Ga naar inhoud

iui en 2 eitjes

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

@Thabita, ik hoor het maandag wel hoe het zit met 4 of 6 keer.

Ik heb Carolien Leendertz als vaste arts en meestal insemineert Marja mij.

en wie heb jij???

• Reacties 1,5k
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

@ Renata,

Ik heb Dr. Price als arts, Leendertz heb ik ook regelmatig toevallig deed zij vandaag ook mijn FM hihi.

En voor de inseminatie heb ik meestal een wat ouder vrouwtje, weet even niet meer hoe ze heet.

Liefs

Geplaatst

Price heb ik een paar keertjes gehad ook aardig, maar ik ken Carolien nu "goed"als arts, ben super blij met haar.

Ik heb de 30e fm en ik denk 1 of 2 september de IUI en jij??? ik zie dat jij donderdag nog een fm heb.

Geplaatst

Jhaa, donderdag mag ik weer even terug komen, ik was gisteren geweest maar toen zat er rechts helemaal niks (zoals gewoonlijk) en links 1 van 13 dus die moet nog even groeien. Dus dat betekend nog even doorgaan met de puregon. En als die donderdag wel groot genoeg is, dat hebben we hoogswaarschijnlijk zaterdag de IUI.

Carolien is ook zeker een hele leive arts, ik nu vaker de controles bij haar gehad dan bij Judith zelf, ik voel me dan ook erg op mn gemak bij Carolien.

Liefs

Geplaatst

@Jeanine77: Ik loop in Blaricum en daar zijn ze allemaal ontzettend lief, vooral de gyneacoloog. Hoop voor je dat je niet over hoeft op IVF, maar het is echt geen straf in Blaricum. Succes!

Geplaatst

Hoi Elliebellie,

Nee, ik geloof ook dat het geen straf is in Blaricum. Het zijn meest dezelfde gynaecologen als in Hilversum. En die vind ik allemaal erg fijn, aardig, lief en vooral deskundig (voor zover ik dat kan beoordelen natuurlijk). Ik ben voor mijn hoge bloeddruk en bevalling uiteindelijk in Blaricum terecht gekomen. De verpleegsters waren ook aardig. Alleen vond ik het in Blaricum een beetje vervelend dat daar zoveel verschillende verloskundigen zaten. En ook de dames achter de receptie wisselden sterk. In Hilversum is het toch veel kleinschaliger, wat mij persoonlijk een beter gevoel geeft. Daarom heb ik ook de keuze gemaakt om voor een tweede kind voor het iui traject toch weer terug naar Hilversum te gaan. Bij een latere zwangerschap kom ik dan automatisch weer terecht in Blaricum. Maar de artsen zijn inderdaad top!

Hoe lang ben jij al bezig dan? En bij wie ben je onder behandeling?

groet,

Jeanine

Geplaatst

JOehoe !! Het heeft ff flink gegroeid bij mij hier binnen!!

Die van 13 is gegroeid naar bijna 20 en dan zat er nog 1 van 13 en 1 van 11 !!

Dus ze hebben gelijk de pregnyl gespoten en morgen om 10.15 heb ik de IUI.

Liefs

Geplaatst

Waauw Tabitha! Ik ben stiekem een beetje jaloers op je hoor! Hopen maar dat die andere 2 ook lekker meedoen morgen. Ik had er maar ééntje. Maar ja, beter één dan geen!

Heel veel succes morgen. Gaan we tegelijk wachten!

groet,

Jeanine

Geplaatst

Ooooooo super zeg, Thabita en Jeanine jullie zitten tegelijk in de ww!!!!

Ik zal super hard voor jullie duimen!!!

Jeanine,je heb maar 1eitje nodig te hebben om zwanger te worden!!!!

Dames lekker broeden de komende 2 weken!!!

@Thabita, tellen die 2 andere eitjes ook mee voor de IUI???? tegen mij zeggen ze dat onder de 15 mm niet meetellen.

Geplaatst

Ik zou het zo fijn vinden als ze vóór de iui nog een echo maakten om te zien wat er nou eigenlijk precies zit aan eitjes en hoe groot. Ik leek dit keer van binnen wel een paashaas met een een grote mand vol eieren aan beide kanten. Maar wel maar kleintjes. Maar de dokter ging er zo snel langs dat ik helemaal niet weet hoe groot die anderen nou waren. Hij zei wel: die zijn nog klein, maar ja, als ze 12 waren en ze zouden zijn doorgegroeid naar 16, dan zouden ze dus wél meedoen! Ik zou dat wel eens willen weten. Ach, ja, we zien het wel. Spannend hoor, precies tegelijk met Tabitha. En Renata, hoe sta jij er nu voor? Al aan het spuiten? 75 weer?

groet,

Jeanine

Geplaatst

Ik zou het ook fijn vinden ff nog een echo voor de IUI en ik denk dan, dat is toch ff een fluitje van een cent om te doen maar je weet wel exact wat het is voor de IUI, met name ( waar ik bang voor ben ) of de eisprong al niet geweest is het het te laat is misschien.

Dit is mn 3e dag prikken en maandag de fm, ja ik spuit weer 75e, ik verwacht dan ongeveer volgende week donderdag de IUI, zal een week verschillen met jullie.

Ik zal super duimen voor jullie.

X

Geplaatst

Inderdaad Renata, een fluitje van een cent. Maar ja, ze zullen wel een reden hebben om het niet te doen.

Elliebellie, ik hoor inderdaad goeie verhalen over dr. Bernardus. Schijnt een geweldige man te zijn. Waarom kreeg jij maar 4x iui en daarna ivf? Ik dacht dat in het hele tergooi beleid was 6x iui?

groet,

Jeanine

Geplaatst

@ Renata,

In precipe tellen ze niet meej, maar omdat het allemaal ineens zo snel is gegaan kan het zijn dat door de pregnyl of allebei of eentje doorschiet naar min 16 en dan doen ze natuurlijk wel weer meej.

Maar jhaa 1 goede is togh 1 goede en togh een kans.

We zullen over 2 weken wel zien of het gelukt is of niet.

@ jeanine,

Leuk dat we tegelijk in ww zitten hihi dan moet het togh minimaal bij 1 van ons lukken, liefst bij allebij natuurlijk.

Liefs Tabitha

Geplaatst

@ de dames in de WW, is het allemaal gelukt en zitten jullie lekker te broeden???

Zucht ik wou dat ik ook al weer de IUI gehad had maar ik moet nog ff een week geduld hebben, en als ik mn IUI heb dan zitten jullie alweer op de helft dat klinkt snel hihihihi

Dames dat er maar fiks gebroed wordt met super resultaat over 9 maanden

toi toi toi

X

Geplaatst

Hallo!

Ik dacht vanochten dat ik mijn eisprong voelde! In het ziekenhuis de arts gevraagd of ze niet snel een echo wilde maken. Maar ze zei dat het niks uitmaakte. Ook al was de eisprong geweest, dan nóg kan het eitje de zaadjes vinden. Dat heb ik dus nooit geweten. Maar dat zal dan wel komen omdat ze precies op de plek worden gespoten.

Ik ben benieuwd!

Hier dus op zich wel goed gegaan.

Nu inderdaad maar broeden....

Renate, nog even geduld en je mag ook weer!

groet,

Jeanine

Geplaatst

O, nou dat is een geruststelling dat het dus niet uitmaakt of de eisprong al geweest is.

Over 2 weken testen. weer erg spannend hoor.

ik sluit over een week aan

X

Geplaatst

Nou hier ook alles goed gegaan, mijn mannetje had 22 milj zwemmertjes waarvan 70% levend, daarvan 58% bewegend en 12 % niet bewegend na wassen. Dus nou is het weer 2 weken wachten.

Ook een goed gesprek gehad in het ziekenhuis omdat ik er even doorheen zat, het komt allemaal momenteel erg zwaar op mijn dak.

Ze gaan nu ook zorgen dat ik hulp krijg zodat ik er over kan praten enzo.

Liefs

Geplaatst

Hoi Tabitha,

Gelukkig krijg je iemand om mee te praten. Dat zal je misschien wel goed doen!

Mijn man had dit keer maar 45 % beweeglijk na bewerken. Vorige keer 65. Maar ach, er hoeft er maar één de snelste te zijn.

Tuur kwam uit zaad wat voor bewerking maar 15% was. Dus alles kan!

Gistermiddag en ook nog later op de avond voelde ik vanalles rondgaan in mijn buik. Ik hoop dat zich een zaadje naar binnen gedrongen heeft! Nu is alles rustig. Ik droomde vanacht dat ik een jongetje erbij kreeg. Maar dat bleek een robot te zijn die met ijzeren slangetjes in elkaar zat. Pfff... haha.

groet,

jeanine

Geplaatst

@thabita, bij jou is het broeden ook begonnen, mn duimen draaien al hihihi

@Jeanine, wat kan een mens toch gek dromen he, kan je nagaan hoe je er eigenlijk mee bezig bent.

Inprincipe bij beide een goeie score, goed genoeg in ieder geval.

Bij mij schiet het ook al op, overmorgen de fm al en dit is prikdag 5 alweer

Geplaatst

Ja Renata, veel meer dus dan ik eigenlijk dacht. Ik hoop dat het voor jou ook goed gaat. Ik was blij dat ik nu even van die hormonen af ben. Ik was echt niet lekker de laatste week. Ik denk dat dat met die verhoging naar 150 te maken heeft.

Maar goed, nu lekker even niks.

Succes nog!

groet,

Jeanine

Geplaatst

Hoi Renata,

Ik ben trouwens ook erg benieuwd of jij de dokter al hebt gevraagd of het ziekenhuis nou inderdaad 4x of 6x iui doet. Want anders ben je bijna toe aan de ivf toch? En ga je dat doen? Ik las in een ander topic dat je daar ook even over twijfelde.

groet,

Jeanine

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden