Ga naar inhoud

Uitgerekend in maart 2011

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

ik heb uiteraard ook getekend voor meer pogingen maar ik denk ook dat als ze dat er door krijgen dat er heel veel mensen niet meer zwanger worden omdat ze het niet meer kunnen betalen en dat er dan weer te weinig kinderen geboren worden en dan komen ze daar wel weer op terug wat dat betreft wonen we maar in een k*t land wij hebben in ieder geval 1 geluk dames wij zijn iig al in het bezit van 1 wondertje of sommige van jullie 2 vind het toch wel een klein beetje geruststelling dat we niet kinderloos blijven want dat had ik echt zooooooooo erg gevonden ik hoor zoveel in mijn omgeving dat het kinderen krijgen niet lukt volgens mij kan er over 20 jaar nog maar een derder gewoon zwanger worden door onze manier van leven want ik hoor steeds meer ivf/icsi iui om me heen ik praat er trouwens heel makkelijk over met mensen hebben jullie dat ook nou weer een flink verhaal inmiddels haha fijne zondag dames

• Reacties 2k
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

20 weken echo

18 oktober: Dreamer

19 oktober: Sanne

22 oktober: Chablis

26 oktober: Kimmie

26 oktober: Moon74

3 november: Cindy

8 november: Vanessa

Afspraak verloskundige/gyn

13 oktober: Moon74

25 oktober: Vanessa

26 oktober: Kimmie

29 oktober: Kim

8 november: Sanne

Uitgerekend

1 maart 2011: March

1 maart 2011: Sharon (MEISJE)

1 maart 2011 * engelkindje: Minoes

1 maart 2011: Pammie

2 maart 2011 Suzzy

3 maart 2011: Dreamer

4 maart 2011: Mob

5 maart 2011: Sanne, tweeling

6 maart 2011: Kim

9 maart 2011: Moon74

9 maart 2011: Audrey

11 maart 2011: Chablis

13 maart 2011:Jolanda

15 maart 2011: Moi

19 maart 2011: Kimmie

21 maart 2011: Cindy, tweeling

27 maart 2011: Vanessa, tweeling (zal door mijn diabetes1 eerder ingeleid worden)

27 maart 2011: * engelkindje: Mik

Ik ga dalijk ook mijn handtekening plaatsen omdat ik echt zwaar tegen ben!!

Vind 3 pogingen al veel te weinig.

Precies wat Sharon al zegt, dalijk zijn er weer te weinig kinderen voor de vergrijzing goed op te vangen...

Vind dat iedereen een kans op zwangerschap mag krijgen, hoeveel behandelingen dan ook.

Het is al meer dan vervelend genoeg dat het niet op de natuurlijke manier mag gaan.

Dreamer, jullie morgen de 20 weken echo.

Veel plezier en hopelijk jij ook zo'n mooie berichten dan de dames van vorige week!

Fijne zondag nog allemaal!

Geplaatst

We mogen al om 8:30 uur.

Dus hoef niet de hele dag in spanning te zitten gelukkig.

Zal jullie morgen laten weten hoe het geweest is!!

Geplaatst

Sanna wat fijn dat je al zo vroeg voor de echo mocht gaan. Hopelijk was bij jullie ook alles goed. Zal wel dubbel zo lang duren met een tweeling.

Ik voel me deze week gelukkig weer een stuk beter. Ben gisteren weer gaan werken.

Geplaatst

Sanna, hoe was je echo? Hopelijk goed!

Ik ben gisteren weer bij de VK geweest. Alles was op zich goed, maar omdat ik regelmatig harde buiken en buikpijn heb moet ik al minder gaan werken. Ik werk normaal 3 hele dagen en nu moet ik naar 3 halve dagen. Vind het erg jammer, en had het er gister ook wel even moeilijk mee. Maar nu ik alles heb laten bezinken weet ik dat het beter is en gewoon niet anders kan. Moet nu over 2 wkn alweer terug naar de VK om te kijken hoe het gaat....

Verder geniet ik volop van de beweging in m'n buik! Vanmiddag gaan we een behangetje kopen en ik heb al stofjes gekocht voor het maken van een boxkleed. En nu ik zeeen van tijd krijg kan ik lekker gaan freubelen!

Geplaatst

He Kim wat een goed nieuws weer, fijn voor je.

Mob: balen maar als het beter is, dan kan je ook niet anders. Geniet dan maar met freubelen :) wel creatief dat je dat zelf gaat maken!

Cin

Geplaatst

Hier ook goed nieuws!!

Beide baby's zijn goed door de keuring gekomen.

Heb een uur naar ze mogen kijken, ze gaan echt alle orgaantjes af.

Deze meten ze op etc. Ze vertellen dan ook heel veel over alles wat ze tegenkomen.

We hebben vingertjes en teentjes geteld... en ga zo maar door.

Ze werkten niet echt mee, superdruk en ze waren een eigenwijs spelletje aan het spelen ..."ik kruip weg als er een meting komt"

We hadden ook het geluk dat ze de 4D echo hadden aangezet ...daarvan hebben we alleen foto's van 1 babytje (helaas)

We weten de geslachtjes van de kindjes maar we maken het niet bekend op het forum.

Heb toch regelmatig het idee dat er mensen uit onze omgeving meelezen. Daar is op zich niets mis mee maar we willen dat geheim houden omdat ze tot nu toe alles al meteen wisten.

Mob wat balen dat je al rustig aan moet gaan doen.

Wat je zelf al zegt, alles voor het beebje!

Kim, fijn dat het weer beter met je gaat.

Geplaatst

Fijn dat alles goed is Sanna!

Ik zit in m'n sportkleren klaar voor de eerste keer ZwangerFit. Ben niet zo'n sporter, dus ben benieuwd...

Geplaatst

@Mob, jammer voor je dat je nu al zo veel last hebt van harde buiken en minder moet gaan werken. Maar alles voor het goede doel natuurlijk. Ik doe ook Zwangerfit en vind het heel leuk. Ik heb nu 4 lessen gehad.

@Sanna, super dat jullie echo ook goed was.

Wij hebben trouwens dit weekend de vloer in de kinderkamer gelegd. Het kamertje is nu af en eind november komen de meubeltjes.

Geplaatst

Wat heerlijk Sanna dat jullie 20 weken echo ook goed was.

Ik vond t een heel opgelucht gevoel.

Kim,wat fijn dat je je weer beter voelt! Kun je je ook weer iets meer op het kamertje richten. Leuk zeg dat de vloer er al ligt.

Wij hebben vandaag eindelijk de laminaat vloer besteld! Zijn er helemaal blij mee.

Mob,jammer dat je al minder moet gaan werken,maar aan de andere kant; freubel ze!

Geplaatst

Gefeliciteerd Sanna! Heerlijk genieten!

Bo ligt naast mij in de kinderwagen en ik zit terug te denken aan haar 20 weken echo.

Gek idee!

Ze wil nu echt haar laatste flesje en naar bed dus ik ga even opschieten.

Geplaatst

Dank je dames, we zijn zeker opgelucht.

Toch fijn om te horen en te zien dat tot nu toe alles ok is met de kleintjes.

Mob, hoe was de zwangerfit? Zowiezo leuk dat je in een groepje zit met allemaal zwangeren, kun je lekker samen kakelen en dromen.

Vanessa de tijd gaat snel inderdaad, dat zie je nu wel.

Wij houden de vloer van het kamertje hetzelfde zoals het is, op de gehele verdieping ligt hetzelfde.

Ook de gordijntjes laten we zoals ze zijn, ook door het hele huis dezelfde..

Het kamertje komt begin - half december. We gaan dit weekend nog spulletjes kopen zoals babyfoon, luiertas, maxi-cosi's, boxen, kleertjes, badje en badderspullen, dekentjes, hoesjes, tutjes, kapstokje, schilderijtjes of iets anders voor aan de muur, lampjes ...etc etc

Het lampje/'s gaan we nog het meest moeilijk vinden denk ik. Heeft iemand tips van een leuke site of zo??

Geplaatst

Afgelopen week heb ik een "discussie" met mijn moeder gehad. Over wanneer we de kasten en ledikantjes kunnen kopen voor de tweeling.

Ik had zelf in mijn gedachten om na de 20 weken echo (hebben we 8 november) een keer te plannen met mijn man wanneer we ze kunnen gaan halen.

Mijn moeder zegt dat dat veel te vroeg is en dat we nog maar even moeten wachten omdat er nog van alles mis kan gaan.....

Tja, die gedachte heb ik natuurlijk ook wel maar tot hoever ga je daarin? Uiteindelijk kan een kindje nog bij de geboorte overlijden, gelukkig weten

we dat allemaal niet van te voren.

De kamertjes zijn voor de rest helemaal klaar, het stelt dus ook niet zoveel voor.

Hoe staan jullie in dit alles, volgens mij is iedereen hier al helemaal "los" gegaan.

Geplaatst

Vanessa, wij hebben alles tot nu toe besteld bij babypark.

Hun geven de garantie dat ze alles terugnemen al mocht het fout gaan.

Zelfs als tijdens of na de geboorte blijkt dat je het niet meer nodig hebt nemen ze het terug. (als er geen beschadigigen zijn of met de wagen buiten gelopen is natuurlijk)

Ik denk dat alle babyzaken deze garantie wel geven anders zou iedereen alles heel laat gaan kopen.

...wij gaan dus helemaal los dit weekend voor zover we dat nog niet waren!

Geplaatst

ik heb dezelfde discussie met mijn vader gehad die vind ook dat je pas met 7 maanden

de spullen moet gaan kopen.. dat is in mijn ogen toch wel laat vooral met een tweeling.. de kinderwagen

mochten we van hem hebben dus toen ik op mp een urban jungle tegen kwam met 60% korting geheel compleet nieuw in doos

ben ik hem toch weze halen en heb het zelf voorgeschoten (ik was toen 10 weken) ik kon hem niet laten staan voor die prijs!

nu kwam ie toch vorige week het geld brengen en hij vond me wel eigenwijs maar snapte me ook wel..

de regeling van babypark vind ik dan wel erg super

Geplaatst

Wij hebben niet echt een discussie gehad over wanneer we wat zouden gaan kopen/bestellen. Ik vind met 7 maanden ook wel erg laat. Wij hebben het kamertje en de wagen bij Baby-dump besteld en ook zij geven de garantie da je alles terug mag geven mocht het onverhoopt mis gaan.

Ik ben zelf met Kerst jarig en wij doen ook nog eens cadeau's voor Kertsmis, dus babyfoon, luiertas ed. ga ik als cadeau vragen denk ik.

Geplaatst

Het lastige voor ons is dat wij sowieso de twee kasten en waarschijnlijk ook de twee ledikantjes bij de Ikea gaan halen.

Daar zullen ze dit wel niet kennen.

Mijn man zit erover te dubben om zelf een wagen te gaan maken (hij is timmerman), niet voor de kosten want dat zal zeker

niet voordeliger zijn maar gewoon omdat het niet te koop is wat wij nodig hebben. Personeel kan weer goed lassen en een onderstel

kun je zelfs kant en klaar kopen.

Voor een drieling (Bo moet ook nog in een wagen kunnen) is er eigenlijk maar 1 soort wagen te koop en die kwam al gammel

uit de doos bij het bekijken. Ben nu wel erg verwend want we hebben een Stokke, wat een geweldige wagen!

Mijn man zoekt het uit hoe en wat en anders zullen we toch die gammele wagen moeten bestellen.

Het kan zijn dat als hij hem zelf gaat maken dat wij hem ook te koop gaan aanbieden via het internet.

Er zullen meer ouders met dit probleem rondlopen en die misschien niet zo handig zijn.

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden