Ga naar inhoud

Augustus 2010, wie starten er in Augustus 2010

Aanbevolen Berichten

• Reacties 1,1k
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

Hallo lieve meiden,

Bedankt voor jullie reacties. Vanmorgen de 1e fm gehad. En er waren juist een heleboel eitjes te zien!! sowieso 18 grote en de kleine zijn niet geteld. Ik moest bloed prikken (denk om te kijken of ik geen overstimulatie heb) en morgen weer komen.

Het blijft dus nog wel spannend!! Ik heb in elk geval geen last van m'n buik.

Hopelijk is t bloed morgen goed en kunnen we doorgaan voor de punctie, etc.

@ shanna: ik ga heel hard duimen, dat dit ene eitje goed bevrucht mag worden en er een groot wonder uit voort mag komen!! (er is er tenslotte 1 nodig..... )

uiteraard duim ik voor iedereen!!

liefs Naomi

Geplaatst

Hey Shanna,

Als dit het gouden ei niet is! Wel nog heel 'nerve-wrecking' voor je , dus ik stuur een heleboel goede vibes jouw kant op!

@Naomi: wauw, wat een mooi eerste resultaat! Het begin is er, dus op een mooi vervolg!

@Roossie: geduld is een schone zaak, maar.....WAAROM SCHIET HET VOOR JOU DAN NIET OP??? Ik doe mijn best de brief naar je toe te duimen!

@Wendy: morgen de punctie, dus heel veel succes! Op een goede oogst!

Groetjes, Aafke

Geplaatst

@Naomi, wow veel follikels hopelijk niet teveel en gaat je punctie door!

@Aafke dankje voor het duimen draaien, ja ik lees hier zulke mooie berichten ik wil ook mee doen! Maar het wordt sept. eer ik kan beginnen denk ik. Volgende week maandag kan ik in ieder geval weer bij mijn acupuncturiste terecht dat is wel heel fijn.

Liefs Roosie

Geplaatst

Naomi goed zeg,18 groete eitjes en p naar de punctie!

Shanna wat onzettend spannend voor jullie de komende nachten,hoop dat je een mooie bevruchting krijgt!

Wendy veel succes morgen met de punctie!

Groetjes, Violeta

Geplaatst

@ Roossie: ga je maandag nr t ziekenhuis bellen? elke dag nr de vriendelijke postbode kijken levert helaas ook weinig op..... hopelijk mag je gauw starten!

ik hoop zo dat ik geen overstimulatie heb... en ik was nog wel bang dat m'n eitjes stiekem gesprongen waren.... nu moet ik weer bang zijn voor t andere uiterste!

wat word je toch heen en weer geslingerd in dit wereldje....

@ Wendy: succes met je punctie!

@ Aafke: hoe vergaat het wachten je?

liefs Naomi

Geplaatst

Hey Naomi,zoals Nico eerder dat gezegt heeft,ze kunnen niet springen omdat je decapepthyl spuit,die zorgt namelijk dat er geen eisprong kom. Ik hoop voor je dat je geen overstimulatie krijgt,ze hebben toch niet gezegt of je minder moet spuiten?

Ik hoop dat ik je een beetje gerust gesteld heb ;)

Geplaatst

Hey meiden!!

Bedankt voor alle "succes wensingen" haha!! (hoe zeg je dat??... in ieder geval lief van jullie)

@ Roosie: Wat balen meid! nog niks!! ik kan me zoooooooooo voorstellen dat je gewoon wilt beginnen!! je moet straks nog lang genoeg wachten he!! Soms kan je het allemaal hebben en soms kan je je dan ook ineens depri voelen he!! snap dat!! ik Hoop echt zoooooo dat je nu snel mag komen!! dinsdag bellen he! en t weekend even lekker genieten van t mooie weer!!

@Shanna: Je hebt er idd maar 1 tje nodig!! Hoop dat dit jou magic egg is!! sterkte!!

@ Aafke: Hihi dat neefje /nichtje gaat idd snel komen!! Hou je t wachten nog vol? was t maar vast 3 sept he!?!?! (en dan mag het daarna gelijk 6 sept worden)

@ Voiletta: Hoe is het bij jou?? al bijna op voor je 2de FM??

@ Nico: Rustig aan meid!!denk aan jezelf!! lekker in t zonnetje zitten en laat t wassen ff aan je man over:D hihi

@Naomi: Jeetje wat een hoop follikels. Ik moest ook eendag later weer terug komen na het bloedonderzoek!Bij mij was de LH?? waarde (iets waaraan ze kunnen zien of je eisprong snel gaat komen) nog niet zo hoog.Ze willen ze natuurlijk zo groot mogelijk dus laten ze ze liever nog even zitten en elke dag terug komen naar t ziekenhuis! Ook ik heb nu 22 follikels waarvan 9 al ruim 18mm. Mischien dat dat bij jou ook zo is???????!! Elke dag terug is niet erg fijn maar ze houden je in ieder geval in de gaten!! Je punctie zou nu niet zo lang meer duren!!

@Vivian: Ik kan je geen tips geven over puregon want dat heb ik zelf niet gehad..Ik moest op de derde cyclusdag beginnen met menopur spuiten! volgens mij moet je wel gelijk na de uitgangsecho beginnen met spuiten!

Succes maandag!!

Nog ff een vraagje voor degene die de terugplaatsing al achter de rug hebben: Is het verstandig om die dag te gaan werken??

Mijn leidinggevende verwacht mij maandag gewoon weer op het werk (mag ik even tussendoor weg voor de terug plaatsing) maar is dat wel verstandig?

Ik wil niet truttig doen en ben best bereid te werken maar werk met kinderen en weet dus niet of het verstandig is om gelijk weer te gaan. Hebben jullie ideeen hierover???Anders heb ik nu lekker lang weekend en blijf ik maandag lekker thuis:D

Ik ga lekker met mijn grote meisje Holands got talent kijken en op tijd mijn bed in! helaas is mn mannetje vannacht pas laat thuis maaaaaaaaaaar hij heeft het hele weekend verder vrij! (is een uitzondering met een eigen restaurant in t weekend dus erg fijn)...

Fijne avond allemaal! Liefs!!

Geplaatst

Hee Wen, dezelfde dag weer gaan werken hm zou het zelf niet doen. Weet eerlijk gezegd niet wat ze de vorige keer daarover gezegd hebben, maar het lijkt me dat je even rustig aan moet doen en het de kans moet geven om het in te laten nestellen. Zelf zou ik in eerste instantie dinsdag (o.v.b. maandag terugplaatsing) gaan werken maar ben nu gewoon thuis hoef pas donderdag weer naar kantoor, en eerlijk gezegd voel ik mij daar een stuk rustiger onder. Het is denk ik ook meer je gevoel. Anders gewoon aan je arts vragen? Of even een topic over openen, krijg je vaak antwoorden genoeg!

Groeten van Shanna

Geplaatst

Wendy ik wou niet zeuren,daarom heb ik niks geschreven,ik mag maandag terug voor de 3 fm.Vandaag 1 grote gezin,verder 3 hele kleine (niet gemeten). Ik heb keel pijn en ik voel me beroerd,als ik geen korts krijg niks aan de hand (zeggen ze),ik heb nu al 2l water,1l soep,en zo veel thee op.....phhh.....

Wat leuk zeg dat je man vrij is! Lekker!!!!En het wordt net zo'n mooie dag morgen als vandaag! Geniet maar ervan!!!! ik ga op de bank een beetje tv kijken

Fijn weekend allemaal

doei :)

Geplaatst

Hey shanna!

Ja je hebt ook wel gelijk!

Heb er zo lang op gewacht dus denk dat ik gewoon een dagje "ziek"ben....Ben altijd op mn werk en zelfs de ziekenhuis bezoeken heb ik veel in mijn eigen tijd gedaan!

Ik ga het morgen zowiezo ff vragen in t ziekenhuis.

Hoe voel jij je???

Geplaatst

Hey violeta,

Je zeurt ook niet!! je mag toch best zeggen hoe jij je voelt!! Niks mis mee!! gewoon doen!!Ik hoop idd niet dat je ziek wordt!! Rust vanavond lekker uit!! Denk aan jezelf!!

Ik denk niet dat ik morgen echt van het mooie weer kan genieten helaas, maar mischien valt de punctie wel mee en kan ik wel even in het zonnetje zitten!

Doe rustig aan! fijn weekend allemaal!

Geplaatst

Hoi dames,

Na een aantal dagen heerlijk op de wadden gezeten te hebben vandaag de 1e FM gehad. Ik had gehoopt mij in het rijtje met goede berichten te kunnen scharen maar helaas...

Ik blijk 2 egotripper eitjes te hebben, die alle hormoontjes hebben opgenomen om te groeien. Zodat de andere eitjes ver achter bleven. Mijn rechtereierstok bevat 1 follikel van 19 mm en 3 kleintjes van 8-10 mm. Mijn linkereierstok heeft een egotripper 1e klas, hier zit namelijk een follikel van 28,8 mm en 2 kleintjes van 8-10 mm. Dus een moeilijke keus moeten maken en dat is deze poging afbreken. Onze 1e poging is al gestrand bij het delen, dus geen tp. De kans dat dit niet goed zou gaan was voor ons te groot om poging 2 door te laten gaan. Helaas ook geen mogelijkheid voor een IUI tussendoor, ivm kwaliteit zaad. Om het "leuke" nieuws nog even uit te breiden, ik blijk "voor mijn leeftijd" toch verminderd vruchtbaar te zijn. Het gevolg van de endometriose.

Schrale troost is wel dat er meer eitjes waren dan bij de 1e poging. Dus de menopur blijft, zij het in een hogere dosis.

Hoe nu verder voor mij. Heb zojuist 1 capsule pregnyl gespoten, zodat die egotrippers kunnen springen. Na ca. 10 dagen mijn ongi en dan gelijk aan de decapathyl. Binnen 2 dagen een controle echo in zk om te controleren of de endo niet is aangevlamd en die van 28,8 mm niet een endocyste was (gaan ze nu echt niet van uit, maar beter controleren het is toch echt mijn gezondheid). Als alles goed is dan krijg ik het groen licht om gelijk weer te starten met stimuleren, maar dan met een dosis van 300 menopur. Wat een ............ (zelf in te vullen). Laat die eieren dan nu ook maar springen, vooral die grootste.

Maar goed genoeg over mijzelf.

Voor iedereen die nu in spanning zit op het wachtbankje HEEL VEEL succes. Voor degene die aan het spuiten zijn, "geniet" van de hormonen (hihihi). Voor degene die moeten wachten om te kunnen starten, heb geduld. Als je eenmaal in de molen zit dan heb je geen dag rust....

Houd hoop! Het is iedereen gegund!

Geplaatst

@ Dublin: wat ontzettend balen, verdrietig, kl*te zeg!! Maar toch verstandig om

deze poging te stoppen. De volgende keer zullen de kansen op succes vele

malen groter zijn! (daar duim ik voor!!)

@ Wendy: je moet doen waar je jezelf goed bij voelt. ik weet van me zelf dat ik thuis

zenuwachtig ga zitten zijn en dat ik op mn werk veel afleiding heb. (doe

zittend werk) dus ja.... wat is dan wijsheid?

liefs Naomi

Geplaatst

Shit Dublin, ook voor jou een teleurstelling te verwerken. Ik hoop dat poging 2b je meer succes gaat opleveren.

Voor nu vooral sterkte gewenst, ik leef met je mee.

@Wendy: mijn advies is om dag van tp NIET te gaan werken. Belangrijk: niet tillen/bukken lijkt me in jouw beroep heel lastig dus kies voor jezelf. In topic over innesteling staat dat die gemiddeld tussen dag 2 en dag 5 na tp plaats vindt dus vooral dan geen risico's nemen. Nogmaals veel succes morgen bij de punctie!

Geplaatst

Hoi Wendy

Ik zou zelf ook een dagje vrij nemen. Het zekere voor het onzekere zeg maar.

Je moet het de eerste dagen toch rustig aan doen.

Nogmaals heel veel succes gewenst morgen met je punctie en dat er maar mooie bevruchtingen tot stand mogen komen.

Groetjes

Daniella

Geplaatst

Hoi Dublin

Wat een grote teleurstelling weer voor je.

Hoop dat je volgende poging, met een verhoogde dosis Menopur, een mooi aantal follikels oplevert.

Heel veel succes gewenst.

Groetjes

Daniella

Geplaatst

hoi Wendy, ik zou de dag van de tp vrij nemen....gewoon lekker rustig aan doen!!!

Dublin, wat balen zeg....hoe moeilijk de beslissing ook is op dat moment, maar waarschijnlijk is het wel beter zo...hoop dat de volgende poging beter zal gaan...en een lichtpuntje...meer follikels dan de vorige keer...toch??? sterkte meid...

Aafke en Shanna hoe is het met jullie???

ik krijg hier steeds meer krampjes en steekjes....zit te denken wat ik de vorige keer ook al weer voelde rond dezelfde tijd...maar ik kom er niet meer op...hahahaha...was vanochtend wel in ene heel erg misselijk....na het eten was dat weer over...pfff...nog anderhalve week...waarom hebben we niet een raampje in onze buik zodat we effe kunnen spieken en het evt. weer tuerg het baarmoederslijmvlies is duwen als het eruit is...hahahaha...dat zou fijn zijn...

hoe is het met de rest??? maandag weer werken...bleeh...helemaal geen zin in....morgen ga ik naar castle of Love...natuurlijk alleen maar water drinken...vorig jaar ook gedaan (toen was ik namelijk zwanger)...bedenk me nu dat we precies in dezelfde periode zitten als vorig jaar...toen is de bevruchting ook ergens in augustus gebeurd en dat is nu ook geval...ben benieuwd of dat iets te betekenen heeft...

nou girls...ik ga dadelijk lekker het zonnetje in...

fijn weekend allemaal!

liefs,

nico

Geplaatst

Hier slecht nieuws: er heeft geen bevruchting plaatsgevonden. Weet verder eigenlijk niet wat ik er over moet zeggen.

Liefs van Shan

Geplaatst

@Nico, apart dat je weer in dezelfde periode zit als vorig jaar, hopelijk test je nu weer positief, maar dan wel een zwangerschap van 9 maanden hoor!!!

@Aafke hoe is het gegaan?

@Wendy ik heb nog geen tp gehad, dus ik kan je hier niet over adviseren. Bij was er geen bevruchting plaats gevonden. Maar als ik zo de verhalen van anderen lees, zou ik er ook voor kiezen om vrij te nemen.

Met spanning wacht ik weer op de post!

Liefs Roossie

Geplaatst

Shanna...wat erg meid....je had zo'n goeie hoop die nu keihard de grond is ingeboord...dikke knuffel voor jou en sterkte meid!!!:hugg:

Roossie...succes met het wachten...het begint nu wel erg lang allemaal te duren...ik heb al de neiging om de post te bellen en hun te vragen of ze wel alle post afleveren....hoop dat je niet meer lang hoeft te wachten en in september (of mss nog net in augustus) kunt beginnen!!!!

liefs,

Nico

Geplaatst

Hey Shanna,

Ai, dat is een hele bittere pil. Er valt ook weinig over te zeggen, het is zo moeilijk de pijn in woorden te vangen.

Ik wens jou en je partner veel sterkte toe en ik hoop dat jullie deze klap samen goed op weten te vangen. Neem de tijd voor jezelf en voor elkaar en geef het verdriet een plekje.

Veel liefs, Aafke

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden