Ga naar inhoud

iui en 2 eitjes

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

De dietist zei als ik 25 kilo zou afvallen ik er niet mooier op wordt, de huid gaat hangen en rimpelen en er dan een stuk ouder uit ga zien , dus voor het mooie zou 15 kilo het beste zijn, maar ik vind zelf als cijfer van het gewicht 25 kilo mooier, maar eerst maar eens kijken wat haalbaar is, ik heb best wel honger ondanks dat ik best veel mag eten, had jij dat ook in het begin???

• Reacties 1,5k
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Top Posters in dit Topic

Geplaatst
Hoi Renate,

Hier gaat alles z'n gangetje. Morgen heb ik mijn 3de iui. Met het risico dat hij voor niks is. Ik was dinsdag in het ziekenhuis en toen zat er één van 14mm. Eigenlijk wilde de gyn in het weekend de inseminatie plannen, omdat vrijdag te vroeg zou zijn en maandag te laat. Maar in Hilversum en Blaricum werkt het lab niet in het weekend. En blijkbaar is daar heel veel discussie over. Maar ze zou het gaan proberen. Maar voor de zekerheid moest ik gisteren terug, kijken of hij naar 16 gegroeid was. Nou, ik gisteren terug en ze gaf gelijk aan dat in het weekend niet ging lukken, maar dat ze de strijd daarvoor zou blijven voeren. En gelukkig was m'n eitje wel naar 16 gegroeid. Maar er zit dus een risico in dat hij te klein is om te springen. Maar gisteren dus wel de pregnyl gehaald en dan gokken we het er maar op. Op maandag wachten, dan zou het te laat zijn. En morgen dus weer de wachtweken in...

Bij de weight watchers gaat het goed. De weken dat ik geen etentje of iets dergelijks heb, gaat het beter, maar daarom heb ik natuurlijk voor de ww gekozen, zodat ik toch met dingen mee kan doen. Inmiddels ben ik 3 weken 4,6 kilo kwijt. En in die drie weken heb ik 2 etentjes gehad, een bbq, een verjaardag en een eetafspraak die een beetje mis liep. Dus ik ben eigenlijk heel tevreden en blij. En de bijeenkomsten vind ik hartstikke leuk en motiveren erg. Dus het bevalt goed!

En jij met de slim belly? Krijg je er ook wat vanaf?

groet,

Jeanine

Hey Jeanine, ik wil je veel sterkte wensen, ik vind het belachtelijk dat ze in het weekend niet werken!! Mijn eisprong valt bijna altijd op zaterdag, dat zou betekenen dat ze mij daar nietkunnen helpen. Ik vind het erg, vooral als je ook nog hormonen moet spuiten en dan blijkt je eisprong in het weekend en dan wordt de hele poging afgeblazen?? Ik vind het echt een schande... pff Heb je wel eens gedacht om ergens aders naatoe te gaan?

Groetjes KrisKras

Geplaatst

Hallo Dames,

@ Jeanine, wat stom zeg dat ze het bij jullie niet in het weekend doen, alsof je een eisprond zo eventjes kan uitstellen.

Ik ben de laatste tijd niet zo heel veel op het forum rede hiervan is dat ik er gewoon even niet aan wil denken, deze gedwongen pauze valt me namelijk best zwaar.

Ben nog steeds niet ongi maar goed dat zal ook nog wel ffkes duren, aangezien mijn eigen cylcus meestal rond de 48/54 dagen zit.

Liefs Tabitha

Geplaatst

Tabitha, snap best dat het zwaar valt deze gedwongen pauze, je komt gewoon online wanneer je er wel zin in heb., jeetje dat is een lange cyclus zeg, hoop toch dat het snel komt misschien omdat je toch hormonen gespoten heb.

Jeanine, jij heb vandaag poging 3, 3 maal is scheepsrecht.!!!!

Ik had er nog niet op gereageerd maar ik vind het ook belachelijk dat ze het in het weekend niet doen, had het trouwens nog niet eerder gehoord.

Geplaatst

Hallo Meiden,

Ik wou jullie even laten weten dat ik voorlopig niet meer te zien zal zijn op het forum.

Ik heb vandaag een telefoontje gehad van het ziekenhuis en voorlopig krijgen wij geen IUI meer :sad1:

Omdat ik zo'n erge allergische reactie heb gehad, moet ik nou eerst naar de dermatoloog om te kijken waar ik nou precies allergies voor ben, want als ik allergies ben voor Puregon is er een hele grote kans dat ik ook allergies ben voor de Menopur :cry2:

Die klap is heel erg hard aan gekomen en vindt het dan ook heel erg moeilijk om dit op te schrijven, maar voor ons houdt het voorlopig even op.

Ik wil iedereen heel veel suc6 wensen en zal voor jullie allemaal duimen :luck:

Liefs Tabitha

Geplaatst

Ach meid, wat erg voor jullie, snap dat jullie behoorlijk terleurgesteld zijn, vanaf hier een dikke knuffel.

ik hoop dat de dermatoloog snel wat vind en dat jullie verder kunnen.

Hoop je wel weer te zien hier...met goed nieuws

XXX

Geplaatst

Jeetje, Tabitha, wat erg voor je! Ik weet niet zo goed wat ik moet zeggen. Ik hoop ook dat ze snel kunnen vinden waar je allergisch voor bent. Ik ga een schietgebedje voor je doen hoor!

Renata, ik moet je zeggen dat ik met alle dieten honger heb gehad, alleen met de weight watchers niet. De eerste paar dagen had ik wel echt honger als ik thuis kwam. Ik moest dan gelijk eten. Dus als Ruud niet gekookt had, was ik hartstikke chagrijnig. Maar dan hield ik die dag punten over. En dat was dus niet goed. Dus nu neem ik meestal rond drie, vier uur 's middags nog iets. Meestal voor het gemak een stuk ontbijtkoek. En dan nog kan ik niet heel laat eten hoor. Ik moet me wel aan mijn tijden houden. Maar verder valt het me nu dus reuze mee. Wat mag jij allemaal eten op een dag dan?

Kriskas, ik wil eigenlijk niet naar een ander ziekenhuis. Ik ben hier hartstikke tevreden over de artsen en verpleegsters. Zij lopen ook tegen het beleid aan. En natuurlijk is het vervelend, maar gelukkig was dit mijn eerste keer dat ik het meemaakte. Nog drie keer en dan ga ik voor ivf. Volgens mij werkt Blaricum daarvoor samen met Amsterdam. Dus dan zal het wel kunnen neem ik aan. Nu zit ik in Hilversum. Voor ivf moet ik dus sowieso bij dit ziekenhuis weg. Gelukkig wel de meeste zelfde artsen.

Dames, groeten en vooral Tabitha, heel veel sterkte. Ik hoop je nog een keer te lezen hier hoe het met je gaat.

Geplaatst

Jeanine heb je de IUI gehad vandaag???? weer die ellende ww... succes meid 1 van ons 3 moet het toch een keer lukken he.

Ik mag best veel eten hoor, ik denk ook dat het komt omdat ik nu ff heel erg met eten ben, geestelijk dan he.

sochtends een grote kom 300 gram yoghurt met lijnzaad en fruit, tussen de middag 2 boterhammen dik belegd met goed beleg dan en rauwkost en een stuk fruit. en smiddags en opkikker of zo en dan een stevige avond maaltijd met juiste produkten.

ik moet nu echt ff nadnken wat ik ga eten en dan krijg ik honger, ik mag ook als ik trek krijg net zoveel rauwkost nemen als ik wil, stuk komkommer of zo

moet ff wennen, ik heb nu totaal geen trek

Geplaatst

Ik hoop het, wat mag jij eten op een dag??? de laatste 2 dagen heb ik totaal geen honger gehad savonds.

Mn zusje woont sinds 3 weken bij ons en zij at best wel verkeerd veel lekkere vette kaasjes savonds en snacks en vette broodjes enzo en nu eet ze dus wat ik eet en zij is al 1,5 kilo kwijt de afgelopen week, terwijl zij zich niet helemaal netjes aan houd ( hoeft ook niet )

Geplaatst

Ik mag eigenlijk alles eten. Ik moet me aan een puntenaantal houden. Die mag ik zelf verdelen. Maar het is natuurlijk de bedoeling dat je dat een beetje met goede voedingsstoffen doet. Dat ga je vanzelf ook wel doen, want anders krijg je honger omdat het niet vult. Dus meestal eet ik 's ochtends twee volkorenboterhammen of friesch roggebrood met mager beleg. Tussendoor fruit, als lunch ook twee boterhammen, of een salade met rivierkreeftjes of carpaccio. 's avonds gewoon eten. Tussendoor nog een stuk peperkoek. Yoghurt kan ook tussendoor met fruit erin. Soms 's avonds een weight watcher zakje chips of een paar volkoren maria-koekjes. Genoeg dus wel. Je krijgt per week ook nog vrije punten. Die gebruik ik als ik een etentje heb. Voor de wijn of iets extra's te eten. Als ik geen etentje heb, gebruik ik ze niet.

Al met al gaat het wel goed!

groet,

Jeanine

Geplaatst

punten bijhouden zou niets voor mij zijn, maar gelukkig zijn er meerdere manieren om af te vallen, ik moet nu nog 1 week en dan weet ik of ik resultaat heb.

hoe gaat het met de WW???

Geplaatst

Hoi!

die punten zijn heel makkelijk hoor. Je weet al snel wat hoeveel punten is. En je ziet toch ook wel heel goed wat je teveel hebt gegeten. Maar goed, afgelopen maandag was ik dus maar 4 ons afgevallen. Ik heb mijn hoofd gebroken over hoe dat kan, maar ik kom er niet achter. Toen dacht ik opeens: ik heb natuurlijk de pregnyl spuit gehad. Misschien heb ik daar vocht van vastgehouden. maar dat is meer hopen dan dat ik dat zeker weet. Ik was wel teleurgesteld, maar de 'leidster' zei: gewoon moed houden hoor, je bent in vijf weken bijna vijf kilo kwijt, dus dat is heel goed! En het kan er maar beter af zijn dan erbij! Dus ik ben weer netjes aan het volhouden...

Verder heb ik morgen een week geleden de iui gehad. Ik had in het weekend een klein beetje bloed bij afvegen. Ik snap er niks van. Kan nog geen innestelingsbloed zijn. Maar ach, stiekem denk ik toch dat de eisprong zaterdag pas is geweest. Dus ik weet niet of die zaadjes het daarbinnen zo lang hebben overleefd. Kleine kans....

Hoe gaat het met jou?

groet,

Jeanine

Geplaatst

sorry voor de late reaktie maar we hebben een paar dagen geen internet gehad.

snap je terleurstelling van 4 ons maar ja het is er toch af.

ja die veeg bloed, kan er echt geen zinnig woord over zeggen, nog 4 dagen mag je testeb, erg spannend.

Ik moet nog tot volgende week woensdag de pil slikken en dan mn ongi afwachten om weer te beginnen, ben alleen bang voor een kink in de kabel, ik moet al 3 jaar elk half voor uitstrijkje en je hoort 1 te hebben en heb altijd 2 en nu 3a, het is nog niets om echt zorgen om te maken maar het hoort niet en ik moet dus bij de gyn komen 20 okt. en als hij nog een onderzoek wil doen mag ik niet ongi en of zwanger zijn, ben bang dat mn iui dan uitgesteld moet worden, maar ja eerst afwachten tot de 20e.

voor jou erg spannend, wie weet was het wel innesteling :-)

Geplaatst

Hoi Renata,

Ik ben ook even niet op internet geweest. Het gaat hier wel goed. Vrijdag kan ik testen. Ik ben benieuwd. Maar op een of andere manier voelt het toch als een verloren kans, dus ik heb ook niet zo de stress van de wachtweken. Dus ik ga ook maar echt tot vrijdag wachten. Of tot donderdagavond haha.

Van jou geen goed nieuws zeg! Maar mijn vriendin had dat ook en dat bleek toch allemaal goed te zijn. Dus probeer je niet al teveel zorgen te maken. En nu weer starten met de pil?

groet,

Jeanine

Geplaatst

Hallo dames,

Ik dacht laat ik jullie even op de hoogste stellen.

Donderdag 14 oktober moet ik naar de Dermatoloog om te kijken waar ik nou precies allergies voor ben.

Hopelijk weten we na dat bezoek meer over welke mogenlijkheden er nog voor ons zijn.

Ik hou jullie nog wel op de hoogte.

Heel veel liefs Tabitha

Geplaatst

Hoi Tabitha, je kan wel snel terecht dat is fijn en ik hoop dat hij er ook super snel achter is hoe of wat verder, fijn dat je het ons laat weten.

Jeanine, ik maak me ook geen zorgen, maar meer als hij nog een onderzoek wilt ik niet ongi en zwanger mag zijn, dus dat betekend ook geen iui, ik heb dat onderzoek al een gehad en dat is geen pretje.

Maar zat je vriendin ook al een paar jaar in pap2 of 3 voordat het goed was??

Ik hoop toch dat het geen verloren poging was, morgen testen ben toch benieuwd.

X

Geplaatst

Hallo,

Tabitha, gelukkig kan je snel terecht. Ik ben blij voor je!

Renata, ik zou dat niet meer precies weten eigenlijk. Ik zie haar volgende week waarschijnlijk (we zien elkaar maar een paar keer per jaar), dan kan ik het eens vragen.

Ik heb gisteren getest en er was nog niks. Ik heb al de hele dag een beetje hoofdpijn, dus de ongesteldheid zit eraan te komen....

Ik ga toch eens vragen of ik niet eerder naar de ivf kan. Anders kom ik dadelijk net aan de beurt als de drie pogingen niet meer worden vergoed....

groet,

Jeanine

Geplaatst

Balen Jeanine, maar je had zelf al wel een gevoel van verloren poging.

Denk jij dat dat gaat gebeuren geen 3 pogingen meer??? of heb ik wat gemist in het nieuws???

Geplaatst

Hallo,

Gisteren deed ik een test en direct een vette vette streep. Helemaal blij en langzaam begon hij weg te trekken. Ik: hoe kan dat nou? Ruud: schat, het kan niet anders dan dat het raak is. Vanochtend ik potje geplast en om 8.30 naar de apotheek voor een nieuwe test. Getest. Helemaal niks! En vanmiddag ongesteld. Ik snap er helemaal niks van. Hoe komt er dan HCG in mijn plas? Anders wordt die streep toch niet donker? Ik had echt duidelijk twee strepen! Maar ja, vanmiddag dus om 16.00 naar het ziekenhuis. Even praten met de arts.

En ja Renata, het staat in de kabinetsplannen, dus het zit er echt aan te komen. ik weet te weinig van politiek op welke termijn, maar onder verzekering staat hier ook een forum erover. Ik belde vandaag met de ivf poli en die mevrouw zei ook dat ze mijn angst begreep, dat er niet direct een wachtlijst was, maar dat ik maar even met de dokter moest overleggen of ik eerder ertussen kon. Dus dat ga ik vanmiddag doen. Ik heb er best wat voor over, maar 4000 euro per keer, dan houdt het snel op met proberen. En ik weet ook niet of de aanvullende verzekeringen hier al gelijk op anticiperen. Naar bericht voor alle mensen die moeilijk kinderen kunnen krijgen.

groet,

Jeanine

Geplaatst

Jeetje wat bizar met die dikke vette streep, nou zeg je moet dan toch hcg in je lijf hebben??? ben erg benieuwd wat de gyn vanmiddag zegt. heel vreemd. maar ook dat ie weer verdwijnt.

Laat maar weten hoe je gesprek was vanmiddag.

Ik wil ook sowieso nog 1 iui en dan overleg met de gyn hoe of wat, wel deze iui dan met pregnyl ondersteuning na de inseminatie, maar ben dan wel beniuewd hoe het zit met die verzekeringen, kunnen ze toch niet maken om dat af te schaffen.

Geplaatst

Hoi,

Nou, ik vertelde het de gynaecoloog en ze zei gelijk: oei, dan moeten we eigenlijk toch even bloedprikken. Toen keek ze met de echo en zag ze mega-grote follikels zitten. Ze zei: nu gaan we zéker bloedprikken. In zo'n beginstadium kunnen ze niet zien of je zwanger bent, maar die grote follikels kunnen wijzen op een zwangerschap. Maar het kunnen ook cystes zijn. Nu moet ik wachten tot maandag op de uitslag, geen puregon spuiten en dan kijken we verder. Ik ga hier op het forum toch ook even vragen of iemand dit heeft gehad. Ze zei dat het dus toch kan zijn dat ik zwanger ben. Maar net weer een test gedaan en niks te zien. Als ik de rest van het weekend ongesteld blijf, dan moet ik ervan uitgaan dat het mis is. Ik ben echt heel benieuwd...

Dan het ivf verhaal. Ik vroeg haar of we een en ander niet kunnen versnellen. Ze ging dat besprekn in het team, omdat ze nog geen definitief standpunt hadden. Maar er waren er natuurlijk al meer die een uitzondering hadden gevraagd. Ze zei dat het per 1 januari 2011 in zou gaan. Dus ook dat is afwachten.

Pfff. wat een vragen en twijfels allemaal...

groet,

Jeanine

Geplaatst

jeetje wat onzeker Jeanine, voel je je ook zwanger of dat totaal niet??? ik hoop natuurlijk zoooo dat je zwanger bent.

ff afwachten tot maandag, heeel spannend

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden