Ga naar inhoud

Uitgerekend in maart 2011

Aanbevolen Berichten

Geplaatst
Herkent iemand dat je met 6 weken nog geen hartslag kunt zien? Of hebben jullie allemaal later een echo gehad?

Ben ik wel even nieuwsgierig naar namelijk....

Maak je niet ongerust! Dit had ik vorig jaar en zat een week lang in de zenuwen door een foute opmerking van een arts (deze heeft haar excuses aangeboden) en er was dus niets mis. Een week later zag je een kloppend hartje.

Zelf mag ik 30 juli voor onze 1e echo en dan zal er ook nog geen hartje(s) te zien zijn, ik ben dan 5 weken en 5 dagen dacht ik.

Liefs,

Vanessa

P.S. Ik zal mij nog even in de lijst zetten, is wel zo gezellig!

• Reacties 2k
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

1e echo:

Moon74: 26 juli

Kimmie: 29 juli

Cindy: 29 juli

Vanessa: 30 juli

Moi: 5 augustus

2e echo:

Audrey: 21 juli

Mob: 26 juli

Sharon:26 juli

Minoes:27 juli

Sanne: 3 augustus

Kim: 11 augustus

Dreamer:

March:

Uitgerekend:

March: 1 maart 2011

Sharon: 1 maart

Minoes:1 maart

Dreamer: 3 maart 2011

Sanne: 5 maart 2011

Kim: 6 maart 2011

Mob: 7 maart 2011

Moon74: 8 maart 2011

Audrey: 9 maart 2011

Moi: 15 maart 2011

Kimmie: 17 maart 2011

Vanessa: 27 maart 2011 (zal door mijn diabetes1 eerder ingeleid worden)

Hallo allemaal!

Voor degene die ik nog niet persoonlijk gefeliciteerd heb met hun zwangerschap bij deze, van harte! Ik mag mij zeer gelukkig prijzen dat ik zo snel na Bo toch weer zwanger heb mogen worden. Ik heb een zeer ernstige vorm van endometriose die zelfs na de bevalling erg snel groeit. Onder de IVF behandelingen heb ik diabetes type 1 gekregen, dit heb ik gelukkig goed onder controle.

Ik ben zo vrij geweest om de lijst op datum te zetten, dit om alles in 1 oogopslag duidelijk te kunnen zien. Kunnen we niemand vergeten!

Voor degene die mij nog niet kennen en nog vragen hebben zou ik zeggen; Brand maar los! hahaha

Liefs,

Vanessa

Geplaatst

Bedankt voor jullie fijne reacties. Het maakt je toch wat onzeker als er geen hartje te zien is in deze toch al onzeker tijd! Onze week naar volgende week vrijdag zal lang duren, maar we gaan van het positieve uit!

Omdat ik eerder voor een echo ben geweest, heb ik mijn data even aangepast in het lijstje. Ik reken mijn echo van volgende week gewoon als mijn eerste echo, omdat die van gisteren was in verband met de buikpijn... en dus officieel ook niet gepland stond.

1e echo:

Moi: 30 juli

2e echo:

Dreamer:

March:

Uitgerekend:

Geplaatst

Hey Audrey: fijn dat je 1e echo goed was! Moet toch een opluchting zijn, hou dat vast en geef de spanning zo min mogelijk ruimte!!!

Moi: gelukkig geen bbz! Goed rusten nu, hoor! Is niet fijn als je eierstok(ken) zo vergroot zijn en je buikpijnklachten hebt. Volgende week zie/hoor je het hartje vast, joh! Het is nu gewoon nog wat vroeg.

Dreamer/Maris: ?!?!

Vanessa: een brusje voor Bo op komst. Wauw! Van harte gefeliciteerd. Net als ikzelf loop jij ook al lang mee op dit forum en ik ken je verhaal. Leuk dat we nu beiden in dezelfde blijde omstandigheden verkeren. Jij voor de 2e keer, ik voor 't eerst.

Vandaag 7 weken zwanger... Gelukkig gaat alles goed. Op de vermoeidheid na weinig klachten en tja, ik lees van jullie dezelfde verhalen over het slapen, dromen, niet uitgerust wakker worden en 's middags al wel weer naar bed kunnen om een middagdutje te doen. Laat alle energie maar in de groei en ontwikkeling van onze maart 2011- babes gaan zitten. Daar heb ik heel wat voor over (en dat zal voor jullie niet anders gelden)!

Geplaatst

Hoi meiden,

Super om te zien dat dit lijstje zo lang is!

Hoop dat jullie van jullie zwangerschap mogen en kunnen gaan genieten.

Ik wil iedereen heel veel succes toe wensen!

:positive energie:

Geplaatst

Gisteren kwam ik de arts toevallig tegen (werk in hetzelfde ziekenhuis) en die zei dat echo met 6,5 week echt vroeg is & dat vaak bij meer dan 7 weken pas echt iets te zien is.Nou ja, dan ga ik maar twee keer, laat die van volgende week toch maar staan, ben zo geod aan het aftellen ;)

Vertrek zo voor 4 dagen naar Londen met mijn mama, dan is het al bijna echotijd.

Succes allemaal!

Liefs Cin

Geplaatst

Het is rustig hier...

@Cin, gaaf naar Londen! Veel plezier!

Hoe is het met de rest? Maak me wel een beetje zorgen om Dreamer. Misschien is ze op vakantie, maar daar heb ik niks over gelezen....

Hier gaat het goed. Voel me erg moe en slaap veel, het scheelt dat het vakantietijd is. De avonden zijn lekker leeg en dus alle tijd om te relaxen. De misselijkheid blijft wisselen, maar is nog niet heel erg gelukkig.

Ben ook druk met urine verzamelen voor MvM. Ik hoef maar 4 flessen te vullen en ik drink zoveel, dus die flessen zijn zo gevuld!

Maandag de echo, ik ben er veel mee bezig in m'n hoofd. De angst dat het niet goed is is groot, het slaat nergens op, maar toch zijn die zorgen er....

Dinsdag hebben we een afspraak bij de verloskundige, ook wel spannend...

Dus.... ik wil gewoon dat het weekend snel voorbij gaat! Morgen nog een dagje werken en dan in het weekend maar leuke dingen doen!

Geplaatst

Ja waar zou Dreamer zijn.....

Hier gaat ook alles prima, al sta ik weer een paar ochtenden met misselijkheid op!

En heb volgens mij last van obstipatie? Meer meiden hier last van? Zo ja, tips?

Oh en moe, pfff zijn meerdere momenten per dag dat ik zowat lopend in slaap val.. Haha. Maar als ik dan even ga liggen helpt dit goed en kan ik er weer een paar uur tegen aan!

Nog een weekje en dan de 1ste echo!

Geplaatst

Het is inderdaad aardig rustig op dit forum, maar dat komt misschien ook wel door de vakantietijd!:sunny:

@Cin, ik kan me voorstellen dat je de echo van volgende week laat staan! Dan heb je in ieder geval even die bevestiging! Veel plezier in Londen, mooie stad!

@Mob, maandag de echo! Dat schiet immers al lekker op! Als je het weekend inderdaad maar wat afleiding zoekt! Dat scheelt altijd! Wij hebben ook weer van alles in de planning!

@Kimmie, die moeheid herken ik ook hoor! Als het even kan, ga ik lekker op bed!

Geplaatst

@Cin, heel veel plezier in Londen. De tijd zal wel snel voorbij gaan zo.

@Mob, wat vreemd dat je maar 4 flessen hebt van MvM. Ik heb er 8 en die krijg ik dus niet vol in een week. En dinsdag al weer naar de vk. Krijg je weer een ceho dan?

@Kimmie, ik heb ook last van obstipatie. Ik heb iets van de huisarts gekregen. Ook zou lauw water helpen, veel fruit en vezels.

Ik ben ook wel een beetje bezorgd over Dreamer.

Met mij gaat het verder wel goed. Alleen nog steeds erg moe en soms een beetje misselijk.

Geplaatst

Sorry lieverds, er is een hoop gebeurd hier.

Zaterdagavond kreeg ik ineens (fel)geel slijm verlies.

En had al de hele week krampen en steken en verder totaal geen kwaaltjes meer.

Na lang twijfelen hebben we de HAP gebeld om een bbz uit te sluiten.

De dokter heeft in mn buik geduwd en zei dat alles goed was.

Zondag de kliniek gebeld om gerust stelling te vragen.

Ze zeiden dat geel slijm niks ergs was en over de verdwenen kwaaltjes kon ze niets zeggen.

Echo moest toch wachten tot dinsdag.

Dinsdag hadden we de echo en ik was echt heel bang.

Gelukkig zei de arts binnen 10 seconde al dat alles helemaal goed was!

Ze had zelden zo'n duidelijke hartactiviteit gezien bij dit termijn.

Oh oh oh wat heb ik gehuild zeg.

Ik was er zo van overtuigd dat het mis was.

Volgens de meting (0.99 cm) was ik 7 weken en 1 dag zwanger (waren toen 7 weken en 4 dagen zwanger)

Maar de uitgerekende datum blijft op 3 maart staan, omdat we de dag van de bevruchting weten.

Ik heb nu nog steeds geen kwaaltjes!

Maar blijkbaar zegt dat helemaal niets.

Ons kindje leeft en heeft een krachtig hartje.

Wij zijn dolgelukkig!

We hebben nu 11 augustus de intake bij de gyn.

Daar krijgen we ook een echo.

En 13 augustus weer een echo bij de kliniek.

Dan met onze eigen dokter, zodat we met haar alles kunnen afsluiten.

Nog 20 daagjes wachten tot we ons wondertje weer kunnen bewonderen!

Liefs Dreamer

Geplaatst

Wat super dat bij iedereen de echo goed was zeg!

Echt geweldig nieuws.

Nieuwe zwangeren: welkom en gefeliciteerd!

1e echo:

Moi: 30 juli

2e echo:

Dreamer: 11 augustus + 13 augustus

March:

Uitgerekend:

Geplaatst

@Dreamer, ik ben blij weer wat van je te horen. Wat een spanning moet jij hebben gehad. Maar gelukkig is alles goed met de kleine.

Als ik het goed lees blijf jij dus wel onder controle in het ziekenhuis en niet bij de vk.

Geplaatst

Dreamer, wat goed om van je te horen! En helemaal met dit positieve nieuws! Gefeliciteerd!

@Kim: ja ik heb maar 4 flessen gekregen, omdat ze problemen hebben met het transport ofzo. Ze zijn dat nog aan het oplossen, maar tot die tijd hoef ik maar 4 flessen te vullen. Toch ook wel weer lekker hoor, want ik sta echt te kokhalzen boven die flessen. Moet m'n adem inhouden, dan gaat het....

En dinsdag al naar de VK. De VK is een bekende van ons en die wilde mij graag nog zien voor haar vakantie, dus daarom is dat zo snel gepland :-) Ik vind het niet erg hoor. Moet natuurlijk maandag wel alles goed zijn bij de gyn. De gyn heeft al gezegd dat ik naar de VK mag als deze echo oke is.

Ik hoop dat ik dan dinsdag weer een echo krijg, maar dat weet ik niet zeker omdat ik er maandag al een in het ziekenhuis krijg.

Ik wacht het wel af...

Ben nu trouwens de hele dag door misselijk.... Ben er wel blij mee, er gebeurt in ieder geval iets ;-)

Geplaatst

Dreamer,wat een spanning moet je hebben gehad. Wat fijn dat alles goed zit,en dat jullie wondertje een goede hartactiviteit heeft!

Geniet ervan.

Lees dat sommige meiden hier misselijk zijn/beginnen te worden. Heb er zelf nog geen last van,wel af en toe weeig gevoel na t eten.

En waar ik helemaal moe van wordt,zijn mijn benen s'avonds.

Voor de meiden die snel een echo krijgen;Veel succes!

Geplaatst

Dreamer gelukkig gaat alles goed! Wat super dat er zo'n mooie hartslag te zien was, dat geeft natuurlijk wel een super geruststelling.

Alleen maar fijn toch dat je niet meer zo misselijk bent.

Hier ook nog met regelmaat misselijk, vooral als mijn maag leeg lijkt te raken.

Wat goed helpt zijn gember capsules van de reformwinkel. 100% natuurlijk, gember versterkt de maag.

Kim opstipatie heb ik niet (...niet meer dan anders) Misschien kun je wat gedroogde pruimen eten of noten, het lijkt me dat dat de stoelgang wel gaat bevorderen.

Ik had mvm dinsdagmorgen ook direct gebeld (had voor de echo het lef niet)

Nu wachten we nog op een telefoontje van de consulente.

Voor iedereen die misselijk is veel succes, had ook niet eerder gedacht dat je je zo ellendig kunt voelen... misschien de capsules eens proberen.

Er is ook thee van, die had mijn vriend ook meegebracht maar die kan ik alleen maar afraden... de lucht alleen al! bha, dan snuffel ik zelfs nog liever aan de koffiepot haha

Geplaatst

@Kim: klopt, ik moet bij de gyn lopen ivm schildklierziekte.

@Mob: lekker dat je zo snel al over mag naar de vk!

@Kimmie: hoe was de mvm test?

@Pammie: rusteloze benen?

@Sanna: ik ben al anderhalve week helemaal niet meer misselijk geweest.

Blijf het wat eng vinden, maar geniet er toch van!

Helpt de acupunctuur al?

Ik zorg ervoor dat ik bijna elk uur iets eet en dus geen lege maag krijg (door schildklier moet ik extra vaak eten)

Helpt wel!

Liefs Dreamer

Geplaatst

De acupunctuur lijkt ook te helpen inderdaad. Had eigenlijk vanochtend een afspraak om 6:30 uur > onmogelijk haalbaar op dit moment (we moeten er ook nog 45 min voor rijden) Ik kon gelukkig dinsdagmiddag nog terecht en sinds gisteren een stuk minder misselijk. ...of het nu door de capsules of de acupunctuur komt? ...of omdat het minder heet is? Daar ben ik nog niet uit.

Geplaatst

De test was meteen heel dik positief!! Dat lucht weer op!

Vanaf maandag mag ik in de flessen gaan plassen.. En dan tot 4 oktober. Heb het boek gekozen en dan een fotolijstje gekregen

Maar die positieve test wat was die fijn.. Heb er ook echt vertrouwen in dat het goed zit.

Geplaatst

Dag allemaal,

Wat een goed nieuws allemaal zo te lezen.

Vandaag heb ik ook een echo gehad en alles was prima!

Prachtig en heel geruststellend. ben zelfs 2 dagen langer zwanger dan ik dacht:-) Hoop dat er voor iedereen positieve echo''s volgen!

Groetjes Soesa

Geplaatst

hey dames

dreamer gelukkig is alles goed met je ik maakte me al zorgen nu genieten geblazen.

Ik heb ook maar 4 flessen van mvm gekregen ze hebben namelijk hier flessen te kortik ben maandag avond begonnen heb 1 half fles vol is dat normaal haha

dinsdag 2 de echo spannend weer hopen dat het goed gegroeit is.

iedreen heel veel plezier met jullie echo's en dat alles goed mag gaan

een fijn weekend al vast

liefs jessica

Geplaatst

@Minoes: 1 halve fles sinds maandagavond?? Dat is niet veel... Ik plas (als ik thuis ben) een fles per dag vol ;-) Maar ik drink ook heel veel ivm obstipatie.

Geplaatst

Hier hetzelfde; met gemak een fles vol per dag (nu ik thuis ben). Ook ik drink veel. Heb ook maar 4 flessen en ben afgelopen maandag begonnen. Maandag eerst om laten ruilen dus, voor ik verder kan... Vind ik wel jammer. Had liever ook 8 flessen gehad.

Fijn dat er zulke goede berichten zijn. Mn. ook van jou Dreamer, want het was toch wel even spannend om een aantal dagen niks van je te horen...

Aankomende maandag 1e echo... Ben dan bijna 8 weken zwanger.

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden