Ga naar inhoud

Augustus 2010, wie starten er in Augustus 2010

Aanbevolen Berichten

• Reacties 1,1k
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

he....

eerst fm is achter de rug...woensdag de 2e om 9 uur.

had er zo'n 5, waarvan 3 boven de 10 mm en 2 net onder de 10 mm...die drie daarboven waren 10-11 mm (1 x), 13-14 mm (2 x)...hopelijk gaan die andere twee ook nog meedoen...en kunnen ze alle 5 worden aangeprikt en bevrucht...dat zou helemaal mooi zijn...

ook met vliegen als pas bekend zou zijn dat het gelukt zou zijn, dat was geen probleem zei ze...vliegen had er geen invloed op...dus dat wordt nog snel een vakantie boeken...

RPB..spannend...de punctie zit eraan te komen...laat het over je heen komen...

Wish...zie dat je 2 toppertjes hebt teruggeplaatst gekregen...spannend..ook voor jou draaien mijn duimen...ben er nu vandoor...moet mijn mannetje halen van zijn werk...

liefs,

Nico

Geplaatst

@ wish

Ja zoals jij dat vertelt is ons dat vanmorgen ook uitgelegt..

Vind het heel spannend.. laat t maar over me heen komen.

Ik heb Dr. kuypers ook nog nooit gezien. Ik heb eigenlijk altijd Dr. Ruis en heb 1x Dr. Mendels gehad.. en trouwens ook met mijn hsg in eindhoven..

Maar zo te horen is het een leuke rustige vrouw..

Goed man dat je 2 toppers terug hebt.. zal ook voor jou duimen en een kaarsje branden..

Ik heb wel wat vraagjes:

Wanneer gebeurt meestal de terug plaatsing.. ze zeggen tussen 2 en 5 dagen.. maar doen ze dat ook in t weekend?

Wanneer mag je testen? is dat zoveel dagen na punctie of tp.

en miss ff een rare maar mijn vriend en ik hebben gisteren nog gemeenschap gehad.. donderdag moet ie inleveren.. moeten we het zo laten of is het misschien beter om vandaag nog ff te "lossen" zeg maar haha "bloos"

@nico

Ik ga voor je duimen en kaarsje branden dat die andere 2 ook nog mee gaan doen en dat ze allemaal bevrucht worden! op naar woensdag!

Liefs Priscilla

Geplaatst

@Nico mooie score hoor, hopelijk gaan die andere 2 ook nog mee doen!

Succes woensdag de duimen draaien.

@RPB spannend hé zo'n punctie, ik zal aan je denken 12 aug.

Liefs Roossie

Geplaatst

Nico, ga zo door meid! Het ziet er iig veelbelovender uit dan de vorige keer... ik blijf voor je duimen dat die andere 2 ook nog even een BOOST krijgen ;)

Nou hier..... alsof het de normaalste zaak van de wereld is... grrrrrr. Je moet ook altijd overal zelf achteraan bellen, sorry.... maar hier kan ik heeeel slecht tegen.

Ik zou nl. gebeld worden vanmiddag, dus NOT!!! Zelf maar gebeld en uiteindelijk werd ik net toch teruggebeld, hoera, hoera!!

Zoals het nu staat, heb ik vrijdag de 13e ( ben niet bijgelovig... ahuhm) de tp van hopelijk 2 cryo's om 1440 uur!

Het worden spannende dagen, als ze het ontdooien niet overleven... bellen ze die dag op! Hoooop zooo dat ze me niet bellen!

Aan de andere kant, vrijdag is mijn moeder jarig.... en zou ik met mijn verjaardag mogen testen :)

Dus het kan 2 kanten op:

1. Ik krijg het grootste cadeau ooit voor mijn verjaardag.

2. Of het wordt een black birthday in history.

Hmmmm, ga ik toch voor de 1e :-P

Pfffff, op naar vrijdag!

Liefs

Geplaatst

Hoi Meiden,

Wat een verhalen weer!!Even snel reageren hoor!!

Nico,Het zijn er nu dus 5!!Hopelijk groeien ze allemaal mee zou toch super zijn!!Ga duimen voor je!!

Priscilla, Super donderdag de punctie!!Spannend!!!! Hoeveel follikels had je nu??Ben erg benieuwd!!

Sonja,Wat een goed nieuws!!!Vrijdag de 13de word het helemaal (geluksdag) Ik moet zelf afrijden dan dus moet wel een geluks dag zijn voor ons beiden.

Wel waardeloos dat je er altijd zelf achterna moet gaan bellen maar je afspraak staat!!!Nu ga ik vanavond een kaarsje voor je branden dat ze goed ontdooien!!

Hier vanmorgen de echo gehad.

En wat denk je nu groeien ze niet zo hard haha.

Had er nog 16 inplaats van 19 maar ze zagen er voor ons gevoel groter uit als gister!!

Peet was helemaal verbaasd en gelukkig hebben we morgen de verpleegkundige die we het weekend ook hadden.Volgens peet meet zei ze anders op als die we vanmorgen hebben.De follikel van 20 mm is ineens verdwenen is toch gek????

Maar goed moet van de Gyn nog 1 dag door prikken.Had er nu 2 van 18mm 1 van 16mm 7 van 15 en de rest was 14 en 15 dus dat valt wel tegen.

Of ik heb nu donderdag de punctie en als ze zegt dat ik nog 1 dag door moet prikken cancelen we zelf deze poging :'( Moet namelijk vrijdag om 9 uur afrijden en omdat ik icsi laat doen en zoveel follikels heb zijn ze wel heel de dag met de ICSI bezig en dan moet ik gaan kiezen of rijden of punctie.Dus kortom schiet niet op.

Maar blijven positief!!Pfffff.Ik eis gewoon een punctie haha al is het maar voor die 3 grote.Hopelijk heeft ze idd vandaag verkeerd gemeten en zijn ze gewoon een stuk groter en hadden peet en ik toch gelijk ;-)

Dus hopelijk donderdag ochtend een punctie!!!!! hoop het zo :D!!!

Geplaatst

Wish, wat spannend!!! :sunny:

RPB veel succes met de punctie! Je bent er bijna!

Nico74 ik hoop voor je dat ze allemaal mooi groeien zodat ze straks alle 5 bevrucht kunnen worden.

Ik heb vandaag echo gehad om te kijken of alles goed is. En nu is maar kwestie van paar dagen wachten om te beginnen, ik kan bijna niet wachten totdat ik ongesteld wordt! klinkt heel raar,maar dan hoop ik dat het voor het laatste keer dit jaar is :) Ik heb het uigerekend ongeveer 6 dagen en dan gaan we prikken.

Geplaatst

Priscilla,

De tp vindt nooit plaats in het weekend. Dan werkt er geen gyn in Genk.

Neem aan dat bij jullie de tp maandag plaats zal vinden.

Wij vonden 5 dagen na punctie tp te lang duren en hebben aan Dr. Ruijs gevraagd wat we moesten doen. Of 2 dagen of 5 dagen na punctie. Hij gaf aan dat we dan voor 2 dagen na punctie moesten gaan. (met meer kans op cryo's)

Ik heb hier een topic van gemaakt, kijk daar maar eens.

http://www.ivfmoeders.nl/showthread.php?t=9103

Volgens mij is het zo dat de man 2 tot 4 dagen onthouding moet hebben.

(corrigeer me als dit nodig is)

Dus ik zou zeggen, geen gemeenschap meer voor jullie en op naar donderdag!

De testdag krijg je mee op een briefje nadat de punctie heeft plaats gevonden.

(dag of 16/17 na punctie)

Ik word elke keer op dag 14 na punctie ongesteld, dus ik ga voor 15 dagen na punctie.

Sommige meiden worden niet ongesteld door de bolletjes die je moet gebruiken.

Hou hier rekening mee.

Succes!

Geplaatst

Voortraject:

Tulp: 27-7 (?) start deca

Naomi28 30 juli start deca

Roossie: 6 aug. gestart met de pil, 16 aug. tel. consult.

Meid 78: 3-8 start deca/

Shanna 09-08 start Menopur 450 i.e

Aafke 3-8 start deca, 5-8 start puregon

Jackie 2-8 start progynova

Startecho:

Shanna 09-08

Naomi28 10-8

Tulp: 22-8

FM's:

Bianca1 - 10 augustus 5e

Nico74 - 9 augusustus 1e

IVFSH - 11 augustus 1e

Jackie 13-8 BMS meting

Aafke 12 augustus 1e fm

Punctie:

RPB - 12 augustus 9:15

Terugplaatsing:

Testen

Geplaatst

Grrrr sonja heb geknipt en geplakt maar heb geen kleur ahaha.

Welkom violeta,Spannend voor jou je eerste behandeling!!

De eerste spuit is dus over 6 dagen!!Succes!!

Geplaatst

Nou Bianca, beter zo dan andersom, dit zit er rooskleurig uit!!!! Wat dat meten betreft. Het is 2d hè, kan heel goed zijn dat die grote achter de anderen zat verstopt en nu niet zichtbaar was.

Oh meis, niet de poging afbreken hoor, kop op!! Je staat er nu zooooo goed voor, hier moet je voor gaan.

Tuurlijk knaagt het aan je, dat begrijp ik... het is het één of het ander.... waarom moeten we toch altijd keuzes maken?

Maar ik zou hier toch voor gaan, helemaal... dan maar alles op alles zetten morgen om de punctie donderdag te krijgen!

Misschien even je situatie voorleggen. Als ik zo jouw groottes bekijk... .dan wordt er bij mij een al een punctie aangevraagd, dus morgen..... aanvragen die hap!!

You go girl.... je zou achter me aan komen, remember.... dus je laat me niet alleen achter hoor!!! Ik heb de touwtjes in handen en sleur je gewoon mee :P

Liefs

Geplaatst

Sonja,

Het is toch wat dat we vaak van ons moeten laten horen!

Maar je hebt reactie gekregen, daar gaat het uiteindelijk om toch?

Op naar vrijdag, dat je cryo's goed ontdooien en dat er een tp zal zijn!!

Zou inderdaad een super mooi verjaardagscadeau zijn!

Succes!

Bianca,

Volgens mij meet elke gyn ze net iets anders op.

Ik heb dit ook gemerkt de laatste keer.

Je weet het wel 'goed' te plannen, punctie en afrijden.

2 spannende dingen.

Natuurlijk ga je voor de icsi behandeling, dat afrijden kan ook op een andere dag.

Ik hoop dat de punctie goed zal verlopen en dat er mooie eitjes geoogst gaan worden.

Heel veel succes!!!

Geplaatst

Voortraject:

Tulp: 27-7 (?) start deca

Naomi28 30 juli start deca

Roossie: 6 aug. gestart met de pil, 16 aug. tel. consult.

Meid 78: 3-8 start deca/

Shanna 09-08 start Menopur 450 i.e

Aafke 3-8 start deca, 5-8 start puregon

Jackie 2-8 start progynova

Startecho:

Shanna 09-08

Naomi28 10-8

Tulp: 22-8

FM's:

Bianca1 - 10 augustus 5e

Nico74 - 9 augusustus 1e

IVFSH - 11 augustus 1e

Jackie 13-8 BMS meting

Aafke 12 augustus 1e fm

Punctie:

RPB - 12 augustus 9:15

Terugplaatsing:

Sonja - 13 augustus ( cryo('s))

Testen:

Geplaatst

whahah heb jij de touwtjes in handen ;-) Hoop dat ik je achterna kom!!!Maar de tp is dan sowieso niet zeker he!!

Maar heb het ook gezegt dat ik vrijdag echt niet kan.

Dus verpleegkundige zei ook al dat ze er dan op aan zou dringen het do te doen.

Iedere keer als ik een echo gehad heb dan doet mijn buik o zo zeer nu gaat het niet meer over :( Als het morgen nu weer zo is blijf ik woensdag thuis heb mijn baas al ingelicht.

Weet jij trouwens een normale grootte van de eierstokken??Die van mij waren beiden ongeveer 6 bij 6 cm volgens mij best groot.

Ga voor jou een kaarsje branden meid!!!!!Op naar 2 pingu's!!!

Dikke knuff

Geplaatst

Geen idee van die eierstokken!

Maaruh.... met deze geweldige aantal follikels kun je toch wel een tp krijgen?

Misschien zijn je bloedwaardes prima..... nog een reden om donderdag de punctie te laten plaatsvinden ;)

Succes!!!

Liefs

Geplaatst

Huh? Zo kort Wish? Met al die trossen die wij bij ons dragen?

Dat is 1,5 follikel wat er dan naast elkaar past.

Misschien de grootte van een normale, onbelaste eierstok?

Geplaatst

Hoi meiden,over tp in het weekend, ik ben er zo ver nog niet, maar toen ik met UIU bezig was moets het soms zaterdag of zondag gebeuren, en ik horde vaak dat ze zeiden, dat er wel druk of niet is want ze hebben zoveel UIU en zoveel tp....dus in mij ziekenhuis doen alles precies om de goede tijming en ook in het weeken, eingelijk lijkt mij ook logish maar zo te zien doet het iedere ziekenhuis anders.

Geplaatst

Hoi Wish,

Bedankt voor je lieve reacties!!!

Ja maf he dat iedereen het anders meet!!!

De ene meette ze meer vanuit de buitenkant en die van vandaag juist weer iets meer van binnenuit dus dat ze kleiner lijken!!!

Dus we zullen zien.Ga er vanuit dat ik het gewoon donderdag heb.Afrijden kan ik helaas niet afzeggen.Ook niet om medische redenen ofzo heb ik al geinformeerd.Zou al 2 maanden geleden starten met de ICSi maar werd maar niet ongesteld en mijn datum stond al.Dus zo zie je maar dat niks te plannen valt!!

Zo klein!!Zijn die van mij dus wel iets groter ;-)

Hoe voel jij je???Merk je al iets???

Volgens mij zaten we ook samen in de maand Januari of niet??Sonja vertelde me dat gister en volgens mij met het terug lezen kwam ik idd sonja tegen en jou ook volgens mij.

Succes met je wachtweken meid!!

Hoi Violeta,

Dan ben ik erg benieuwd waar jij dan woont ;-) Want zuid holland is heel groot!!!haha

Geplaatst

Ja met al die trossen er aan worden ze veel groter!!!

En bij ons is er in het weekend ook gewoon een tp of een punctie.Alleen met kerst zijn ze twee weken dicht dus dat is een mazzel die wij dan hebben.

Zit jij ook in Leiderdorp Violeta en in Gouda toevalig ;)

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden