Ga naar inhoud

iui en 2 eitjes

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

Hallo Dames,

Bij de 5 voorgaande pogingen heb ik ook de puregon zelf moeten spuiten hoor, maar omdat ik waarschijnlijk een allergise reactie heb op de mediceinen gaan hun het nu spuiten zodat ze het in de gaten kunnen houden.

@ Renata,

Bah erg vervelend dat poging 3 ook mislukt is vooral na een licht positieve test crybaby2.gif En ook zeker vervelend dat het waarschijnlijk deze maand niet gaat worden, zal wel heel moeilijk voor je zijn.

Liefs

• Reacties 1,5k
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

@Tabitha, jeetje een allergische reaktie, jakkes.wel goed dat ze het in de gaten gaan houden.

maar wel balen elke dag naar het zh om ff te prikken.

hoelang ben jij elke keer ongeveer bezig ( aantal dagen ) voor dat je die IUI heb???

Ja misschien heeft de gyn wel een trukje of idee dat we het kunnen rekken en wel de iui hebben, maar dat zal ik wel horen bij de uitgansecho

Ik begin alleen wet te twijffelen aan IUI en wil hun mening wel ff weten

X

Geplaatst

@ Renata,

Meestal moet ik 8 dagen spuiten, maar heb ook welleens gehad dat ik bijna 3 weken moest spuiten.

Misschien kunnen ze bij jou de dosering puregon minderen zodat je dr langer over doet?

Nou ik hoop voor je dat ze wat kunnen doen.

Liefs

Geplaatst

Ik was gisteren helemaal niet in de buurt om te reageren. Maar bij deze dus wel. Ik ben trouwens blij dat we het oude forum terug gaan krijgen..

Tabitha, wat lastig zeg, elke dag naar het ziekenhuis. Ik vind om de dag/twee dagen al heel vervelend.

Renata, jammer dat het mislukt is. Maar blijf wel vertrouwen hebben hoor. Ik ben met Tuur de vierde keer zwanger geworden en er zijn genoeg vrouwen die zelfs de zesde keer nog zwanger werden. Maar ik snap niet zo goed wat je man met je uitgangsecho te maken heeft eigenlijk. Je kan toch gewoon naar het ziekenhuis voor de echo?

Ik zit op spuitdag 7. Vrijdagochtend moet ik weer naar het ziekenhuis. Ik ben benieuwd. Ik wil erg graag vóór het weekend van 3 oktober de inseminatie, omdat ik dat weekend weg ben. Als ik dan de pregnyl spuit moet halen, dan moet ik bij mijn familie vertellen dat we weer bezig zijn. En we hadden er net voor gekozen om dat dit keer niet te doen. En dat weekend kunnen we ook absoluut niet afzeggen. Dus ik hoop dat we voor die tijd inseminatie hebben. Ik ga er maar vanuit dat het gaat lukken, want mijn langzaamste iui heb ik ooit gehad op drie weken. Alle keren daarvoor waren iets eerder. Dus maar hopen dat deze niet langer duurt dan de langste!

groet,

Jeanine

Geplaatst

@ Jeanine,

Ik vind het ook wel fijn dat we het oude forum terug krijgen, al begin ik net een beetje te wennen aan deze tongue.gif

Ik zal voor je duimen iig dat je voor het weekend van 3 oktober de IUI hebt, maar ik denk ook wel dat dat gaat lukken.

Ik ben vanochtend dus weer geweest voor de injectie en ja hoor, vette allergise reactie sad.gif Maar jhaa omdat het wel vanzelf weer weg trekt kunnen we gelukkig nog wel deze poging doorspuiten.

En dat betekend hihi dat we hierna togh nog doorgaan met meer IUI pogingen maar dan met het andere medicijn clap2.gif biggrin.gif

Liefs Tabitha

Geplaatst

Wat is dat dan voor een reactie Tabitha? Wat krijg je dan op dat moment? Aan gevoel bedoel ik. En welke medicijnen ga je hierna krijgen?

groet,

Jeanine

Geplaatst

@ Jeanine, de uitgangsecho kan wel zonder mn man, maar waar ik dus bang voor was, deze maand kan de IUI niet door gaan, mijn man is altijd 2 weken van huis en dat is te laat voor deze cyclus.

Ik kan wel janken, baal er zo van gatver waarom kan het niet normaal????

Ik moet nu aan de pil, maar ik weet alleen dat je daarmee je ongi kan uitstellen tot een later in de maand maar kan je ook eerder ongi worden daarmee, bijvoorbeeld maar 12 dagen de pil slikken??? wordt je dan ook ongi???

Hoop dat je voor je weekendje weg de iui heb.

Thabita wat voor reaktie krijg je dan??? en waarom dan gewoon weer IUI na deze poging???

Had jij ook price vanmorgen???? ik hoef haar noooooooit meer

Geplaatst

Hoi Renata,

Jeetje wat vervelend. Kunnen ze niet een paar dagen rekken door minder hormonen te spuiten? Kan je man niet een paar dagen eerder terugkomen? Bah, lijkt me echt héél vervelend.

Is die price een arts? En waarom wil je haar niet meer?

groet,

jeanine

Geplaatst

Hallo Dames,

De reactie van mijn huid is dat het heel erg gaat branden helemaal rood word tot ver eromheen en uiteindelijk allemaal bultjes verspreid over mijn hele buik die heel erg jeuken.

En nee Renata ik had dr price niet vandaag het prikken doen gwn de assistenten dus vandaag deed Paula dat morgen en het weekend Marja weer.

Maar ik heb ook liever Carolien dan Judith hoor en gelukkig heb ik meestal ook Carolien.

Maar waarom moet je nu aan de pil dan ?

Hoelaat was jij eigenlijk in het ziekenhuis ? Ik kwam rond 10.15 en ben toen gelijk door gelopen, maar moest even wachten ze was bezig met een patient en toen werd ik weer door Paula opgehaald, misschien heb je mij wel gezien hihi

Liefs Tabitha

Geplaatst

wordt er een beetje sip van, heb nou al een paar keer een heel verhaal getypt en dan is het weer weg

Ooo wat balen Tabitha..... en nu???? je ongi afwachten en dan andere hormonen???

Jeanine, mijn man kan niet eerder thuis komen, hij werkt op een booreiland, dus ff een dagje vrijnemen kan niet, ik ben nu dus aan de pil om mn ongi te verleggen.

Geplaatst

Jhaa Renata nu is het wachten tot de volgende ongi en dan met andere medicijnen.

Volgende week donderdag tijdens te vergadering gaan ze daar over hebben welke medicijnen ik dan moet hebben waarschijnlijk word dat menopur.

liefs

Geplaatst

Jeetje, meiden wat vervelend voor jullie. Allebei een poging overslaan. Ik kan me voorstellen dat je daar moedeloos van wordt. Maar ik vind jullie allebei hartstikke positief klinken. Knap hoor!

Ik had vrijdag echo op de zevende dag. Er zaten wel een aantal eitjes, maar nog geen beweging. Weer verhoging dus. En weer afwachten. Maar ik ben tenminste bezig, dus ik klaag niet.

groet,

Jeanine

Geplaatst

He! dat is bij jou goed nieuws een aantal eitjes, dus best kans van dat er meer follikels mee gaan doen, hoop dat er minimaal 2 goed groeien bij je.

Ja woensdag over 3 weken stop ik weer met de pil en hoop zo gunstig uit te komen met mn man, het is helaas ff niet anders

X

Geplaatst

Dag dames, hoe is het hier??? heb je alweer fm gehad Jeanine?? en Tabitha ben je al ongi, of duurt dat langer???

hoe gaat het met de weightwatchers???

Geplaatst

Hoi Renate,

Hier gaat alles z'n gangetje. Morgen heb ik mijn 3de iui. Met het risico dat hij voor niks is. Ik was dinsdag in het ziekenhuis en toen zat er één van 14mm. Eigenlijk wilde de gyn in het weekend de inseminatie plannen, omdat vrijdag te vroeg zou zijn en maandag te laat. Maar in Hilversum en Blaricum werkt het lab niet in het weekend. En blijkbaar is daar heel veel discussie over. Maar ze zou het gaan proberen. Maar voor de zekerheid moest ik gisteren terug, kijken of hij naar 16 gegroeid was. Nou, ik gisteren terug en ze gaf gelijk aan dat in het weekend niet ging lukken, maar dat ze de strijd daarvoor zou blijven voeren. En gelukkig was m'n eitje wel naar 16 gegroeid. Maar er zit dus een risico in dat hij te klein is om te springen. Maar gisteren dus wel de pregnyl gehaald en dan gokken we het er maar op. Op maandag wachten, dan zou het te laat zijn. En morgen dus weer de wachtweken in...

Bij de weight watchers gaat het goed. De weken dat ik geen etentje of iets dergelijks heb, gaat het beter, maar daarom heb ik natuurlijk voor de ww gekozen, zodat ik toch met dingen mee kan doen. Inmiddels ben ik 3 weken 4,6 kilo kwijt. En in die drie weken heb ik 2 etentjes gehad, een bbq, een verjaardag en een eetafspraak die een beetje mis liep. Dus ik ben eigenlijk heel tevreden en blij. En de bijeenkomsten vind ik hartstikke leuk en motiveren erg. Dus het bevalt goed!

En jij met de slim belly? Krijg je er ook wat vanaf?

groet,

Jeanine

Geplaatst

Nou spannend morgen, misschien bij jou wel 3 keer is scheepsrecht :-)

Jeetje wat goed zeg 4,6 kilo kwijt wat zal jij trots zijn, en dat terwijl je toch wat eet dingen gehad heb.

Ik ben dinsdag bij de dietist geweest en eigenlijk eet ik dus al waar 90% mee afvalt zei ze, maar met wat aanpassingen kijken of er toch wat afgaat en over 2 weken terug en als er nog niets afgaat dan wil ze mn bloed na laten kijken.

Slimbelly doe ik ook nog steeds maar gaat niet hard genoeg naar mn zin :-)

Geplaatst

Vervelend zeg, want dan zou je toch eigenlijk wel moeten afvallen. Ik moet je zeggen, mijn vriendin die deed een heel streng dieet, maar die viel dus nu niet meer af. Terwijl ze nog 5 kilo moet afvallen. Ze is ook mee gaan doen vorige week met de weight watchers en eet dus nu eigenlijk meer. Ze was al bang dat ze ging aankomen, maar ik zei: probeer het nou een week en ga volgende week pas op de weegschaal staan. Dat heeft ze gedaan en ze schrok zich kapot toen ze erop ging staan. 1,6 kilo eraf in de eerste week! Dus meer eten heeft haar toch echt geholpen om meer af te vallen. En het is ook zo lekker simpel en makkelijk. En we eten echt heerlijk en genoeg! Het wordt nu ook steeds makkelijker, omdat volgens mij mijn maag al iets gekrompen is en ik van de suikerverslaving af ben. Dus ik ga lekker door. En die bijeenkomsten stimuleren echt enorm doordat je lekker over eten kan praten, over wie wat is afgevallen en doordat jong en oud, dik en dun, man en vrouw door elkaar zitten.

Pfff, lijkt wel alsof ik aandelen in ze heb ;-)

Ik hoop voor jou dat het met de aanpassingen ook beter gaat lukken. En anders inderdaad maar bloed bekijken...

groet,

JEanine

Geplaatst

hahaha, je bent gewoon super enthousiast, maar dat is logisch met zulke resultaat.

Ja ik eet "te " netjes waardoor ik niet alle mineralen en vitamines binnen krijg, en daar slik ik nu een extra vit.pilletje per dag voor en hoop met die aanpassingen dat ik toch afval.

En over 3 weken ook 4 kilo kwijt ben.... :-)

mijn doel van 25 kilo eraf wat niet realistisch zei ze, als er 15 kilo af is is een mooi gewicht voor mij vond zij. we zullen wel ff zien

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden