Ga naar inhoud

Uitgerekend in maart 2011

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

HAA,

Even computerproblemen gehad...

Sanna, fijn dat bij jullie de 20-weken-echo ook goed was! Heerlijk!

Nog 1 maand en dan komt het kamertje bij ons...lampentip...Hier is een winkel waar je je lampenkap kunt laten ontwerpen, dat gaan wij doen. Kun je zelf stofjes uitzoeken uit een boek, maar dat is dus in Limburg. Ik denk dat wel meer winkels dit doen, het gaat hier om een klein boetiekje.

XX

• Reacties 2k
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

Suzzy, is dat toevallig bambino in Weert?

...daar hebben we een afspraak gemaakt voor het naar wens laten maken van boxkleden, dekentjes/hoesjes etc.

Misschien kunnen hun ook lampjes maken!

Als het niet kan wil ik wel weten hoe de winkel heet en waar dat het is.

Hoe gaat het verder met je?

Geplaatst

Ook wij hebben het kamertje al gekocht,en ook de maxicosi,wandelwagen,badje,box etc.

De accesiores voor op de babykamer,daar moeten we nog van alles voor inkopen.

Om zoiets te doen met 7 maanden vind ik persoonlijk echt te laat.

Tuurlijk kan het misgaan,maar dat kan ook na een bevalling....

Wij willen de babykamer op tijd helemaal af hebben. Je weet maar nooit hoe ik me ga voelen,of hoe het loopt.

Een goede kennis van mij is bevallen met 34 weken,en haar zoontje mag vandaag eindelijk naar huis.

En mijn nichtje is vandaag opgenomen wegens dreiging tot vroeggeboorte. Zij is pas 31 weken zwanger!

Zo kun je maar zien hoe raar het allemaal kan lopen,en dat je zelfs al veel vroeger kan bevallen dan je eigenlijk zelf had gedacht.

Geplaatst

dames

ik breek even in,lees wat discussies over wanneer het eea. aanschaffen.

meubels ed. kun je bij de betere zaken annuleren, wij hebben er geen probelem mee gehad.

Ik weet dat sommige denken, ik moet er niet aan denken om als het gebeurt de boel te annuleren, dat is ook zo maar stelt in verhoudening tot het verdriet niets voor.

Wij bestelde het kamertje en kinderwagen met 13 weken, was bang dat als ik verder zou zijn de puf niet meer zou hebben, blij dat we het destijds zo gedaan hebben,we hebben er van genoten!

Overigens is het altijd beter om de meubels goed uit te laten wasemen van dampen ed. voordat de hummel(s) er komt te liggen....

meiden geniet!!!

liefs

Babeth

Geplaatst

Hoi Babeth,

Ik had net even "ingebroken" in jullie topic "Wie start er in maart", ik had een berichtje voor je getypt

toen mijn man belde of ik uit kon zoeken hoe hij een bepaalde straat vinden kon. Tja, toen was ik mijn berichtje

kwijt.

Ik had gezien dat jullie cryo helaas niet goed ontdooid is, jammer dat jullie weer opnieuw moeten beginnen.

Kun je het allemaal verwerken? Je bent net zo'n optimist dan ik maar ik weet ook dat je jezelf daardoor wel

eens lelijk voorbij kan lopen.

Ik had jouw bevallingsverhaal nog een keer gelezen, echt heftig. Ik wordt er verdrietig en misselijk van tegelijk.

En dan is het voor de tigste keer dat ik het lees, en waarom? Eigenlijk geen idee.

Helpen doe ik je er niet mee. Wel geeft het goed weer dat je zelf eigenlijk merkt dat er iets niet oke is.

Terwijl de artsen dan nog wel niets kunnen zien merk je zelf dat er iets compleet mis gaat.

Ik kan je niet genoeg knuffels geven maar dan toch weer EEN HELE DIKKE KNUFFEL!

Liefs,

Vanessa

Geplaatst

Hai Vanessa

bedankt voor je lieve woorden.

de cryo is inderdaad niet goed ontdooit en dat is erg klote, we keken uit naar de tp maar we hielden er ook serieus rekening mee. Ik ben op zich wel optimistisch en misschien vooral hier maar geloof me, er vloeien ook nog regelmatig tranen en soms op de meest onverwachte momenten.

Maar van 1 dig ben ik overtuigd, we gaan zeer zeker nog een kindje op de wereld zetten en juist door alle ervaringen van onschuldig tot zeer heftig durf ik alleen maar meer op mijn lichaam en gevoel te vertrouwen.

Wat ons overkomen is (en helaas meedere) is heftig en je moet jezelf niet pijnigen met ons verhaal hoor, nogmaals ik vind het lief dat je het leest (wie dan ook) maar eigenlijk neit geschikt voor de zwangeren onder ons.Het komt gelukkig heel weinig voor.

ook een knuffel van mij voor jou een je ukkies!!!!

liefs

Babeth

Geplaatst

Het is inderdaad eigenlijk niet geschikt voor wie dan ook om te lezen. Jullie hadden er ook geen weet van mogen hebben.

Maar het gebeurt, niet vaak maar het gebeurt nog steeds.

Het maakt duidelijk hoe mooi onze natuur is en hoe gruwelijk deze tegelijkertijd zijn kan.

Juist door de verhalen van mensen zoals jij worden wij menselijker.

Zo ben ik op andere vlakken hard met beide benen op de grond gegooid, maar dat maakt tot

wie ik nu ben. Gewond, met helende randjes aan de zijkanten. Het gat blijft maar daar kun je mijn

hart door zien. Zo zie ik het.

En nu op naar de haard die lekker brand, de kaarsjes zijn aan en mijn mannetje is gelukkig ook

thuis en staat even te douchen. Bo ligt lekker te slapen. Een heerlijk moment van de dag.

Dag lieverds, tot morgen!

Geplaatst

[quote=Vanessa;369444Juist door de verhalen van mensen zoals jij worden wij menselijker.

Zo ben ik op andere vlakken hard met beide benen op de grond gegooid, maar dat maakt tot

wie ik nu ben. Gewond, met helende randjes aan de zijkanten. Het gat blijft maar daar kun je mijn

hart door zien. Zo zie ik het.

Vanessa,

erg mooi verwoord!!!!:positive energie:

Geplaatst

wij krijgen het kamertje, box , wagen vandaag babydump belde vorige week al op dat het al binnen was en of ze het mochten komen brengen en aangezien het kamertje helemaal geschilderd is kon dat dus dus nu moet ik de hele dag thuis blijven wel beetje jammer maar goed dan hebben we wel mooi het kamertje staan

en wat is vroeg tegenwoordig ik heb zoiets van je kunt het maar klaar hebben toch en tis ook heel belangrijk dat het kamertje lucht en daar heeft het nu genoeg tijd voor aankleding moet ik dan nog wel doen als het af is plaats ik uiteraard foto's

hoop trouwens dat ze die 20 weken zwangerschapsverlof er nog even doordoen voor januari 2011 hebben wij even geluk maarja dat zal wel niet

Geplaatst

Vandaag de 20 weken echo gehad en alles was helemaal goed!!! Zooo prettig om die bevestiging te krijgen.

@Chantalle

Bedoelde hij niet dat met 34 weken alles gereed moet zijn?

Pas met 34 weken gaan kopen vind ik ook erg laat. Gezien de levertijden is dat ook niet handig.

Geplaatst
Vandaag de 20 weken echo gehad en alles was helemaal goed!!! Zooo prettig om die bevestiging te krijgen.

@Chantalle

Bedoelde hij niet dat met 34 weken alles gereed moet zijn?

Pas met 34 weken gaan kopen vind ik ook erg laat. Gezien de levertijden is dat ook niet handig.

lekker gevoel he als je weet dat het goed zit

Geplaatst

Chablis ook van harte gefeliciteerd met jullie goede echo, wij moeten nog twee weekjes wachten.

Maandagochtend om half negen hebben wij de 18 weken echo en de meting van de baarmoederhals.

Ook weer spannend.

Geplaatst

Vanessa geniet ervan maandag, misschien kunnen ze de geslachtjes van de beebjes al zien!

Kimmie, nog drie dagen en dan hoop ik vanuit jou kant ook weer mooie echo verhalen te lezen!

Cablis, super voor jou ook een mooie echo, gefeliciteerd

De beebjes heb ik trouwens gevoeld nu!!

...eigenlijk al veel eerder maar wist niet dat dat het was.

Heel byzonder, we waren bij de Yoga (het was partnerles afgelopen woensdag)

en toen hadden we een oefening waarbij de mannen de handen op de buik van de vrouw moest leggen.

Toen voelde we ze allebei heel goed bewegingen, super vind ik het dat we het tegelijk gevoeld hebben nu ik zeker weet dat het de beebjes zijn. Nu voel ik ze 's ochtens als ik op mijn zij lig aan de linker en rechterkant "kriebelen"

We hebben vandaag de hoesjes voor het ledikantje, waskussen, de wandelwagen/wiegje en boxkleden besteld.

Helemaal zelf samengesteld met verschillenden printjes en kleurtjes, het wordt patchwork en leuk afgwerkt met een omslagje en randje zodat het een lakentje lijkt (voor ledikant en wiesjes) Begin december is het klaar, ben helemaal in de wolken zo mooi vind ik het!

Geplaatst

mooi gevoel he maar tegelijkertijd ook weer heel raar

dames die bij babydump besteld hebben controleer de dozen maar als je iets binnen krijgt want bij ons missen we 1 doos van het ledikantje waar de voor en achterkant in zat dus die kon mijn mannetje vandaag niet opzetten helaas maandag maar even bellen zo jammer dat dat soort dingen nooit in 1 keer goed kunnen gaan he nu ben ik wel blij dat ik het allemaal op tijd heb weet niet hoelang dat naleveren duurt we wachten maar weer af he fijn weekend allemaal en geniet van de babe's

Geplaatst

@Chablis, super jij ook een goede echo, proficiat!!!

@Vanessa en Kimmie, veel succes met de echo's deze week.

@Sanna, mooi gevoel inderdaad het bewegen van de kindjes voelen.

@Sharon, jammer dat niet alles geleverd is, maar inderdaad nu heb je nog tijd genoeg om het bij te bestellen.

Ik voel me vandaag goed genoeg om weer eens naar de tweeling van mijn schoonzus te gaan kijken. We gaan vanmiddag tijdens de verzorging, want dan mogen we ze misschien ook even vasthouden.

Geplaatst

Oh fijn Kim dat je je weer wat beter voelt. Dames sinds eergisteren voel ik als ik in de avond op bed lig af en toe een plopje.. Gisterenavond wat meer en nou vanmorgen ook.

Dus volgens mij voel ik me wondertje bewegen! Wauw ik kreeg er tranen van zeg.. pfff

Geplaatst

Sanna en Kimmie,eindelijk hebben jullie de beebs ook gevoeld.

Bijzonder hé!

Sanna,wel bijzonder dat je partner en jij het tegelijkertijd hebben gevoeld. Mijn vriend en ik proberen het wel iedere keer,maar hij heeft de beeb helaas nog niet gevoeld,terwijl de beeb toch echt onzettend actief is.

Sharon,balen zeg,hoop je dat je de ledikant helemaal klaar kan maken,krijg je dat.

Hopelijk zit er niet al te lange levertijd op.

Geplaatst

Fijn al die 20 wkn echo's die 'goed' zijn. Wij hebben 'm dinsdag. Toch ook wel weer spannend, hoor. Voor de zekerheid hebben we de hele dag vrij genomen. Als alles goed is kunnen we nog even leuk shoppen en nagenieten, zeg maar.

Vanessa, jij morgen echo en controle. Succes/hopelijk veel plezier.

Bijzonder om je baby zo te voelen, hé? Ik kan er echt stil verwonderd van genieten... Het kan me (nu nog) niet vaak genoeg bewegen.

Zojuist opgegeven voor zwangerschapsyoga. Ben benieuwd wanneer ik kan starten.

Gisteren nog even geshopt. Nieuwe bh (3 cupmaten groter dan normaal, o jee... en ik was al niet onbedeeld!) en nieuwe broek en een pakje maat 50/56.

Eindelijk, eindelijk, eindelijk is het na al die jaren genieten geblazen. Heerlijk! (ook dat blijft een wonder)

Dat je zo verdrietig geweest bent en dat kan 'vergeten' van puur geluk...

Geplaatst

20 weken echo

26 oktober: Kimmie

26 oktober: Moon74

3 november: Cindy

8 november: Vanessa

Afspraak verloskundige/gyn

26 oktober: Kimmie

29 oktober: Kim

8 november: Sanne

Uitgerekend

1 maart 2011: March

1 maart 2011: Sharon (MEISJE)

1 maart 2011 * engelkindje: Minoes

1 maart 2011: Pammie

2 maart 2011 Suzzy

3 maart 2011: Dreamer

4 maart 2011: Mob

5 maart 2011: Sanne, tweeling

6 maart 2011: Kim

9 maart 2011: Moon74

9 maart 2011: Audrey

11 maart 2011: Chablis

13 maart 2011:Jolanda

15 maart 2011: Moi

19 maart 2011: Kimmie

21 maart 2011: Cindy, tweeling

27 maart 2011: Vanessa, tweeling (zal door mijn diabetes1 eerder ingeleid worden)

27 maart 2011: * engelkindje: Mik

Alles is voor nu helemaal goed, ook de lengte van de baarmoederhals.

Heerlijk gevoel!

Nu over twee weken de 20 weken echo, wij schijnen een hele uitgebreide te krijgen.

Zijn 1,5 uur! onder de pannen.

Liefs,

Vanessa

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden