hier niet....

heel erg fijn dat hier meer groene regels zijn bijgekomen! whoehoe!!!

liefs,

nico

Geplaatst

IVFSH, ik weet precies wat je bedoelt hoor. Ik wil echt niemand ontmoedigen, maar een streep is gewoon echt niet altijd 'hartstikke zwanger'. Een streep is een streep ja. Maar met die gevoelige testen meet je ook al een heel klein beetje hcg. Wat heel makkelijk te weinig kan zijn voor een goede zwangerschap. Als het een hele lichte streep is, met een gevoelige test, terwijl je al wel (bijna) aan de testdatum zit, dan is het echt maar afwachten welke kant het op zal gaan. Je kunt een trage start hebben een een steeds dikkere streep krijgen. Maar het kan ook in een vroeg stadium fout (zijn ge)gaan. In dat geval meet je nog wel hcg, is er ook wel degelijk iets gebeurd, maar ben je helaas niet hartstikke zwanger. Zelf heb ik dit al drie keer eerder meegemaakt en voor ik ooit zal roepen 'een streep is een streep' moet ie wel heel, heel dik zijn.

Maarrrrrr.... uiteraard hoop ik voor je dat het helemaal de goede kant op gaat en dat je een dikke vette positieve test in handen krijgt. Het begin is er meid, in het chinees nog wel ;-) De minder leuke verhalen hier kunnen je met beide benen op de grond houden, maar laat je er zeker niet door ontmoedigen!!!!

Liefs,

(tante) Henne (sorry voor de preek :misc_expressions-wh)

Geplaatst

Hoi IVF Vader

Als ik me niet vergis dan hebben jullie morgen de 1ste echo?

Ben benieuwd. Laat je wat weten morgen?

Groetjes

Daniella

Geplaatst

Hee meiden,

dank voor de reacties!

Ursula: haha, inderdaad veeeel te warm hier voor een muts :-)

Tante Henne :-) Ook dank je, het is inderdaad precies zoals ik het voel, het kan nog alle kanten opgaan.

Nico: jij succes met testen: nog twee dagen!!! Spannend hoor, jij gaat naar het ziekenhuis voor urinetest, toch?

De dag is hier alweer begonnen, ik ga hier zo even het ziekenhuis bellen om te kijken of ik een HCG test kan krijgen, die kan ik dan mooi woensdag herhalen, dan weten we meer.

Fijn om met jullie meningen te horen: fijn forum is dit!

Liefs,

IVFSH

Geplaatst

Hee meiden,

Nog even een update: kon vanochtend meteen terecht voor HCG prikken en de arts belde me ook meteen toen de uitsag binnen was: HCG is 150.

Lang leve de particuliere gezondheidszorg :-) (nee hoor, dat meen ik niet echt, vind dat we heel erg blij mogen zijn met de publieke gezondheidszorg in NL, maar nu was ik even blij met de super snelle afhandeling hier).

Woensdag ga ik weer bloed laten prikken om te bekijken of er een goede stijging is.

Spannend!

En nu ECHT weer aan het werk, want het is al 11.00 uur en ik ben bijna alleen maar hiermee bezig geweest....

Groetjes,IVFSH

Geplaatst

oh ivfsh spannend, voor nu toch een prille van harte.

het kan idd nog altijd twee kanten opgaan maar toch, het heeft zich genesteld en je hebt een hcg van 150. ik duim voor je

Geplaatst

150.....dat is toch niet slecht??? Het is in ieder geval niet weinig lijkt me. Nu hopen dat het gaat stijgen meid! Dat zou echt geweldig zijn!!! Wel vreemd dat de test dan niet duidelijker is trouwens. Bloedprikken is toch eigenlijk wel veel fijner dan. Ik ga duimen hoor!

Geplaatst
Hee meiden,

Hier even een update :-). Heb de bijsluiters van de testen hier zitten analyseren en ze moeten inderdaad (net als in nl) voor tien minuten worden afgelezen. Net nog twee testen gedaan, een test van 20 m IU en de andere weet ik niet. Er verschijnt bij beide een streep, prima te zien, maar wel heel licht. Morgenvroeg nog maar eens testen.

Babeth: ik ga denk ik ook maar even bellen of ik bloed kan laten prikken, dan kunnen we de stijging bijhouden.

Om eerlijk te zijn ben ik op de een of andere manier bang dat het mis is, dus dat het zich wel heeft ingenesteld, maar niet heeft doorgezet, dus dat ik nu de laatste restjes hcg aantref (het is namelijk wel een behoorlijk gevoelige test en de streep is dus best wel licht)

Maar goed, er verschijnt in elk geval een streep!!

Lianne: gefeliciteerd!!!

Groetjes,

Ivfsh

Dit klinkt erg als mijn verhaal. Maar vertrouw op je gevoel en vraag een bloedtest aan want ik had met de waarde van 12 ook een heel licht streepje. Zoals je weet is het bij mij niet goed gegaan. Ik hoop zo dat het wel bij jou goed is. Veel sterkte

Geplaatst

Ivfsh tegen mij is gezegd dat je op de testdag een waarde van 80 moet hebben. Dus jou waarde is erg mooi. Ik was zo bang dat dit weer een verhaal zou worden van een positief test maar niet zwanger. Want zoals je weet had ik maar een waarde van 12 en toch een positieve test. Meid gefeliciteerd. En fijn dat je woensdag weer een bloedtest krijgt.

Jippie wat een groen voor alle groene dames gefeliciteerd.

En voor de testers succes.

En voor de wachters ook succes.

Zo even mijn urine weg brengen volgens mij heb ik een blaasontsteking. Bah.

Geplaatst

Hi henne,

ja,bloedprikken is zeker prettig!! Woensdag kunnen we meer zeggen. De arts die me belde zei dat 150 'satisfying' is, dus hetkan ook zeker goed gaan, maar ik hou slag om de arm. Ik hoop gewoon dat dat embryootje een dieseltje is :-)

groetjes!

Ivfsh

Geplaatst

Hi raba,

dank je! Ik dacht dat het meer moest zijn, kon niet echt goede info vinden. Fijn om dat te horen!! Wel vervelend dat jij een 'vals positieve' test hebt gehad....

Groetjes!

Geplaatst

@Lianne, RPB en Sonja81, kei leuk gefeliciteerd meiden...

@Ivfsh succes. Morgen weer testen en ik hoop dat er een vette positieve uitslag van komt..

Geplaatst

Lianne, gefeliciteerd!

Ivfsh, ook gefeliciteerd. Ik begrijp dat je misschien wat terughoudener bent in je enthousiasme. Je hebt het vorige keer helaas fout zien gaan. Nu op naar een mooie eerste echo en voor jullie de (moeilijke? Magische?) 12 weken grens. Ik heb namelijk zoooo veel zin om goedbedoelde tips en weetjes te delen over het zijn van hoogzwangere en prille moeder. Probeer er van te genieten, want met een hcg van 150 mag je best een beetje jubelen.

Geplaatst

@ Lianne

Gefeliciteerd!! wat gaaf meis!! Het is je gegunt!!

@ivfsh

Meis voorzichtig feliciteer ik je alvast! ik hoop van harte dat het woensdag gestegen is en je echt kan zeggen dat je zwanger bent!!

Veel liefs Priscilla

Geplaatst

Hey ivfsh,

Dat klinkt wel positief! Ik snap wel dat je nog gespannen bent, maar hoop dat je woensdag wat meer gerust wordt gesteld. IN ieder geval moet je maar denken: het begin is er!

Aafke

Geplaatst

Hee meiden,

Dank je voor de voorzichtige felicitaties!

Aafke: je hebt helemaal gelijk! hoe voel jij je nu? Nog maar een paar daagjes voor jou! Ik ga duimen!

Daniella: voor jou moet volgende poging ook eindelijk raak zijn! Hoe gaat het? Hoe kijk je tegen nieuwe cryo tp aan?

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden