Ga naar inhoud

iui en 2 eitjes

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

Elliebellie, ik heb eigenlijk nog een vraag. Hoe doen ze ivf in Blaricum? met het lang of kort protocol? ik heb hier en daar wat gelezen en daar zit toch wel aardig wat verschil in. En met welke medicijnen? En kan alles in Blaricum, of moet je ook nog naar een ander ziekenhuis voor een punctie of een terugplaatsing ofzo. En je man? Kan die 'zijn ding' thuis doen? Of moet hij dat in het ziekenhuis doen?

Al met al... Zou je misschien wat meer willen vertellen over je behandeling in Blaricum. Als ik teveel vraag hoef je geen antwoord te geven hoor. Ik heb alleen zoveel vragen...

Groet,

Jeanine

• Reacties 1,5k
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

Hoi Jeanine, ben je gek, vraag maar raak. Ik ben blij dat ik je kan helpen. Om bovenaan te beginnen: In Blaricum doen ze het korte protocol. Dat betekent dat je op dag 1 van je menstruatie (hetzij natuurlijk, hetzij getimed met de pil) begint met decapeptyl te spuiten en miv dag 3 spuit je puregon of menopur erbij. Dat verschilt per persoon en hangt van je leeftijd af. Bij 'oudere' dames zoals ik (40) geeft menopur betere resultaten. Je moet ongeveer met ingang van dag 8 om de dag voor een echo komen en bloed laten prikken in het lab, aan je bloed kunnen ze zien of de hormonen aanslaan en aan de hand daarvan kunnen ze evt de dosis opschroeven of omlaag brengen. Mocht dat het geval zijn, dan word je 's middags gebeld. Als je niets hoort, ga je door met de voorgeschreven dosis. In het weekend is het zh trouwens gesloten.

Blaricum is een transportziekenhuis. Dat wil zeggen dat ze de begeleiding, de echo's en de punctie daar doen, maar het echte werk begint in het VU in Amsterdam. Op de dag van de echo moet je partner zich daar 's ochtends melden voor de zgn 'herenkamer', haha, en daar zijn ding doen. Als je binnen 30 minuten rijden van het VU woont, mag het ook thuis, maar omdat het lozen meestal rond half 9 's ochtends staat gepland, is het een drama met de files, dus verstandiger om het daar te doen. Als je man terug is, gaan jullie samen naar de IVF poli in Blaricum voor de punctie. Meestal rond half elf. Je moet thuis al een kalmeringsmiddel slikken dus je mag niet zelf rijden. Na de punctie brengt je man de opbrengst weer terug naar het VU. Hij moet dus 2x heen en weer op 1 dag. Als je je goed voelt, mag je mee. Zo niet, dan blijf je doezelen op de IVF poli in een bedje. Na afloop haalt hij je weer op. Na 2 dagen bel je dan met poli IVF of er een terugplaatsing is. Valt die dag in het weekend, dan bel je met het VU (tel nrs krijg je mee). De terugplaatsing is sowieso in het VU en duurt max 15 minuten en vindt plaats op de derde dag na de punctie. Dus vrijdag punctie, zondag bellen, maandag TP.

Hoop dat je er zo een beetje een beeld bij krijgt. Overigens, iedereen die voor 't eerst IVF krijgt, wordt uitgenodigd voor een voorlichtingsbijeenkomst waar je ook vragen mag stellen. Dat is 's avonds dus handig ivm je werk.

Als je nog meer wilt weten, gewoon vragen. Ik weet nog dat 't mij duizelde in het begin, dus kan me heel goed voorstellen dat je alles wilt weten. Daardoor wordt 't tastbaarder en ook minder eng, hoewel het altijd spannend blijft...

Groetjes!

Geplaatst

Hoi Jeanine, de kerstdagen weer overleefd??? nog een paar daagjes en dan is het oud en nieuw, zaterdag begint 2011 met nieuwe mooie kansen :-)

Heb het er gister met mn man over gehad en we gaan nog door in 2011 ook al wordt dat met IVF, ben erg benieuwd hoe het gesprek dan zal verlopen 17Januari

Geplaatst

Hoi Elliebellie en Medusa,

Om te beginnen, Elliebellie, wat fijn dat je zo'n uitgebreide uitleg hebt gegeven. Dat geeft me toch een lekker gevoel dat ik al een beetje weet wat me te wachten staat. Ik heb vorige week je bericht gelezen, maar had toen geen tijd om te reageren. En toen gingen we de vakantie in en dan vindt mijn man het nooit zo leuk als ik achter de computer zit. Dus bij deze even! Maar superbedankt!

Medusa, laten we hopen dat 2011 voor ons allemaal een goed jaar gaat worden. Ik heb me helemaal volgevreten met die dagen. Echt vreselijk! Vanaf 3 januari weer aan de lijn en gezond eten voor lieve, mooie, klein baby'tjes! En wat goed dat je man er nu ook achter staat! Dat heb je maar weer mooi te pakken! Een discussie minder!

Dames, veel geluk vast voor het nieuwe jaar en tot snel!

Liefs,

Jeanine

Geplaatst

Jullie beide een goede jaarswisseling

Doordat de vluchten van mn man niet doorgingen en gewisseld zijn gaat januari de IUI niet door pas misschien eind van de maand , weer een maand verspild

Ik moet nu langer de pil doorslikken

Hoop voor ieder een mooi vruchtbaar jaar

Geplaatst

Jeetje, 'last change saloon'. Klinkt wel héél depri Elliebellie! Laten we gaan voor 'new changes saloon of 2011!' Oké?

Medusa, balen hoor, dat je weer stil staat! Ik heb vandaag mijn eerste provera weer genomen. Zal wel over een dag of vijf ongesteld zijn dan.

groet,

Jeanine

Geplaatst

Hallo Dames,

Ik dacht ik laat maar weer eens iets van mij horen.....

Ik wil dan ook iedereen nog een gelukkig, gezond, liefdevol maar vooral vruchtbaar nieuw jaar wensen !!

Afentoe kom ik welleens hier om een beetje te lezen hoe het reilt en zeilt hier, maar volgens mij tot nu toe niet veel positiefs :sad1:

Bij ons is er ook nog geen vooruitgang helaas...... Gister wel een telefoongesprekje gehad met de maatschappelijk werk van het ziekenhuis, en zij heeft weer contact gehad met onze arts en die vindt nog steeds dat we nog niet verder mogen :sad1: Dus de komende maanden zal het voor ons nog zelf klussen in de hoop op een wonder.

Liefs Tabitha

Geplaatst

Hallo!

Tabitha, fijn om weer eens wat te horen. Jammer voor je dat jullie nog steeds niet door mogen. Ik zou er ook echt vreselijk van balen! Moed houden dan maar!

Medusa, ik ben nog niet ongesteld. Inmiddels 4 dagen provera op, maar nog geen teken van ongesteldheid. Vorige keer was dat volgens mij op de vierde dag. Maar dat weet ik niet meer zeker. Wij gaan deze poging over naar Blaricum. Daar krijg ik dan dus mijn 5de iui en dan zal wel gelijk met hun artsen besproken worden hoe verder. Dat is de echte ivf poli zeg maar. Alle iui's die vanuit Hilversum werden gedaan gaan daarnaar over. Dan zit je ook dicht bij het 'vervolgtraject'. Dus we gaan het zien volgende week!

groet,

Jeanine

Geplaatst

Hallo!

Ik was vandaag ongesteld en belde mijn nieuwe ziekenhuis. Eigenlijk doen ze daar pas de eerste echo op de zevende dag (meen ik), maar omdat ik cystes had gehad, hebben ze me toch even laten komen vandaag. Erg aardige mensen, maar wel even wennen. Blijkbaar zitten er toch wel verschillen in de behandelmethodes. Zo moet ik nu pas zondag beginnen met spuiten ipv vandaag.

dan had de leverancier een probleem met het leveren van pregnyl deze maand, dus kon het zijn dant ik 60 euro zou moeten bijhalen. De apotheek is overdag nooit open bij het ziekenhuis. Dus ik weer naar het ziekenhuis in Hilversum naar de Apotheek. Gelukkig hadden ze daar wel nog pregnyl. Blijkbaar stonden op het recept 2 doosjes van 5000. Dat vind ik wel raar. In Hilversum kreeg ik altijd maar één doosje. Of ik dan nu 2 ampullen moet spuiten? Ik zal het volgende week maar weer vragen...

Het viel me wel op dat het een stuk rustiger was in deze wachtkamer dan in Hilversum. Daar zat het altijd stampvol!

Maar goed, ze ging dus kijken, zat er weer een cyste. Ik schrok al. Maar ze zei: 1,4mm, dan weten we dat nu, maar goed dat we een echo hebben gemaakt! Ik zei: in Hilversum moest ik dan een cyslus stoppen! Ze zei: dat hoeft niet, we weten nu dat deze zo groot is. Het blijft mij een raadsel hoe ze later moeten zien dat een gegroeide follikel een ander blaasje is dan de cyste. Maar dat laat ik maar aan hun over. Maar als dit dus klopt heb ik dus 2 pogingen in hilversum voor niks gemist. Dan had ik nu al aan de ivf kunnen beginnen! Maar ja...

En toen zei ze: oh, jij hebt pco. Ik: oh, heb ik pco? En wat is dat dan? Nou, dat waren dan heel veel eiblaasjes die niet wilden groeien. Dat was dus ook nieuw voor me. Dat hebben ze in Hilversum ook nooit aangegeven. Als ik vroeg: wat heb ik nou eigenlijk, dan zeiden ze: dat weten we niet precies. Geen/vertraagde eisprong, oorzaak onbekend.

Nu zat ik op internet te zoeken naar pco en zie ik heel veel symptomen die ik al sinds kleins af aan herken. Dat is dan wel bizar om dat nu te constateren en te herkennen. Ach, nu weet ik het tenminste.

Dus het was even wennen en een heel rondgesjees, maar ik heb wel het gevoel dat hier deskundigere mensen zitten. Hoe lief ze in Hilversum ook waren, het waren natuurlijk geen fertiliteitsartsen. Maar hoe dan ook hebben ze het wel voor elkaar gekregen om onze kleine Tuur te maken. Dus ik was evengoed erg tevreden. Hier is het qua indeling en tijd iets ingewikkelder met mijn werk, maar het is wel in te passen.

Op naar de volgende ronde! 2011 moet 'm gaan worden hoor!!!!

groet,

Jeanine

Geplaatst

Heee Jeanine, is dat even toevallig, ik was er vandaag ook!! Dat was rond 9 uur, er zat wel iemand in de wachtkamer toen ik wegging, was jij dat?

Blij dat het je tot nu toe goed bevalt in Blaricum. Lieve meiden zijn het, he? Ze nemen alle tijd en ze zijn altijd zo heerlijk kalm, haha.

Ik kreeg ook altijd 10.000ie pregnyl bij de iui's en inderdaad, pas spuiten op cd 3. Maar ik ben dan ook nooit in Hilversum geweest.

Fijn weekend en heel veel succes!!

Geplaatst

Hoi Elliebellie,

Ik was er rond 9.15. Toen ik er zat kwam nog iemand anders in de wachtkamer zitten. Rond 9.30 was ik aan de beurt en toen ik eruit kwam, ging ik mijn jas pakken en toen zat er nog een andere vrouw. Zij had donker haar en ik meen gouden oorbellen in.

En inderdaad hartstikke lieve vrouwen. Zijn dat nou eigenlijk verpleegsters of artsen? De blonde vrouw met het korte haar praatte alsof ze er écht veel vanaf wist. Maar ja, verpleegsters die al lang in het vak zitten weten natuurlijk bijna net zoveel als een dokter.

En wat gek dan eigenlijk dat je hier in één keer 10.000 krijgt en op andere plekken 5000. Vraag me af wat het verschil is....

Ben jij dan nu ook weer bezig voor een nieuwe poging?

groet,

Jeanine

Geplaatst

Kom ik er net eigenlijk bij toeval achter dat mijn verzekeraar de vierde poging voor ivf wél vergoedt. Hebben we toch nog mooi een kans extra! Vol goede moed gaan we dan nu toch 2011 in. Ik hoop zooooooooooooooooo dat het gaat lukken dit jaar! En natuurlijk ook voor iedereen hier!

Groet,

Jeanine

Geplaatst

Nee, toen was ik al weg. haha, was wel grappig geweest, maar ja, hoe kom je erachter, he? Officieel heten ze ivf-verpleegkundigen. Ze werken voor zover ik weet alleen op de ivf-afdeling en dat al jarenlang, en ze weten inderdaad erg veel. Ze gaan ook naar congressen en zo. Iedere dag komt de gyneacoloog (meestal dr. Bernardus, dat is echt ieders favoriet, die man is zo lief) met ze lunchen en dan nemen ze alle patienten door.

Wat betreft de hoeveelheid pregnyl: Ik denk altijd hoe meer hoe beter, dus zou me er niet druk om maken.

Fijn dat je nog een vierde poging vergoed krijgt, zeg! Bofkont. Dat zit er voor mij niet in. Ik zit nu in ronde 3 van de ivf en het gaat niet goed met stimuleren. Het zijn maar weinig eitjes en ze zijn nog klein en bleghhhhh. Het ziet er ook niet naar uit dat het beter gaat worden dus ik baal als een stekker. Nou ja, eerst weekend en dan zien we wel weer verder. Fijne avond!

Geplaatst

Balen zeg! Lijkt me echt een vreselijk vooruitzicht in de laatste poging.

En kan je niet nog snel overstappen van verzekeraar Elliebellie?

groet,

Jeanine

Geplaatst

Hoi, ik ben heel tevreden met m'n huidige verzekering dus ik zou denk ik niet overstappen vanwege een vierde ivf. Op zich kunnen we een vierde poging ook zelf betalen, alleen waar trek je de grens? Ik ben altijd slecht te stimuleren geweest met betrekking tot hoeveelheid, het was iedere keer met hakken over de sloot, dus het zit in de basis al niet goed en ik ben bang dat een vierde of zelfs maar een vijfde poging daar niets aan verandert.

Geplaatst

Dat is inderdaad waar. Ik had ook de grens bij de derde poging liggen. En nu ligt die dus direct bij de vierde. Maar het lijkt me zo moeilijk om het dan te accepteren. Zeker als je weet dat je nog een poging zou kunnen krijgen. Maar dat zijn inderdaad altijd lastige dingen. Als je tevreden bent lekker blijven!

groet,

Jeanine

Geplaatst

Elliebellie, nog een vraagje... Ik heb nog 2 iui pogingen te gaan en daarna ga ik (waarschijnlijk) over naar ivf. Mag je in Blaricum zelf kiezen of je 1 of 2 embryo's terug laat plaatsen? Ik wil het liefst 2, maar ik vraag me af of ik dan op veel weerstand ga stuiten. Dit is voor mij echt de laatste keer dat ik dit traject in ga. Mijn man wordt te oud en ik ben er dan ook wel klaar mee. Ik wil de kansen dus een beetje vergroten en 2 baby'tjes zouden ook hartstikke welkom zijn.

Weet jij hoe ze daar in Blaricum tegenover staan?

groet,

Jeanine

Geplaatst

Hoi Jeanine, Blaricum hanteert hetzelfde beleid als het VU: Bij vrouwen onder de 35 wordt er maar 1 embryo teruggeplaatst om meerlingenzwangerschappen te voorkomen. Bij vrouwen boven de 35 plaatsen ze er max 2 terug, maar alleen om de kans te vergroten dat er 1 blijft plakken. Je kunt natuurlijk altijd een balletje opgooien, niet geschoten is altijd mis en als je goede argumenten hebt, luisteren ze daar zeker naar in Blaricum. Succes!!

Geplaatst

Oh, dan ben ik tegen die tijd 34, dus net een jaar te jong voor twee. Dat is wel erg jammer. Wat doe jij altijd? 1 of 2? Of heb jij ook geen keuze?

Geplaatst

De eerste keer was ik 39 en kreeg ik er maar 1 terug want dat was een toppertje, de 2e keer twee want dat waren niet zulke toppertjes... Ik ben 40 en heb maar weinig follikels, en dan gaan ze ervanuit dat de kans op een tweeling ook klein is. Helaas moet je er rekening mee houden dat ze er alles aan doen om een meerlingzwangerschap te vermijden.

Geplaatst

Hallo! Vandaag was ik weer in Blaricum. Nieuwe vrouw! Ook erg aardig. Ik weet alleen niet wie nou de dokter is en wie de verpleegsters. maar volgens mij was dit een dokter. Nog geen beweging in de eierstokken. maandag weer terug.

Ik vroeg hoe het ging met terugplaatsen van embryo's bij ivf. Ze zei dat ze voor de eerste keer altijd één zou adviseren. maar mochten we er echt op staan, dan zouden ze twee ook wel doen. Maar liever niet. Ach, eerst dit maar eens afwachten.

Ze zag vocht op de echo, dus was bang dat ik een eisprong had gehad. Wat eigenlijk niet kan. Maar aangezien er vorige keer een kleine cyste zat, was ze even bang dat ik misschien niet helemaal ongesteld ben geweest zeg maar. maandag eventueel bloedprikken om te kijken of de eisprong wel of niet geweest is. Maar die cyste was ineens wel weg. Vreemd allemaal. Niet dat we dadelijk wéér een poging missen!

Hoe gaat het met alle dames hier? Elliebellie, hoe gaat jouw poging? Medusa, jij bent deze maand nog aan het wachten?

groet,

Jeanine

Geplaatst

Hey Jeanine, nou eigenlijk zou dat bij jou inderdaad niet kunnen nee je eisprong al gehad hebben, maar fijn dat de cyste weg is.

Lijkt me erg vreemd om ineens naar een ander ziekenhuis te moeten gaan.

Wel al fijn om te weten dat ze ook al met tegen zin 2 terug plaatsen.

Ik zit nu mn ongi af te wachten, die verwacht ik dit weekend, ik heb maandag het gesprek met de gyn en hoop dan ook de uitgangsecho te hebben.

Dan maar met poging 5 gaan beginnen, ben ondertussen ook wel erg benieuwd hoe het gesprek zal gaan maandag.

X

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden