Ga naar inhoud

Uitgerekend in maart 2011

Aanbevolen Berichten

Geplaatst
Lieve Moon,

Ik ben echt zó blij voor je! Op naar de eerste echo! Killing he dat wachten op die eerste echo. Als jij je echo heb ben ik op vakantie. Ik kijk ook uit naar jou eerste echo, misschien zijn ze beide blijven plakken!

Geniet van je zwangerschap en geef je gewoon over aan je vermoeidheid. Ik blijf je volgen!

Liefs, Jane

Hey Jane,

Wat lief van je! Wij zijn ook wel steeds meer blij, maar toch blijft het ook nog spannend en wil ik eerst goed nieuws n.a.v. echo 26/7. Killing is wel de juiste omschrijving, ja. Na de ene wachtbank schuif je door naar de volgende feitelijk... Nog 1 week. We tellen af. Wie weet, misschien zijn het er 2... Lees nog geregeld even hoe het bij jou gaat en met je twins (Eva en Finn) en je ziet: ook met twins komt het best goed!

Daarbij is dit wrsch. onze enige kans, want zo vlekkeloos doorloop ik al die behandelingen niet. Twins zijn ook van harte welkom, dat snap je.

Goede vakantie en leuk dat we elkaar nog blijken te volgen, Jane!

Heb eerder vandaag nog aan je gedacht; toen ik de naaldencontainer wegbracht naar de apotheek. Eens deden we dat op dezelfde dag... Jij kreeg daarna een positieve test waar de tweeling het resultaat van is. Ik toen nog een teleurstelling, maar nu heb ik ook een geweldig perspectief!!!

(Even wat sentiment m.b.t. eerdere behandeling, dames.)

Goed nieuws al die echo resultaten!!! Houden zo!

Hebben jullie ook dat je zó moe bent, maar tegelijkertijd vaak vroeg wakker bent/niet lekker slaapt? Tegenstrijdig... Ik kruip dadelijk maar lekker in een ligstoel in de tuin alvast.

• Reacties 2k
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

ja ik ben ook al zo moe maar lig ook veel wakker en moet veel plassen en vroeg wakker haha.

Ik heb net mvm gehad echt supper ik mag nog 1 half maand plassen voor hun en hoop dat ik veel vrouwen kan helpen hun droom in vervulling kan laten gaan.

ik heb het boek gekregen een foto lijstje en nachtlampje en nog een boek echt leuk

iedreen ene fijne week en hopen op veel goed echo's

liefs jessica

Geplaatst

Dag meiden,

Allemaal van harte gefeliciteerd met jullie zwangerschap. Wat fijn ook om te lezen dat de echo's goed zijn. Ook fijn om te zien dat het nog best een lang rijtje met maartmoeders 2011 is gevormd, geeft de burger weer moed. Bij ons is de poging helaas mislukt, maar anders had ik me gezellig bij jullie aangesloten.

Geniet van jullie wonder zwangerschappen en ik hoop voor jullie dat alles goed mag verlopen. Succes!

Groetjes,

Appel

Geplaatst

Moon,ik heb ook last van veel vermoeiheid,de ene nacht slaap ik beter als de ander,maar inderdaad,ik herken het wel.

Heb s'avonds ook af en toe last van rusteloze benen,zelfs in bed. Héél vermoeiend!

Succes de 26e!

Geplaatst

@Pammie en Sanne, super dat jullie echo's ook goed waren. En wat Sanne al zegt blijf maar lekker hier mee kletsen Pammie. Wanneer en waar heb jij de 2e echo Pammie?

@Suzzy, ik ken jou verder nog niet, maar fijn om te lezen dat je me hebt gevolgd. Was het verhaal voor jou herkenbaar?

De vermoeidheid ken ik ook maar al te goed. Ik dacht dat het vandaag wat beter ging, want ik was vanmiddag nog niet moe, maar om 19.00 uur wel al weer. Ik duik zo mijn nest in.

Ik heb de laatste paar dagen 's avonds ook last van een opgeblazen gevoel en ik heb moeite om goed naar het toilet te gaan. Is er iemand die dit ook herkent en weet wat ik er aan kan doen?

Geplaatst

Hallo,

Wat fijn voor de meiden die een mooie echo hebben gehad!

Ik had dit weekend behoorlijke buikpijn. Vandaag met het ziekenhuis gebeld en moet morgen meteen langs komen! Dit is wel heel erg spannend! We hopen zo dat het geen buitenbaarmoederlijke zwangerschap is! Die kans is namelijk aanwezig... Hoop dat we vannacht wat kunnen slapen...

Geplaatst

Hoi Moi,

Wat spannend, heb je zo'n buikpijn dan? En pas sinds kort? Ik ga voor je duimen.

Cin

Geplaatst

Ik herken dat slechte slapen ook. Ik ben vooral veel aan het dromen, niet normaal meer. De gekste dingen komen voorbij....

@Kim: ik heb ook erg last van m'n darmen, ik heb er wat voor gehad van de huisarts. Want ik kon heel moeilijk naar de wc. Nu gaat het beter. Ik drink ook veel water en eet veel fruit, dat helpt ook.

@moi: ooh, ik hoop echt dat het goed zit! Maar ik herken die krampen wel. Toen ik een bbz had had ik ook zo'n vreselijke buikpijn....

Hoe laat moet je naar het ziekenhuis? Veel succes!

@Dreamer: volgens mij heb jij een echo vandaag! Spannend!

Hier gaat het goed. Te goed volgens mij. Ik heb sinds eergisteren weinig last van kwaaltjes. Ben nog wel moe en m'n borsten zijn gevoelig, maar daar blijft het ook bij. Terwijl ik zaterdag nog supermisselijk was. Ik wordt dus weer eens een onzeker of het wel goed zit...

Liefs Mob

Geplaatst

Moi: heb je een beetje geslapen vannacht? Ik hoop voor je dat het meevalt!

Ik moet zo ook voor een echo, ik ben op van de zenuwen...

Geplaatst

@Moi, wat spannend zeg, hoe laat moet je? ik ga voor je duimen dat het gewoon goed zit.

@Audrey, jij ook heel veel succes met de echo.

@Mob, niet meteen onzeker worden als je minder kwaaltjes hebt. Ik ben eigenlijk ook vooral moe en verder merk ik niet veel, maar ik had gisteren wel een goede echo.

Ik ga straks even naar de huisarts ivm het moeilijk naar de wc kunnen. Hopelijk kan hij me daar iets voor geven.

Geplaatst

Audrey, Succes met de echo! Alles is vast helemaal in orde!

Kim, ik heb Metamucil, helpt voldoende en mag je gewoon in de zwangerschap innemen. Succes!

Geplaatst

Alles was goed!!! Mooi hartje en we hebben het ook gehoord. Super dat zo'n klein frummeltje als zo'n hartslag(je) kan hebben! De grootte komt overeen met de zwangerschapsduur, helemaal top dus. 2 augustus mag ik weer en dan door naar de verloskundige. Ik heb net meteen een afspraak gemaakt, 17 augustus mogen we.

Ppff, er is een last van me afgevallen!

Geplaatst

@Audrey, van harte met je mooie echo! Echt een fijne bevestiging als je het hartslagje hoort!

Wij zijn vanochtend naar het ziekenhuis geweest. De buikpijn zit echt aan één kant en daardoor waren ze bang voor een bbz. Gelukkig is dat niet het geval en zit het vruchtje keurig in de baarmoeder! Mijn linker eierstok is echt giga! Daar heb ik dus behoorlijk last van en moet nu rust nemen. Helaas kon de gyn nog geen hartslagje vinden en daar had hij eigenlijk wel op gehoopt........ dat maakt je dus weer onzeker!!!!!!! We moeten nu volgende week vrijdag weer komen en dan weten we dus of het goed zit! SPANNEND!!!

Geplaatst

Moi, gelukkig geen bbz! En dat ze het hartje nog niet konden zien kan wel kloppen hoor volgens mij. Is nog erg vroeg....

Vervelend dat je eierstok zo pijnlijk is. Rustig aan dan maar!

Ben erg benieuwd hoe de echo van Dreamer was, maar heb nog geen berichtje gezien. Hoop dat alles goed is.

Hier vandaag ff een off-day. Geen fut, geen energie. Vanmiddag weer 2 uur geslapen, daarna ging het iets beter. Heb ook snel last van hartkloppingen, erg irritant.

Misschien morgen maar een dagje thuis blijven van het werk, ff rust nemen.

Geplaatst

@Audrey en Moi, super fijn ook voor jullie een goede echo. Gelukkig geen bbz Moi.

@Mob, ik heb vanmiddag ook weer liggen slapen op de bank, heel herkenbaar. Ik heb ook een middel van de huisarts gekregen tegen obstipatie.

Geplaatst

Audrey en Moi,Fijn dat de echo goed was!!

Kim; de 2e echo kan gewoon in het ziekenhuis bij mij in de buurt,Ik hoef niet meer naar Nijmegen terug. En daarna gewoon verloskundige.

Geplaatst

HAA,

Kim, het was redelijk herkenbaar ja...maar dan liep het bij mij niet goed af...bij mijn 1e 2 zwangerschappen kreeg ik ook bruin verlies, vervolgens kwam het vruchtje eruit! Ik ben blij om te lezen dat dat bij jou niet zo is! Zo zie je maar dat je er niet veel van kunt zeggen als je bloedverlies hebt!

Ik heb je achter de schermen met spanning gevolgd!

Ik ben ergens begin maart uitgeteld, preciese datum volgt nog, donderdag 2e echo. Weer spannend!

Meiden, geniet allemaal van jullile zwangerschap, ik kom af en toe kijken...ben erg moe de laatste tijd...misschien kom ik over een tijdje volop mee kletsen..?!

XX Suzzy

Geplaatst

1e echo:

Mob: 8 juli

Audrey: 12 juli

Minoes: 13 juli

March: 13 juli

Sharon: 14 juli

Sanne: 19 juli

Kim: 19 juli

Dreamer: 20 juli

Moon74: 26 juli

Kimmie: 29 juli

Cindy:29 juli

Moi: 5 augustus

2e echo:

Audrey: 21 juli

Mob: 26 juli

Kim: 11 augustus

Dreamer:

Sharon:26 juli

Minoes:27 juli

March:

Sanne: 3 augustus

Uitgerekend:

March: 1 maart 2011

Dreamer: 3 maart 2011

Kim: 6 maart 2011

Mob: 7 maart 2011

Sanne: 5 maart 2011

Moon74: 8 maart 2011

Audrey: 9 maart 2011

Moi: 15 maart 2011

Kimmie: 17 maart 2011

Sharon: 1 maart

Minoes:1 maart

Heb de 3e augustus een afspraak bij de vk.

Gelukkig hoef ik daar niet zo heel lang op te wachten ...het liefst zou ik iedere dag even kijken! De onzekerheid is nog niet helemaal over hoor na de goede echo van gisteren, hoop zo dat emmy blijft zitten!

Vanochtend naar mvm gebeld, ze nemen snel contact met me op zei de receptioniste.

Had niet het lef eerder te bellen dan dat we de echo gezien hadden.

Audrey wat goed dat het hartje goed te zien en te horen was!

(dacht dat je morgen pas mocht ...iedere dag eerder is mooi meegenomen)

Geplaatst

Herkent iemand dat je met 6 weken nog geen hartslag kunt zien? Of hebben jullie allemaal later een echo gehad?

Ben ik wel even nieuwsgierig naar namelijk....

Geplaatst

@Suzzy, wat vervelend dat je 2 mk hebt gehad. Zelf heb ik dat ook een keer meegemaakt en dat is zo verdrietig. Kijk maar of je later nog mee komt kletsen.

@Sanne, wat fijn dat je zo snel bij de vk al weer een echo hebt. Ik moet nog een week langer wachten en moet nog in het ziekenhuis.

@Dreamer, hoe was je echo?

@Moi, ik heb de echo pas bij 7 weken en 1 dag gehad. Eerder deden ze in mijn ziekenhuis niet, omdat er dan grote kans is dat er nog niet veel te zien is.

Ik heb op het moment een erg weeïg gevoel in mijn buik. Toch het gevoel dat ik wat misselijk aan het worden ben. Het komt bij mij juist als ik iets eet of drink, terwijl ik hier lees dat je meestal misselijk wordt van een lege maag. Hoe doen jullie dat met werken als je misselijk bent? ik moet morgen weer gaan werken, maar als ik me zo voel gaat dat niet echt lukken denk ik.

Geplaatst

Moi ik heb ook pas bij 7 weken een echo gehad bij 6 week ik die in ontwikkeling.

Dreamer en ??? jeetje wat hou jij de spanning er in zeg.

iedereen en hele fijne week nog

liefs jessica

Geplaatst

Moi: ik had de 1ste echo met 5 weken en 5 dagen en toen was er (onregelmatig) al een hartje aan het kloppen. MAAR....dat was bij mij zo en bij iedereen is het anders! Laat je niet onzeker maken door andermans verhalen. Als jou arts zou twijfelen zou je toch wel eerder terug moeten komen? Misschien is jou beeb ook wel iets later ingenesteld waardoor je daardoor een latere hartslag krijgt te zien??? Ik weet het niet hoor, weet alleen dat je je absoluut niet ongerust hoeft te maken.

Dreamer en Mariska: hoe gaat het bij jullie?

Kim1980: ik voel me redelijk genoeg om te werken. Maar als jij denkt dat het niet gaat doe je het toch lekker rustig aan?

Sanne: ik heb hetzelfde hoor. Gisteren een echo gehad en ik kan nu al niet wachten tot de 2de augustus. Zo onzeker...

Geplaatst

Moi: ik had de eerste echo bij 5 weken en 3 dagen en toen was er alleen nog maar een vruchtzakje te zien en dat was volledig normaal. Ik krijg de 2e echo pas bij 8 weken, dan moeten ze een hartje zien kloppen. Dus ik zou me niet te ongerust maken....

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden