Ga naar inhoud

Uitgerekend in maart 2011

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

Dreamer, hoe gaat het met je? Heb je een mooie echo gehad de 29e?

We hebben niets meer van je gehoord sinds dat je de geslachtsbepaling gehad hebt, hoop dat alles helemaal ok met jullie gaat.

• Reacties 2k
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

Hoi!

Wij zijn heerlijk een weekendje weg geweest. Ons vorige weekendje weg is toen in het water gevallen door m'n bbz. Nu lekker kunnen genieten. Voel me ook een stuk beter, minder hoofdpijn en minder buikpijn, erg blij mee!

Ik voel de kleine goed bewegen, echt super!

We zijn nog steeds bezig met het uitzoeken van behang voor de babykamer... we kunnen niet kiezen :-s

Volgende week de 20 weken echo, spannend!

Ook m'n verlof vastgesteld: ga 6 weken ervoor met verlof en dan nog 10 weken erna. Dan een paar weekjes werken en dan vakantie. Dus moet helemaal goedkomen!

Suzy, gelukkig was alles goed! Die bandenpijn kan soms echt heel gemeen zijn....

Dreamer, hoe is het?

Geplaatst

Hoi Sanna, dat is wel de afmeting zonder wielen en elke keer er afhalen vind ik ook niet handig. We hebben de donker grijze gekozen.

De easy walker is ook erg mooi vind ik!!

Groetjes Cindy

Geplaatst

5e echo

11 oktober: Cindy

Geslachtsecho

24 september: Dreamer

20 weken echo

13 oktober: Sharon

14 oktober: Mob

14 oktober: Kim

14 oktober: Pammie

18 oktober: Dreamer

19 oktober: Sanne

22 oktober: Chablis

26 oktober: Kimmie

26 oktober: Moon74

3 november: Cindy

8 november: Vanessa

Afspraak verloskundige/gyn

29 september: Dreamer

11 oktober: Sanne

13 oktober: Moon74

26 oktober: Kimmie

29 oktober: Kim

Uitgerekend

1 maart 2011: March

1 maart 2011: Sharon (MEISJE)

1 maart 2011 * engelkindje: Minoes

1 maart 2011: Pammie

2 maart 2011 Suzzy

3 maart 2011: Dreamer

4 maart 2011: Mob

5 maart 2011: Sanne, tweeling

6 maart 2011: Kim

9 maart 2011: Moon74

9 maart 2011: Audrey

11 maart 2011: Chablis

13 maart 2011:Jolanda

15 maart 2011: Moi

19 maart 2011: Kimmie

21 maart 2011: Cindy, tweeling

27 maart 2011: Vanessa, tweeling (zal door mijn diabetes1 eerder ingeleid worden)

27 maart 2011: * engelkindje: Mik

Eindelijk is m'n 20 wkn echo bekend; 26 oktober, dan ben ik bijna 21 weken zwanger. Onze 20 wkn echo wordt in het ziekenhuis gemaakt, schijnbaar is er iets niet goed gegaan met de aanvraag/verwerking daarvan. Ik hoorde maar niks en hoorde maar niks. Vanochtend gebeld en vanmiddag de 26e doorgekregen. Nou ja, dan bij 21 weken.

Gelukkig de 13e ook nog een keer naar de VK, vind het dit keer lang duren. Er heeft nog nooit zo lang tussen echo's gezeten als nu... Toch wel moeilijk vind ik. Zou graag nog eens gerustgesteld worden door de beeb op de echo te zien bewegen met alles er op en er aan.

Kimmie; heftig, nu al plat liggen... Hopen dat dit snel achter de rug is.

Suzy; schrikken! Er hoeft maar iets te zijn of we maken ons toch zorgen, nietwaar?

Mob; lekker, een weekendje weg. Wij gaan binnenkort ook.

Ik werk fulltime en dat gaat wel, maar merk wel dat het belangrijker wordt om daaromheen rust en ontspanning in te bouwen. Dat gaan we dus ook maar doen met een lekker weekendje weg binnenkort.

Ga internet even afstruinen naar mooie muurschilderingen voor op de babykamer (inclusief een schilder die ze er op zet, want ik waag me er maar niet zelf aan).

Geplaatst
Gelukkig de 13e ook nog een keer naar de VK, vind het dit keer lang duren. Er heeft nog nooit zo lang tussen echo's gezeten als nu... Toch wel moeilijk vind ik. Zou graag nog eens gerustgesteld worden door de beeb op de echo te zien bewegen met alles er op en er aan.

DAt vond ik dus ook. De tijd tussen de echo's is te lang. En dat is eigenlijk killing.

En hoe ik dat vorige week 'opgelost' heb.... Ik heb een vruchtwaterpunctie gehad zo rond half sept. en vanwege bepaalde omstandigheden (kon absoluut geen vrij krijgen van het werk ) kon ik niet een week daarna naar de nacontrole. Ik heb vorige week gebeld met als 'klacht' dat ik behoorlijk wat steken in mijn buik had en dat ik me nogal zorgen maakte en of ik dan niet een echo kon krijgen. JA dus :) Vorige week een extra echo gehad :)

Niet helemaal eerlijk maar vooruit :)

En intussen hebben we weer wat leuke fotootjes erbij :)

Geplaatst

Moon,ik vind het ook zo lang duren met de tussentijd van de echo's. Ik moet nog tot volgende week donderdag wachten,dan heb ik én de 20 weken echo én een afspraak bij de VK.

Twee vliegen in één klap ivm werk.

Wat fijn dat je nu een definitieve datum weet!

@Mob,fijn zo'n weekendje weg,lekker ontspannend.

Geplaatst

Even een snelle reactie...gtst begint zo...haha....

@Moon, misschien een tip een muursticker, doen wij ook, een megagrote Nijntje (alleen de omtrek in het donker paars).

XX Suzzy

Geplaatst

Meiden ik ga niet zeggen wat het word bij Dreamer want aan haar de eer natuurlijk.

Maar wilde jullie wel ff melden dat alles goed met haar gaat:)

Geplaatst

@Mob, lekker zo'n weekendje weg. Wij hebben er nog één gepland in november.

@Arzu, dank je wel dat je ons even hebt gemeld dat het wel goed gaat met Dreamer.

De tijd tussen de echo's vind ik ook wel lang. Ik heb de laatste met 13 weken gehad en de volgende pas volgende week. Gelukkig voel ik de kleine echt al goed bewegen en dat stelt me ook wel gerust.

Geplaatst

Kim, wel leuk dat je het kindje voelt!! Bij hoeveel weken voelde jij het?

Ik heb geluk dat we een tweeling krijgen, dus heb elke 3 weken een echo:) daar ben ik wel heel blij mee. Maandag weer. Misschien dat ze dan al kunnen zien wat het worden, dus spannend!!!

Geplaatst

hallo allemaal!

hier ook alles goed, vorige week waren we 16 weken en ik kon het niet laten toch jan koning gebeld voor een geslachtsbepaling.. het is namelijk maar 10 minuutjes rijden

voor ons.. (zie je dan maar eens in te houden hihi) we konden dezelfde dag nog terecht! bij mijn dochter wou ik niks weten en wouden we ons laten verrassen

maar omdat we nu met een tweeling zoveel echo's krijgen hadden we zoiets van we zien het dan toch wel. sommige echo's zijn zo duidelijk tegenwoordig..

we krijgen (volgens jan koning) 2 zoontjes!!!!!!

mijn gevoel was 2 meiden of mischien jongen/meisje dus mijn gevoel had het mis.. bij mijn dochter wist ik toen echt zeker

dat het een meisje was! maar goed het was nu dus ook een hele verrassing en kan nu echt gaan shoppen voor 2 jongens, echt super!

ik ben nu toch wel blij dat ik het vroegtijdig weet ik kan nu het kamertje meer jongens maken dan het neutrale..

ik kan ze nu nog niet echt voelen bewegen zoals ik andere hier op het forum hoor soms net s'avonds een heel licht beweginkje

als ik op bed lig en me erop concentreer maar meer nog niet.. mijn misselijkheid is gelukkig een heel eind over heb er nu wel veel

hoofdpijn voor terug.. volgende week weer naar de gyneaceloog en de week daarna de 20wkn echo, spannend dus weer..

tot gauw, liefs chantalle

Geplaatst

nou ben blij dat het met dreamer goed gaat

hier voel ik de kleine ook al 3 dagen voelt echt geweldig en duidelijk volgende week de 20 weken echo heb wel weer zin in een echo voor de rest eigenlijk weinig te melden net verf gekocht voor de kinderkamer wordt oud roze met grijs en dan wil ik een grote nijntje sticker op de muur met een versje maar die koop ik pas als de meubeltjes staan die komen de eeste week in november hoop trouwens dat die volgende 20 weken ook zo snel gaan hoest verder met de dames hier

Geplaatst

@Cin, ik voel de kleine al vanaf vorige week, dus met 17 weken. Dat schijnt wel erg vroeg te zijn. Vanaf deze week voel ik hem echt best wel vaak.

@Chantalle, zo zie je maar weer dat gevoel niet alles zegt. Leuk zeg 2 jongens.

Geplaatst

Cin, dat is dus een goede verkoop truck van koolstra...

Maar in de auto passen gaat die zeker, ook met de bandjes eraan want die wordt gewoon op de wandelwagen aangepast toch?

Wat super dat vele van jullie de beebjes al mogen voelen.

Ik voel nog niets, rustig afwachten dus...

Geplaatst

Chantalle,wat leuk zeg,2 zoontjes!

Sharon,wat mooi dat je je meisje ook al voelt. Bijzonder hé?

Wat leuk die kleur combinaties; Als we een meisje krijgen wordt het bij ons grijs/fuchsia roze. En bij een jongen grijs/aqua blauw.

Je zou haast zeggen,dat je bij een tweeling wat eerder de bekende plopjes voelt,maar Sanna,het komt vanzelf meid!

Geplaatst

Chantalle, leuk twee zoontjes! Je hebt al een dochter lees ik dus dan is dat helemaal super!

Pammie, ik wacht gewoon rustig af. Gisteren nog wel even geluisterd met de angel-sound.

Ik was helemaal perplex hoe hoog het ene babytje al zit. Ik vond het hartje een stukje boven mijn navel!

...het begint daar dus al aardig vol te raken daarbinnen hihi. Ik maak me ook niet bezorgt omdat ik nog geen voetjes voel.

Mijn baarmoeder groeit goed (voel de rand heel goed en deze wordt iedere week iets groter) dus waarschijnlijk groeien de babytjes dan ook goed.

Geplaatst

Ik ben vandaag tante geworden van een neefje en een nichtje. Mijn schoonzus id vanmorgen met 34 weken bevallen van haar tweeling. Ben net even gaan kijken, zo leuk.

Sinds maandag moet ik echt heel vaak naar het toilet. Dinsdag heb ik de urine nog laten nakijken, maar dat was goed. Nu moet ik echt vaak en komt er elke keer maar een beetje. Soms heb ik ook een soort kramp in mijn buik na het plassen en ik moet er 's nachts twee keer uit om naar het toilet te gaan. Ik twijfel nu of ik hiervoor naar de huisartsenpost moet bellen of niet.

Geplaatst

Toch maar naar mijn gevoel geluisterd en eerst de vk gebeld en op aanraden van haar de huisartsenpost. Ik heb dus inderdaad een blaasontsteking en heb nu een antibioticakuur voor 5 dagen. Hopelijk helpt het al snel, want ik wordt gek ven het zo vaak moeten plassen.

Geplaatst

He Kim jakkes een blaasontsteking! Bah daar zit je niet op te wachten.

Wel goed dat je toch gebeld hebt naar de huisarts. Hopelijk werkt de anti-biotica snel.

Sterkte!

Geplaatst

Hi Kim, ik werd vanmorgen getriggerd door jouw berichtje en heb ook maar eens contact opgenomen met

de huisarts. Gelukkig maar!

Ik zit inmiddels ook aan de antibiotica :(

Ik heb een kuur voor 10 dagen

Geplaatst

HAA,

Hier helemaal blij de 20-weken-echo was helemaal goed! Wat een wonder zeg!

Sanna, fijn dat je je niet druk maakt over het nog niet voelen van je schatjes..dat hoeft ook niet, want het komt vanzelf!

En voor de blaasontstekingdames: balen zeg, hopelijk slaat de antibiotica snel aan voor jullie! Het is een stom zwangerschapskwaaltje.

Fijn weekend allemaal! XX

Geplaatst

Oh fijn Suzzy dat de 20 weken echo goed was... Mooi beeld zeker?

Meiden met de blaasontsteking, hopelijk helpt de antibiotica snel!

Hier alles nog hetzelfde, lig nog steeds maar er lijkt lichte verbetering in te komen. Als ik lig dan, want zodra ik even op ben meteen weer die steken. Dus

we houden voorlopig nog maar mooi rust. Er komen nu hier al meiden die op de helft zijn. Wat gaat het snel he?!

Geplaatst

@Chablis, balen zeg jij ook al blaasontsteking. En jij 10 dagen antibiotica, dat is wel lang. Welke heb jij en hoe vaak moet je het nemen. Ik heb "Nitrofurantoïne" en moet dat 4 maal daags nemen. Ik merk wel dat ik nu al minder vaak naar het toilet moet.

@Suzzy, wat super dat de 20 weken echo goed was, toch weer een opluchting denk ik.

@Kimmie, heel veel succes met het blijven liggen. Ik zou er echt gek van worden.

Ik heb sinds gisteren ook nog last van keelpijn en voel me echt enorm sloom. Denk een verkoudheid of zo.

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden